AvaruusVisa - Arvaile avaruuden juttuja

91

510

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaksi kertaa "tähti" meni väärin. 🙂

      Avaruus ja taivaankappaleet ovat sinulle hyvinkin tuttuja!
      Vastasit oikein 10 kysymykseen

      • Loistava tulos!

        Oli sinne tiputettu muutamat mitä piti hetken pohtiakin.


      • Anonyymi

        😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋

        🍑 ­­N­­­y­­m­­f­o­­m­­a­­­a­n­­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • 12/12. Jotain hyötyä näköjään siitä, että aikoinaan meillä luettiin avaruuskirjoja iltasaduksi 😄

      • Mahtava tulos!

        Höh, mulle ei luettu iltasaduksi kuin Tex Willereitä ja Jalluja, niissä pahemmin tähtiä ollut... 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        Mahtava tulos!

        Höh, mulle ei luettu iltasaduksi kuin Tex Willereitä ja Jalluja, niissä pahemmin tähtiä ollut... 😂

        Ei mullekaan luettu tai en ainakaan muista, kun luin 4-vuotiaasta lähtien aina itse, mutta pojan kanssa kahlattiin usein kaiken maailman tietokirjoja iltalukemiseksi, kun häntä kiinnosti. Aiheet on vaihdellut alkuainetaulukosta valaisiin ja ennätyksistä dinosauruksiin. Mua ei päästetty vähällä, kun pojalle ei riittänyt pelkkä iltasatu vaan hän halusi, että teen esim tietovisoja hänelle ja kyselen ennen nukahtamista. Miten ihmeessä vanhemmat pärjäsi ennen Googlea 😂


      • Aletheias kirjoitti:

        Ei mullekaan luettu tai en ainakaan muista, kun luin 4-vuotiaasta lähtien aina itse, mutta pojan kanssa kahlattiin usein kaiken maailman tietokirjoja iltalukemiseksi, kun häntä kiinnosti. Aiheet on vaihdellut alkuainetaulukosta valaisiin ja ennätyksistä dinosauruksiin. Mua ei päästetty vähällä, kun pojalle ei riittänyt pelkkä iltasatu vaan hän halusi, että teen esim tietovisoja hänelle ja kyselen ennen nukahtamista. Miten ihmeessä vanhemmat pärjäsi ennen Googlea 😂

        Vähän sama täällä, aika pienestä asti tuli luettua itse, toki alkuun pitkälti sarjakuvia ja muuta helppoa.

        Mulla on vastus sun kysymykseen. Sen nimi oli silloin aikanaan Otavan Suuri Ensyklopedia. Järkyttävän painavia tietosanakirjoja, mutta voi video että niissä oli sitä tietoakin sitten. Mutta ehkä vähän Googlea kömpelömpiä, sanoisin 😁


      • randombypasser kirjoitti:

        Vähän sama täällä, aika pienestä asti tuli luettua itse, toki alkuun pitkälti sarjakuvia ja muuta helppoa.

        Mulla on vastus sun kysymykseen. Sen nimi oli silloin aikanaan Otavan Suuri Ensyklopedia. Järkyttävän painavia tietosanakirjoja, mutta voi video että niissä oli sitä tietoakin sitten. Mutta ehkä vähän Googlea kömpelömpiä, sanoisin 😁

        Mä en edes muista, mitä luin ihan pienenä muuta kuin, että viisikkoja tuli luettua urakalla alakouluiässä 😊

        Ai niin! Olihan meilläkin kotona oikein kunnon tietokirjasarjoja ja niitä kyllä luettiin läpi siskojen kanssa, mutta olihan se vähän kömpelöä verrattuna Googleen 😄 Nykyään taitaa olla arvokkaat kirjasarjat auttamattomasti vanhentuneita..


      • Aletheias kirjoitti:

        Mä en edes muista, mitä luin ihan pienenä muuta kuin, että viisikkoja tuli luettua urakalla alakouluiässä 😊

        Ai niin! Olihan meilläkin kotona oikein kunnon tietokirjasarjoja ja niitä kyllä luettiin läpi siskojen kanssa, mutta olihan se vähän kömpelöä verrattuna Googleen 😄 Nykyään taitaa olla arvokkaat kirjasarjat auttamattomasti vanhentuneita..

