Tuleeko lisää ongelmia

Anonyymi-ap

Miten uskaltaa ottaa yhteyttä ahdistuksen ym takia lääkäriin? saako vain lisää uusia ongelmia yms? varaa ei ole yksityiselle joten joutuisi kunnallisen armoille ja paljon kauhu juttuja täälläkin saa lukea että on liukuhihna hommaa, lääkkeitten tuputusta ja sitä et asiakkaan terveys ei ole tärkeä vaan se että kykenee töihin:(

93

681

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä suosittelisin, että ottaa yhteyttä. Työpaikalla ei kannata puhua ahdistuksistaan, eikä ongelmistaan

      • Anonyymi

        Ainoastaan psykiatrit täällä suosittelee itse itseään, kannattaa tulla heille puhumaan ongelmostaan.
        Älä hitossa tee sitä virhettä.
        Usko kokemus asiantuntijoita, älä itse itsensä suosittelijlita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainoastaan psykiatrit täällä suosittelee itse itseään, kannattaa tulla heille puhumaan ongelmostaan.
        Älä hitossa tee sitä virhettä.
        Usko kokemus asiantuntijoita, älä itse itsensä suosittelijlita.

        Haluaisitko avata hieman tätä ajatusprosessiasi, miksi joku ylityöllistetty ihminen kirjoittelisi nettiin ja kalastelisi täältä itselleen vielä ylitöitä?

        Tiesitähän että vaikka kokemusasiantuntija ei olekkaan mikään rekisteröity nimike, niin he itse puhuvat koulutetuista kokemusasiantuntijoista, jotka toimivat sitten rehellisesti, pääsääntöisesti, ihan omalla nimellään ja omilla kasvoillaan.

        Kokemusasiantuntijoihin voi tutustua vaikka Kokoa yhdistyksen sivuilta.
        https://www.kokemusasiantuntijat.fi/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainoastaan psykiatrit täällä suosittelee itse itseään, kannattaa tulla heille puhumaan ongelmostaan.
        Älä hitossa tee sitä virhettä.
        Usko kokemus asiantuntijoita, älä itse itsensä suosittelijlita.

        Jos on nähnyt kymmeniä potilaita saavan avun lääkärin kautta niin tietää että propaganda netissä on ainoastaan ilkeiden ihmisten kirjoittelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainoastaan psykiatrit täällä suosittelee itse itseään, kannattaa tulla heille puhumaan ongelmostaan.
        Älä hitossa tee sitä virhettä.
        Usko kokemus asiantuntijoita, älä itse itsensä suosittelijlita.

        Nekin asiantuntijat joilla on ” kokemusta” ovat usein ennakkoluuloisia ihmisiä joille ei mikään hoito auta.
        Kyllä ahdistukseen saa ottaa yhteyttä asiantuntijoihin joilla on koulutus näihin asioihin ja jotka todella auttavat .
        Ahdistusta ilmenee monella ihmisellä joten se ole mikään kamalan vakava asia sinänsä, mutta kamala silloin kun se on päällä.
        Monelle auttaa pieni annos SSRI lääkettä ja saavat taas tuntea että elämä on elämisen arvoista.ämutta ihmiset joilla on alkoholi ongelmia ja käyttävät lääkistystä samanaikaisesti eivät parane, koska lääkkeet ja alkoholi vaikuttavat saman osaan aivoissa . Joten se joka todella haluaa apua ei juo alkoholia lääkityksen aikana


      • Anonyymi
        UUSI

        😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋

        🔞 ­­­N­­­y­­­m­f­­­o­­m­a­­­a­­­n­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Lääkärillä on vaitiolovelvollisuus. Varaa aika psykiatriselle sairaanhoitajalle. Hoitajalla ei ole oikeutta määrätä lääkkeitä. Hän voi kuunnella ja keskustella ja jos jatkolle on tarvetta niin varaatte uuden ajan.

      Tosin verikokeissa saatat ensin joutua käymään niin voidaan esim sulkea pois kilpirauhasairaudet

      • Anonyymi

        Juu ja huumeidenkäyttö pitää myöskin sulkea pois ennen lääkkeiden aloitusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu ja huumeidenkäyttö pitää myöskin sulkea pois ennen lääkkeiden aloitusta.

        Niinhän se pitäisi.
        Vuosia sitten kohdallani ei suljettu pois mitään. Lääkkeitä tuli runsain määrin, vaikka käytin runsaasti alkoholia, ajoittain polttelin myös kannabista.
        Mitä enemmän menin sekaisin, sitä enemmän lisättiin ja vaihdeltiin lääkityksiä. Oli kuulemma sairaus vain pahentunut. Ihmekös tuo....


      • Anonyymi

        psykohoitsut kuvittelee itsestään liikoja ja ovat aika usein lisäksi hassahtaneita astraalimaailman huuhaahan, kristalleja, kiviparantamista, astrologiaa, synkrnismeja, ultrajuttuja...tiki tunnistaa jo päällepäin jos tätä sorttia saa vastaansa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        psykohoitsut kuvittelee itsestään liikoja ja ovat aika usein lisäksi hassahtaneita astraalimaailman huuhaahan, kristalleja, kiviparantamista, astrologiaa, synkrnismeja, ultrajuttuja...tiki tunnistaa jo päällepäin jos tätä sorttia saa vastaansa

        Pitäskö joskus käydä psykohoitsulla, että tietäis mistä puhuu?


    • Anonyymi

      On tärkeää kyetä töihin. Sitä varten pitää olla terve, sairas ei töitä tee. On terveys tietysti tärkeää muutenkin.

      Kyllä terveyden- ja sairaanhoito tekee kaikkensa, että ihmiset olisivat terveitä. Sehän on kaikkien etu. Mutta ihmiset itse usein eivät piittaa pätkääkään omasta terveydestään.

      • Anonyymi

        Anteeksi nyt vaan mutta jos sulla on psyykkisistä syistä esim vaikea oppia uusia asioita ja omaksua niitä niin ei se lääkäri voi sille mitään. Luuletko etten haluis olla työkykyinen, Ottasitko sä psyykkisesti sairaan ihmisen sosiaalialalle töihin. Mä olen kerran jo saanut potkut niin luuletko että seuraava kerta olis helpompi ja pari kuun työhistorialla.

        Se etten opi uusia asioita on ihan kuule lapsuudesta asti ollut. Luuletko että on ollut helppoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anteeksi nyt vaan mutta jos sulla on psyykkisistä syistä esim vaikea oppia uusia asioita ja omaksua niitä niin ei se lääkäri voi sille mitään. Luuletko etten haluis olla työkykyinen, Ottasitko sä psyykkisesti sairaan ihmisen sosiaalialalle töihin. Mä olen kerran jo saanut potkut niin luuletko että seuraava kerta olis helpompi ja pari kuun työhistorialla.

        Se etten opi uusia asioita on ihan kuule lapsuudesta asti ollut. Luuletko että on ollut helppoa.

        Aloitus ei koskenut työntekoa tai työkykyä.
        Ap kyseli, miten käy, jos ottaa yhteyttä sairaanhoitoon ahdistuksen takia, ei liittynyt työhön millään tavalla.
        Suosittelen kyllä aloittajalle hakeutumaan avun piiriin, sitä varten ne ammattilaiset on olemassa. Ongelmien kanssa ei ole hyvä jäädä yksin, usein ne silloin saattavat vain kasvaa.
        Lukemalla netistä ihmisten kokemuksia ei oikein saa mitään kuvaa, kannattaako apua hakea vai ei. Nettiin useimmiten kirjoittavat vain sellaiset, jotka eivät ole haluamaansa apua saaneet, ja ovat muutenkin tyytymättömiä hoitokeinoihin, lääkkeisiin ammattilaisiin, ym.

        Paras keino, kun ottaa yhteyttä jonnekin sairaanhoitoon, ja käy itse katsomassa, mitä siellä sanotaan, ja jutellaan. Sillä tavalla se parhaiten selviää omalla kohdalla.


