Herätys- ja lakihenkisyys erottamaton parivaljakko

Kun vanha erittäin lakihenkinen herätysliike, körttiläisyys, muuttui 'liberalisoituneeksi' perinneliikkeeksi, se menetti täysin lakihenkisyytensä. Vielä nuoruudessani iloiset väritkin, keltainen ja punainen, olivat syntiä. Vain mustan, harmaan ja tummansinisen uskottiin kelpaavan Jumalalle.

Edelleen suurin kiusaaja koko kristikunnassa on moniaanne soluttautunut herätyskristillisyys ja sen mukana kuristava lakihenkisyys. Ilo on paennut. Kasvatuskristillisyys, kun kasvattajana ei ole äsken uskoon tullut vaan itse kristillisyyteen kasvanut, tuottaa tasapainoisia ihmisiä. 🌹👀

51

284

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Suurin kiusaaja kristikunnassa on epäusko ja sen mukaiset arvot ja teologia.

      • Anonyymi

        Ei vaan se, kun Saatanastakin käytetään Jumalan nimeä, niin niitä ei kyetä erottamaan.


    • Anonyymi

      Jos eivät ole viettäneet sapattia, niin eivät ole vielä lakihenkisyyttä nähneetkään.

    • Körttiläisyyden herätysliikeajan loppupuolella erään toimimiehen tyttären luokka oli valinnut punaisen luokkapuseron. Toimimiehelle syntyi vakava ongelma, salliako tyttären käyttää punaista puseroa, teettäkö samanlainen, mutta körttiläisten hyväksymistä väreistä, vai ollako ainoana kokonaan ilman.

      Tuskaisa ongelma päätyi käsittääkseni niin, että tytär käytti salaa koulussa punaista puseroa, muttei näyttänyt sitä kotona, ja isä varoi kyselemästä.

      ex-ouro

    • Anonyymi

      Palstaa pidempään seuranneena ei voi välttyä toteamukselta, että suurin kiusaaja koko ihmiskunnassa on moniaalle soluttautunut ateismi ja sen mukana kuristava ja pilkkahenkinen hyvän elämän tuomitseminen ja kieltomentaliteetti. Palsta on aivan oiva esimerkki siitä kieroudesta.

      • Anonyymi

        Itse erehdyin kysymään jokin aika sitten palstalle tultuani erästä asiaa, joka mieltäni on askarruttanut ja samantien minut todettiin mitään tietämättömäksi, jumalattomaksi epatoksi joka olin heidän mukaansa matkalla iankaikkiseen kadotukseen.
        Käytettiin jopa PH:n arvovaltaa sukupuoleni ja seksuaalinen suuntautumiseni muuttamisessa sellaiseksi, etteivät lapseni voisi olla olemassa.
        Hengellistä kotiani Kirkkoa parjattiin ja solvattiin, jolloin taustalta alkoi paljastua erään herätysliikkeen jäseniä.
        Oman näkemykseni ja kokemukseni mukaan herätysliikkeet tappavat tavallisen ihmisen uskon, edes osoittamatta itse olevansa niiden sanojen arvoisia joihin he vetoavat oman paremmuutensa osoittamiseksi.
        Saamme asua ja elää Maailman onnellisimmaksi sanotussa maassa ja täällä kaikenlainen usko hiipuu hiipumistaan, kunnes kuolee kokonaan pois.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itse erehdyin kysymään jokin aika sitten palstalle tultuani erästä asiaa, joka mieltäni on askarruttanut ja samantien minut todettiin mitään tietämättömäksi, jumalattomaksi epatoksi joka olin heidän mukaansa matkalla iankaikkiseen kadotukseen.
        Käytettiin jopa PH:n arvovaltaa sukupuoleni ja seksuaalinen suuntautumiseni muuttamisessa sellaiseksi, etteivät lapseni voisi olla olemassa.
        Hengellistä kotiani Kirkkoa parjattiin ja solvattiin, jolloin taustalta alkoi paljastua erään herätysliikkeen jäseniä.
        Oman näkemykseni ja kokemukseni mukaan herätysliikkeet tappavat tavallisen ihmisen uskon, edes osoittamatta itse olevansa niiden sanojen arvoisia joihin he vetoavat oman paremmuutensa osoittamiseksi.
        Saamme asua ja elää Maailman onnellisimmaksi sanotussa maassa ja täällä kaikenlainen usko hiipuu hiipumistaan, kunnes kuolee kokonaan pois.

