Sähköautoilun turvallisuutta pitäisi lisätä. Olisi hyvä, jos sähköautoilijan ajolupavaatimuksiin kuuluisi sähkötyökurssin suorittaminen.
Sähkötyökurssi
31
287
Vastaukset
- Anonyymi
Psykologian kurssi, ettei ahdistu liikaa kun akussa varausta 10%, ja latauspisteeseen vielä kymmeniä kilometrejä
- Anonyymi
Pakoputkiautoilijoille pitäisi määrätä pakolliseksi tulityökurssi, kun polttomoottoriautot ovat niin paloherkkiä.
- Anonyymi
Kaikilla sähköautolla ajavilla on ollut kotona sähköt jo kauan, joten ovat pitkälle koulutettuja.
- Anonyymi
Millä kurssilla opetetaan, miten sähköautolla voisi ajella talvella. Pitäisikö takapenkki ottaa pois ja pistää sinne tuplapatterit
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millä kurssilla opetetaan, miten sähköautolla voisi ajella talvella. Pitäisikö takapenkki ottaa pois ja pistää sinne tuplapatterit
Ei tarvitse, mutta takapenkin poistaminen voisi olla hyvä ratkaisu pakoputkiautoissa ja laittaa sinne muutamia jauhesammuttimia, kun niitä polttomoottoriautoja palaa useita joka päivä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tarvitse, mutta takapenkin poistaminen voisi olla hyvä ratkaisu pakoputkiautoissa ja laittaa sinne muutamia jauhesammuttimia, kun niitä polttomoottoriautoja palaa useita joka päivä.
Huono kommentti. Mutta sähköautoja hinataan kasvavassa määrin ja nimenomaan talvella. Lämpimillä keleillä virta riitti ajamaan töihin. Kas, kun talvella ei sitten yllättäen riitäkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huono kommentti. Mutta sähköautoja hinataan kasvavassa määrin ja nimenomaan talvella. Lämpimillä keleillä virta riitti ajamaan töihin. Kas, kun talvella ei sitten yllättäen riitäkään.
Polttomoottoriautoja ne on mitä hinataan kun pakkaset kiristyy. Eritysisesti dieselit hyytyvät tienposkeen. Sähköautojen määrä on toki kasvussa, mutta kyllä ne on yhä harvinaisia asiakkaita.
Hinurin kuski - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millä kurssilla opetetaan, miten sähköautolla voisi ajella talvella. Pitäisikö takapenkki ottaa pois ja pistää sinne tuplapatterit
Voi ladata kotona kesät talvet. Mites bensan kotitankkaaminen, kun Venäjän rajakin kiinni ettekä voi hakea bensaa rajan takaa ja myydä kavereillekin vanhaan Corollaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millä kurssilla opetetaan, miten sähköautolla voisi ajella talvella. Pitäisikö takapenkki ottaa pois ja pistää sinne tuplapatterit
Mites Tojo käyynnistetään, kun akku on tyhjä? Missä kurssi?
- Anonyymi
Että kaapelin törkkäämiseen tarvittaisiin sähkötyökurssi?
Silloin pitäisi jokaisella kansalaisella on tuo suoritettuna.- Anonyymi
Sähkötyökurssilla voisi oppi todellisuuden sähköauton lataamisesta. Nykyiset sähköautoilijat puhuvat kuin jostakin unelmahötöstä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähkötyökurssilla voisi oppi todellisuuden sähköauton lataamisesta. Nykyiset sähköautoilijat puhuvat kuin jostakin unelmahötöstä.
Suurin osa suomalaisista osaa työntää latauspistokkeen autoon kiinni ilman kursseja, vaikka se sinulle vaikeaa olisikin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suurin osa suomalaisista osaa työntää latauspistokkeen autoon kiinni ilman kursseja, vaikka se sinulle vaikeaa olisikin.
Eihän aloittaja puhu mistään lataamisesta.??? varmaan tarkoittaa muutakin kuin sähköauton lataamista. Esim. miten toimia sähköautossa onnettomuustilanteessa kun akut on vaurioituneet tai syttyneet tuleen.
