Hammaslääkärin työkalut

Clear

Mistä tietää että välineet ovat VARMASTI puhtaat?

5

1375

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yleisilmettä eli

ympärillesi lääkärin vastaanottohuoneessa ja siitä voit tehdä monia johtopäätöksiä. Yleensä vastaanottohuoneet ovat siistejä ja hyvässä järjestyksessä. Kun vastaanottohuoneessa on "lippusta ja lappusta sikinsokin" tai väilineitä sielä sun täällä" on aiheellista pitää suunsa kiinni.

Lisäksi olisi hyvä tunnistaa esim. kulmakappalaiden puhdistukseen tarvittava laite...se tietenkin voi olla toisessa huoneessa.

Minun hammaslääkärillä se on vastaaottohuoneessa, mutta tietenkään en ole varma käytetäänkö sitä ohjeiden mukaisesti... koskaan ei voi olla varma, vaan hoito perustuukin lähinnä potilaan sokeaan luottamukseen ja ruusuiseen uskoon, että kaikki toimivat oikein.

• jee

Hammashoitaja vastaa instrumenttien huollosta ja puhtaudesta.Mikäli vastaanotolla on ammattitaitoinen hammashoitaja , ei siis pelkästään työpaikkakoulutettu , niin aseptiikasta ei tingitä.

• ...

Kaikilla vastaanotoilla ei ole hammashoitajaa ollenkaan. Yksin työskennellessä saattaa olla suurempi kiusaus jättää puhtaudesta huolehtiminen vähemmälle.

• Asiakas
        ... kirjoitti:

Kaikilla vastaanotoilla ei ole hammashoitajaa ollenkaan. Yksin työskennellessä saattaa olla suurempi kiusaus jättää puhtaudesta huolehtiminen vähemmälle.

Juu, nimenomaan itsekin olen törmännyt yksityisessä hammaslääkärikeskuksessa siihen, että hammaslääkäri työskentelee ilman paria.

Minun tapauksessani hoitaja oli sairastunut eikä tilalle ollut saatu ketään.
        Hammaslääkäri suoritti normaalin vastaanottopvän, asiakkaita tuli ja meni.
        Jäi vähän hampaan koloon, että tulikohan sitä putsattua välineet, tuoli, suojalasit ym. ohjeen mukaan.

• omatunto
        Asiakas kirjoitti:

Juu, nimenomaan itsekin olen törmännyt yksityisessä hammaslääkärikeskuksessa siihen, että hammaslääkäri työskentelee ilman paria.

Minun tapauksessani hoitaja oli sairastunut eikä tilalle ollut saatu ketään.
        Hammaslääkäri suoritti normaalin vastaanottopvän, asiakkaita tuli ja meni.
        Jäi vähän hampaan koloon, että tulikohan sitä putsattua välineet, tuoli, suojalasit ym. ohjeen mukaan.

Se on se aseptinen omatunto, joka on tärkeintä. Suurin osa hammaslääkäreistä työskentelee opiskeluaikana hammashoitajana, joten sekin puoli tulee tutuksi.
        Hammashoitajan sairastuessa hammaslääkäri kohtaa todennäköisesti valtavan instrumenttien "tiskivuoren" oman työpäivänsä päätteeksi. Yksintyöskentelevä hammaslääkäri puolestaan on yleensä oppinut olemaan koskettelematta turhaan likaisilla hanskoilla mihinkään ja varaa kaiken tarpeellisen käden ulottuville jo valmiiksi. Ja tarpeeksi aikaa potilasvaihtoihin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      93
      1438
    2. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      184
      1400
    3. 76
      1175
    4. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      90
      1125
    5. Tekis mieli tulla rakastelemaan sua nyt heti

Heti eikä kolmastoista päivä.
      Ikävä
      81
      985
    6. j miehelle

Mitä meille oikein tapahtui?
      Ikävä
      83
      979
    7. Me emme...

Näe, emmekä kuule toisiamme. Ajattelen silti sinua joka päivä💔
      Ikävä
      39
      952
    8. Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa

Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa
      Kemijärvi
      66
      905
    9. Satonen Kelaan, on paras mies ?

Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v
      Kansallinen Kokoomus
      78
      888
    10. Korjaamo Kiesifix

Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/
      Oulainen
      5
      841
    Aihe