Maksan aina kaiken suhteessamme

Anonyymi-ap

Suhteen alussa maksettiin menoja puoliksi mutta sitten se pikkuhiljaa on muuttunut. Nyt maksan aina kaikki yhteisten tekemisten kulut. Ei kyse ole suurista summista. Mutta tunnen olevani hyväksikäytetty. Ikävin on kuitenkin epäilys tulla jätetyksi jos mulla tulot joskus laskevatkin. No muutenkin olen huomannut muhun otettavan yhteyttä vain kun multa tarvitaan jotain. Mua arvostetaan vain kun multa saa jotain. On suhteessa ollut hyviäkin hetkiä. Mutta nyt mietin miten pääsisin siitä eroon vaikka sisällä kaihertaakin. Olen sivusta seurannut tällaisia suhde asetelmia ja tiedän ettei tuollainen nainen muutu.

22

411

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No eikös tuo sitten ole hyväksikäyttöä naisen puolelta. Luuletko että hän siitä muuttuu jotenkin aikaa myöten?
      Pikemminkin pahenee vaan.
      Ota siis puheeksi tämä asia ja jos ei ymmärrä tai on hänen mielestään ihan luonnollista että sinä maksat kaiken koko ajan, sitten eroatte.
      Ei ole kymmeniä eri vaihtoehtoja.
      Onko nainen nuorempi, että pitää sinua jonain " sugar daddynä" kenties?

    • Anonyymi

      Goldigger on helppo. Pitää vaan olla paljon massia ja itsellä terveyttä. Ulkonäköä. Että prinsessa viihtyy.

    • Anonyymi

      Tuohan luonnehäiriöön viittaavaa. On parempi kovettaa kerran sydämensä kuin särkeä se tulevaisuudessa. Siihen tuo johtaa kun lakkaat joskus huvittamasta muijaa.

      • Anonyymi

        Älä nyt. Sehän on vaan ihanaa kun joku maksaa. Vielä huono aikakin elellä yksin. Harva tuntuu selviävän.


    • Anonyymi

      Sinuun otetaan yhteyttä vain kun tarvitaan jotain? Asutte siis erillänne joten miten maksoitte yhdessä puoliksi menoja? Mitä menoja meni puoliksi? Jos asuitte erillänne? Ravintola- kahvila- vai mitä laskuja?
      Jos taas asuitte yhdessä ettekä enää asu eikä puolisolla ole osuutta ssunnosta tai velasta, vuokrasta niin mitä maksat nyt yksin joka kuuluisi maksaa puoliksi?

      • Anonyymi

        Erillään ja joo ravintola, kahvila yms maksuja. Tuntuu muutenkin kuin olisin vain vaihtoehto b. Tulee paha maku suuhun kun , sanotaan suoraan tiedän jos jäisin työttömäksi. Ei mulle tarjottaisi mitään vaan saisin painua unhoon. Mitä järkeä suhteessa on jos se on valetta. En mä tarkoita nyt haluavani rahallista hyötyä. Vaan toi kertoo suhtautumisesta muhun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erillään ja joo ravintola, kahvila yms maksuja. Tuntuu muutenkin kuin olisin vain vaihtoehto b. Tulee paha maku suuhun kun , sanotaan suoraan tiedän jos jäisin työttömäksi. Ei mulle tarjottaisi mitään vaan saisin painua unhoon. Mitä järkeä suhteessa on jos se on valetta. En mä tarkoita nyt haluavani rahallista hyötyä. Vaan toi kertoo suhtautumisesta muhun.

        Sen kun kerrot että nyt jatkossa maksatte erikseen kahvittelut ja oluen juonnit tai jäätelöt mitä nyt onkaan. Tupakat esim. Ei sinun velvollisuuteen kuulu jatkuvasti maksaa mitään tai jos joskus maksat sitä kyllä odottaa vastavuoroisesti samaa toiselta ,että toinen tekee sen saman sinulle eli maksaa toisen kahvit jne. Jatkuvana tuollainen näyttäytyy taloudellisena hyväksikäyttönä.
        Onneksi ette asu yhdessä koska tuolloin tulee jo isommat menot joista pitää pystyä sopimaan ja jakamaan tasapuolisesti. Toki on näitä joiden miekestä parempipalkkaisen " kuuluu" maksaa mutta ei se aina niin mene. Ei ole mitään " kuuluu" velvollisuutta jos rahat eivät riitä, supistetaan sitten menoja.


    • Anonyymi

      Lisään vielä ettei tarkoitukseni ole ollut koskaan ostaa rakkautta.

    • Anonyymi

      Jos toisella ei ole rahaa, niin ei ole mitään järkeä koko ajan käydä ravintoloissa ja kahviloissa. On itsestään selvää, että kumpikin maksaa omat menonsa itse.

      • Anonyymi

        Ei nyt kyse ole siitä kun kumpikin on töissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei nyt kyse ole siitä kun kumpikin on töissä.

        Onko ikäeroa paljon? Toinen nuorempi? Vai oletteko samanikäisiä suunnilleen?

        Onko toisella toistuva rahapula? Onko peliriippuvuutta, päihderiippuvuutta, ylim.menoja joista ei puhu mitään.? Velkaa, pikavippejä,,luottokorttiostoksia?
        Onko rinnakkaissuhteita,eli pelaa peliään toisenkin kanssa?

        Vai onko hänen sukulaisillaan yli.rahamenoja joisssa avittaa, työttömyyttä, vain onko jo lomautettu tai työtön mutta on hissukseen asiasta? Onko lapsia ja minkä ikäisiä eli maksaa lapsen luottovelkoja tai sakkoja?
        Jos kyseessä on vanhempi henkilö jolla on jälkikasvua?

