Jeesus lähetti miehiä, jotka oli lainopettajia

Anonyymi-ap

Jeesus lähetti miehiä, jotka oli lainopettajia.

Ei mitään homppelimiehiä perustamaan uusia lahkoja Amerikkaan.

Matt. 23:34

"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita MIEHIÄ ,
LAINOPETTAJIA. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen".

48

330

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
      23:34 Sentähden, katso, minä lähetän teidän tykönne profeettoja ja viisaita ja kirjanoppineita. Muutamat heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, ja toisia heistä te ruoskitte synagoogissanne ja vainoatte kaupungista kaupunkiin;
      23:35 että teidän päällenne tulisi kaikki se vanhurskas veri, joka maan päällä on vuodatettu vanhurskaan Aabelin verestä Sakariaan, Barakiaan pojan, vereen asti, jonka te tapoitte temppelin ja alttarin välillä.
      23:36 Totisesti minä sanon teille: tämä kaikki on tuleva tämän sukupolven päälle.

Eiköhän se ollut Isä Jumala, joka lähetti, ja kaikki tämä tapahtui sen sukupolven aikana, joka eli Jeesuksen aikana.

• Anonyymi

Jeesus: "Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita MIEHIÄ ,
        LAINOPETTAJIA. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen".

Luuk. 16:17

Jeesus: Mutta ennemmin taivas ja ma"a katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus: "Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita MIEHIÄ ,

Jeesus: Mutta ennemmin taivas ja ma"a katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.

Ei ole vielä taivas ja maa kadonnut, vaikka hellarit niin opettaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole vielä taivas ja maa kadonnut, vaikka hellarit niin opettaa.

Matt. 5:18

Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

• Anonyymi

Kuka muu ristinnaulittiin kuin Jeesus sapattirikkomuksista?

• Juutalaisille täytyi lähettää lainoppineita kun he olivat lakiliitossa Jeesuksen eläessä.

• Anonyymi

Parhami tykkäsi Juutalaispojista.

Parham, the father of Pentecostalism, the midwife of glossolalia, was arrested on charges of "the commission of an unnatural offense," along with a 22-year-old co-defendant, J.J. Jourdan.

On July 20, 1907, Charles Fox Parham and J. J. Jourdan, a Jewish boy, were charged with sodomy.

• Anonyymi

Luterilainen lainopettaja=satuolento.
      😂😂😂😂

• Anonyymi

Ja siltikin se samainen Jeesukseksi mainittu petti antamansa lupauksensa tulla ihan kohtsillään uudelleen Maan päälle. Vaan onko näkynyt ; )

• Anonyymi

Ei ole näkynyt Jeesusta.

Joskin hän lupasi lähettää puolustajan Pyhän Hengen ja sen on kyllä lähettänyt vaikka silti vähän hiljaista on silläkin saralla. Enemmän on lähettänyt vatipäitä.

• Anonyymi

Raamatun tekstejä on monet eri henkilöt kirjoittanut jälkikäteen ja niitä lauseita ja puheita vaan laitettiin kuuluisien henkilöiden puheiksi. Raamatussa totuus ja valhe on sekaisin.
        Jeesuksen sanomaksi väitetään sellaista, mikä ei ole Jeesuksen puhetta ollenkaan.

Esim.koko Markuksen evankeliumin loppu, mikä väitetään Jeesuksen kuoleman jälkeiseksi puheeksi, on täysin tuntemattoman kulkumiehen kirjoittamia tekstejä satojen vuosien perästä, mistä kirkolliskokous on ollut tietoinen, kun sen on sinne evankeliumin pidentämiseksi lisännyt. Edes kirjoittan nimeä ei tiedetä.