        Mä muistan. Aku Ankkoja ja muita vastaavia ihan tolkuttomasti, käytännössä nukahdin joka ilta jonkun akkarin tms. päälle. Sitten eskarissa aloin lukemaan helpompia kirjoja, jotain Tarzania ja Kolme Etsivää, mitähän niitä olikaan.

        Mulle oli hankittuna suunnilleen kaikki sen aikaiset tietokirjat, kun kyselin kaikkea hassua jatkuvasti ja toisaalta mieluummin luin niistä asioista sitä mukaa kun jotain mieleen tuli. Mutta kiasus että ne kirjat painoi paljon... Monesti aloitin jostain mielenkiintoisesta asiasta lukemaan ja sitten vain kääntelin sivuja eteenpäin lukien kaiken mikä vastaan tuli jos vähänkään kiinnosti 😂

        Ei niillä vanhoilla kirjasarjoilla enää ole arvoa edes takan ruokana elleivät ole avaamattomissa pakkauksissa, tietyllä tavalla harmi, yhden aikakauden täysi hävittäminen. Mutta onhan toi googletin kyllä pirun kätevä niihin verrattuna, kuten useat muutkin hakukoneet.


      • randombypasser kirjoitti:

        Mä muistan. Aku Ankkoja ja muita vastaavia ihan tolkuttomasti, käytännössä nukahdin joka ilta jonkun akkarin tms. päälle. Sitten eskarissa aloin lukemaan helpompia kirjoja, jotain Tarzania ja Kolme Etsivää, mitähän niitä olikaan.

        Mulle oli hankittuna suunnilleen kaikki sen aikaiset tietokirjat, kun kyselin kaikkea hassua jatkuvasti ja toisaalta mieluummin luin niistä asioista sitä mukaa kun jotain mieleen tuli. Mutta kiasus että ne kirjat painoi paljon... Monesti aloitin jostain mielenkiintoisesta asiasta lukemaan ja sitten vain kääntelin sivuja eteenpäin lukien kaiken mikä vastaan tuli jos vähänkään kiinnosti 😂

        Ei niillä vanhoilla kirjasarjoilla enää ole arvoa edes takan ruokana elleivät ole avaamattomissa pakkauksissa, tietyllä tavalla harmi, yhden aikakauden täysi hävittäminen. Mutta onhan toi googletin kyllä pirun kätevä niihin verrattuna, kuten useat muutkin hakukoneet.

        Aku Ankkoja meilläkin luettiin, mutta meille tuli vain ohut versio keskiviikkoisin. Se olikin viikon kohokohta 😊 Kaikenlaiset etsiväkirjat oli kyllä hyviä, luin myös esim Anni Polvan Tiina-kirjoja. Se oli sitä aikaa, kun elämä oli vielä yksinkertaista ja ehti lukea vaikka kirjan per päivä.

        Muistan myös kaivaneeni milloin mitäkin tietoa tietokirjoista. Niitä jäi herkästi tutkimaan, kun ne olivat harvoja tietolähteitä silloin. Telkkarista tuli toki jotain dokumentteja, mutta hyvin rajoitetusti. Sen ajan googlettelua 😊

        On harmi, että vanhat tietokirjasarjat ovat menettäneet arvonsa. Joka kodin kirjahyllyssä piti komeilla sarja tai useampi. Eihän niillä nykyään kauheasti tee, mutta meillä on kyllä vielä tallella vanhempien talossa noita kirjoja, jonkinlaisena historiallisena muistokokoelmana 😄


      • Aletheias kirjoitti:

        Aku Ankkoja meilläkin luettiin, mutta meille tuli vain ohut versio keskiviikkoisin. Se olikin viikon kohokohta 😊 Kaikenlaiset etsiväkirjat oli kyllä hyviä, luin myös esim Anni Polvan Tiina-kirjoja. Se oli sitä aikaa, kun elämä oli vielä yksinkertaista ja ehti lukea vaikka kirjan per päivä.

