Auto avoerossa

Anonyymi-ap

Kysyisin täältä mielipidettä auton jakoon avoerossa. Eli olen ostanut avoliiton aikana noin 15000 euron auton ja siitä kauppakirja minun nimellä ja pystyn todistamaan että minun sijoitusrahastolta se autoa vastaava summa siirretty yhteiselle tilille päivää ennen auton ostoa. Puolisoni vaati autoa kokonaan itselleen erossa ja nyt kinaamisen jälkeen puolet vähintään siitä rahana. Muuten tämä on mielestäni täysin selkeä että auto on minun mutta... siirsin hänet traficomin sivuilla itse toiseksi omistajaksi pari kuukautta auton oston jälkeen mutta myöhemmin ennen eroa kuitenkin poistin hänet traficomin sivuilta itse 2 omistajuudesta koska riidellessämme jo uhkaili ennen eroa että vie sen auton ja pitää sen kokonaan itsellään. Hän on tehnyt tuosta rikosilmoituksenkin että poistin hänet omistaja tiedoista mutta siitä en tiedä miten se asia etenee vielä. Eli kysymys on onko edellisellä puolisollani mitään oikeutta autoon tai edes osaan siitä vaikka veisi asian käräjille

8

614

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Siis exäsi on tehnyt rikosilmoituksen kun muutit sinun ostamasi auton omistajatietoja edestakaisin?
      Eiköhän nyt olis parasta että otat lakimieheen yhteyttä. Jos asuitte yhdessä ja olitte avoliitossa, saattaa exälläsi olla kuiten oikeus avoliiton aikana yhdessä hankittuun omaisuuteen. Kysy lakimieheltä, älä täältä. Ei kannata suostua mihin vaan ja exäsi Ei voi ainakaan koko autoa viedä mennessään, se olis jo varkaus.

      • Anonyymi

        Olen kyllä lakimieheen yhteydessä mutta jos jollain olisi kokemusta ja tietoa asiasta. Juuri sen takia tehnyt rikosilmoituksen kun olen vaihdellut omistajatietoja edestakaisi.


    • Anonyymi

      Avoliitossa asuvilla puolisoilla ei ole mitään juridista oikeutta toisen omaisuuteen. Jos sinulla on näyttää toteen, niin asia on helppo nakki. Avoliitto on sama kuin pelkkä seurustelu ei mitään lakiosuutta mihinkään.

      • Anonyymi

        Tämä tiedosaa kyllä mutta tämä kysymys liittyi juuri tuohon auton omistus suhteeseen kun väite on että se olisi ollut yhteine ja se hetken olikin rekisteriin merkittyjen omistajien mukaan vaikka voin todistaa että minä sen olen ostanut ja omilla rahoillani. Ni muuttaako se asiaa vai meneekö vain kauppakirjan ja tilitietojen mukaan jako.


    • Anonyymi

      Mitä tuollaisesta pikku jutusta riitelemään. Auton arvo on vuosien mittaan tippunut jo puoleen maksamastasi. Todellinen arvo huomattavasti alle sen. Ehkä jotain 2000-3000€ saisi jos yrittäisi myydä. Lupaa maksaa vaimolle 150€ kuukaudessa vuoden ajan niin olette tasoissa. Tai anna auto vaimolle ja vaimo maksaa. Terveisin erojuristi taaberman Teuvo

      • Anonyymi

        Kyllä se auton arvo on tarkistettu ja saatu siitä ostotarjouskin ni kyseessä yli 10000 auto edelleen ja ei minulle ainakaan vuoden yhdessä olosta yli 10k erimielisyydet mitään pikkurahoja ole. Eikä kyse ole kenenkään maksukyvyistä eikä muustakaan vaan siitä mikä kuuluu kenelle virallisesti ettei tavritse riidellä. Kukaan ei voi perusteetta vaatia tai pitää omaisuutta kuten tietäsit jos olisit lakimies oikeasti


    • Anonyymi

      Kannattaa laskea kymmeneen ja soittaa lakiapupuhelimeen. Käytännössä kannattaa ensin sopia nämä asiat keskenään. Mutta jos menee likaiseksi niin lakimiehelle vaikka maksaisi hieman.

    • Asia jo lienee ratkennut, mutta luulen, että saat pitää auton, koska mitään kauppakirjaa ei ole.

      Asia ratkennee itsesään, jos puolisosi on OIKEASTI tehnyt rikosilmoituksen tuosta rekisteriin siirrosta. Voi olla, että hän vain bluffaa. En tiedä, millä rikosnimikkeellä polisi tuota tutkisi, koska olet tehnyt virheen ja korjannut virheesi. Et ole varastanut mitään, etkä väärentänyt.

      Jos puoliso aikoo ottaa auton, pitää hänen haastaa sinut oikeuteen ja se on pitkä ja kivinen tie. Luulen, että hän voi tulla toisiin ajatuksiin kun tapaa asianajajan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      123
      9726
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      50
      2847
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      170
      2634
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2059
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1816
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      15
      1637
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1547
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      15
      1505
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      11
      1449
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe