Helluntailais-saarnaaja Niilo Yli-Vainio kertoi vuonna 1984 vihan ajan alkavan vuonna 1993 ja tuhatvuotisen valtakunnan alkavan vuonna 2000.
Yli-vainio kuitenkin erehtyi
Jo pelkkä päivämäärän asetus on Raamatun mukaan kuoleman synti.
David Wilkerson teki saman erehdyksen ja tiesikin erehdyksensä ennen kuin ohjasi autonsa raskaan ajoneuvon keulaan.
Pe.ku
Vieläkö uskotte Yli-Vainion juttuja
219
1338
Vastaukset
- Anonyymi
Uskon Yli-Vainion toimintaan, koska olen nähnyt paljon sen hyviä hedelmiä.
Minäkin löysin elämän Jeesuksen yhteydessä ja näin kuinka lähimmäiseni parani synnynnäisestä sairaudestaan.- Anonyymi
Väitöskirjoihin tehtyjen haastattelujen mukaan ainutkaan Yli-Vainion "parantama" ei parantunut, vaan jokainen parantuminen osoittautui huijaksesksi.
Pe.ku - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väitöskirjoihin tehtyjen haastattelujen mukaan ainutkaan Yli-Vainion "parantama" ei parantunut, vaan jokainen parantuminen osoittautui huijaksesksi.
Pe.kuIkävää ettet sinäkään ole parantunut !
Tulee öäivä jolloin valehtelusi lakkaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ikävää ettet sinäkään ole parantunut !
Tulee öäivä jolloin valehtelusi lakkaa.Niilohan se valehteli. Yhtäkään dokumentoitua parantumista ei ole ihan oikeiden tutkimusten mukaan ollut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niilohan se valehteli. Yhtäkään dokumentoitua parantumista ei ole ihan oikeiden tutkimusten mukaan ollut.
Ensin tutki Miettinen väitöskirjaansa varte, eikä ainuttakaan parantumista ollut tapahtunut.
Sen jälkeen kaksi helluntailaista nuorta tutkijaa päätyi ihan samaan lopputulokseen. - Anonyymi
😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋
🍒 Nymfomaani -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21
🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞
- Anonyymi
Jopa helluntaiseurakunnat käyttivät härskisti taloudellisesti hyvääkseen Niilo Yli-Vainiota.
- Anonyymi
Aikuisopiskelun yhteydessä olin tekemisissä miehen kanssa, joka oli kuljettanut linja-autolla ihmisiä Niilo Yli-Vainion kokouksiin. Hän kertoi, että kolehtia ei kerätty haaveilla vaan saaveilla, joissa ei juuri satasta (mk) pienempiä seteleitä näkynyt. Bussikuskit olivat haaveilleen saavansa edes yhden saavin itselleen.
Mihinkähän nekin valtavat summat menivät? Tuskin ainakaan Jeesukselle tai Jumalalle.- Anonyymi
Ja tuskin hädänalaisillekaan.
- Anonyymi
Rahat kerättiin seurakunnan vaurastumiseen!!! Räikeästi laiminlyöden Niilo!!
Siksi myös herätys loppui Niiloon, kun Herra hänet kotiin nouti. Jumala ei herätystä annan rahanahneuteen. Näitä, jotka ovat valehdelleet kaikenmoista, näitä on paljon!! Niilo oli aito Herran Palvelija!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siksi myös herätys loppui Niiloon, kun Herra hänet kotiin nouti. Jumala ei herätystä annan rahanahneuteen. Näitä, jotka ovat valehdelleet kaikenmoista, näitä on paljon!! Niilo oli aito Herran Palvelija!!Jeesus noutaa omansa taivaan kotiin 1000 vuodeksi toisessa tuemisessaan.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus noutaa omansa taivaan kotiin 1000 vuodeksi toisessa tuemisessaan.
1234567---Paskareissu..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paskareissu..
Taivaassa ei ole mitään epäpyhää. Ei synnintekijöitä, ei kuolemaa.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tuskin hädänalaisillekaan.
Jeesus-nimi on uskonlahkojen brändi ja tavaramerkki, jolla tehdään bisnestä ja rahaa.
Ihmiset voivat pulittaa lahkon johtajalle vaikka viimeiset rahansa, kun heitä osataan sopivasti manipuloida.
Benny Hinn matkustaa yksityisellä suihkukoneella.
Jenkkipastorit ovat kaikkien lahkopastoreiden idoleja.
Amerikassa lahkojohtajat rakentavat miljoonien dollareiden koulutuskeskuksia omien oppiensa levittämiseen.
Kutsuvat niitä koulujaa harhaanjohtavaksi yliopistoiksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siksi myös herätys loppui Niiloon, kun Herra hänet kotiin nouti. Jumala ei herätystä annan rahanahneuteen. Näitä, jotka ovat valehdelleet kaikenmoista, näitä on paljon!! Niilo oli aito Herran Palvelija!!Ei ne rahat menneet seurakunnille
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus-nimi on uskonlahkojen brändi ja tavaramerkki, jolla tehdään bisnestä ja rahaa.
Ihmiset voivat pulittaa lahkon johtajalle vaikka viimeiset rahansa, kun heitä osataan sopivasti manipuloida.
Benny Hinn matkustaa yksityisellä suihkukoneella.
Jenkkipastorit ovat kaikkien lahkopastoreiden idoleja.
Amerikassa lahkojohtajat rakentavat miljoonien dollareiden koulutuskeskuksia omien oppiensa levittämiseen.
Kutsuvat niitä koulujaa harhaanjohtavaksi yliopistoiksi.Onhan se. Eihän me kehuta, että on se saatanllinen tuo perkeleen maa- jossa raiskataan, varastetaan, murhataan, tehdään kaikkea pahaa. Sitä teitin brändiä ei kukaan järkelä kyttävä kehu. Teillä pulitetaan rahat perkeleen kuppiloihin, minun piti aikoinaan ajaa samassa kadunkulman ravintoloihin, kuorma-autolla kellariin Alkosta säännöllisesti viinaa.
Ei sitä viety pikkuerissä, vaan aivan kuorma-autolla ja sitten pienemmät kikkeet vei muualle.
Eli ei ne ilmaiseksi ja jaettakasi sinne menny. Niillä juomilla ryypättiin pää sekasi, vietiin perheiltä rauha, hakattiin oma akka, ja tehtiin konkursseja, kun ryyppyputki jäi päälle.
Ja mitä vielä pelisaleista voidaan kirjoittaa- ilotaloista ja niin sinun perkeleen taulapään maailmasta, joka aivottomana manaa kaikkea palstalle, mitä saatana käskee. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan se. Eihän me kehuta, että on se saatanllinen tuo perkeleen maa- jossa raiskataan, varastetaan, murhataan, tehdään kaikkea pahaa. Sitä teitin brändiä ei kukaan järkelä kyttävä kehu. Teillä pulitetaan rahat perkeleen kuppiloihin, minun piti aikoinaan ajaa samassa kadunkulman ravintoloihin, kuorma-autolla kellariin Alkosta säännöllisesti viinaa.
Ei sitä viety pikkuerissä, vaan aivan kuorma-autolla ja sitten pienemmät kikkeet vei muualle.
Eli ei ne ilmaiseksi ja jaettakasi sinne menny. Niillä juomilla ryypättiin pää sekasi, vietiin perheiltä rauha, hakattiin oma akka, ja tehtiin konkursseja, kun ryyppyputki jäi päälle.
Ja mitä vielä pelisaleista voidaan kirjoittaa- ilotaloista ja niin sinun perkeleen taulapään maailmasta, joka aivottomana manaa kaikkea palstalle, mitä saatana käskee.Mitä mahdat tarkoittaa? Sitäkö, että kaikki ei-hellarit ovat raiskaajia, varkaita, murhaajia ym.?
Jos noin, elät melkoisessa kuplassasi. - Anonyymi
Ja minolin polokemassa!!!!!!!
- Anonyymi
En usko Ylivainion sanoneen vuosilukuja, jolloin vihan aika alkaa. Hän on voinut sanoa jotain, mistä korpit ottivat nokkaansa jotain, mistä saisivat aihetta.
Ylivainion hyviä puheita voi kuunnella ristintie.com Sieltä pitäisi 1970-luvulta löytyä puheita häneltä. Hän oli elävä puhuja, joka usein otti tekstinsä Vanhasta Testamentista. Muistan hänen puhuneen lesken öljystä, Israelin sodankäynnistä, Eliasta ja Elisasta, Iisebelistä , ym.- Anonyymi
"En usko Ylivainion sanoneen vuosilukuja, jolloin vihan aika alkaa."
Kyllä ylivainio kertoo vuosiluvut tarkalleen omassa kirjassaan, joka mullakin on. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä ylivainio kertoo vuosiluvut tarkalleen omassa kirjassaan, joka mullakin on.Vihan aikaa on kaiken aikaa. Vihan aika huipentuu hetkeksi, kun peto saa vallan ja voiman.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä ylivainio kertoo vuosiluvut tarkalleen omassa kirjassaan, joka mullakin on.Olen tuon kirjan Saarnaaja, lukenut noin 10 kertaa, EIKÄ SIELLÄ OLE TUOLLAISIA PÄIVÄMÄÄRIÄ mainittu!!
DoctorT - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen tuon kirjan Saarnaaja, lukenut noin 10 kertaa, EIKÄ SIELLÄ OLE TUOLLAISIA PÄIVÄMÄÄRIÄ mainittu!!
DoctorTYli-Vainion asettamat vuosiluvut on hänen kirjassaan "Yö ilman unelmia"
Pe.ku - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä ylivainio kertoo vuosiluvut tarkalleen omassa kirjassaan, joka mullakin on.Ootko sinä toisen uskonnon mullahi, mullaki. Repikää vai pelimerkkinne, pelihousunne ja tyhmät päänne. Dementia perkeleretaleen poikia te olette. Aikoinaan kirjoitin lehtiuutisiin ja luterilaisen kirkon lähteisiinkin- kirkkoherroista puhe. Ne teki teitin Ylivainio vinkumiset tyhjäksi --- Esim. tuo tutkija se tuli silloin selväksi. Se oli hänen oman pään ja päätelmän tutkimukset. Eivät ne kanna mitään tieteen näkövinkkelistäkään mitään todistusarvoa.