        Muistan myös kaivaneeni milloin mitäkin tietoa tietokirjoista. Niitä jäi herkästi tutkimaan, kun ne olivat harvoja tietolähteitä silloin. Telkkarista tuli toki jotain dokumentteja, mutta hyvin rajoitetusti. Sen ajan googlettelua 😊

        On harmi, että vanhat tietokirjasarjat ovat menettäneet arvonsa. Joka kodin kirjahyllyssä piti komeilla sarja tai useampi. Eihän niillä nykyään kauheasti tee, mutta meillä on kyllä vielä tallella vanhempien talossa noita kirjoja, jonkinlaisena historiallisena muistokokoelmana 😄

        No jos vanhoilla tietokirjoilla ei enää muuta tee, niin ainakin niillä saa pidettyä talon paikoillaan mikäli sattuisi vähän myrskyämään. Ja luulen, että osa muksuista edelleen uppoutuisi mielellään niihn, jos vaan eteen tiputettaisiin.


      • randombypasser kirjoitti:

        No jos vanhoilla tietokirjoilla ei enää muuta tee, niin ainakin niillä saa pidettyä talon paikoillaan mikäli sattuisi vähän myrskyämään. Ja luulen, että osa muksuista edelleen uppoutuisi mielellään niihn, jos vaan eteen tiputettaisiin.

        Vanhoja tietokirjoja voi olla mielenkiintoista kahlata läpi, kunhan pitää mielessä, että osa tiedoista on vanhentunutta. Sitä en osaa arvioida, miten suuri osa tiedosta on täysin muuttunutta. Ehkä joku on tutkinut tuotakin 😊


      • Aletheias kirjoitti:

        Vanhoja tietokirjoja voi olla mielenkiintoista kahlata läpi, kunhan pitää mielessä, että osa tiedoista on vanhentunutta. Sitä en osaa arvioida, miten suuri osa tiedosta on täysin muuttunutta. Ehkä joku on tutkinut tuotakin 😊

        Varmasti joku on sitäkin tilastoinut kuinka vikkelästi ja laajasti tietokirjojen tieto vanhenee. Tee työtä jolla on tarkoitus? 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        Varmasti joku on sitäkin tilastoinut kuinka vikkelästi ja laajasti tietokirjojen tieto vanhenee. Tee työtä jolla on tarkoitus? 😂

        No onhan tuo nyt tärkeä tieto 🤣 Vou hämmmästellä ja päivitellä, että miten se maailma niin nopeasti muuttuukaan 😄


      • Aletheias kirjoitti:

        No onhan tuo nyt tärkeä tieto 🤣 Vou hämmmästellä ja päivitellä, että miten se maailma niin nopeasti muuttuukaan 😄

        Multa se hämmästely onnistuu ihan ilman tietokirjojakin... Liian vanha jo? 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        Multa se hämmästely onnistuu ihan ilman tietokirjojakin... Liian vanha jo? 😂

        Vanhuus teettää kaikenlaista 🤣


      • Aletheias kirjoitti:

        Vanhuus teettää kaikenlaista 🤣

        Taas teit kirjoitusvirheitä... Vanhus teetättää kaikenlaista 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        Taas teit kirjoitusvirheitä... Vanhus teetättää kaikenlaista 😂

        Sellaista se on, kun ikää tulee, ei osaa enää kielläkään 😂


    • Anonyymi

      hauskoja jurttuja avaruudet tuijotella.. itselläni on sellaiset tähtikiikarur voi katswlla... akdevaeaqb.tähdistöä' muistaqakseni viimeksi katsoin..

    • Anonyymi

      näkee kyllä joskus Androm3dan galksin... sallainen pie4ni mössö-jutt5u :D

    • Anonyymi

      Täällä kymmenen oikein.
      Terveisin 49 vuotias mies

    • Anonyymi

      tuolla taqvoin jos huviksikin tuijottee tähtiä, oppii tietämään mikä mikäkin on...

