Kirjallisuusvisa

37

633

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuttuja teoksia ja kirjailijoita. 😊

      "Hienosti tiedetty, onnittelut! Olet selvästi lukenut kirjan jos toisenkin!

      Vastasit oikein 12 kysymykseen"

      • Loistava tulos!


    • 12.
      Liian helppo.
      Mutta TV-juontajia en muista.

      • Loistavaa!


      • Ajattelin samaa kanssa tästä kirjallisuusvisasta eli liian helppo.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Ajattelin samaa kanssa tästä kirjallisuusvisasta eli liian helppo.

        Minusta tuo sinun nikkisi orkideakuva on hieno.


      • buddy-love kirjoitti:

        Minusta tuo sinun nikkisi orkideakuva on hieno.

        Kiitos. Se on otettu Robert Mapplethorpen valokuvasta. Mapplethorpe otti valokuvia esimerkiksi erilaisiin maljakoihin laitetuista kuvista kuten vaikka tulppaaneista.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Kiitos. Se on otettu Robert Mapplethorpen valokuvasta. Mapplethorpe otti valokuvia esimerkiksi erilaisiin maljakoihin laitetuista kuvista kuten vaikka tulppaaneista.

        Epätavallista että siinä on värit, sillä hänhän kuvasi melkein pelkästään mustavalkoista.


      • buddy-love kirjoitti:

        Epätavallista että siinä on värit, sillä hänhän kuvasi melkein pelkästään mustavalkoista.

        Aika paljon kuvasi mustavalkoisena kyllä.


    • Hupsista, olihan se tosiaan aika helppo kuten otsikkokin mainosti 😁

      Hienosti tiedetty, onnittelut! Olet selvästi lukenut kirjan jos toisenkin!
      Vastasit oikein 12/12 kysymykseen

      • Loistavaa! Helppo visa.


    • 12/12 ei ollu kyllä kovin kinkkinen tää kirjallisuusvisa.😊.

      • Loistava tulos! Ei olli vaikee.


      • Ei olli vaan ollu


      • Norppa83 kirjoitti:

        Loistava tulos! Ei olli vaikee.

        Juu eipä ollunna ei.😀


      • Mikkojuhan
        Norppa83 kirjoitti:

        Ei olli vaan ollu

        Jeps ei ollu olleilla mitään tekoo tässä nyt.😀.


    • Anonyymi

      Melko helppo. Rauha-täti piti arvata.

      -harmiseikirj-

    • Olipa hauska visa, kun kerrankin ei tarvinnut arvata yhtäkään! 👏😃

      Hienosti tiedetty, onnittelut! Olet selvästi lukenut kirjan jos toisenkin!
      Vastasit oikein 12 kysymykseen

      • Hieno tulos! Moni saanut tästä 12/12. Tää visa on liian helppo.


    • Anonyymi

      Tuossa oli pelkkää fiktiota! 😵🙈💀 En voi kestää tuollaista! 😨 Ei mitään asiakirjallisuutta. 😱

      Boikotoin fiktiota ja elokuvia. Ne ovat tylsiä! 😵 Luen vain asiakirjallisuutta ja katson vain dokumentteja ja keskusteluohjelmia.

      11/12. "Taidat olla kirjaston ahkera asiakas!"

      Kyllä, mutta kaunokirjallisuuden hyllyt kierrän kaukaa! 🥴 Uskonnollisia kirjoja luen joskus, viimeksi (kesällä) Bhagavad Gitaa, mutta muunlaisesta fiktiosta en pidä.

      Minä tiedän, miksi nuoret eivät enää lue: heille ei tarjota luettavaksi ASIAA. En minäkään lukisi, jos saisi lukea vain fiktiota. 🤮

      🦄

      • Anonyymi

        Tuolla on mielenkiintoista luettavaa: parisataasivuinen sanskritin kielioppi. 😍

        https://www.learnsanskrit.org/static/pdf/vyakarana.pdf

        Sellainen vinkki että äänteiden opettelussa kannattaa käyttää youtubea apuna, koska muuten on hankala oppia mm. erilaisia d-äänteitä, jotka muodostetaan eri kohdissa kitalakea. 🤔

        🦄


      • Hyvä tulos kaikesta huolimatta.
        Itse en boikotoi fiktiivistä kirjallisuutta enkä elokuvia ja katson elokuvia ja luen fiktiotakin, mutta luen myös tietokirjallisuutta ja lehtiä katson dokumenttejakin.


      • Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

        Hyvä tulos kaikesta huolimatta.
        Itse en boikotoi fiktiivistä kirjallisuutta enkä elokuvia ja katson elokuvia ja luen fiktiotakin, mutta luen myös tietokirjallisuutta ja lehtiä katson dokumenttejakin.

        Kiitos!

        Juu, olen huomannut että muut ihmiset pitävät fiktiosta. 😨 En voi ymmärtää sitä, mutta todistan sitä ympärilläni joka päivä. 🤔

        🦄


      • E-Lukka

        fiktio on elämän suola, kuorrute kakun päällä


      • Anonyymi
        E-Lukka kirjoitti:

        fiktio on elämän suola, kuorrute kakun päällä

        Voileipäkakun (jota inhoan syvästi) kuorrute!

        Suola haavassa!

        🦄


    • Olipa helppo 12/12, Ei vaatinut suurta tietämystä. Risto Räppääjä en kirjana tuntenut, mutta muut oli ainakin jossain määrin tuttuja. Risto Räppääjän vastauksen tiesin oikein elokuvista, joista olin nähnyt pätkiä.

      • Hieno tulos! Oli liian helppo visa ja mietinkin sen jälkeen olin tehnyt tämän, että kannattaako laittaa palstalle, mutta laitoin sitten kuitenkin.


    • Montgomery ja Räppääjä ovat melkoisen tuntemattomia, mutta siitä huolimatta 12/12. Olisin varmasti vastannut Rauha-setä, mikäli sellainen vaihtoehto vain olisi ollut. Olisi ollut enemmän 2000-lukua. Kuten myös olisi "Ei enää ihan niin pieni runotyttö"

    • Anonyymi

      jos lukee jotain kirjaa ja samalla siemailee jotain alkohoholijuomaa mieleen voi vilahtaa vaikka Aristoteleen Suurimmat Syndroomat eli ASS-lyhenteenä

    • Anonyymi

      tuollainen joo jos lukee jotain hyvää kirjaa ja siemailee jotain juomaa samalla, niin voi tulla hauskoja ajatuksia mieleen

    • Anonyymi

      mutta niin sivuston kaatumista huonot serverit, tiedän mistä saisi hyviä servereitä joku IBM tai Cray Supwrcomputer.

    • Nyt oli mielestäni tosi helppo. Täydet 12 pistettä.

    • Turhan helppo 12

      • Hyvä tulos! Munkin mielestä oli liian helppo visa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      649
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      616
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      68
      577
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      537
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      48
      503
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe