Mitä pitää ottaa huomioon erossa?

Anonyymi-ap

Tässä olen nyt pyöritellyt eroa mielessä. Ollaan oltu yhdessä 11v joista 5v naimisissa. Kaksi kouluikäistä lasta. Mies on alkoholisti. Käy viikot töissä ja viikonloput juo ja nukkuu. Menisi edes pois silmistä ryyppäämään, mutta pitää mun ja lasten nähden tissutella. Ollaan keskusteltu asiasta, mutta on tehnyt hyvin selväksi ettei halua lopettaa eikä ymmärrä mitä pahaa siinä on. Olen tehnyt itse myös selväksi, etten halua tätä katsella. Ei joko ymmärrä tai ei vaan välitä. Eilen aamulla pyysi käyttämään kaljakaupassa kun oli yön ryypännyt ja kaljat loppui kesken, sitten mulle riitti. Tää ei tuu loppumaan. Joka tölkin avaus on kuin puukon isku rintaan. Mä en jaksa enää ahdistua viikonlopuista.
Mitä kaikkea mun pitää nyt tehdä ja huomioida erossa? Asutaan kaupungin vuokra-asunnossa. Mies on perus duunari, itse olen toimihenkilö työssä. Haluaisin jäädä lasten kanssa tähän koska heillä koulu ja kaverit lähellä. Lisäksi mun äiti asuu naapurissa ja sisko perheineen ihan lähellä. Voinko potkia miehen pihalle? Entä mitenhän huoltajuus menee? En halua tapella lapsista, mutta en myöskään halua että menevät isälleen jos tämä on kännissä viikonloput. Kaikki neuvot, vinkit ja tsempit on nyt tarpeen 😔

63

3475

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vaikuttaa siltä, että sä olet päätöksen tehnyt, niin ei siinä muuta kun viemään asioita eteenpäin. Tsemppiä siihen! Ilmoitat miehellesi asian ja haet avioeroa. Jos vuokra-asunto on teidän molempien nimissä, niin siitä täytyy teidän yhdessä sopia. Jompi kumpi lähtee ja etsii itselleen uuden asunnon.

      Myös lasten huoltajuus ja tapaamiset teidän täytyy sopia yhdessä. Jos lapset jo isompia niin heidänkin mielipiteet kannattaa ottaa huomioon.

      Eroaminen on aina henkisesti rankkaa ja asioista sopiminen voi olla vaikeaa tunnemyrskyjen keskellä. Voi joutua tekemään kompromisseja.

      Jos jotain toivoa vielä on, niin asumuserossahan voi myös asioita miettiä ja pohtia erillään.

      • Anonyymi
        UUSI

        😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

        💋 ­N­­y­­m­f­­o­m­­­a­­­a­­­n­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Et pysty häntä potkimaan tuosta vaan pois. Parempi olisi kun sovitte asiasta. Muuten voi olla helpompi, että etsit uuden asunnon.

      Lapsien osalta kannattaa olla yhteydessä lastenvalvojaan ja tehdä sopimus huoltajuudesta siellä.

      Isän tapaamista et pysty lapsilta estämään. Voi kuitenkin olla, että alkoholistilla ei kauhean suuria vaatimuksia tapaamisten suhteen ole, ellei sitten vihapäissään halua hankaloittaa asioita.

      • Anonyymi

        Jos ryyppää lasten kanssa, ei auta kuin tehdä lasu, joka kerta. Jos ei lopeta, tuskin saa pitää lapsia viikonloppuina. .

        Kun lapset on yli 12v, ei heidän tarvitse enää käydä isällään, jos ongelmia on.

        Isän kanssa voidaan myös sopia, että lapset on hänellä joka ke-pe aamu, jos asutte niin lähekkäin, että päivähoito/kouluun meno onnistuu. Lapset saa olla isän kanssa ja isä sitoutuu olemaan silloin selvinpäin. Myös päivähoito vaikka huomaa, jos lapsia tuo krapulainen vanhempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ryyppää lasten kanssa, ei auta kuin tehdä lasu, joka kerta. Jos ei lopeta, tuskin saa pitää lapsia viikonloppuina. .

        Kun lapset on yli 12v, ei heidän tarvitse enää käydä isällään, jos ongelmia on.

        Isän kanssa voidaan myös sopia, että lapset on hänellä joka ke-pe aamu, jos asutte niin lähekkäin, että päivähoito/kouluun meno onnistuu. Lapset saa olla isän kanssa ja isä sitoutuu olemaan silloin selvinpäin. Myös päivähoito vaikka huomaa, jos lapsia tuo krapulainen vanhempi.

