Jeesus ei määritellyt uutta liittoa. Paavali sen taikoi.

Anonyymi-ap

Jeesus sanoi: ”… kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennen kuin kaikki on tapahtunut. Sen tähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa” (Matt. 5:18-19).

43

424

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Joten:

3. Moos. 21:9 "Jos papin tytär häpäisee itsensä haureudella, niin hän häpäisee isänsä; hänet poltettakoon
      tulessa."

• Anonyymi

Jumala on sanassaan ilmoittanut jo ennen nykyistä ajanlaskua:

"Tulee aika sanoo Herra: "jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan
      kansan kanssa." Jer: 31: 31
      "Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämeensä"
      Jer: 31: 33

toteutuu:
      "Tämä on se liitto , jonka minä teen näiden päivien jälkeen , teen heidän kanssaan ,
      sanoo Herra : "Minä panen lakini heidän sydämiinsä ja kirjoitan ne heidän

Uusi liitto alkoi Jeesuksessa Kristuksessa nykyisen ajanlaskun alussa Jkr.
      mieleensä" Hebr: 10: 16

• Anonyymi

Paavalin säätämä kuten kerroin.

• Anonyymi

Tällä linjalla jatketaan.

Jesaja 53
        1 Kuka uskoo meidän saarnamme, kenelle Herran käsivarsi ilmoitetaan?
        2 Hän kasvoi Herran edessä niinkuin vesa, niinkuin juuri kuivasta maasta. Ei ollut hänellä vartta eikä kauneutta; me näimme hänet, mutta ei ollut hänellä muotoa, johon me olisimme mielistyneet.
        3 Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava, jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet.
        4 Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä. Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana,
        5 mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut.
        6 Me vaelsimme kaikki eksyksissä niinkuin lampaat, kukin meistä poikkesi omalle tielleen. Mutta Herra heitti hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkamme.
        7 Häntä piinattiin, ja hän alistui siihen eikä suutansa avannut; niinkuin karitsa, joka teuraaksi viedään, niinkuin lammas, joka on ääneti keritsijäinsä edessä, niin ei hän suutansa avannut.
        8 Ahdistettuna ja tuomittuna hänet otettiin pois, mutta kuka hänen polvikunnastaan sitä ajatteli? Sillä hänet temmattiin pois elävien maasta; minun kansani rikkomuksen tähden kohtasi rangaistus häntä.
        9 Hänelle annettiin hauta jumalattomain joukossa; mutta rikkaan tykö hän tuli kuoltuansa, sillä hän ei ollut vääryyttä tehnyt eikä petosta ollut hänen suussansa.
        10 Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.
        11 Sielunsa vaivan tähden hän saa nähdä sen ja tulee ravituksi. Tuntemuksensa kautta hän, minun vanhurskas palvelijani, vanhurskauttaa monet, sälyttäen päällensä heidän pahat tekonsa.
        12 Sentähden minä jaan hänelle osan suurten joukossa, ja väkevien kanssa hän saalista jakaa; sillä hän antoi sielunsa alttiiksi kuolemaan, ja hänet luettiin pahantekijäin joukkoon, hän kantoi monien synnit, ja hän rukoili pahantekijäin puolesta.

• Uusi liitto tehdään Israelin kanssa ja sen sisältö, tora, ei muutu. Missään hepr. raamattu ei puhu liitosta ei-juutalaisten kanssa, ei muiden tarvitse toraa noudattaa ei Jeesuskaan sitä muille tuputtanut. Liitto on myös tehty Jumalan kanssa joka on yksi jolla ei ole poikaa ja Israel on juuri sen todistajana .
        Jes. 43.10 "Minun todistajani, sanoo JHWH olette te -- Israel, sinä jonka olen valinnut palvelijakseni -- ja teidän tulee tuntea minut ja uskoa minuun, ymmärtää, kuka minä olen. Ennen minua ei ole jumalaa syntynyt eikä ollut eikä minun jälkeeni tullut eikä tule."

• Anonyymi kirjoitti:

Tällä linjalla jatketaan.