        "Oman näkemykseni ja kokemukseni mukaan herätysliikkeet tappavat tavallisen ihmisen uskon, edes osoittamatta itse olevansa niiden sanojen arvoisia joihin he vetoavat oman paremmuutensa osoittamiseksi."

        Tuossa on mielestäni paljon perää.


    • ”Edelleen suurin kiusaaja koko kristikunnassa on moniaanne soluttautunut herätyskristillisyys ja sen mukana kuristava lakihenkisyys.”

      Tuossa lakihenkisyydessä ei tosiaan ole tippaakaan siitä, mistä Jeesus puhuu.

      Se tosin hämmentää, kun noita lakeja on niin monenlaisia, että kenen lakeja sitten pitäisi muka noudattaa?

      • Anonyymi

        Ei tarvitse noudattaa kuin yhtä Jeesuksen lakia:
        "Rakasta Herraa sinun Jumalaasi yli kaiken ja lähimmäistäsi niinkuin itseäsi."


      • Anonyymi

        Jeesus vaati kaikkia krisittyjä noudattamaan Mooseksen lakia pilkkuakaan siitä muuttamatta. Raamattu ei arvostele ketään lakihenkisyydestä, mutta arvostelee voimakkaasti lain rikkomisesta ja lain purkamisesta, mitä syntejä Mummomuori tekee jatkuvasti.

        Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
        19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
        20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

        Heb 10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
        27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
        28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:

        Matt 7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus vaati kaikkia krisittyjä noudattamaan Mooseksen lakia pilkkuakaan siitä muuttamatta. Raamattu ei arvostele ketään lakihenkisyydestä, mutta arvostelee voimakkaasti lain rikkomisesta ja lain purkamisesta, mitä syntejä Mummomuori tekee jatkuvasti.

        Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
        19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
        20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

        Heb 10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
        27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
        28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:

        Matt 7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Höpö höpö: "Jeesus vaati kaikkia krisittyjä noudattamaan Mooseksen lakia pilkkuakaan"?

        Mooseksen laki koski VAIN JUUTALAISIA.
        Mutta Jeesus vapautti heidätkin Mooseksen laista kun huusi "Se on täytetty."
        "Kristus on lain loppu jokaiselle, joka uskoo."

        Lain vaatimukset on täytetty, koska yksikään ihminen ei voinut täyttää kaikkia lain määräyksiä, niin Jeesus täytti lain meidän edestämme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö: "Jeesus vaati kaikkia krisittyjä noudattamaan Mooseksen lakia pilkkuakaan"?

        Mooseksen laki koski VAIN JUUTALAISIA.
        Mutta Jeesus vapautti heidätkin Mooseksen laista kun huusi "Se on täytetty."
        "Kristus on lain loppu jokaiselle, joka uskoo."

        Lain vaatimukset on täytetty, koska yksikään ihminen ei voinut täyttää kaikkia lain määräyksiä, niin Jeesus täytti lain meidän edestämme.

        Ja Raamatussa Jeesus sanoo Mooseksen Jumalaa Saatanaksi ja kaiken valheen isäksi. Pakottaako uskosi valheeseen myös sinut valehtelemaan?


    • Edes juutalaiset eivät kuvitelleet, että Mooseksen laki oli kaikille. Mitä he ajattelivat, näkyy Kolmannen Mooseksen Kirjan eli Leviticuksen viimeisessä jakeessa: "Nämä ovat ne ne käskyt, jotka Herra Siinain vuorella antoi Moosekselle israelilaisia varten."

      • Anonyymi

        ArtoTTT

        No itseasiassa ..

        4 Moos. 15:
        15Jumalaa palveltaessa koskevat teidän keskuudessanne asuvia muukalaisia samat säädökset kuin teitäkin. Teidän on sukupolvesta toiseen aina noudatettava tätä määräystä: Herran edessä nämä muukalaiset ovat samassa asemassa kuin te. 16Sama laki ja samat säädökset koskevat sekä teitä että teidän keskuudessanne asuvia muukalaisia.»


