Ammattimiehet nauroivat minulle

Anonyymi-ap

Minulla oli tänään talossani paha sähkövika. Kesken työskentelyn taloon tulevasta sähköstä katosi yksi vaihe. Tarkistettuani pääkeskuksen havaitsin, että taloon todella tuli vain kaksi vaihetta. Koska sähkönkäyttöni oli vähäistä katkeamishetkellä, niin päättelin vian olevan sähkölaitoksen alueella ja tein vikailmoituksen.

Reilun tunnin päästä vikapartio tulikin paikalle dieselkäyttöisellä kuorma-autolla, jossa oli mukana raskaampiakin korjausvärkkejä. Kaksi riuskaa miestä meni heti tarkistamaan noin 100 m päässä olevan jakokaapin, ja sieltähän se vika nopeasti löytyikin. Routa oli kiristänyt maakaapelia niin paljon, että yksi vaihejohdin oli tehnyt oikosulun maajohtoon ja polttanut sulakkeen. Nopeasti kaverit korjasivat kaapelin, ja talooni tuli taas kaikki vaiheet. Koko korjauksen ajan auton dieselmoottori oli käynnissä, sillä pakkasta oli melkein 10 astetta.

Kun asentajat kasailivat kamppeitaan, niin halusin ihan maallikkona tiedustella sitä, missä vaiheessa sähkölaitoksen vikapartio alkaa käyttää sähköautoja vikakeikoillaan. Molemmat asentajat alkoivat silloin nauraa makeasti, ja heidän ilmeestään näki sen, että he pitivät minua vähäjärkisenä tyyppinä. Hyvin ystävällisesti he minulle kertoivat, että he menevät useimmiten vikakeikoille sellaisiin kohteisiin, joissa ei ole sähköä. Miten ihmeessä he pääsisivät vikakeikoilta kotiin, jos korjauskohteessa ei pystyisi sähköauton akkua lataamaan?

Toin siis esiin vain oman tyhmyyteni, kun aloin keskustella näistä ekologisista arvoista todellisten ammattimiesten kanssa. Enpä taida ihan pian ostaa itselleni sähköautoa, koska silloin joutuu näin helposti naurunalaiseksi.

68

648

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Akkukäyttöinen paloautokin voisi olla mielenkiintoinen vehje. Kesken sammutustyön pitäisi alkaa dieselagrekaatilla ladata paloauton akkua, jotta sammutus voisi jatkua normaalisti.

      • Anonyymi

        Poliisille sähköautot sopisivat partiajoon. Tunti-kaksi ajoa ja ABC:lle tunniksi lataamaan. Tunti ajoa ja konttorille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poliisille sähköautot sopisivat partiajoon. Tunti-kaksi ajoa ja ABC:lle tunniksi lataamaan. Tunti ajoa ja konttorille.

        Taidanpa ryhtyä poliisiksi, jos partioautot tulevat sähköautoiksi.


      • Anonyymi

        Paloauton vesi pumppu käy dieselillä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poliisille sähköautot sopisivat partiajoon. Tunti-kaksi ajoa ja ABC:lle tunniksi lataamaan. Tunti ajoa ja konttorille.

        Yalbella tuokin putoaa puoleen elikkä tunti ajoo ia kaksi ladataan ja kolmas korjaamolla
        Kun äppi ei avaa obia


      • Anonyymi

        🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒

        😋 ­­­N­­y­­m­f­­­o­m­a­a­n­­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Voi näitä poikia lapsekkaita.

      • Anonyymi

        Älä muuta sano, sähköterot ovat aina vähä-älyisiä poikia.


        SÄHKÖPELLET HOITOON


    • Anonyymi

      Diesel näytti taas voimansa.

      • Anonyymi

        Dieselmoottori ei ole lähelläkään kuolemaa.


    • Anonyymi

      Vajakki

      • Anonyymi

        Onko tuo vain lempinimesi,
        Vai oletko ihan oikeasti täysin titityy ja tui tui sähköpelle?


    • Anonyymi

      Sähköauto on yhtä ohimenevä ilmiö kuin 150 vuotta sitten, jolloin sitä kokeiltiin ensimmäisen kerran, mutta nopeasti hylättiin surkeutensa takia. Nyt 150 vuotta myöhemmin ihmiskunta on taas tyhmentynyt riittävästi, että päästään toistamaan historiaa. Ja lopputulos onkin historiaa - sähköauto häviää yhtä nopeasti kuin tulikin ja matka jatkuu menoveden voimalla.

      • Anonyymi

        Ja sama juttu vetyautojenkin kohdalla. Ensimmäinen vetyä käyttävä polttomoottori oli jo 1800-luvun alussa ja polttokennokin on kehitetty vuonna 1838. Suomessakin on museossa vetyauto vuodelta 1927. Vetyä on yritetty jo monta kertaa viimeisen 200 vuoden aikana ja joka kerta hylätty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sama juttu vetyautojenkin kohdalla. Ensimmäinen vetyä käyttävä polttomoottori oli jo 1800-luvun alussa ja polttokennokin on kehitetty vuonna 1838. Suomessakin on museossa vetyauto vuodelta 1927. Vetyä on yritetty jo monta kertaa viimeisen 200 vuoden aikana ja joka kerta hylätty.

        Itselataava hybridi-Toyota on edelleen paras mahdollinen auto. Kaupunkiajossa jarrutusenergia otetaan talteen akkuun seuraavaa kiihdytystä varten, mutta maantieajossa ajataan reilusti bensalla erittäin hyvällä hyötysuhteella. Maantieajossakin sähköllä tarvittaessa kiihdytetään ja jarrutetaan hyötysuhteen optimoimiseksi. Toyota hallitsee parhaiten nämä sähköiset voimalinjat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itselataava hybridi-Toyota on edelleen paras mahdollinen auto. Kaupunkiajossa jarrutusenergia otetaan talteen akkuun seuraavaa kiihdytystä varten, mutta maantieajossa ajataan reilusti bensalla erittäin hyvällä hyötysuhteella. Maantieajossakin sähköllä tarvittaessa kiihdytetään ja jarrutetaan hyötysuhteen optimoimiseksi. Toyota hallitsee parhaiten nämä sähköiset voimalinjat.

        Toyota on ykkönen!


      • Anonyymi

        Sähkö auto on myyntimiesten rahastus jippi jolla keeätään kansalata ylimääräiset tahat pois kuten aueinkopaneeleiltakin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on ykkönen!

        Rav 4 in maailan paras auto.
        Sen tietää ameriikalaisetkin

        New yuorkissa ei muuta olekkaan

        Se ei saatuta suurilla akuillaam maailman vesitöjä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itselataava hybridi-Toyota on edelleen paras mahdollinen auto. Kaupunkiajossa jarrutusenergia otetaan talteen akkuun seuraavaa kiihdytystä varten, mutta maantieajossa ajataan reilusti bensalla erittäin hyvällä hyötysuhteella. Maantieajossakin sähköllä tarvittaessa kiihdytetään ja jarrutetaan hyötysuhteen optimoimiseksi. Toyota hallitsee parhaiten nämä sähköiset voimalinjat.

        Itselataava Toyotan hybridi on todella surkea kapistus.
        Työpaikallani oli tuollainen RAV, jolla välillä jouduin työmailla käymään, joten jonkin verran siitä on kokemusta.
        Käytännössä sähkö ei auta koskaan ja bensankulutus on kuin jossain oikeassa autossa.
        Harvinaisen paska jopa tojotaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on ykkönen!

        Viisasta puhetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itselataava Toyotan hybridi on todella surkea kapistus.
        Työpaikallani oli tuollainen RAV, jolla välillä jouduin työmailla käymään, joten jonkin verran siitä on kokemusta.
        Käytännössä sähkö ei auta koskaan ja bensankulutus on kuin jossain oikeassa autossa.
        Harvinaisen paska jopa tojotaksi.

        Todella katkeraa puhetta. Hybridi-Toyota on paras auto markkinoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todella katkeraa puhetta. Hybridi-Toyota on paras auto markkinoilla.

        " Todella katkeraa puhetta. Hybridi-Toyota on paras auto markkinoilla. "


        On oikein mukavaa ajella markkinoiden parhaalla autolla. Äskenkin kävin viinakaupasta hakemassa vähän virvokkeita Itsenäisyyspäivää varten. Varmatoimisella ja mukavalla Toyotalla lasti tuli ehjänä perille. Se on kohta korkkaamisen aika.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Todella katkeraa puhetta. Hybridi-Toyota on paras auto markkinoilla. "


        On oikein mukavaa ajella markkinoiden parhaalla autolla. Äskenkin kävin viinakaupasta hakemassa vähän virvokkeita Itsenäisyyspäivää varten. Varmatoimisella ja mukavalla Toyotalla lasti tuli ehjänä perille. Se on kohta korkkaamisen aika.

        Onhan se varmasti mukava ajella, jos ei ole paremmilla ajanut.


    • Anonyymi

      "Hyvin ystävällisesti he minulle kertoivat, että he menevät useimmiten vikakeikoille sellaisiin kohteisiin, joissa ei ole sähköä."

      Mitä sähköyhtiön kaverit korjaavat paikassa jonne ei tule sähköjä?

      • Anonyymi

        " Mitä sähköyhtiön kaverit korjaavat paikassa jonne ei tule sähköjä? "


        Ymmärryksesi on näköjään keskinkertaista alemmalla tasolla. Minun tapauksessani sähkölaitoksen vikapartio tuli dieselkäyttöisellä kuorma-autolla korjaamaan sähkönsyötössä olevaa vikaa, sillä yksi vaihe puuttui pääkeskukselta. Jakokaapissa (etäisyys noin 100 m) oli siis kaapelivika, jonka reippaat ammattimiehet nopeasti korjasivat.

        Minun talooni on kyllä jo 40 vuotta tullut sähköt, mutta eilen illalla sähkönsyötössä oli vika, joten virheetöntä sähköä ei minulle jakokaapista tullut. Vieläkö tässä asiassa on sinulle jokin juttu epäselvää? Olet aivan liikaa ajatellut sähköautoja, koska aivotoimintasi on jo näin paljon heikentynyt.


      • Anonyymi

        Asentajan menevät vikakeikalle nimenomaan sinne missä ei ole sähköä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Mitä sähköyhtiön kaverit korjaavat paikassa jonne ei tule sähköjä? "


        Ymmärryksesi on näköjään keskinkertaista alemmalla tasolla. Minun tapauksessani sähkölaitoksen vikapartio tuli dieselkäyttöisellä kuorma-autolla korjaamaan sähkönsyötössä olevaa vikaa, sillä yksi vaihe puuttui pääkeskukselta. Jakokaapissa (etäisyys noin 100 m) oli siis kaapelivika, jonka reippaat ammattimiehet nopeasti korjasivat.