Mutta, kun kiertokoulunkin keskenjääneitten päätely- lukutaito on O-lla. ei kannata enempiä lapsille kirjoittaa- kun tyhmälle ei kannat kuluttaa enempiä aikoja.
Jos ei ole jäänyt nuppiin muistoa, tai vain haluaa jatkaa paskanpuhumista, ei auta, vaikka mitä sanoisi. Siis pala aivan omassa tulessasi. Kyllä etsivät löytävät vastaukset edelleen - jos haluavat. mutta sinulle en enää kirjoita. Ole sonta housussasi- jokainen tietää, että itsehän haiset aina pahalle.
Toistaalta, minua on turhaa nimittää minkään kirkon jäseneksi. Mutta ottaa päästä, tiedät ainaiset paskanpuhujat. muka loistaa palstalla. Tyhmää on väitteenne, jos ette osaa käsitellä tietojakaan. Jos Sysmän takavintturin kylästä joku juoruämmä tekee väitköksen, jolla ei ole päätä eikä häntää. Niin kyllä te tyhmyydessä aina nyökyttelette, että näinhän se on. Eli kertoo - ettei teissä ole viisautta, ei mihinkään suuntaan.
Asiat pitää ottaa selvää- tyhjältä pöydältä, ja jos et itse näe, älä usko.
Ja tämän Ylivainionkin kohdalla on kävelevää todistusta.
Meilläkin on yksi- ihme- käveli tänäänkin käymään tuvassa - aivan neljäkymmentäkolmevuotta. Eli minä uskon. Siinä kävelee elävänä todistus, joka on minulle näkyvä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ootko sinä toisen uskonnon mullahi, mullaki. Repikää vai pelimerkkinne, pelihousunne ja tyhmät päänne. Dementia perkeleretaleen poikia te olette. Aikoinaan kirjoitin lehtiuutisiin ja luterilaisen kirkon lähteisiinkin- kirkkoherroista puhe. Ne teki teitin Ylivainio vinkumiset tyhjäksi --- Esim. tuo tutkija se tuli silloin selväksi. Se oli hänen oman pään ja päätelmän tutkimukset. Eivät ne kanna mitään tieteen näkövinkkelistäkään mitään todistusarvoa.
Mutta, kun kiertokoulunkin keskenjääneitten päätely- lukutaito on O-lla. ei kannata enempiä lapsille kirjoittaa- kun tyhmälle ei kannat kuluttaa enempiä aikoja.
Jos ei ole jäänyt nuppiin muistoa, tai vain haluaa jatkaa paskanpuhumista, ei auta, vaikka mitä sanoisi. Siis pala aivan omassa tulessasi. Kyllä etsivät löytävät vastaukset edelleen - jos haluavat. mutta sinulle en enää kirjoita. Ole sonta housussasi- jokainen tietää, että itsehän haiset aina pahalle.
Toistaalta, minua on turhaa nimittää minkään kirkon jäseneksi. Mutta ottaa päästä, tiedät ainaiset paskanpuhujat. muka loistaa palstalla. Tyhmää on väitteenne, jos ette osaa käsitellä tietojakaan. Jos Sysmän takavintturin kylästä joku juoruämmä tekee väitköksen, jolla ei ole päätä eikä häntää. Niin kyllä te tyhmyydessä aina nyökyttelette, että näinhän se on. Eli kertoo - ettei teissä ole viisautta, ei mihinkään suuntaan.
Asiat pitää ottaa selvää- tyhjältä pöydältä, ja jos et itse näe, älä usko.
Ja tämän Ylivainionkin kohdalla on kävelevää todistusta.
Meilläkin on yksi- ihme- käveli tänäänkin käymään tuvassa - aivan neljäkymmentäkolmevuotta. Eli minä uskon. Siinä kävelee elävänä todistus, joka on minulle näkyvä.Väitöskirja on tutkimus ja kyseinen Yli-Vainion kirjoitus on edelleenkin luettavissa hänen kirjassaan "Yö ilman unelmia".
Ei se kirjoitus sieltä mihinkään katoa.
- Anonyymi
Ainako Yli-Vainio puhui totta ?
Jumala ainakin rankaisi häntä rankimman mukaan.
Sinkkiarkussa kotiin ja Herra ei parantanut häntäkään. - Anonyymi
Uskomme että Niiloylimainio oli huijari alusta loppuun.
Taitavana huijarina saattoi mennä itsekin jo retkuun. - Anonyymi
Jovain. Tosin välinpitämättömyyden aika on ilmiselvää.
- Anonyymi
Lahkolaisuudessa esiintyy "kaatoherätyksiä."
Yli-Vainiota mentiin katsomaan kuin hengellistä showta.
Siksi häntä sanotaan helluntailaisten Yli-Kaatajaksi. - Anonyymi
Eikös se ollu joku paikallinen kylähullu, joka kusetti ihmisiä oikein olan takaa?
- Anonyymi
Jesaja 34:16🎀 https://yle.fi/aihe/tekstitv?P=894
- Anonyymi
Luuletteko rienaajat, että Jumala ilmestyy teille?
- Anonyymi
Ylivainio oli tyypillinen lahkolainen, jolta puuttui Totuuden Henki.
- Anonyymi
Villitsevät hurmoshenget on ovat ihan muita henkiä ja voimia, jotka ihmisiä eksyttää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Villitsevät hurmoshenget on ovat ihan muita henkiä ja voimia, jotka ihmisiä eksyttää.
Jeesuksen nimen ja veren hokeminen ei tarkoita sitä, että kyse olisi kristinuskosta.
Matt.7
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jes28:11 Niin, sopertavin huulin ja vieraalla kielellä hän on puhuva tälle kansalle,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jes28:11 Niin, sopertavin huulin ja vieraalla kielellä hän on puhuva tälle kansalle,
Saatana näyttää Jeesus-nimeä eksytystarkoituksessa.
Saatana on tuhansien juonien mestari. Se on taivaan entinen ylienkeli ja ylistyskuoron johtaja. Virittelee nytkin niitä ylistyskuoroja, itsensä ylistämisksi.
Osaa kaikki ihmisten ja enkelien kieliä, on hyvin musikaalinen ja kielitaitoinen, kaunis, viisas ja hohdokas.
13 Semmoiset ovat vääriä apostoleja, petollisia työntekijöitä, he vain tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi. [Matt. 7:15,16; Ap. t. 15:24, 20:30; Gal. 2:4; Fil. 3:2]
14 Eikä ihme, tekeytyyhän itse Saatanakin valon enkeliksi.
15 Ei siis ole mitenkään merkillistä, että hänen palvelijansa esiintyvät Jumalan asian palvelijoina. He saavat tekojensa mukaisen lopun.
Monet tulevat esiintymään minun nimelläni ja eksyttävät monia.
- Anonyymi
Kävin alkuvuodesta helluntaiseurakunnan kokouksessa. Siellä muisteltiin Niiloa siinä mielessä, että oli varmasti Jumalan mies. Itse ihmeistä ei puhuttu yksityiskohtaisesti, mutta oletan niihinkin edelleen uskottavan.
Lujassa on valhe: ei lähde pois mitenkään. Valheet leviävät uskovien kautta loputtomiin. Ja legendat. Sekin, että USA:n lentokoneissa pitää toisen lentäjän olla uudestisyntymätön kristitty, koska jos tempaus tulee, niin kone jäisi ilman lentäjää, jos molemmat olisivat kristittyjä uskovia. Vähän aikaa sitten tätä valhetta levitettiin täällä.- Anonyymi
Ilm. 22:15
Ulkopuolelle jäävät koirat ja noidat, irstailijat, murhaajat ja epäjumalien palvelijat ja kaikki, jotka rakastavat valhetta ja noudattavat sitä. [Ilm. 9:20,21, 21:8 | 1. Kor. 5:11, 6:9,10; Gal. 5:19-21;Kol. 3;5,6]
- Anonyymi
Jer. 29:9
Silkkaa valhetta he julistavat teille minun nimissäni, en minä ole heitä lähettänyt, sanoo Herra. - Anonyymi
Tempauspäivien ennustajia kannattaa varoa ja muita ennustelijoita ja lahkolaisia.
Jer. 23:26
Kuinka kauan tätä vielä jatkuu? Mitä onkaan mielessä noilla profeetoilla, jotka julistavat valhetta ja omia pettäviä kuvitelmiaan!- Anonyymi
Iltapäivälehtien otsikoita ja Imestyskirjan jakeita kun hurmoshenki sotkee päässä sekaisin, niin syntyy vaikka minkälaista "profetiaa"....päälle huudetaan aamenia ja halleeluujaaa -huutoja!
Niin täydestä menee ja korit täyttyy seteleistä nopeasti lähellä olevan maailman lopun edellä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Iltapäivälehtien otsikoita ja Imestyskirjan jakeita kun hurmoshenki sotkee päässä sekaisin, niin syntyy vaikka minkälaista "profetiaa"....päälle huudetaan aamenia ja halleeluujaaa -huutoja!
Niin täydestä menee ja korit täyttyy seteleistä nopeasti lähellä olevan maailman lopun edellä."Aika on lähellä" Jehovat ja Hellarit aloittavat yleensä puheet maailmanlopun tapahtumista...
Luuk. 21:8
Niin hän sanoi: "Katsokaa, ettei teitä eksytetä. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen se', ja: 'Aika on lähellä'. Mutta älkää menkö heidän perässään.
- Anonyymi
Millä voimalla luterilaiset uskovaiset parantavat sairaita???
- Anonyymi
Lääketieteen avulla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lääketieteen avulla.
Jeesuksesta käytetty sana Logos tarkoittaa myös järkeä, tietoa, tiedettä, viisautta, mitä Jumala antaa ihmisille. Lääketiede ja sen osaajat on tehnyt sairaiden ihmisten hyväksi kaikista eniten tässä maailmassa.
Esim. rokotuksien avulla on estetty miljoonien ihmisten ennenaikainen kuolema vakaviin kulkutauteihin.
2. Tim. 1:7
Eihän Jumala ole antanut meille pelkuruuden henkeä, vaan voiman, rakkauden ja terveen harkinnan hengen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesuksesta käytetty sana Logos tarkoittaa myös järkeä, tietoa, tiedettä, viisautta, mitä Jumala antaa ihmisille. Lääketiede ja sen osaajat on tehnyt sairaiden ihmisten hyväksi kaikista eniten tässä maailmassa.
Esim. rokotuksien avulla on estetty miljoonien ihmisten ennenaikainen kuolema vakaviin kulkutauteihin.