      • Anonyymi

        Eivät ne kaikkeaan tee enää siinä vaiheessa, kun ihminen on " menetetty tapaus ", eli ei ole enää kykeneväinen työelämään.
        Sen olen saanut kokea ihan itse henkilökohtaisesti, ja tunnen kyllä muitakin, joilla sama juttu.
        Tärkeänä pidetään vain sitä, että ihminen tuottaa yhteiskunnalle maksamalla veroja tekemällä töitä ja maksamalla veroja palkastaan.
        Kun ei ole työelämässä, ei ole oikein minkään arvoinen. Ei edes anneta mahdollisuutta tulla terveeksi vaivoistaan ja sairauksistaan. Ei välitetä, vaikka ihminen olisi kuinka huonossa kunnossa, huonovointinen.
        Helpommalla päästään, kun julistetaan ihminen mt-ongelmaiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anteeksi nyt vaan mutta jos sulla on psyykkisistä syistä esim vaikea oppia uusia asioita ja omaksua niitä niin ei se lääkäri voi sille mitään. Luuletko etten haluis olla työkykyinen, Ottasitko sä psyykkisesti sairaan ihmisen sosiaalialalle töihin. Mä olen kerran jo saanut potkut niin luuletko että seuraava kerta olis helpompi ja pari kuun työhistorialla.

        Se etten opi uusia asioita on ihan kuule lapsuudesta asti ollut. Luuletko että on ollut helppoa.

        Niin. Terveydenhuolto tekee kaiken, minkä se voi. Ihmeisiin se ei pysty, tietenkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät ne kaikkeaan tee enää siinä vaiheessa, kun ihminen on " menetetty tapaus ", eli ei ole enää kykeneväinen työelämään.
        Sen olen saanut kokea ihan itse henkilökohtaisesti, ja tunnen kyllä muitakin, joilla sama juttu.
        Tärkeänä pidetään vain sitä, että ihminen tuottaa yhteiskunnalle maksamalla veroja tekemällä töitä ja maksamalla veroja palkastaan.
        Kun ei ole työelämässä, ei ole oikein minkään arvoinen. Ei edes anneta mahdollisuutta tulla terveeksi vaivoistaan ja sairauksistaan. Ei välitetä, vaikka ihminen olisi kuinka huonossa kunnossa, huonovointinen.
        Helpommalla päästään, kun julistetaan ihminen mt-ongelmaiseksi.

        Kyllä jonkun on sitä rahaa yhteiskunnalle tuotettava. Ei rahaa itsestään synny, vaikka eräät näyttävät niin luulevan. Yhteiskunnalla ei ole mitään annettavaa sinulle, ei latin latia, jos työtä tekevät eivät sitä rahaa sinullekin jaettavaksi tee.

        Yhteiskunta toimii ja voi toimia vain, kun riittävän moni tekee töitä. Siksi ihmisen työkyky on yhteiskunnalle tärkeä. Olisi se kai tärkeä sinulle itsellesikin hyvän elämän vuoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä jonkun on sitä rahaa yhteiskunnalle tuotettava. Ei rahaa itsestään synny, vaikka eräät näyttävät niin luulevan. Yhteiskunnalla ei ole mitään annettavaa sinulle, ei latin latia, jos työtä tekevät eivät sitä rahaa sinullekin jaettavaksi tee.

        Yhteiskunta toimii ja voi toimia vain, kun riittävän moni tekee töitä. Siksi ihmisen työkyky on yhteiskunnalle tärkeä. Olisi se kai tärkeä sinulle itsellesikin hyvän elämän vuoksi.

        Anteeksi nyt vaan, ehkä tämä sinulle liian vaikea ymmärtää...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloitus ei koskenut työntekoa tai työkykyä.
        Ap kyseli, miten käy, jos ottaa yhteyttä sairaanhoitoon ahdistuksen takia, ei liittynyt työhön millään tavalla.
        Suosittelen kyllä aloittajalle hakeutumaan avun piiriin, sitä varten ne ammattilaiset on olemassa. Ongelmien kanssa ei ole hyvä jäädä yksin, usein ne silloin saattavat vain kasvaa.
        Lukemalla netistä ihmisten kokemuksia ei oikein saa mitään kuvaa, kannattaako apua hakea vai ei. Nettiin useimmiten kirjoittavat vain sellaiset, jotka eivät ole haluamaansa apua saaneet, ja ovat muutenkin tyytymättömiä hoitokeinoihin, lääkkeisiin ammattilaisiin, ym.

        Paras keino, kun ottaa yhteyttä jonnekin sairaanhoitoon, ja käy itse katsomassa, mitä siellä sanotaan, ja jutellaan. Sillä tavalla se parhaiten selviää omalla kohdalla.

        Höpö höpö. Kun kerran tulee papereihin merkintä niin aina olet silmätikkuna ja aina siitä huomautellaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anteeksi nyt vaan mutta jos sulla on psyykkisistä syistä esim vaikea oppia uusia asioita ja omaksua niitä niin ei se lääkäri voi sille mitään. Luuletko etten haluis olla työkykyinen, Ottasitko sä psyykkisesti sairaan ihmisen sosiaalialalle töihin. Mä olen kerran jo saanut potkut niin luuletko että seuraava kerta olis helpompi ja pari kuun työhistorialla.

        Se etten opi uusia asioita on ihan kuule lapsuudesta asti ollut. Luuletko että on ollut helppoa.

        Mitä tältä foorumilta olen lukenut, niin eihän sote alalle muita ihmisiä otetakkaan, kuin psyykkisesti sairaita.

        No mutta vattuilu sikseen.

        Sote allalla on todella paljon eri tehtäviä, ja niihin tarvitaan hyvin erilaisia ihmisiä. Sote alalla on myös todella paljon erilaisia työkokeiluja ja palkkatukia. Se on oma keskustelunsa, että miten sitten esimerkiksi palkkatuki todellisuudessa edistää ihmisen varsinaista työllistymistä. Ihan myös muistutukseksi, että maailmalla on myös muita aloja kuin sote ala.

        Mutta. Työllistymisessä jokaiselle alalle tärkeintä on se ihmisen oma motivaatio työllistyä. Jos sinulla on paperilla kaksi yhtä hyvää hakijaa, niin niistä se joka on motivoituneempi siinä työhaastattelussa saa sen paikan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät ne kaikkeaan tee enää siinä vaiheessa, kun ihminen on " menetetty tapaus ", eli ei ole enää kykeneväinen työelämään.
        Sen olen saanut kokea ihan itse henkilökohtaisesti, ja tunnen kyllä muitakin, joilla sama juttu.
        Tärkeänä pidetään vain sitä, että ihminen tuottaa yhteiskunnalle maksamalla veroja tekemällä töitä ja maksamalla veroja palkastaan.
        Kun ei ole työelämässä, ei ole oikein minkään arvoinen. Ei edes anneta mahdollisuutta tulla terveeksi vaivoistaan ja sairauksistaan. Ei välitetä, vaikka ihminen olisi kuinka huonossa kunnossa, huonovointinen.
        Helpommalla päästään, kun julistetaan ihminen mt-ongelmaiseksi.

        Niinsanottu keskiverto ihminen kuluttaa elämänsä aikana itse itselleen maksamansa verot.

        Työuran aikana kerättyjä veroja käytetään saman ihmisen kasvatukseen ja koulutukseen lapsena, ja saman ihmisen eläkekassaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä jonkun on sitä rahaa yhteiskunnalle tuotettava. Ei rahaa itsestään synny, vaikka eräät näyttävät niin luulevan. Yhteiskunnalla ei ole mitään annettavaa sinulle, ei latin latia, jos työtä tekevät eivät sitä rahaa sinullekin jaettavaksi tee.

        Yhteiskunta toimii ja voi toimia vain, kun riittävän moni tekee töitä. Siksi ihmisen työkyky on yhteiskunnalle tärkeä. Olisi se kai tärkeä sinulle itsellesikin hyvän elämän vuoksi.

        Ihminen ei voi itse valita sairastuuko vai ei.
        Siinä mielessä on typerää syyllistää sellaisia, jotka ovat esim. jonkun sairauden takia poissa työelämästä.
        Toivottavasti et itse sairastu, ettei kukaan joskus tulevaisuudessa tule sinulle kertomaan tuollaista mielipidettä, jonka itse sanoit ( kirjoitit ).


      • Anonyymi

        No tämähän se vasta tervettä tekstiä olikin.........


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö. Kun kerran tulee papereihin merkintä niin aina olet silmätikkuna ja aina siitä huomautellaan.