        Minun talooni on kyllä jo 40 vuotta tullut sähköt, mutta eilen illalla sähkönsyötössä oli vika, joten virheetöntä sähköä ei minulle jakokaapista tullut. Vieläkö tässä asiassa on sinulle jokin juttu epäselvää? Olet aivan liikaa ajatellut sähköautoja, koska aivotoimintasi on jo näin paljon heikentynyt.

        Ja tuonne jakokaappiin 100 m päähän tuli sähkö eli he tulivat paikalle jossa on sähkö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asentajan menevät vikakeikalle nimenomaan sinne missä ei ole sähköä.

        Ja heti kun vika on korjattu niin siellä on sähkö. Ja tässäkin tapauksessa heidän olisi pitänyt siirtyä hurjat 0,1 km saadakseen sähköä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja heti kun vika on korjattu niin siellä on sähkö. Ja tässäkin tapauksessa heidän olisi pitänyt siirtyä hurjat 0,1 km saadakseen sähköä.

        " Ja heti kun vika on korjattu niin siellä on sähkö. Ja tässäkin tapauksessa heidän olisi pitänyt siirtyä hurjat 0,1 km saadakseen sähköä. "


        En saata uskoa sitä, että sähköautojen kanssa hörhöily pilaa ihmisen ajatustoiminnan näin totaalisesti. Tarkoitatko tosiaan sitä, että kaapelivian korjattuaan vikapartio olisi ajanut ison kuorma-autonsa pihaani ja alkanut ladata sitä minun piikkiin, jotta olisi päässyt ajamaan sähkökuormurilla takaisin komentopaikalleen?

        Saavatko kaltaisesi sähköautohörhöt kulkea vapaina yhteiskunnassa? Eihän noin vähäisellä ajatustoimilla varustetut kaverit voi enää selviytyä tavallisessa arkielämässä ilman holhoojaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Ja heti kun vika on korjattu niin siellä on sähkö. Ja tässäkin tapauksessa heidän olisi pitänyt siirtyä hurjat 0,1 km saadakseen sähköä. "


        En saata uskoa sitä, että sähköautojen kanssa hörhöily pilaa ihmisen ajatustoiminnan näin totaalisesti. Tarkoitatko tosiaan sitä, että kaapelivian korjattuaan vikapartio olisi ajanut ison kuorma-autonsa pihaani ja alkanut ladata sitä minun piikkiin, jotta olisi päässyt ajamaan sähkökuormurilla takaisin komentopaikalleen?

        Saavatko kaltaisesi sähköautohörhöt kulkea vapaina yhteiskunnassa? Eihän noin vähäisellä ajatustoimilla varustetut kaverit voi enää selviytyä tavallisessa arkielämässä ilman holhoojaa.

        Kai ymmärrät miten naurettava olisi sähköasentaja korjaamassa paikassa jossa ei ole sähköverkkoa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kai ymmärrät miten naurettava olisi sähköasentaja korjaamassa paikassa jossa ei ole sähköverkkoa?

        " Kai ymmärrät miten naurettava olisi sähköasentaja korjaamassa paikassa jossa ei ole sähköverkkoa? "


        Hyödyttömäksi saivarteluksihan tämä juttelu nyt menee. Aivan varmasti asentajat korjasivat vikaa paikassa, johon oli asennettu sähkönsiirtoverkko. Vikatapauksen vuoksi (yksi vaihe puuttui) jakokaapista ei vain saanut laadukasta sähköä talooni ennen kuin vika oli korjattu. Joko nyt asia on esitetty niin yksinkertaisesti, että sähköautohörhökin sen tajuaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Kai ymmärrät miten naurettava olisi sähköasentaja korjaamassa paikassa jossa ei ole sähköverkkoa? "


        Hyödyttömäksi saivarteluksihan tämä juttelu nyt menee. Aivan varmasti asentajat korjasivat vikaa paikassa, johon oli asennettu sähkönsiirtoverkko. Vikatapauksen vuoksi (yksi vaihe puuttui) jakokaapista ei vain saanut laadukasta sähköä talooni ennen kuin vika oli korjattu. Joko nyt asia on esitetty niin yksinkertaisesti, että sähköautohörhökin sen tajuaa?

        Joillakin ihmisillä sähköautolla ajaminen heikentää aivoaaltoja. Ei ole tarkempaa tietoa siitä, heikentääkö se aivotoimintaa kokonaisuudessaan.


    • Anonyymi

      Keksityt tarinat on parhaita. Kirjoitan niitä itse paljon niin tunnistan sellaisen heti.

      • Anonyymi

        Voihan tuo juttu olla totta. Se ei nyt ole mitenkään pääasia tässä tapauksessa.
        Tahaton huumori varasti pääosan kun seniili alkoi tarinoimaan sähköasentajista jotka häärivät paikoissa jossa ei ole sähköverkkoa.
        Päivän parasta huumoria viakka tahatonta olikin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voihan tuo juttu olla totta. Se ei nyt ole mitenkään pääasia tässä tapauksessa.
        Tahaton huumori varasti pääosan kun seniili alkoi tarinoimaan sähköasentajista jotka häärivät paikoissa jossa ei ole sähköverkkoa.
        Päivän parasta huumoria viakka tahatonta olikin.

        " Voihan tuo juttu olla totta. Se ei nyt ole mitenkään pääasia tässä tapauksessa.
        Tahaton huumori varasti pääosan kun seniili alkoi tarinoimaan sähköasentajista jotka häärivät paikoissa jossa ei ole sähköverkkoa.
        Päivän parasta huumoria viakka tahatonta olikin. "


        Juttu on tietysti ihan totta. Hyvin harvaa ihmistä kauheasti naurattaa, jos tarjolla ei ole kaikkia vaiheita sähköverkosta. Silloin osa huoneista jää pimeiksi, ja kaikki kodin laitteistot eivät toimi.