2. Tim. 1:7
Eihän Jumala ole antanut meille pelkuruuden henkeä, vaan voiman, rakkauden ja terveen harkinnan hengen.Järjettömien asioiden viehätys ja järjetön hurmoskielinen puhe viittaa mielen jakaantumiseen eli skitsofeeniseen käyttäytymiseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Järjettömien asioiden viehätys ja järjetön hurmoskielinen puhe viittaa mielen jakaantumiseen eli skitsofeeniseen käyttäytymiseen.
Eihän samasta lähteestä voi tulla sekä suolaista että makeaa vettä. Silloin on jokin pielessä.
- Anonyymi
Televisiossa haastateltiin kerran ison sairaalan lasten syöpäosaston ylilääkäriä, joka kertoi kuinka monta potilasta heillä on.
Ei ole kuulemma koskaan yhtään lahkopastoria ilmestynyt heitä sinne parantamaan. - Anonyymi
Mitä se aloittaja kiertelee hautoja ympäriinsä. Anna kuolleitten olla haudassa ja syvennytään siihen, mitä tänään Pyhällä Hengellä olisi sanottavaa.
Eli jokaisen paikka on rukouskammio- ovi takana kiinni ja Ylipapin edessä olla henkilökohtaisesti. Toimenkuva lähtee sieltä liikkeelle. - Anonyymi
Jeesuskin antoi voiman parantaa sairaita vain muutamalle läheiselle opetuslapsilleen heidän toimintaansa varten ja sitä varten puhalsi omaa Henkeään heihin sen tekemiseksi.
Ei sellaiset jakeet harhaoppisia helluntailaisia koske, vaikka niitä kuinka hoettaisiin ja kopioitaisiin.
Markuksen lopun puheet myrkynjuonnista, sairaiden parantamisesta, käärmeiden puremisesta, käsien ojentelusta kun vaan uskotaan ja kastetaan on täysin tuntemattoman kulkumiehen tekemää satojen vuosien perästä kirjoittama teksti.
Ei Jeesuksen puhetta ollenkaan Ei Jeesus kuolemansa jälkeen sellaista kenellekään puhunut.
Jeesus ilmestyy lähimmilleen
9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä.
[Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8.Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.] - Anonyymi
pekulla kun on omat kuset housussa ja on jäähtynyt, sekä pakkanen ulkona.
Tuosta voi opetella asioita.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_maailmanlopun_päivämääristä
Listaa pekulle riittää, että panta kiristää otsassa merkkinä, mitä edustaa. - Anonyymi
Jeesuksella oli valta itsellään pelastaa ihmisiä ja parantaa sairaita maan päällä eläissään.
Luuk. 5:24
Mutta jotta tietäisitte, että Ihmisen Pojalla* on valta antaa maan päällä syntejä anteeksi" -- hän puhui nyt halvaantuneelle -- "minä sanon sinulle: nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi."
Luuk. 6:19
Jokainen yritti väentungoksessa päästä koskettamaan häntä, sillä hänestä lähti voimaa, joka paransi kaikki.- Anonyymi
Aina kun Jeesus paransi jonkun ihmisen, niin hän kehotti tätä menemään ja näyttäytymään papeille, jotta parantuminen todetaan oikeaksi ja todeksi.
Ei Jeesus jättänyt asioita pelkkien tarinoiden ja huhupuheiden varaan.
- Anonyymi
Niilo Yli-Vainio oli Jumalan mielen mukainen Palvelija, armoitettu Pyhässä Hengessä julista, jonka tekstit muuttuivat, kun Herra uudisti eläköityneelle kutsunsa! Ja vauhtia riitti ja ihmisiä tuli tuhansittain uskoon pelkästään Suomessa. Kaikki seurakunnat kasvoivat!
Hän oli myös viimeisiä Todellisia Palvelijoita!
DoctorT- Anonyymi
Ylivainio katui herkkinä hetkinään kun luopui lapsena saamastaan Kristillisestä kasteesta, ja luopui näin esikoisoikeudestaan ja kääntyi helluntailaiseksi hurmoshenkien vietäväksi.
Mutta siinä vaiheessa peruuttaminen oli mahdotonta. Oli tullut mainetta, ulkomaanmatkoja ja rahaa ihan mukavasti.
Niilo koki pahan äkkikuoleman vain 61 vuotiaana Espanjassa sairauden kohtaukseen, josta taudista kertoi parantuneensa täydellisesti omissa kokouksissaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ylivainio katui herkkinä hetkinään kun luopui lapsena saamastaan Kristillisestä kasteesta, ja luopui näin esikoisoikeudestaan ja kääntyi helluntailaiseksi hurmoshenkien vietäväksi.
Mutta siinä vaiheessa peruuttaminen oli mahdotonta. Oli tullut mainetta, ulkomaanmatkoja ja rahaa ihan mukavasti.
Niilo koki pahan äkkikuoleman vain 61 vuotiaana Espanjassa sairauden kohtaukseen, josta taudista kertoi parantuneensa täydellisesti omissa kokouksissaan.Julistajien ja sanansaattajien paha äkkikuolema Raamatussa kohtasi niitä miehiä, jotka puhuivat väärin luvattuun maahan menemisestä ja sinne pääsemisestä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Julistajien ja sanansaattajien paha äkkikuolema Raamatussa kohtasi niitä miehiä, jotka puhuivat väärin luvattuun maahan menemisestä ja sinne pääsemisestä.
Luterilaisten uskonnon mukaan kunniallinen kuolema on hitaasti viinaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niilo koki pahan äkkikuoleman vain 61 vuotiaana Espanjassa sairauden kohtaukseen, josta taudista kertoi parantuneensa täydellisesti omissa kokouksissaan.Eräs henkilö kertoi minulle, että oli samassa reissussa Ylivainion kanssa jossa hän kuoli.
Hän näki mitä Ylivainio teki ennen kuin kuoli.
Herra armahda meitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niilo koki pahan äkkikuoleman vain 61 vuotiaana Espanjassa sairauden kohtaukseen, josta taudista kertoi parantuneensa täydellisesti omissa kokouksissaan."kohtaukseen, josta taudista kertoi parantuneensa täydellisesti omissa kokouksissaan."
Juu, tuossakin asiassa Niilo puhui palturia
Pe.ku
- Anonyymi
Kasteen armosta luopuvat ja lahkojen anabaptistisia ja epäraamatullisia rituaalisia uudestikasteita ottavat ja tekevät eivät kunnioita Jumalaa eikä omia vanhempiaan, jotka ovat Jumalaan luottaen lapsensa kristityiksi kastaneet.
Lapset ja vanhemmat
1 Lapset, olkaa vanhemmillenne kuuliaisia Herraa totellen, sillä se on oikein.
2 "Kunnioita isääsi ja äitiäsi" on ensimmäinen käsky, johon liittyy lupaus: [2. Moos. 20:12; 5. Moos. 5:16]
3 "jotta menestyisit ja eläisit kauan maan päällä".
Jaak. 2:7
Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]
Gal. 6:7
Älkää pettäkö itseänne! Jumala ei salli itseään pilkattavan. Mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää.- Anonyymi
Hurmoshenkiset kieltää Jumalan käskyt ja lait ja luottavat pelkkiin henki-ilmiöihin ja henkien puheisiin, mitä päästään kuulevat. Lain sanat on kirousta hurmahengeille.
- Anonyymi
Mikä saa helluntailaiset valehtelemaan ja elämään itsepetoksessa? Heidän pitäisi kyllä tietää omista seurakunnistaan ja niiden sairaista, että yksikään sairas ei parane ihmeen kautta, joten miksi he pitävät edelleen kiinni "todistuksista", joiden mukaan sairaita on parannettu Jumalan voimalla ja tehty ihmeitä?
- Anonyymi
Niilo laittoi liikkeelle 1304 valheellista väitettä siellä tapahtuneista ihmeparanemisista. Lääkäri totesi kaikki tapaukset väitöskirjatasolla täysin perättömiksi vääriksi väitteiksi, joilla ihmisiä oli eksytetty pahemman kerran.
Ei sellaisessa touhussa ole ripaustakaan Totuuden Henkeä mukana. - Anonyymi
Ps. 5:7
Sinä hukutat valheen puhujat; murhamiehet ja viekkaat ovat Herralle kauhistus.
Ps. 26:4
En minä istu valheen miesten seurassa enkä kulje salakavalain kanssa. - Anonyymi
Jer. 7:4
Älkää luottako valheen sanoihin, kun sanotaan: 'Tämä on Herran temppeli, Herran temppeli, Herran temppeli!' - Anonyymi
Ei siis ole mitenkään merkillistä, että hänen palvelijansa esiintyvät Jumalan asian palvelijoina. He saavat tekojensa mukaisen lopun.
- Anonyymi
Raskas väite, että Wilkerson olisi tehnyt itsemurhan. Laitahan todisteita.
- Anonyymi
Vainajahenkien puoleen ei pidä kääntyä.
- Anonyymi
Aloituksessa ei kyllä tollasta itsemurhaa väitetä.
Yleistä virallista tietoa on se että hän törmäsi vastakkaisella kaistalla tulleeseen raskaaseen ajoneuvon, eikä hänellä ollut turvavyötä.
Siitä on valokuviakin Netissä
Pe.ku
- Anonyymi
Helluntailaiset valehtelevat ja pettävät itseään, kun levittävät juttuja ihmeparanemisista, vaikka näistä ei ole yhtään todistetta esitettävänä.
Mitähän Jumala ajattelee sellaisista, jotka valehtelevat hänen nimessään?- Anonyymi
Mieti sitä kun satuilet pääsi näkyjä.
- Anonyymi
Näyttää siltä että kukaan helluntailainen ei ole lukenut Niilon kirjaa, jossa hän antoi tarkat vuosiluvut.
Vihjeeksi voin sanoa, että kirjan nimi on "Yö ilman unelmia"
Sivun ja tarkan tekstin paljastan vielä joskus, mutta ensin arvostelijat voisi lukea idolinsa kirjan ja mahdollisesti itse löytäisivät kohdan.
Pe.ku- Anonyymi
Pysyttele siellä äkvässä ja mieti millä perusteella saat anteeksi kaikki helluntain jyrsintäsi.ja paksut palturisi.
- Anonyymi
Mietin millainen loppulasku tulee näille foorumin pellehermanneille jotka tahtovat kaivaa niilon luutkin haudasta kaiken pascapuheen lisäksi.
