Oletko tilannut omat Omakannan lokitietosi?

Anonyymi-ap

Oletko tilannut omat Omakannan lokitietosi?
Jos olet niin miltä ne näytti ja oliko ne selkeät tulkita, kuka, milloin ja mistä katsellut mitä tietojasi?

57

694

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En ole oma kanta, en maisa.Oma valintani. En hankkinut älypuhelin,en lahjasi vastaan ottanut sitä.Ihan oma valintanin. A-4 monisten saan terveyskeskus tarkastaakseni omat lokki tietoni ja ilmaiseksi. Jo jotain minusta väärin? Kopion kiikutan terveysasemalle ja pyydän oikaisua.Se tehdään. Hyvää Joulukuta 2024.Helsingin lähiöstä.

      • Anonyymi

        Lokitiedoista näkee kaikkien niiden tunnistetiedot, jotka ovat katselleet tietojasi ja sieltä voi tarkistaa onko sellaiset henkilöt katselleet niitö , jotka vaan uteliaisuudesta niitä lukee, eivätkä ole osallistuneet edes hoitoosi. He heistä voi tehdä kantelun sairaalaaan tai rikosilmoituksen poliisille.

        Hyvinvointialueilta voi pyytää lokitiedot ja esim, HUS:sta, TAYS:sta jne
        POTILASREKISTERIN LOKITIETOPYYNTÖ >
        https://www.hus.fi/sites/default/files/2022-04/hus_potilasrekisterin_lokitietopyynto_fi.pdf


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lokitiedoista näkee kaikkien niiden tunnistetiedot, jotka ovat katselleet tietojasi ja sieltä voi tarkistaa onko sellaiset henkilöt katselleet niitö , jotka vaan uteliaisuudesta niitä lukee, eivätkä ole osallistuneet edes hoitoosi. He heistä voi tehdä kantelun sairaalaaan tai rikosilmoituksen poliisille.

        Hyvinvointialueilta voi pyytää lokitiedot ja esim, HUS:sta, TAYS:sta jne
        POTILASREKISTERIN LOKITIETOPYYNTÖ >
        https://www.hus.fi/sites/default/files/2022-04/hus_potilasrekisterin_lokitietopyynto_fi.pdf

        Miksi joku kuvittelee että joku olisi kiinnostunut juuri hönen tiedoistaan , kun sairaanhoitajilla on niin paljon muuta tekemistä työssään että ei tartte luulla että he jaksaisivat vielä työn ohella katsella jonkun tietoja, kun niissä jokapäiväisissä töissä on ihan vaan tarpeeksi tietojen käsittelyä . Joten itse en mitenkään ole edes kiinnostunut edes lukemaan omia tietojani , koskaa tiedän ihan itse omat sairas tarinani


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi joku kuvittelee että joku olisi kiinnostunut juuri hönen tiedoistaan , kun sairaanhoitajilla on niin paljon muuta tekemistä työssään että ei tartte luulla että he jaksaisivat vielä työn ohella katsella jonkun tietoja, kun niissä jokapäiväisissä töissä on ihan vaan tarpeeksi tietojen käsittelyä . Joten itse en mitenkään ole edes kiinnostunut edes lukemaan omia tietojani , koskaa tiedän ihan itse omat sairas tarinani

        Jatkuvasti niitä jää kiinni tirkistelystä. Ei kannata koskaan aliarvioida ihmisten uteliaisuutta.


      • Anonyymi

        😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋

        🍑 ­­N­­y­m­­­f­­­o­­m­­­a­a­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#18138448Y

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      En ole tilannut lokitietoja, en tee sellaisilla tiedoilla yhtään mitään.
      Sen sijaan minusta on tärkeää, että kaikki sairauksieni hoitoon osallistuvat tutustuvat tarkoin sairaustietoihini niin pitkälle taakse päin kuin mahdollista. Vain siten saan juuri minulle parhaat tutkimukset ja hoidon, mitä kulloinkin on tarpeen ja saatavissa.

      • Anonyymi

        Ai tykkäät että hammaslääkäri ja fyssari näkee esim ala- tai yläpäävaivasi kaikko kuuluu kaikille?


      • Anonyymi

        Moni niin ei sairauksiin osaölistuva katselee niitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai tykkäät että hammaslääkäri ja fyssari näkee esim ala- tai yläpäävaivasi kaikko kuuluu kaikille?

