Meidän kylämme osuuskaupan pihamaalle on tänä syksynä tullut latauslaite, jossa sähköautoilla elvistelevät ohikulkijat voivat käydä esittelemässä lataustaitojaan. Odottelin tänään vaimoani kaupan pihamaalla, joten minulla oli vapaata aikaa seurata sähköauton lataamistapahtumaa.
Kun käppäilin kaupan pihamaalla, niin latauslaitteen ääreen ajoikin tumma sähköauto. Nuorehko kuljettaja kaivoi latausjohdon esiin ja alkoi sovitella sitä auton etulokasuojassa olevaan latausliittimeen. Aikansa ährättyään hän saikin latausjohdon paikoilleen ja otti esiin puhelimen. Kaveri näytti kynsivän puhelintaan tolkuttoman kauan, ja ymmärtääkseni hän ei tainnut saada yhteyttä latausoperaattoriinsa, koska hän touhusi puhelimensa kanssa minuuttikaupalla. Sitten hän soitti puhelimellaan jonnekin ja alkoi taas sen jälkeen näpytellä älypuhelintaan latausjohdon vieressä. Hetken päästä talvisessa lumisateessa alkoi kuulua kaikkien suomalaisten kirosanojen ehtymätön tulva, josta ei meinannut tulla loppua.
Aikansa kiroiltuaan sähköautoilija otti latausjohdon irti etulokasuojan latauspistikkeestä ja laittoi sen autonsa takakonttiin. Kiihtyneessä mielentilassa hän lähti kävelemään kauppaan ja häipyi sille tielleen. Samalla vaimoni tuli kaupasta ja lähdimme heti kotiin, joten en päässyt näkemään sitä, onnistuiko sähköauton lataus vai ei. Harvinaisen puhtaasti sähköautoilija ainakin osasi kirosanoja luetella talvisessa lumisateessa.
Kirosanat raikuivat lumisateessa
30
405
Vastaukset
- Anonyymi
Latausasemia ei saisi laittaa alasteen koulujen läheisyyteen, sillä pienet lapset saattavat silloin innostua liikaa kiroilemaan. Tämä vaikeuttaa opettajien kurinpitotyötä.
Osuuskaupan pihamaalla tätä vaaraa ei ole, sillä siellähän on vain juoppoja menossa viinakauppaan. He osaavat jo ennestään kiroilun jalon taidon. - Anonyymi
Varmaan perussuomalainen saanut kokoomusnaapurilta auton lainaan.
- Anonyymi
Kivoja satuja kateellinen köyhä keksii. Noloa.
- Anonyymi
Juuri näin, täällä on muutama jotka näitä juttuja säveltää, no huvinsa kullakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri näin, täällä on muutama jotka näitä juttuja säveltää, no huvinsa kullakin.
No sävellyksistä en tiedä, mutta on se kieltämättä hauskan näköistä tunarointia, kun "äppäilevät" ja kun vihdoin saa lataus"luvan", niin istutaan autoon syömään eväitä. Tääkin on nähty niin moneen kertaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No sävellyksistä en tiedä, mutta on se kieltämättä hauskan näköistä tunarointia, kun "äppäilevät" ja kun vihdoin saa lataus"luvan", niin istutaan autoon syömään eväitä. Tääkin on nähty niin moneen kertaan.
Enpä ole koskaan nähnyt kenenkään istuvan autossaan latauksen aikana, en missään päin Suomea.
- Anonyymi
Siinä tienoo raikui kirosanoja kun naapuri lainasi autoaan juuri kortin saaneelle tyttärelleen. Oli kuulema soittanu isäpapalle ja ihmetelly kun tankkauksen jälkeen ajoi kilometrin niin auto piti ihmeellistä ääntä ja lopulta sammui. Tuli kuulema liki seitsämän tonnin lasku siitä tankkaustapahtumasta.
- Anonyymi
Kävin tänään viinakaupassa. Musta sähköauto oli tänään häipynyt latauspaikalta, joten jollakin konstilla kaveri oli saanut autonsa ladattua.
- Anonyymi
TRÖÖÖÖLLL! ! RÖÖÖÖLLL ! ! TROLLITEHTAAN AAAUUUTISTI NARSU KEEHARI SEEKOPÄÄN PROVO !! SUORAAN TROLLITEHTAALTA KUTEN N 90 % KAIKESTA MITÄ AUTOPALSTOILLA ON ! ! TROLLAUSTA ! ! TROLLAUSTA ! ! PROVOA ! ! PROVOA ! ! ÄLÄ KOMMENTOI ! ! ÄLÄ RUOKI TROLLITEHDASTA ! !
- Anonyymi
Huutajapoika on taas päässyt vauhtiin. Pojalla taitaa olla vaikeuksia itsensä kanssa, koska hän polttaa päreensä jokaisessa ketjussa. Ei tuolla asenteella pärjää keskusteluissa autopalstoilla.
- Anonyymi
Eikö sulle persukoulussa ja tarkkiksella opetettu muita kuin tikkukirjaimia?
- Anonyymi
Mee töihin trolli..
- Anonyymi
Kaikee mitä epätoivoisesti mainostetaan joka paikassa vaan
On oaskoo.