Hävetkää.- Anonyymi
Kirjat ovat jääneet ikuisiksi ajoiksi talteen ja niistä voi tarkistaa, mitä hän on kertonut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjat ovat jääneet ikuisiksi ajoiksi talteen ja niistä voi tarkistaa, mitä hän on kertonut.
Onko niissä kerrottu että aurinko kiertää tapulia @#
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko niissä kerrottu että aurinko kiertää tapulia @#
Tai että vauvat hyvin ottavat vastaan evankeliumin ja uskovat tietenkin onko ?
- Anonyymi
No, tuskinpa luiden kaivaminen sinänsä on helluntalaisten tarkoitus.
Osa helluntailaisista hylkäsi joskus Yli-Vainion opetukset vääränä profetiana ja ne jotka ei ole lukeneet hänen kirjojaan, pitävät häntä edelleenkin väkevänä Niilona.
- Anonyymi
Niilo Yli-Vainio Syntyi: 23. helmikuuta 1920, Alahärmä
Kuoli: 16. marraskuuta 1981, Espanja. - Anonyymi
Yli-Vainion tuntemattomampaan puoleen kuului keskioluen puolesta taistelu.
Hän ei pitänyt siitä, että keskiolutta ei saanut alkoholiliikkeistä ja järjesti olutmarsseja asian puolesta. - Anonyymi
Niilo sai suuret setelit koottua edustamalleen lahkolle!
Niilo sai myös ihmiset kiinnostumaan Kristinuskosta ja lukemaan Raamattua
Tehtyjen tutkimusten mukaan kukaan ei tullut terveeksi Niilon tilaisuuksissa.
Ne jotka sanoivat tulleensa terveiksi oli heidän keskuudessaan itsemurhien teko yleisempää kuin ilman ihmeitä olleessa verrokkiryhmässä! - Anonyymi
Wikipedian mukaan Ylivainion toiminta lisäsi helluntailaisten määrää
6 000 harhautetulla ihmisellä- Anonyymi
Se oli ainoa hyöty helluntaiseurakunnille, sillä rahaa ei Niilolta tullut.
Pakolaisaallon aikana helluntaiseurakuntiin tuli suuret määrät muslimeja, eikä silti jäsenmäärä lisääntynyt.
Osalle helluntailaisista musalimien hyysäys seurakunniassa oli viimeinen niitti ja he jättivät seurakunnat.
Oikeat helluntailaiset pois seurakunnista ja muslimeja tilalle ?
Pe.ku - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pakolaisaallon aikana helluntaiseurakuntiin tuli suuret määrät muslimeja, eikä silti jäsenmäärä lisääntynyt.
Osalle helluntailaisista musalimien hyysäys seurakunniassa oli viimeinen niitti ja he jättivät seurakunnat.
Pe.kuEt tiedä mitään asiasta eli ole hiljaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pe.kuTuo jäsenkato kerrottiin Ristin voitossakin.
- Anonyymi
Ylivainio pyysi helluntailaistaustaisen lääkärin tekemään väitöskirjan helluntailaisten väittämistä ihmeparanemisista 1304 kpl. Näin lääkäri todistaisi ihmeet tapahtuneeksi.
Yhtään ihmeparanemista ei löytynyt.
Illuusiot meni hajalle, vaikka vieläkin niitä pidetään yllä.
Lääkäri teki myös psykologisia testejä ja niiden mukaan vain 20% oli mieleltään"normaaleja".
Valeparanemista lääkäri sanoi kauniisti, että ne olivat niitä "tunnelmointiefektejä"- Anonyymi
Mitä se sinulle kuuluu kuka parani ja kuka ei häh koita itse parantua ja kasvaa aikuiseksi !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä se sinulle kuuluu kuka parani ja kuka ei häh koita itse parantua ja kasvaa aikuiseksi !
Luuk. 12:3
Niinpä se, mitä te sanotte pimeässä, kuullaan päivänvalossa, ja mitä te neljän seinän sisällä kuiskaatte toisen korvaan, se kuulutetaan julki katoilta.
Ef. 5:12
Mitä sellaiset ihmiset salassa tekevät, on häpeällistä sanoakin. - Anonyymi
Aamukaheksalta aikamies nousee foorumille voi herraisä mikä kansa suomea asuttaa tänä päivänä @
Köyhälistön ainut ilo ja motiivi. - Anonyymi
Väitöskirja on hyväksytty tutkimus, johon voi luottaa.
- Anonyymi
Tuulimyllyn lämmittäjät riehuu joulun alla kuten aina ennenkin.
- Anonyymi
Yli-Vainion jutut ovat nykyisin helluntailaille karvaan kalkin juomista.
Kun on pitkään palvonut Niiloa ja sitten selviää hänen todellisuus.
Sitä todellisuutta ei haluta uskoa ja yritetään uudella palvonnalla korvata pettymys.
Pe.ku- Anonyymi
Lapsellista jankutusta kasva aikuiseksi kukaan ei palvo niiloa ei edes pekua.
Miten voi aikuiseen ikään päässyt olla noin pöllö!
- Anonyymi
Niilo kävi Australian matkalla aboriginaalien luona syventävissä opeissa ja sai heiltä ne noitavoimat kaataa ihmisiä pelkällä tönäisyllä otsaan. Ihmien otsassa on ns. kolmas silmä, josta kundaliini ja reikivoimat menee sisälle ja lamaannuttaa tasapainoelimen ja sumentaa ihmisen järjen kokonaan.
1. Piet. 5:8
Pitäkää mielenne valppaana ja valvokaa. Teidän vastustajanne Saatana kulkee ympäriinsä kuin ärjyvä leijona ja etsii, kenet voisi niellä.- Anonyymi
pedonmerkki painetaan ihmisen otsaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
pedonmerkki painetaan ihmisen otsaan?
niin ja ylöstempauksessa pitää olla pilkkihaalarit päällä, jotta ei tule kylmä avaruudessa.
- Anonyymi
Se tiedetään, että reissu piti salata helluntailaisilta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se tiedetään, että reissu piti salata helluntailaisilta
Ennen Australian matkaa kukaan kukaan kaatunut.
Kaatumiset alkoi Australian matkan jälkeen.
Niilo piti tarkkoja tilastoja ja laski kokouksien kaatoprosentteja.
Olisko ollut provisiopalkkaus vai mikä syy oli niin tehdä? - Anonyymi
Älä mene ulos leijonia on pihallasi ne syövät mielellään pikkulapsia .
- Anonyymi
Raamatussa puhutaan samanlaisista noitapastoreista "lumoojista", jotka käytti hypnoosia ja muita ihmisen piileviä sielunvoimia hyväkseen jo siihen aikaan.
Ap. t. 19:13
Niin muutamat Juudalaiset, jotka olivat LUMOOJAT , vaelsivat ympäri, ja kiusasivat mainita Herran Jesuksen nimeä niiden päälle, joilla pahat henget olivat, ja sanoivat: me vannotamme teitä Jesuksen puolesta, jota Paavali saarnaa.- Anonyymi
1. Kun. 18:29
Kun puolipäivä oli kulunut, joutuivat he hurmoksiin, aina siihen hetkeen asti, jolloin ruokauhri uhrataan. Mutta ei ääntä, ei vastausta, ei vaarinottoa!
Hes. 13:17
Ja sinä, ihmislapsi, käännä kasvosi kansasi tyttäriä vastaan, jotka joutuvat hurmoksiin oman sydämensä voimasta, ja ennusta heitä vastaan.
- Anonyymi
https://www.duodecimlehti.fi/duo91931
Eräillä uskonnollisiksi luettavilla ilmiöillä voi olla myös kielteisiä terveysvaikutuksia. Esimerkiksi usko hurmokselliseen ihmeparantamiseen tai "persoonallisen Saatanan" osuuteen mielisairauksien synnyssä ei ole kadonnut kulttuuristamme. Mm. skitsofreniaan, psykoottiseen depressioon, dissosiaatiohäiriöihin, ohimolohkoepilepsiaan, aivohalvaukseen ja lääkkeiden sivuvaikutuksiin liitetään joskus muitakin uskonnollisia selitysmalleja, jotka ovat vakavasti haitaksi sairauden ymmärtämiselle ja asianmukaiselle hoidolle. Uskonnollisten kokemusten painon ja "pyhyyden" vuoksi voi esimerkiksi profeetallisuudeksi tulkittu suuruusvainoharhainen psykoosi jäädä hoitamatta ja johtaa ihmishenkien menetykseen. Psykiatrinen hoito saattaa tällaisissa tapauksissa johtaa todellisuudentajun palaamiseen ilman, että se vaikuttaisi uskonnolliseen vakaumukseen.- Anonyymi
Hurmos, hypnoosi ja ihmeparantaminen
Hurmoskokouksissa käytettävät suggestiiviset menetelmät, kuten "kaatamiset", ovat hypnoosiin perehtyneen lääkärin silmissä samankaltaisia kuin asiaton, epäterapeuttinen lavahypnoosi. Tällaisissa kokouksissahan on raportoitu esiintyneen erilaisten sairauksien paranemista. Toimitus, jossa "hurmoksiin" tai transsiin päätyvien osaanottajien koetaan päässeen muita enemmän osallisiksi armosta, ei ole kirkollisestikaan ongelmaton, mutta ongelmansa on myös hurmostilojen terveydellisissä vaikutuksissa. Eräässä tapauksessa ajoittain "kielillä puhuva" potilas, joka sairasti sekä psykoosia että henkeä uhkaavaa epilepsiaa, ei halunnut kumpaakaan hoidettavan saatuaan osakseen kunnioitusta kristillisissä hurmoskokouksissa. Eettisesti tällainen tilanne on vaikea. Tutkimuksessa, jossa eriteltiin 172 uskonnollispohjaiseen hoidon laiminlyömiseen liittynyttä lapsen kuolemantapausta 20 vuoden ajalta, "uskolla parantamiseen" luottaminen liittyi 140 lapsen kuolemaan tilanteissa, joissa lääketieteellisen hoidon tiedetään pelastavan hengen yli 90 %:n todennäköisyydellä. Kolmea lasta lukuun ottamatta muitakin olisi voitu auttaa edes jotenkin (Asser ja Swan 1998).
- Anonyymi
Olet(te) siis traumatisoitunut uskomisesta jo Niilo-Ylivainion aikana? Ja trauman käsittely jatkuu edelleen? Voisiko tässä tapauksessa unohtaa oman uskomisen ehtoineen ja alkaa katsella elämää sellaisena kuin se on?