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/sahkoautot-ovat-onnettomuustutkinnassa-yllattava-jopa-hengenvaarallinen-turvallisuusriski/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän aloittaja puhu mistään lataamisesta.??? varmaan tarkoittaa muutakin kuin sähköauton lataamista. Esim. miten toimia sähköautossa onnettomuustilanteessa kun akut on vaurioituneet tai syttyneet tuleen.
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/sahkoautot-ovat-onnettomuustutkinnassa-yllattava-jopa-hengenvaarallinen-turvallisuusriski/Tälllä palstalla kirjoittelee vain lukutaidottomat provot jotka ei osaa/jaksa lukea otsikkoa pidemmälle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän aloittaja puhu mistään lataamisesta.??? varmaan tarkoittaa muutakin kuin sähköauton lataamista. Esim. miten toimia sähköautossa onnettomuustilanteessa kun akut on vaurioituneet tai syttyneet tuleen.
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/sahkoautot-ovat-onnettomuustutkinnassa-yllattava-jopa-hengenvaarallinen-turvallisuusriski/Ennemmin sitä autopalossa toimimista pitäisi opettaa polttomoottoriautoilla ajaville, koska niiden syttymisriski on yli 80-kertaa suurempi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ennemmin sitä autopalossa toimimista pitäisi opettaa polttomoottoriautoilla ajaville, koska niiden syttymisriski on yli 80-kertaa suurempi.
Taas yksi wit#¤%&tun lukutaidoton älykääpiö takertuu vaan yhteen asiaan kun kyse ei ole pelkästään autopalosta vaan sähköiskun vaarasta onnettomuustilanteessa. Sähköautoissa kulkee 400-800 voltin vaihtojännite joka on hiukan eri asia kuin polttiksen 12 voltin jännite.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taas yksi wit#¤%&tun lukutaidoton älykääpiö takertuu vaan yhteen asiaan kun kyse ei ole pelkästään autopalosta vaan sähköiskun vaarasta onnettomuustilanteessa. Sähköautoissa kulkee 400-800 voltin vaihtojännite joka on hiukan eri asia kuin polttiksen 12 voltin jännite.
Eihän noita sähköautoja saisi sähköturvallisuus huomioonottaen olla ollenkaan kouluttamattomien ihmisten käytössä.
- Anonyymi
Uunoimmat tankkaavat dieseliin bensaa, kun menee letkut sekaisin. Se syö miestä ja naista rotan lailla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän noita sähköautoja saisi sähköturvallisuus huomioonottaen olla ollenkaan kouluttamattomien ihmisten käytössä.
Kerro ja perustele asia edes jotenkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taas yksi wit#¤%&tun lukutaidoton älykääpiö takertuu vaan yhteen asiaan kun kyse ei ole pelkästään autopalosta vaan sähköiskun vaarasta onnettomuustilanteessa. Sähköautoissa kulkee 400-800 voltin vaihtojännite joka on hiukan eri asia kuin polttiksen 12 voltin jännite.
Oletko kuullut, että missään kukaan koskaan olisi saanut sähköiskun sähköautosta? Jos noin olisi käynyt, siitä koko maailman lehdistö repisi otsikoita.
Jos vähääkään tuntee sähköoppia ja sähköauton suurjänniteakun kytkentää, ymmärtää, että sähköiskun saaminen sähköautosta on lähestulkoon mahdotonta esim. onnettomuustilanteessa. Kukaan ei varmaankaan ole niin tyhmä, että koskisi vioittuneeseen oranssiin johtimeen onnettomuuspaikalla.
Siis sähköauton runko ei ole missään yhteydessä suurjännitteeseen vaan suurjännitepiiri on oma erillinen virtapiirinsä. Ts. henkilön on sähköiskun saadakseen koskettava yhtä aikaa akun kumpaankin napaan, jotka ovat erittäin hyvin eristetty. Eli jos vaikka koskettaisikin akun + napaan ei sähköiskua saa ellei etsi akun - napaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taas yksi wit#¤%&tun lukutaidoton älykääpiö takertuu vaan yhteen asiaan kun kyse ei ole pelkästään autopalosta vaan sähköiskun vaarasta onnettomuustilanteessa. Sähköautoissa kulkee 400-800 voltin vaihtojännite joka on hiukan eri asia kuin polttiksen 12 voltin jännite.