        En minä missään jutussa maininnut sitä, että asentajat tekivät töitä sellaisessa paikassa, missä sähköverkkoa ei ollut. Pojat tekivät ripeästi töitä korjatakseen vian, jotta kymmeniä vuosia sitten rakennetusta sähköverkosta saatiin toimitettua maksavalle asiakkaalle laadukasta sähköä sopimuksen mukaisesti. Kysyn vielä uudestaan, mikä näin yksinkertaisessa ja selvässä teknisessä asiassa sähköautohörhöjä ihmetyttää ja naurattaa?

        Mieleen muistuu vanha sananlasku. Olen jo lapsena oppinut sen, että räkänokastakin mies tulee, vaan ei tyhjän naurajasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Voihan tuo juttu olla totta. Se ei nyt ole mitenkään pääasia tässä tapauksessa.
        Tahaton huumori varasti pääosan kun seniili alkoi tarinoimaan sähköasentajista jotka häärivät paikoissa jossa ei ole sähköverkkoa.
        Päivän parasta huumoria viakka tahatonta olikin. "


        Juttu on tietysti ihan totta. Hyvin harvaa ihmistä kauheasti naurattaa, jos tarjolla ei ole kaikkia vaiheita sähköverkosta. Silloin osa huoneista jää pimeiksi, ja kaikki kodin laitteistot eivät toimi.

        En minä missään jutussa maininnut sitä, että asentajat tekivät töitä sellaisessa paikassa, missä sähköverkkoa ei ollut. Pojat tekivät ripeästi töitä korjatakseen vian, jotta kymmeniä vuosia sitten rakennetusta sähköverkosta saatiin toimitettua maksavalle asiakkaalle laadukasta sähköä sopimuksen mukaisesti. Kysyn vielä uudestaan, mikä näin yksinkertaisessa ja selvässä teknisessä asiassa sähköautohörhöjä ihmetyttää ja naurattaa?

        Mieleen muistuu vanha sananlasku. Olen jo lapsena oppinut sen, että räkänokastakin mies tulee, vaan ei tyhjän naurajasta.

        Näillä sähköajoneuvoja kritiikittömästi ihailevilla hörhöillä on joskus aivan utopistisia ajatuksia, joissa ei ole päätä eikä häntää. Yksillä syntymäpäivillä oli vieraana myös sähköautohörhö, joka ihan tosissaan ehdotti sitä, että Ponssenkin pitäisi alkaa valmistaa sähkökäyttöisiä motoja, jotta puunkorjuu olisi Suomen metsissä ekologisempaa ja vähäpäästöisempää.

        Tämä viherpiipertäjä lopetti välittömästi järjettömät puheensa, kun koko muu vierasjoukko puhkesi oikein röhönauruun. Tämä ekoihminen ei ollenkaan tajunnut sitä, että ei keskellä korpimetsää pysty sähkökäyttöistä motoa lataamaan, jos akku sattuu loppumaan kesken ajon. Kyllähän jokaisen pitää tietää se, että sähkömotolla ei yhtään tukkia saada metsästä pois, mutta vannoutuneiden viherpiipertäjien ajatuksia tosiasiat eivät ollenkaan rajoita.


    • Anonyymi

      Jokaiseen hmmaan on oikea työkalu.
      Motolla ei ole mitään tekemistä tavallisen suomalaisen henkilöautolla ajamisen kanssa.
      Järkevä suomalainen autonostaja on jo siirtynyt ladattaviin autoihin. Siksi niitä rekisteröidään enemmän kuin polttiksia jo nyt. Suomen kansa tietää.

      • Anonyymi

        Voisihan Ponsse tehdä ladattavan hybridi-moton. Ensimmäinen varttitunti ajettaisiin akulla, ja akun loputtua loppupäivä ajettaisiin dieselillä perinteiseen tapaan. Juuri samanlaisiahan ovat käyttöominaisuuksiltaan ladattavat hybridiautotkin, mutta siltikin ne virheellisesti ja yleisön harhauttamiseksi lasketaan rekisteröintitilastossa sähköautoiksi.


    • Anonyymi

      Aloittaja olisi vain unissaan toivonut, että kaksi riuskaa miestä olisi tullut kunnolla😂

    • Anonyymi

      "Molemmat asentajat alkoivat silloin nauraa makeasti, ja heidän ilmeestään näki sen, että he pitivät minua vähäjärkisenä tyyppinä. Hyvin ystävällisesti he minulle kertoivat, että he menevät useimmiten vikakeikoille sellaisiin kohteisiin, joissa ei ole sähköä. Miten ihmeessä he pääsisivät vikakeikoilta kotiin, jos korjauskohteessa ei pystyisi sähköauton akkua lataamaan?"

      Aloittaja meinaa nyt ihan tosissaan että tavalliset ihmiset antavat mielellään ladata täyssähköautoa ilmaiseksi eri firmoille ja maksaa näin sähkölaskun mukisematta? Ja tässä on nyt suuri riski ettei työtä saada tehtyä ja ollaan jumissa 0km rangella talon pihassa.... joka kerta?

      Samoin että sähkömiehillä on niin huono ammattitaito että eivät saa parin tunnin yrityksestä huolimatta valtakunnan verkosta palautettua sähköjä taloon vaikka tekevät sitä työkseen?

