Mies tunnustaa: Vaihdevuodet päätti avioliittoni

Anonyymi-ap

25 vuotta yhdessä, 17 vuotta naimisissa, ero. Kaikki alkoi kiihtyä kun exäni oli yli kolmekymppinen. Hän panosti työhönsä ja alkoi viettää enemmän aikaa poissa. Vaikka hänellä oli aina ollut monia erilaisia menoa ja iso joukko aktiviteetteja käynnissä ystävien ja perheen kanssa sekä tyttäremme koulussa, jotkut puuhat putosivat pois aivan yhtäkkiä. Hänestä tuli etäinen, vähemmän kiinnostunut kodistamme ja läheisyys avioliitossamme hiipui, kunnes se katosi melkein kokonaan. Tunsin olevani sivussa.

Sitten hän aloitti hormonikorvaushoidon (hrt) ja minusta vaikutti siltä, että hänen luonteessan oli täysin negatiivinen, alaspäin suuntautunut kierre. Hänestä ei tullut vain ärtyisä tai kiivas, vaan myös vastakkainasetteleva ja aggressiivinen. Muistan kunka laitoin 12-vuotiaan tyttäremme nukkumaan eräänä iltana ja hän kysyi minulta, olivatko muukalaiset siepannut äitinsä, Väärät syytökset alkoivat ja riidat saattoivat riistäytyä käsistä. Tuntui kuin minua pakotettiin tekemään vakava virhe. Minut saattoi 'työntää nurkkaan' vihaisen osoittavan sormen avulla, ja seuraavana yritin lohduttaa hänen kyynelvirtaa tai hiljaa nyyhkyttävää tuoliin käpertyä sielua. Tämä oli täysin erilainen henkilö kuin se, jonka olin tuntenut aiemmin.

https://simplyhormones.com/confessions-of-a-man-how-menopause-ended-my-marriage-and-what-i-wished-id-known-then/

19

762

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Alkoiko itselläsi vaihdevuodet? Onohtuiko jotain? Otitko vaimosi itsestään selvyytenä himojesi käyttöastiana,kotipiikana tai laskujen tasaajana? Tuliko yllätyksenä että häntä ei ehkä sellainen rooli miellyttänyt. Tunsiko kenties olevansa vähän jonkin anemmän arvoinen?Kykenitkö sen hänelle osoittamaan? Arvostitko? Oliko hän sinulle ykkönen naisena,ihmisenä,sieluna? Haahuilitko itse ja vilkuilit joka naisen perään,runkuttelit ja olit minämunamies? Se on myöhäistä itkeä kun on pskat housussa👎💩

      • Anonyymi

        Aivan turha on syytellä naisia vaihdevuosista kun olette ihan itse siinä samassa liemessä vaihdevuosinenne. Katse peiliin💩


      • Anonyymi

        Ihmiset voivat seota ja esim. naisille puhkeaa skitsofrenia keskimäärin myöhemmin kuin miehille. Puhutaan kuitenkin alle 40 v ihmisistä. Naisen sukukypsyyden heikkeneminen voi kuitenkin korreloida skitsofrenian kanssa. Pelkkä raskaus ja sitä seuraava masennus voi myös tuhota naisen. Tunnekylmä suhde vauhdittaa tällaisia asioita joissa miehellä ja naisella on molemmilla osansa. Ehkäisypillerit voivat myös sekoittaa naisen hormonit ja pään. - Sivusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmiset voivat seota ja esim. naisille puhkeaa skitsofrenia keskimäärin myöhemmin kuin miehille. Puhutaan kuitenkin alle 40 v ihmisistä. Naisen sukukypsyyden heikkeneminen voi kuitenkin korreloida skitsofrenian kanssa. Pelkkä raskaus ja sitä seuraava masennus voi myös tuhota naisen. Tunnekylmä suhde vauhdittaa tällaisia asioita joissa miehellä ja naisella on molemmilla osansa. Ehkäisypillerit voivat myös sekoittaa naisen hormonit ja pään. - Sivusta.

        Höpöhöpö. Niin metsä vastaa kun sinne huudetaan. Jos nainen kylmenee tai lähtee kävelemään on mies roolinsa miehenä sössinyt. Ottakaa vastuu älkkäkä uhriutuko💩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpöhöpö. Niin metsä vastaa kun sinne huudetaan. Jos nainen kylmenee tai lähtee kävelemään on mies roolinsa miehenä sössinyt. Ottakaa vastuu älkkäkä uhriutuko💩

        Turha väittää että tämä olisi jokin epätieteellinen linkki: https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00148.