        Minä raitistuin avioeron jälkeen ja koskaan en ole voinut paremmin. Olihan se yhtä helvettiä ei sitä selvinpäin kestänyt.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä raitistuin avioeron jälkeen ja koskaan en ole voinut paremmin. Olihan se yhtä helvettiä ei sitä selvinpäin kestänyt.

        Jep, ei se ole sanottua, että ryyppää lasten ollessa paikalla


    • Itse olen oppinut että alkoholisti ei pysty jättää yhtä juomaa väliin. Opittua on myös se, että käytös pahenee, hän ikäänkuin koettelee rajoja - lopulta ei välitä. Alkoholismi on elinikäinen sairaus, ei siitä parane. Helpoimmalla pääsee pysymällä erossa.

      Avioeroon antaisin yhden perussäännön. Ei uutta suhdetta 1 kuukausi per yksi yhdessä oltu vuosi. Eli jos olette olleet 11v yhdessä, niin 11 kk opettelisin olemaan itsekseni. Toipuminen voi kestää vuosia. Asioiden käsittely voi viedä aikaa. Sinun tapauksessa helpointa ehkä sinulle olisi yksinhuoltajuus, sillä et voi luottaa siihen että toinen on tavoitettavissa jos jotakin sattuu.

      Ero ei tarkoita, etteikö lapsillanne olisi aina isä ja äiti. Lapset ovat vanhemmilleen lojaaleja, älkää sekoittako heitä omiin asioihinne. Eron myötä kannattaa olla lapselle paitsi äiti, myös kuuntelija, ystävä. Rehellinen - hienovaraisesti.

      Ja se ei ole sinulta pois, jos lapset haluavat tavata isäänsä, tai olla isänsä luona.

      Tsemppiä ja kärsivällisyyttä, ja paljon!

    • Anonyymi

      Suosittelisin lakimiestä huoltajuusasiaan. Saa aika huonosti hoitaa asiansa, että ei saisi huoltajuutta, joten jos on oikeasti vaaraksi lapsille, se täytyy jotenkin näyttää toteen. Hänhän kuitenkin käy töissä säännöllisesti, joten alkoholismi on vaikeaa osoittaa.

      • Anonyymi

        Se on helppo osoittaa labrakokeilla: CTD, vakkei tulos sataprosenttisen varma olekaan. Myös maksanetsyymien koholla oleminen ALaT, ASAT ja GT voi kieliä samasta asiasta. Jos mies kieltää lastenvalvojalla juomisen, voi sanoa, että väitteesi alkoholismista on helppo kumota käymällä labrakokeessa (vaikka SYNLAB saa kokeet ilman lähetettä). CTD ja GT riittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on helppo osoittaa labrakokeilla: CTD, vakkei tulos sataprosenttisen varma olekaan. Myös maksanetsyymien koholla oleminen ALaT, ASAT ja GT voi kieliä samasta asiasta. Jos mies kieltää lastenvalvojalla juomisen, voi sanoa, että väitteesi alkoholismista on helppo kumota käymällä labrakokeessa (vaikka SYNLAB saa kokeet ilman lähetettä). CTD ja GT riittää.

        Maksa arvot on koholla varmaan miljoonalla suomalaisella ja eikä johdu alkoholista!


    • Anonyymi

      Hmm...Oi Veljet ja siskot.Niin kauan kuin on toivoa on rakkauttakin niin eettisten kuin sosiaallistenkin asioiden parissa.Syyttävää sormea mihinkään suuntaan osoittamatta.

    • Anonyymi

      Kiitos kaikille vastauksista. Minulla ei siis ole aikomusta estää lapsia tapaamasta isää enkä ole edes ajatellut yksinhuoltajuutta. Mutta enhän mä voi lapsia humalaisen seuraan jättää? En itse pääse viikonloppuisin yksin juuri mihinkään koska mies kännissä tai nukkuu känniään pois. Ei siinä mielelläni kyllä touhuankin lasten kanssa. Haluan vain tällä hetkellä päästä pois tästä tilanteesta. Vuokra-asunto on kummankin nimissä. Ja tarkoitus puhumalla saada mies pois tästä. Ei ole luonteeltaan hankala tai aggressiivinen joten uskon, että saadaan puhumalla hommat eteenpäin. Luulen, että tulee lupailemaan lopettavansa ja anelee etten jätä kun otan tämän puheeksi..

      • Anonyymi

        Sinuna vaatisin hoitoon lähtemistä, pelkkä lupaus ei riitä. Enkä uhkailisi lähtemisellä ensisijaisesti vaan sano, ettei jaksa elää tätä alkoholismin aiheuttamaan ahdistusta ja vaihtoehtoja on tasan kaksi: hoitosuhde tai erillään asuminen. Ota ero vasta myöhemmin puheeksi.


