Tulkintakysymys

Anonyymi-ap

Jumala antoi juutalaisille lakinsa ja asetuksensa. Ihmiskunta pani paremmaksi: se keksi ihmisoikeudet, jotka koskevat sekä oikea- että vääräuskoisia.

Niiden sanojen tulkinta taas riippuu kunkin uskontokunnan omasta tulkinnasta, eli ketkä kulloinkin misäkin ovat oikea- tai vääräuskoisia. Jumala itse katsoi, että vääräuskoiset kuvien palvojat saa surutta hävittää, kuten esimerkiksi Kaanaan maassa tapahtui.

Olemmeko me viisaampia kuin Jumala? Keksivätkö juutalaiset heille sopivan Jumalan? Entä Jeesuksen sanoma? Muuttiko Hän mielensä? Vanhan testamentin ja Uuden testamentin Jumala on erilainen. Toinen käskee hävittämään, toinen rakastamaan lähimmäistään, kuin itseään. Onko se lähimmäinen ainoastaan toinen juutalainen? Ei Jeesuksen mukaan.

11

169

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      • Anonyymi
        UUSI

        🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑

        💋 ­N­­­y­­­m­f­­­o­­m­a­a­n­­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      "Ihmiskunta pani paremmaksi: se keksi ihmisoikeudet, jotka koskevat sekä oikea- että vääräuskoisia"

      Kaikki lait johdetaan sen mukaan, miten paljon energiaa ja ruokaa on saatavilla.

    • Anonyymi

      VT:a ei pidä ottaa kirjaimellisesti.

      "Sillä en minä puhunut enkä antanut käskyä teidän isillenne poltto- ja teurasuhrista, kun vein heidät pois Egyptin maasta, vaan näin minä käskin heitä ja sanoin: Kuulkaa minun ääntäni, niin Olen teidän Jumalanne ja olette kansani; ja vaeltakaa aina sitä tietä, jota minä käsken teidän vaeltaa, että menestyisitte."

      Ja:

      "Kuinka saatatte sanoa: 'Olemme viisaita, ja meillä on Herran laki'? valheen työtä on tehnyt kirjanoppineiden valhekynä."

      Tämä todentaa, että perinnäistavoista oli kyse. Ja aloitus sortuu navetan lehmä taktiikkaan toteamalla kaavan "ihmiskunta pani paremmaksi".

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Teet samoin kun Mooseksenlain kannattajat aikoinaan. Miksi tuolloin Jeesus sai niin suuren vastaanoton? Koska hän edusti uutta tietoa ja käsityskykyä. Mooses kirjoitti (katse alaspäin), Jeesus puhui (katse ihmisissä). Kun on puhuttu Jumalan kenraalien tulemisesta, ei voi olla mitään muuta suuntaa, kuin katse ylöspäin.

        Jeesuksesta on 2000 vuotta. Oisko sulla mitään uutta annettavaa?

        1.Kor. 6:1-2 "Kuinka rohkenee kukaan teistä, jolla on riita-asia toisen kanssa, käydä oikeutta vääräin edessä? Miksei pyhien edessä? Ettekö tiedä, että pyhät tulevat maailman tuomitsemaan?"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teet samoin kun Mooseksenlain kannattajat aikoinaan. Miksi tuolloin Jeesus sai niin suuren vastaanoton? Koska hän edusti uutta tietoa ja käsityskykyä. Mooses kirjoitti (katse alaspäin), Jeesus puhui (katse ihmisissä). Kun on puhuttu Jumalan kenraalien tulemisesta, ei voi olla mitään muuta suuntaa, kuin katse ylöspäin.

        Jeesuksesta on 2000 vuotta. Oisko sulla mitään uutta annettavaa?

        1.Kor. 6:1-2 "Kuinka rohkenee kukaan teistä, jolla on riita-asia toisen kanssa, käydä oikeutta vääräin edessä? Miksei pyhien edessä? Ettekö tiedä, että pyhät tulevat maailman tuomitsemaan?"