- Anonyymi
Luterilaiset ovat näköjään traumatusoituneet!
- Anonyymi
KR1992 osoittaa selvästi Danielin kirjassa:
Vihan aika 980-1470
Lopun aika 1470-1960
Lopun Hetki 1960-2043
Tämä asiainjärjestelmä on monin tavoin tulossa loppuun.
Uusi maailmanjärjestys
Vesimiehen aika
Mahdin Islam
Intian veedojen kokoaminen
Jne.
Toki raamatun profetiat jatkaa toteutumista myös uudessa maailmassa. - Anonyymi
Työttömät luuserit jatkaa siitä mihin eilen jäivät baskereineen ja kastetodistuksineen %
- Anonyymi
Lapsena koettu paha trauma esim. insesti voi saada vihaamaan omia vanhempia ja lapsena saatua kristillistä kastetta.
- Anonyymi
Edes Jeesus itse ei tiennyt oman paluunsa aikaa. Sen päättää ja tietää vain Isä Jumala.
Kannattaa varoa helluntailaisia itse itsensä profeetoiksi julistaneita maailmanlopun ja tempauspäivien laskijoita ja ennustajia.
Luuk. 21:8
Niin hän sanoi: "Katsokaa, ettei teitä eksytetä. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen se', ja: 'Aika on lähellä'. Mutta älkää menkö heidän perässään.
2.Kor.11
13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
14 Eikä ihme; sillä itse Saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen. - Anonyymi
Miksipä ei uskoisi.
Paljonhan ihmisiä sai kohdata Parantajan evankeliumin julistamisen kautta.
17 Sen kuullessaan Jeesus sanoi heille: "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat. En minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä." ( Mark 2)
11 Ja kun fariseukset sen näkivät, sanoivat he hänen opetuslapsilleen: "Miksi teidän opettajanne syö publikaanien ja syntisten kanssa?"
12 Mutta kun Jeesus sen kuuli, sanoi hän: "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat. ( Matt 9)
Ylen Elävässä arkistossa on mm. struumasta parantuneen naisen todistus, ihan uskottavalle vaikuttaa.
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2006/10/12/yli-vainio-kaatoi-ja-paransi
Niilohan ei sanonut parantavansa ketään, vaan että Jeesus on Parantaja, kuten noista Raamatun ilmoituksen tekstikohdistakin käy ilmi.
Ja tärkeintähän on syntisten kutsuminen parannukseen.
10 Sillä Jumalan mielen mukainen murhe saa aikaan parannuksen, joka koituu pelastukseksi ja jota ei kukaan kadu; mutta maailman murhe tuottaa kuoleman.
( 2Kor 7)
Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen - Anonyymi
Helluntailaisuus on Amerikassa 1900-luvun alussa perustettu harhaoppinen uskonlahko. Paha eksytys ja heresia.
Parhami oli huijari, joka lupasi slummien mustille miehille monen vieraan kielen taidon käymättä päivääkään oikeata koulua, kun he liittyvät hänen perustamaansa uuteen uskonlahkoon. Miehet oli pakannut laukut valmiiksi ulkomaille muuton ja paremman elämän toivossa.
Kukaan ei mitän kieliä Parhamin kieli-raamattukoulussa oppinut puhumaan.
Pettyneet miehet erosivat koko Pentecostalismista, Parhamilaisuudesta eli Helluntailaisuudesta.
Parhami pidätettiin sodomiasta v. 1907.- Anonyymi
"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut".
Miksi pelastuksen evankeliumin julistaminen Suomessa on äärettömän tärkeää?
Koska Suomi on luopumuksen kärkimaita, valtavan maallistunut kansakunta.
Vain pieni osa kansakuntaa uskoo Jeesukseen Kristukseen syntiensä sovittajana.
Onneksi vielä on pieni jäännös, jotka pitävät esillä evankeliumia Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta.
Sillä usko tulee kuulemisesta ja kuulemin Kristuksen sanasta.
15 Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.
16 Mutta sentähden minä sain laupeuden, että Jeesus Kristus minussa ennen muita osoittaisi kaiken pitkämielisyytensä, esikuvaksi niille, jotka tulevat uskomaan häneen, itsellensä iankaikkiseksi elämäksi. ( 1Tim 1)
Usko Toivonen - Anonyymi
Luterilaisen lahkon "evankelista" levittää heidän "parham-ilosanomaa".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luterilaisen lahkon "evankelista" levittää heidän "parham-ilosanomaa".
Parhami ja Olseni perusti helluntailaisten uskon liikkeen. Molemmat miehet oli ...piip...miehiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parhami ja Olseni perusti helluntailaisten uskon liikkeen. Molemmat miehet oli ...piip...miehiä.
No, he eivät varmaankaan voi vaikuttaa luopumuksen tilassa olevaan Suomen kansaan.
Helluntailiike on vaikuttanut uskoon tulemista omalla julistuksellaan, mutta päävastuu on luonnollisesti kirkolla.
Suomihan on luopumuksen kärkimaita, Jeesukseen uskovia on vain pieni osa.
Kirkon piirissäkin näyttää kehitys huolestuttavalta, kun evankelioivat osat siellä joutuvat yhä ahtaammalle.
Mutta vielä on kuitenkin pieni osa, mikä pitää yllä pelastuksen evankeliumin julistamista esillä, että ihmisiä voisi tulla uskoon.
"Usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Kristuksen sanasta"
Pala palalta Suomessa on luovuttu evankeliumin esillä pitämisestä ja totuuden evankeliumista ja sen vaikutus on näkyvissä jo kirkon ylimmässä johdossa.
Usko Toivonen - Anonyymi
Helluntailaisuus oli jo alkuaankin lahkosta irtautunut lahko.
Sen jälkeen helluntailaisuus on jakakautunut lukemattomiin kuppikuntiin, jotka riitelevät keskenään.
Suomessakin on kolme keskeistä helluntailaista kuppikuntaa, jotka ovat niin huonoissa välöeissä keskenäänb, että pitävät omat juhannusjuhlansakin.
- Anonyymi
Se, että ihmeitä ei nykyään lainkaan tapahdu, on todiste sen puolesta, että niitä ei ole koskaan tapahtunutkaan. Miksi Jumala olisi lopettanut ihmeiden tekemisen?
Raamatussa mainitut ihmeet ovat satua.- Anonyymi
Raamatun ajan ihmeet on täysiä tosia.
Kannattaa kuitenkin muistaa, että kaikki henkiolennon, niin hyvät kuin pahat osaavat tehdä niitä ihmeitä.
Siitä hellarit ovat menneet sekaisin. Heille kun kelpaa ihme kuin ihme, jolla voidaan houkutella lahkoon lisää maksavia jäseniä. Hellarit käyttää kaikki keinot hyväkseen käännytystyössä.
Ilm. 16:14 Ne ovat pahoja henkiä, jotka tekevät ihmeitä" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatun ajan ihmeet on täysiä tosia.
Kannattaa kuitenkin muistaa, että kaikki henkiolennon, niin hyvät kuin pahat osaavat tehdä niitä ihmeitä.
Siitä hellarit ovat menneet sekaisin. Heille kun kelpaa ihme kuin ihme, jolla voidaan houkutella lahkoon lisää maksavia jäseniä. Hellarit käyttää kaikki keinot hyväkseen käännytystyössä.
Ilm. 16:14 Ne ovat pahoja henkiä, jotka tekevät ihmeitä"Helluntailaisten hokema mantra "Jeesuksen nimessä ja veressä" ei tarkoita, että he olisivat oikealla asialla.
Matt.7
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
- Anonyymi
Parhami häpäisi Juutalaisia. Jumalan viha syttyy siitä.
On July 20, 1907, Charles Fox Parham and J. J. Jourdan, a Jewish boy, were charged with sodomy.- Anonyymi
Luther tapatti kymneniätuhansia anabaptisteja. Jumalan viha syttyi siitä.
Siksi Suomi on sodoma. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luther tapatti kymneniätuhansia anabaptisteja. Jumalan viha syttyi siitä.
Siksi Suomi on sodoma.Helluntailaisilla on edelleenkin Lutherin Raamatut.
Myös Raamattu Kansalle- väännös ei ole käännös, vaan muunnos Lutherin Raamatusta.
Pe.ku
- Anonyymi
En usko Ylivainion shelluntailaisten ylle. Niilo Ylivainion puheet olivat laatutavaraa. Hän oli vilpitön, hyvä , elävä saarnamies. Hän ei ollut koskaan kyllästyttävä. Hän puhui usein käyttäen esimerkkinä Vanhan Testamentin tekstejä. Hänen puheitaan voi kuunnella ristintie.com. Sieltä 70 -luku
- Anonyymi
Niilo oli piemeyden henkivaltojan apostoli. Käytti kundaliinivoimia ihmisten kaatamiseen.
Laittoi liikkeelle yli tuhat valheellista väittämää ihmeparanemisista.
- Anonyymi
Kerran pohjanmaalla parannuskeikallaan hän pyysi sairaita ihmisiä riviin ja laittamaan kätensä likimain sille kohtaan missä sairaus/kipu on, niin hän saa nopeammin yhteyden oikeaan kohtaan.
Vanhempi pariskunta rivissä teki työtä käskettyä ja rouva huomasi kuinka miehensä laittoi molemmat kätensä eteensä sukupuolielimensä kohdalle, jolloinka vaimo tönäisi miestään ja kivahti, ettei se nyt sentään kuolleista herätä - Anonyymi
Helluntailiikkeen perustajat Parhami ja Olseni oli jumalattomia miehiä.
- Anonyymi
Ei sellaiset miehet mitään kristillisiä kirkkokuntia perustanut. Jostain muusta siitä on kysymys.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sellaiset miehet mitään kristillisiä kirkkokuntia perustanut. Jostain muusta siitä on kysymys.
Helluntailaisuus on Amerikasta tuotu lopun ajan väkevä eksytys, paha heresia.
- Anonyymi
Niilo hoiti vaan työtään.
2. Tess. 2:11
Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen.- Anonyymi
Tarkoitatko, että Jumala olisi asettanut hänet eksyttäjäksi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saihan se Paavalikin Saatanan enkelin uudeksi opettajakseen Jumalan lähettämänä.