        Onko kyseessä nainen vai mies?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko ikäeroa paljon? Toinen nuorempi? Vai oletteko samanikäisiä suunnilleen?

        Onko toisella toistuva rahapula? Onko peliriippuvuutta, päihderiippuvuutta, ylim.menoja joista ei puhu mitään.? Velkaa, pikavippejä,,luottokorttiostoksia?
        Onko rinnakkaissuhteita,eli pelaa peliään toisenkin kanssa?

        Vai onko hänen sukulaisillaan yli.rahamenoja joisssa avittaa, työttömyyttä, vain onko jo lomautettu tai työtön mutta on hissukseen asiasta? Onko lapsia ja minkä ikäisiä eli maksaa lapsen luottovelkoja tai sakkoja?
        Jos kyseessä on vanhempi henkilö jolla on jälkikasvua?

        Onko kyseessä nainen vai mies?

        Eli kysy itseltäsi näitä kysymyksiä, ei tarvitse täällä niihin vastata ja mieti mistä oikein on kyse.


    • Anonyymi

      Normaalia helpompi maksaa kuin kysellä perään.

    • Anonyymi

      Maksatko naiselle myös siitä? Jos on mahdollista?

      • Anonyymi

        Onko sinusta ihan ok suhde jos toinen maksaa aina yksin kaiken?


    • Anonyymi

      Tai jollekin toiselle?

    • Anonyymi

      Parempi maksaa mikään ei ole ilmaista

      • Anonyymi

        Teini- ikäisten ajattelutapa ja joskus myös sosiopaattien tapa nähdä ihmissuhteet
        hyötysuhteena josta maksetaan tavalla tai toisella . Usein kun näin ajatellaan myös toimitaan itse juuri noin eli näiden kanssa syntyy hyvin ikävä seurustelusuhteita, tällä tavoin ajattelevien kanssa. Hieman narsismia mukaan niin mukava, hapan kitkerä liemi syntyy joka poltaa syödessä suun rakoille. Ja se suhteesta jäävä ikävä jälkimaku, huhuh..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teini- ikäisten ajattelutapa ja joskus myös sosiopaattien tapa nähdä ihmissuhteet
        hyötysuhteena josta maksetaan tavalla tai toisella . Usein kun näin ajatellaan myös toimitaan itse juuri noin eli näiden kanssa syntyy hyvin ikävä seurustelusuhteita, tällä tavoin ajattelevien kanssa. Hieman narsismia mukaan niin mukava, hapan kitkerä liemi syntyy joka poltaa syödessä suun rakoille. Ja se suhteesta jäävä ikävä jälkimaku, huhuh..

        Narsisti tai sosiopaatti paljaatuu kun ap lopettaa laskujen maksun. Selviää ettei mitään oikeaa suhdetta olekaan. Näitä hyväksikäyttäjiä on maailma täynnä. Aina hyödyntämässä ihmisten hyväntahtoisuutta. Mutta itse eivät laita rikkaa ristiin muiden eteen. Sanotaan usein ettei halua jäädä velkaa palvelusta. Tämä on juuri narsistista itsekkyyttä. Ei haluta tehdä pienintäkään uhrausta toisen hyväksi. Todellakin en auta ketään pyyteettä. Mutta toisaalta olen maksanut itse saamani palvelukset ja pitänyt lupaukseni .


    • Anonyymi

      Ihminen on jäki sekä tunneolento. Itselläni on aivan samanlainen kokemus. Järki sanoo sen, mitä tunnepuoli ei halua kuulla. Tuo mainitsemasi "On ollut hyviäkin hetkiä" kertoo kaiken, eikä muuta tarvitakaan. Tiedät kyllä, mitä tarkoitan. Ratkaisun toimeenpano on vain ajan kysymys. Ole hyvä itsellesi. Toivon jaksamista.

    • Anonyymi

      Ruoka- ja juomapaikoisssa heti tilauksen tehdessä aivan suoraan ilmoitat tarjoilijalle:
      " Eri laskutus, kiitos" Tämä on hyvin yleinen tapa jossa heti alussa tarjoilija laskuttaa kummankin tilaukset erikseen. Kun taas ( lasku on jo tehty,) sen voi tietenkin tehdä uudestaan mutta asia hoituu paljon yksinkertaisemmin jos ilmoittaa siitä jo alussa.

      Olet huomannut että sinua käytetään vain emotionaalisena ja taloudellisena OTTO-koneena.

      Vain sinä itse voit tehdä siitä lopun. Kukaan ei käytä toista hyväkseen ellei siihen anneta lupa.

      Tavataan se nyt tässä avuksi:
      Tavaraa, aikaa, apua pyydettäessä: Voi, nyt ei sovi, on muita suunnitelmia.
      Rahaa pyydettäessa: Tuon summan olen jo laittanut toiseen tarkoitukseen.
      Ravintolailtaa ehdottaessa: Tämänhetkinen rahavarani maksaisi vain minun oman aterian. Sopiiko se?
      Toisen tunkiessa kotiisi, asuntoosi: Ei käy. En halua että kukaan tulee sekoittamaan varaamaani vähää vapaaikaa aikaa opiskelun, ammattini, harrastukseni, isänäidinkumminkaiman (tjms) vierailun takia.

      • Anonyymi

        Onkohan henkilö toteuttamut annetut ohjeet kun ei enää kommentteja tule? 🤔
        Olisi kiva tietää, miten sitten kävi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      34
      2398
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      8
      1912
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1373
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1260
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1235
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1171
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1101
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1055
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1034
    10. 15
      1014
    Aihe