Asiasta on huomautus v- 92 painoksessa, Mark.16:9 kohdalla

Jeesus ilmestyy lähimmilleen
        9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä.
        [Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8.Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]

Ei Jeesus ketään kehottanut mitään myrkkyä juomaan...
        -myrkynjuonti, käärmeillä pistättäminen
        -uskokaan ja kastetaan, niin ei mitään haittaa
        -käsien ojentelu ja kaikki paranee

• Anonyymi kirjoitti:

Raamatun tekstejä on monet eri henkilöt kirjoittanut jälkikäteen ja niitä lauseita ja puheita vaan laitettiin kuuluisien henkilöiden puheiksi. Raamatussa totuus ja valhe on sekaisin.
        Jeesuksen sanomaksi väitetään sellaista, mikä ei ole Jeesuksen puhetta ollenkaan.

Esim.koko Markuksen evankeliumin loppu, mikä väitetään Jeesuksen kuoleman jälkeiseksi puheeksi, on täysin tuntemattoman kulkumiehen kirjoittamia tekstejä satojen vuosien perästä, mistä kirkolliskokous on ollut tietoinen, kun sen on sinne evankeliumin pidentämiseksi lisännyt. Edes kirjoittan nimeä ei tiedetä.

Asiasta on huomautus v- 92 painoksessa, Mark.16:9 kohdalla

Jeesus ilmestyy lähimmilleen
        9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä.
        [Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8.Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]

Ei Jeesus ketään kehottanut mitään myrkkyä juomaan...
        -myrkynjuonti, käärmeillä pistättäminen
        -uskokaan ja kastetaan, niin ei mitään haittaa
        -käsien ojentelu ja kaikki paranee

"Joka uskoo, on tekevä suurempia tekoja..."
        "Kaiken, mitä anotte, minä teen (saatte Isältä)"

Jeesus puhui höpöjä ja lupasi liikoja; hän ei pitänyt lupaustaan.

• Anonyymi
        Dunning-Kruger kirjoitti:

Jeesus ei kirjoittanut mitään ylös. Ne lauseet on kuulopuheita ja tarinoita ja usein liioitteluja, joita on laitettu Jeesuksen puheiksi ja kirjoitettu satojen vuosien perästä sinne.

Raamatussa totuus on kuin peltoon kätketyn aarteen kaltainen, se pitää sieltä etsiä ja harvat sen löytävät.

Ap. t. 17:11

Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.

Paavali varsinkin oli valehtelemisen mestari, joka kirkasti totuutta valehtelemalla.

Room. 3:7

Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

Raamattu kehottaakin: Tutkikaa kaikki ja pitäkää vain se mikä on oikein ja totta.

• Anonyymi

Jeesus antoi omille maan päällä eläineille opetuslapsille sen voiman tehdä niitä ihmeitä ja tunustekoja tietyn ajan ja sitä varten puhalsi heille sitä varten omaa Henkeään.

Ei ne kaikki lauseet ja lauseen puolikkaat kaikkia ihmisiä koske. Ne littyy määrättyihin tilanteisiin ja ihmisiin, keille ne sanat on annettu siinä kontekstissa.

• Anonyymi

Helluntailaiset vihaa sellaisia kohtia, mitkä ovat varmasti Jeesuksen itsensä sanomia kohtia. Jeesuksen omat oikeat opetuslapset puhuvat totta, eivätkä käytä valhetta kirkastamaan sanan totuutta Paavalin tapaan.

Matt. 5:18

Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.

• Anonyymi

Matt. 5:17

"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan."

"Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo. "

Helluntailaiset yrittävät valheellisesti kumota Jumalain lait vetoamalla milloin mihinkin: uskoon, ihmisen rakkauteen, henkeen, hurmoskokemuksiinsa jne.

• Anonyymi

Jeesuksen kanssa eläneet ja kulkeneet 12 apostolia olivat Jeesuksen ystäviä ja he tiesivät paremmin, mitä Jeesus oli oikeasti puhunut. Heille Jeesus ilmoitti kaiken, minkä oli kuullut omalta Isältään Jumalalta. Ei Jeesus mitään uusia omia oppeja kehitellyt, kuten usein kuvitellaan.