        "Noin 1 % ihmisistä sairastuu skitsofreniaan elinaikanaan. Miehet sairastuvat skitsofreniaan yleensä 20–28 vuoden iässä ja naiset keskimäärin muutamaa vuotta vanhempina. Skitsofrenia voi kuitenkin alkaa jo lapsena tai murrosiässä, joskus harvemmin myös keski-iässä."

        Vaikka trolli oletkin niin pitäydyn silti asialinjalla. Trollit haluavat että muut provosoituvat ja koska tiedostan sen, niin nimenomaan mä EN provosoidu 👌. Ihmisillä voi olla ties mitä koska eihän meitä kaikkia diagnosoida. Psyykkisesti instabiilit tapaukset ovat juuri heitä keillä kynnys avun hakemiseen on erityisen korkea.


    • Anonyymi

      45 ikävuoden paikkeilla aika moni nainen tuntuu sekoavan päästään, mitä tulee parisuhteeseen.

      Lisävauhtia haetaan Facebookista "ystäviltä" ja joukkopsykoosissa keksitään, että syy kaikkeen vastoinkäymiseen on se mies.

      Äärimmillään keksitään jopa pedofiilitarinoita, satuillaan jotain perhesurman uhasta jne.

      En väitä, etteikö noita oikeastikin olisi, mutta hyvin usein ne ovat naisten keskenään kehittelemiä juttuja, jotta siitä "pahasta" miehestä päästäisiin eroon.

      Omakohtaista kokemusta on, sekoaminen tapahtui muutama kuukausi 45 ikävuoden täyttämisen jälkeen.
      Siihen loppui 30 vuoden parisuhde ja liitto.
      Lasten koulunkäynti meni aivan pelleilyksi ja jossain vaiheessa nainen oli jopa lataamolla muutamia viikkoja.

      Alun hullujen syytösten ja muun paskan jälkeen melko pian kuitenkin kävi ilmi, että kaikki nuo käsittämättömät jutut olivat peräisin enimmäkseen juuri naisen "ystäviltä" ja yhdessä olivat sitten voimistaneet toistensa juttuja.
      Miten joku, joka ei ole puolisoa koskaan edes tavannut, voi keksiä miehen olevan (yllätys!) narsisti, psykopaatti ja ties mitä kaikkea?

      Kiva saada moinen vyöry päälleen, sosiaaliviranomaiset kimppuun ja koko perhe kaaokseen.

      Tosielämässä vika oli vain ja ainoastaan naisen oman pään tuotoksista ja niiden vahvistumisesta tuttavapiirin samanikäisten naisten keskinäisissä keskusteluissa.

      Olen lapsilleni opettanut, etteivät IKINÄ mene naimisiin ja etteivät helvetissä IKINÄ tee lapsia.
      Säästyy niin monelta mieliharmilta, sydänsurulta ja saa elää elämäänsä kuten haluaa ilman, että joku alkaa syyttää tekaistuista asioista ja saa aikaan mittaamatonta vahinkoa niin puolisolleen kuin omille lapsilleenkin.

      No, minun osaltani kaikki on jo ohi, akka pyörii edelleen suossaan. Hauskaa loppuelämää hänelle. En aio vaivautua hänen hautajaisiinsa.

      • Anonyymi

        Just just. Selittele itsellesi. Ei mennyt läpi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just just. Selittele itsellesi. Ei mennyt läpi.

        Jatkan. En ole sairastunut skitsoferiaan mutta pari kolme ukkoa olen jättänyt.. Ja ihan jo aikaa ennen molempien vaihdevuosi ikää. 👎💩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkan. En ole sairastunut skitsoferiaan mutta pari kolme ukkoa olen jättänyt.. Ja ihan jo aikaa ennen molempien vaihdevuosi ikää. 👎💩

        Helvata jos senki iän olisi vielä joutunut näkemään.😳💩


      • Anonyymi

        Saman paskan läpikäynyt. Tämä on todellisuutta aika monelle ystävälleni myös. Pahinta tässä kaikessa on se, että sosiaali- ja lastensuojeluviranomaiset lähtevät tukemaan näitä valheita. Miehillä on todistustaakka syyttömyyteensä, vaikka hormonihuuruiset naiset ovat valheelliset syytöksensä esittäneet.