    • Luulin ettei olisi yhtään alaani, mutta 11 oikein tuli.

      • Loistava tulos!

        Niin luulin minäkin omalla kohdallani, mutta kumman hyvin meni sittenkin. Eli helpohko visa, luulen ma.


    • Anonyymi

      12 oikein. Minä olen tuossa vähän aikaa sitten yrittänyt opetella planeettojen (suurimpia) kuita. Tai kääpiöplaneettojen ja muitakin kappaleita. Katsotaanpas kuinka monta vielä muistuu.

      Maa: Kuu

      Mars: Phobos ja Daemon(/s), nämä erittäin pieniä kylläkin mutta otetaan nyt mukaan kun naapurin

      Jupiter: Ganymedes (suurin), Io, Europa, Kallisto + muita

      Saturnus: Titan (toiseksi suurin), Ariel, Japetus, Theter (joku sellanen), ...

      Uranus: Titania, Umbriel, (joku minkä olin opetellut oli vielä mutta en nyt muista).

      Neptunus: Triton

      Pluto: Khiron

      muita kappaleita: Gonggong, Makemake, Ceres, Salacia,...

      • Anonyymi

        Piti tarkastaa:

        Oberon Uranuksella vielä, ja onhan siellä Mirandaa ja muitakin
        Charon oli Pluton eikä Chiron.
        Dione vielä Saturnukselle
        ja Deimos oli se toinen Marsin kuu. Vain 12,6 km halkaisijaltaan keskimäärin (ei edes pyöreä). Eikä se Phoboskaan ole kuin 22,2 km.


      • Mahtava tulos!

        Ilmiselvästi taannoinen opettelusi on kantanut satoaan, hyvä!


    • Anonyymi

      Mulla tuli 12/12.

    • Anonyymi

      tuollainen on aika hauskakin jos on ollut harrasteena katsoa tähtitavastaq niin oppii tunnistqamqqn jotain kohteita, että mikä mikäkin on.

      • Kyllä, se on kiva katsella tähtitaivasta ja opetella/oppia löytämään sieltä kohteita.


    • Löytyykö avaruudesta sinkulle sinkkukumppani visaamalla?

      • Ei kaiken tänne postattavan tarvitse liittyä suoranaisesti sinkkuuteen. Tämä on sen suhteen aika rento palsta, että täällä voi keskustella mistä aiheesta tahansa.


      • Kirjautumatonpalstalutka kirjoitti:

        Ei kaiken tänne postattavan tarvitse liittyä suoranaisesti sinkkuuteen. Tämä on sen suhteen aika rento palsta, että täällä voi keskustella mistä aiheesta tahansa.

        Haluatko että ryhdyn työkseni postaamaan avauksia mistä aiheesta tahansa?


      • Goldmember kirjoitti:

        Haluatko että ryhdyn työkseni postaamaan avauksia mistä aiheesta tahansa?

        Voit postata tai olla postaamatta. Ihan miten itse haluat.


      • Kirjautumatonpalstalutka kirjoitti:

        Voit postata tai olla postaamatta. Ihan miten itse haluat.

        Saanko myös vastata viesteihin mitä tahansa?


      • Kirjautumatonpalstalutka kirjoitti:

        Ei kaiken tänne postattavan tarvitse liittyä suoranaisesti sinkkuuteen. Tämä on sen suhteen aika rento palsta, että täällä voi keskustella mistä aiheesta tahansa.

        Niin, miksi täällä S24:ssä sitten on niin paljon nimettyjä palstoja jos nitä ei ole tarkoitus noudattaa? On tämmöinenkin https://keskustelu.suomi24.fi/kysy-mita-vain


      • Anonyymi
        Goldmember kirjoitti:

        Saanko myös vastata viesteihin mitä tahansa?

        No juuri noinhan täällä toimitaan.
        Sitten ylläpito sattumanvaraisesti arpoo mikä kommentti pysyy ja mikä lähtee.

