Auto avoerossa

Anonyymi-ap

Kysyisin täältä mielipidettä auton jakoon avoerossa. Eli olen ostanut avoliiton aikana noin 15000 euron auton ja siitä kauppakirja minun nimellä ja pystyn todistamaan että minun sijoitusrahastolta se autoa vastaava summa siirretty yhteiselle tilille päivää ennen auton ostoa. Puolisoni vaati autoa kokonaan itselleen erossa ja nyt kinaamisen jälkeen puolet vähintään siitä rahana. Muuten tämä on mielestäni täysin selkeä että auto on minun mutta... siirsin hänet traficomin sivuilla itse toiseksi omistajaksi pari kuukautta auton oston jälkeen mutta myöhemmin ennen eroa kuitenkin poistin hänet traficomin sivuilta itse 2 omistajuudesta koska riidellessämme jo uhkaili ennen eroa että vie sen auton ja pitää sen kokonaan itsellään. Hän on tehnyt tuosta rikosilmoituksenkin että poistin hänet omistaja tiedoista mutta siitä en tiedä miten se asia etenee vielä. Eli kysymys on onko edellisellä puolisollani mitään oikeutta autoon tai edes osaan siitä vaikka veisi asian käräjille

8

798

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Siis exäsi on tehnyt rikosilmoituksen kun muutit sinun ostamasi auton omistajatietoja edestakaisin?
      Eiköhän nyt olis parasta että otat lakimieheen yhteyttä. Jos asuitte yhdessä ja olitte avoliitossa, saattaa exälläsi olla kuiten oikeus avoliiton aikana yhdessä hankittuun omaisuuteen. Kysy lakimieheltä, älä täältä. Ei kannata suostua mihin vaan ja exäsi Ei voi ainakaan koko autoa viedä mennessään, se olis jo varkaus.

• Anonyymi

Olen kyllä lakimieheen yhteydessä mutta jos jollain olisi kokemusta ja tietoa asiasta. Juuri sen takia tehnyt rikosilmoituksen kun olen vaihdellut omistajatietoja edestakaisi.

• Anonyymi

Avoliitossa asuvilla puolisoilla ei ole mitään juridista oikeutta toisen omaisuuteen. Jos sinulla on näyttää toteen, niin asia on helppo nakki. Avoliitto on sama kuin pelkkä seurustelu ei mitään lakiosuutta mihinkään.

• Anonyymi

Tämä tiedosaa kyllä mutta tämä kysymys liittyi juuri tuohon auton omistus suhteeseen kun väite on että se olisi ollut yhteine ja se hetken olikin rekisteriin merkittyjen omistajien mukaan vaikka voin todistaa että minä sen olen ostanut ja omilla rahoillani. Ni muuttaako se asiaa vai meneekö vain kauppakirjan ja tilitietojen mukaan jako.

• Anonyymi

Mitä tuollaisesta pikku jutusta riitelemään. Auton arvo on vuosien mittaan tippunut jo puoleen maksamastasi. Todellinen arvo huomattavasti alle sen. Ehkä jotain 2000-3000€ saisi jos yrittäisi myydä. Lupaa maksaa vaimolle 150€ kuukaudessa vuoden ajan niin olette tasoissa. Tai anna auto vaimolle ja vaimo maksaa. Terveisin erojuristi taaberman Teuvo

• Anonyymi

Kyllä se auton arvo on tarkistettu ja saatu siitä ostotarjouskin ni kyseessä yli 10000 auto edelleen ja ei minulle ainakaan vuoden yhdessä olosta yli 10k erimielisyydet mitään pikkurahoja ole. Eikä kyse ole kenenkään maksukyvyistä eikä muustakaan vaan siitä mikä kuuluu kenelle virallisesti ettei tavritse riidellä. Kukaan ei voi perusteetta vaatia tai pitää omaisuutta kuten tietäsit jos olisit lakimies oikeasti

• Anonyymi

Kannattaa laskea kymmeneen ja soittaa lakiapupuhelimeen. Käytännössä kannattaa ensin sopia nämä asiat keskenään. Mutta jos menee likaiseksi niin lakimiehelle vaikka maksaisi hieman.

• Asia jo lienee ratkennut, mutta luulen, että saat pitää auton, koska mitään kauppakirjaa ei ole.

Asia ratkennee itsesään, jos puolisosi on OIKEASTI tehnyt rikosilmoituksen tuosta rekisteriin siirrosta. Voi olla, että hän vain bluffaa. En tiedä, millä rikosnimikkeellä polisi tuota tutkisi, koska olet tehnyt virheen ja korjannut virheesi. Et ole varastanut mitään, etkä väärentänyt.

Jos puoliso aikoo ottaa auton, pitää hänen haastaa sinut oikeuteen ja se on pitkä ja kivinen tie. Luulen, että hän voi tulla toisiin ajatuksiin kun tapaa asianajajan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2681
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      151
      1258
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1135
    4. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1008
    5. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      206
      949
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      15
      899
    8. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      855
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      855
    10. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      40
      851
    Aihe