Työttömien eriarvoisuus

Anonyymi-ap

Valtiontalouden tarkastusvirasto teki arvion niin sanotusta Aktiivimalli kakkosesta.

Ilmoittivat, että vain 10% arvioidusta työhakemuksen määrästä on toteutunut. Eli työnhaun hakemusmäärän alennuksia on ollut paljon.

Mitä ajatuksia tämä herättää sinussa?

23

322

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niinhän se pitää mennäkin, mikäli terveydentila tms. rajoittaa, alennus pitää olla. Mikä tässä ny on sun mielestä ihmeellistä?

      • Anonyymi

        no ,,se että 90 prosenttia työttömitä ei ole mitään sairaita vaan LAISKOTTELEVIA VÄTYKSIÄ ! sitä paitsi minä kyllä menen aamulla TÖIHIN vaikka,oisi pikku lenssu ,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        no ,,se että 90 prosenttia työttömitä ei ole mitään sairaita vaan LAISKOTTELEVIA VÄTYKSIÄ ! sitä paitsi minä kyllä menen aamulla TÖIHIN vaikka,oisi pikku lenssu ,,

        Tuommosten tyhmempien pitääkin mennä , ei pitäisi olla mitään uutta kaltaisillesi .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        no ,,se että 90 prosenttia työttömitä ei ole mitään sairaita vaan LAISKOTTELEVIA VÄTYKSIÄ ! sitä paitsi minä kyllä menen aamulla TÖIHIN vaikka,oisi pikku lenssu ,,

        Ei kuitenkaan ihan tuota 90 prosenttia mutta se pienempi elämäntapatyöttömien ryhmä pitää älämölöä muka jostain "perusoikeudestaan" vastikkeettomiin päivärahoihin ja mustamaalaa sen vastuuntuntoisen enemmistön jotka kuitenkin edes yrittävät tehdä jotain omien asioidensa ja elämänsä eteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuommosten tyhmempien pitääkin mennä , ei pitäisi olla mitään uutta kaltaisillesi .

        joo itekää en oo töissä ollu 29 vuoteen ja nyt sitte siiretään eläkkeelle
        on se niin väärin

        kaikenlaiset helppoheikit yrittää pikku funssassa jäädä kotiin se on väärin
        mistä ne rahat otetaan jos kaikki makaa


      • Anonyymi

        😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

        😍 ­N­­y­­m­­­f­o­­m­­­a­­a­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18138866q

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      Ei mitään ajatuksia vielä herättänyt. Haluaisin nähdä ensin arvion eli saisiko linkin jolla pääsee näkemään arvion?

      • Anonyymi

        Kaivele linkkis ihan itse vai onko sekin liian vaativa suoritus sinulle?


    • Anonyymi

      Mulla on koko ajan ollut tuo vähintään 4 paikkaa kuukaudessa.

      • Anonyymi

        mulle ei kukaan oo soitellu kahteen vuoteen

        olisko ne unohtanu mut

        nyt loppuu ne päivät taas pitää vissiin alkaa soittelee
        ihme hommaa mitä helvetin 4 paikkaa kuussa
        ei täällä lapissa oo niin paljo paikkoja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mulle ei kukaan oo soitellu kahteen vuoteen

        olisko ne unohtanu mut

        nyt loppuu ne päivät taas pitää vissiin alkaa soittelee
        ihme hommaa mitä helvetin 4 paikkaa kuussa
        ei täällä lapissa oo niin paljo paikkoja

        Hae neurokirurgiksi. Työkkärille käy kuulemma paikka kun paikka.


    • Anonyymi

      te-virkailijat antavat liian helposti periksi kun työtön keksii syitä ettei tarvitse hakea duunia.

    • Anonyymi

      Vain 10% on toteutunut ja jo nyt työnantajat kitisee, että tulee liikaa hakemuksia 0_o

    • Anonyymi

      Perusteet alennukseen on ollut virkaijoiden mukaan ollut vaikea asettaa eli tämä ei ole ollut joka alueella samalla tavoin asetettu.

      Minusta on ollut huono malli. Elämäntilannekin on saattanut muuttua. Ei ole tätä huomionut ollenkaan.

      Kaikki kehittäminen on jäänyt. Vähentänyt messuilla ja kursseilla käyntiä.

      • Anonyymi

        aina tehdään se välitsekkaus onko jokin muuttunut työttömän elämäntilanteessa. Tsekkauksen jälkeen uusi suunnitelma jos muutostarvetta ohjeistukselle on. Ihan peruskauraa.


    • Anonyymi

      Oikeudenmukainen systeemi eli työkyky otettu huomioon joka karsii työtehtävien määrää merkittävästi.
      No ei virkailija sitä omineen ole päättänyt vaan lääkärin antamat lausunnot ja todistukset päätöksien taustalla.

      • Anonyymi

        hei haloo noinkohan potentiaalisia paikkoja löytyy yks viikossa en usko
        ja hakuprosessit kestää kuukausia

        täähän on taas jonku tosi älykkään keksintö

        missähän toi järki makaa näillä muillakaan kun ihan ite päättelee asiaa

        ai nii työnhaku ei vissiin oo kuulunu kuvioihin jos on ollu 30 vuotta valtiolla töissä


    • Anonyymi

      Tällä systeemillä taataan työpaikat te-virkailijoille. Jos tämä ei ole toteutunut niin virkailijat ovat laiskotelleet.
      Julkinen hallinto käyttää taas väärin verorahoja.
      Tosin työttömissä on paljon vajaakuntoisia, eivätkä voi kaikkia töitä hakea.

      • Anonyymi

        Aina jokun muun vika..... Voi jumalauta teidän kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aina jokun muun vika..... Voi jumalauta teidän kanssa.

        nonstop valittaja rakastaa valittamista. Hän on voittamaton, Näkee kaikkialla vain vikoja ja huonoa ja vääryyttä. Ongelmien ratkaiseminen ja itsensä kehittäminen ei valittajaa kiinnosta lainkaan vaan häntä motivoi yksinomaan vikojen etsiminen ja valittaminen ja siitä saatu nautinto ja kiksit.


    • Anonyymi

      Työtön ei itse osaa hakea paikkoja joten ok vaatia sitä!
      Tukea ja ohjeistusta kyllä saa asiaan jos ei osaa eli missä se ongelma oikeasti....
      No työhakijat kampeaa vastaa kun pitää hakea sitä työtä!!!

      • Anonyymi

        Miten niin muka ei osaa hakea työpaikkoja. Kyllä varmasti osaa jokainen työtön.

        Onngelma on siinä, että niihin työpaikkoihin ei pääse vaikka hakee, mutta tämä asia ei näytä menevän sinun päähäsi sitten millään.


    • Anonyymi

      10% on toteutunut ja samaan aikaan muka kaavamainen työnhakujen asettaminen on johtanut hyvin työllistyvien yli- ja huonosti työllistyvien alipalveluun. Kyllä tuolla prosentilla olisi pitänyt ehtiä henkilökohtaisempaan suunnitteluun.
      Hallitus on tilannut vtvltä taas itselleen sopivan tutkimuksen, kuten Pöystiltäkin saa sopivan paperin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1305
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1217
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1155
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      56
      861
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      75
      751
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      682
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      681
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      646
    Aihe