      Sähkömiehet eivät osaa pitää ruokataukoa missään matkan varrella missä on julkinen latausasema? 30 minuutissa kun saa jo kohtuullisesti virtaa 2020-luvun sähköpakettiautoon.

      Ja sähköammattilaiset lähtee jostain 200km päästä sähköpakulla keikalle kun ei lähempää töitä saa? Joo, ehkä Lapissa näin voi käydä.

      Huh mitä keksittyä valehtelua taas. :D

      • Anonyymi

        ”Aloittaja meinaa nyt ihan tosissaan että tavalliset ihmiset antavat mielellään ladata täyssähköautoa ilmaiseksi eri firmoille ja maksaa näin sähkölaskun mukisematta?”

        Miksi ihmeessä he lataisivat ”kuorma-autoaan” asiakkaan luona? Ei se tarkoita automaattista latausta jos joku käy sähköautolla kääntymässä pihassasi. Pösilö! Kaikkea tyhmää sitä aasit ajattelevatkin!


    • Anonyymi

      Koulutettu sähkömies menee korjaamaan työkseen jotakin.... missä ei ole sähköjä? :D

      • Anonyymi

        " Koulutettu sähkömies menee korjaamaan työkseen jotakin.... missä ei ole sähköjä? :D "


        En nyt ymmärrä ollenkaan kieroutunutta ajatustapaasi. Onko sinulla edelleenkin jotain moittimista sähköyhtiön koulutettujen pätevien sahköasentajien toiminnan suhteen? Kyllä kaikki normaalit ihmiset ymmärtävät sen, että vikapartion sähköasentajat menevät aina korjauskeikoille kohteisiin, jossa ei kaikilla asiakkailla ole tarjolla laaduksasta sähköä. Käytännössä he siis tekevät aina töitä sähköttömissä kohteissa. Eikö ymmärryksesi todellakaan riitä näin yksinkertaisen asian käsittämiseen.

        Minun tapauksessani sähkötön korjauskohde sijaitsi noin 100 m etäisyydellä taloni pääkeskuksesta. Kaverit tarkistivat ensin pääkeskuksen ja sitten he ajoivat dieselkäyttöisen kuorma-autonsa pihastani jakokaapin viereen ja korjasivat vian nopeasti. Dieselkäyttöinen kuorma-auto oli käynnissä koko korjauksen ajan, mikä oli mielestäni ihan oikea menettely pakkassäällä.

        Käsitykseni mukaan kunnollinen dieselkäyttöinen kuorma-auto on ainoa järkevä kulkuneuvo tällaiselle vikaporukalle. Nämäkin kaverit päivystivät työvuoronsa aikana usean pitäjän alueella, joten heillä ei taatusti olisi ollut aikaa sähköauton lataamiseen. Kun diesel-autossa on tankki täynnä, niin työvuoron aikana tuskin joutuu autoa tankkaamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Koulutettu sähkömies menee korjaamaan työkseen jotakin.... missä ei ole sähköjä? :D "


        En nyt ymmärrä ollenkaan kieroutunutta ajatustapaasi. Onko sinulla edelleenkin jotain moittimista sähköyhtiön koulutettujen pätevien sahköasentajien toiminnan suhteen? Kyllä kaikki normaalit ihmiset ymmärtävät sen, että vikapartion sähköasentajat menevät aina korjauskeikoille kohteisiin, jossa ei kaikilla asiakkailla ole tarjolla laaduksasta sähköä. Käytännössä he siis tekevät aina töitä sähköttömissä kohteissa. Eikö ymmärryksesi todellakaan riitä näin yksinkertaisen asian käsittämiseen.

        Minun tapauksessani sähkötön korjauskohde sijaitsi noin 100 m etäisyydellä taloni pääkeskuksesta. Kaverit tarkistivat ensin pääkeskuksen ja sitten he ajoivat dieselkäyttöisen kuorma-autonsa pihastani jakokaapin viereen ja korjasivat vian nopeasti. Dieselkäyttöinen kuorma-auto oli käynnissä koko korjauksen ajan, mikä oli mielestäni ihan oikea menettely pakkassäällä.

        Käsitykseni mukaan kunnollinen dieselkäyttöinen kuorma-auto on ainoa järkevä kulkuneuvo tällaiselle vikaporukalle. Nämäkin kaverit päivystivät työvuoronsa aikana usean pitäjän alueella, joten heillä ei taatusti olisi ollut aikaa sähköauton lataamiseen. Kun diesel-autossa on tankki täynnä, niin työvuoron aikana tuskin joutuu autoa tankkaamaan.

        Ja kyllä minua edelleen huvittaa kommenttisi sähköasentajien korjauskeikoista paikkoihin joihin ei tule sähköä. Ymmärrät kai itsekin millaista tahantonta komiikkaa siinä kommentissa on .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kyllä minua edelleen huvittaa kommenttisi sähköasentajien korjauskeikoista paikkoihin joihin ei tule sähköä. Ymmärrät kai itsekin millaista tahantonta komiikkaa siinä kommentissa on .