Joh. 15:15

En sano teitä enää palvelijoiksi, sillä palvelija ei tunne isäntänsä aikeita. Minä sanon teitä ystävikseni, olenhan saattanut teidän tietoonne kaiken, minkä olen Isältäni kuullut.

• Anonyymi

Ilm. 21:14

Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet.

• Anonyymi kirjoitti:

Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet.

Oletko koskaan miettinyt sitä, että muista apostoleista ei ole paljon mitään tietoa tai heidän opetustaan kuin Pietarista ja oletetusti Johanneksesta (tämän nimiin pannut tekstit eivät kylläkään ole hänen kirjoittamiaan)?

Jos seurakunta on rakennettu apostolien opetukselle - niin kuin Paavali sanoo - niin missä ne apostolien opetukset ovat? Nyt kristinusko perustuu lähes yksinomaan Paavalin opetuksille, joka ei ollut edes alkuperäinen apostoli eikä ole siten niiden kahdentoista joukossa.

• Anonyymi

Oletko koskaan miettinyt sitä, että muista apostoleista ei ole paljon mitään tietoa tai heidän opetustaan kuin Pietarista ja oletetusti Johanneksesta (tämän nimiin pannut tekstit eivät kylläkään ole hänen kirjoittamiaan)?

Jos seurakunta on rakennettu apostolien opetukselle - niin kuin Paavali sanoo - niin missä ne apostolien opetukset ovat? Nyt kristinusko perustuu lähes yksinomaan Paavalin opetuksille, joka ei ollut edes alkuperäinen apostoli eikä ole siten niiden kahdentoista joukossa.

Suullinen opetus oli pääasia seurakunnissa.

Paavali piilotteli Damaskontien tapahtumien jälkeen oikeilta Jeesuksen opetuslapsilta kolme vuotta talibaanien seassa nykyisen Turkin alueella, mistä oli kotoisin, ei kukaan tiedä, mitä siellä puuhasteli, sillä miehellä ei ollut puhtaat jauhot pussissa.

Valehteli tarvittaessa, eikä pitänyt sitä edes syntinä.

Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

• Anonyymi

Juudas oli apostoli ja hänellä oli erikoistehtävä.
        Paavalilla oli erikoistehtävä. Väkevän eksytyksen laittamien liikkeelle, jolla kaikki seulotaan ja koetellaan. Paavali kylvi ne valheen siemenet sinne totuuden sekaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juudas oli apostoli ja hänellä oli erikoistehtävä.
        Paavalilla oli erikoistehtävä. Väkevän eksytyksen laittamien liikkeelle, jolla kaikki seulotaan ja koetellaan. Paavali kylvi ne valheen siemenet sinne totuuden sekaan.

Paavali ei ole oikea Jeesuksen eli Karitsan apostoli, joita oli ne 12 miestä olivat, jotka kulkivat Jeesuksen eläissä maan päällä hänen kanssaan. He tunsivat ja kuulivatJeesuksen äänen, toisin kuin Paavali, joka oli helposti eksytettävissä.

Joh. 10:4

Ja laskettuaan kaikki omansa ulos hän kulkee niiden edellä, ja lampaat seuraavat häntä, sillä ne TUNTEVAT HÄNEN ÄÄNENSSÄ."

Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan KAHDENTOISSTA apostolin kaksitoista nimeä.

Piskuinen lauma tarkoitti 12 oikeata apostolia. Heille Jeesus antoi kastekäksyn ja delegoi omaa valtaansa Galilean vuorella. Matt.28:18.20

Paavali ei kuulu joukkoon.

Luuk. 12:32

Älä pelkää, sinä piskuinen lauma; sillä teidän Isänne on nähnyt hyväksi antaa teille valtakunnan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali ei ole oikea Jeesuksen eli Karitsan apostoli, joita oli ne 12 miestä olivat, jotka kulkivat Jeesuksen eläissä maan päällä hänen kanssaan. He tunsivat ja kuulivatJeesuksen äänen, toisin kuin Paavali, joka oli helposti eksytettävissä.