        -keinovaginamies-


      • Paha sanoa. Ensin varmaan pitäisi löytää avaruudesta elämää...


      • Goldmember kirjoitti:

        Haluatko että ryhdyn työkseni postaamaan avauksia mistä aiheesta tahansa?

        Sivusta totean, että palstalla/palstoilla sinällään sana on vapaa. Ylläpito tosin voi toisinaan johonkin puuttua, mutta jos haluat Sinkut-palstalla kirjoitella Harrikoiden hienouksista tai osakurssien liikkeistä, niin et ole ensimmäinen. Etkä viimeinen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No juuri noinhan täällä toimitaan.
        Sitten ylläpito sattumanvaraisesti arpoo mikä kommentti pysyy ja mikä lähtee.

        -keinovaginamies-

        Tiedän että noin toimitaan, en ymmärrä miksi. Miksi ei voi toimia tarkoitetulla selkeällä tavalla?


      • randombypasser kirjoitti:

        Sivusta totean, että palstalla/palstoilla sinällään sana on vapaa. Ylläpito tosin voi toisinaan johonkin puuttua, mutta jos haluat Sinkut-palstalla kirjoitella Harrikoiden hienouksista tai osakurssien liikkeistä, niin et ole ensimmäinen. Etkä viimeinen.

        Miksi sitä vapaata sanaa ei voi kirjoittaa palstalle jonka nimi viittaa aiheeseen?


      • Goldmember kirjoitti:

        Miksi sitä vapaata sanaa ei voi kirjoittaa palstalle jonka nimi viittaa aiheeseen?

        No en tiedä miten tai millaisilla ilmaisuilla olet kirjoitellut, niin paha sano keksikö YP että niissä olisi jotain moderoitavaa ja sitten luuta viuhahti. Pääosin täällä saa aika vapaasti kirjoitella miltei mitä tahansa ja käyttää jopa voimasanoja.

        Kesän myötä moderoinnissa alkoi uusi aikakausi ja luulenpa, että silloin on vähennetty oikeaa henkilökuntaa ja alettu kouluttamaan jonkinlaista uutta tekoälysovellusta moderointiin, siihen nämä erikoiset poistot viittaavat. Jos arvaus pitää kutinsa, menee tuon jonkinlaisen tekoälysovelluksen kouluttamiseen ehkä parisen vuotta, niin keväällä 2025 voisi ajatella, että poistot ovat jonkinlaisessa loogisessa linjassa. Siihen asti pitää vain taistella tuulimyllyjä vastaan ja/tai yrittää stilisoida omia tuotoksia erittäin yhteiskuntakelpoisiksi.


      • randombypasser kirjoitti:

        No en tiedä miten tai millaisilla ilmaisuilla olet kirjoitellut, niin paha sano keksikö YP että niissä olisi jotain moderoitavaa ja sitten luuta viuhahti. Pääosin täällä saa aika vapaasti kirjoitella miltei mitä tahansa ja käyttää jopa voimasanoja.

        Kesän myötä moderoinnissa alkoi uusi aikakausi ja luulenpa, että silloin on vähennetty oikeaa henkilökuntaa ja alettu kouluttamaan jonkinlaista uutta tekoälysovellusta moderointiin, siihen nämä erikoiset poistot viittaavat. Jos arvaus pitää kutinsa, menee tuon jonkinlaisen tekoälysovelluksen kouluttamiseen ehkä parisen vuotta, niin keväällä 2025 voisi ajatella, että poistot ovat jonkinlaisessa loogisessa linjassa. Siihen asti pitää vain taistella tuulimyllyjä vastaan ja/tai yrittää stilisoida omia tuotoksia erittäin yhteiskuntakelpoisiksi.

        Tarkoitin kysyä, että miksi avauksen tai viestin kirjoittaja aina kirjoittaa sitä vapaata sanaa, (jota saa kirjoittaa) sellaiselle palstalle jonka nimi ei lainkaan viittaa siihen aiheeseen jota kirjoittaa?