        Ihan sama mulle! En kuitenkaan luule noiden asioiden heitä kiinnostavan. Heillä varmasti on järkevämpääkin tekemistä kuin vahdata jonkun asiakkaan koko sairauskertomus, joilla tiedoilla eivät tee mitään. Sitä paitsi tosiasiassa hammaslääkäri ja suuhygienisti pääsevät vain suutani koskeviin tietoihin ja niihinkin rajallisesti, ikävä kyllä.

        Hammaslääkärille on selitettävä itse esimerkiksi oma lääkitys ja lääkityksen muutokset, kun tiedot eivät näy hammaslääkärille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan sama mulle! En kuitenkaan luule noiden asioiden heitä kiinnostavan. Heillä varmasti on järkevämpääkin tekemistä kuin vahdata jonkun asiakkaan koko sairauskertomus, joilla tiedoilla eivät tee mitään. Sitä paitsi tosiasiassa hammaslääkäri ja suuhygienisti pääsevät vain suutani koskeviin tietoihin ja niihinkin rajallisesti, ikävä kyllä.

        Hammaslääkärille on selitettävä itse esimerkiksi oma lääkitys ja lääkityksen muutokset, kun tiedot eivät näy hammaslääkärille.

        Täälä vaan hoitsut puolustelee toisiaan......


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan sama mulle! En kuitenkaan luule noiden asioiden heitä kiinnostavan. Heillä varmasti on järkevämpääkin tekemistä kuin vahdata jonkun asiakkaan koko sairauskertomus, joilla tiedoilla eivät tee mitään. Sitä paitsi tosiasiassa hammaslääkäri ja suuhygienisti pääsevät vain suutani koskeviin tietoihin ja niihinkin rajallisesti, ikävä kyllä.

        Hammaslääkärille on selitettävä itse esimerkiksi oma lääkitys ja lääkityksen muutokset, kun tiedot eivät näy hammaslääkärille.

        Satoja potilastietojen urkintoja tulee vuosittain ilmi...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Satoja potilastietojen urkintoja tulee vuosittain ilmi...

        Sure sitä sitten ja pilaa päiväsi sillä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan sama mulle! En kuitenkaan luule noiden asioiden heitä kiinnostavan. Heillä varmasti on järkevämpääkin tekemistä kuin vahdata jonkun asiakkaan koko sairauskertomus, joilla tiedoilla eivät tee mitään. Sitä paitsi tosiasiassa hammaslääkäri ja suuhygienisti pääsevät vain suutani koskeviin tietoihin ja niihinkin rajallisesti, ikävä kyllä.

        Hammaslääkärille on selitettävä itse esimerkiksi oma lääkitys ja lääkityksen muutokset, kun tiedot eivät näy hammaslääkärille.

        Kävin HUS:n silmäklinikalla ja hoitaja kysyi silmälasieni vahvuutta (unohdin ottaa muistilapun mukaan). Sanoin että SpecSavers on kirjannut ne kanta-palveluun (olen katsonut ne omakannasta), mutta hoitaja ei nähnyt niitä ja sitten käytettiin mittalaitetta.

        Hammaslääkärissä käydessä olen joutunut antamaan lääkelistani (kulkee aina mukanani). Tuota listaani on jouduttu käyttämään jopa sairaalan päivystyksessä, koska kanta-palvelun lääkelista ei ole ajan tasalla, eikä sitä pysty itse korjaamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Satoja potilastietojen urkintoja tulee vuosittain ilmi...

        No nyt voi sanoa että satoja kun kerralla kärähti 50 urkkijaa samassa sairaanhoitopiirissä. Olivat urkkineet yhden potilaan tietoja, uutisissa ei paljastettu että oliko vaikkapa joku julkkis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai tykkäät että hammaslääkäri ja fyssari näkee esim ala- tai yläpäävaivasi kaikko kuuluu kaikille?