Jesaja 53
        2 Hän kasvoi Herran edessä niinkuin vesa, niinkuin juuri kuivasta maasta. Ei ollut hänellä vartta eikä kauneutta; me näimme hänet, mutta ei ollut hänellä muotoa, johon me olisimme mielistyneet.
        3 Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava, jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet.
        4 Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä. Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana,
        5 mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut.
        6 Me vaelsimme kaikki eksyksissä niinkuin lampaat, kukin meistä poikkesi omalle tielleen. Mutta Herra heitti hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkamme.
        7 Häntä piinattiin, ja hän alistui siihen eikä suutansa avannut; niinkuin karitsa, joka teuraaksi viedään, niinkuin lammas, joka on ääneti keritsijäinsä edessä, niin ei hän suutansa avannut.
        8 Ahdistettuna ja tuomittuna hänet otettiin pois, mutta kuka hänen polvikunnastaan sitä ajatteli? Sillä hänet temmattiin pois elävien maasta; minun kansani rikkomuksen tähden kohtasi rangaistus häntä.
        9 Hänelle annettiin hauta jumalattomain joukossa; mutta rikkaan tykö hän tuli kuoltuansa, sillä hän ei ollut vääryyttä tehnyt eikä petosta ollut hänen suussansa.
        10 Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.
        11 Sielunsa vaivan tähden hän saa nähdä sen ja tulee ravituksi. Tuntemuksensa kautta hän, minun vanhurskas palvelijani, vanhurskauttaa monet, sälyttäen päällensä heidän pahat tekonsa.
        12 Sentähden minä jaan hänelle osan suurten joukossa, ja väkevien kanssa hän saalista jakaa; sillä hän antoi sielunsa alttiiksi kuolemaan, ja hänet luettiin pahantekijäin joukkoon, hän kantoi monien synnit, ja hän rukoili pahantekijäin puolesta.

10 "Mutta JHWH näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja JHWH tahto toteutuu hänen kauttansa" Jeesus ei elänyt kauan eikä saanut omia lapsia kuten alkukielessä sanotaan. JHWH ilmoitti että on yksi on ainoa syntien anteeksiantaja, ainoa jota saa rukoilla ja että rauhan tuova voideltu on Davidin jälkeläinen, ei neitseestä syntyvä jumalaolento. En kristinuskon teologiaa ymmärrä mutta kun Jeesus on teille jumala, keiden suurmiesten joukkoon jumalolento voidaan nostaa? Millä hänet voi palkita, kauanko jumala elää ?

• Anonyymi

Jos Paavalin opetus ei käy omaan harhaoppiimme, niin helposti voimme sivuttaa hänet.

Ja osan Jeesuksen sanoistakin voi ohittaa ja kuvitella että joku vain kirjoitellut myöhemmin niitä väärin muistiin. Kuten se että Jeesus sanoi sapatista, että Isäni tekee työtä alati, niin myös minä. Kuka lie ollut kuulemassa kun noin puhuttiin. On täytynyt lisäillä omia juttujaan.

Aivan helppo Raamattu on muokata omaan korvasyyhyynsä.

• Anonyymi

Ihanko totta.
        Fundamentalisti kristityt, oletteko samaa mieltä? 😹

• Anonyymi

Kummallakaan ei ole meihin pienintäkään todellista vaikutusta. Voit yhtä hyvin palvoa Öhkömönkiäistä. Sekin edustaa pahaa ja siitäkin on vain kirjallisia todisteita

• Anonyymi

uusi LIITTO:

"Niin kaari on oleva pilvissä , ja minä katselen sitä , muistaakseni iankaikkista LIITTOA ,
      Jumalan ja KAIKKIEN elävien olentojen , kaiken lihan päällä , joka maan päällä on."
      1 Moos: 9: 16

"kaari" on edelleen pilvissä.

• Anonyymi

Tyhmintä mitä uskossa voi olla se, että taistelemme itse Raamattua ja sen tekstiä vastaan toisella tekstillä. Väittelemme UT:n tekstiä ja Paavalia vastaan siitä millainen uusi liitto on. Joskin se on aika yksipuolista kun toinen osapuoli ei voi eikä halua osallistua siihen. Yksin vain täytyy vakuutella että Paavali kirjoitti pötyä ja muutoinkin asiat kirjoitettu hieman väärin.

