Nainen joko teit joulutorttui

Anonyymi-ap

Vai aiotko pian mennä ostaan kaupasta aineet ja joko pyydetty miestä luoksesi kahveille

37

268

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tehtiin tyttären kanssa ensimmäiset tortut jo parisen viikkoa sitten. Mutta ei niitä tainnut käydä edes poika syömässä. 😄
      Tänään mennään Itsenäisyysjuhliin ystäville. Siellä voi olla myös joulutorttuja tarjolla. 👍

      • Anonyymi

        Tee itse ja pyydät luoksesi kivan miehen niiitä syömään eli hankit iki oman miehen itsellesi


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tee itse ja pyydät luoksesi kivan miehen niiitä syömään eli hankit iki oman miehen itsellesi

        Niin kuin esimerkiksi kenet? 😂


      • Anonyymi

        Ystäväsikin ja tyttäresi ja poikasikin sanoo hanki oma mies


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Niin kuin esimerkiksi kenet? 😂

        Kenestä tykkäät tai kehen ihastunut


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ystäväsikin ja tyttäresi ja poikasikin sanoo hanki oma mies

        Niin he ajattelevatkin, tiedän sen, mutta eivät tuputa.


      • Xena-183
        Anonyymi kirjoitti:

        Kenestä tykkäät tai kehen ihastunut

        En ole nyt ihastunut kai yhteenkään mieheen. 🤔 Sitäpaitsi, tiedostan sen, että olen työstressin johdosta niin takakireä, että nyt ei ole kovin otollinen aika edes yrittää tutustua kehenkään uuteen ihmiseen. - Tiedän, että en olisi parhaimmillani juuri nyt.


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Niin he ajattelevatkin, tiedän sen, mutta eivät tuputa.

        Ehkä eivät sano ääneen mut ystäväsikin haluais viettää kahdestaan iltaa ja toivoo löytäisit oman miehen jonka kanssa vietät jouluu uuttavuotta ja loppu elämää yhdessä ja joskus voit tuoda näytille aviomiehesi mut ei he halua et joka viikonloppu joku on kylässä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä eivät sano ääneen mut ystäväsikin haluais viettää kahdestaan iltaa ja toivoo löytäisit oman miehen jonka kanssa vietät jouluu uuttavuotta ja loppu elämää yhdessä ja joskus voit tuoda näytille aviomiehesi mut ei he halua et joka viikonloppu joku on kylässä

        Näillä ystävillä en käykään kylässä kuin muutaman kerran vuodessa. 😄

        Muutenkin.. Minulla on arkena sen verran "lähtöjä", että viikonloput vietän kaikista mieluiten kotona. On ihana istua lauantai-iltana yksin nojatuolissa lämpimän torkkupeiton alla. TV on päällä ja pleraan kännykkää, olisiko somessa uutta tai palstalla mitään mielenkiintoisia keskusteluja. Eikä tarvitse puhua kenellekään..
        Voin olla pitkään jatkuneen stressin johdosta vähän masentunutkin, en tiedä. 🤔

        Toki olisi ihanaa, jos elämässäni olisi rakastava mies, mutta se tustumisvaihe on vaan niin raskas, että en tiedä jaksanko enää koskaan edes yrittää. En kuitenkaan täytä miesten ulkonäkövaatimuksia ja olen tylsää seuraa muutenkin.

        Siispä; nyt ei ole torttuja tarjolla. 😉


    • Suunnittelin pipareiden paistamista. Se on jokavuotinen perinne. Tortuilla ei ole niin menekkiä.

      • Anonyymi

        Se o semmone juttu jos mies tai nainen ei syö joulutorttuu niin hänessä on pahasti vikaa semmosten kans ei kannata olla


      • Minäkin aion tiistaina tehdä piparitaikinan, niin leivon keskiviikkona pipareita. ☺️
        Perinteisesti Itsenäisyyspäivänä. 👍


      • Xena-183 kirjoitti:

        Minäkin aion tiistaina tehdä piparitaikinan, niin leivon keskiviikkona pipareita. ☺️
        Perinteisesti Itsenäisyyspäivänä. 👍

        Sinulla on oikein perinne päivämäärä, tuo vaatii jo sitoutumista. Minulla on hieman vapaampi tuo aikataulu. Jossain vaiheessa joulukuussa. 😊

        Itse leivon vain muutaman kerran vuodessa. Piparit on ehdoton must! Silloin kotona tuoksuu joululle. 🧑‍🎄


      • tosi.typy kirjoitti:

        Sinulla on oikein perinne päivämäärä, tuo vaatii jo sitoutumista. Minulla on hieman vapaampi tuo aikataulu. Jossain vaiheessa joulukuussa. 😊

