Onko 500 km range suuri saavutus

Anonyymi-ap

Näin se näyttää olevan sähköautoissa ja sekin sitten talvella on 300 km. Ei ole ihme, että polttomoottoriautot menestyvät edelleen hyvin.

32

312

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kaikilla ei ole vielä mahdollisuutta kotilataukseen ja se hidastaa sähköautojen kauppaa. Kunnollinen sähköauto on helppo ja nopea ladata taipaleella samalla kun nauttii vaikka 300km jälkeen tauosta ja mahdillisesti lounaasta tai pienestä välipalasta joka on tuossa vaiheessa jo kovin viisasta. 1/3 tuntia latausta ja taas matka jatkuu vähintään 200 km. Aika harva sitä yli 200km edes usein ajelee kerralla.

      • Anonyymi

        monesti ajan reilun 1000 kilo-metriä yhdellä istumalla ja varmasti valta-osa muistakin. autoilijoista näin tekee päivittäin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        monesti ajan reilun 1000 kilo-metriä yhdellä istumalla ja varmasti valta-osa muistakin. autoilijoista näin tekee päivittäin

        Autolla ajaminen ei ole niin tuskallista, että olisi pakko pysähtyä lepäilemään 200 - 300 km välein. Tuskallista onkin nimenomaan tuo latauspysähtely alinomaa. 1000km jolkuttelu hyvällä dieselillä ilman pausseja on yhtä juhlaa. Mutta taitaa olla historiaa pikkuhiljaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autolla ajaminen ei ole niin tuskallista, että olisi pakko pysähtyä lepäilemään 200 - 300 km välein. Tuskallista onkin nimenomaan tuo latauspysähtely alinomaa. 1000km jolkuttelu hyvällä dieselillä ilman pausseja on yhtä juhlaa. Mutta taitaa olla historiaa pikkuhiljaa.

        Se vaan on kummallista, että nuo taukopaikat, joissa on pikalatureita, ravintoloissa on 99% polttomoottori-autoilijoita.

        En usko, että ajat 1000km eli yli 12 tuntia autolla yhdellä istumalla. Ja toivon itsesi ja muiden tiellä liikkujien turvallisuuden takia ettet noin tee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se vaan on kummallista, että nuo taukopaikat, joissa on pikalatureita, ravintoloissa on 99% polttomoottori-autoilijoita.

        En usko, että ajat 1000km eli yli 12 tuntia autolla yhdellä istumalla. Ja toivon itsesi ja muiden tiellä liikkujien turvallisuuden takia ettet noin tee.

        12-15h menee heittämällä yhtä soittoa sitten 5 minuutin tankkaus ja matka jatkuu näin sitä matkaa ajetaan ja on totuttu ajamaan autona volvon diiseli jossa kulutus alle 4litraa satasella kelissä ku kelissä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        monesti ajan reilun 1000 kilo-metriä yhdellä istumalla ja varmasti valta-osa muistakin. autoilijoista näin tekee päivittäin

        No joo, ehkä rekkakuskit, mutta ei kukaan muuten elämäänsä autonratissa pysty elämään.
        Hauska juttu kuitenkin, suoraan sanoen naurettava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autolla ajaminen ei ole niin tuskallista, että olisi pakko pysähtyä lepäilemään 200 - 300 km välein. Tuskallista onkin nimenomaan tuo latauspysähtely alinomaa. 1000km jolkuttelu hyvällä dieselillä ilman pausseja on yhtä juhlaa. Mutta taitaa olla historiaa pikkuhiljaa.

        Kukaan ei varmasti tiedä parempaa ja nautinnollisempaa asiaa kuin ajaa dieselautolla 1000km matkoja ilman pysähdytä ja taukoja, voi siinä olla rakko ja suoli liekeissä tai housut ja penkki aika lietteessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ei varmasti tiedä parempaa ja nautinnollisempaa asiaa kuin ajaa dieselautolla 1000km matkoja ilman pysähdytä ja taukoja, voi siinä olla rakko ja suoli liekeissä tai housut ja penkki aika lietteessä.

        Pari kahvitaukoa riittää, yksikin. Rakkovikaisille voi olla kova paikka.


    • Anonyymi

      50 000 euron autolla pääsee n500km ja 30 000 euron autolla n200 km , en osta sähköautoa kun ei ole edes kotilatausmahdollisuutta.

      • Anonyymi

        Sulla on se köyhän ongelma, mutta ei meillä kaikilla muilla ole samaa ongelmaa. Kestä vaan oma kurjuutesi, äläkä ole suotta kateellinen jos me ajamme 300-500km ja pidämme välillä lounastauon ja jatkamme edullisen sähkön voimalla kohteeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla on se köyhän ongelma, mutta ei meillä kaikilla muilla ole samaa ongelmaa. Kestä vaan oma kurjuutesi, äläkä ole suotta kateellinen jos me ajamme 300-500km ja pidämme välillä lounastauon ja jatkamme edullisen sähkön voimalla kohteeseen.