        Jaa-a.
        Kenen silmätikkuna, kuka huomauttelee ?
        Omituista kun en ole huomannut lainkaan tuollaista käytöstä kanssaihmisiltä. Huolimatta siitä, että papereistani merkintä löytyykin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinsanottu keskiverto ihminen kuluttaa elämänsä aikana itse itselleen maksamansa verot.

        Työuran aikana kerättyjä veroja käytetään saman ihmisen kasvatukseen ja koulutukseen lapsena, ja saman ihmisen eläkekassaan.

        Juuri näin. Monikaan ei tajua tätä asiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tältä foorumilta olen lukenut, niin eihän sote alalle muita ihmisiä otetakkaan, kuin psyykkisesti sairaita.

        No mutta vattuilu sikseen.

        Sote allalla on todella paljon eri tehtäviä, ja niihin tarvitaan hyvin erilaisia ihmisiä. Sote alalla on myös todella paljon erilaisia työkokeiluja ja palkkatukia. Se on oma keskustelunsa, että miten sitten esimerkiksi palkkatuki todellisuudessa edistää ihmisen varsinaista työllistymistä. Ihan myös muistutukseksi, että maailmalla on myös muita aloja kuin sote ala.

        Mutta. Työllistymisessä jokaiselle alalle tärkeintä on se ihmisen oma motivaatio työllistyä. Jos sinulla on paperilla kaksi yhtä hyvää hakijaa, niin niistä se joka on motivoituneempi siinä työhaastattelussa saa sen paikan.

        Te ootte niin nuoria. 2000 luvun alussa tuli postissa työhönosoituksia. Minäkin sain muutamat ja ehkä paras oli keskostenhoitaja. Minun piti soittaa ja sanoa etten ole oikea ihminen hoitamaan keskosia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Te ootte niin nuoria. 2000 luvun alussa tuli postissa työhönosoituksia. Minäkin sain muutamat ja ehkä paras oli keskostenhoitaja. Minun piti soittaa ja sanoa etten ole oikea ihminen hoitamaan keskosia.

        Ketkä on nuoria ?
        Taidat olla itsekin aika nuori.
        Minulle tuli jo 1980-luvulla postissa työhön osoituksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen ei voi itse valita sairastuuko vai ei.
        Siinä mielessä on typerää syyllistää sellaisia, jotka ovat esim. jonkun sairauden takia poissa työelämästä.
        Toivottavasti et itse sairastu, ettei kukaan joskus tulevaisuudessa tule sinulle kertomaan tuollaista mielipidettä, jonka itse sanoit ( kirjoitit ).

        Ihminen ei voi valita sairastuuko, eikä se aina pysty valitsemaan sitäkään että parantuuko, mutta ihminen voi omalla asenteella tehdä todella paljon sen eteen että miten sen asiansa kanssa pärjää.

        Ja kiitos kysymästä olen sairastunut, ja olen myös palannut työelämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen ei voi valita sairastuuko, eikä se aina pysty valitsemaan sitäkään että parantuuko, mutta ihminen voi omalla asenteella tehdä todella paljon sen eteen että miten sen asiansa kanssa pärjää.

        Ja kiitos kysymästä olen sairastunut, ja olen myös palannut työelämään.

        Hyvä, että olet parantunut, ja elämäsi on palannut ns. normaaliuomiin.
        En tiedä, olitko se sinä, joka kirjoitti, ettei yhteiskunnalla ole annettavaa, jos ihminen on vaikkapa sairauden takia poissa työelämästä.
        Siitä olen kanssasi samaa mieltä, että asenne ratkaisee aika paljon, siis omassa pärjäämisessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketkä on nuoria ?
        Taidat olla itsekin aika nuori.
        Minulle tuli jo 1980-luvulla postissa työhön osoituksia.

        Kiitos kohteliaisuudesta olen 47-vuotias


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloitus ei koskenut työntekoa tai työkykyä.
        Ap kyseli, miten käy, jos ottaa yhteyttä sairaanhoitoon ahdistuksen takia, ei liittynyt työhön millään tavalla.
        Suosittelen kyllä aloittajalle hakeutumaan avun piiriin, sitä varten ne ammattilaiset on olemassa. Ongelmien kanssa ei ole hyvä jäädä yksin, usein ne silloin saattavat vain kasvaa.
        Lukemalla netistä ihmisten kokemuksia ei oikein saa mitään kuvaa, kannattaako apua hakea vai ei. Nettiin useimmiten kirjoittavat vain sellaiset, jotka eivät ole haluamaansa apua saaneet, ja ovat muutenkin tyytymättömiä hoitokeinoihin, lääkkeisiin ammattilaisiin, ym.

        Paras keino, kun ottaa yhteyttä jonnekin sairaanhoitoon, ja käy itse katsomassa, mitä siellä sanotaan, ja jutellaan. Sillä tavalla se parhaiten selviää omalla kohdalla.

        Ihan niin ne joilla ei hoito onnistu ,ottavat usein alkoholiakin jopa huumeita joten ei ihme että voivat huonosti. Kun syö lääkkeitä niin niin silloin ei oteta alkoholia tippaakaan eikä myöskään huumeita , ei ihme ettei sellaiset koskaan parane, vaan elävät elämäänsä tavallaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät ne kaikkeaan tee enää siinä vaiheessa, kun ihminen on " menetetty tapaus ", eli ei ole enää kykeneväinen työelämään.
        Sen olen saanut kokea ihan itse henkilökohtaisesti, ja tunnen kyllä muitakin, joilla sama juttu.
        Tärkeänä pidetään vain sitä, että ihminen tuottaa yhteiskunnalle maksamalla veroja tekemällä töitä ja maksamalla veroja palkastaan.
        Kun ei ole työelämässä, ei ole oikein minkään arvoinen. Ei edes anneta mahdollisuutta tulla terveeksi vaivoistaan ja sairauksistaan. Ei välitetä, vaikka ihminen olisi kuinka huonossa kunnossa, huonovointinen.
        Helpommalla päästään, kun julistetaan ihminen mt-ongelmaiseksi.

        Totta kai se on tärkeää että jokainen joka kykenee käy työssä, ja kun katselet hieman mihin verorahat menee niin olet hiljaa. Mielenterveys haitat ovat fakta ja kukaan lääkäri oåei mitenkään keksi kellekkään mitään diagnoosi kyllä he tietävät mistä kenkä puristaa
        Mutta monella on kova pelko diagnoosia vastaan , ihan kun se olis jotain kamalaa että mielenterveys järkkyy , ja muka heidät leimataan jotenkin. Kukaan muu ei leimaa kun epätietoinen potilas itsensä lääkärit tekevät diagnoosi juuri siksi kun näkevät että sinulla on mielenterveydellisiä haittoja, ei mitenkään siksi että laittavat diagnoosin huvikseen
        Joten et ole näköjään sinäkään kehittynyt niin paljon että ymmärtäisit että mielenterveydestä kärsivä on sairas , kuten kaikki muutkin sairaudet niin sitä hoidetaan lääkkeillä . Olet itse ennakkoluuloinen ihminen mitä tulee psyykkisiin tiloihin ja siksi kiellät oman sairautesi ja niin kauan kun kiellät sen et tule koskaan paranemaankaan siitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen ei voi itse valita sairastuuko vai ei.
        Siinä mielessä on typerää syyllistää sellaisia, jotka ovat esim. jonkun sairauden takia poissa työelämästä.
        Toivottavasti et itse sairastu, ettei kukaan joskus tulevaisuudessa tule sinulle kertomaan tuollaista mielipidettä, jonka itse sanoit ( kirjoitit ).

        Jaa että oikein itse valitse joska sairastuu.äminulla oli äiti joka sanoi että kaikki sairaudet vaan ajatellaan pois eikä ollut koskaan päivääkään poissa töistä elämänsä aina
        Mutta auta armias kun vanheni ja sai dianeteksen ja aivoveren vuodon vatsa sairauden ja muistisairauden. Niin huomasi ettei ajattelemalla päässyt niistä eroon. Joten kukaan ei päätä itse sitä jos tulee sairaaksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa-a.
        Kenen silmätikkuna, kuka huomauttelee ?
        Omituista kun en ole huomannut lainkaan tuollaista käytöstä kanssaihmisiltä. Huolimatta siitä, että papereistani merkintä löytyykin.