      • Anonyymi

        Ei tarvitse olla aikomusta estää lapsia tapaamasta isää ja se onkin tosi hyvä, he ovat hänen lapsiaan myös. Mutta et voi myöskään jättää lapsiasi humalaisen ihmisen seuraan, ja jos hän ei osaa olla juomatta, hän ei pysty huolehtimaan lapsista esim. viikonlopun ajan. Siksi yksinhuoltajuus ja tapaamiset siten että lapset eivät vaarannu on ainoa järkevä vaihtoehto.


    • Anonyymi

      Kun olet päätöksesi tehnyt, niin jatka viemällä asia sitkeästi eteenpäin. Asiat kyllä järjestyvät, vaikka aikaa ja voimia siihen aina menee. Ja hienoa, että teillä on lähellä sukulaisia tarvittaessa apuna.
      Lapsillekin on tärkeää nähdä, että äiti pystyy irrottautumaan sairaasta suhteesta ja silti lapsilla voi säilyä suhde myös isään, jos se on turvallista ja kakille ok.
      Alkoholismi on diagnosoitavissa oleva sairaus ja siihen löytyy apua, mutta ihmisen pitää itse olla valmis hakemaan apua. Harva pystyy lopettamaan juomisen ilman hoitotahoa. Ja retkahduksia useille tulee, mutta alkoholismistakin voi toipua.
      Voimia teille kaikille!

    • Anonyymi

      Ensi- ja turvakotien liiton sivuilla on selkeät ohjeet miten edetä, kun on päätynyt hakemaan eroa.
      Siellä on myös neuvontapuhelin.

    • Anonyymi

      Että pysyy erossa. Poliisikin ottaa sen kannan.

    • Anonyymi

      Juosta kauas pois,kukkaro avoimmenna,ja mieli kirkkaana

    • Anonyymi

      No se mies. Älä eroa. Rakasta sitä.

    • Anonyymi

      Älä pilaa enää elämääsi ja lasten. Muuta pois kiireellä tulet onnelliseksi kauheata kuunnella miten ihminen voi olla sairas ja sairastutta koko perheen tuo eo normaalia. Tsemppiä sulle oon hengessä mukana

    • Anonyymi

      Sano sille miehelle, että se on joko kalja tai perhe.
      Apua alkoholismiin kyllä saa.

      • Anonyymi

        Tavallisesti on se kalja joka on näiden valinta, jos sanovat että lopettavat , ja nainen uskoo, niin nainen saa vaan huomata että juoppo alkaa sala juopoksi ja luulee ettei nainen sitä näe, vaan kun yleensä jos on ollut kauan yhdessä niin nainen kyllä näkee että juotu on. Alkoholisti ei lopeta juomista pyytämällä, ainoastaan silloin kun on juonut itsensä pohjalle asti hakee itse apua, tai sitten juovat itsensä kuoliaaksi.
        Kaikilla lapsilla on oikeus elää raittiissa kodissa


    • Anonyymi

      Been there done that!
      Sivullinen ei pysty estämään viinan tai huumeiden käyttöä, sen taytyy tapahtua aineen/viinan käyttäjän omasta halusta. Tukijoukkoa ja apua on saatavilla: NAA, AA, seurakunnan pastori (jolle voi avautua ja jolla on vaitiolovelvollisuus) AA.n kautta jatkuvasti huolehtivat tukijat ja tukiryhmät/kokoontumiset . Tuossa nyt aluksi muutama.

      Tee kaikkesi että saat miehen hakemaan apua: uhkaa, lahjo, kiristä. Ellei mikään toimi , sitten on lasten kannalta parempi että hankit heille ja itsellesi turvallisen asuinpaikan.
      Asumusero aluksi on mistä alkaa. Se antaa tilaisuuden miehen oikein syvällisesti tajuta mitä kaikkea hän on menettämässä.
      Tuo vaatii sinulta energiaa, mutta teillä kuitenkin on jo yhteinen historia. Yritä vielä kerran.

      Ellei se toimi, tiedät mikä on parasta lapsille ja sinulle.