        Itse leivon vain muutaman kerran vuodessa. Piparit on ehdoton must! Silloin kotona tuoksuu joululle. 🧑‍🎄

        Äiti leipoi piparit Itsenäisyyspäivänä ja niinpä minäkin. Nykyään myös tyttäreni pitää yllä tuota perinnettä. ☺️

        Noin muuten, leipominen on minusta ihanaa. Hyvää vastapainoa työstressiin. Viime viikonloppuna leivoin bostonkakun, pullaa pakkaseen sekä kahvikakun, minkä vien tänään tuliaisena. 👍


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Äiti leipoi piparit Itsenäisyyspäivänä ja niinpä minäkin. Nykyään myös tyttäreni pitää yllä tuota perinnettä. ☺️

        Noin muuten, leipominen on minusta ihanaa. Hyvää vastapainoa työstressiin. Viime viikonloppuna leivoin bostonkakun, pullaa pakkaseen sekä kahvikakun, minkä vien tänään tuliaisena. 👍

        Sama perinne mulla. Meillä leivottiin jo lapsuudenkodissani aina itsenäisyyspäivänä pipareita. Se on perinne, joka on jatkunut myös mun ja siskoni perheissä ja siskon jo aikuset tyttäret ylläpitävät samaa perinnettä. Meillä se on traditio ja nimenomaan muksujen kanssa on leivottu. En tiedä tuleeko mun pidettyä itse enää tuota yllä, kun oma muksu kasvaa, mutta voi hyvin olla. Äitini ei enää ite leivo, mutta tulee aina meille maistelemaan lämpimäisiä ja vahtimaan paistamista.


      • Xena-183 kirjoitti:

        Äiti leipoi piparit Itsenäisyyspäivänä ja niinpä minäkin. Nykyään myös tyttäreni pitää yllä tuota perinnettä. ☺️

        Noin muuten, leipominen on minusta ihanaa. Hyvää vastapainoa työstressiin. Viime viikonloppuna leivoin bostonkakun, pullaa pakkaseen sekä kahvikakun, minkä vien tänään tuliaisena. 👍

        Hienoa, sinä olet oikea kotileipuri. Olet ollut ahkera jauhopeukalo. 👍

        Itselleni joululeipominen vaatii jouluista taustamusiikkia, sytytän muutaman kynttilän ja kaivan piparimuotit esiin. Hassua sanoa, mutta niissä piparimuoteissa on paljon joulumuistoja. Panostan tunnelmaan ja hyvään joulumieleen. 😊


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sama perinne mulla. Meillä leivottiin jo lapsuudenkodissani aina itsenäisyyspäivänä pipareita. Se on perinne, joka on jatkunut myös mun ja siskoni perheissä ja siskon jo aikuset tyttäret ylläpitävät samaa perinnettä. Meillä se on traditio ja nimenomaan muksujen kanssa on leivottu. En tiedä tuleeko mun pidettyä itse enää tuota yllä, kun oma muksu kasvaa, mutta voi hyvin olla. Äitini ei enää ite leivo, mutta tulee aina meille maistelemaan lämpimäisiä ja vahtimaan paistamista.

        Se on tosiaan ihanaa yhteistä tekemistä. 🤗
        Muistan myös, kuinka äiti vielä tuli auttamaan paistamisessa ja sitten urakan päälle juotiin yhdessä hyvät kahvit!

        Kun lapset olivat nuorempia, tein Paraisten piparkakkujen perusannoksen kolminkertaisena, koska taikinasta puolet syötiin raakana.. Nykyään riittää yksi annos, vaikka kyllä poika vielä muistaa toivoa, että jätän hänelle edes pienen taikinapallon raakana kelmussa jääkaappiin. 😄


      • tosi.typy kirjoitti:

        Hienoa, sinä olet oikea kotileipuri. Olet ollut ahkera jauhopeukalo. 👍

        Itselleni joululeipominen vaatii jouluista taustamusiikkia, sytytän muutaman kynttilän ja kaivan piparimuotit esiin. Hassua sanoa, mutta niissä piparimuoteissa on paljon joulumuistoja. Panostan tunnelmaan ja hyvään joulumieleen. 😊

        Ehdottomasti Joulu-CDt kaivetaan meilläkin esiin pipariurakkaa rytmittämään! Erityisesti Irwin Goodmanin Vahdinvaihto Korvatunturilla oli yksi lasten suosikkibiiseistä.
        Ja kyllä, piparimuotit ovat tärkeitä. Minulla on niitä iso pussillinen ja aina tehdään mm. pikkumuoteilla (2-3cm) ukkoja, akkoja ja possuja sekä jättimuoteilla (10-15cm) myös ukkoja ja akkoja niin, että sellainen on jokaiselle ja ne myös koristellaan jouluksi.
        Sen jälkeen valitaan joku teema; luonnollisesti Suomen muotoisella muotilla tehdään muutamia Itsenäisyyspipareita. Eri kokoisia sydämiä ja tähtiä, muumihahmoja jne. 😄 Yksi tähtimuotti on tyttäreni itse tekemä, joten silläkin on tunnearvoa. 😍