• Anonyymi

Valtavasti olet uhrannut aikaasi.

• Anonyymi

Oliko näistä herroista myös Paavali homoseksuaali?

• Anonyymi

Saattoi olla kääntynyt, koska vanhoilla päivillään oli vain yksi uskottu mies.

• Anonyymi

Luterilaiset luulevat, ettei Mooseksen lain käskyt ole enää voimassa uudessa liitossa. Uusi liitto solmittiin Israelin ja Juudan kanssa, jotta Jumalan omaisuuskansa tulisi takaisin liittoon Jumalan kanssa. Uudessa liitossa Toora kirjoitetaan sydämeen, jotta kansa alkaisi noudattaa Mooseksen lakia. Jumala ei tee erotusta juutalaisten ja pakanoiden välillä, joten kaikilla on samat säännöt.

Ei ole olemassa mitään sellaista uutta liittoa, jossa lähes kaikki Mooseksen lain käskyt olisi karsittu pois. Sapatti on sekin on edelleen voimassa jopa ikuisena liiton merkkinä. Joka ei sapattia noudata, hän ei ole uudessa liitossa sapatin Herran Jeesuksen kanssa.

Jer 31:31 "Tulee aika", sanoo Herra, "jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa.
      32 Tämä liitto ei ole samanlainen kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sen liiton he rikkoivat, vaikka minä olin ottanut heidät omakseni, sanoo Herra.
      33 "Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa tulevina päivinä, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.

2 Moos 31:17 Pysyköön sapatti ikuisesti merkkinä liitosta, jonka olen teidän kanssanne tehnyt, sillä kuutena päivänä minä, Herra, loin taivaan ja maan, mutta seitsemäntenä päivänä en enää tehnyt työtä vaan lepäsin."

Jes 56:6 Ja muukalaiset, jotka ovat liittyneet Herraan, palvellakseen häntä ja rakastaakseen Herran nimeä, ollakseen hänen palvelijoitansa, kaikki, jotka pitävät sapatin eivätkä sitä riko ja pysyvät minun liitossani,
      7 ne minä tuon pyhälle vuorelleni ja ilahutan heitä rukoushuoneessani, ja heidän polttouhrinsa ja teurasuhrinsa ovat otolliset minun alttarillani, sillä minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi.
      8 Herra, Herra sanoo, hän, joka kokoaa Israelin karkoitetut: Minä kokoan vielä muitakin sen koottujen lisäksi.

• Anonyymi

Ehkä ihan viimeisimmäksi luterilaisille kannattaa opettaa lain käskyjä.

Voi olla että kiinnostus on nolla.

• Anonyymi

Ja höpö höpö taas yhden kerran.

• Anonyymi

Perustele vai toimitko automaatiolla sinäkin.

• Anonyymi

Mihin lain käskyyn Luterilaiset nojaavat?

Ja miten se käy siihen yksin armosta, yksin uskosta teemaan?

Tai mihinkään muuhunkaan jos jätetään Räsäsen lakihenkinen harhaoppisuus huomiotta. Eihän sillä voi perustella, koska sen vuoksi laki eroaa kirkosta kun lakia luetaan.

• Anonyymi

Raamatun lait pätevät yleisessä ilmapiirissä.
        Sekamuotoinen mies valitti just perjantain ohjelmassa homovihan uudelleen syttymisestä.

• Anonyymi

Aloittaja ei tunne Raamattua, jos noin väittää eli trollaa!! Käyttää asiaan sopimatonta Raamatun kohtaa, joka tarkoittaa aivan muuta kuin kirjoituksensa otsikossa lukee!

