Tesla ei enää kelpaa autovuokraamoille-vieläkö kehut?

Anonyymi-ap

https://www.ksml.fi/teemat/6406530

Autovuokrauksen jättiläinen Hertz kertoi jokin aika sitten vähentävänsä Tesla-merkkisten autojen osuutta vuokrakalustossaan. Hertz sanoi edelleen tasaisesti kasvattavansa täyssähköautojen määrää toimipisteissään lähes kaikkialla maailmassa, mutta 3–5-vuotiaiden Teslojen arvon raju aleneminen ei Hertzin mukaan sovi autovuokraamojen bisnesmalliin. Nopeasti vaihtuvan kaluston arvo ei saa laskea liikaa, ja autojen on oltava luotettavasti ajokuntoisia.

64

764

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      miten ne voi sitten kestää taksikäytössä? eikö siinä arvon tipahtaminen haittaa mitään?

      • Anonyymi

        Taksin kulurakenne verrattuna autovuokraamoon on aivan erilainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taksin kulurakenne verrattuna autovuokraamoon on aivan erilainen.

        kerro lisää? eikö taksiyrittäjän tarvi maksaa itse arvonalenemaa ja korjaus/ huoltokuluja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kerro lisää? eikö taksiyrittäjän tarvi maksaa itse arvonalenemaa ja korjaus/ huoltokuluja?

        Erehtyykö joku taksiyrittäjä ostamaan myös toisen Teslan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erehtyykö joku taksiyrittäjä ostamaan myös toisen Teslan?

        Suomessa taksiyrittäjä ajanut model S.llä 600 000km. Tuohon matkaan olisi 6l /100km dieselmersu kuluttanut noin 72 000€ polttoaineeseen ja vähintään 10 000€ huoltoihin. Sähköön mennyt alle 30 000€. Eli voittoa 50 000€ verrattuna meseen.
        Luulen kuitenkin että valinta on taas Tesla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa taksiyrittäjä ajanut model S.llä 600 000km. Tuohon matkaan olisi 6l /100km dieselmersu kuluttanut noin 72 000€ polttoaineeseen ja vähintään 10 000€ huoltoihin. Sähköön mennyt alle 30 000€. Eli voittoa 50 000€ verrattuna meseen.
        Luulen kuitenkin että valinta on taas Tesla.

        Monesko akku, monesko moottori, montako kertaa jousitus uusittu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monesko akku, monesko moottori, montako kertaa jousitus uusittu?

        Teslan akun ja voimansiirton takuu on vain 8 vuotta tai 160-240 tkm mallista riippuen. Ei se 600 tkm ole halpaa ajoa ilman korjauksia.
        https://www.tesla.com/fi_fi/support/vehicle-warranty


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teslan akun ja voimansiirton takuu on vain 8 vuotta tai 160-240 tkm mallista riippuen. Ei se 600 tkm ole halpaa ajoa ilman korjauksia.
        https://www.tesla.com/fi_fi/support/vehicle-warranty

        Tuo auto oli 2013 mallia jolloin oli akulla ja voimansiirrolla 8 vuotta ilman km, rajoitusta takuu.
        Kyllä tuohon polttoaineesta syntyvään voittoon yksi tehdaskorjatun akun 12000 eurolla vaihtaa , tai korjauttaa 6 tonnilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa taksiyrittäjä ajanut model S.llä 600 000km. Tuohon matkaan olisi 6l /100km dieselmersu kuluttanut noin 72 000€ polttoaineeseen ja vähintään 10 000€ huoltoihin. Sähköön mennyt alle 30 000€. Eli voittoa 50 000€ verrattuna meseen.
        Luulen kuitenkin että valinta on taas Tesla.

        2 miljoonaa ajettu Tesla S . Moottori vaihdettu keskimäärin 135 tkm .n välein . Ei taida kaikki vaihdot takuuseen mennä .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2 miljoonaa ajettu Tesla S . Moottori vaihdettu keskimäärin 135 tkm .n välein . Ei taida kaikki vaihdot takuuseen mennä .