Se sähköauton jännite on vaarallinen vain jos menee koskemaan suurjänniteakuston johtoihin. Ei ne ole sen vaarallisempia kuin kodin sähkölaitteetkaan. Kyllähän ihmiset osaa olla koskematta paljaisiin sähköjohtoihin.
Niin ja se sähköauton suurjännitteinen vaihtovirta kulkee vain moottoripiirissä, akustossa on tasavirtaa.
- Anonyymi
Avaajan mielestä sähköautoilija tarvitsee sähkötyökortin. Eihän auton lataukseen tarvita kuin pistokkeen työntäminen pistorasiaan ja niitä ei voi työntää väärään rasiaan kun ne eivät mene vääränlaiseen reikään.
Avaaja ei ole ilmeisesti ikinä työntänyt pistoketta rasiaan edes kotona tai laitoksessa?- Anonyymi
Kirjoittiko avaaja sähköauton lataamisesta ? Kannattaisi opetella lukemaan ennenkuin kommentoi yhtään mitään !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjoittiko avaaja sähköauton lataamisesta ? Kannattaisi opetella lukemaan ennenkuin kommentoi yhtään mitään !
Mulla on ollut ajokortti 60 vuotta. Olin vaihtamassa sähköautoon mutta en sitten vaihdakaan. Olisi hyvä, jos saisi opetusta sähköauton käyttöön. Autonmyyjät vain naureskelevat vanhalle papalle , jos heiltä kysyy jotain sähköauton tekniikasta. Asenne näyttää olevan, että et ymmärrä kuitenkaan ja turha nuin vanhalle on kertoa mitään. Taisivat olla ihan oikeassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla on ollut ajokortti 60 vuotta. Olin vaihtamassa sähköautoon mutta en sitten vaihdakaan. Olisi hyvä, jos saisi opetusta sähköauton käyttöön. Autonmyyjät vain naureskelevat vanhalle papalle , jos heiltä kysyy jotain sähköauton tekniikasta. Asenne näyttää olevan, että et ymmärrä kuitenkaan ja turha nuin vanhalle on kertoa mitään. Taisivat olla ihan oikeassa.
Helpompaa sähköauton kanssa on kuin polttomoottorisen.
Sähköautoon ei esimerkiksi voi laittaa vääränlaista sähköä kuten polttomoottoriseen vääränlaista polttoainetta.
Kytkee vain johdon kotiin tullessa kiinni ja tankki on aamulla täynnä. Pidemmillä taipaleilla käyt kuitenkin rakon tyhjennyksellä ja kaffella neljän tunnin välein jona aikana autosikin latautuu.
Parhaimmissa sähköautoissa et tarvitse käyttää avainta lainkaan, ovien aukaisu ja käynnistäminen toimivat automaattisesti kun kävelet autolle kännykkä taskussasi.
Ajaminen on myös paljon helpompaa, valitsee vain lähtiessä ajosuunnan ja painaa "kaasu"poljinta, ja nostaa sitä kun tarvitsee pysähtyä, jarrua ei tarvitse painaa kuin hätätilanteessa. Auton esilämmitykseen riittää 5-10 minuuttia, ei lähes tuntia niinkuin polttomoottorillisen vastaavaan.
Mitä muuta haluat tietää? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helpompaa sähköauton kanssa on kuin polttomoottorisen.
Sähköautoon ei esimerkiksi voi laittaa vääränlaista sähköä kuten polttomoottoriseen vääränlaista polttoainetta.
Kytkee vain johdon kotiin tullessa kiinni ja tankki on aamulla täynnä. Pidemmillä taipaleilla käyt kuitenkin rakon tyhjennyksellä ja kaffella neljän tunnin välein jona aikana autosikin latautuu.
Parhaimmissa sähköautoissa et tarvitse käyttää avainta lainkaan, ovien aukaisu ja käynnistäminen toimivat automaattisesti kun kävelet autolle kännykkä taskussasi.