Joh. 10:4

Ja laskettuaan kaikki omansa ulos hän kulkee niiden edellä, ja lampaat seuraavat häntä, sillä ne TUNTEVAT HÄNEN ÄÄNENSSÄ."

Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan KAHDENTOISSTA apostolin kaksitoista nimeä.

Piskuinen lauma tarkoitti 12 oikeata apostolia. Heille Jeesus antoi kastekäksyn ja delegoi omaa valtaansa Galilean vuorella. Matt.28:18.20

Paavali ei kuulu joukkoon.

Luuk. 12:32

Älä pelkää, sinä piskuinen lauma; sillä teidän Isänne on nähnyt hyväksi antaa teille valtakunnan.

Vain oikeilla apostoleilla oli Jumalan valtakunnan avaimet, kun Jeesus antoi heille kastekäskyn ja oman valtuutensa ja lupauksen olla heidän mukana kastamassa joka päivä maailman loppuun asti.

Matt. 16:19 "Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet, ja minkä sinä sidot maan päällä, se on oleva sidottu taivaissa, ja minkä sinä päästät maan päällä, se on oleva päästetty taivaissa."

Matt.28
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suullinen opetus oli pääasia seurakunnissa.

Paavali piilotteli Damaskontien tapahtumien jälkeen oikeilta Jeesuksen opetuslapsilta kolme vuotta talibaanien seassa nykyisen Turkin alueella, mistä oli kotoisin, ei kukaan tiedä, mitä siellä puuhasteli, sillä miehellä ei ollut puhtaat jauhot pussissa.

Valehteli tarvittaessa, eikä pitänyt sitä edes syntinä.

Vauvakastetut vääntävät kirjoituksia omaksi kadotuksekseen!

1 Pietarin kirje:
        3:16 niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.

• Anonyymi

Jumala valtakunta ei kuulu uskosta osattomille, eikä kastekaan kuulu uskosta osattomille. Jumalan valtakunta kuulu Jumalan lapsille niille, jotka ovat syntyneet Jumalasta. Jeesus on ainoa portti ja ovi Jumalan valtakuntaan. Jos joku väittää päässeensä Taivasten valtakuntaan kasteen kautta ja kasteessa saaneensa uskon, niin hän on varas ja ryöväri.
      Ennen kastetta pitää olla uskossa Jeesukseen: ilman uskoa on mahdoton olla otollinen; sillä sen, joka Jumalan tykö tulee, täytyy uskoa, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät. Uskosta osattomina kristityiksi kastetut eivät kelpaa Jumalalle, sillä kaste ole tie Jumalan luokse, vaan Jeesus on tie.
      Paavaliakaan ei kastettu kristityksi. Opetuslapset pelkäsivät uskoon tullutta Paavalia ja epäilivät, oliko Paavali todella Jeesuksen seuraaja: Barnabas todisti: Barnabas otti hänet turviinsa ja vei hänet apostolien tykö ja kertoi heille, kuinka Saulus tiellä oli nähnyt Herran, ja että Herra oli puhunut hänelle, ja kuinka hän Damaskossa oli rohkeasti julistanut Jeesuksen nimeä. Paavali tuli uskoon Damaskon tiellä.
      Kristityksi kastaminen on väkevä eksytys, ja ilman tätä eksytystä ei olisi luterilaista kirkkoa.

• Anonyymi

Jaak. 2:20

Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

Helluntailaisten usko on yhtä tyhjän kanssa. Hurmoshenkien vallassa kaatuilua ja kristittyjen eksyttämistä omiin harhaoppeihinsa villitsevien henkien valtaa ja heresioihin sidottavaksi.

• Anonyymi

Toki Jeesus olisi eläissän puhunut oikeille apostoleille, että heidän joukkoonsa tulee uusi suuri kuuluisuus "Paavali". Eihän Herra tee mitään ilmoittamatta siitä etukäteen omille opetuslapsilleen.

Jeesus nimenomaa varoitti Paavalin kaltaisten tyyppien ilmestymisestä hänen kuolemansa jälkeen.