        Hahhaa ala ja yläpää .luuletkomettä jotain kiinnostaa mitä sinun alapäässäsi on ollut , ennemmin ehkä sitä yläpäästä .
        Kyllä on ennakkoluuloisia ihmisiä,kun takutaan normaalien asioiden kanssa ja tehdään niistä oikein ongelma itselleen. Jos sinun hammas lääkärisi näkisi sinun alapään asiat miksi luulet että hänellä olisi mitään kiinnostusta niihin .
        Vai häpeätkö Sairauksiasi ja alapään asioita etkä ymmärrä että hoitoalalla ne eivät ole mitenkään. Eriskummallisia ihan vaan tavallista arkipäivää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täälä vaan hoitsut puolustelee toisiaan......

        Ei puolustele vaan yritetään sanoa ettei ketään kiinnosta jonkun sairas lista mitenkään eräät pitävät itseään jotenkin tärkeinä että ihmisten muka pitäisi salaa lukea heidän tietojaan .eikö mene jakeluun että hoitajilla on ihan tarpeeksi tekemistä sairauksien kanssa joka päivä ettei siinä todellakaan kiinnosta enää tutkia jonkun höperön tietoja , mitä niillä tiedoilla kukaan tekee ajattele hieman loogisesti että hoitajille kyllä riittää ihan hyvin se työmäärä mikä on joka päivä, ei siinä tee mieli katsella jonkun tietoja mitenkään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei puolustele vaan yritetään sanoa ettei ketään kiinnosta jonkun sairas lista mitenkään eräät pitävät itseään jotenkin tärkeinä että ihmisten muka pitäisi salaa lukea heidän tietojaan .eikö mene jakeluun että hoitajilla on ihan tarpeeksi tekemistä sairauksien kanssa joka päivä ettei siinä todellakaan kiinnosta enää tutkia jonkun höperön tietoja , mitä niillä tiedoilla kukaan tekee ajattele hieman loogisesti että hoitajille kyllä riittää ihan hyvin se työmäärä mikä on joka päivä, ei siinä tee mieli katsella jonkun tietoja mitenkään

        Olen tilannut ja ilmiantanut urkkijat työnantajille ja poliisille!! Urkkijat saa joko muistutuksen, varoituksen, erottamisen, sakkoa tai vankeutta!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Satoja potilastietojen urkintoja tulee vuosittain ilmi...

        Jos näet sairaan hoidon että hoitajat muka puolustelemaan itseään , niin älä mene ollenkaan lääkäriin , koska et näytä ymmärtävän edes mite terveyskeskuksessa hoitohenkilökunta tekee työtään. Et ole mitenkään ainut potilas heille vaan potilaita riittää joka päivälle, äsiksi ei kenenkään omakanta ketään kiinnosta kun työ jo sinänsä on kirjoittelemista asioista mitkä auttavat ihmisiä paranemaan.
        Jotenkin vainoharhaista toimintaa narsistista kyttäämistä asioista joista ei ole tieteellisestä näkökannasta katsottuna ei aina potilas ymmärrä lukemaansa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No nyt voi sanoa että satoja kun kerralla kärähti 50 urkkijaa samassa sairaanhoitopiirissä. Olivat urkkineet yhden potilaan tietoja, uutisissa ei paljastettu että oliko vaikkapa joku julkkis.

        ” yhden potilaan” ja miksi he Mika urkkisivat asioita ” yhden potilaan” journaaleista .
        Sitten on joskus väärä ihminen päätynyt hoito alalle , joka käyttä. Väärin valtuuksiaan yleensä ne huomataan jo työkavereiden taholta kuka on logannut kenenkin sivulle ja kollegat tekevät ilmoituksen ja urkkia saa potkut työstää . Mutta niitäkin hyvin harvassa sius ei kuulu tavallisuuksiin mitenkään .äei kukaan tavis mitenkään kiinnosta hoitajaa jos nämä nyt niin luulevat niin ovat vainoharhaisia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hahhaa ala ja yläpää .luuletkomettä jotain kiinnostaa mitä sinun alapäässäsi on ollut , ennemmin ehkä sitä yläpäästä .
        Kyllä on ennakkoluuloisia ihmisiä,kun takutaan normaalien asioiden kanssa ja tehdään niistä oikein ongelma itselleen. Jos sinun hammas lääkärisi näkisi sinun alapään asiat miksi luulet että hänellä olisi mitään kiinnostusta niihin .
        Vai häpeätkö Sairauksiasi ja alapään asioita etkä ymmärrä että hoitoalalla ne eivät ole mitenkään. Eriskummallisia ihan vaan tavallista arkipäivää

        Kummasti kiinnostaa toisten asiat......tuollaisi mätämunia ikävä kyllä löytyy...
        Laki potilaan yksityisyydestä ei ole kaikille uteliaille selvää.
        Vai onko uteliaisuus niin vahva ominaisuus ettei se piittaa potilaslaista?