        Nämä pelkäävät ja häpeävät ihan itse sairauttaan eivätkä ymmärrä että saitåraus mikä tahansa ei ole mitenkään silmätikkuna olemista. Taitaa olla itse aina kohdellut sairaista ihmisiä ikävästi ja siitä nyt sitten luulee että kaikki ovat samanlaisia . Ei kukaan ole mikään silmätikku jos sairastuu, ainoastaan ihminen joka saa avun lääkäristä ongelmiensa kanssa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen ei voi valita sairastuuko, eikä se aina pysty valitsemaan sitäkään että parantuuko, mutta ihminen voi omalla asenteella tehdä todella paljon sen eteen että miten sen asiansa kanssa pärjää.

        Ja kiitos kysymästä olen sairastunut, ja olen myös palannut työelämään.

        Ihan niin, vuosien varrella työelämässä kyllä kaikki sairaat tulivat terveeksi ja palasivat takasin työelämään , ja kukaanei katsonut vinoon mitenkään jollain oli ollut syvä masennus, toisella taas jokin muu mielenterveyden sairaus ja kaikki tulivat terveeksi joten kun itse ymmärtää ja hyväksyy tilanteen niin se o; oikea tapa päästä eroon sairaudestaan
        Mutta ihminen joka syyttelee milloin mitäkin ei parane koskaan vaan tulee olemaan aina sairas koska ei näe omaa sairauttaan sellaisen kun lääkäri sen näkee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos kohteliaisuudesta olen 47-vuotias

        Minuakin joskus sanottiin tuossa iässä nuoreksi.
        Esim. tuon ikäiselle ei kuulemma kannata tekoniveltä laittaa, kun se kestää sellaiset kymmenisen vuotta ja se pitäisi vaihtaa, eli olin siihen liian nuori lääkärin mukaan.
        Myös kun olen muistivaikeuksista valittanut jo vähän yli nelikymppisenä, olin kuulemma liian nuori, lääkäreiden mielestä ei silloin voi olla muistissa vikaa.
        ....jospa sitä onkin ikinuori....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nämä pelkäävät ja häpeävät ihan itse sairauttaan eivätkä ymmärrä että saitåraus mikä tahansa ei ole mitenkään silmätikkuna olemista. Taitaa olla itse aina kohdellut sairaista ihmisiä ikävästi ja siitä nyt sitten luulee että kaikki ovat samanlaisia . Ei kukaan ole mikään silmätikku jos sairastuu, ainoastaan ihminen joka saa avun lääkäristä ongelmiensa kanssa

        Mt-ongelmiin usein liittyy aika vahvasti heikko itsetunto, ja silloin saattaa kuvitella, että joutuu muiden silmätikuksi, tai kadulla katsellaan, ym. Vaikka kukaan ei erityisemmin missään huomiota kiinnitäkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan niin, vuosien varrella työelämässä kyllä kaikki sairaat tulivat terveeksi ja palasivat takasin työelämään , ja kukaanei katsonut vinoon mitenkään jollain oli ollut syvä masennus, toisella taas jokin muu mielenterveyden sairaus ja kaikki tulivat terveeksi joten kun itse ymmärtää ja hyväksyy tilanteen niin se o; oikea tapa päästä eroon sairaudestaan
        Mutta ihminen joka syyttelee milloin mitäkin ei parane koskaan vaan tulee olemaan aina sairas koska ei näe omaa sairauttaan sellaisen kun lääkäri sen näkee.

        Niin kauan kuin on ihmisiä ollut, ei ihan kaikki ole parantunut työkykyiseksi.
        Huuhaata väittää, että kaikki olisivat parantuneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tältä foorumilta olen lukenut, niin eihän sote alalle muita ihmisiä otetakkaan, kuin psyykkisesti sairaita.

        No mutta vattuilu sikseen.

        Sote allalla on todella paljon eri tehtäviä, ja niihin tarvitaan hyvin erilaisia ihmisiä. Sote alalla on myös todella paljon erilaisia työkokeiluja ja palkkatukia. Se on oma keskustelunsa, että miten sitten esimerkiksi palkkatuki todellisuudessa edistää ihmisen varsinaista työllistymistä. Ihan myös muistutukseksi, että maailmalla on myös muita aloja kuin sote ala.

        Mutta. Työllistymisessä jokaiselle alalle tärkeintä on se ihmisen oma motivaatio työllistyä. Jos sinulla on paperilla kaksi yhtä hyvää hakijaa, niin niistä se joka on motivoituneempi siinä työhaastattelussa saa sen paikan.

        hoivakoteihin näyttävät palkkaavan nykyään työllistämistuilla ihan eri alojen ihmisiä, seuranpitoon, ettei ihmisyys vallan unhtuisi näiltä itse hoivan suorittavilta, mistä tämä sitten kertookaan...


    • Anonyymi

      Mitäs tähän sanoisi. Ahdistus ei lähde ahdistumalla, eikä sormia napsauttamalla, vaan se on pitkällinen prosessi. Itse suosittelisin enemmän sitä sellaista "siedätyshoitoa" kuin lääkkeitä, mutta joskus niistäkin voi olla apua.

      Ehkä tärkeintä kuitenkin olisi se, ettei sitä hommaa tarvitse tehdä yksin. Siinä voi olla se hoitaja apuna, tai jos mahdollista vaikka joku ratkaisukeskeinen terapia jne.

      Mitä työhön tai työkykyyn tulee, niin työkyky itsessään on jo jonkinlainen terveyden mittari. Tietysti on ihmisiä jotka uupuu jne. Mutta samalla työ myös antaa paljon, onnistumisenkokemuksia ja toimeentuloa. Tiedän myös useita ahdistuneita jotka ovat palanneet työelämään, kunhan ovat oppineet olemaan sinut ahdistuksensa kanssa.

      Ja kauhujutut... Suomessa on neljännesmiljoona miepä palveluita käyttävää ihmistä. Heistä ehkä se alle kymmenen on täällä. Suosittelen että muodostat ihan oman mielipiteen omasta hoidostasi, etkä anna muiden määritellä sitä etukäteen.

      • Anonyymi

        Käytä sanaa kuka tahansa myötätuntoinen ihminen voi olla avuksi.
        Hoitaja voi olla saatanan palvoja, joka langetaa kirouksia ihmisen päälle.

        Hoitaja sanaa ei saisi käyttää kuin myötä tuntoisista ihmisistä,
        Psykiatria on teoriana sadistinen ja siksi siihen hakeutuu sasistiset, voimaa ja valtaa ihailevat, jotka inhoaa herkyttä ja tunteita.
        Tekevät herkistä sadisminsa tikkatsulun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käytä sanaa kuka tahansa myötätuntoinen ihminen voi olla avuksi.
        Hoitaja voi olla saatanan palvoja, joka langetaa kirouksia ihmisen päälle.

        Hoitaja sanaa ei saisi käyttää kuin myötä tuntoisista ihmisistä,
        Psykiatria on teoriana sadistinen ja siksi siihen hakeutuu sasistiset, voimaa ja valtaa ihailevat, jotka inhoaa herkyttä ja tunteita.
        Tekevät herkistä sadisminsa tikkatsulun.

        Oletko edes tavannut jotain mielenterveysalan hoitajaa? Nehän on kaikki tyyni sellaisia puunhalaajia ja eloveenatyttöjä, joita työmies vattuilee suohon mennen tullen.

        Ainoa asia mihin ne ei lähde mukaan on harhat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko edes tavannut jotain mielenterveysalan hoitajaa? Nehän on kaikki tyyni sellaisia puunhalaajia ja eloveenatyttöjä, joita työmies vattuilee suohon mennen tullen.

        Ainoa asia mihin ne ei lähde mukaan on harhat.

        Itse olen tavannut varmaan satoja vuosien varrella, tosin potilaana itse.
        Olen viettänyt myös vapaa-aikaa joidenkin mt-hoitajien kanssa.
        Ihmisiä he ovat siinä kuin muutkin, ovat vain valinneet ammatikseen hoitotyön.


