Tulenko pärjäämään kokin uralla?

Hei! Menen ensi vuonna amikseen ravintola ja catering alalle, tai näin ainakin haluan.

Minua on ruvennut huolestuttamaan, että tulenko pärjäämään sillä normaali palkalla? Isot suunnitelmat olisi, perheen perustamista ja muuta, mutta stressaan siitä että tulenko olemaan riippuvainen kelan ja valtion tuesta. Ja sitä en halua minulle tai lapsilleni, kun olen itse kasvanut näin.

Kyllä, haen rauhottelua ja vakuuttamista, olen helkkarin stressaantunut turhaan tulevaisuudestani 10 vuoden päästä. En halua lasteni asuvan rivitalossa, ajatellen ettei mitään voi kysyä saadakseen, koska äidillä ja isällä ei ole tarpeeksi rahaa. Joten haluan nyt tehdä nämä päätökset ja suunnitelmani, vaikkei se saattaisi tulevaisuudess onnistua, mutta se parantaisi oloani jos tiedän mihin olen matkaamassa.

Olen huolestunut uran rahantekemisestä, koska haluan olla kotona kasvattamassa lapsia, tekemässä ruokaa ja varmistaen että koti on siisti ja mukava paikka olla. En halua lapsia päiväkodissa random ihmisten katsottavana. Säästämisen toivottavasti hallitsen jo, mutta aina voi parantaa.

Neuvosta olisi hyötyä, kiitos.

7

248

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Huono palkka, todella kova kiire ja alalla lyhyet määräaikaiset sopimukset.

      • Anonyymi

        😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋

        🔞 ­­N­y­m­­f­o­m­­­a­a­­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#18162714T

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      perheen tietenkin perustat toisen ihmisen kanssa. Ilman rakkautta ja sitoumusta se ei onnistu, Tuskin haluat olla yksinhuoltaja.
      Ravintola-alan palkat ovat tunnetusti vaatimattomia. Toisaalta avipuolison kanssa laitatte perheen pystyyn yhdessä. Molemmat tuovat palkkansa yhteiseen pottiin. Lapsilisät saat lapsiluvun mukaan, Kyllä se onnistuu jos harrastaa terveellisiä elämäntapoja. Viina, tupakka jne, vievät mahdottomasti rahaa ja vievät terveyden.
      Edustat ihmistyyppiä joka haluaa elää hiljaista näkymätöntä elämää ilman suuria tavoitteita elämässä. Lapset ja asunto ja se riittää elämän ravinnoksi. Aivovoimistelu, ponnistelu ja pidemmälle opiskelut eivät ole sinun juttusi. Älä murehdi tulevaa jota ei vielä ole olemassa,

    • Anonyymi

      En usko että pärjäät

    • Anonyymi

      Jos rahan hankkiminen on sinulle ensisijaista tai top kolmosessa, keittiöala ei ole sinua varten.

    • Anonyymi

      Kauheasti työtä, pienet palkat. Työtahti on tappotahtia ja johtaminen on mitä on.
      Suurtalouskokit ja työnmäärä aivann posketon, vähän henkilökuntaa.

      Myös paljon niin sanottu apätkä työtä tarjotaam sijaisuuksia ja moni ravintoloitsija haee työvoimaa kun saa Te-toimistolta työllistymistukea 50 tai 100%.

      Näin ne käyttävät hyväksi ja maksavat todella pieniä palkkoja 10 eteenpäin tuntipalkka.

      Kaikissa säästetään vuosilomissa, lisissä ja muissa eduissa.

      Huonoja paikkoja esimerkiksi Arkea huonosti menevä taloaus. Myös Leijona Catering paljon työtä ja palkat huonoja. Mainostetaan kyllä aivan liian paljon, mutta ei kuulemma ole mainostensa mukainen.

      Sitten tämä Compass Group lauma- mainoksin mainostettu työ. Myös pienet palkat ja vähän henkilökuntaa.

      Yleensä paljon työtä ja huonoja palkkoja eli palkasta ei jää käteen mitään kun jo lähtöpalkat kovin huonoja alipalkkoja.

      Liikaa myös mainostetaan näitä ravintoloita, kuppiloita tehdään niin hienosti , mutta henkilöstöjen palkat huonoja, johtajat vetävät siivut välistä.

      Ohittakaa tämä ala ja työpaikat, etsikää kunnon työ ja ala, mutta ei koin yms työtä varisnkaan isoissa keittiöissä.

    • Anonyymi

      ostat parimetrii köyttä varmuudeks jos

      huomaat et palkkaa on turha pyytää

      kokki

      kas kun ei insinööri

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      594
      4126
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3438
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      67
      3011
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2921
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2254
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2191
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2117
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1955
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1899
    Aihe