        Jos tuo on ajettu 8 vuoden sisällä, niin on mennyt takuuna.
        Noissa alkupään teslojen moottoreissa oli suunnitteluvirhe invertterissä. Moottorit muutettu toiseen malliin muistaakseni 2016 jonka jälkeen ovat kestäneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo auto oli 2013 mallia jolloin oli akulla ja voimansiirrolla 8 vuotta ilman km, rajoitusta takuu.
        Kyllä tuohon polttoaineesta syntyvään voittoon yksi tehdaskorjatun akun 12000 eurolla vaihtaa , tai korjauttaa 6 tonnilla.

        6000 eurolla ei Teslan akkua korjata ja montako viikkoa taksi voi olla korjaamolla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo auto oli 2013 mallia jolloin oli akulla ja voimansiirrolla 8 vuotta ilman km, rajoitusta takuu.
        Kyllä tuohon polttoaineesta syntyvään voittoon yksi tehdaskorjatun akun 12000 eurolla vaihtaa , tai korjauttaa 6 tonnilla.

        no missä se hyöty sitten tulee oikeaan autoon nähden?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        6000 eurolla ei Teslan akkua korjata ja montako viikkoa taksi voi olla korjaamolla?

        On useita teslan akkuja korjattu suomessa tuohon hintaan. Tuo hinta pitää sisällään yhden akkumodulin uusimisen, huohotinventtiilien uusimisen sekä vesitiiveyden varmistamisen. Huoltopaikkoja on suomessa kaksi kpl.
        Tulevaisuudessa akkukorjaamot lisääntyy kysynnän mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On useita teslan akkuja korjattu suomessa tuohon hintaan. Tuo hinta pitää sisällään yhden akkumodulin uusimisen, huohotinventtiilien uusimisen sekä vesitiiveyden varmistamisen. Huoltopaikkoja on suomessa kaksi kpl.
        Tulevaisuudessa akkukorjaamot lisääntyy kysynnän mukaan.

        Kuinka usein kuskin hermo kestää 6000 euron korjauksia ja viikkojen ajotaukoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa taksiyrittäjä ajanut model S.llä 600 000km. Tuohon matkaan olisi 6l /100km dieselmersu kuluttanut noin 72 000€ polttoaineeseen ja vähintään 10 000€ huoltoihin. Sähköön mennyt alle 30 000€. Eli voittoa 50 000€ verrattuna meseen.
        Luulen kuitenkin että valinta on taas Tesla.

        ja unohdit mukavasti sen arvonaleneman jota herz peräänkuulutti....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja unohdit mukavasti sen arvonaleneman jota herz peräänkuulutti....

        Se diesel mersu varmaan pitäisi uuden hintansa taksikäytön jälkeen.. Arvo alenee kummassakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se diesel mersu varmaan pitäisi uuden hintansa taksikäytön jälkeen.. Arvo alenee kummassakin.

        Niinpä, ja todennäköisesti noilla kilometreillä sitä mersuakin jo on korjattu hieman isommilla summilla.

        Taksissa kuitenkaan auton pääomakulut ei kokonaisuudesta ole kovin iso osa, tuttu yrittäjä ajaa tällä hetkellä ID.4:lla, ja totesi että dieseliin verrattuna polttoainekuluissa säästää tällä hetkellä noin 800-1000 euroa/kk.


      • Anonyymi

        Taksikäytössä kilometrejä tulee mittariin monta kertaa enemmän ja arvo tippuu hyvin paljon joka tapauksessa. Takseille arvon tipahtaminen on pienempi ongelma kuin vuokrauksessa, jossa myyntihetkellä kilometrejä on paljon vähemmän.

        Lisäksi vuokraajat eivät maksa yleensä sähköä tai bensaa, joten heille ei ole oleellista säästäminen polttoainekuluissa. Tuon kun maksaa vuokraaja. Eli vuokrayrityksiä ei kiinnosta polttoainekulut. Taksit sen sijaan ostaa auton nimen omaan säästääkseen polttoainekuluissa.