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        No itseasiassa ..

        4 Moos. 15:
        15Jumalaa palveltaessa koskevat teidän keskuudessanne asuvia muukalaisia samat säädökset kuin teitäkin. Teidän on sukupolvesta toiseen aina noudatettava tätä määräystä: Herran edessä nämä muukalaiset ovat samassa asemassa kuin te. 16Sama laki ja samat säädökset koskevat sekä teitä että teidän keskuudessanne asuvia muukalaisia.»

        Niin vain juutalaisten seassa asuvia muukalaisia ne koskivat myös. Eivät tietenkään enää kun Kristus vapautti lain kirouksesta. Miksi muutoin Jeesus olisi tapettu sapattirikkomuksista. Huvin vuoksi? Laki jäi tuomioksi niille, jotka eivät usko Kristukseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        No itseasiassa ..

        4 Moos. 15:
        15Jumalaa palveltaessa koskevat teidän keskuudessanne asuvia muukalaisia samat säädökset kuin teitäkin. Teidän on sukupolvesta toiseen aina noudatettava tätä määräystä: Herran edessä nämä muukalaiset ovat samassa asemassa kuin te. 16Sama laki ja samat säädökset koskevat sekä teitä että teidän keskuudessanne asuvia muukalaisia.»

        Asummeko muukalaisina juutalaisten keskuudessa?


      • "Edes juutalaiset eivät kuvitelleet, että Mooseksen laki oli kaikille. "

        Ainakin Jeesuksen aikana he noudattivat sitä hyvin vaihtelevasti.


    • Anonyymi

      ArtoTTT

      Eihän se alakerran isäntäkään muotojumalallisuutta pelkää, hajuton, mauton, mukautuva ja väritön kristillisyys on alakerran isännälle vaaratonta , kunhan vain vakaasti kuljette laveaa tietä kohti kadotusta, mutta jos joku oikeasti tulee uskoon ja lähtee kaidalle ja kapealle taivastielle, siitä se mekkala nousee....

      Matt. 7:
      13»Menkää sisään ahtaasta portista. Monet menevät avarasta portista ja laveaa tietä, mutta se vie kadotukseen. 14Miten ahdas onkaan se portti ja kapea se tie, joka vie elämään, ja vain harvat löytävät sen!

      • Anonyymi

        Niin se taivasten valtakunta on Jeesuksen opetuksin meissä ja meidän ympärillä Jumalan valtakunnan ollessa sisällisesti meissä eläessämme, eikä syntien Saatanan valtakunta. Kristityt perkaavat taivasten valtakunnan pois Paavalin käskystä.

        Löytyy Matt.13:33 ja 1.Kor.5:7

        ArtoTTT, jostakin syystä en ole mistään kohdin tullut vakuuttuneeksi, että olisit edes ymmärtänyt mitä Jeesus opetti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin se taivasten valtakunta on Jeesuksen opetuksin meissä ja meidän ympärillä Jumalan valtakunnan ollessa sisällisesti meissä eläessämme, eikä syntien Saatanan valtakunta. Kristityt perkaavat taivasten valtakunnan pois Paavalin käskystä.

        Löytyy Matt.13:33 ja 1.Kor.5:7

        ArtoTTT, jostakin syystä en ole mistään kohdin tullut vakuuttuneeksi, että olisit edes ymmärtänyt mitä Jeesus opetti.

        Lisäystä. Ymmärrätkö sinä, että juutalaisten Jumala, mihin Jeesuksen teurastus liittyy, on VT:n Saatana ihan virallisin arkeologisin todistein?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäystä. Ymmärrätkö sinä, että juutalaisten Jumala, mihin Jeesuksen teurastus liittyy, on VT:n Saatana ihan virallisin arkeologisin todistein?

        Jeesus opetti Jumalasta ei Saatanasta Jumalana. Tästä syystä Jeesuksen opetukseen ei kuulunut sanaa synti, eikä myöskään sanaa 'parannuksen teko'. Mitä siis Jeesus opetti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus opetti Jumalasta ei Saatanasta Jumalana. Tästä syystä Jeesuksen opetukseen ei kuulunut sanaa synti, eikä myöskään sanaa 'parannuksen teko'. Mitä siis Jeesus opetti?