    • Anonyymi

      Kummanko rahoja mies nykyisin juo? Riittääkö omat, vai joko sinun pitää rahoittaa jokunen viikonloppu silloin tällöin niin kuin puheestasi olin ymmärtävinäni?
      Mitä tämä mies touhuaa ryypätessään, tekee suuria suunnitelmia, vai pelkästään juo, piereskelee ja käy vartin välein kusella, sekä nukkuu epämääräisiä aikoja aina ryypätessä ja käykö myös juoppokavereita kannustamassa eväiden kanssa?
      Itse ero lienee hyvin rutiininomainen toimenpide tänä päivänä. Silloin kun itse erosin, tuosta samasta syystä, piti käydä yhdessä ja erikseen jonkun kuntadirikan juttusilla raportoimassa mielipiteensä asiaan.
      Ennen ero oli myös hiukan häpeällistä, kun ns. jätetty osapuoli katsottiin ainakin naapureiden ja sukulaisten toimesta toisarvoiseksi ihmiseksi, nyt ei sillä ole niin suurta merkitystä ja se onkin lähinnä ilmoitusluonteinen asia, jos aina sitäkään.
      Toisaalta saatat tehdä suuren palveluksen myös tuolle miehellesi, koska hän saattaa havahtua ja lopettaa juomisen ja aloittaa elämänsä puhtaalta pöydältä niin kuin itselleni kävi. En ole ollut tuon ex-vaimoni kanssa minkäänlaisissa tekemisissä eroni jälkeen ja nykyisin harrastan uintia, buoksua, pyöräilyä ja muita terveellisiä lajeja, uusi vaimokin on tätä nykyä 16 vuotta nuorempi, kuin aikaisempi.
      Joten ei muuta kuin tuumasta toimeen, asioilla on tapana järjestyä.

      • Anonyymi

        Omia rahoja käyttää. Olen tehnyt hyvin selväksi, etten halua sponsoroida hänen juomistaan. Juo nykyään yöllä. Aiemmin joi perjantai illasta lauantai iltaan. Ja sunnuntai meni nukkuessa. Tästä keskusteltiin. Sanoin, etten halua katsella kotona sitä hänen juomistaan enkä tykkää että juo lasten nähden. Nykyään juo pe ja la välisen yön ja vielä la aamun. Sitten lähtee nukkumaan. Ja nukkuu koko loppu viikonlopun. Ei siis osallistu meidän viikonloppuihin mitenkään. Ei ole mitään juoppokavereita eikä mene mihinkään. Sohvalla istuu yksin ja juo ja katsoo puhelinta. Haluaisi aamulla jatkaa ryyppäämistä, mutta tietää että suutun siitä ja suuttuu sitten itse ja painuu pehkuihin...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omia rahoja käyttää. Olen tehnyt hyvin selväksi, etten halua sponsoroida hänen juomistaan. Juo nykyään yöllä. Aiemmin joi perjantai illasta lauantai iltaan. Ja sunnuntai meni nukkuessa. Tästä keskusteltiin. Sanoin, etten halua katsella kotona sitä hänen juomistaan enkä tykkää että juo lasten nähden. Nykyään juo pe ja la välisen yön ja vielä la aamun. Sitten lähtee nukkumaan. Ja nukkuu koko loppu viikonlopun. Ei siis osallistu meidän viikonloppuihin mitenkään. Ei ole mitään juoppokavereita eikä mene mihinkään. Sohvalla istuu yksin ja juo ja katsoo puhelinta. Haluaisi aamulla jatkaa ryyppäämistä, mutta tietää että suutun siitä ja suuttuu sitten itse ja painuu pehkuihin...

        Jos mies ei suostu muuttamaan, niin apua saat nykyiseltä vuokranantajalta. Asuntohan on teidän molempien nimissä. He koettavat sovitella mutta jos ei onnistu, niin sinä saat heiltä uuden asunnon kyllä heti.

        Miehesi joutuu myös muuttamaan, jos sopua ei löydy. Joten ei hän mitää hyödy, vaikka kieltäytyy lähtemästä,

        Ota asia puheeksi, toivottavasti miehesi ymmärtää ja hommaa itselleen asunnon pikimmiten.

        Juominen loppuu vasta, jos hän itse haluaa lopettaa. Muut ei siinä voi auttaa. Kokemusta on. Läheinen kävi sen kymmenet katkot, mutta aina kotiin viinakaupan kautta. Ihan sama oliko jatkolla oltu viikko vai kaks kuukautta. Joskus meni kuukausi sairaalassa, ja sieltäkin suoraan taksilla baariin.

        Läheisten elämä valuu hukkaan alkoholistin kanssa ja lapsiin juominen jättää ikuiset arvet! Lähde!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos mies ei suostu muuttamaan, niin apua saat nykyiseltä vuokranantajalta. Asuntohan on teidän molempien nimissä. He koettavat sovitella mutta jos ei onnistu, niin sinä saat heiltä uuden asunnon kyllä heti.

        Miehesi joutuu myös muuttamaan, jos sopua ei löydy. Joten ei hän mitää hyödy, vaikka kieltäytyy lähtemästä,

        Ota asia puheeksi, toivottavasti miehesi ymmärtää ja hommaa itselleen asunnon pikimmiten.