        Potilastietojen urkinta luultua massiivisempaa – jopa satojen tietoja katseltu
        https://www.lansivayla.fi/paikalliset/6160176

        YLE: Potilas, tietojasi urkitaan
        https://yle.fi/aihe/artikkeli/2013/01/03/potilas-tietojasi-urkitaan
        Potilastietojen urkintatapauksia paljastuu terveydenhuollossa toistuvasti, kertoo illan MOT. Tyypillisissä esimerkeissä terveydenhuollon ammattilaiset urkkivat tuttaviensa sairaus- tai lääkitystietoja. Vakavissa tapauksissa tietoja aletaan levittää edelleen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ” yhden potilaan” ja miksi he Mika urkkisivat asioita ” yhden potilaan” journaaleista .
        Sitten on joskus väärä ihminen päätynyt hoito alalle , joka käyttä. Väärin valtuuksiaan yleensä ne huomataan jo työkavereiden taholta kuka on logannut kenenkin sivulle ja kollegat tekevät ilmoituksen ja urkkia saa potkut työstää . Mutta niitäkin hyvin harvassa sius ei kuulu tavallisuuksiin mitenkään .äei kukaan tavis mitenkään kiinnosta hoitajaa jos nämä nyt niin luulevat niin ovat vainoharhaisia

        Että sellaista....

        Potilaiden tietoja urkittu jälleen Husissa – Yle: jopa 900 uhria yhdessä tapauksessa
        https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/potilaiden-tietoja-urkittu-jalleen-husissa-yle-jopa-900-uhria-yhdessa-tapauksessa/6550e33b-44a3-496b-ac10-f93d7ee4ee88

        Hoitaja levitti 50 ihmisen potilastiedot – Uhreina myös SM-tason urheilija ja poliittinen vaikuttaja
        https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/8499abd3-fdb4-4d3e-946a-539097ef826d

        Hus: Potilaat ovat voineet joutua väärin­käytön uhreiksi, poliisille tehty tutkinta­pyyntöjä
        Husissa on tarkasteltu jopa useiden satojen potilaiden henkilötietoja. Urkinnan motiivi on selvityksessä.
        https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000009802783.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hahhaa ala ja yläpää .luuletkomettä jotain kiinnostaa mitä sinun alapäässäsi on ollut , ennemmin ehkä sitä yläpäästä .
        Kyllä on ennakkoluuloisia ihmisiä,kun takutaan normaalien asioiden kanssa ja tehdään niistä oikein ongelma itselleen. Jos sinun hammas lääkärisi näkisi sinun alapään asiat miksi luulet että hänellä olisi mitään kiinnostusta niihin .
        Vai häpeätkö Sairauksiasi ja alapään asioita etkä ymmärrä että hoitoalalla ne eivät ole mitenkään. Eriskummallisia ihan vaan tavallista arkipäivää

        Selitä tuo sitten kun jäät kiinni


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos näet sairaan hoidon että hoitajat muka puolustelemaan itseään , niin älä mene ollenkaan lääkäriin , koska et näytä ymmärtävän edes mite terveyskeskuksessa hoitohenkilökunta tekee työtään. Et ole mitenkään ainut potilas heille vaan potilaita riittää joka päivälle, äsiksi ei kenenkään omakanta ketään kiinnosta kun työ jo sinänsä on kirjoittelemista asioista mitkä auttavat ihmisiä paranemaan.
        Jotenkin vainoharhaista toimintaa narsistista kyttäämistä asioista joista ei ole tieteellisestä näkökannasta katsottuna ei aina potilas ymmärrä lukemaansa