        Termi 'tulla uskoon' ei myöskään, ArtoTTT, sovi millään tavalla Jeesuksen opetukseen opettajana, jolla oli.oppilaita.

        Vai voitko kuvitella missään oppilaitoksessa, oppitasolla opettajan ja professorin julistavan oppilailleen 'tulkaa uskoon minuun'?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Termi 'tulla uskoon' ei myöskään, ArtoTTT, sovi millään tavalla Jeesuksen opetukseen opettajana, jolla oli.oppilaita.

        Vai voitko kuvitella missään oppilaitoksessa, oppitasolla opettajan ja professorin julistavan oppilailleen 'tulkaa uskoon minuun'?

        Joten 'tulla uskoon' on takuuvarmasti kohta, joka vie mahdollisimman kauaksi Jeesuksen opetuksista.


      • Palkkiomoraali näkee, että pelastus on viime kädessä kiinni oikein tehdystä valinnasta, ihmisen teosta. Kristuksen sovintotyö kapenee vain välttämättömäksi ehdoksi, conditio sine qua non.

        Herätyskristillisyyden harha on siinä, että se nostaa ihmisen Kristuksen yläpuolelle.


      • Brasil kirjoitti:

        Palkkiomoraali näkee, että pelastus on viime kädessä kiinni oikein tehdystä valinnasta, ihmisen teosta. Kristuksen sovintotyö kapenee vain välttämättömäksi ehdoksi, conditio sine qua non.

        Herätyskristillisyyden harha on siinä, että se nostaa ihmisen Kristuksen yläpuolelle.

        Ohjelma heittelee, oli tarkoitettu ArtoTTT:lle.


      • Anonyymi
        Brasil kirjoitti:

        Ohjelma heittelee, oli tarkoitettu ArtoTTT:lle.

        Roomalaiskirje, luku 7 - tiedoksi pastorille - pelastus on pelastua palvelemaan lihalla synnin lakia ja tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihaa puhtaalla omallatunnolla. Löytyy myös Lutherin teoksesta Sidottu ratkaisuvalta. Roomalaiskirjee, 7:n luvun kaksi viimmeistä jaetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Roomalaiskirje, luku 7 - tiedoksi pastorille - pelastus on pelastua palvelemaan lihalla synnin lakia ja tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihaa puhtaalla omallatunnolla. Löytyy myös Lutherin teoksesta Sidottu ratkaisuvalta. Roomalaiskirjee, 7:n luvun kaksi viimmeistä jaetta.

        En ole nähnyt, että tällä kristinuskon perusopilla olisi mitään eroa minkään kristinuskon eri lahkon tai haaran kanssa, koska se liittyy kolminaisuusoppiin, kun Jeesus on kirottu ja teurastettu uhrilammas tosi Jumalana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole nähnyt, että tällä kristinuskon perusopilla olisi mitään eroa minkään kristinuskon eri lahkon tai haaran kanssa, koska se liittyy kolminaisuusoppiin, kun Jeesus on kirottu ja teurastettu uhrilammas tosi Jumalana.

        Kuka katsoo sitten hyvänä palkkiomoraalina pelastua tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihaa puhtaalla omallatunnolla. Ja Raamatun mukaan tällä 'uskoon tulolla' mennään sitten helvettiin (1.Kor.3:13).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka katsoo sitten hyvänä palkkiomoraalina pelastua tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihaa puhtaalla omallatunnolla. Ja Raamatun mukaan tällä 'uskoon tulolla' mennään sitten helvettiin (1.Kor.3:13).

        Totta kai se on ihmiden oma teko juutalaisen käskystä palvoa Jeesusta tosi Jumalana teurastettuna uhrina itsensä puolesta, ei kenenkään muun.


      • Anonyymi
        Brasil kirjoitti:

        Palkkiomoraali näkee, että pelastus on viime kädessä kiinni oikein tehdystä valinnasta, ihmisen teosta. Kristuksen sovintotyö kapenee vain välttämättömäksi ehdoksi, conditio sine qua non.