      • Goldmember kirjoitti:

        Tarkoitin kysyä, että miksi avauksen tai viestin kirjoittaja aina kirjoittaa sitä vapaata sanaa, (jota saa kirjoittaa) sellaiselle palstalle jonka nimi ei lainkaan viittaa siihen aiheeseen jota kirjoittaa?

        No siis eihän S24 ole rajoitettu siinä mielessä. S24 kyllä tarjoaa karkealla tasolla sopivan lokeron minne kirjoittaa, mutta ei se sitä rajoita mitenkään. Kyse on vapaudesta ilmaista itseään siellä missä haluaa, mutta asiallisella tavalla, olkoonkin että ikioma karsina onkin tarjolla.


      • randombypasser kirjoitti:

        No siis eihän S24 ole rajoitettu siinä mielessä. S24 kyllä tarjoaa karkealla tasolla sopivan lokeron minne kirjoittaa, mutta ei se sitä rajoita mitenkään. Kyse on vapaudesta ilmaista itseään siellä missä haluaa, mutta asiallisella tavalla, olkoonkin että ikioma karsina onkin tarjolla.

        >No siis eihän S24 ole rajoitettu siinä mielessä.

        Kaikki tietää ettei säännöissä ole ohjausta. Tämän palvelun laatineet ajattelivat että ihmiset ymmärtävät toimia järkevästi ilman holhousta.

        >S24 kyllä tarjoaa karkealla tasolla sopivan lokeron minne kirjoittaa, mutta ei se sitä rajoita mitenkään.

        Katso yllä oleva kohta.

        >Kyse on vapaudesta ilmaista itseään siellä missä haluaa, mutta asiallisella tavalla, olkoonkin että ikioma karsina onkin tarjolla.

        En usko että kyseessä on palvelun sontiminen. Itsekkäät ihmiset vaan tekevät "parhaansa " pilatakseen tämä palvelun. Kuka milläkin agendalla.


      • Goldmember kirjoitti:

        >No siis eihän S24 ole rajoitettu siinä mielessä.

        Kaikki tietää ettei säännöissä ole ohjausta. Tämän palvelun laatineet ajattelivat että ihmiset ymmärtävät toimia järkevästi ilman holhousta.

        >S24 kyllä tarjoaa karkealla tasolla sopivan lokeron minne kirjoittaa, mutta ei se sitä rajoita mitenkään.

        Katso yllä oleva kohta.

        >Kyse on vapaudesta ilmaista itseään siellä missä haluaa, mutta asiallisella tavalla, olkoonkin että ikioma karsina onkin tarjolla.

        En usko että kyseessä on palvelun sontiminen. Itsekkäät ihmiset vaan tekevät "parhaansa " pilatakseen tämä palvelun. Kuka milläkin agendalla.

        Meillä on tässä selkeästi sellainen näkemysero, että sinä vaikutat näkevän lasin puolityhjänä siinä missä minä näen sen puolitäynnä. Joten en näe syytä jatkaa keskustelua tästä aiheesta.


    • Anonyymi

      Jos alien tulisi sänkyysi ja herättyäsi olisi seisokki, niin tulisitko?

      • Minne pitäisi tulla? Seisokki kyllä vähän haittaa julkisille paikoille lähtemistä, niin lienee parempi että juon aamukahvit ensin rauhassa, jotta seisokki asettuu?


    • Joskus pääsee unohtumaan, kuinka pieniä me lopulta olemme. Tämä meidän Telluksemme on vain kolmas kivikasa auringosta. Visassa meni yksi tähti väärin, sekään ei lopulta ole kovin iso asia. Silti, juuri nyt, on sellainen maailmoja syleilevä ja hyvä fiilis. 😊⭐😄

      11/12

      • Loistava tulos!

        Niin, ymmärrän tuon ajatuskulun. Koska minä OLEN palsta, olen bitteinä ja kvantteina kaikkialla maailmankaikkeudessa, en koe samanlaista pienuutta, jos kohta en myöskään suuruutta, minä vain OLEN. Palsta. Kaikkialla 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        Loistava tulos!