      • Anonyymi

        😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋

        💋 ­­­N­­y­­m­­f­­­o­­­m­­­a­­­a­­­n­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      hih

    • Anonyymi

      Ei tietenkään
      Taksi yhtiö laitaa kulut beeovöhennyksiin ja vaatii teslata vielä korvauksi ansion menetyksetä
      Ja bielä ottvat vakutuksesta kovauksen siitä kun okawnsit autoon ja kuitenkin oli ajossa mö'äein penkein

      Tosi urponene

    • Anonyymi

      Taksiauton kuljettajan usein maahanmuuttajana, tai muuten huonosti koulutettuna on vaikea hahmottaa kaupallisuutta yritystoiminnassa. Taksiyritys on kuten kukkakioski torin nurkalla ja Hertz on kuten Plantagen kukkakauppa. Kulu ja kustannusrakenne ovat aivan toista luokkaa kannattavuuden kannalta.

    • Anonyymi

      Mitäpä sanovat Teslauskovaiset, joiden mielestä Tesla on täydellinen, huoltovapaa ja täysin viaton. Onko ristiriitaa vai puhkeaako kupla. Ehkä tuli työnnettyä kädet p:aan?

      • Anonyymi

        Näinköhän kukaan on noin väittänyt. Taidat olla sen verran tyhmä että käsität asiat tahallasi väärin..
        Täydellistä autoa ei ole, eikä tule.
        Huoltovapaa se on siinä mielessä että Tesla ei vaadi huoltoja tehtäväksi jotta takuu säilyisi, kuten muut merkit vaativat, eli rahastavat asiakasta, sähköautossa ei ole mitään sellaista joka vaatisi vuosittaista huoltoa kuten polttisksessa.
        Ei kukaan ole väittänyt viattomuuttakaan, koska se on sula mahdottomuus. Laskennallisesti liikkuvia ja kuluvia osia on huomattavasti vähemmän sähköautoissa, johon tällöin todennäköisyys vioittumiselle on pienempi..

        Mitä tulee kädet p:kaan työntämiseen niin kyllä se helpompaa on polttomoottorisen auton kanssa.


    • Anonyymi

      Artikkelissa mainitaa syyksi mm. korkeat korjauskustannukset?
      Tuon ikäisissä Tesloissa on vielä täysi takuu, joten korjauskuluja ei voi tulla, koska ne korjataan takuuseen.

      Eli joku puhuu ns. paskaa.

      • Anonyymi

        soitappa hertsille


    • Anonyymi

      Kaikenlaisia avauksia kateus saa aikaan.
      En omista Teslaa, enkä aio ostaa, ihan tiedoksi.

    • Anonyymi

      Tesla saa loppuakin. Hyvä että ruotsalaiset lakkoilee sitä teslan mielisairasta ukkoa vastaan.

    • Anonyymi

      Hetz (maailman suurin autovuokrafirma) siirtyy Tesloista kiinalaisiin autohin.

      Kyse ei ollut Autojen hvyydestä tai huonoudesta vaan siitä että Teslojen arvokehitykseen ei voi luottaa tehtaan poukkoilevan hinnoittelun vuoksi.

      • Anonyymi

        kaikki kiertää siis sen että tesla on n. kolmen vuoden kättöauto?


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      eipä tuosta voi kun vetää yhden johtopäätöksen-älä osta

    • Anonyymi

      Onhan tuo ollut tiedossa aina, että Tesla on luokattoman huonolaatuinen ja se osaltaan laskee jälleenmyyntiarvoa, uusien hinnoittelun poukkoilun lisäksi.
      Tuollaiset suuret firmat indikoivat hyvin näitä ongelmia, koska autoja on paljon käytössä ja päätökset tehdään rationaalisesti, eikä kiilusilmäisellä ideologialla sulkien silmät tosiasioilta.