Kyllä kansa ostaa jos se on hyvää
Kuulema ramge on baan puolet lubatusta pakkaselle siis 230 km ja suomesahan pn puolet pakkasta koko vuodesta- Anonyymi
Pakkanen on myrkkyä kaikille sähköautoille. Kyllähän sähköautoilla voi keskikesällä kioskilla käydä, mutta muuhun ajoon ne eivät sovellu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pakkanen on myrkkyä kaikille sähköautoille. Kyllähän sähköautoilla voi keskikesällä kioskilla käydä, mutta muuhun ajoon ne eivät sovellu.
Itselataavalla hybridi-Toyotalla on hyvä käydä viinakaupassa. Tänään taas totesin, että autoni on kuin suunniteltu tällaista vaativaa ajoa varten.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kumman paljon niitä on taksina ja ihan näin talvellakin. Olen ymmärtänyt, että taksiautoilla ajetaan todella paljon ja ihan jokainen päivä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kumman paljon niitä on taksina ja ihan näin talvellakin. Olen ymmärtänyt, että taksiautoilla ajetaan todella paljon ja ihan jokainen päivä.
Ei polttiskuskit tiedä takseista mitään, ne on niitä rahamiesten juttuja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ratkaisu tähän on kun omistaa kaksi autoa. Totta sähköautolla on kiva välillä elvistellä ja hankkia ympäristövastuullista imagoa.
- Anonyymi
Ihan normaalia...ei ole vanhusten hommia ajella sähköautolla...varatkaa aikaa joulumatkaan...
- Anonyymi
Kiva lukea näitä pakinoita. Jatka vain kirjoittamista, vaikka saankin arvostelua tällä palstalla. Löytyykö näitä muilta palstoilta myös?
- Anonyymi
Kirjoittelen kyllä muillekin palstoille omaa harrastustani koskevia juttuja. Ne ovat kuitenkin sen verran tieteellisiä, että tavalliset paskanjauhajat eivät saa niistä oikein otetta. Eivät he niitä kyllä luekaan.
- Anonyymi
Tuollaista se saattaisi olla syrjäseuduilla.
Joutilaat vetelehtii kirkonkylällä, ja ihmettelevät kun kaupungista tulevat käymään kaiken maailman uutuuksien kanssa, niinkun hevosettomat vaunut, taskupuhelimet ja värikkäät vaattet. Nyt sitten jo sähköautoillakin!
Kyllä siitä riittää taivasteltavaa pirtissä päreen valossa, ja Suomi24:ssä. - Anonyymi
Itse olen vanhempi ja ajelen bensalla hautaan asti...ei murheita...olen 60v..
- Anonyymi
Tänä iltana pitäisi sataa vettä. Mitähän ääniä nyt kuuluu latausasemalta?
- Anonyymi
Monesti vesisade aiheuttaa lotinaa. Latauksen ääntä ei yleensä kuule ihan vieressäkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monesti vesisade aiheuttaa lotinaa. Latauksen ääntä ei yleensä kuule ihan vieressäkään.
Sade loppui jo yöllä. Nyt on taas kuiva keli latailla sähköauton akkua. Äänekkään kiroilun voi jättää vähemmäksi.
- Anonyymi
Jouluaattona toistui samanlainen näytelmä. Olin osuuskaupan parkkipailla lähdössä kotiin, kun traktorilla hinattiin latauslaitteen ääreen sähköautoa, jonka akku oli tyhjentynyt matkalla. Kun auto saatiin työnnettyä latauslaitteen ääreen, niin sen jälkeen alkoi itku ja hammastenkiristys, kun latausluukku oli jäätynyt kiinni. Sähköauton kuski näytti olevan näissä käytännön asioissa täysi tumpelo, joten minä menin häntä auttamaan.
Kun minä aikani rassasin ja koputtelin luukkua oikealla tyylillä, siin saatiinhan se huonosti suunniteltu luukku auki, ja kaveri pääsi aloittamaan autonsa lataamisen. Kylmässä sähköautossa istui kaverin vaimo ja kaksi pientä lasta. Vaimolla oli aika tiukka ilme ja lapset siinä itkeskelivät, koska eivät päässeet mummolaan joulua viettämään.
Olin oikealla joulumielellä, joten tarjouduin viemään lapset ja lasten äidin lämpimällä varmatoimisella hybridi-Toyotallani mummolaan, joka sijaitsi noin 25 km päässä. Tähän vihertäviä ajatuksia mainostava perheenisä ei kuitenkaan suostunut, koska autoni kulki bensiinillä. Hän ei halunnut antaa lapsilleen sellaista tietoa, että fossiiliperäisellä bensinilläkin voisi ajellla vähäpäästöisesti ja turvallisesti pakkasella.
Kyllähän minulla oli tässä tarjouksessani myös oma lehmä ojassa. Joskus nuorena miehenä olin tanssireissuilla saatellutkin lasten mummoa, joten olisi ollut nyt kiva käydä moikkaamassa vanhaa tuttua. Tietenkään minä en kertonut tätä asiaa sähköautoa lataavalle vihreälle pariskunnalle, sillä asiani olisi mahdollisesti ymmärretty väärin.- Anonyymi
Olisi kannattanut mennä käymään vanhan heilan luona. Eihän sitä tiedä, vaikka olisi tapahtuntut jotakin kivaakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisi kannattanut mennä käymään vanhan heilan luona. Eihän sitä tiedä, vaikka olisi tapahtuntut jotakin kivaakin.
Tässä iässä on parempi vain muistella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä iässä on parempi vain muistella.
Olisi sitä saattanut päästä asiaankin. Taitaa nyt vähän harmittaa tämä saamattomuus.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581361Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491185Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä221094Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111060- 1261041
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72885
- 73849