Ajaminen on myös paljon helpompaa, valitsee vain lähtiessä ajosuunnan ja painaa "kaasu"poljinta, ja nostaa sitä kun tarvitsee pysähtyä, jarrua ei tarvitse painaa kuin hätätilanteessa. Auton esilämmitykseen riittää 5-10 minuuttia, ei lähes tuntia niinkuin polttomoottorillisen vastaavaan.
Mitä muuta haluat tietää?Onko tuollasessa ajamisessa enää mitään mielenkiintoa. Joutuuko enää olemaan skarppina ajamisessa ollenkaan. Ennen kehuttiin joitakin hyviksi kuskeiksi mutta onko kaikki sähköautoilijat autonsa ansiosta hyviä kuskeja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko tuollasessa ajamisessa enää mitään mielenkiintoa. Joutuuko enää olemaan skarppina ajamisessa ollenkaan. Ennen kehuttiin joitakin hyviksi kuskeiksi mutta onko kaikki sähköautoilijat autonsa ansiosta hyviä kuskeja.
Siitäkö mielenkiinto ajamiseen tulee, että saa vääntää avaimesta autoa käyntiin, polkea erilaisia polkimia ja heilutella vaihdekeppiä, ym. älytöntä?
Sekö lisää mielihyvää että auto tärisee, metelöi ja haisee?
Kun ajoa on helpotettu, tulee liikenteen seuraamisesta parempaa jolloin liikenneturvallisuus kohenee. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siitäkö mielenkiinto ajamiseen tulee, että saa vääntää avaimesta autoa käyntiin, polkea erilaisia polkimia ja heilutella vaihdekeppiä, ym. älytöntä?
Sekö lisää mielihyvää että auto tärisee, metelöi ja haisee?
Kun ajoa on helpotettu, tulee liikenteen seuraamisesta parempaa jolloin liikenneturvallisuus kohenee.Olipa omahyväinen idiootti. Katsopa auto=onnettomuustilastoja niin näet totuuden.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siitäkö mielenkiinto ajamiseen tulee, että saa vääntää avaimesta autoa käyntiin, polkea erilaisia polkimia ja heilutella vaihdekeppiä, ym. älytöntä?
Sekö lisää mielihyvää että auto tärisee, metelöi ja haisee?
Kun ajoa on helpotettu, tulee liikenteen seuraamisesta parempaa jolloin liikenneturvallisuus kohenee.Taidat olla jämähtänyt jonnekkin 70-80 luvulle milloin polttis autot tärisi metelöi ja haisi. Nykyaikaset polttikset on melkein hiljasempia kuin sähköautot, joista kuuluu sellainen sähkömoottoreille tunnusomainen vinkuna kun ne lähestyy.
Ja eiköhän sitä kaasu, tai oikeastaan virtapoljinta pidä painella patteriautossakin samanlailla kuin polttiksessa, muuten saattaa perässätulijat töötttäillä jos et painele mitään poljinta liikennevalojen vaihtuessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taidat olla jämähtänyt jonnekkin 70-80 luvulle milloin polttis autot tärisi metelöi ja haisi. Nykyaikaset polttikset on melkein hiljasempia kuin sähköautot, joista kuuluu sellainen sähkömoottoreille tunnusomainen vinkuna kun ne lähestyy.
Ja eiköhän sitä kaasu, tai oikeastaan virtapoljinta pidä painella patteriautossakin samanlailla kuin polttiksessa, muuten saattaa perässätulijat töötttäillä jos et painele mitään poljinta liikennevalojen vaihtuessa."Ja eiköhän sitä kaasu, tai oikeastaan virtapoljinta pidä painella patteriautossakin samanlailla kuin polttiksessa, muuten saattaa perässätulijat töötttäillä jos et painele mitään poljinta liikennevalojen vaihtuessa."
Ei välttämättä, autopilot hoitaa ruuhkassa sekä liikkumisen että ohjaamisen. Ruuhkassa ja motarilla hyvä toiminto.
- Anonyymi
Kun sähköauton kori menee kolarissa niin rusinaksi, että jännite pääsee auton runkoon, niin eiköhän matkustajat ole jo menehtyneet.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581381Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491205Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä241149Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111080- 1261051
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307957- 42929
- 72895
- 73869