      • Xena-183 kirjoitti:

        Ehdottomasti Joulu-CDt kaivetaan meilläkin esiin pipariurakkaa rytmittämään! Erityisesti Irwin Goodmanin Vahdinvaihto Korvatunturilla oli yksi lasten suosikkibiiseistä.
        Ja kyllä, piparimuotit ovat tärkeitä. Minulla on niitä iso pussillinen ja aina tehdään mm. pikkumuoteilla (2-3cm) ukkoja, akkoja ja possuja sekä jättimuoteilla (10-15cm) myös ukkoja ja akkoja niin, että sellainen on jokaiselle ja ne myös koristellaan jouluksi.
        Sen jälkeen valitaan joku teema; luonnollisesti Suomen muotoisella muotilla tehdään muutamia Itsenäisyyspipareita. Eri kokoisia sydämiä ja tähtiä, muumihahmoja jne. 😄 Yksi tähtimuotti on tyttäreni itse tekemä, joten silläkin on tunnearvoa. 😍

        Erilaiset muotit tuovat juuri niitä ihania muistoja. Esim. muumimuotit olivat lapsille suuri hitti (lapset olivat saaneet ne lahjaksi). Itse tykkään perinteisimmistä ukoista, akoista, tähdistä ja sydämistä. Meillä on muutama vanha, äidiltä saatu, perinteisempi kukka- ja puolikuumuotit. Ne ovat minun lapsuuden joulujen muistoja. Jokaiselle jotakin. 😊

        Jouluisella tekemisellä tulee hyvä ja jouluinen mieli.


    • Mä meen tänään syömään joulutorttuja ja juomaan glögiä kaverin luo. Pidetään pikkujoulut. Mutta ne on kaikki tyttöjä, en ole tytöistä kiinnostunut sillä tavoin.

      • Anonyymi

        Vai miksi tytöille joulutorttui teet miksi kivalle pojalle et tee mut otat oman naisen itsellesi ja kumpi olis nainen ja kumpi ns mies suhteessa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vai miksi tytöille joulutorttui teet miksi kivalle pojalle et tee mut otat oman naisen itsellesi ja kumpi olis nainen ja kumpi ns mies suhteessa

        Missähän olisi sellainen kiva poika, jolle tehdä? eeeen minä naista ota, en tunne naisia kohtaan mitään ihastumista.


      • Anonyymi
        Prinsessasi kirjoitti:

        Missähän olisi sellainen kiva poika, jolle tehdä? eeeen minä naista ota, en tunne naisia kohtaan mitään ihastumista.

        Mee ulos niin siel tapaat kivoi poikii ja pyydä jotakin luoksesi kahville miksi naisille tarjoat joulutorttui eikö pojalle kivempi tarjota


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mee ulos niin siel tapaat kivoi poikii ja pyydä jotakin luoksesi kahville miksi naisille tarjoat joulutorttui eikö pojalle kivempi tarjota

        "eikö pojalle kivempi tarjota"

        Sivusta kysyn, että miksi olisi? Mä en keksi yhtään syytä miksi juuri "pojalle" olisi mukavampaa tarjota joulutorttu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "eikö pojalle kivempi tarjota"

        Sivusta kysyn, että miksi olisi? Mä en keksi yhtään syytä miksi juuri "pojalle" olisi mukavampaa tarjota joulutorttu.

        Niimpä😄 kyllä minä mielelläni tarjoan joulutorttuja ihan kaikille.


      • Anonyymi
        Prinsessasi kirjoitti:

        Niimpä😄 kyllä minä mielelläni tarjoan joulutorttuja ihan kaikille.

        Sama juttu. Jos/kun on joulutorttuja valmiina, niin kyllä niitä silloin mielellään tarjoaa kaikille, jotka kylään tulevat, sukupuolesta riippumatta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mee ulos niin siel tapaat kivoi poikii ja pyydä jotakin luoksesi kahville miksi naisille tarjoat joulutorttui eikö pojalle kivempi tarjota

        ”Hei tein joulutorttuja haluatko tulla kahville?”