Lue oikeasta kohdasta:"14Ja kun hetki tuli, asettui hän aterialle ja apostolit hänen kanssansa. 15Ja hän sanoi heille: "Minä olen halajamalla halannut syödä tämän pääsiäislampaan teidän kanssanne, ennenkuin minä kärsin; 16sillä minä sanon teille, etten minä sitä enää syö, ennenkuin sen täyttymys tapahtuu Jumalan valtakunnassa". 17Ja hän otti maljan, kiitti ja sanoi: "Ottakaa tämä ja jakakaa keskenänne. 18Sillä minä sanon teille: tästedes minä en juo viinipuun antia, ennenkuin Jumalan valtakunta tulee." 19Ja hän otti leivän, kiitti, mursi ja antoi heille ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan. Tehkää se minun muistokseni." 20Samoin myös maljan, aterian jälkeen, ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni, joka teidän edestänne vuodatetaan."

• Anonyymi

Valikoit yhden kohdan pitääkseesi kirkon sanoman voimassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>"valikoit yhden"<<<

jo VANHAN LIITON kirjoituksissa , on ilmoitettu:

"Katso , päivät tulevat , sanoo Herra, jolloin MINÄ teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa UUDEN LIITON" Jer: 31: 31

>"20 Samoin hän otti myös maljan , aterian jälkeen , ja sanoi : "Tämä malja on
        UUSI LIITTO minun veressäni , joka teidän edestänne vuodatetaan."

Raamattu koostuu sekä VANHASTA TESTAMENTISTA kuin UUDESTA TESTAMENTISTA,
        jo nimi "Vanha" > VANHA LIITTO , ja "Uusi" > UUSI LIITTO.

onko vaikeeta !!

mikä muu voisi olla tärkeämpää , kuin Jeesus Kristus, ja "uusi liitto hänen veressään"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>"valikoit yhden"<<<

jo VANHAN LIITON kirjoituksissa , on ilmoitettu:

"Katso , päivät tulevat , sanoo Herra, jolloin MINÄ teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa UUDEN LIITON" Jer: 31: 31

>"20 Samoin hän otti myös maljan , aterian jälkeen , ja sanoi : "Tämä malja on
        UUSI LIITTO minun veressäni , joka teidän edestänne vuodatetaan."

Raamattu koostuu sekä VANHASTA TESTAMENTISTA kuin UUDESTA TESTAMENTISTA,
        jo nimi "Vanha" > VANHA LIITTO , ja "Uusi" > UUSI LIITTO.

onko vaikeeta !!

mikä muu voisi olla tärkeämpää , kuin Jeesus Kristus, ja "uusi liitto hänen veressään"

Et ikinä tajua!

Jesaja 53

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et ikinä tajua!

Jesaja 53

>>>"kuka uskoo meidän saarnamme"<<<

SINÄ ET ainakaan usko , > "Samoin hän otti maljan ja sanoi : "Tämä malja on UUSI LIITTO minun veressäni" 1 Kor: 11: 25

"Pyhitä heidät totuudessa ; sinun SANASI on TOTUUS." Joh: 17: 17

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tietysti, koska se kertoo tosiasian, uuden liiton solmimisen ihmiskunnan kanssa!

Raamatun peruskäsitteitä: Liitto
        "Jumalan ja ihmisen välistä suhdetta määrittelee liitto. Raamatussa kerrotaan neljästä Jumalan solmimasta liitosta. Kaikki liitot ovat Jumalan yksipuolisesti tekemiä.

Ensimmäisen liiton Jumala solmi Nooan kanssa. (1. Moos. 6:8; 9:8–17). Nooasta tuli vedenpaisumuksen jälkeen ihmiskunnan uusi kantaisä. Liiton merkkinä oli sateenkaari.

Toisen liiton Jumala teki Abrahamin kanssa (1. Moos. 15:18). Jumala lupasi liitossaan kansan, maan ja siunauksen. Liiton merkki oli ympärileikkaus, joka tuli tästä lähtien tehdä kaikille pojille, jotka olivat Abrahamin jälkeläisiä.

Kolmas liitto tehtiin Siinailla lain antamisen yhteydessä ja se koski kaikkia israelilaisia. Jumala lupasi siinä huolenpitonsa kansalleen. Kansan tehtävä oli noudattaa Jumalan antamaa lakia.