      • Anonyymi

        Ihan totta, se yksinäisyys vaan pidentää ihmisen toipumista seurasin yhtä paniikki häiriöistä potilassata , hän soitteli parhaalle ystävälleen jos saisi tulla muutamaksi päiväksi hänen luokseen.Sai olla yhden aamupäivän siellä ja ” auttaja” oli hyvin nyrpeä sairasta kohtaan .
        Joten ystävyys pitäisi punnita ajoissa että onko se aitoa , etteikös niinkuin tälle ihmiselle ettei itse saanut tukea silloin kun hän sitä tarvitsi . Mutta itse oli aikoinaan auttanut tätä kylmää ihmistä
        Joten ihmiset ovat erilaisia , ja ne jotka todella ovat ystäviä ei sairaus eroita etekkin jos toinen aikaisemmin oli uhrannut tähän ihmiseen aikaansa joka oli hänen perheeltään pois
        Joten mielestäni ystävät ovat niitä parhaita auttajia, jos ystävyys on aitoa .
        Mikä ei näiden ihmisten kanssa ollut .


    • Anonyymi

      Oikein itsekkään jaksa apua enää hakea mistään vaikka on ihan kamala lähes jatkuva ahdistus ja unettomuus. Sen verran huonoja kokemuksia aiemmista hoitokerroista ja aina sitä samaa lääkkeiden tyrkyttämistä. Yhteiskunnan silmissä olen ollut menetetty tapaus jo lähemmäs 10 vuotta.

      Ahdistunut Mies

      • Anonyymi

        Kahvi heti pois jos unettomuutta. Myös aamukahvi tekee katkonaiset unet.

        Epa tabletit, jotka auttaa tanskalais tuttkimuksen mukaan parhaiten masennukseen eli kala-öljy.

        ,on tutkittu että masentuneilla on krooninen tulehdus koko elimistössä, hiiva tms
        Sen voi poistaa panemalla ruokaan keittämättömänä (viimeisenä jäähtyneen keiton päälle)
        rikkipitoisia kasveja: pipar juuri pastaa (raaka pasta on kallen mätitahna hyllyssä isommissa S ja K kaupoissa, prisma, citi market.
        Se myös poistaa makean himon.

        Vaihda makaroonit tuore tai pakaste vihanneksiiin.
        Älä syö ruokia joissa lisättyä fosforia; nuudelit, oatly kauramaito, manteli ja muut maidot, joissa fosfori estää manteleiden ja kauran sementoitumisen purkin pohjalle,
        makkarat, pitsa ja sulate juustot, jne.
        Älä juo aspartaami, asesilfaatti makeutettuja limpsoja.
        Niiden tilalle marjoja.
        Ruokavaliolla on suuri merkitys.
        Metsä piristää mieltä ja havun tuoksu karkottaa masennukset eteerisillä öljyillään hengitettynä.

        Älä käytä psyyykke pillereitå, ne tuhoaa kehon ja mielen ja henkisen hyvin voinnin.
        Varoitan uskomasta niitä jotka " rahasta" eli palkkaa vastaan valehtelee olebansa auttajia tai kuvittelevat olevansa.
        Toki harvoin heisdänkin joukostaan voi omata sielun.
        Mutta se on harvinaisempaa heissä kuin tavan kansassa, joka ei ole pilannut aivojaan ateisti teorioilla.


    • Anonyymi

      Jonkun unilääkkeen kuitenkin haluaisin että saisin edes nukuttua yöllä mut eipä lääkärit enää niitä määrää. Masennuslääkkeitä vain kuitenkin tyrkyttäisivät vaikka masennuskin voi johtua siitä kun ei pysty nukkumaan. No kai tässä on sitten valvottava vaan niin kauan kunnes sekoan lopullisesti ja kuolen unettomuuteen.

      Ahdistunut Mies

      • Anonyymi

        Anteeksi pragmaattinen lähestymistapani, mutta siis mikä on pahinta mitä hoitoon hakeutumisesta voi tulla? Sekö että saat reseptin lääkkeeseen jota voit halutessasi kokeilla, tai jättää kokonaan hankkimatta, jos sen nimi tai vaikutustapa ei miellytä?


      • Anonyymi

        Eräät masennuslääkkeet sisältävät ovat myös unilääkkeitä käytettäviä .
        Joten ota lääkkeesi äläkä elä epäilyjen varassa
        Kyllä lääkärit tietävät mitä kirjoittavat,ja jokainen lääkäri yrittää kirjoittaa juuri sitä lääkettä mikä on terveellisempää ihmisille se kun ainaiset unilääke reseptit
        Moni menee netistä lukemaan lääkkeensä ja saavat ihan vääriä käsityksi koska heillä ei ole lääketieteellistä koulutusta .joten minun neuvoni on että kun syö lääkkeensä eikä etsi netistä koko ajan mitä sivu vaikutuksia muka lääkkeillä on, sillä harvoin niitä mahdollisia sivuvaikutuksia sentää . Se joka lukee niistä kuo usein juuri ne vaikutukset itselleen kun ei ymmärtä asian ydintä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eräät masennuslääkkeet sisältävät ovat myös unilääkkeitä käytettäviä .
        Joten ota lääkkeesi äläkä elä epäilyjen varassa
        Kyllä lääkärit tietävät mitä kirjoittavat,ja jokainen lääkäri yrittää kirjoittaa juuri sitä lääkettä mikä on terveellisempää ihmisille se kun ainaiset unilääke reseptit
        Moni menee netistä lukemaan lääkkeensä ja saavat ihan vääriä käsityksi koska heillä ei ole lääketieteellistä koulutusta .joten minun neuvoni on että kun syö lääkkeensä eikä etsi netistä koko ajan mitä sivu vaikutuksia muka lääkkeillä on, sillä harvoin niitä mahdollisia sivuvaikutuksia sentää . Se joka lukee niistä kuo usein juuri ne vaikutukset itselleen kun ei ymmärtä asian ydintä

        Oletko koskaan itse käyttänyt mitään mielialalääkettä, tai psykoosilääkettä ?
        Olet niin kovin varma asiastasi, tulee mieleen, ettet ole itse kokenut sitä, miten lääkkeet voivat vaikuttaa, myös haitallisesti.


      • Anonyymi

        apoteekista saa valeriaanaa ja muitaki, yrttipohjaisia, ei kai se ota jos ei annakaan, kokeilu, jos ei jaksa itseään fyysisesti väsyttää pisteeseen että unesta pakottava tarve


      • Anonyymi

        On kuulema joku dna testi mistä näkee että millaiset lääkkeet ei missään nimessä sovi, näin välttää pahimmat sudenkuopat ja lääke testaukset


    • Anonyymi

      Pysy kaukana psykiatreista.
      Saat leiman, pakko lääkityksen joka tekee sellaisen kemiallisen epätasapaimon, joka näkyy km påähän, vie viimeisenkin järjen päästä.
      Systeemihän on. Tämä;
      1. Neuroleptit sulkee dobamiinin,
      2 jolloin maitohormooni lisääntyy,
      3. Josta seuraa ruokahalun kasvu, ja somatomediini rasvan poltto hormoonien lasku,
      Eli lihot valtavasti ja turpoat, jolloin myös sisäelimesi on turvoksissa.

      Neuroleptit sulkee neuronien toimintaa jonka seuraus on niiden surkatuminen ja siitä kemiallinen parkinson tauti oppimisvaikeuksineen ja muistihäiriöt ja sekavuus.
      Kemiallien valkosolujen laskeminen, eli luytimesi valkosolu tuotanto laskee joka trkee haima, maksa ja muita vaarallisia sisäelin tulduksia,
      Valitettbasti pakkaukset ei mainitse näitå kauan tunkettuja vakavia sivvaikutuksia.
      Mutta rehellisemmät valtiot kertvat ne sivuillaan englanniksi,
      Muista myös jos käyt psykiatrilla leimauttamassa istsesi, sinulla pitäå olla paljon rahaa kehosi sairauksien hoitamiseen verollisella ykistyisellä, koska
      Käytännlssä valtio valehtelee hoitvansa sinut, koska se haluaa julkismonopolilleen kaikki rahat,
      Mutta joka kerran jos sairastut esim aivokasbaimeen, olet leimattu, roska, jota valtio ei hoida, yksityinen ei ole niin kova rasisti kehon sairaita kohtaan, se hoitaa ne lajittelematta ihmisiä eri kastiin, koska se saa rahaa vain tehdystä työstä, ja jos hoitoja ei tehdä, ei tule pallkaakaan.