        Jos kuka tahansa mies tulisi minulta kysymään noin, niin se olisi minusta todella epäilyttävää ja vastaus olisi en.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mee ulos niin siel tapaat kivoi poikii ja pyydä jotakin luoksesi kahville miksi naisille tarjoat joulutorttui eikö pojalle kivempi tarjota

        Jossin pikkupaikkakunnalla jossa kaikki tuntee kaikki, voisin noin tehdäkin. Olen itse sellaiselta paikkakunnalta alkujani lähtöisin ja lapsuuteni sellaisessa paikassa kasvanut. Nykyään asustelen pikkaisen isommassa kylässä ja nautin anonyymiydestä. Se on ihanaa, kun jokainen vastaantulija ei tiedä koko sukutaustaasikin useamman sukupolven tarkkuudella. Täällä ei mennä satunnaista vastaantulijaa pyytämään joulutortuille, onneksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jossin pikkupaikkakunnalla jossa kaikki tuntee kaikki, voisin noin tehdäkin. Olen itse sellaiselta paikkakunnalta alkujani lähtöisin ja lapsuuteni sellaisessa paikassa kasvanut. Nykyään asustelen pikkaisen isommassa kylässä ja nautin anonyymiydestä. Se on ihanaa, kun jokainen vastaantulija ei tiedä koko sukutaustaasikin useamman sukupolven tarkkuudella. Täällä ei mennä satunnaista vastaantulijaa pyytämään joulutortuille, onneksi.

        Näin se on minullakin😁 pikkupaikkakunnalla todella usea vastaantulija kaupassakin esimerkiksi tuntee, tai vähintään tietää jotain kautta. Kenen jälkikasvua yms.


      • Anonyymi
        Prinsessasi kirjoitti:

        ”Hei tein joulutorttuja haluatko tulla kahville?”

        Jos kuka tahansa mies tulisi minulta kysymään noin, niin se olisi minusta todella epäilyttävää ja vastaus olisi en.

        Moni sinkkumies ilostuis ja vastais kyllä ja ehkä siitä alkaa vuosisadan rakkaustarina


      • Anonyymi kirjoitti:

        Moni sinkkumies ilostuis ja vastais kyllä ja ehkä siitä alkaa vuosisadan rakkaustarina

        Niin se vois olla joo en osaa sanoo varmaa lähetää tyttöjen kans baaariii


    • Anonyymi

      En ole tehnyt enkä tee.

      Jouluksi ostan pari joulutorttua kahvilasta "vieraille" eli läheisille, jotka niistä pitävät.

      - Sheena

      • Anonyymi

        Miksi etkö osaa


    • Anonyymi

      Ensimmäiset joulutortut leivotaan tässä taloudessa itsenäisyyspäivänä. Se on jo vuosi ollut perinne, että silloin leivotaan joko pipareita tai joulutorttuja ja tänä vuonna leivotaan joulutorttuja. Mitään miehiä ei ole kutsuttu, eikä tulla kutsumaan.

    • Anonyymi

      Ei erikseen tarvii niiden takia kauppaan mennä kun tarvittavat on jo olemassa.

      Mut mikä ettei,
      kaipa täs vois sitte tehä torttui.
      Ja piparei tarjolle.

    • Anonyymi

      Varsinaiset joulutortut teen vasta 2 viikon kuluttua; muuten mä saan tehdä niitä alvariinsa, kun niillä on taipumus tulla syödyiksi ennen aikojaan, Bostonkakun mä leivoin samalla kun tein voisilmä pulliakin. 7dl pullataikinasta saa jo viikonlopun pullat isommallekin porukalle, ainakin saunakahvit tänään nautitaan suuremmalla porukalla.

      Mikko ja Faija ovat lämmittämässä saunaa, parasta aikaa. Vanhin Broideista tulee myös saunomaan, ilmoituksensa mukaan siinä klo, 18,00 jälkeen; tulee suoraan töistään. Mikä tarkoittanee sitä ett jotain voileipiä, lihapiirakkakkaa, tai hampurilaista varmaan on vailla; tuskin on syönyt päivällistä taaskaan... ja lounaasta on jo aikaa!
      Olis mulla tosin broilerin koipireisiäkin lounaaksi paistettuja, ja 3 kpl jäi ylimääräisiä jäljelle. Mulle ja Mimmille riitti yksi jaettunakin, ja siitäkin Poju sai osansa, kuten Emonkin broilerin kinttupalasesta. Ne kun sattuivat olemaan erittäin suuria kooltaan tällä kertaa. Mä tilasin ruokatarvikkeet kotiin kuljetettuna; enkä määruitellyt broilerin koivista kuin kpl:määrän!
      trollikka

    • Anonyymi

      Melkein sorruin torttuun tällä viikolla, mut parempia lämpimänä ni jäin vielä odottelemaan.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      290
      3244
    2. 202
      2908
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      71
      2494
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      223
      1958
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      15
      1398
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1371
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1327
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      24
      1298
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1267
    10. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      162
      1231
    Aihe