King Jamesin käännöksen mukaan "The messenger of Satan" -nimisen demonin "hän",
joka oli miehessä koko lopun elämän ajan.
2. Kor. 12:8
Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumalalla on käytössä erilaisia keinoja ihmisten koettelemiseksi. Jopa Saatana saa luvan seuloa ihmisiä Jumalan käskystä.
1. Kun. 22:22
Hän vastasi: 'Minä menen valheen hengeksi kaikkien hänen profeettainsa suuhun'. Silloin Herra sanoi: 'Saat viekoitella, siihen sinä pystyt; mene ja tee niin'.
- Anonyymi
Niilon pahin moka oli kun pyysi tuttavansa helluntailaistaustaisen lääkärin todistamaan väitöskirjatasolla hänen ilmiottamansa 1304 kpl ihmeparanemiset todeksi.
Kukaan ei ollut parantunut yhtään mistään.
Lääketieteellinen totuus ja jonkin uskonlahkon julistama totuus ovat kaksi eri asiaa.- Anonyymi
Valheen kuplat puhkeaa totuuden tullessa esiin.
Sananl. 1:29
Koska he vihasivat tietoa, eivät valinneet osaksensa Herran pelkoa. - Anonyymi
Minua kiinnostaisi saada suora tekstisiteeraus kyseisestä väitöskirjasta, missä on kirjoitettu:
>> Kukaan ei ollut parantunut yhtään mistään. >>
Joten, sinä joka näin kirjoitit, niin voisitko esittää sen suoran tekstilainauksen ko. kirjasta.
Ja myös siitä, että Niilo olisi ilmoittanut 1304 kpl ihmeparantumisesta.
Koska noin kirjoitat, niin otathan myös vastuun siitä, mitä kirjoitat?
Ja koskapa noin kirjoitat, niin sinulla on todistamisen velvollisuus kirjoituksistasi.
Joten, jos hankkisit ne suorat tekstilainaukset todistukseksi.
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minua kiinnostaisi saada suora tekstisiteeraus kyseisestä väitöskirjasta, missä on kirjoitettu:
>> Kukaan ei ollut parantunut yhtään mistään. >>
Joten, sinä joka näin kirjoitit, niin voisitko esittää sen suoran tekstilainauksen ko. kirjasta.
Ja myös siitä, että Niilo olisi ilmoittanut 1304 kpl ihmeparantumisesta.
Koska noin kirjoitat, niin otathan myös vastuun siitä, mitä kirjoitat?
Ja koskapa noin kirjoitat, niin sinulla on todistamisen velvollisuus kirjoituksistasi.
Joten, jos hankkisit ne suorat tekstilainaukset todistukseksi.
Usko ToivonenJuu ei ollut parantunut ainuttakaan, ihmeistä puhumattakaan
Tuolla on yhteenveto väiutöskirjasta:
https://seinajoenkaupunginteatteri.fi/sina-paranet-nyt/
"Lääketieteellisesti ei siis todettu tapahtuneen toimintaan yhdistettävää parantumista, parantumisihmeistä puhumattakaan"
Pe.ku
- Anonyymi
Sananl. 15:14
Ymmärtäväisen sydän etsii tietoa, mutta tyhmien suu hulluutta suosii. - Anonyymi
Kaksi helluntailaista Hirsilä ja Maanselkä teki laajan selvityksen helluntailaisten väittämistä ihmeparanemisista.
Yhtään ihmeparanemista ei löytynyt.- Anonyymi
Kuinka laajan?
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinka laajan?
Usko ToivonenSiitä voi lukea tuolta:
https://vapaasana.swedishforum.net/t328-herra-tekee-ihmeita-ilman-maaraa
"Oman selvitystyömme haaviin ei runsaasta julkisuudesta huolimatta jäänyt ainuttakaan selkeästi todistettavissa olevaa ihmettä eli lääketieteellisestä ennusteesta merkittävästi poikkeavaa elimellistä parantumista."
- Anonyymi
Amerikassa on tutkittu esim. Kathryn Kuhlmanin väitteitä ihmeparanemisia kymmeniä tuhansia tapauksia. Lopulta tutkittaviven määrä oli alle kymmenen tapausta, mutta niihin henkilöihin ei saatu mitään yhteyttä. Yhtään ihmeparanemista ei voitu todistaa tapahtuneeksi.
- Anonyymi
Jeesus kun paransi ihmisen, niin hän kehotti tätä menemään pappien luokse, jossa todettiin paraneminen todeksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus kun paransi ihmisen, niin hän kehotti tätä menemään pappien luokse, jossa todettiin paraneminen todeksi.
Ei Jeesus mitään salaseuroja järjestänyt.
Joh. 18:20
Jeesus vastasi hänelle: "Minä olen julkisesti puhunut maailmalle; minä olen aina opettanut synagoogissa ja pyhäkössä, joihin kaikki juutalaiset kokoontuvat, enkä ole salassa puhunut mitään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei Jeesus mitään salaseuroja järjestänyt.
Joh. 18:20
Jeesus vastasi hänelle: "Minä olen julkisesti puhunut maailmalle; minä olen aina opettanut synagoogissa ja pyhäkössä, joihin kaikki juutalaiset kokoontuvat, enkä ole salassa puhunut mitään.Luuk. 4:16
Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luuk. 4:16
Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan.Jeesus lupasi olla omiensa kanssa joka päivä maailman loppuun saakka.
Eli Hän on omiensa kanssa, ei vain yhtenä viikonpäivänä, vaan aivan jokaisena.
46 Ja he olivat alati, joka päivä, yksimielisesti pyhäkössä ja mursivat kodeissa leipää ja nauttivat ruokansa riemulla ja sydämen yksinkertaisuudella,
47 kiittäen Jumalaa ja ollen kaiken kansan suosiossa. Ja Herra lisäsi heidän yhteyteensä joka päivä niitä, jotka saivat pelastuksen. ( Apt 2)
41 Niin he lähtivät pois neuvostosta iloissaan siitä, että olivat katsotut arvollisiksi kärsimään häväistystä Jeesuksen nimen tähden.
42 Eivätkä he lakanneet, vaan opettivat joka päivä pyhäkössä ja kodeissa ja julistivat evankeliumia Kristuksesta Jeesuksesta. ( Apt 5)
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus lupasi olla omiensa kanssa joka päivä maailman loppuun saakka.
46 Ja he olivat alati, joka päivä, yksimielisesti pyhäkössä ja mursivat kodeissa leipää ja nauttivat ruokansa riemulla ja sydämen yksinkertaisuudella,
47 kiittäen Jumalaa ja ollen kaiken kansan suosiossa. Ja Herra lisäsi heidän yhteyteensä joka päivä niitä, jotka saivat pelastuksen. ( Apt 2)
41 Niin he lähtivät pois neuvostosta iloissaan siitä, että olivat katsotut arvollisiksi kärsimään häväistystä Jeesuksen nimen tähden.
42 Eivätkä he lakanneet, vaan opettivat joka päivä pyhäkössä ja kodeissa ja julistivat evankeliumia Kristuksesta Jeesuksesta. ( Apt 5)
Usko ToivonenAntikristukset oli mukana alkuseurakunnassa alusta alkaen. Paavali valehteli tarvittaessa. Yksi pariskuntakin tapettiin rahojen saamiseksi ja syy laitettiin Jeesuksen piikkiin.
Johannes oli harvoja oikean uskon säilyttäneitä, siksi toiset karkottivat hänet sieltä pois Patos nimiselle saarelle.
Toiset eivät kärsineet kuulla totuutta alkuseurakunnasta.
1. Joh. 2:18
Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.
Alkuseurakunta hajosi omaan mahdottomuuteensa jo v. 70 jKr.
Jeesus kun perusti vain yhden seurakunnan eli Katolisen kirkon.
On vain yksi lauma ja yksi paimen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus lupasi olla omiensa kanssa joka päivä maailman loppuun saakka.
Usko ToivonenJeesus ei edes tunne Helluntailaisia eli Parhamilaisia.
Matt.7
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
- Anonyymi
Luttereissa on muutamia järkeviäkin maksajia.
Yhtenäkin päivänä heitä erosi reilut tuhat lutterin pakkoreservaatista.
Saas näkyä toistuuko tuo iso ero tämän kuun lopulla.- Anonyymi
Parhami ja Olseni oli erikoistunut nuorten poikien ihmeparantamiseen ihan siinä ja heti paikalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parhami ja Olseni oli erikoistunut nuorten poikien ihmeparantamiseen ihan siinä ja heti paikalla.
Helluntailaisuus ei ole oikeata kristinuskoa, vaan Amerikasta 100 v. sitten tänne tuotu harhaoppinen lahkoliike.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailaisuus ei ole oikeata kristinuskoa, vaan Amerikasta 100 v. sitten tänne tuotu harhaoppinen lahkoliike.
Raamattu varoittaa monessa kohtaa uusista lopun ajan uskonlahkoista.
Sananl. 27:12
Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä parham-fanin seurakunnan syntejä.
https://yle.fi/uutiset/3-5554658
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/piispa-kirkko-on-sulkenut-silmansa-pedofilialta/1844610#gs.9k7ish
- Anonyymi
Helluntailaisten kannattaisi tunnustaa omat syntinsä ja omien lahkojohtajiensa synnit ja katua ja pyytää niitä anteeksi ja tehdä niistä parannus. Parhami ja Olseni vietiin vankilaan sodomiasta, mikä synti tuhosi kokonaisia kaupunkeja, Sodoman ja Gomorran. Edes lapset ei säästyneet siltä miesten synniltä.
3. Moos. 26:39
Ja ne teistä, jotka jäävät jäljelle, riutuvat teidän vihollistenne maassa syntivelkansa tähden; ja myös isiensä syntivelan tähden he riutuvat niinkuin nekin.
3. Moos. 26:40
Silloin he tunnustavat syntivelkansa ja isiensä syntivelan, sen että ovat olleet minulle uskottomat ja käyneet minua vastaan,- Anonyymi
Parhami ja Olseni piti homoseksuaalisuuttaan ylimääräisenä armolahjanaan, mikä piti virittää palavaksi.
- Anonyymi
Milloin luterilaiset pyytävät anteeksi Lutherin tapattamat tuhannet anabaptistit?
- Anonyymi
Luterilaisten pitää tunnustaa sateekaariaatteen leviäminen jumalanpalveluksiin ja avioliittoon vihkimisiin!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luterilaisten pitää tunnustaa sateekaariaatteen leviäminen jumalanpalveluksiin ja avioliittoon vihkimisiin!