        " Ja kyllä minua edelleen huvittaa kommenttisi sähköasentajien korjauskeikoista paikkoihin joihin ei tule sähköä. Ymmärrät kai itsekin millaista tahantonta komiikkaa siinä kommentissa on . "


        Minä en edelleenkään ymmärrä asiassa olevan mitään huvittavaa. Minusta siinä ei ole mitään tahatonta komiikkaa, jos 10 asteen pakkasessa kiinteistöön tulevasta sähköstä puuttui yksi vaihe. Asentajat korjasivat nopeasti vian 100 m päässä olevasta jakokaapista, ja ymmärtääkseni he työskentelivät silloin paikassa, josta kunnollista sähköä ei voitu toimittaa maksavalle asiakkaalle. He siis työskentelivät korjauksen aikana paikassa, jossa ei ollut hyvää sähköä. Joko asia nyt selvisi sinulle?


        PS. Jos kaikki muutkin sähköautoilijat ovat näin kovakalloista porukkaa, niin en ikinä osta sähköautoa. Enhän minä nyt typerykseltä ja heikkolahjaiselta halua näyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Ja kyllä minua edelleen huvittaa kommenttisi sähköasentajien korjauskeikoista paikkoihin joihin ei tule sähköä. Ymmärrät kai itsekin millaista tahantonta komiikkaa siinä kommentissa on . "


        Minä en edelleenkään ymmärrä asiassa olevan mitään huvittavaa. Minusta siinä ei ole mitään tahatonta komiikkaa, jos 10 asteen pakkasessa kiinteistöön tulevasta sähköstä puuttui yksi vaihe. Asentajat korjasivat nopeasti vian 100 m päässä olevasta jakokaapista, ja ymmärtääkseni he työskentelivät silloin paikassa, josta kunnollista sähköä ei voitu toimittaa maksavalle asiakkaalle. He siis työskentelivät korjauksen aikana paikassa, jossa ei ollut hyvää sähköä. Joko asia nyt selvisi sinulle?


        PS. Jos kaikki muutkin sähköautoilijat ovat näin kovakalloista porukkaa, niin en ikinä osta sähköautoa. Enhän minä nyt typerykseltä ja heikkolahjaiselta halua näyttää.

        "Minä en edelleenkään ymmärrä asiassa olevan mitään huvittavaa. Minusta siinä ei ole mitään tahatonta komiikkaa, jos 10 asteen pakkasessa kiinteistöön tulevasta sähköstä puuttui yksi vaihe. "

        Ei tässä sun pulmalle ole naurettu vaan sun kommentille
        "Hyvin ystävällisesti he minulle kertoivat, että he menevät useimmiten vikakeikoille sellaisiin kohteisiin, joissa ei ole sähköä."

        Melkoinen sammakko eikä varmasti ole tullut asentajan suusta. Tämä meitä naurattaa kun höpöttelet sähköasentajista keikalla paikassa jonne ei tule sähköä. Tiedät sen kyllä itsekin mutta yrität nyt jotenkin kiemurrella irti hölmöistä sanoistasi.


    • Anonyymi

      Harva meistä ostaa oman autonsa sen perusteella mikä sopii jollekin korpia koluavalle vikapartiolle.

      Se näkyy Trafin tilastosta. Suomalaiset ostavat nykyään eniten ladattavia autoja. Järkivalinta suomalaiselle tavikselle joka ei rymyä pitkin korpia.

      • Anonyymi

        Jos ajatellaan niin, että yli 100 km päässä isommasta asutuskeskuksesta oleva sähköautojen latauspaikka meneekin vian vuoksi kokonaan sähköttömäksi, niin lähtevätkö asentajat korjauskeikalle sähkö- vai dieselkäyttöisellä kuorma-autolla. Minä tiedän vastauksen, mutta sähköautointoilijatkin saavat yrittää arvata oikeaa vastausta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ajatellaan niin, että yli 100 km päässä isommasta asutuskeskuksesta oleva sähköautojen latauspaikka meneekin vian vuoksi kokonaan sähköttömäksi, niin lähtevätkö asentajat korjauskeikalle sähkö- vai dieselkäyttöisellä kuorma-autolla. Minä tiedän vastauksen, mutta sähköautointoilijatkin saavat yrittää arvata oikeaa vastausta.

        Luultavasti lähtevät sillä, millä komennetaan lähtemään.

        Täyssähkörekat kulkevat jo 800 km latauksella, joten tuskin mikään 100 km on oikeasti ongelma lähitulevaisuudessa, kun jotain valmistajaa sattuu huvittamaan tehdä tarkoitukseen sopiva auto.

        Veikkaan, ettei tässä mene kauan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ajatellaan niin, että yli 100 km päässä isommasta asutuskeskuksesta oleva sähköautojen latauspaikka meneekin vian vuoksi kokonaan sähköttömäksi, niin lähtevätkö asentajat korjauskeikalle sähkö- vai dieselkäyttöisellä kuorma-autolla. Minä tiedän vastauksen, mutta sähköautointoilijatkin saavat yrittää arvata oikeaa vastausta.

        Kuten sanoin niin sillä millä tuo korjauspartio ajaa ei vaikuta mitenkään siihen millä käyttövoimalla meidän matti meikäläisten kannattaa omat ajonsa ajaa.
        Ei niin mitään korrelaatiota näillä kahdella täysin eri tarpeella.

        Ja sen näkee Trafin tilastoista. Ladattavat autot ovat tänä päivänä suomalaisten ykkösvalinta. Latauskelvottomien polttiksien myynti on puolittunut kolmessa vuodessa ja syöksy sen kuin jatkuu. Katsopa miten Norjassa kävi. Me olemme samalla polulla pari vuotta jäljessä.