        Sähköautoilijat tuovat oman köyhyytensä esille syyttämällä muita. Tilastot osoittavat, että sähköautot ovat niitä kaikkein kolariherkimpiä autoja. Toisaalta vika saattaakin olla sähköautokuskeisss. Hehän ovat selvästi luonnevikaisia örveltäjiä.


      • Anonyymi

        Eikö olekin ikävää olla noin köyhä ja kateellisena selitellä syitä, miksi et osta sähköautoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö olekin ikävää olla noin köyhä ja kateellisena selitellä syitä, miksi et osta sähköautoa.

        Eikö ole ikävä olla köyhä, kateellinen ja katkera, kun ei ole varaa ostaa polttoainetta, vaan pitää ajaa painavalla, ajoltaan kurjalla sähköautolla, ja pelleillä latausjohtojen kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö ole ikävä olla köyhä, kateellinen ja katkera, kun ei ole varaa ostaa polttoainetta, vaan pitää ajaa painavalla, ajoltaan kurjalla sähköautolla, ja pelleillä latausjohtojen kanssa.

        Hassua ajaa työnantajan kustantamalla sähköllä ja nauraa bensa-aseman kohdalla. Elämä on valintoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hassua ajaa työnantajan kustantamalla sähköllä ja nauraa bensa-aseman kohdalla. Elämä on valintoja.

        Varakkuus ja hyvä palkka tarkoittaa, että voi ajaa kunnon autoilla eli polttareilla. Köyhyys ja kaikessa pihtaaminen tarkoittaa, että on pakko ajaa sähköautolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varakkuus ja hyvä palkka tarkoittaa, että voi ajaa kunnon autoilla eli polttareilla. Köyhyys ja kaikessa pihtaaminen tarkoittaa, että on pakko ajaa sähköautolla.

        Kumma kyllä ne varakkaammat ajelee sähkö- ja ladattavilla hybrideillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hassua ajaa työnantajan kustantamalla sähköllä ja nauraa bensa-aseman kohdalla. Elämä on valintoja.

        Firmallekin on edullisempaa täysetuautolla jos se on sähkö, ei tarvitse maksaa bensoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautoilijat tuovat oman köyhyytensä esille syyttämällä muita. Tilastot osoittavat, että sähköautot ovat niitä kaikkein kolariherkimpiä autoja. Toisaalta vika saattaakin olla sähköautokuskeisss. Hehän ovat selvästi luonnevikaisia örveltäjiä.

        Voi tuota kateuden määrää, häpeä köyhä pudokas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi tuota kateuden määrää, häpeä köyhä pudokas.

        Sähkärit puolustavat raivoisasti toivotonta autovalintaansa. Ihan ymmärrettävää ja jopa kunnioitettavaa siinä pettymyksen tilassa, jonka ovat sähköautonsa kanssa kokeneet.


      • Anonyymi

        Köyhien ongelma on se että heillä ei ole varaa ostaa sähköautoa ja taloa jossa ladata sitä. Suurin osa suomalaisista on köyhiä ja heidän on pakko ajaa bensaautolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Köyhien ongelma on se että heillä ei ole varaa ostaa sähköautoa ja taloa jossa ladata sitä. Suurin osa suomalaisista on köyhiä ja heidän on pakko ajaa bensaautolla.

        Olkaa ihan rauhassa omakotitalolaiset ja katsokaa kateellisina naapurien sähköautoja. Ja ostakaa pian oma sähköauto, jos ei jo ole. Valitettavasti tuo joukkohysteria menee köyhyyden ja tyhmyyden piikkiin. Itsenäisesti ajattelevat ihmiset eivät sorru tuohon joukkohysteriaan.


    • Anonyymi

      Näillä keleillä pärjää vallan hyvin, osta sääkin vaan Mersu seuraavasta tiilistä!🐷

    • Anonyymi

      Kyllä 300 km on mahdollista kun vääntää lämmöt pois ja ajaa 60 km/h. Sähkärillä.

      • Anonyymi

        Reitti on kuitenkin valittava niin, että siellä on mahdollisimman vähän ylämäkiä ja ajankohta sellainen, että vastatuuleen ajamista vältetään. Sitten on esilämmitettävä akku lataustolpasta 20 asteeseen ennen lähtöä, mihin vierähtää tunti pari. Lopuksi tulee ränkätä ennen liikkeelle lähtöä käyttöpaneelista energiansäästömoodi päälle, pienin mahdollinen regeneraatiotaso ja ekoajotila, niin saattaa hyvällä tuurilla juuri ja juuri saavuttaa tuon 300km niin, että lopussa akku näyttää 5-10% tasoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Reitti on kuitenkin valittava niin, että siellä on mahdollisimman vähän ylämäkiä ja ajankohta sellainen, että vastatuuleen ajamista vältetään. Sitten on esilämmitettävä akku lataustolpasta 20 asteeseen ennen lähtöä, mihin vierähtää tunti pari. Lopuksi tulee ränkätä ennen liikkeelle lähtöä käyttöpaneelista energiansäästömoodi päälle, pienin mahdollinen regeneraatiotaso ja ekoajotila, niin saattaa hyvällä tuurilla juuri ja juuri saavuttaa tuon 300km niin, että lopussa akku näyttää 5-10% tasoa.