Se on tulossa jo muutamiin helluntaiseurakuntiinkin.
- Anonyymi
Parhami ja Olseni ei kunnioittanut edes maallisia lakeja, Jumalan laeista puhumattakaan.
Molemmat helluntailiikkeen perustajat vietiin vankilaan sodomiasta.
1. Kor. 6:16
Ettekö tiedä, että joka yhtyy porttoon, on samaa ruumista hänen kanssaan? Onhan sanottu: "Nämä kaksi tulevat yhdeksi lihaksi."- Anonyymi
Muiskakaa Lootin vaimoa!
Sodoman synti on niin kollektiivinen synti, että lapsetkin joutuivat siitä kärsimään saman tuomion.
Helluntailaiset leikkii tulella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muiskakaa Lootin vaimoa!
Sodoman synti on niin kollektiivinen synti, että lapsetkin joutuivat siitä kärsimään saman tuomion.
Helluntailaiset leikkii tulella.Liittymällä harhaoppiseen jenkkilahkoon hyväksyy Parhamin ja Olsenin teot ja tulee niistä osalliseksi.
Vaikeata sellaista enää voi uudistaa parannukseen, koska ovat luopuneet totuudesta ja taas uudistaa parannukseen, he kun jälleen itsellensä ristiinnaulitsevat Jumalan Pojan ja häntä julki häpäisevät.
Valit. 5:7
Meidän isämme ovat syntiä tehneet; heitä ei enää ole. Me kannamme heidän syntivelkaansa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liittymällä harhaoppiseen jenkkilahkoon hyväksyy Parhamin ja Olsenin teot ja tulee niistä osalliseksi.
Vaikeata sellaista enää voi uudistaa parannukseen, koska ovat luopuneet totuudesta ja taas uudistaa parannukseen, he kun jälleen itsellensä ristiinnaulitsevat Jumalan Pojan ja häntä julki häpäisevät.
Meidän isämme ovat syntiä tehneet; heitä ei enää ole. Me kannamme heidän syntivelkaansa.Luterilaiset PAKKOKASTETAAN vauvana jumalattomaan homo-kirkkoon.
Siinä ei mielipidettä kysellä! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luterilaiset PAKKOKASTETAAN vauvana jumalattomaan homo-kirkkoon.
Siinä ei mielipidettä kysellä!Yhyy byyäääh kun itkettää tuota hellarihomoa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yhyy byyäääh kun itkettää tuota hellarihomoa
Lapsena koettu trauma esim. insesti saa ihmisen vihaamaan vanhempiaan ja lapsena saamaansa pyhää kastetta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liittymällä harhaoppiseen jenkkilahkoon hyväksyy Parhamin ja Olsenin teot ja tulee niistä osalliseksi.
Meidän isämme ovat syntiä tehneet; heitä ei enää ole. Me kannamme heidän syntivelkaansa.Pitäskö sinne sakastiin hankkia kottikärryt!
Olis kevyempi työnnellä isien syntivelkoja ja perisyntejä !
Kiinalaiset on melko halpoja#$
- Anonyymi
Ylivainio paljastui noitatohtoriksi ja poppamieheksi.
Oikea lääkäri tutki kaikki asiat. eikä kukaan parantunut Ylivainion käsittelyssä.- Anonyymi
Niinpä juu, kaksi erillistä tutkimusta päätyi samaan tulokseen.
Ei ainuttakaan Jumalan, eikä Yli-Vainion parantamaa löytynyt.
PRy
- Anonyymi
Viiden pisteen vihje.
Niilo antaa tempaisulle vuosiluvun "yö ilman unelmia"-kirjansa alkupuolella.
Tollasen näköinen kirja:
https://www.liekkikustannus.fi/Yo-ilman-unelmia-Niilo-Yli-Vainio
Pe.ku- Anonyymi
Mitä sinä peku leikit, etkö ole jo täysikäinen ?@
- Anonyymi
Helluntailaiset pitävät kiinni valheesta, vaikka heille kerrottaisiin tosiasiat monen kirjoittajan toimesta.
Se kertoo minkä lajin "kristittyjä" helluntailaiset ovat.- Anonyymi
Ps. 119:163
Valhetta minä vihaan ja inhoan, mutta sinun lakiasi minä rakastan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ps. 119:163
Valhetta minä vihaan ja inhoan, mutta sinun lakiasi minä rakastan.Harhaoppinen sanoo: Sinun lakiasi minä vihaan ja inhoan, mutta valhetta mitä rakastan.
- Anonyymi
Helluntailaisilla on oma lehmä ojassa.
Ei kai muuten yritetä puolustaa entisen sankarinsa pahoja erehdyksiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailaisilla on oma lehmä ojassa.
Ei kai muuten yritetä puolustaa entisen sankarinsa pahoja erehdyksiä.Olisko se tarttunut luttereilta se sankarin puolustus..melko varmasti niin.
- Anonyymi
Noin vain huoltamatonkin veivikone antaa psalmeja ja mitä milloinkin !
- Anonyymi
Helppo nähdä kuka tuon typerän kommentin kirjotti
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helppo nähdä kuka tuon typerän kommentin kirjotti
Nyt löysit jyvän !
Asian ydin on tärkeintä, siinä ollaan jo lähes hurmahengen liepeillä @ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt löysit jyvän !
Asian ydin on tärkeintä, siinä ollaan jo lähes hurmahengen liepeillä @taas tuo vaari kitisee tuskaansa
- Anonyymi
Ylivai io oli ihminen.
Hänellä oli terveeksitekemisen armolahja. Hänen kauttaan Jumala paranti monia ihmisiä., monenlaisista sairauksista.
Osa heistä eläävieläkin terveenä.
Minun omaiseni oli lähestymässä kuolemaa parantumattomasta sairaudestaan. Sitten Ylivainio rukoili hänen puolestaan ja eli sen sen jälkeen loppu elämänsä ilmantuota sairauttaan yli 50 vuotta ja kuoli 93 vuotiaana.- Anonyymi
Ylivainio oli pelkkä puoskari, jonka kokouksissa kukaan ei parantunut yhtään mistään.
Espanjassa Ylikaataja kohtasi Jumalan. Paha äkkikuolema vain 61-vuotiaana. - Anonyymi
Eksyttämisen lahjat oli hyvät sillä miehellä.
- Anonyymi
Ylivainio käytti kundaliinia ja reikienergiaa ihmisten kaatamiseen nopealla tönäisyllä otsaan.
Tekniikka on kopioitu Hinduilta, jotka käyttävät siinä nimitystä "shaktipat".
Ylivainio keroi käyneensä Australiassa aboriginaalien opeissa ja sen jälkeen kaatovoimat alkoivat toimia.- Anonyymi
Niilon hyvä ystävä, toinen pohjanmaanpoika Olavi Hakasalo, Suomen kuuluisin hypnotisoija Oliwer Hawk kävi samoissa paikoissa. Oli vielä paljon parempi ihmisten kaataja kuin Niilo. Pystyi kaatamaan ihmisen pelkällä katseella ja käden ojentamisella ihmistä kohti.
TIETOISUUS SIELUSTA JOKAISESSA TOIMINNASSA Atma Kriya Yoga herättää rakkaussuhteen meidän ja Jumalan välillä.
Shaktipat-vihkimyksen armon ansiosta nämä tekniikat ovat riittävän yksinkertaisia aloittelijoille, mutta samalla tarpeeksi voimallisia johdattamaan edistyneimmätkin meditoijat jumalyhteyden uusille tasoille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niilon hyvä ystävä, toinen pohjanmaanpoika Olavi Hakasalo, Suomen kuuluisin hypnotisoija Oliwer Hawk kävi samoissa paikoissa. Oli vielä paljon parempi ihmisten kaataja kuin Niilo. Pystyi kaatamaan ihmisen pelkällä katseella ja käden ojentamisella ihmistä kohti.
TIETOISUUS SIELUSTA JOKAISESSA TOIMINNASSA Atma Kriya Yoga herättää rakkaussuhteen meidän ja Jumalan välillä.
Shaktipat-vihkimyksen armon ansiosta nämä tekniikat ovat riittävän yksinkertaisia aloittelijoille, mutta samalla tarpeeksi voimallisia johdattamaan edistyneimmätkin meditoijat jumalyhteyden uusille tasoille.Shaktipata (Sanskrit: शक्तिपात, romanized: śaktipāta)[1] or Shaktipat refers in Hinduism to the transmission (or conferring) of spiritual energy upon one person by another or directly from the deity. Shaktipata can be transmitted with a sacred word or mantra, or by a look, thought or touch – the last usually to the ajna chakra or agya chakra or third eye of the recipient.
- Anonyymi
Lääkärilehdessä hypnoosiin erikoistunut lääkäri kauhisteli lahkosaarnaajien käyttämiä keinoja saada ihminen tulemaan lahkon uskoon.
- Anonyymi
Useiden ihmisten kaatamiseen lahkosaarnaajat käyttävät ns. Mesmerismiä, mikä toimii edelleen.
Mesmerismi eli animaalinen magnetismi on 1700-luvulla käytössä ollut Franz Mesmerin kehittämä hypnoosiin perustuva hoitomenetelmä. Mesmerin näkemyksen mukaan maailmankaikkeuden täytti virtaavan nesteen tavoin käyttäytyvä hienojakoinen eteerinen aine eli fluidium, jonka välityksellä kaikki kaukovaikutukset tapahtuivat. Wikipedia - Anonyymi
Jeesuksen nimeä käyteään uskonnollisessa huijauksessa hyväksi.
Matt. 24:5
Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
Matt. 24:11
Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta. - Anonyymi
Eikö helluntailaiset ole vieläkään lukeneet Yli-Vainion kirjaa "Yö ilman unelmia", josssa antaa vuosiluvun Jeesuksen tulolle?
Pe.ku - Anonyymi
Erästä juoksijaa tituleerattiin hetken aikaa Yli-Vainioksi kunnes hän kusi Suomen maailmankartalta.
- Anonyymi
Eino Ahonen, Mauri Viksten ja Valtter Luoto olivat hyviä helluntaipastoreita.
- Anonyymi
Antoivatko hekin vääriä päivämääriä tempaukselle?
- Anonyymi
Miksi niin minet halluntailaiset vaikuttajat antavat päivämääriä tempaukselle.