      Varoitan, älä usko että psykiatrit on auttajia, toki rotan myrkkykin auttaa, jos uskoo siihen.
      Psyykiatrit trkee sinusta pilleri orjan ja jos yirität lopettaa ne, huomaat ambulanssin ja sinitakit, koska et ennää omista itse kehoasi, vaan teoriositaan kauhuksi valllan ja voiman näyttäjä psykiatirit omistaa kehosi ja tekee traumatisoivia pidätyksiä heti jos sanot mitå näet, etkå enää usko että ,maksan, haiman, munuisten myrkyttäminen parantaa näkymätöntä sisintäsi.
      Psykiatria on vain 💰kuppaus teoria apteekkareille, big farmalle jota tohtorit itse omistavat.
      Mene puhumaan ongelmistasi uskovalle diakonille, he ei myy sinua pilleri tehtailleen 💰orjaksi.
      Rukous Jeesuksen veressä auuttaa ilman sivuvaikutuksia ja orjuuutta.
      Ja kritityt ovat sivistyneitä raakaan, erittäin julmaan psykiatriaan verrattuna.
      Psykiatria on vain teoria, ei tiede.
      Ei ole pienintä todistetta että ihmisellä olisi sellainen psyyke kuin 💰 kupparit valehtelee.
      Psykiatria on siis vain oletus että tallainen näkymätön sisin saattaa olla olemassa, jonka freud imi darvinin sosiaali darvinismista ja siitä ihmisten lajittelu evoluutiossa kehitys kelvottomaksi eli MT sairaaksi alkoi.
      Toki jos olet manipuloitava persoona, voit uskoa psykiatrien näkevän näkymättömän sisimpäsi, joka on ikuinen ylösnouseva sielusi, jonka yksin Jumala tuntee.
      Viimeinen ihmistuntija on psykiatri.
      Heidän koko teoria on tehty vain ja ainoastaan 💰 varten, tuotat 10 vuodessa pillereinä n.120 000 € big farmalle, tyhmä valtio maksaa kansansa myrkyttämisen työkyvyttömäksi.
      Jos menet psykaitrille tulet kärsimään ja paljon siitä virheestä, usko niitä jotka sanoo sen.
      Viisas oppii toisten virheistä.
      Keskinkertainen omistaan
      Ja tyhmä ei niistäkään.

      Ota oppi niiltä jotka on kokeneet mitä psykiatria on.
      Älä ota oppia niiltä jotka saa psykiatria palkaa tai pilleri💰 saavaa big farman kouluttamaa koululäketiedettä, hehän tekee suullaan aina uuden psyykke taudin heti jos löytävät kalliin kemikaalin, sille keksitään psyykke tsuti, jota se muka parantaa,
      Kaikki on valetta. Usko mua. Piste.

      • Anonyymi

        kuola tahtoo usein valua suupielestä, siitä näkee että päätä säädetty pitemmän kaavan mukaan


    • Anonyymi

      Aloittaja osui naulankantaan. Juuri näin se menee julkisella. Asiat menevät vain enemmän solmuun. Kaverini on aivan loppu tähän touhuun. Pelätään

      • Anonyymi

        Kertoisitko, mitä " pelätään " ? Siis kuka pelkää ja mitä ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kertoisitko, mitä " pelätään " ? Siis kuka pelkää ja mitä ?

        Kaikkia niitä kauhuja, joita mielikuvitus luo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkia niitä kauhuja, joita mielikuvitus luo.

        Niin joo, riippuu mielikuvituksesta.
        Joskus mielikuvitus voi aiheuttaa harmia, joskus iloa.
        Jos oma mielikuvitukseni aiheuttaisi kauhua, vaihtaisin ajatusten taajuutta, ja alkaisin mielikuvissani käymään läpi toisenlaisia asioita.


    • Hei,

      Saitkin jo paljon vastauksia ja monenlaisia vinkkejä. Minäkin kannustan hakeutumaan ammattiavun piiriin.

      Lisäksi on olemassa monia matalan kynnyksen auttavia tahoja, joista voi saada tukea elämän eri tilanteissa sekä vinkkejä muuhun avun hakemiseen. Näihin voi olla yhteydessä anonyymisti ja maksutta:

      - Tukinet.net - Tukipisteesi netissä https://tukinet.net/

      Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukihenkilö löytyy esimerkiksi Mieli Tukisuhteesta. https://tukinet.net/teemat/mieli-tukisuhde/tukisuhteet/

      Lisäksi ma-ke klo 15-19 ja to klo 15-21 on aikuisten kahdenkeskinen Solmussa-chat, jossa voi jutella päivystäjän kanssa mistä tahansa mielessä olevasta huolesta tai hankalasta elämäntilanteesta.

      Tukinetissä on llisäksi monenlaisia ryhmächattejä ja keskusteluryhmiä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja.

      Tukinetin kaikki palvelut saa käyttöönsä rekisteröitymällä palveluun anonyymisti. Osaa palveluista voi käyttää ilmankin rekisteröitymistä.

      Keskusteluapua on mahdollista saada matalalla kynnyksellä myös seuraavilta tahoilta:

      - Valtakunnallinen kriisipuhelin

      Jos soittaminen tuntuu omimmalta vaihtoehdolta, niin valtakunnallinen kriisipuhelin päivystää24/7 numerossa 09 2525 0111.

      - Kriisikeskukset

      Ympäri Suomea toimii myös kriisikeskuksia, joihin voi mennä keskustelemaan paikan päälle. Myös etävastaanotto on mahdollista osassa paikoista. Kriisikeskusten yhteystiedot löytyvät mm. MIELI Suomen Mielenterveys ry:n nettisivuilta: https://mieli.fi/tukea-ja-apua/keskusteluapua-kriisivastaanotoilla/

      Ystävällisin terveisin
      MIELI Kriisikeskus Helsinki/Kata

    • Anonyymi

      Kaikki nämä hän on käynyt läpi ja apua niistä ei saa. Aivan turhaa saivartelua.

      • Anonyymi

        Hän?

        Kuninkaallinen hän, vai kaverinko puolesta kyselet?


    • Anonyymi

      Lääkäriä ei pitäisi ahdistella raskaan palkkauksen lisäksi juurikaan enempää.

      • Anonyymi

        Niin helppoa rahaa, eikä kukaan täällä älyä käydä hakemassa sitä pois.


      • Anonyymi

        Tuskin ne lääkärit palkkansa takia ahdistuvat.


    • Anonyymi

      Täällä lähinnä huutelee ne, joilla on huonoja kokemuksia hoidosta tai hoidettunakin huono olo, harva hyvistä kokemuksista muistaa kehua laittaa tänne jälkeenpäin tai hoidon jo loputtua. Hyvin jo voiva harvemmin lukee edes välttämättä posteja asiasta, koska yleensä asia kiinnostaa vain kun se on ajankohtainen, eli kannattaa tämäkin muistaa.

      • Anonyymi

        Täällä on sellainen ehkä viiden hengen vakio joukko joista en ole edes varma että onko ollu aidosti huonoa hoitoa, vai valittaavatko valittamisen ilosta. Kun ne valituspiirteet siinä stoorissa on niin korostuneita että niistä aidoista hoidon ongelmista ei oikein saa selvää.

        Mutta ajattelen niinpäin että jos suomessa on se neljännesmiljoona miepä palveluiden käyttäjää, ja jos vain viisi on saanut huonoa hoitoa, niin hoito on lähellä täydellisyyttä.


      • Anonyymi

        Itse jo aika hyvin toipuneena luen näitä palstoja ihan mielenkiinnosta. Täällä on niin eriäviä mielipiteitä, että joskus joutuu ihan miettimään, mitä kaikkea ihmisillä on mielessään, taustallaan, jne.
        Muiden kokemuksista lukeminen on myös joskus opettavaista, herää paljon ajatuksia omaa historiaa ja kokemuksia ajatellen.
        Asioissa on aina monia eri kulmia, laaja-alaista, ei mitenkään suppeaa juttua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse jo aika hyvin toipuneena luen näitä palstoja ihan mielenkiinnosta. Täällä on niin eriäviä mielipiteitä, että joskus joutuu ihan miettimään, mitä kaikkea ihmisillä on mielessään, taustallaan, jne.
        Muiden kokemuksista lukeminen on myös joskus opettavaista, herää paljon ajatuksia omaa historiaa ja kokemuksia ajatellen.
        Asioissa on aina monia eri kulmia, laaja-alaista, ei mitenkään suppeaa juttua.

        Itse uskon että mielenlääkkeet on sekoittanut monen ihmisen elämän entistä pahemmin, toki on varmaan niitäkin jotka ilman lääkkeitä ei olisi enää hengissä.