      • Anonyymi

        Sitä on taas iltapaskan uutisia ynms luettu, jotta pääsee puhumaan huonolaatuisuudesta ja kaikenmaailman muista asioista, koko autosta mitään tietämättä.
        Joskus kannattais vaikka kokeilla ennen kuin vetää johtopäätöksiä ja kuuntelee suomalaista mediaa joka on monessakin asiassa kaikenlaista jenkki tuotantoa vastaan...
        Paljon parempi auto kun moni muu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä on taas iltapaskan uutisia ynms luettu, jotta pääsee puhumaan huonolaatuisuudesta ja kaikenmaailman muista asioista, koko autosta mitään tietämättä.
        Joskus kannattais vaikka kokeilla ennen kuin vetää johtopäätöksiä ja kuuntelee suomalaista mediaa joka on monessakin asiassa kaikenlaista jenkki tuotantoa vastaan...
        Paljon parempi auto kun moni muu!

        Aivan... Tesla on paska auto, mutta paljon, paljon parempi, kuin vaikkapa Toyota/Lexus, BMW, Audi, VW, Mercedez, Honda, Volvo, yms.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä on taas iltapaskan uutisia ynms luettu, jotta pääsee puhumaan huonolaatuisuudesta ja kaikenmaailman muista asioista, koko autosta mitään tietämättä.
        Joskus kannattais vaikka kokeilla ennen kuin vetää johtopäätöksiä ja kuuntelee suomalaista mediaa joka on monessakin asiassa kaikenlaista jenkki tuotantoa vastaan...
        Paljon parempi auto kun moni muu!

        nyt taitaa myyjät olla palstalla kiivaana?

        vai oletko jopa ostanut teslan ja vaihtoarvo on Nolla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä on taas iltapaskan uutisia ynms luettu, jotta pääsee puhumaan huonolaatuisuudesta ja kaikenmaailman muista asioista, koko autosta mitään tietämättä.
        Joskus kannattais vaikka kokeilla ennen kuin vetää johtopäätöksiä ja kuuntelee suomalaista mediaa joka on monessakin asiassa kaikenlaista jenkki tuotantoa vastaan...
        Paljon parempi auto kun moni muu!

        Moskvitshkin oli parempi kuin moni muu, vai oliko?


    • Anonyymi

      https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/80ec3d0c-c539-44f0-9b27-6a71a39ed9f1

      onkohan saanut VW suunnittelijoita tesla?

      • Anonyymi

        hih


    • Anonyymi

      eipä sitä taida tavallinen palkansaajakaan ostaa riskin takia?

      • Anonyymi

        On se kovaa hommaa tuo automyyjän elämä, eikä teslamyyjän elämä näköjään tee poikkeusta.


    • Anonyymi

      Teslojen arvon raju aleneminen ei Hertzin mukaan sovi autovuokraamojen bisnesmalliin.

      Miten se sitten sopii palkansaajalle?

      Toyotasta saa kolmen vuoden jälkeen vaihdossa melkein saman hinnan kuin uudesta...

      • Anonyymi

        Palkansaaja kärsii virheostoksensa ihan hissukseen.


      • Anonyymi

        ”Toyotasta saa kolmen vuoden jälkeen vaihdossa melkein saman hinnan kuin uudesta”

        Ei saanut. 2019 Corolla maksoi ~34k€ ja vajaa kolmevuotiaana hyvitys oli parhaimmillaan 24,5k€. Toki panttimaksulliseen uuteen Toyotaan olisi voinut saada tonnin pari enempi. Mutta Toyotan ominaisuudet riitti minulle ja toinen merkki tuli tilalle (eikä ole harmittanut).
        Montako Toyota kauppaa olet tehnyt, kun noin kovasti retostat? Kolmentonnin Corollat ei kuulu tähän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Toyotasta saa kolmen vuoden jälkeen vaihdossa melkein saman hinnan kuin uudesta”

