Mistä tietää että välineet ovat VARMASTI puhtaat?
Hammaslääkärin työkalut
5
1382
Vastaukset
- yleisilmettä eli
ympärillesi lääkärin vastaanottohuoneessa ja siitä voit tehdä monia johtopäätöksiä. Yleensä vastaanottohuoneet ovat siistejä ja hyvässä järjestyksessä. Kun vastaanottohuoneessa on "lippusta ja lappusta sikinsokin" tai väilineitä sielä sun täällä" on aiheellista pitää suunsa kiinni.
Lisäksi olisi hyvä tunnistaa esim. kulmakappalaiden puhdistukseen tarvittava laite...se tietenkin voi olla toisessa huoneessa.
Minun hammaslääkärillä se on vastaaottohuoneessa, mutta tietenkään en ole varma käytetäänkö sitä ohjeiden mukaisesti... koskaan ei voi olla varma, vaan hoito perustuukin lähinnä potilaan sokeaan luottamukseen ja ruusuiseen uskoon, että kaikki toimivat oikein. - jee
Hammashoitaja vastaa instrumenttien huollosta ja puhtaudesta.Mikäli vastaanotolla on ammattitaitoinen hammashoitaja , ei siis pelkästään työpaikkakoulutettu , niin aseptiikasta ei tingitä.
- ...
Kaikilla vastaanotoilla ei ole hammashoitajaa ollenkaan. Yksin työskennellessä saattaa olla suurempi kiusaus jättää puhtaudesta huolehtiminen vähemmälle.
- Asiakas
... kirjoitti:
Kaikilla vastaanotoilla ei ole hammashoitajaa ollenkaan. Yksin työskennellessä saattaa olla suurempi kiusaus jättää puhtaudesta huolehtiminen vähemmälle.
Juu, nimenomaan itsekin olen törmännyt yksityisessä hammaslääkärikeskuksessa siihen, että hammaslääkäri työskentelee ilman paria.
Minun tapauksessani hoitaja oli sairastunut eikä tilalle ollut saatu ketään.
Hammaslääkäri suoritti normaalin vastaanottopvän, asiakkaita tuli ja meni.
Jäi vähän hampaan koloon, että tulikohan sitä putsattua välineet, tuoli, suojalasit ym. ohjeen mukaan. - omatunto
Asiakas kirjoitti:
Juu, nimenomaan itsekin olen törmännyt yksityisessä hammaslääkärikeskuksessa siihen, että hammaslääkäri työskentelee ilman paria.
Minun tapauksessani hoitaja oli sairastunut eikä tilalle ollut saatu ketään.
Hammaslääkäri suoritti normaalin vastaanottopvän, asiakkaita tuli ja meni.
Jäi vähän hampaan koloon, että tulikohan sitä putsattua välineet, tuoli, suojalasit ym. ohjeen mukaan.Se on se aseptinen omatunto, joka on tärkeintä. Suurin osa hammaslääkäreistä työskentelee opiskeluaikana hammashoitajana, joten sekin puoli tulee tutuksi.
Hammashoitajan sairastuessa hammaslääkäri kohtaa todennäköisesti valtavan instrumenttien "tiskivuoren" oman työpäivänsä päätteeksi. Yksintyöskentelevä hammaslääkäri puolestaan on yleensä oppinut olemaan koskettelematta turhaan likaisilla hanskoilla mihinkään ja varaa kaiken tarpeellisen käden ulottuville jo valmiiksi. Ja tarpeeksi aikaa potilasvaihtoihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e2416746Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne664154Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1313165- 1562322
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla181860Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1701597- 821484
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o301461Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https371379Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.1111061