        Sen verran hirvittää nuo sähköautot, ettei niitä ihan helposti suuri enemmistö osta. Työsuhde ja nurkkakuntainen elämä edesauttaa sähköautoon siirtymistä mutta muuten on kyseessä ympäristöpakottaminen. Tämä on uusi kaupan lähtökohta. Vihreyden takia voi vetää kaikki vanhat markkinaoppikirjat pöntöstä alas. Vihreyden takia meidän pitäis ostaa täysin ala-arvoista tekniikkaa kuten sähköautot. Onko ihmisen pakko kestää tällaista pakottamista. Eikö autotekniikan toimittajilla ole mitään vastuuta. Poliitikot tunnetaan jo entuudestaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen verran hirvittää nuo sähköautot, ettei niitä ihan helposti suuri enemmistö osta. Työsuhde ja nurkkakuntainen elämä edesauttaa sähköautoon siirtymistä mutta muuten on kyseessä ympäristöpakottaminen. Tämä on uusi kaupan lähtökohta. Vihreyden takia voi vetää kaikki vanhat markkinaoppikirjat pöntöstä alas. Vihreyden takia meidän pitäis ostaa täysin ala-arvoista tekniikkaa kuten sähköautot. Onko ihmisen pakko kestää tällaista pakottamista. Eikö autotekniikan toimittajilla ole mitään vastuuta. Poliitikot tunnetaan jo entuudestaan.

        Nyt taisit kiteyttää koko homman: "Työsuhde".
        Niin se menee, että työssä käyvät voivat ostaa sähköauton, muilla valinnat on paljon rajatumpia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt taisit kiteyttää koko homman: "Työsuhde".
        Niin se menee, että työssä käyvät voivat ostaa sähköauton, muilla valinnat on paljon rajatumpia.

        Ihmeen oivaltava kommentti sähköautoilijalta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmeen oivaltava kommentti sähköautoilijalta!

        Ei nuista sähköautoista koskaan tule kansanautoja. Ei ne koskaan täytä kansanautoja vaatimuksia kuten esim. VW kupla aikoinaan täytti. Ei kuplakuskien tarvinnut alistua tekniikan huonouden edessä niinkuin sähkäriautoilijan


    • Anonyymi

      Ostin ensimmäisen sähköautoni kesäkuussa. Hienosti on toiminut, enkä elää palaa polttomoottoriin. Range on kesällä n. 500 km, näin talvella 350 km. Tärkeämpi on latausteho, joka on parhaimmillaan 280 kW. Näin akku täyttyy parhaimmilaan alle puolessa tunnissa reissun päällä. Valitettavan usein pikalatureissa on tosin kerralla kiinni niin monta autoa, että 100 kW latausteho on tavallisempi. Mutta silläkin tulee puolessa tunnissa 200-300 lisäkilometriä.
      Kallimpien sähköautojen teho- ja kiihtyvyyslukemat ovat ihan ferrariluokkaa. Eihän niitä normiajossa tarvita, mutta esimerkiksi rekan ohittamista ei tarvitse koskaan arastella puuttuvien tehojen vuoksi. Ja kun lataa öisin pörssisähköllä, niin kilometrit ovat halpoja.

      • Anonyymi

        Täähän se on: kun on varaa satsata vähän parempaan autoon niin jatkossa on halpoja kilometrejä.
        Mutta kun Suomi on köyhä maa, niin moni joutuu vaan unelmoimaan paremmasta ja keksimään syitä miksi ei yllä samaan kuin moni muu.


    • Anonyymi

      Kyllä 500 km on talvella aivan liikaa sähköautolle. Nytkin jurnuttavat alinopeutta maantiellä muiden tukkoina lämmityslaite pois päältä.

      "Tesla on kylmä kuin Siperian juna" todettiin testiajossa. Ajo-ominaisuuksista tulikin sitten alin mahdollinen arvosana eli neljä. Järkevä ihminen ostaakin polttomoottoriauton käteisellä. Ajaminen maksaa hiukan enemmän kuin sähköautolla, mutta uuden polttomoottoriauton ostajalla onkin raha-asiat kunnossa. Sähköautot ostetaan osarilla ja valitettavan usein vouti vie auton osarien maksamattomuuden vuoksi.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1381
    2. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1205
    3. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      24
      1149
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      211
      1080
    5. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      126
      1051
    6. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      984
    7. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      307
      957
    8. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      929
    9. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      895
    10. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      73
      869
    Aihe