        Juominen loppuu vasta, jos hän itse haluaa lopettaa. Muut ei siinä voi auttaa. Kokemusta on. Läheinen kävi sen kymmenet katkot, mutta aina kotiin viinakaupan kautta. Ihan sama oliko jatkolla oltu viikko vai kaks kuukautta. Joskus meni kuukausi sairaalassa, ja sieltäkin suoraan taksilla baariin.

        Läheisten elämä valuu hukkaan alkoholistin kanssa ja lapsiin juominen jättää ikuiset arvet! Lähde!

        En usko, että alkaa hankalaksi. Jos asiasta keskustellaan niin uskon kyllä, että lopulta suostuu muuttamaan pois. On luonteeltaan kuitenkin hyvin rauhallinen


    • Anonyymi

      Voimia Teille, kyllä kaikki menee niinkuin pitääkin. Kokemust on .

    • Anonyymi

      Miehen pitää vain ryhdistäytyä. Menkää yhdessä pariterapiaan, sitä voitte saada vaikka paikallisesta perheneuvolasta, ja miettikää siellä asianne niin, että toimii kaikille osapuolille.

      • Anonyymi

        Sanon tämän siksi, että kun istutaan sohvalla ja juodaan kaljaa, siihen monesti johtaa juurikin tuo parisuhde. Että se on sellainen vyyhti, mitä pitää siis pariskunnan avata yhdessä, ei niin, että syyllistetään sitä kaljanjuojaa.


    • Anonyymi

      Monesti on nainen jo kauan hionut avioeroa päässään, ja yrittänyt viestittää sitä alkoholistille joka ei usko että toinen on edes tosissaan. Sitten kun nainen jättää tälläisen miehen niin hän tulee itkeväksi ulisijaksi ja lupaa kovasti lopettaa jos nainen tulisi takaisin ! Mutta ne ovat vaan lupauksia . Jotka eivät toteudu mitenkään.
      Ei kannata pilata ainutta elämää odottamalla että alkoholisti lopettaa juomisen, ei tule sitä tekemään .ota ero ja elä omillasi. Onneksi sinulla on omaisia ettet ole yksin asian kanssa ja saat heiltä tukea, sillä ero on aina henkisesti vaikea vaikka tunteet toiseen olisivatkin kuolleet , joten toivon mukaan asiasi järjestyy ja sinä ja lapset saatte raittiin ilmapiirin kotiinne , ei kukaan normaali ihminen jaksa juopon kanssa , eikä lapsille ole hyväksi katsella juopunutta isää koko lapsuutensa ajan.

    • Anonyymi

      Äijä pihalle koska lasten ilmeisenä huoltajana sinä saat jäädä asumaan nykyiseen asuntoon. Ja jos ei äijä suostu, otat yhteyttä sosiaali viranomaisiin. Muutenkin viranomaiset tekevät ratkaisut lain puitteissa. Jatkuva alkoholin pämppääminen kannattaa tuoda sosiaali viranomaisille heti kättelyssä esille koska silloin kyse on lasten edusta ja siinä asiassa voivat olla hyvinkin hanakoita nopeisiin toimenpiteisiin.

    • Anonyymi

      Hei! Kun olet itse tehnyt päätöksen niin se etenee iosaksi itsestään. Tossa tärkeää pelastaa lapset, koska puolisosi ei liiku mihinkään.
      Jonkinlainen havahtuminen tulee hänellekin! Apua tarvitset myös ammattilaisilta.
      Voimaa ja päättäväisyyttä!!

    • Anonyymi

      Jos on kunnollinen mies, ei kelpaa nykynaisille, pitää olla jännämies, noin se vaan näkyy olevan.
      en tajua tuollaisia miehiä, millainen mailmankuva heillä voi olla jos siihen ei mahdu kuin kaljatölkki ja pullon henki !

      • Anonyymi

        Minä en katsoisi juoppoa kumppania yhtä päivää enempää, siinäkin on puolet liikaa.

        en tajua miksi ihmiset juopottelee, mitä ihmettä ne etsii sieltä putelista hah mitä typeryyttä.


    • Anonyymi

      Kyllä on aina vaan, juominen oikeus ja velvollisuus, samalla voi #tut välittää, mitä sillä saa aikaan perheessä tai, kun tuskin itse edes tajuavat, myös työssä... Herra tai muu, rahaa on, kun juomiset tarvitaan... Tämä heidän, oikeutettu elämä, se siis todellakin kestää, koko elämän