        Niin, ymmärrän tuon ajatuskulun. Koska minä OLEN palsta, olen bitteinä ja kvantteina kaikkialla maailmankaikkeudessa, en koe samanlaista pienuutta, jos kohta en myöskään suuruutta, minä vain OLEN. Palsta. Kaikkialla 😂

        Koska ajelehdit kaikkialla ulkoavaruudessa, varo mustia aukkoja. 😂


      • tosi.typy kirjoitti:

        Koska ajelehdit kaikkialla ulkoavaruudessa, varo mustia aukkoja. 😂

        Olen keskittynyt varomaan vain muistin aukkoja, kas kun ne tuntuvat lisääntyvän 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        Olen keskittynyt varomaan vain muistin aukkoja, kas kun ne tuntuvat lisääntyvän 😂

        Niitä on syytäkin varoa. Ne tulevat yllättäen, on parasta kirjata parhaat ideat muistivihkoon. 😂


      • tosi.typy kirjoitti:

        Niitä on syytäkin varoa. Ne tulevat yllättäen, on parasta kirjata parhaat ideat muistivihkoon. 😂

        Kirjaan "parhaat" ideani palstalle, tämä on kuitenkin pilvialustalla toimiva, teoreettisesti ikuinen, kuten minäkin OLEN 😂


    • 10/12

      • Loistava tulos!


      • randombypasser kirjoitti:

        Loistava tulos!

        Kiitos. Tein jo aikaisemmin noi sun laittamat visat Ilta sanomien sivuilla, mutta kertaus on opintojen äiti. En muista tuliko ekalla kerralla toi sama tulos vai oliko 11/12.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Kiitos. Tein jo aikaisemmin noi sun laittamat visat Ilta sanomien sivuilla, mutta kertaus on opintojen äiti. En muista tuliko ekalla kerralla toi sama tulos vai oliko 11/12.

        Loistava tulos taas 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        Loistava tulos taas 😂

        Kiitos kiitos =)


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Minun tulokseni 11/12.

    • Anonyymi

      Tytttöjw3n planeettsa loist6aqwa keväällä varxinkin hinona auringon noududds.

    • Mulla oikein 11. Noi oli tosi helppoja. ainoo missä mä erehdyin niin luulin että linnun radassa on enemmän pölyä kun tähtiä. kun kyllähän se aika pölyseltä näyttää. Mutta osa oli helppoja, siis miettikää nyt vaihtoehtona Linnunrata vai Linnunpesä? mä oisin odottanu sellasia vaikeita kysymyksiä. Että siihen haluaisin vastauksen, että mihin avaruus päättyy vai onko avaruus kiertynyt ajan suhteen palloksi. ja missä ulottuvuudessa tämä pallo on.

      • 12/12. Tämä oli tosiaan helppo.

        Muutamia vastauksia kysymyksiisi:
        Kukaan ei tiedä onko universumi ääretön vai äärellinen. Havaittavan maailmankaikkeuden halkaisija on noin 93 miljardia valovuotta ja universumin ikä 13,8 miljardia vuotta (tämäkään ei ole varma tieto, vaan voi muuttua). Niin kauas kuin näkee, avaruus näyttää suurella tarkkuudella laakealta, mikä lähinnä kertoo universumin valtavasta koosta, mitään erikoisia muotoja ei voi havaita tässäkään mittakaavassa. Ulottuvuuksistakaan ei voi sanoa mitään varmaa. Joissakin säieteorioissa käytetään enemmän ulottuvuuksia, mutta nämä ovat vain teorioita.


      • Loistava tulos!


      • Anonyymi

        "ainoo missä mä erehdyin niin luulin että linnun radassa on enemmän pölyä kun tähtiä"

        Kysymys oli että Onko avaruuden MASSASTA enemmän tähtiä vai tähtien välistä pölyä.

        Onhan sitä pölylläkin massaa mutta häviävän verran kun taas tähti painaa massallaan avaruuden mutkalle.