        Ap on tehnyt asiallisen kysymykse, joja aiheuttaa närää jostain kumman syystä. Ei lokitietojen tarkistaminen ole mitenkään narsistista, eikä lokitietojen pyytäminen ole mitenkään väärin, mutta jos kaiiki jotka pyytä lokitietojaan on narsisteja jonkun mielestä niin siloin tällä on itsellä jokin iso ongelma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei puolustele vaan yritetään sanoa ettei ketään kiinnosta jonkun sairas lista mitenkään eräät pitävät itseään jotenkin tärkeinä että ihmisten muka pitäisi salaa lukea heidän tietojaan .eikö mene jakeluun että hoitajilla on ihan tarpeeksi tekemistä sairauksien kanssa joka päivä ettei siinä todellakaan kiinnosta enää tutkia jonkun höperön tietoja , mitä niillä tiedoilla kukaan tekee ajattele hieman loogisesti että hoitajille kyllä riittää ihan hyvin se työmäärä mikä on joka päivä, ei siinä tee mieli katsella jonkun tietoja mitenkään

        eihän ne nyt tietenkään ihan kenen vaan tiedot kiinnosta, vaan jonkun puolitutun johon suhtautuu ristiriitaisesti, ehkä vihamielisesti tai sitten julkimon, tai vaikkapa ihan nyt naapurin jonka kanssa riitelee, niin oikeuttaa itselleen sitten jollain tapaa etsimällä syitä yms, voi keksiä lukemattomia syitä miksi toisten sairauksista haluaa työnsä luppoaikoina tietoa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No nyt voi sanoa että satoja kun kerralla kärähti 50 urkkijaa samassa sairaanhoitopiirissä. Olivat urkkineet yhden potilaan tietoja, uutisissa ei paljastettu että oliko vaikkapa joku julkkis.

        On varmaan ollut julkkis tai tunnettu henkilö. Ei ole varmaan jäänyt vain urkkimiseksi vaan myös juoruiluksi kun noin monta kiinnosti lukea. Hyvä kun jäivät kiinni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ” yhden potilaan” ja miksi he Mika urkkisivat asioita ” yhden potilaan” journaaleista .
        Sitten on joskus väärä ihminen päätynyt hoito alalle , joka käyttä. Väärin valtuuksiaan yleensä ne huomataan jo työkavereiden taholta kuka on logannut kenenkin sivulle ja kollegat tekevät ilmoituksen ja urkkia saa potkut työstää . Mutta niitäkin hyvin harvassa sius ei kuulu tavallisuuksiin mitenkään .äei kukaan tavis mitenkään kiinnosta hoitajaa jos nämä nyt niin luulevat niin ovat vainoharhaisia

        kuka tahansa voi joutua ihmisten välisessä kanssakäymisessä tilanteisiin joissa pystyy oikeuttamaan itselleen keinon kuin keinon saavuttaa ylilyöntiasema


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen tilannut ja ilmiantanut urkkijat työnantajille ja poliisille!! Urkkijat saa joko muistutuksen, varoituksen, erottamisen, sakkoa tai vankeutta!!!

        mutta miten tuo korvataan sille, joka olet kokenut henkisen pahoinpitelyn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan sama mulle! En kuitenkaan luule noiden asioiden heitä kiinnostavan. Heillä varmasti on järkevämpääkin tekemistä kuin vahdata jonkun asiakkaan koko sairauskertomus, joilla tiedoilla eivät tee mitään. Sitä paitsi tosiasiassa hammaslääkäri ja suuhygienisti pääsevät vain suutani koskeviin tietoihin ja niihinkin rajallisesti, ikävä kyllä.

        Hammaslääkärille on selitettävä itse esimerkiksi oma lääkitys ja lääkityksen muutokset, kun tiedot eivät näy hammaslääkärille.

        no eikö sinua haittaisi jos joku tuntemasi henkilö lukisi tietosi ilman pätevää syytä, käyttäisi niitä sinua vastaan mahdollisesti jollain tapaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eihän ne nyt tietenkään ihan kenen vaan tiedot kiinnosta, vaan jonkun puolitutun johon suhtautuu ristiriitaisesti, ehkä vihamielisesti tai sitten julkimon, tai vaikkapa ihan nyt naapurin jonka kanssa riitelee, niin oikeuttaa itselleen sitten jollain tapaa etsimällä syitä yms, voi keksiä lukemattomia syitä miksi toisten sairauksista haluaa työnsä luppoaikoina tietoa...

        Hoitajilla luppoaikoja! Älä nyt viitsi, et voi olla noin pihalla.