        Herätyskristillisyyden harha on siinä, että se nostaa ihmisen Kristuksen yläpuolelle.

        Sinäkö et tiedä Jeesuksen sanoneen juutalaisten Mooseksen Jumalaa Raamatussa Saatanaksi ja tapettiin tämän vastustamisesta jumalanpilkkasyytteellä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinäkö et tiedä Jeesuksen sanoneen juutalaisten Mooseksen Jumalaa Raamatussa Saatanaksi ja tapettiin tämän vastustamisesta jumalanpilkkasyytteellä?

        On mielenkiintoista nyt kuulla koko tähän kristinuskon ydinkysymykseen teologin ja papin vastaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On mielenkiintoista nyt kuulla koko tähän kristinuskon ydinkysymykseen teologin ja papin vastaus.

        Tämä Mooseksen uhrikulttijumala on siis myös kristinuskon Jumala Jeesuksen teurastamisen palvonnalla uhrilampaana.


      • Brasil kirjoitti:

        Palkkiomoraali näkee, että pelastus on viime kädessä kiinni oikein tehdystä valinnasta, ihmisen teosta. Kristuksen sovintotyö kapenee vain välttämättömäksi ehdoksi, conditio sine qua non.

        Herätyskristillisyyden harha on siinä, että se nostaa ihmisen Kristuksen yläpuolelle.

        ”Palkkiomoraali näkee, että pelastus on viime kädessä kiinni oikein tehdystä valinnasta, ihmisen teosta.”
        ”Herätyskristillisyyden harha on siinä, että se nostaa ihmisen Kristuksen yläpuolelle.”

        Tuollaista on ollut havaittavissa. Tuntuu että kun noudattaa jotain tiettyjä sääntöjä – jopa uskoon tulossa pitää ihmisen tehdä ratkaisu – vasta sitten voi saada pelastuksen. Tosiaan ikään kuin Jeesuksella ei olisi mitään tekemistä koko asian kanssa.


    • Anonyymi

      Vaatiko Jeesus kristityiltä palvomaan itseään murhaajansa käyskystä teurastettuna uhrilampaana taholle, jonka vastustamisesta tapettiin jumalanpilkkasyytteellä, kun sanoi tätä juutalaisten uhrikulttijumalaa Saatanaksi, että pelastuu tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihaa?

      Roomalaiskirje 7. luku.

      • Anonyymi

        Ei tietenkään, mutta uskonnon loppu sitten onkin, kun Jeesus tulee lukemaan tuomion teille itsensä pettämisestä, kun menitte uskomaan - tulitte uskoon.

        Sama taho yllyttää uskomaan itse tekemäänsä uskontoa Jeesuksesta uhrilampaana, kuin on kirjoittanut teille Jeesuksen tuomion, kun uskoitte.

        Kuvio on äärimmäisen kiero.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tietenkään, mutta uskonnon loppu sitten onkin, kun Jeesus tulee lukemaan tuomion teille itsensä pettämisestä, kun menitte uskomaan - tulitte uskoon.

        Sama taho yllyttää uskomaan itse tekemäänsä uskontoa Jeesuksesta uhrilampaana, kuin on kirjoittanut teille Jeesuksen tuomion, kun uskoitte.

        Kuvio on äärimmäisen kiero.

        Onko pastori itse koskaan kopauttanut kauhallisen hiekkaa kappelissa arkulle siunaten ruumiin maaksi maatumaan - sanallakaan mainitsematta sielusta - odottamaan koko maailman viimmeisenä päivänä FYYSISTÄ ylösnousemusta, kun kaikki FYYSINEN palaa maailmanlopun liekeissä? Siinä on uskovaisen kuvittelema taivasmatka uskollaan.


    • Anonyymi

      Saako kiroilla, kun Jeesuskin kiroili ?

      Saako haukkua juutalaisia, kun Jeesuskin haukkui. Nyt se on kuitenkin rasismia ja vihan lietsomista kansanryhmää vastaan ? Onko evankeliumi rasismia ? Uskotteko te rasistisesti ?

      Saakko juutalaisia haukkua kristuksen murhaajiksi, kun sekin rasismia, ja lisäksi valhetta, koska sen tekivät roomalaiset. ?

