Hei! Selatessani netin kautta löytämiäni pakkausselosteita, niin onko totta, että yhdistelmäehkäisypilleri on varmempi kuin minipilleri? Itse olen aloittamassa minipillereitä ja tuli vähän epävarma olo... Pitänee varmaankin käyttää kortsua varmuudeksi minipillereiden kanssa?!
yhdistelmä e-pillerit VS. Minipillerit
9
3244
Vastaukset
- jaana*
ymmärtääkseni minipillerit pitää ottaa samoihn aikoihin joka päivä ja niiden hormoonitaso (?) on pienempi, tai siis se vaikuttava aine.. :) jos yksi unohtuu niin voi tulla vuotoja ja raskaaksi. (itse en kyllä tullut).
eli siis yhdistelmä olisi luotettavampi jostain syystä... - ovat luotettavampia,
minipillereissä ei ole kuin keltarauhashormonia.
- tietoa
Tietyissä minipilereissä, esim. Cerazetessa ehkäisyteho on yhtä varma kuin yhdistelmissäkin, koska nekin estävät munasolun irtoamisen. Toinen yhdistelmäpillerin hormoni eli estrogeeni, jota mineissä ei siis ole, vaikuttaa ainoastaan kuukautiskierron säännöllisyyteen, ei itse ehkäisytehoon niinkään. Mutta muutkin minipillerit ovat ihan luotettavia, kunhan ne muistaa ottaa säännöllisesti.
- katjuli
Ja tosiaan, minipillereissä ei pidetä sitä tyhjennysviikkoa, vaan pillereitä syödään joka päivä. Ja joillakin saattaa menkat jäädä kokonaan pois kun syö minipillereitä. Ja minipillerit ei säännöllistä menkkoja samalla tavalla kuin yhdistelmäpillerit
- Tietämätön..
Eli siis kannattaa varmaankin käyttää sitä ärsyttävää kortsua minien kanssa?! Tuli niin ympäripyöreitä vastauksia että :D Cerazette olisi just merkkini.
Mutta kiitoksia vastanneille... :)- käyttää
Olen käyttänyt Cerazetteja kaksi vuotta. Ei ole ollut ongelmia enkä ole raskaana. Menkkoja ei 9ole ollut kertaakaan.
- nina
Cerazetteja olen syöny melkein kolme vuotta (kortsua en ole käyttänyt) ja en ole tullut raskaaksi. Että näin. Toisaalta, 100%:sti varmaa ehkäisyä ei kai ole kuin sterilisaatio (tai yhdynnän totaalinen välttäminen), joten raskaaksi tulemisen riski on aina, myös sen kondomin kanssa.
- auttaja
Minusta ei kylläkään ole mitään järkeä käyttää kondomia, jos tautien pelkoa ei ole ja syöt e-pillereitä. Cerazette-minipillerien ehkäisyteho on yhtä hyvä kuin yhdistelmäpillereidenkin. Jos taas et voi luottaa edes 99,8% varmaan ehkäisytehoon, ei varmaan kannata sitten harrastaa seksiä ollenkaan :D
Kysy vaikka lääkäriltä jos et usko. Tässä kuitenkin tietoa eri pillereistä:
http://www.tohtori.fi/ehkaisyklinikka/ehkaisy210.html (minipillerit)
http://www.tohtori.fi/ehkaisyklinikka/ehkaisy26.html (yhdistelmäpillerit)- Tietämätön..
Kiitos sulle hyvistä linkeistä. Joten taidan jättää sitten ne kortsut sinne kaupan hyllylle :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442480Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1961167Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131081Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389930Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298901- 66868
- 90850
- 53841
- 46829
- 53758