        Ahdistunut Mies


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse uskon että mielenlääkkeet on sekoittanut monen ihmisen elämän entistä pahemmin, toki on varmaan niitäkin jotka ilman lääkkeitä ei olisi enää hengissä.

        Ahdistunut Mies

        Tästä olen kanssasi samaa mieltä.


    • Anonyymi

      Älä usko mihinkään kauhujuttuihin mitä täällä luet. Syyttävät usein lääkettä vaikka itsesairaus on se mikä saa heidät voimaan huonosti.
      Kumpa tietäisit miten monta ihmistä kieltää sairautensa ja sitten syyttelevät lääkäreitä ja hoitajia, mini pitää itseään erikois tapauksena jotenkin , tietämättä että kymmeniä ihmisisiä jotka ovat samaa tarinaa puhumassa. Itse olen seurannut monen potilaan elämää lääkityksen kanssa, kukaan ei ole valittanut vaan sanovat että elämä tuli taas järjestykseen kun sai lääkkeet
      Joten lääkityksen alussa voi voida hieman huonommin kun tavallisesti mutta se kuuluu asiaan ja menee ohi . Joten luota siihen että saat avun jos menet lääkäriin ja älä anna näiden sairaiden ihmisten vaikuttaa päätöksiisi, sillä et tiedä millainen ihminen yrittää vaikuttaa ihmisiin negatiivisella tavalla.
      Joten hoida itsesi ja kerro lääkärille miten voit ja voit myös kertoa että pelkäät kun olet lukenut netistä kaikenlaista .
      Yksi neuvo —— älä luennäiden hörhöjen juttuja sillä niissä ei ole koskaan mitään todellisuutta syyttäelevät ainoastaan aina jotakin elämässään omien mielikuvitustensa tuotteena

    • Anonyymi

      se voi pahimmassa tapauksessa viivästyttää somaattisen sairauden hoitoa kun oireet luetaan viallisen pään kehittelemiksi, jos tällainen diagnoosi ylöskirjataan

      • Anonyymi

        On tullut huomattua, että tällaisella diagnoosilla on todella vaikeaa saada mitään apua somaattisten sairauksien kanssa.
        Monesti oudommat oireet johtuvat vain " korvien välistä ".
        Väitetään myös herkästi luulosairaaksi, tai todetaan, että ihminen vain pelkää ja luulee sairastavansa jotain vakavaa sairautta.
        Se ei auta vaikka kuinka sanoo, ettei itsekään tiedä, mikä on vialla, mutta jokin on, epämääräinen oireilu ei ole normaalia, ei kuulu normaaliin elämään. Eli jokin on pielessä, eikä lääkäreitä paljoa kiinnosta selvittää.

        Pintapuolisesti voidaan tutkia, tavallisimmat verikokeet, ehkä joitain kuvauksia.
        Sitten, kun jotain jossain näkyy, ei tehdä sen eteen mitään, selitellään vain, ettei mitään ole, vaikka vointikin on todella huono. Tarkemmat tutkimukset jätetään tekemättä.

        Kun tulee jokin somaattinen sairaus, mt-ongelmista kärsinyt ihminen jätetään yksin sairautensa kanssa, sairautta ei seurata, kontrolloida, ei edes kysellä yhdenkään lääkärikäynnin yhteydessä miten sen kanssa menee. Vaikka mainitsisi sairaudesta, se ohitetaan.
        Oma sairauteni on vieläpä sellainen, että yksi lääkäri sanoo sitä vakavaksi, pahaksi sairaudeksi, toinen vain kohauttaa hartioita välittämättä mitään.
        Kirjoitan näin yleisesti, vaikka itsekin olen joutunut tähän älyttömään psyykeongelmaisten, suoraan sanoen, syrjintään.
        En ole ainoa mt-diagnosoitu, joka vähän kuin sivuutetaan somaattisten ongelmiensa kanssa.
        Ja jatkuvasti julkisuudessa höpötetään, kuinka samanarvoista kaiken täytyy olla, ihmisiä ja potilaita tulisi kohdella samanarvoisesti.
        Todellisuus on kaukana siitä.


      • Anonyymi

        Joko se sivusto on saatu lailliseksi?


    • Anonyymi

      joo, mitä todennäköisimmin tulee...

      ----
      80 prosenttia kaikista ihmisistä saa psykiatrista lääke- tai osastohoitoa elämänsä aikana. – Hoidon jälkeen heidän tilansa huononee
      Tekijä
      Aku Kopakkala -
      03/11/2023


      JAMA Psychiatry -lehden tutkimus osoittaa, että useimmat ihmiset saavat hoitoa ”mielenterveyshäiriöihin” ja heidän elämänsä huononee diagnoosin ja hoidon jälkeen

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja lähde tuohon

        https://madinfinland.org/80-prosenttia-kaikista-ihmisista-saa-psykiatrista-laake-tai-osastohoitoa-elamansa-aikana-hoidon-jalkeen-heidan-tilansa-huononee/

        hullun ura on kohtalokas

        -----Tutkimuksen tekivät Lars Vedel Kessing, Simon Christoffer Ziersen ja Per Kragh Andersen Kööpenhaminan yliopistosta sekä Avshalom Caspi ja Terrie E. Moffitt Duke-yliopistosta ja King’s College Lontoosta.

        Tutkimusaineisto tuli Tanskan kansallisesta terveydenhuollon yhteystietorekisteristä ja sisälsi satunnaisotoksen 1,5 miljoonasta tanskalaisesta vuosilta 1995-2018. Se sisälsi kaikki diagnoosit sairaalakontaktien kautta ja kaikki lääkemääräykset sairaaloista, perusterveydenhuollosta tai yksityisiltä psykiatreilta—mikä tarkoittaa, että tämä on vielä aliarvio. Se ei sisällä niitä, jotka eivät ole saaneet hoitoa tai ovat saaneet psykoterapiaa lääkityksen sijaan


      • Anonyymi

        ko tutkijat siis tulkitsivat löydöksensä eli hoidon jälkeen tapahtuneen elämän huonontumisen parhain päin näkemällä sen validioinniksi diagnoosille

        muutenkin voi ajatella, Kopakkala, lääkkeet johtavat ongelmiin, näyttöä löytyy yllin kyllin


      • Anonyymi

        Taitaa olla pienoinen virhe tuossa.
        Tuskin 80 prosenttia kaikista ihmisistä saa psykiatrista hoitoa.
        Voisin väittää, että on tarkoitettu sanoa, että 80 prosenttia mielenterveyden häiriöistä kärsivistä ihmisistä saa psykiatrista hoitoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ko tutkijat siis tulkitsivat löydöksensä eli hoidon jälkeen tapahtuneen elämän huonontumisen parhain päin näkemällä sen validioinniksi diagnoosille

        muutenkin voi ajatella, Kopakkala, lääkkeet johtavat ongelmiin, näyttöä löytyy yllin kyllin

        Minulla kyllä elämä muuttui paremmaksi hoidon jälkeen, ei suinkaan huonommaksi.
        No, miten kenelläkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa olla pienoinen virhe tuossa.
        Tuskin 80 prosenttia kaikista ihmisistä saa psykiatrista hoitoa.
        Voisin väittää, että on tarkoitettu sanoa, että 80 prosenttia mielenterveyden häiriöistä kärsivistä ihmisistä saa psykiatrista hoitoa.

        Ei ole virhettä, aineisto tanskalainen joten antaa oletettaavasti kuvaa julkiseen terveydenhuoltojärjestelmään kuuluvasta pillerinpyöittelystä.

        --Tutkijoiden mukaan todennäköisyys saada psykiatrisia lääkkeitä elämänsä aikana oli 82,6% (87,5% naisille ja 76,7% miehille). Todennäköisyys joutua sairaalahoitoon mielenterveyshäiriön vuoksi oli 29,0% (31,8% naisille ja 26,1% miehille).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole virhettä, aineisto tanskalainen joten antaa oletettaavasti kuvaa julkiseen terveydenhuoltojärjestelmään kuuluvasta pillerinpyöittelystä.