Matt.24:24
        Sillä vääriä messiaita ja vääriä profeettoja ilmaantuu, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että he johtavat, jos mahdollista, valitutkin harhaan.

Valittujen eksyttäminen tarkoittaa juuri Juutalaisten uskon romuttamista ja heidän eksyttämistä. Sitähän Paavali yritti tehdä koko ajan.

• Anonyymi

Huijareita on aina ollut olemassa.

• Anonyymi

Raamattu tuntee vain syntisten kasteen, mitään uskovien kastetta ei ole olemassakaan, muuta kuin lahkolaiseksi kääntyneillä (Jehovantodistajat, Helluntailaiset,Mormonit, Adventistit) . Heidän kaste on käännynnäiskaste, eli proselyyttikaste, pelkkä rituaalikaste, vesikaste.

Fariseukset oli helluntaintailaisten kaltaisia itseään tosiuskovaisina pitäviä. He menivät Johanneksen luokse saamaan sitä näyttävää uskovien upotuskastetta.

Koska tarjolla oli vain katuvien syntisten kaste, Johannes ei kastanut heitä olenkaan, vaan kutsui heitä kyykäärmeitten sikiöiksi.

• Anonyymi

Paavali sai demonin uudeksi henkioppaaaksi apuriksi tekemään sitä väkevätä lopun ajan eksytystä.

Jumala ei ottanut demonia "hän" pois Paavalista, vaikka kuinka sitä yritti rukoilla.

2. Kor. 12:8

Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

Kuningas Saulin ja Saulus Tarsolaisen kohtalo oli ihan samanlainen.

1. Sam. 16:14

Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

• Anonyymi

Vauvakastetut juopot rienaajat ovat olevinaan Paavalin suhteen parempia asiantuntijoita kuin Pietari!

Luterilaisten pitäisi tehdä oma raamattu, jossa ei olisi Apostolien tekoja eikä kirjeitä silloin se kävisi paremmin heidän uskontoonsa!

Helluntailaiset käyttävät kirkolliskokouksen hyväksymää kirkkoraamattua 33/38.

• Anonyymi

Pietarin ailahtelevan uskon ja mielen varaan ei mitään alkuseurakuntia voitu perustaa.

Matt. 16:23

Mutta hän kääntyi pois ja sanoi Pietarille: "Väisty tieltäni, Saatana! Sinä tahdot saada minut lankeamaan. Sinun ajatuksesi eivät ole Jumalasta, vaan ihmisestä!"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pietarin ailahtelevan uskon ja mielen varaan ei mitään alkuseurakuntia voitu perustaa.

Matt. 16:23

Mutta hän kääntyi pois ja sanoi Pietarille: "Väisty tieltäni, Saatana! Sinä tahdot saada minut lankeamaan. Sinun ajatuksesi eivät ole Jumalasta, vaan ihmisestä!"

Paavali oli Jumalan kutsuma.

Väitätkö luterilainen juoppo lahkolainen muuta!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali oli Jumalan kutsuma.

Väitätkö luterilainen juoppo lahkolainen muuta!

Juudas oli valittu apostoli, mutta hänellä oli erikoistehtävä.
        Paavalilla oli erikoistehtävä. Lopun ajan väkevän eksytyksen siementen kylväminen totuuden sekaan.
        Room. 3:7 "Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

Svenska Bibeln 1917 kääntää, että Paavali oli luonteeltaan epärehellinen. Eikä se ihmisen perusluonne siitä mihinkään muutu.

Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare?

• Anonyymi

Helluntailaisilla on oma Parhamin oppeihin sovitettu kansan raamattu, ja kootut selitykset eli novumit, mitä ne lukee. Ja erilaisia ohjeita, kuinka kristittyjen kanssa väitellään uskon asioista.

Ja lukee ne sisaruskonsa Mormonin kirjaa.

Mormonkin Kirja, Moroni, luku-8
      Pienten lapsien vanhempia uhataan kuolemalla ja helvetillä, jos he aikovat viedä lapsensa kastettavaksi kristityiksi.