        Ja mitä sinä luulet kenenkään tekevän tiedoilla, jotka eivät hänelle kuulu? Luuletko, että ne voisi myydä Helsingin Sanomiin? Tai "uhrille" itselleen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        no eikö sinua haittaisi jos joku tuntemasi henkilö lukisi tietosi ilman pätevää syytä, käyttäisi niitä sinua vastaan mahdollisesti jollain tapaa

        Ei niitä tietoja minua vastaan voi käyttää. Jos joku sellaista yrittäisi, paljastaisi itsensä samalla. Kukahan tässä se rikollinen olisi, minä vai urkkija?

        Minulla on oikeus sairastaa mitä sairastan, se ei ole rikos. Mutta toisen sairaustietojen levittäminen asiattomasti on saattaa olla rikos, niin tyhmää tuskin löytyykään, että sellaista edes yrittäisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ” yhden potilaan” ja miksi he Mika urkkisivat asioita ” yhden potilaan” journaaleista .
        Sitten on joskus väärä ihminen päätynyt hoito alalle , joka käyttä. Väärin valtuuksiaan yleensä ne huomataan jo työkavereiden taholta kuka on logannut kenenkin sivulle ja kollegat tekevät ilmoituksen ja urkkia saa potkut työstää . Mutta niitäkin hyvin harvassa sius ei kuulu tavallisuuksiin mitenkään .äei kukaan tavis mitenkään kiinnosta hoitajaa jos nämä nyt niin luulevat niin ovat vainoharhaisia

        Pu­heen­vuo­ro: Joku voi urkkia Oma­kan­taa­si – tie­to­suo­ja­val­tuu­te­tun mukaan ter­veys­tie­to­ja kat­sel­laan luvatta päi­vit­täin

        https://www.kaleva.fi/puheenvuoro-joku-voi-urkkia-omakantaasi-tietosuoja/1771847


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niitä tietoja minua vastaan voi käyttää. Jos joku sellaista yrittäisi, paljastaisi itsensä samalla. Kukahan tässä se rikollinen olisi, minä vai urkkija?

        Minulla on oikeus sairastaa mitä sairastan, se ei ole rikos. Mutta toisen sairaustietojen levittäminen asiattomasti on saattaa olla rikos, niin tyhmää tuskin löytyykään, että sellaista edes yrittäisi.

        kiristäisi jolllain tapaa...jotkut taudit voivat olla sellaisia tai ehkä on petkuttanut itse vakuutuslaitosta yms


    • Anonyymi

      Ihan sama kuka tietojani katselee, vaikka olisi HS keskiaukeamalla.

      • Anonyymi

        Tämä tarkoittanee, että sinusta on ihan sama kuka muuden tietoja katselee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä tarkoittanee, että sinusta on ihan sama kuka muuden tietoja katselee.

        Ehkäpä hänellä ei ole mielenterveys- tai sosiaalipuolen arkaluonteisia merkintöjä kannassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä tarkoittanee, että sinusta on ihan sama kuka muuden tietoja katselee.

        Joo, ihan sama. Ne, joille tiedot eivät millään tavalla kuulu, eivät myöskään voi urkkimillaan tiedoilla mitään tehdä, eivät ainakaan paljastumatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkäpä hänellä ei ole mielenterveys- tai sosiaalipuolen arkaluonteisia merkintöjä kannassa.

        Kommenttisi on epäkunnioittava ja halveksiva. Piste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä tarkoittanee, että sinusta on ihan sama kuka muuden tietoja katselee.

        Siis miksi jotain edes kiinnostaisi yksityisen ihmisen sairaudet mitenkään•kovat on luulot itsestään kun aletaan jopa kuvittelemaan että jotain kiinnostaa sairaudet, joska muutenkin hoitohenkilökunta on jokapäiväisessä työssään kiinni kaikenlaisissa sairauksissa, joten ei niitä mitenkään muuten huvittaisi edes katsella jonkun vanhoja journaali tietoja, sillä ne tiedot ei mitenkään sisällä asioita mitkä olisivat uusia hoitohenkilökunnalle , ainoastaan diagnooseja joiden tietämys ei hyödytä yhtään ketään.siis kivat on luulot eräillä okakannan tiedoista.
        Täytyy olla itse epäluotettava kun epäilee muita


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkäpä hänellä ei ole mielenterveys- tai sosiaalipuolen arkaluonteisia merkintöjä kannassa.