        Tämä on käytäntö nykynaisilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saman paskan läpikäynyt. Tämä on todellisuutta aika monelle ystävälleni myös. Pahinta tässä kaikessa on se, että sosiaali- ja lastensuojeluviranomaiset lähtevät tukemaan näitä valheita. Miehillä on todistustaakka syyttömyyteensä, vaikka hormonihuuruiset naiset ovat valheelliset syytöksensä esittäneet.

        Tämä on käytäntö nykynaisilla.

        Tasa arvoinen suomi ? no ei sinne päinkään..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saman paskan läpikäynyt. Tämä on todellisuutta aika monelle ystävälleni myös. Pahinta tässä kaikessa on se, että sosiaali- ja lastensuojeluviranomaiset lähtevät tukemaan näitä valheita. Miehillä on todistustaakka syyttömyyteensä, vaikka hormonihuuruiset naiset ovat valheelliset syytöksensä esittäneet.

        Tämä on käytäntö nykynaisilla.

        Sama täällä. Vaimo alkoi sekoilemaan vastuuttomasti 4 lapsen jälkeen. Ihan kuin vaimon vastuu kodista ja lapsista olisi loppunut viimeisen lapsen syntymään. Sitten alkoi vaimon minä minä elämä. Ainut henkilö jota vaimo kuunteli olivat hänen kaverinsa ja äitinsä. Jostain syystä minusta tuli vaimoni vihollinen. Vaimolle kaikki avioliitossa oli valtataistelua. En saanut mitään henkistä kontaktia vaimoon moneen vuoteen. Yritin pärjätä lasten kanssa, kotitöiden, talousasioiden, harrastusten ja kouluasioiden kanssa. Vaimoa kiinnosti vain omat menot. En ymmärrä minne se rakastamani vaimo hävisi. Sekoilu loppui, kun syytin vaimoa pettämisestä
        Vaimon sekoilua kesti 7 vuotta.


    • Anonyymi

      Turha yleistää, jokainen on yksilö ja yksilöillä erilaiset elämät.
      Keski-iän ylittäneet miehet yleistävät kaiken sonnan elämästään naisten syyksi.
      Useimmiten syyllisiä ovat molemmat jollain tavalla.

    • Anonyymi

      Nainen tulee keski-iässä vihdoin järkiinsä.

      • Anonyymi

        Juurikin näin. Alkaa ajattelemaan että mihin sitä onkaan elämänsä tuhlannut. Mieheen,joka on ollut kaikkea muuta kun rakastettava tai arvostettava,mutta silti olet yrittänyt,etkä ole periksi antanut. Olet lyönyt päätäsi seinään ja onko ihme ,jos kävis niin, että pää siitä kipeytyy?? Kysynpähän vaan. Jossain vaiheessa oman terveytensä,ja mielenterveytensäkkin takia on sanottava että kiitti nyt riitti. Parempi myöhään kun ei milloinkaan. Käppäilkää ukot vaan sinne peilin eteen. Syyttely ja syyllistäminen ei sieltä näkyvää naamaa puolisonne / ex puolisonne naamaksi muuta. Ihan oma naama sieltä takaisin tapittaa. Kyllä näin on.💩


    • Anonyymi

      Olisi kannattanut tuupata mäkeen jo aikaa sitten. Kyllä uusia nuorempia ja mukavampia roikkuu joka oksalla

    • Anonyymi

      Miehillä on yksi vaikea vanhuuden vaihdevuosioire.
      Se on vaikea.

    • Anonyymi

      Monella naisella ns. vaihdevuodet menevät ihan huomaamatta. Jossain vaiheessa vaan kuukautiset jäävät pois, ja muuta ei sitten olekaan. Itse olen tällainen 50 v., ja kyllä koen olevani elämäni kunnossa liikunnan ja terveiden elämäntapojen ansiosta. Seksi ei ole koskaan ollut parempaa.

      • Vaihdevuodet (elämänmuutos) on jokaiselle normaalille /terveelle munasarjakkaille, ja heidän kumppaneilleen, äärimmäisen järkyttävä tapahtuma. On harvoja munasarjakkaita joilla on sellaienn kehityshäiriöjonka seurauksena estrogeenien tuotanto on erittäin heikkoa puberteetista alkaen läpi koko elämän (maskulinisoituja munasarjakkaita) heille estrogeenin vieroitusoireet eivät tietenkään ole rankkoja.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      50
      3576
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      12
      2088
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1584
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      15
      1424
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      11
      1381
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      20
      1292
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1208
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1134
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      9
      1073
    10. 23
      1059
    Aihe