        Ei saanut. 2019 Corolla maksoi ~34k€ ja vajaa kolmevuotiaana hyvitys oli parhaimmillaan 24,5k€. Toki panttimaksulliseen uuteen Toyotaan olisi voinut saada tonnin pari enempi. Mutta Toyotan ominaisuudet riitti minulle ja toinen merkki tuli tilalle (eikä ole harmittanut).
        Montako Toyota kauppaa olet tehnyt, kun noin kovasti retostat? Kolmentonnin Corollat ei kuulu tähän.

        jos tesla maksaa 60000e ja kolmen vuoden päästä saat vaihdossa 20000e niin onko se kannattava kaupanteko?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jos tesla maksaa 60000e ja kolmen vuoden päästä saat vaihdossa 20000e niin onko se kannattava kaupanteko?

        Nuo vaihtohinnat on vain sinun mielikuvituksen tulosta/toiveajattelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jos tesla maksaa 60000e ja kolmen vuoden päästä saat vaihdossa 20000e niin onko se kannattava kaupanteko?

        Näytäpä minulle 3-vuotias Tesla, jota myydään 20.000€ hintaan, niin käyn ostamassa sen heti pois.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Hei ääliö, siinä on neljä moottoria.


    • Anonyymi

      Ja muski selittää asian miten?

    • Anonyymi

      Eikö pojat vieläkään ole ymmärtäneet miksi Hertz ei enää ota Tesloja?

      Sillä ei ole mitään tekemistä auton itsensä kanssa vaan vain ja ainoastaan Teslan poukkoilevan hinnoittelun kanssa.

      Miksi siis ketjussa on jotain auton hyvyteen liittyvää asia, ettekö osaa lukea vai ettekö ymmärrä lukemaanne?

      • Anonyymi

        Näin, Tosin kaikkien sähköautojen hinnat tulevat alas lähiaikoina, kuten nyt Renaultillakin tuli kymppitonnin alas. Samoin on pakko käydä muillakin koska kilpailu niin määrää. Karu peli kalliimmalla auton ostaneelle, mutta toisaalta väliraha vaihtaessa ratkaisee.


    • Anonyymi

      aika riemullinen uutinen kuluttajaille juu

    • Anonyymi

      TRÖÖÖÖLLL ! ! TROLLITEHTAAN AAUUTISTI SEEKOPÄÄ NARSUN AVAUS. . DISSAUSTA SÄHKÖAUTOISTA ! ! ÄLÄ KOMMENTOI ! ÄLÄ RUOKI NARSUN TROLLITEHDASTA ! ! N 90 % AVAUKSISTA TROLLITEHTAALTA ! !

    • Anonyymi

      Kuka käyttäisi Hertziä. Todella huono palvelu.

    • Anonyymi

      Sipilän syy

    • Anonyymi

      Teslan laatu on liian huono autovuokraamoille.

      • Anonyymi

        Teslan laatu on kurjaakin kurjempi. Ainoistaan Toyota tekee vielä kurjempaa laatua. Jäähdytinnesteetkin valuvat pakoputkesta pihalle.


    • Anonyymi

      joko alittaa VWaudi laadunkin?

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Auton vikahan sekin on, jos kuljettaja on idiootti. Taidat olla samaa porukkaa.
        Puhutaan takaisinkutsusta, teslalla se tarkoittaa etänä suoritettavaa ohjelmistopäivitystä. Jos tuo tapahtuisi jollekin muulle merkille, nuo kaikki pitäisi viedä huoltoon, jossa neljäsosa autoista jumittuisi viikoiksi, koska ohjalmoinnissa tapahtuvan virheen vuoksi pitää vaihtaa jokin viidestä auton tietokoneesta… jota ei ole saatavissa. Tuo on totta eri merkkien keskustelupalstoja seuranneena.


    • Anonyymi

      hih

    • Anonyymi

      Tesla ja Toyota, siinä nykyajan Mosset.

    • Anonyymi

      Enpä kehu.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1361
    2. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1185
    3. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      22
      1084
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      210
      1043
    5. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      126
      1030
    6. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      984
    7. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      307
      937
    8. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      919
    9. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      885
    10. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      72
      833
    Aihe