• Anonyymi

Miksi ylipäänsä lähettää ketään? Mihin into lähetystyön perustuu?

Vaikka vastaanotto on kuuma.

• Anonyymi

Tosiaan: Miksi ylipäänsä lähettää ketään? Mihin into lähetystyön perustuu? Luterilaisen opin mukaan vauva saa ymmärryksen Jeesuksesta, kun vain kolme kertaa valutetaan vettä päähän.
        Otsalle valutetun veden kautta saa todistuksen Jeesuksen kuolemasta ja ylösnousemuksesta. Veden antama todistus on vakuuttava ja jokainen, jonka saa veden antaman todistuksen, tulee uskoon.
        Jumala ei katso henkilöön, niin samalla voi julistaa evankeliumia kenelle tahansa.

• Anonyymi

Oikeat profeetat puolustaa Jumalan sanan totuutta. Valheveljet keksiii omia oppejaan ja selittää selviä kohtia puhumalla vertauskuvista ja symbooleista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oikeat profeetat puolustaa Jumalan sanan totuutta. Valheveljet keksiii omia oppejaan ja selittää selviä kohtia puhumalla vertauskuvista ja symbooleista.

Harhaoppiset laittaa Jeesuksen suuhun jotain muuta, mitä Jeesus on itse sanonut.

Tästä on hyvä esimerkki, kun Jeesus sanoo, että kaikkien ihmisten pitää syntyä Jumalan tekona ylhäältä "vedestä ja Hengestä"-

Alkukielen sana vesi tarkoittaa tavallista vettä "primary element".

Joh.3: 5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse sisälle Jumalan valtakuntaan."

Jesus answered, Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born of water and of the Spirit, he cannot enter into the kingdom of God.

water

υδωρ

hudor hoo'-dore genitive case υδατος hudatos hoo'-dat-os, etc.

5204 Strongin koodi

Merkitys

1) water

1a) of water in rivers, in fountains, in pools

1b) of the water of the deluge

1c) of water in any of the earth's repositories

1d) of water as the primary element, out of and through which the world that was before the deluge, arose and was compacted

1e) of the waves of the sea

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Harhaoppiset laittaa Jeesuksen suuhun jotain muuta, mitä Jeesus on itse sanonut.

Tästä on hyvä esimerkki, kun Jeesus sanoo, että kaikkien ihmisten pitää syntyä Jumalan tekona ylhäältä "vedestä ja Hengestä"-

Joh.3: 5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse sisälle Jumalan valtakuntaan."

Jesus answered, Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born of water and of the Spirit, he cannot enter into the kingdom of God.

water

υδωρ

5204 Strongin koodi

Merkitys

1) water

1d) of water as the primary element, out of and through which the world that was before the deluge, arose and was compacted

Jos johonkin uskoon, niin tarvitaan tieto uskon kohteesta. Luterilaisuuden mukaan tieto Jeesuksesta välittyy kolmen otsaan valellun vesitipan avulla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tosiaan: Miksi ylipäänsä lähettää ketään? Mihin into lähetystyön perustuu? Luterilaisen opin mukaan vauva saa ymmärryksen Jeesuksesta, kun vain kolme kertaa valutetaan vettä päähän.
        Otsalle valutetun veden kautta saa todistuksen Jeesuksen kuolemasta ja ylösnousemuksesta. Veden antama todistus on vakuuttava ja jokainen, jonka saa veden antaman todistuksen, tulee uskoon.
        Jumala ei katso henkilöön, niin samalla voi julistaa evankeliumia kenelle tahansa.

Niin, kyllä tuo luterilainen systeemi toimii melko hyvin niin kauan kuin on lisänä Pyhäkoulut ja jos käydään Ala-asteella kirkossa pari kertaa vähintään.
        Mutta nykyisin on uskonnon vastaisuus suurta.

Missä tahansa kaksi tai kolme on koolla minun nimessäni siellä minä olen heidän keskellään.