        Katsopa tästä miten polttiksien myynti on menossa nollille. Dieseleiden myynti on nyt noin 10% siitä mitä se oli noin 15 vuotta sitten.
        Ainoa käyrä mikä on nousussa on ladattavat autot.

        https://tieto.traficom.fi/fi/tilastot/ensirekisteroityjen-ajoneuvojen-kayttovoimatilastot


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten sanoin niin sillä millä tuo korjauspartio ajaa ei vaikuta mitenkään siihen millä käyttövoimalla meidän matti meikäläisten kannattaa omat ajonsa ajaa.
        Ei niin mitään korrelaatiota näillä kahdella täysin eri tarpeella.

        Ja sen näkee Trafin tilastoista. Ladattavat autot ovat tänä päivänä suomalaisten ykkösvalinta. Latauskelvottomien polttiksien myynti on puolittunut kolmessa vuodessa ja syöksy sen kuin jatkuu. Katsopa miten Norjassa kävi. Me olemme samalla polulla pari vuotta jäljessä.

        Katsopa tästä miten polttiksien myynti on menossa nollille. Dieseleiden myynti on nyt noin 10% siitä mitä se oli noin 15 vuotta sitten.
        Ainoa käyrä mikä on nousussa on ladattavat autot.

        https://tieto.traficom.fi/fi/tilastot/ensirekisteroityjen-ajoneuvojen-kayttovoimatilastot

        Aika hyvin niitä itselataavia hybridi-Toyotia on myyty, mutta ei niitä lasketa sähköautoiksi. Hyvin niiden kanssa maaseudulla pärjää, eivätkä ne koskaan vaadi edes latausta. Helpointa mahdollista autoilua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika hyvin niitä itselataavia hybridi-Toyotia on myyty, mutta ei niitä lasketa sähköautoiksi. Hyvin niiden kanssa maaseudulla pärjää, eivätkä ne koskaan vaadi edes latausta. Helpointa mahdollista autoilua.

        Eihän se hopee oo häpee. Kyllähän niilläkin ajelee jos on valmis maksamaan noin 10-kertaisen km hinnan kotilataukseen verrattuna ja kalliit huollot 15.000km välein.

        Toyota Finlandin kaverit on kuitenkin kylmä rinki persiissään kun katsovat miten Norjassa kävi polttisten myynnille ja miten samankaltainen kehitys Suomessa on menossa. Mistäs leipä myyjille kun latauskelvottomien kauppa loppuu ja Toyotan ladattavien mallisto on naurettavan ja säälittävän välimaastossa?

        Katsopa esim viimeisen vuoden kehitystä joka nojaa vahvasti ladattaviin:
        Skoda +26%
        VW +13%
        Toyota +2%

        Eipä tarvitse olla Einstein että osaisi tehdä tästä ennusteen tuleville vuosille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän se hopee oo häpee. Kyllähän niilläkin ajelee jos on valmis maksamaan noin 10-kertaisen km hinnan kotilataukseen verrattuna ja kalliit huollot 15.000km välein.

        Toyota Finlandin kaverit on kuitenkin kylmä rinki persiissään kun katsovat miten Norjassa kävi polttisten myynnille ja miten samankaltainen kehitys Suomessa on menossa. Mistäs leipä myyjille kun latauskelvottomien kauppa loppuu ja Toyotan ladattavien mallisto on naurettavan ja säälittävän välimaastossa?

        Katsopa esim viimeisen vuoden kehitystä joka nojaa vahvasti ladattaviin:
        Skoda 26%
        VW 13%
        Toyota 2%

        Eipä tarvitse olla Einstein että osaisi tehdä tästä ennusteen tuleville vuosille.

        Ja Tesla jotain +400%


      • Anonyymi

        Suomalaiset ostavat hyvin innokkaasti Toyotan itselataavia hybridiautoja, koska ne soveltuvat parhaiten Suomen vaativiin olosuhteisiin. Kyllä kansa tietää!


    • Anonyymi

      TRÖÖÖÖLLL ! ! TROLLITEHTAAN. . PROVO ! ! PELKKÄÄ MIELIKUVITUSTA JA TÄYTTÄ PASKAA ! ! SÄHKÖAUTOJEN DISSAUS YRITYS. . TYHMEMPIKIN TAJUAA ETTÄ PROVO ! !

      • Anonyymi

        Olipa taas hyvä esimerkki sähköautointoilijoiden mielenmaisemasta. Isoja kirjaimia käyttäen täysin sekavaa tekstiä palstalle. Eipä näytä sähköautoilla olevan tulevaisuutta, koska ostajakandidaattien käytös ja ymmärrys on tätä tasoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipa taas hyvä esimerkki sähköautointoilijoiden mielenmaisemasta. Isoja kirjaimia käyttäen täysin sekavaa tekstiä palstalle. Eipä näytä sähköautoilla olevan tulevaisuutta, koska ostajakandidaattien käytös ja ymmärrys on tätä tasoa.

        Jo vuosia sitten keskusteltiin siitä, että muutamat ihmiset ovat sähköyliherkkiä. Meidän terveiden tulee heitä ymmärtää, jos he joskus sattuvatkin puhumaan vähän sekavia. Eihän sairaus ole ihmisen oma vika.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jo vuosia sitten keskusteltiin siitä, että muutamat ihmiset ovat sähköyliherkkiä. Meidän terveiden tulee heitä ymmärtää, jos he joskus sattuvatkin puhumaan vähän sekavia. Eihän sairaus ole ihmisen oma vika.