        --Tutkijoiden mukaan todennäköisyys saada psykiatrisia lääkkeitä elämänsä aikana oli 82,6% (87,5% naisille ja 76,7% miehille). Todennäköisyys joutua sairaalahoitoon mielenterveyshäiriön vuoksi oli 29,0% (31,8% naisille ja 26,1% miehille).

        tuossa vielä alkuperäisestä tutkimuksesta


        ----Mikä on elinikäinen riski kokea mielenterveyshäiriöitä ja/tai saada psykotrooppisia lääkkeitä ja mikä on yhteys pitkäaikaisiin sosioekonomisiin vaikeuksiin?

        Löydökset Tässä kohorttitutkimuksessa mielenterveyshäiriöiden ja/tai psykotrooppisten lääkkeiden määräämisen elinikäinen kumulatiivinen ilmaantuvuus oli suurempi kuin aiemmin raportoitu: noin 80 % väestöstä sai mielenterveyshäiriön hoitoa sairaalassa tai yleislääkäreiltä tai yksityisiltä psykiatreilta. Mielenterveyshäiriöt ja psykotrooppisten lääkkeiden määrääminen liittyivät myöhemmin lisääntyneisiin sosioekonomisiin vaikeuksiin, mukaan lukien alhaisemmat tulot, työttömyys ja lisääntynyt todennäköisyys asua yksin ja olla naimaton.

        https://jamanetwork.com/journals/jamapsychiatry/article-abstract/2806888


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tuossa vielä alkuperäisestä tutkimuksesta


        ----Mikä on elinikäinen riski kokea mielenterveyshäiriöitä ja/tai saada psykotrooppisia lääkkeitä ja mikä on yhteys pitkäaikaisiin sosioekonomisiin vaikeuksiin?

        Löydökset Tässä kohorttitutkimuksessa mielenterveyshäiriöiden ja/tai psykotrooppisten lääkkeiden määräämisen elinikäinen kumulatiivinen ilmaantuvuus oli suurempi kuin aiemmin raportoitu: noin 80 % väestöstä sai mielenterveyshäiriön hoitoa sairaalassa tai yleislääkäreiltä tai yksityisiltä psykiatreilta. Mielenterveyshäiriöt ja psykotrooppisten lääkkeiden määrääminen liittyivät myöhemmin lisääntyneisiin sosioekonomisiin vaikeuksiin, mukaan lukien alhaisemmat tulot, työttömyys ja lisääntynyt todennäköisyys asua yksin ja olla naimaton.

        https://jamanetwork.com/journals/jamapsychiatry/article-abstract/2806888

        tutkimuksen tausta-ajatus ilmeisesti hulluuden normalisointi, mutta jos tavalliset ihmiselämän kipuilut medikalisoidaan pillerein joiden lopputulema on miinusmerkkinen voi kysyä missä mennään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa olla pienoinen virhe tuossa.
        Tuskin 80 prosenttia kaikista ihmisistä saa psykiatrista hoitoa.
        Voisin väittää, että on tarkoitettu sanoa, että 80 prosenttia mielenterveyden häiriöistä kärsivistä ihmisistä saa psykiatrista hoitoa.

        viimeistääään hoivakodissa laitetaan tillin tallin pillereillä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa olla pienoinen virhe tuossa.
        Tuskin 80 prosenttia kaikista ihmisistä saa psykiatrista hoitoa.
        Voisin väittää, että on tarkoitettu sanoa, että 80 prosenttia mielenterveyden häiriöistä kärsivistä ihmisistä saa psykiatrista hoitoa.

        Joo enpä usko tuohon millään että 80% kaikista ihmisistä olisi käynyt psykiatrisessa hoidossa elämänsä aikana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo enpä usko tuohon millään että 80% kaikista ihmisistä olisi käynyt psykiatrisessa hoidossa elämänsä aikana.

        eiköhän kaikki saa sen ahdistuslääkkeen kuolemapelkoonsa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eiköhän kaikki saa sen ahdistuslääkkeen kuolemapelkoonsa

        eli jos nuoki laskettu, viimeiset elinpäivät, niin liioittelee siinä mielessä, yks ja samahan se tuossa vaiheessa, ja ettei tarvitse suoraa huutoa tehdä lähtöään, pahaa katottavaaki


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eiköhän kaikki saa sen ahdistuslääkkeen kuolemapelkoonsa

        Itse kuolema ei pelota mutta mahdollinen kärsimys ennen sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole virhettä, aineisto tanskalainen joten antaa oletettaavasti kuvaa julkiseen terveydenhuoltojärjestelmään kuuluvasta pillerinpyöittelystä.

        --Tutkijoiden mukaan todennäköisyys saada psykiatrisia lääkkeitä elämänsä aikana oli 82,6% (87,5% naisille ja 76,7% miehille). Todennäköisyys joutua sairaalahoitoon mielenterveyshäiriön vuoksi oli 29,0% (31,8% naisille ja 26,1% miehille).

        Niin, oletettavasti, ja todennäköisyys........
        Se ei ole faktaa, vaan oletusta.


    • Anonyymi

      Aloittaja kyselee, että uskaltaako, tai kannattaako ottaa ahdistuksen takia yhteyttä lääkäriin. Se saattaa olla kyse tuurista, että miten käy, ja millaisia toimijoita tapaa. Mikä tahansa oire saatetaan diagnosoida mt-puolella psykiatrin toimesta vaikka skitsofreniaksi. Koska moniin psyykkisiin sairauksiin liitetään useita, jopa samoja oireita.

      Ja sitten jos niin huonosti käy, että saa sen skitsofreniadiagnoosin, tai että oireet katsotaan psykoottisiksi, niin siitä jää pysyvä merkintä terveystietoihin ja leima koko loppuelämäksi. Joten vastaus lienee aika selvä, kannattaako mennä koskaan kertomaan psyykkisestä oireilusta terveystahoihin. Eli ei. Kannattaa ennemmin pohtia itseksensä, miksi ahdistaa, tai kertoa siitä vaikka kaverille. Itsekin pystyy paljon vaikuttamaan omaan hyvinvointiin, jaksamiseen ja terveyteen.

    • Anonyymi

      Liittyy liian paljon riskejä siihen, jos menee ainakin Suomessa kertomaan terveyspuolella omasta psyykkisestä voinnista ja oireiluista. Saattaa mennä lopulta koko terveys, hyvinvointi ja jopa elämäkin päättyä ennen aikaisesti. Etenkin, jos saa psykoosipohjaisen diagnoosin ja siihen pysyväislääkityksen koko elämän ajaksi. Lisäksi monilla psyykelääkkeillä on aivan liian paljon sivu, eli haittavaikutuksia. Joillakin lääkkeillä on sydän ja verisuonivaikutuksia. Eli jos on omassa suvussa esim. sydän ja verisuonisairauksia, niin riski saada infarkti kasvaa.

      • Anonyymi

        Sitä infarktia odotellessa...
        Itse en ainakaan olisi saanut psyykeä enää kasaan ilman ammattiapua.
        Kaikille ei riitä se omahoito, mahdolliset elintapojen muutokset, ym.
        Eikä ne lääkityksetkään välttämättä kestä koko elämän ajan. Riippuuhan se ihmisen terveyden tilasta, kuinka saattaa toipua ja hyvinkin voi elää ilman lääkityksiä.
        Itsellänikin on aikoinaan diagnosoitu psykoosisairaus, nyt ollut jo vuosia ilman lääkkeitä kyseiseen sairauteen.
        Neuvoksi vain se, että jos tuntee tarvitsevansa apua, sitä kannattaa hakea, yksin ei ole hyvä jäädä ongelmiensa kanssa, ne eivät aina helpota pelkällä omalla hoidolla.
        Ja useinkaan kavereilla ei ole tietotaitoa alkaa toista " hoitamaan ", edes vaikka kuinka saattaisivat haluta niin tehdä.


    • Anonyymi

      Julkinen voi antaa lähetteen psykiatriselle jos katsoo aiheelliseksi ja pitäisi kyllä saada vaan se lähete koska julkisen puolen lääkärit eivät perehtyneet ihmisten pään sisältöön...tarkoitan että ahdistuksen tunne on laittanut jonkun kokemuksen tai elämäntilanteen takia liikkeelle asioita joita vois olla hyvä käsitellä ns perehtyneiden psykiatrian, psykologin kanssa , ainakin eni alkuun että saa selkeyttä omiin kuvioihinsa. Kokemusasiantuntijat tulee myöhemmin että saa sitä vertaistukea pohtimiseen mm.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4823
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2300
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1826
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1546
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      33
      1490
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1328
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1247
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1141
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1106
    Aihe