      • Anonyymi

        Jeesus ei kylläkään haukkunut kaikkia juutalaisia. Hän sanoi vähän pahasti fariseuksista ja kertoi että ovat valkeaksi kalkittuja seiniä ja ovat tappaneet profeetat, joita Jumala lähetti. Hän kyllä syytti heitä, mutta ei kiihottanut ketään juutalaisia vastaan.

        Juutalaiset kyllä surmasivat Jeesuksen mutta heidän puolustukseen pitää sanoa että se oli sapattirikkomuksesta tuomio. Joutuivat siinä kyllä roomalaisten kanssa kieroilemaan kun sitä syytä ei voinut viedä heidän eteensä ja eivät roomalaiset lopulta mitään heidän syytöstään hyväksynyt, vaan Pilatus pesi kätensä koko jutusta eikä halunnut ottaa Jeesuksen verta päälleensä. Juutalaiset itse huusivat että tulkoon se meidän päällemme. He itse itsensä tuomitsivat ja sillä on ollut omat seuraumuksensa ja on.

        Mutta uudessa liitossa ei uskoa hoideta järkeilemällä, siitä ei seuraa mitään oikeaa, vaan siinä uskotaan Jeesukseen, ruokoillaan armollista Jumalaa ja odotetaan että Hengen ihme tapahtuu omalla kohdalla. Muuta ei ihminen itse voi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei kylläkään haukkunut kaikkia juutalaisia. Hän sanoi vähän pahasti fariseuksista ja kertoi että ovat valkeaksi kalkittuja seiniä ja ovat tappaneet profeetat, joita Jumala lähetti. Hän kyllä syytti heitä, mutta ei kiihottanut ketään juutalaisia vastaan.

        Juutalaiset kyllä surmasivat Jeesuksen mutta heidän puolustukseen pitää sanoa että se oli sapattirikkomuksesta tuomio. Joutuivat siinä kyllä roomalaisten kanssa kieroilemaan kun sitä syytä ei voinut viedä heidän eteensä ja eivät roomalaiset lopulta mitään heidän syytöstään hyväksynyt, vaan Pilatus pesi kätensä koko jutusta eikä halunnut ottaa Jeesuksen verta päälleensä. Juutalaiset itse huusivat että tulkoon se meidän päällemme. He itse itsensä tuomitsivat ja sillä on ollut omat seuraumuksensa ja on.

        Mutta uudessa liitossa ei uskoa hoideta järkeilemällä, siitä ei seuraa mitään oikeaa, vaan siinä uskotaan Jeesukseen, ruokoillaan armollista Jumalaa ja odotetaan että Hengen ihme tapahtuu omalla kohdalla. Muuta ei ihminen itse voi.

        Niin, että enää juutalaisten Jumala ei olekaan Saatana arkeologisin löydöksin? Se oli vain vähän juutalaisten fariseusten solvaamista?


      • Anonyymi

        Mikä evankeliumi on rasismia? Kumpi Raamatun evankeliumeista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä evankeliumi on rasismia? Kumpi Raamatun evankeliumeista?

        Totuus ei muuten muutu Raamatusta mihinkään, vaikka innolla koitatte olla papin ja teologin apuna valheinenne, ettei hän joudu vastamaan ikäviin, opillisiin sielun ja taivaan puuttumiskysymyksiin kristinuskossa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totuus ei muuten muutu Raamatusta mihinkään, vaikka innolla koitatte olla papin ja teologin apuna valheinenne, ettei hän joudu vastamaan ikäviin, opillisiin sielun ja taivaan puuttumiskysymyksiin kristinuskossa..

        Lisäystä - en tiedä maailmassa vastenmielisempää asiaa kuin nämä umpikierot uskovaiset - Paavalin sanoin Luther-referaatista - jo luonnostaan vihattavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäystä - en tiedä maailmassa vastenmielisempää asiaa kuin nämä umpikierot uskovaiset - Paavalin sanoin Luther-referaatista - jo luonnostaan vihattavat.