        Kyllähän meidän terveiden pitäisi ymmärtää näitä sähköautoilijoita, mutta hieman vaikeaa se on kun näkee ettei niillä ole ihan kaikki muumit laaksossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän meidän terveiden pitäisi ymmärtää näitä sähköautoilijoita, mutta hieman vaikeaa se on kun näkee ettei niillä ole ihan kaikki muumit laaksossa.

        Tämä ketju on osoittanut, että ainakaan sähköverkossa ilmenevien vikojen korjauksesta sähköautointoilijat eivät ymmärrä yhtään mitään. He uskovat niin, että aina ja kaikkialla sähköa saa pistorasiasta tehkemättä yhtään mitään. Onnellisia kavereita harhaisessa uskossaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä ketju on osoittanut, että ainakaan sähköverkossa ilmenevien vikojen korjauksesta sähköautointoilijat eivät ymmärrä yhtään mitään. He uskovat niin, että aina ja kaikkialla sähköa saa pistorasiasta tehkemättä yhtään mitään. Onnellisia kavereita harhaisessa uskossaan.

        Sähköautouskovaiset ovat tyypillisiä lahkolaisia, jotka ovat pystyneet täydellisesti pimentämään järjen valon. Heillä on vain yksi totuus, joka sekin on väärä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautouskovaiset ovat tyypillisiä lahkolaisia, jotka ovat pystyneet täydellisesti pimentämään järjen valon. Heillä on vain yksi totuus, joka sekin on väärä.

        Moni sähköautointoilija on kuitenkin uskossaan palava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän meidän terveiden pitäisi ymmärtää näitä sähköautoilijoita, mutta hieman vaikeaa se on kun näkee ettei niillä ole ihan kaikki muumit laaksossa.

        Joukossa on joitakin vety-yliherkkiä ihmisiäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moni sähköautointoilija on kuitenkin uskossaan palava.

        Vedyn kanssa on hieman teknisiä ongelmia, toistaiseksi.


    • Anonyymi

      https://www.tamperelainen.fi/paikalliset/6258546

      Jos 68-tonninen täyssähköauto sahaa Vantaan ja Lempäälän väliä, niin luulisi että esim. 10-tonninen sähkökuorma-auto kulkisi ne sähkölaitoksen korjausreissut, vaikka pidempiä olisivatkin.

      • Anonyymi

        Miksi ihmeessä sähkölaitoksen vikapartion käyttämä kuorma-auto pitäisi olla painavalla akulla varustettu sähköauto, kun pajon kevyempi dieselkäyttöinen auto on vikakeikoilla huomattavasti kätevämpi, ja sen toiminta-aika on paljon pidempi. Kaikki työkoneet säilyvät vielä pitkään dieselkäyttöisinä, sillä kesken työkeikkojen latailuun ei ole aikaa. Ei ammattimiehille kannata maksaa palkkaa työkalun lataamisesta, vaan pelkästään suurta ammattitaitoa vaativasta työstä.


      • Anonyymi

        Tuon akkuun kun pääsee syntymään thermal runaway -tilanne niin sitä ei vapaapalokuntalaiset hetkessä sammuta; onkin vain toivottava, ettei auto ole terminaalissa silloin.


    • Anonyymi

      Ihan selviö. Dieseli on työvehje, sähkövatkaimet leluja. Diesel voi käydä ryskytellä vaikka koko viikon Aikoinaan Norjassa talvimatkalla ajellessa ei kertaakaan sammutettu, kun pakkasta oli yli kolmekymmentä. Siellä se louskutteli motellien pihassa parin viikon matkalla.

      • Anonyymi

        Sähköautolla samaa temppua ei tehdä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kysynkin sinulta nyt...

      Tahdotko sinä minusta miehestä enää mitään..koskaan? Vastaa kyllä/ei/en tiedä ja siihen puhelinnumeroni kaksi viimeistä
      Ikävä
      62
      8172
    2. Voi luoja miten haluaisin

      jutella kanssasi nyt. Harmittaa, että pidin estossa, mutta silloin olisin ollut riekaleina pienistäkin syytöksistä tai
      Ikävä
      47
      6236
    3. Nainen, vaikka kaikki on

      ohi eikä koskaan alkanutkaan, niin tekisi silti mieli jakaa tämä trippi kanssasi, kertoa mitä kappaleita kuuntelin jne.
      Tunteet
      43
      5972
    4. Mihin kiinnitit ensimmäisenä huomiota

      kun eka kerran näit kaivattusi?
      Ikävä
      113
      2366
    5. Ihan pelästyin kun sut

      näin. Huh huh kun olit vanhentunut.
      Ikävä
      121
      2238
    6. Hermanni taitaa hyötyä oikein isot rahat

      https://letco.fi/finnish/ https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010933843.html Tällainen suomalaismulkeroko edustaa noita
      Maailman menoa
      76
      2013
    7. Haluan sinua mies, aivan stanasti.

      Ehkä enemmän kuin ketään koskaan ikinä, joten kysymys kuuluukin miten hlvetissä SÄ kestät tän näkemättömyyden. Toivottav
      Ikävä
      84
      1841
    8. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi

      loppuvuonna 2024 ?
      Ikävä
      132
      1753
    9. IS Viikonloppu 28.12.-29.12.2024

      Ei ole tainnut tästä vielä olla omaa keskustelua? Nyt on. Vihjeitä ja ratkaisuja vaan peliin.
      Sanaristikot
      137
      1629
    10. Ymmärtääkö miehet

      Miten hormonit vaikuttaa naiseen kuukautisten aikana ja ennen sitä? On se mielenkiintoista, kun miehet on kestäneet soti
      Ikävä
      140
      1156
    Aihe