        Olen miettinyt sitäkin, että kyseessä näyttäisi alustavasti olevan osa kolminaisuutta:
        Isän (Mooses oli Israelin lakien isä, joka sai lain Isältä - Luojalta, sis. n. 1000 vuotta, n. -1250–0, lähtö egyptistä ja matka Mooseksen johtamana),
        Pojan (Jeesus vastaa poikaa, sis. 2000 vuotta, 0-2000),
        ja Pyhän Hengen (vastaa tietäjiä ja näkijöitä ("profeettoja"), sis. 1000 vuotta, 2000-3000)?
        Lopussa sanontaan:
        Amen (?) Sis. ?000 vuotta?
        ja mitä se sisältää, koska se tarkoittaa "totisesti"? Tarkoittaako toista planeettaa, jonne on siirretty kelvolliset?

        Vai onko niin, että koska sanotaan, että valittujen takia ne ajat lyhennetään... On meinaan ennustettu, että kalojen aika päättyisi, ja vesimiehen aika alkaisi n. 2150-60 paikkeilla.
        Erään laskelman mukaan uusi valtakunta tms. tulisi v. 4000 paikkeilla.
        Erään kertomuksen mukaan nk. maan palaminen tapahtuisi muistaakseni 3960 paikkeilla. Samoihin laskelmiin olen päätynyt, kun näin netissä toteamuksen, että v. 2012 alkaisi historia kulkea taaksepäin, eli tapahtumat toistaisi itseään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen miettinyt sitäkin, että kyseessä näyttäisi alustavasti olevan osa kolminaisuutta:
        Isän (Mooses oli Israelin lakien isä, joka sai lain Isältä - Luojalta, sis. n. 1000 vuotta, n. -1250–0, lähtö egyptistä ja matka Mooseksen johtamana),
        Pojan (Jeesus vastaa poikaa, sis. 2000 vuotta, 0-2000),
        ja Pyhän Hengen (vastaa tietäjiä ja näkijöitä ("profeettoja"), sis. 1000 vuotta, 2000-3000)?
        Lopussa sanontaan:
        Amen (?) Sis. ?000 vuotta?
        ja mitä se sisältää, koska se tarkoittaa "totisesti"? Tarkoittaako toista planeettaa, jonne on siirretty kelvolliset?

        Vai onko niin, että koska sanotaan, että valittujen takia ne ajat lyhennetään... On meinaan ennustettu, että kalojen aika päättyisi, ja vesimiehen aika alkaisi n. 2150-60 paikkeilla.
        Erään laskelman mukaan uusi valtakunta tms. tulisi v. 4000 paikkeilla.
        Erään kertomuksen mukaan nk. maan palaminen tapahtuisi muistaakseni 3960 paikkeilla. Samoihin laskelmiin olen päätynyt, kun näin netissä toteamuksen, että v. 2012 alkaisi historia kulkea taaksepäin, eli tapahtumat toistaisi itseään.

        "2012 alkaisi historia kulkea taaksepäin"

        Yksi tapa tehdä arvio on laskea 2012-2011, 2013-2010 jne.
        Sitten on toinen laskelma laskea Venäjän suurimpien hallinnon muutosten mukaan:
        1992 - 1917
        1993 - 18
        jne.

        Erikoinen yhtälö on
        2011 - 1936 (yhteenlaskettuna 47, ja tämä tuottaa saman kun eka. Joka on leffoi katsonu..)
        2014 - 39 (Ukrainan hässäkkä alkoi, ww2 alkoi, USA:n Manhattan projekti)
        2020 - 45 (Koronapandemia, Atomipommit Japaniin, ww2 päättyy)
        2036 - 61 (au:n nk. taikaneliö, Tsar Bomba räjäytettiin, "aurinko maanpäällä", 2036 Apophis maahan?)
        2076 - 2001 (WTC:t tuhottiin, terosota alkoi)

        Nämä läheiset luvut on vielä mysteeri:
        2095 - 2020 (oli maailmanlaajuinen koronapandemia)
        2165 - 2090 (vesimiehen aika alkaa joskus 2150-60 paikkeilla?)


    • Anonyymi

      Raamattua voi tulkita vain kahdella tavalla:
      oikein tai väärin.

    • Anonyymi

      Oikea Raamatun tulkintatapa on opetettu 2 Kor. 1:13:
      "Eihän siinä, mitä teille kirjoitamme, ole muuta kuin se, minkä voitte lukea ja myös ymmärtää. Toivon teidän täysin ymmärtävän."

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4783
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2290
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1816
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1536
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1481
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1328
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1247
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1102
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1091
    Aihe