    • Hei! Olen itsekin kokenut vanhempien eron mutta eri syistä kuin teillä. Alkoholistia on vaikea ja ehkä mahdoton auttaa jos hänellä ei ole siihen motivaatiota. Ero siinä vaiheessa yleensä tuleekin, jolloin viimeistään josko silloinkaan alkoholisti viimein ymmärtää ongelmansa ja sen, miten se vaikuttaa läheisiin. Jos vuokra-asunto on sinun nimissä niin mielestäni mies saa lähteä. Jos asuntonne taas on miehen nimissä, niin tilanne onkin sitten vaikeampi. Kumpi teistä maksaa vuokran? Vai kenties molemmat? Yleensä se, joka ei ole vastuussa vuokran maksusta tai omista asuntoa, saa lähteä. Mutta jos teillä riittää rakkautta niin suosittelen, että yrittäisitte saada miehen hakemaan apua ongelmaansa. Jos mies ei itse siihen vapaaehtoisesti ryhdy(niinkuin alkoholistit harvoin ryhtyy) kannattaa sun sanoa suoraan, mitä siitä seuraa jos mies ei ota itseään niskasta kiinni. Tärkeintä onkin siis että mies itse tajuaa alkoholin käytön haitta vaikutukset. Tieto on voimaa!

      • Anonyymi

        Tämä on hankala vuokraasunto on ilmeisemmin yhteiseksi vuokrattu.
        Kyseessä on Lasten etu ensin.
        Hakeudu asuinkuntasi suojakotiin aluksi lasten kanssa,syynä,lasten häiryntyminen
        liiallisen alkoholikäytön takia.sekä riidat teidän välillä. Suojakodista kyllä neuvovat miestäsi AAA-hoitoon ja välilenne sopu avioliitoneuvojalla. Voit antaa tarkemmat tiedot,ollessasi suojakodissa.Ero on pikkujuttu teidän välillä.Lasten kannalta suuri asia pitkälle tulevaisuuteen,
        kannattaa otta kaikki apu vastaan.Lasten kasvatus yksin on lapsuuden riistämistä lapselta,
        kaikissa muodoissa.Tulevaisuus tuo vain lisää onkelmia.selvitä tilanteesi heti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on hankala vuokraasunto on ilmeisemmin yhteiseksi vuokrattu.
        Kyseessä on Lasten etu ensin.
        Hakeudu asuinkuntasi suojakotiin aluksi lasten kanssa,syynä,lasten häiryntyminen
        liiallisen alkoholikäytön takia.sekä riidat teidän välillä. Suojakodista kyllä neuvovat miestäsi AAA-hoitoon ja välilenne sopu avioliitoneuvojalla. Voit antaa tarkemmat tiedot,ollessasi suojakodissa.Ero on pikkujuttu teidän välillä.Lasten kannalta suuri asia pitkälle tulevaisuuteen,
        kannattaa otta kaikki apu vastaan.Lasten kasvatus yksin on lapsuuden riistämistä lapselta,
        kaikissa muodoissa.Tulevaisuus tuo vain lisää onkelmia.selvitä tilanteesi heti.

        Saa olla aikamoinen tilanne kotona, että omia lapsiaan alkaa viemään johonkin kuvailemaasi suojakotiin (tarkoitit varmaan ensi- ja turvakotia). Tuohon ei kukaan äiti lähde muuta kuin pakon edessä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on hankala vuokraasunto on ilmeisemmin yhteiseksi vuokrattu.
        Kyseessä on Lasten etu ensin.
        Hakeudu asuinkuntasi suojakotiin aluksi lasten kanssa,syynä,lasten häiryntyminen
        liiallisen alkoholikäytön takia.sekä riidat teidän välillä. Suojakodista kyllä neuvovat miestäsi AAA-hoitoon ja välilenne sopu avioliitoneuvojalla. Voit antaa tarkemmat tiedot,ollessasi suojakodissa.Ero on pikkujuttu teidän välillä.Lasten kannalta suuri asia pitkälle tulevaisuuteen,
        kannattaa otta kaikki apu vastaan.Lasten kasvatus yksin on lapsuuden riistämistä lapselta,
        kaikissa muodoissa.Tulevaisuus tuo vain lisää onkelmia.selvitä tilanteesi heti.

        Jos nyt jätettäisiin ne suojakoti/turvakotipaikat niille, jotka sellaisia oikeasti tarvitsevat.

        Tuo mies ei ole aloituksen mukaan väkivaltainen, sairastunut alkoholismiin vain.


    • Anonyymi

      Hmmp.,
      -Jopa tempun tekasit.
      Jos voisinni auttaa.
      Mutta eihän mmaailma oo tämän näkönen..,
      Se on punanen ja pyöreä, eiks vaan?

    • Anonyymi

      Alkoholistilla on huono itsetunto ja hän pakenee juomiseen jotain tuskaista tunnetta omasta lapsuudestaan/ nuoruudestaan. Ja tuo tuska kulkee kehomuistissa, ei vain ajatuksissa. Häpeän kasvattaminen ei siis auta kierteestä ulos. Eli tunnekuorman käsittelyyn juoja tarvitsee ammattimaista kehoterapiaa, kuten Rosen-terapia, TRE-stressinpurku, EFT Tapping tai EMRD traumanpurku. Lapset ovat myös miehelle tärkeintä elämässä eli ymmärrys lasten menettämisestä voi olla riittävä syy motivoitua hoitoon.