        Nekään eivät sinänsä ole mitään erikoisia asioista hoitajille joita pitäisi jotenkin urkkia ainoastaa diagnooseja joita potilas on saanut elämänsä aikana .
        Kukaan ei tänään katso edes masennusta siten kun katsottiin vielä 80 vuotta sitten, sairaudelle ei kukaan voi mitään sen tietää niin potilaat kun hoitajatkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kommenttisi on epäkunnioittava ja halveksiva. Piste.

        Hoitohenkilökunnan silmissä ei mikään sairaus ole mitenkään arkaluontoinen ainoastaan sairaus jos nyt itse pitää jotain asiaa arkaluontoisella tai häpeää turhaan ja täten laittaa asiaa nettiin yleistäen hoitajia jostain mitä he eivät koskaan tekisi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hoitohenkilökunnan silmissä ei mikään sairaus ole mitenkään arkaluontoinen ainoastaan sairaus jos nyt itse pitää jotain asiaa arkaluontoisella tai häpeää turhaan ja täten laittaa asiaa nettiin yleistäen hoitajia jostain mitä he eivät koskaan tekisi

        Potilastietoja saa katsella vain siinä lajuudessa kuin oma tehtävä sallii, eikä mikään muu ole lain mukaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kommenttisi on epäkunnioittava ja halveksiva. Piste.

        Omat tiedot voi myös pyytää tarkistettaviksi ja pyytää oikaisua jos ne ei ole oikeon tai tehdä muistutuksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hoitohenkilökunnan silmissä ei mikään sairaus ole mitenkään arkaluontoinen ainoastaan sairaus jos nyt itse pitää jotain asiaa arkaluontoisella tai häpeää turhaan ja täten laittaa asiaa nettiin yleistäen hoitajia jostain mitä he eivät koskaan tekisi

        nyt ei olekaan kyse toisilleen tuntemattomien välisestä yksityisyyden loukkauksesta , vaan urkintatapauksille ollut luonteenomaista että urkinnan kohde tunnettu joko omasta elämästä tai julkisuuden kautta. tieto voi auttaa tätä urkkijaa jotenkin omissa pyrinnöissään, esim vaikkapa nyt jos puoliso tekee työtä jossa tämä tieto valttikortti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis miksi jotain edes kiinnostaisi yksityisen ihmisen sairaudet mitenkään•kovat on luulot itsestään kun aletaan jopa kuvittelemaan että jotain kiinnostaa sairaudet, joska muutenkin hoitohenkilökunta on jokapäiväisessä työssään kiinni kaikenlaisissa sairauksissa, joten ei niitä mitenkään muuten huvittaisi edes katsella jonkun vanhoja journaali tietoja, sillä ne tiedot ei mitenkään sisällä asioita mitkä olisivat uusia hoitohenkilökunnalle , ainoastaan diagnooseja joiden tietämys ei hyödytä yhtään ketään.siis kivat on luulot eräillä okakannan tiedoista.
        Täytyy olla itse epäluotettava kun epäilee muita

        on empiirisiä todisteita että nämä kiinnostavat koska niin moni jää kiinni tästä huvista, ja paljonko jääkään jäämättä kiinni...


    • Anonyymi

      En ole koskaan ollut mitenkään kiinnostunut katselemaan tietojani . Koska luotan lääkäreihin ja tiedän miten he tekevät työtään.jossain on ihmeellistä että edes kiinnostaa
      Niin kovasti tutkia ja usein ei edes ymmärretä että lääkäri laittaa tiedot sinne lääketieteellisen arvioinnin mukaisesta ei välttämätä aina niin että kaikki osaisivat edes tulkita niitä oikein .

    • Anonyymi

      Olen tilannut lokitietoni pari vuotta sitten. Yllätyksekseni moni hoitooni osallistumatonta oli niitä lukenut ja suurin osa oli lukenut kaikkien erikois- , ja ei erikois ääkäreiden tiedot..