Tämä pitää paikkansa yhä vaikka vain muutaman kerran kävisi lapsena kirkossa.

Ei Helluntaikirkko ole sen suurempi kuin Luterilainen Jeesuksen kohtaamispaikkana.
        Kyllä Herra toimii kaikkialla missä vähänkin kokoonnutaan.

Ikävä on tämä riita ja en ymmärrä miksi joku luterilainen kokee uskonsa olevan heikko jos Helluntailainen sitä pääsee kritisoimaan.

Syytä alemmuuskompleksiin ei ole.

• Anonyymi

Amerikassa on tutkittu paljon helluntailaisten hurmoskieliä. Yksi nainen kirkui niin mahdottomasti hengen voimasta, ja kun sitä ääntä verrattiin oikeisiin ääniin,niin se vastasi kojootin huutoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

water

υδωρ

5204 Strongin koodi

Merkitys

1) water

Vedestä ja lihasta syntyminen tarkoittavat samaa asiaa: luonnollista syntymää äidin kohdusta. Nikodeemus ymmärsi tämän luonnollisen syntymisen, mutta ei uudestisyntymistä, joka tapahtuu Jumalan hengestä.

Ihmisen pitää pelastuakseen syntyä ensin äitinsä kohdusta ja sitten vielä Jumalan hengestä. Pelkkä äidin kohdusta syntyminen ei tuo pelastusta. Tarvitaan lisäksi uudestisyntyminen.

Paavali sanoi uudestisyntyneiksi niitä aikuisia tai ymmärryksen ehtineitä ihmisiä, jotka olivat ottaneet vastaan Jumalan sanan, pelastuksen evankeliumin, ja uskoneet sen.

Jeesus sanoi uudestisyntymiseksi myös "ylösnousemusta": kun valitut nousevat ylös (kuolleista).

Matteuksen evankeliumi:
        19:28 Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: siinä uudestisyntymisessä, jolloin Ihmisen Poika istuu kirkkautensa valtaistuimella, saatte tekin, jotka olette minua seuranneet, istua kahdellatoista valtaistuimella ja tuomita Israelin kahtatoista sukukuntaa.

Tämä jättää auki mahdollisuuden, että joku voi pelastua, vaikka ei olisi uudestisyntynyt tämän elämän aikana. Näitä olivat yhden tulkinnan mukaan kaikki ennen ensimmäistä kristillistä helluntaita eläneet ihmiset, jotka olivat ehtineet kuolla. Uudestisyntyminen on tämän tulkinnan mukaan mahdollista vain uudessa liitossa, ei vanhan liiton aikana.

On ajateltu myös poisnukkuneiden vauvojen ja pienten lasten voivan pelastua sen uudestisyntymisen kautta, joka tapahtuu kuolleiden ylösnousemuksessa. Mutta nämä ovat kaikki tulkinnallisia asioita, joissa teologien ja Raamatun opettajien mielipiteet jakautuvat. Ikävää tässä on se, että erityisesti sakramentalistit tuomitsevat hanakasti eri tavalla uskovia helvettiin, kun heidän pelastumisen toivo on sakramenteissa eikä Jeesuksessa Kristuksessa ja hänen uhrissaan, josta tullaan osalliseksi uskon kautta - ei sakramenttien kautta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, kyllä tuo luterilainen systeemi toimii melko hyvin niin kauan kuin on lisänä Pyhäkoulut ja jos käydään Ala-asteella kirkossa pari kertaa vähintään.
        Mutta nykyisin on uskonnon vastaisuus suurta.

Missä tahansa kaksi tai kolme on koolla minun nimessäni siellä minä olen heidän keskellään.

Tämä pitää paikkansa yhä vaikka vain muutaman kerran kävisi lapsena kirkossa.

Ei Helluntaikirkko ole sen suurempi kuin Luterilainen Jeesuksen kohtaamispaikkana.
        Kyllä Herra toimii kaikkialla missä vähänkin kokoonnutaan.