Halutaanko sillä Pysäyttää hiipuvan kannatuksen lakeutuminen?
- Anonyymi
Eikö joulupukki ottaisi töihin näitä jokaisen aamun jorisijoita, pääsisi foorumi tuulettumaan tuosta valheen hajusta jota he syytävät päivästä toiseen !
Hartaasti odotan ylöstempausta, mennessäni huiskutan sakastinporukalle baibai.- Anonyymi
Sitä saat odottaa maailman tappiin.
- Anonyymi
Ehkä vaarin olisi syytä jättää nämä palstat
- Anonyymi
Odotan ylöstempausta ja voin sitten vilkuttaa helvetissä kituvalle tuskaansa kitisevälle sodomiittikäkätykselle heipat
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Odotan ylöstempausta ja voin sitten vilkuttaa helvetissä kituvalle tuskaansa kitisevälle sodomiittikäkätykselle heipat
Ai miten ihanaa kristillistä sanomaa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai miten ihanaa kristillistä sanomaa!
ei sodomiitti ole kristitty
- Anonyymi
Helluntailaisten on vaikea myöntää totuutta, henki pistää heillä kovasti vastaan.
- Anonyymi
"pistin"
1. Kor. 15:56
Kuoleman pistin on synti, ja synnin voimana on laki.
- Anonyymi
Tottakai uskon niihin, joissa ihmiset paranivat rukouksella. Olen nähnyt tapahtuman ja monet lääkäritkin ovat nämä todistneet tapahtuneen.
Ylivainion tehtävä ei ole ollut tulevien aikojen aikajanojen arvioiminen. Mutta hänellä oli Jumalan antama parantamisen armolahja.
1.Kor.12:
4. Armolahjoja on erilaisia, mutta Henki on sama.
5. Myös palvelutehtäviä on erilaisia, mutta Herra on sama.
6. Voimavaikutuksia on erilaisia, mutta Jumala, joka kaiken kaikissa vaikuttaa, on sama.
7. Hän antaa Hengen ilmetä itse kussakin yhteiseksi hyödyksi.
8. Niinpä toinen saa Hengen kautta viisauden sanat, toinen saman Hengen vaikutuksesta tiedon sanat,
9. toinen saa uskon samassa Hengessä, toinen taas parantamisen armolahjat samassa Hengessä,
10. toinen saa lahjan tehdä voimallisia tekoja, toinen profetoimisen lahjan, toinen henkien erottamisen lahjan, toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä.
11. Kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, joka jakaa kullekin erikseen niin kuin tahtoo.- Anonyymi
Voitko antaa joitakin todistettuja esimerkkejä ja niiden lääkäreiden nimet, jotka ovat todistaneet rukousparantamiset todella tapahtuneiksi?
- Anonyymi
Jumalan synnytämissä seurakunnissa vallitsee seuraavat:
1.Kor.12:
28. Jumala asetti seurakuntaan ensinnäkin jotkut apostoleiksi, toiseksi jotkut profeetoiksi ja kolmanneksi jotkut opettajiksi. Sitten hän antoi voimallisia tekoja, sitten armolahjoja parantaa, avustaa, johtaa, puhua eri kielillä.
29. Eivät kai kaikki ole apostoleja? Eiväthän kaikki ole profeettoja? Eivätkä kaikki opettajia? Eivät kai kaikki tee voimallisia tekoja?
30. Eihän kaikilla ole parantamisen armolahjoja? Eiväthän kaikki puhu kielillä? Eivätkä kaikki selitä kieliä?
31. Tavoitelkaa innokkaasti parhaimpia armolahjoja. Ja vielä minä osoitan teille verrattoman tien.- Anonyymi
Ja Raamatun mukaan väärät profeetat ovat niitä, jotka antavat vääriä profetioita. Esim. kaikki tähän mennessä lopunaikojen (jo menneitä) päivämääriä tai vuosilukuja antaneet ovat hyvin yksinkertaisesti vääriä profeettoja.
Voitaisiinko sellaisia uskonryhmiäkin sanoa vääriksi profeetoiksi, joiden piirissä noita vääriä profeettoja on jatkuvasti esiintynyt? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja Raamatun mukaan väärät profeetat ovat niitä, jotka antavat vääriä profetioita. Esim. kaikki tähän mennessä lopunaikojen (jo menneitä) päivämääriä tai vuosilukuja antaneet ovat hyvin yksinkertaisesti vääriä profeettoja.
Voitaisiinko sellaisia uskonryhmiäkin sanoa vääriksi profeetoiksi, joiden piirissä noita vääriä profeettoja on jatkuvasti esiintynyt?Sama valheen henki se suitsuttaa ja tukee niitä valheellisiä vääriä profetioita ja henkilöitä, jotka niitä suoltaa.
- Anonyymi
Helluntailaisuus on henkivalta. Paha eksytys ja heresia.
- Anonyymi
Ensimmäiset helluntailaiset olivat Azusa-kadun herätyksen helluntailaiset.
He olivat Afrikasta tuotujen orjien jälkeläisiä kristillistä rotusortoa harjoittavassa maassa.
Heillä oli omiin luonnonuskontoihin perustuneita rituaaleja, jotka heijastuivat helluntailaisuuteen.
Myöhemmin valko-ihoisistakin alkoi tulla helluntailaisia, mutta he eivät suostuneet samoihin seurakuntiin orjien jälkeläisten ja orjuutettujen kanssa.
Pe.ku
- Anonyymi
Suomessakin homostelusta vankilaan viety Olseni ehti perustaa paljon enemmän seurakuntia kun Paavali konsanaan.
Olseni perusti 40 ens. hell.srk.
Ensin Helsinkiin v. 1920 ja sitten muualle maahan aina Haapavedelle asti, kunnes joutui kiinni homostelusta ja vietiin vankilaan ja karkotettiin Norjaan v. 1925.- Anonyymi
Vauvakastettu rienaaja kuuluu sateenkasriseurakuntaan, joka vihkii TÄNÄPÄIVÄNÄ homoja.
Aika härskiä Parham-fanilta! - Anonyymi
Älä noin vanhoista kirjoita, kerro ennemmin oliko kivaamarssia ja liputtaa värilippua !
- Anonyymi
Helluntailiikkeen perustajat sekä Amerikassa ja Suomessa oli aikansa kuuluisimpia homoseksuaaleja, molemmat vietiin vankilaan niistä teoista (sodomiasta).
- Anonyymi
Oletteko etsineet kotoanne tai divareista Niilon kirjaa "Yö ilman unelmia"?
Kyllä niitä on myyty helluntailaisten seuroissakin satoja, ellei tuhansia.- Anonyymi
Mutta se on hauskaa kun vauva makaa vaunuissaan ja lukee katkismusta ja tutkii itseään ja uskoaan !
Vanhemmat jonottaa siinä pitkässä jonossa josta joulu kuulemma tulee. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta se on hauskaa kun vauva makaa vaunuissaan ja lukee katkismusta ja tutkii itseään ja uskoaan !
Vanhemmat jonottaa siinä pitkässä jonossa josta joulu kuulemma tulee.on se hauskaa kun tuo sodomiittikäkätys ei osaa muusta jankata kuin vauvoista ja vaunuista
- Anonyymi
Ylivainion kaatumistemppuihin en usko. Kaatuminen rukousjonossa on sielullista enkä löydä Raamatusta sellaista toimintaa. Ylivainio matki kaatamsen Kathryn Kuhlmanilta. Kuhlman oli naispastori ja siinä Niilo parka meni jo harhaan.
Tässä on hyvä Olavi Kokkosen puhue eksytyksiin liittyen
https://www.youtube.com/watch?v=nWGcUrOP-Ac- Anonyymi
Kathryn Kuhlman osoittautui myöhemmin kaksoiselämää viettäneeksi huijariksi jopa helluntailaisten mielestä.
- Anonyymi
Tarkennetaan raamatun sanaa hiukan: Päivää ja hetkeä et tiedä. Tarkennetaan laskelmia!.
Jeesus Johanneksen kasteella v.27 (voideltiin kaikkein pyhin). Koska ajanlaskumme on noin 3.0-vuotta jäljessä niin vuosiluvuksi tuleekin 2027 vuoden vaihteessa.
Jeesuksen maanpäällisen tehtävän aloituksesta tulee siis 2000-vuotta, siis seurakunta-aika. Kumottakoon korvaus-seurakunta utopia seuraavasti: Jeesus on ihmisenä Juudan sukua, Hän tulee ensinnäkin omilleen Juuda, ehkä Leevi ja Benjamin. On vielä 9-israeilin sukukuntaa kateissa tääl josain???. Mutta kun viimeisen vuosiviikon puolivälissä tapettiin jeesus joka kuolleista nousi, niin ensivuonna nousee antikristus hallitsemaan viimeisen vuosi-viikon toista puolta. Näin siis täyttyy 70-vuosiviikon profetia.
Paavalin sanoin: Sillä se päivä ei tule ennenkuin tuo laittomuuden ihminen ilmestyy....
Yrittäkää viimeinkin erottaa saatanan viha Jumalan vihasta. antikristuksen viha/ Jumalan vihasta. 1260-pv ilmestyskirjassa on viimeisen vuosiviikon toinen puoli. Ensimmäisellä Jeesus toimi. Nyt tulee se toinen ja väärä kristus.
Ymmärrä viimeinkin raamatun selvät lukemat ja mitä ne tarkoittaa: 1260-pv- ilmestyskirja=antikristuksen aika=3,5-vuotta= viimeisen vuosiviikon toinen puoli=sinun tulevavaisuutesi Nyt. Tiedä että se 1290-pv on 30- vuorokautta lisää antikristuksen aikaan, siis 1260+30=1290-päivää, Ja se 30 vrk on täyttä Jumalan vihaa, Puhutaan Jumalan vihanmaljoista mutta muista Paavalin sanat sinä Kristitty: Viimeisen pasunan soidessa meidät temmataan "tuuliin ja pilviin". Siinä on Jeesuksen lupaus joka tuli apostoli Paavalin kautta,- Anonyymi
"Siinä on Jeesuksen lupaus joka tuli apostoli Paavalin kautta,"
Paavali ei edes nähnyt Jeesusta ja oli eläessään Jeesuksen vastustaja.
Pe.ku
- Anonyymi
😳😳😳😳😳😳😳😳
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1963611Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii572257Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3762220- 432092
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321501Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931251Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul4781223- 541213
Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles1211073- 621043