      • Anonyymi

        olisit vienyt asian eteenpäin eikö tuollaisesta pitäisi saada vahingonkorvaustakin henkisestä kärsimyksestä


    • Anonyymi

      Miksi niitä kukaan tilailee, ja sitten luetaan n omaa itseä täynnä asioita mitä ei ymmärretä lääketieteellistä näkökannasta ja huudetaan kovalla äänellä että lääkäri on väärässä äitse en ole vähääkään kiinnostunut tiedoista pää asia on että saan aviåulla jos jokin sairaus yllättää .
      Ollaan niin itseä täynnä ja luetaan omakanta juttuja itsestään , miten se on kenellekään hyödyksi .
      Kai sitä nyt luulisi muutakin tekemistä olevan se kun takuta oman itsensä kanssa

    • Anonyymi

      Suurempi kiinnostuksen kohde on, ovatko merkinnät tehty oikein ja totuuden mukaisesti!

    • Anonyymi

      Kovin kuulostaa vaivalloiselta. Jonkin verran tullut julki näitä tietojen urkkimisia ja suurin osa ihmisistä ei ole lokitietojaan tarkistanut. Joku voisi työnsä puolesta pistokokeenomaisesta silloin tällöin tarkistella. Kenelle tämä nyt sitten kuuluu. Tietosuojavaltuutetun apulaiselle. Näkeehän sen heti jo siitäkin jos ei ole aikoihin käynyt lääkärissä ja silti tietoja plarailtu.

    • Anonyymi

      Se ettei tuosta edes potkuja anneta osoittaa ettei pidetä minään kummoisena rikkeenä. Kahvihuoneissa potilaita ja omaisiaan ruoditaan melko säälimättömästi. Kai se sitten jotain on raskaan työn vaatimaa huvia. Hirtehishuumoria. Ja no kaikilla ei pokka pidä, saattavat nauraa suoraan päin naamaa jo ensinäkemältä. Ei siinä jää epäselväksi että leikkiä on laskettu vaivoista jo keskenään.

      • Anonyymi

        Potilaiden urkittuja asioita ruoditaan myös kotona yms. henkilökunnan toimesta, kuulijoina ketä tahansa. Siitä ne sitten leviävät. Nähty ja koettu, naiset ei osaa pitää suutaan kiinni.


    • Anonyymi

      niin siis, papereissahan voi olla henkilöönmeneviä luonnehdintoja kuten tukka sekaisin, lihavanpyoleinen , vaatteet epäsiistit....

    • Anonyymi

      Se on tietysti ikävää jos jonkun yksittäisen lääkärin kanssa kemiat ei kerta kaikkiaan pelaa ja tulee sitten kirjoittaneeksi jotain epäasiallista ja vähemmän mairittelevaa mistä myöhemmillä lääkärinkäynneillä sitten koituu ennakkoluuloista asennetta. Lääkäreissä kuitenkin taitaa olla keskimääräistä enemmän aspergerpiirrettäkin, joten tunneälynsä loistaa poissaolollaan tällä lekurien osajoukolla. Ottavat kaiken sellaisenaan ilman laajempaa viitekehystä.

    • Anonyymi

      Joo olen tilannut ja sieltä löytyi aivan toiselta oaikkakunnalta oleva hoitaja joknka tunsin. Tää oli urkkinut kaikki tiedot

    • Anonyymi

      Joo olen tilannut lokitietoni. Oli sielä myös asiattomia käyntejä, joista voisi tehdä ilmoituksen eteenpäin....

      Lokitiedoita löytyi rekisteröintinumeroja ammattilaisista, päivämääriä milloin ja mitä tietoja oli luettu, Pyytämällä saa myös tiedot mihin niitä on luovutettu ja mistä.

      Julkiterhikistä selviää tiedoissasi käyneiden koodit ja henkilöllisyydet: https://julkiterhikki.valvira.fi/

    • Anonyymi

      Joo olen tilannut ja muutamia jäi nyt kiinni potilastietojeni urkinnasta! Aion ilmiantaa heidät!
      Tosi lokituedoista on hyvin vaikea nähdä mitä tietoja ovat katselleet, mutta nämä eivät ole osallistuneet hoitooni ja ovat menneet useina eri päivinä tietoihini. Tyypit on vielä eri paikkakunnilta lukeneet tietojani. Tämä ei jää tähän!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      112
      1992
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      176
      1427
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1285
    4. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      66
      1194
    5. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1187
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      112
      1090
    7. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1020
    8. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      986
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      793
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      788
    Aihe