    • Anonyymi

      Fantastista

    • Anonyymi

      Pidä ruuti kuivana.

    • Anonyymi

      Kiva kun tällainen vihervasemmistolainen valittaa kurjuudesta kun ei saanutkaan kapitalismin opissa saatuja etuisuuksia mieheltään.Yksi neuvo on hirtä itsesi yhteiskunnan edun nimessä.

    • Anonyymi

      Miettiä millä maksaa jatkossa asunnon, sähkön, ruokalaskun ja mitä niitä on. Voin vakuuttaa, että varsinkin nyt kun kaikki maksaa inflaation takia lähes tuplat, niin helppoa se ei tule olemaan. Kun lasten toppahaalari maksaakin sitten jatkossa ns. tuplat, niin siinä ei jatkossa osteta mitään seisemänkympin salikortteja tai käydä laittamassa satasella kampaajaa. Että elintaso tippuu todella selvästi. Ihan sama vaikka elatusvelvollisuuskin on toki jatkossakin molemmilla. Mutta kannattaa tottua ajatukseen, että omat huvit on jatkossa käytännössä pois. Auto pitää myydä ja alkaa katselemaan bussikortin hintoja.

      • Anonyymi

        Kuten mainitsin aloituksessa, olen toimihenkilö työssä joten palkkakin on ihan kohtuullinen. Ja säästöjäkin löytyy. Tottakai ymmärrän sen, että tulot tippuu kun toinen lähtee eikä rahaa enää ole niin paljon kuin aiemmin. Olen joskus elänyt kädestä suuhun joten osaan siihen varautua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten mainitsin aloituksessa, olen toimihenkilö työssä joten palkkakin on ihan kohtuullinen. Ja säästöjäkin löytyy. Tottakai ymmärrän sen, että tulot tippuu kun toinen lähtee eikä rahaa enää ole niin paljon kuin aiemmin. Olen joskus elänyt kädestä suuhun joten osaan siihen varautua.

        Ihan lyhyesti..Olin 20v yhdessä joista 6v naimissa.Yhteinen asunto/velaton myös 2xauto. 3kpl lasta. Minulla yritys vaimo virassa kaupungilla.Päätetittiin myydään kämppä ja autot myös joitain arvoesineitä.tietenkin minä pidin yrityksen kaikki tavarat koska ne on sen.Henk.koht omaisuus molemmille. aikuiset lapset sai pienen pesämunan /verottomana ja juniori muutti äitinsä kanssa. Tämä kaikki ihan sovussa kyllä. Lopuksi nyt kulunut aikaa ja juniori on mun kanssa osakkaana yrityksessä. asutaan edelleen kyllä kaikki samassa kaupungissa sekä taas vietetään perhejoulu mutta emme vaan voi olla exän kanssa vuorokautta yhdessä... tapaamiset ja pikkupanot onnistuu..onko tämä sitten kätevää vai surkeeta?


      • Anonyymi

        Usein alkoholistiperhe pärjää paremmin kun viinaa kittaava osapuoli häipyy, eihän tuollaiset juuri taloudellisesti osallistu muuhun kuin oman juomisen kustantamiseen.

        Nykyään on aivan tavallista ostaa kirppreilta vaatteita, harva ostaa uutta ja varsinkaan ilman ALEa.


    • Anonyymi

      Kerää todistusaineistoa siitä, että mies on alkoholisti ja kykenemätön kasvatusvastuuseen. Alkoholistille viina menee kaiken edelle. Luulen, että lapsennekin jo tässä vaiheessa ovat kärsineet isän juoppoudesta.. Mene sen jälkeen lastenneuvoja, vai millä nimellä se toimii kunnissa, luo juttelemaan ja kerro tilanne ja nuo esimerkin alkoholismista ja kaikesta laiminlyönneistä mitä miehesi on tehnyt.

      Ero sinällään on helppo saada, sen kun laitat paperit vetämään. Sitä en tiedä, miten häätö tapahtuu ja mitä vaikutusta sillä on mieheesi. Houkuttele hänet muuttamaan johonkin baarien lähelle tai keskustaan, josta on helppo elää alkoholistina ilman perheen tai lasten tuomaa vastuuta.

      Ota kovat keinot käyttöön, miehesi ei teistä välitä. Tapauksenne on niin tavallinen alkoholisti perheenä, että riippuu ihan sinusta millaiseksi sinun ja lastesi tulevaisuus on, miehestäsi ei ole mihinkään!