    • Anonyymi

      Avaruus ja taivaankappaleet ovat sinulle hyvinkin tuttuja!
      Vastasit oikein 9 kysymykseen

      • Hieno tulos!


    • Anonyymi

      Avaruusjuyuy ovat joo tyttöje4nkin milry6ä swiks jänniä...

    • Anonyymi

      omillaq optisilla hkioillsa laitteilla sain ehkä näkymään erikoizsen tähtijä45jeslmän Coma.... ihan vähän...

    • Anonyymi

      Vastasi 12/12. Ei yllätys itselleni, vaikka tein vastahakoisesti testin.

      • Mahtava tulos!


    • Oli aivan naurettavan helppoja kysymyksiä. Tiesin nämä asiat jo pikkupoikana. Ei mitään haastetta. Nämähän jutut tulisi tietää ihan jokaisen kadun tallaajan...

      "Taidat olla kiinnostunut avaruudesta ja katsella useinkin öiselle taivaalle!"
      12/12

      • Anonyymi

        Sama täällä.


      • Mahtava tulos!

        Se, mitä jokaisen kaduntallaajan tulisi tietää, on huomattavan laaja kysymys. Uskoakseni sinäkään et ole sopiva määrittelemään sitä mitä jokaisen tulisi tietää/osata, vai mitä itse luulet?


      • randombypasser kirjoitti:

        Mahtava tulos!

        Se, mitä jokaisen kaduntallaajan tulisi tietää, on huomattavan laaja kysymys. Uskoakseni sinäkään et ole sopiva määrittelemään sitä mitä jokaisen tulisi tietää/osata, vai mitä itse luulet?

        No, mahdollisimman laaja tietämys ympäröivästä maailmasta olisi ihan hyvä olla, mielestäni.


      • mustasusi kirjoitti:

        No, mahdollisimman laaja tietämys ympäröivästä maailmasta olisi ihan hyvä olla, mielestäni.

        Jos tietää kaikesta paljon, on huomattavan todennäköistä ettei tiedä mistään yksittäisestä asiasta todella paljon. Minkä seurauksena esimerkiksi kuussa ei olisi käyty. Sitä sopii miettiä.


      • randombypasser kirjoitti:

        Jos tietää kaikesta paljon, on huomattavan todennäköistä ettei tiedä mistään yksittäisestä asiasta todella paljon. Minkä seurauksena esimerkiksi kuussa ei olisi käyty. Sitä sopii miettiä.

        Hmm... en nyt uskokaan että jokaisella ihmisellä riittää mielenkiinto, ihan kaikkeen tietoon. Itseäni on tuo avaruus kiehtonut poikkeuksellisen paljon ihan pienestä saakka.


    • Anonyymi

      9/12.

      • Hieno tulos!


    • Anonyymi

      Joo pyö4iviä plsane66ojs sbvs5udd

    • Anonyymi

      todella mielenkiintoisxta t6y6töill4kin jos jos pywstyy katxsomaasn absruudesta esineit6ä mikä on t6uokin

    • Anonyymi

      👽🛸----->🌎

    • Anonyymi

      tyttöjen planeetta siis Venus milloin se näkyy no näkyy se ihan paljain silminkin loisxtaa joskus.. hmm keväällä ainakin näkyy tuo ennen auringon nousus hyvinkin.

    • Anonyymi

      mutta hassuakin katsoa avaruuden juttua, vähän näkee sellaisia jotain jänniä juttu optisen lisälaitteen avullaw e3li kaukopuke3llqwkin...

    • Anonyymi

      Taidat olla kiinnostunut avaruudesta ja katsella useinkin öiselle taivaalle!
      Vastasit oikein 12 kysymykseen

      Toi oli testi lapsille kun yksi kysymys oli että kiertääkö aurinko maata. :D

      • Mahtava tulos!

        Testi oli tarkoituksellisen helppo, mikä ei yllätä, kun kyse on kuitenkin kaupallisen median tekemästä visailuista.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      242
      2184
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      156
      1419
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      53
      1290
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1045
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1019
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      950
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      211
      933
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      845
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      669
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      660
    Aihe