Ikävä on tämä riita ja en ymmärrä miksi joku luterilainen kokee uskonsa olevan heikko jos Helluntailainen sitä pääsee kritisoimaan.

Syytä alemmuuskompleksiin ei ole.

Mihin tarvitaan pyhäkoulua? Luterilainen on tullut uskoon silloin, kun hänen päähän on valutettu vettä. Uskoon tulo edellyttää tietoa uskon kohteesta, Jeesuksesta. Eli kolme tippaa vettä antaa ymmärryksen Jeesuksesta ja luterilaisesta perisynnistä ja kadotuksesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mihin tarvitaan pyhäkoulua? Luterilainen on tullut uskoon silloin, kun hänen päähän on valutettu vettä. Uskoon tulo edellyttää tietoa uskon kohteesta, Jeesuksesta. Eli kolme tippaa vettä antaa ymmärryksen Jeesuksesta ja luterilaisesta perisynnistä ja kadotuksesta.

Kyllä pitää kokoontua Jeesuksen nimessä. Ei tuo pelkkä kaste oikein pitkälle mielestäni riitä.

Mutta kyllä Pyhäkouluissa on usein nainen opettajan roolissa mikä ei aina ole parasta.

Ehkä Helluntailaisilla on elävämpi opetussysteemi ja jopa mies saattaa joskus opettaa evankeliumia? En tiedä.

Itse kävin 2002 vuoden Vapaakirkossa ja 2003 vuoden Jehovan todistajissa ja koen tarvinneeni molempia hyvin paljon. Pelkkä Luterilaisuus antaa kyllä perusturvallisuuden tunteen, lahjoja ja seurakuntakin toimii melko hyvin. Mutta Ilmestyksen kokeminen sekä Jeesuksen todistaminen ja ymmärryksen saaminen on kuitenkin enemmän noiden muiden asia.

Hyvinvointi ja perusturvallisuus ovat tärkeitä Mutta välillä ne tuntuu petollisilta. Ja kaipaa enemmän tietoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä pitää kokoontua Jeesuksen nimessä. Ei tuo pelkkä kaste oikein pitkälle mielestäni riitä.

Mutta kyllä Pyhäkouluissa on usein nainen opettajan roolissa mikä ei aina ole parasta.

Ehkä Helluntailaisilla on elävämpi opetussysteemi ja jopa mies saattaa joskus opettaa evankeliumia? En tiedä.

Itse kävin 2002 vuoden Vapaakirkossa ja 2003 vuoden Jehovan todistajissa ja koen tarvinneeni molempia hyvin paljon. Pelkkä Luterilaisuus antaa kyllä perusturvallisuuden tunteen, lahjoja ja seurakuntakin toimii melko hyvin. Mutta Ilmestyksen kokeminen sekä Jeesuksen todistaminen ja ymmärryksen saaminen on kuitenkin enemmän noiden muiden asia.

Hyvinvointi ja perusturvallisuus ovat tärkeitä Mutta välillä ne tuntuu petollisilta. Ja kaipaa enemmän tietoa.

Tieto paisuttaa, mutta rakkaus rakentaa Raamattu sanoo.

Joskin eihän sillä ole niin merkitystä, vaan sillä miten meheviä herjoja toisista keksitään. Sillä usko punnitaan eikä Raamatun sanalla.

• Anonyymi

Huume-Eeva hoki TV7:lla Faraon äidin ja hautapaikan nimeä: sakkaraa...oikein vahvassa hurmoksessa...

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      137
      3542
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      40
      2785
    3. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      40
      2679
    4. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      123
      2548
    5. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      30
      2545
    6. Oletko sä luovuttanut

Mun suhteeni
      Ikävä
      116
      1895
    7. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      323
      1619
    8. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      174
      1508
    9. Aatteleppa ite!

Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.
      Maailman menoa
      316
      1414
    10. Onko se ikä

Alkanut haitata?
      Ikävä
      66
      1268
    Aihe