        Näin Paavali toteaa oppinsa seuraajista Lutherin teoksen mukaan 'Sidottu ratkaisuvalta', jossa Luther jatkaa, että Paavali haluaakin meidän olevan ja tekevän kaiken niin, että se on ansainnut vain pelkän vihan, eikä mitään armoa.

        Ja onkin mielenkiintoista, että miten innokkaasti uskovaiset tuota armoa mainostavat, joka ei heidän oppi-isälleen Paavalin opista selvinnyt.

        Niinpä Luther määrittelikin sen vain mahdolliseksi salaisen Jumalan salaiseksi päätökseksi saada armo helvetistä, jonne Paavali uskovansa opillaan johdattaa.

        Ja näihin vihattaviin valheisiin Paavalin opilla saakin täällä törmätä keskusteluissa päivät pitkät - totuutta ei heidän suussaan ole, se on kadonnut ja kuollut, kuten Israelin Jumala toteaa (Jeremia 7), jota Jeesus opetti taivasten valtakunnan isä Jumalana, ja päätyi tämän hahmossa teurastetuksi uhrilampaaksi juutalaisen oppiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin Paavali toteaa oppinsa seuraajista Lutherin teoksen mukaan 'Sidottu ratkaisuvalta', jossa Luther jatkaa, että Paavali haluaakin meidän olevan ja tekevän kaiken niin, että se on ansainnut vain pelkän vihan, eikä mitään armoa.

        Ja onkin mielenkiintoista, että miten innokkaasti uskovaiset tuota armoa mainostavat, joka ei heidän oppi-isälleen Paavalin opista selvinnyt.

        Niinpä Luther määrittelikin sen vain mahdolliseksi salaisen Jumalan salaiseksi päätökseksi saada armo helvetistä, jonne Paavali uskovansa opillaan johdattaa.

        Ja näihin vihattaviin valheisiin Paavalin opilla saakin täällä törmätä keskusteluissa päivät pitkät - totuutta ei heidän suussaan ole, se on kadonnut ja kuollut, kuten Israelin Jumala toteaa (Jeremia 7), jota Jeesus opetti taivasten valtakunnan isä Jumalana, ja päätyi tämän hahmossa teurastetuksi uhrilampaaksi juutalaisen oppiin.

        Ja mitä tuli niihin valkaistuihin profeettojen hautoihin, jotka kirkkoisät ensin tappavat ja sitten käskevätkin palvomaan pyhinä, kuten Paavali Jeesuksen - tällaisen palvontaan ryhtyvät, kuten kristityt, ovat Jeesuksen sanoin kyykäärmeen sikiöitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mitä tuli niihin valkaistuihin profeettojen hautoihin, jotka kirkkoisät ensin tappavat ja sitten käskevätkin palvomaan pyhinä, kuten Paavali Jeesuksen - tällaisen palvontaan ryhtyvät, kuten kristityt, ovat Jeesuksen sanoin kyykäärmeen sikiöitä.

        Ja tänä päivänä, tässä osiossa, johon olen jo tuhansia kertoja laittanut Raamatun totuudet luku- ja jaenumeroin, on yhdenkään uskovaisen turha enää valehdella, ettei hän tietäisi totuutta Raamatusta yrittäessään valheillaan johdattaa edelleenkin muita harhaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tänä päivänä, tässä osiossa, johon olen jo tuhansia kertoja laittanut Raamatun totuudet luku- ja jaenumeroin, on yhdenkään uskovaisen turha enää valehdella, ettei hän tietäisi totuutta Raamatusta yrittäessään valheillaan johdattaa edelleenkin muita harhaan.

        Kyykäärmeet toimivat kuten Jeesus sanoi, niin kyykäärmeen sikiöinä. Ja sitten manataan demoneja kirkon henkilökunnasta ulos hurskaasti hymistellen - ja suositellaan manauttamista muillekin uskovaisille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyykäärmeet toimivat kuten Jeesus sanoi, niin kyykäärmeen sikiöinä. Ja sitten manataan demoneja kirkon henkilökunnasta ulos hurskaasti hymistellen - ja suositellaan manauttamista muillekin uskovaisille.