    • Anonyymi

      Itsensä,kun ottaa huomioon se riittää.Piste

    • Anonyymi

      Voisko syynä olla sun ehdottomuus/suvaitsemattomuus

      Etkö halaa ja ole miehesi kanssa niin myötä kuin...

      Et riitä hänelle tai et osaa olla läsnä?

      Mykkäkoulua? Toi valitus... pata kattilaa soimaa

      Miten sait ukkos juomaan

      Peilin paikka

      RAKASTA häntä

      T. Helmi

    • Anonyymi

      Yleensä on hyvä jos eron tullessa on tukihenkilöitä/sukulaisia auttamassa, yksin on hankalaa.
      Nykyisin ei eroaminen ole Suomessa suuri skandaali.
      Riitaa kannattaa välttää.
      Jos haluaa erota, voi itse ilmoittaa viranomaiselle, syytä tai syyllistä ei haeta.
      Puolen vuoden jälkeen pitää vahvistaa, vuoden päästä ero.
      Asianajajaneuvontaa lienee saatavissa, miten kaikki jaetaan Suomessa lain mukaan.

    • Anonyymi

      Elämässä ja parisuhteessa valitettavasti tapahtuu huonojakin asioita. Miehesi maailmassa on nyt menossa joitain sellaisia asioita, joista hän ei näytä pääsevän eteenpäin, paitsi päästä niistä hetkeksi eroon alkoholia nauttien ja nukkuen.
      Liekö hän nyt välttämättä alkoholisti, jos on nyt alkanut turvautua niin yleiseen alkeelliseen pakokeinoon. Hän vaikuttaa kertomuksesi ja kuvailusi mukaan pehmomiehelle ja toimi kuitenkin toiveittesi mukaan omia juttuja/juomistaan toteuttaen. Joku lukko ehkä olisi aukaistava, tunteissa, parisuhteessa, työssä, omassa itsessä tai mitä ikinä se onkaan. Ei hän siihen välttämättä enää yksin pysty ja siksi hän tarvitsee siihen sinun tukeasi lähteä etsimään apua itselleen. Sekään ei välttämättä aina/enää onnistu ja elämä voi soljua hänellä vaikeamman kautta. Vaikutat vahvalle ja harkitsevalle, jota hän voisi kuunnella. Voisiko hän löytää jotain esim.
      https://www.miessakit.fi

    • Anonyymi

      Ei miehesi alkoholisti ole, mutta alkavalla alkumatkalla kylläkin.
      Ota yhteys sosiaalitoimeen, kysy apuja. Voi tietysti olla, että et heti sitä saa. Tuskin moneen viikkoon.
      Miten olisi, vuokraat asunnon yksityiseltä puolelta, lapset mukaan.

      • Anonyymi

        Mies on omien sanojensa mukaan "alkoholisti, muttei juoppo". Maksa-arvot hällä koholla ja lääkäri oli käskenyt olla 4vk ilman alkoholia, mies pääsi kolmeen viikkoon ja tuli kaljakassin kanssa kotiin "ku teki niin kovasti mieli". Se että pitää joka viikonloppu olla kännissä ja viikollakin joka ilta ottaa vähintään pari olutta, on minusta alkoholismia..


    • Anonyymi

      Et eroa vaan pakotat miehesi katkaisuhoitoon ja lääkitykselle.
      Nykyään on hyviä lääkkeitä millä pääsee eroon alkosta.
      Ero on surkein vaihtoehto.

      • Anonyymi

        Oioi, mitenkähän ketään pakotetaan mihinkään. Alkoholistille tärkeintä on viina ja se menee kaiken edelle ja sen eteen voi valehdella, laiminlyödä, lyödä jne. ei mitään rajaa!

        Alkoholistiperheen lapsena väitän, että ero on paras vaihtoehto, ainakin lasten kannalta!!!


    • Anonyymi

      Jos tuosta nyt väkisin pitää kaivaa jotain positiivista, niin sen että asutte vuokralla, ettekä missään velkaisessa asunnossa. Helpompi erota ja lähteä, jos siltä tuntuu. Vähemmän jää vituttamaan.

    • Anonyymi

      Me oltiin aviksessa 37 v. Erottiin kun lapset on aikuisia ja nyt nähdään liki se harvapäivä eli miltei jokapäiv. Lapsenlapsi kummasti yhdistää.

    • Anonyymi

      Voiko puhua Rakkaudesta mikä teillä oli silloin?Ette turhaan rakastuneet,jos vain voisitte löytää vielä kipinän.
      Puhuminen on hyvää ja kuunteliminen.
      Ei kannata heti luovuttaa,puhu,kerro Rakkaudesta kaikesta.

    Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4519
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe