Energian hinta latausasemalla 0,35 e/kwh. Bensalitra 1,80 e. Bensan energiasisältö 9 kWh/litra. Kilowattitunnin hinta 0,20 e. Kiistäkää, olkaa hyvä!
Bensa on puolet halvempaa kuin lataussähkö
18
283
Vastaukset
- Anonyymi
Kiitos. Kiistän!
- Anonyymi
😍😋😍😋😍😋😍😋😍
🍒 Nymfomaani -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21
🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞 - Anonyymi
😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍
🔞 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#181686979
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
- Anonyymi
Tosin polttomoottori on erittäin energiatehoton ja haaskaa valtaosan tuosta energiasta. Normaali sähköauto käyttää noin 20 kWh/100 km sähköä. Ei taida olla bensa-autoja jotka kulkevat alle 2 litralla 100 km.
Jos bensa-auto käyttää 6 litraa 100 kilometrillä niin sitten hinnaksi tulee 10,8 e / 100km. Sen sijaan sähköauton kulkeminen maksaa 7 euroa / 100km.
Ja tietenkin sähköautot pääosin ladataan kotona.- Anonyymi
Pakkanen, haaskaa? Sähköautolla ajosähkö kuluu ruorikopin lämmittämiseen. Peugeot e-208 15 asteen pakkasessa kuluttaa maantieajossa 28 kWh sadalle kilometrille (Youtube). Tämän päälle sähkön siirtohäviöt latauksessa ja puhutaan 30 kWh/100 km kulutuksesta. Muistetaan vielä se että akkumulaattori ei kykene antamaan parastaan pakkasessa. Lataaminen kestää ja kestää ja maksaa. Höpöhybridillä olisit jo perillä. Illaksi kotiin - bensiinikäyttöisellä ajoneuvolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pakkanen, haaskaa? Sähköautolla ajosähkö kuluu ruorikopin lämmittämiseen. Peugeot e-208 15 asteen pakkasessa kuluttaa maantieajossa 28 kWh sadalle kilometrille (Youtube). Tämän päälle sähkön siirtohäviöt latauksessa ja puhutaan 30 kWh/100 km kulutuksesta. Muistetaan vielä se että akkumulaattori ei kykene antamaan parastaan pakkasessa. Lataaminen kestää ja kestää ja maksaa. Höpöhybridillä olisit jo perillä. Illaksi kotiin - bensiinikäyttöisellä ajoneuvolla.
6 l/100 km kuluttava bensa-auto käyttää energiaa 54 kWh, eli lähes tuplat. Eli kyllä siinä kirjaimellisesti menee energiaa harakoille, lähinnä siis ilman lämmittämiseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
6 l/100 km kuluttava bensa-auto käyttää energiaa 54 kWh, eli lähes tuplat. Eli kyllä siinä kirjaimellisesti menee energiaa harakoille, lähinnä siis ilman lämmittämiseen.
Moderni Toyotan "höpöhybridi" kuluttaa 4,5-5,5 litraa, joka nykyhinnoin maksaa 8,1-9,9 euroa sadalle kilometrille. Sähköautoissa on kallis hankintahinta, raju arvonalennus, kalliit vakuutukset, järjettömän kallis ajoakku riskitekijänä (vesi-lumi-klommo, kuluminen). Toyotassa on lämmin kyyti talvellakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Moderni Toyotan "höpöhybridi" kuluttaa 4,5-5,5 litraa, joka nykyhinnoin maksaa 8,1-9,9 euroa sadalle kilometrille. Sähköautoissa on kallis hankintahinta, raju arvonalennus, kalliit vakuutukset, järjettömän kallis ajoakku riskitekijänä (vesi-lumi-klommo, kuluminen). Toyotassa on lämmin kyyti talvellakin.
Esimerkkinä MG ei maksa sen enempää kuin Toyotakaan, siinä on huomattavasti pidempi takuu ja pelkästään takuuajaltakin laskettuna polttoainesäästö on yli 10000 euroa. Toyotassa myöskin palaa rahaa huoltoihin lyhyestä huoltovälistä johtuen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Esimerkkinä MG ei maksa sen enempää kuin Toyotakaan, siinä on huomattavasti pidempi takuu ja pelkästään takuuajaltakin laskettuna polttoainesäästö on yli 10000 euroa. Toyotassa myöskin palaa rahaa huoltoihin lyhyestä huoltovälistä johtuen.
Kukaan ei halua ajaa uutena ostamallaan sähköautolla kovin montaa vuotta, koska ajoakku kuluu. Viimeistään 5-7 vuoden jälkeen MG menee vaihtoon. Jm-arvo on sitten jännittävä, kun maassa ei ole huoltoverkostoa. Huoltoverkosto tarvitaan paitsi huoltamiseksi, myös kolarivaurioiden ja viikojen korjaamiseksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Moderni Toyotan "höpöhybridi" kuluttaa 4,5-5,5 litraa, joka nykyhinnoin maksaa 8,1-9,9 euroa sadalle kilometrille. Sähköautoissa on kallis hankintahinta, raju arvonalennus, kalliit vakuutukset, järjettömän kallis ajoakku riskitekijänä (vesi-lumi-klommo, kuluminen). Toyotassa on lämmin kyyti talvellakin.
Ainakin Toyota Rav4 hybridi on kylmin auto jolla olen koskaan ajanut.
60000€ euroa maksava sähköauto on aivan saman hintainen, kuin 60000€ maksava dieselautokin.
Vakuutuskin on aivan saman hintainen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Moderni Toyotan "höpöhybridi" kuluttaa 4,5-5,5 litraa, joka nykyhinnoin maksaa 8,1-9,9 euroa sadalle kilometrille. Sähköautoissa on kallis hankintahinta, raju arvonalennus, kalliit vakuutukset, järjettömän kallis ajoakku riskitekijänä (vesi-lumi-klommo, kuluminen). Toyotassa on lämmin kyyti talvellakin.
”Toyotassa on lämmin kyyti talvellakin”
Jos vain sattuu käynnistymään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
6 l/100 km kuluttava bensa-auto käyttää energiaa 54 kWh, eli lähes tuplat. Eli kyllä siinä kirjaimellisesti menee energiaa harakoille, lähinnä siis ilman lämmittämiseen.
Voihan siitä polttiksen hukkaenergiasta osan käyttää talvella sisätilojen lämmittämiseen (kesällä kaikki menee hukkaan).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
”Toyotassa on lämmin kyyti talvellakin”
Jos vain sattuu käynnistymään.Toytotien käynnistymättömyys on isoiso ongelma sellaisille joilla ei olen Toyota Hybridiä. Mitenkä lienee, mahtaisiko Toyota myydä Suomen eniten, jos käynnistymisessä olisi perustavaa laatua olevia ongelmia?
- Anonyymi
Lautasähköllä syttyy tuli. Hinkkaa hinkkaa.
- Anonyymi
Auto ei tykkää, jos irtobensaa polttaa konepellin alla.
- Anonyymi
Etanoli hajoittaa kaikki polttomoottori vehkeet, pillun päreiksi ajan kanssa, valtion salajuoni on paljastettu!🤫🤫
- Anonyymi
Ei etanoli hajoita, kuin tiivisteet ja letkut. Ne kaikki pitäisikin vaihtaa, jos aikoo aja etanolilla. Niin, ja muistaa käydä muutoskatsastuksesssa, jotta saa se käyttövoimaverolaskun.
- Anonyymi
Aloittaja on oikeassa, JOS on tarkoitus poltaa sitä bensaa lämmön tuottamiseksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581381Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491205Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä241149Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111080- 1261051
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307957- 42929
- 72895
- 73869