        Mutta Saatanasta ei Jumalana luovuta, oli Paavalin tarjous niin pistämättömän hyvä Jeesuksen kidutuskuolemalla pelastua yksin uskosta tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta Saatanasta ei Jumalana luovuta, oli Paavalin tarjous niin pistämättömän hyvä Jeesuksen kidutuskuolemalla pelastua yksin uskosta tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihaa.

        Mummonmuori yrittää taas kumota JUmalan sanaa:
        "Tuntuu että kun noudattaa jotain tiettyjä sääntöjä – jopa uskoon tulossa pitää ihmisen tehdä ratkaisu – vasta sitten voi saada pelastuksen."

        Onneksi Paavali ei ollut libetaaliteologi:
        Ap 17
        "»Tällaista tietämättömyyttä Jumala on pitkään sietänyt, mutta nyt sen aika on ohi: hän vaatii kaikkia ihmisiä kaikkialla TEKEMÄÄN parannuksen. Hän on näet määrännyt päivän, jona hän oikeudenmukaisesti tuomitsee koko maailman, ja tuomarina on oleva mies, jonka hän on siihen tehtävään asettanut. Siitä hän on antanut kaikille takeet herättämällä hänet kuolleista.»
        Jotkut ivailivat Paavalia".

        Mummonmuori taitaa kuulua noihin ivaajiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mummonmuori yrittää taas kumota JUmalan sanaa:
        "Tuntuu että kun noudattaa jotain tiettyjä sääntöjä – jopa uskoon tulossa pitää ihmisen tehdä ratkaisu – vasta sitten voi saada pelastuksen."

        Onneksi Paavali ei ollut libetaaliteologi:
        Ap 17
        "»Tällaista tietämättömyyttä Jumala on pitkään sietänyt, mutta nyt sen aika on ohi: hän vaatii kaikkia ihmisiä kaikkialla TEKEMÄÄN parannuksen. Hän on näet määrännyt päivän, jona hän oikeudenmukaisesti tuomitsee koko maailman, ja tuomarina on oleva mies, jonka hän on siihen tehtävään asettanut. Siitä hän on antanut kaikille takeet herättämällä hänet kuolleista.»
        Jotkut ivailivat Paavalia".

        Mummonmuori taitaa kuulua noihin ivaajiin.

        Mummomuorille on selitetty varmaa ainakin sen sata kertaa mitä ratkaisulla tarkoitetaan, mutta ymmärtämättömyydelle ja vääristelylle ei tule loppua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mummomuorille on selitetty varmaa ainakin sen sata kertaa mitä ratkaisulla tarkoitetaan, mutta ymmärtämättömyydelle ja vääristelylle ei tule loppua.

        Kyllä ja yhtä monta kertaa olen kertonut, ettei se kuulu luterilaisuuteen.
        Ratkaisu on sitä, että ihminen itse alkaa uskoa. Siihen kuuluu myös vaatimuksia, miten se kenenkin mielestä pitää tehdä.

        Luterilaisuuteen kuuluu uskovana kasvaminen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mummonmuori yrittää taas kumota JUmalan sanaa:
        "Tuntuu että kun noudattaa jotain tiettyjä sääntöjä – jopa uskoon tulossa pitää ihmisen tehdä ratkaisu – vasta sitten voi saada pelastuksen."

        Onneksi Paavali ei ollut libetaaliteologi:
        Ap 17
        "»Tällaista tietämättömyyttä Jumala on pitkään sietänyt, mutta nyt sen aika on ohi: hän vaatii kaikkia ihmisiä kaikkialla TEKEMÄÄN parannuksen. Hän on näet määrännyt päivän, jona hän oikeudenmukaisesti tuomitsee koko maailman, ja tuomarina on oleva mies, jonka hän on siihen tehtävään asettanut. Siitä hän on antanut kaikille takeet herättämällä hänet kuolleista.»
        Jotkut ivailivat Paavalia".

        Mummonmuori taitaa kuulua noihin ivaajiin.

        Sitten taisi Jeesuskin olla ivaaja, koska Hän sanoo useasti "uskokaa". Ei mitään muuta.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      281
      19199
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      86
      3612
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      124
      2255
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      196
      1956
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1860
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      293
      1610
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1362
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      86
      1308
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      149
      1162
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      242
      1069
    Aihe