Koska israelilaiset eivät kuitenkaan noudattaneet Siinailla annettua lakia, Jumala lupasi jo VT:n profeettojen kautta solmivansa vielä yhden, Uuden liiton. Tämä liitto toteutui Jeesuksessa ja hänen sovintoveressään (Luuk. 22:20). Uusi liitto koskee kaikkia ihmisiä ja se on armoon perustuva vapauden liitto."
        Lähde https://rll.fi/raamatusta/raamatun-peruskasitteita/

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta, sillä sellainenkin, "vastoin trollien valheita", on kuin onkin olemassa ihan Raamatussakin, joten sitäkään ei tarvitse keksiä tai tulkita. Kirkon julistama evankeliumikin on sieltä Raamatusta, tosin liberaalit ovat keksineet omia juttujaan evankeliumien sijaan korottaakseen itsensä ja liberaaliaatteensa yli Raamatun sanan. Surkuhupaista!

• Anonyymi

Puhutko luonnonlaeista?

• Anonyymi

Jos puhut - niitä ei enää ole.

• On taas valhe aloitus.
      Jeesus Kristus otti Paavalin uudenliiton ilmoittajakseen koko maailmalle.
      Paavali osasi ja tiesi vt ja nyt ut jonka Jeesus ilmoitti suoraan hänelle.
      Kuten ut kirjoittaa, että testamentti on valmis silloin kun on ihminen kuollut ja Jeesuksen aikaan oli vanhaliitto voimassa lakeineen ja uuden liiton tullessa Kristus kuuluu Pyhyyden Hengessä ja niin TÄYTYY olla, muuten ei ole Hänen omansa.
      Hengen kautta uudestisyntynyt saa kaiken tiedon ja ymmärtyksen ja myös anteeksiannon joka on Jeesuksessa Kristuksessa.

• Anonyymi

Teidän mielikuvituksessa ne täytyy tosiaan olla.

"Kristus kuuluu Pyhyyden Hengessä ja niin TÄYTYY olla,"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi ristus teitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Pyhitä heidät totuudessa , sinun sanasi on totuus"
        Joh: 17: 17

onko vaikeeta . . .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Pyhitä heidät totuudessa , sinun sanasi on totuus"
        Joh: 17: 17

onko vaikeeta . . .

Kristus on tehty KIROUKSEKSI. Gal.3:13

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyseessä on Pahuuden henki.

• Anonyymi

Uudestisyntynyt saa kimppuunsa demonit, kuten kerroit itselläsikin olevan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>"kiroukseksi"<<<

meidän puolestamme !!!

• Anonyymi

Tekstihän sopii milloin halutaan leikkiä oman lahkon mieluista profeettaa. Ihan Jumalan suusta varastettuna.

• Anonyymi

Hölmöläisille se on liikaa kun ei ymmärrä kuin sen mitä nenästä suuhun valuu

• Anonyymi

Kristus tuon galatalaiskirjeen mukaan poisti ristillä lain kirouksen ihmisen päältä naulitsemalla senkin ristille. Sinne meni syntitaakka sekä laki, joka sitä taakkaa oli luomassa. Mutta vain niiden osalta, jotka Kristus siitä vapauttaa. Ei se vapautus kuulu kaikille, vaan ainoastaan Kristuksen omille.

• Anonyymi

ja jotkut ottaneet valtuudet määritellä , kuka on Kristuksen oma ja kuka ei . . .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ja jotkut ottaneet valtuudet määritellä , kuka on Kristuksen oma ja kuka ei . . .

Usko joskus.

Et ole proffeetta omalla maallasi.
        Kukhaan ei uso.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      59
      1164
    2. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      11
      840
    3. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      75
      785
    4. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      624
    5. Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa

Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.
      Kajaani
      83
      603
    6. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      45
      532
    7. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      33
      527
    8. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      36
      524
    9. Hurmasit sitten minut

kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.
      Ikävä
      43
      503
    10. Tietysti olen varovainen,

ei kaikki ole pelkkää epävarmuutta. En halua sotkea mitään, enkä aiheuttaa kenellekään hankaluuksia. Ja luulen että ehkä
      Ikävä
      40
      501
    Aihe