Bensa on puolet halvempaa kuin lataussähkö

Anonyymi-ap

Energian hinta latausasemalla 0,35 e/kwh. Bensalitra 1,80 e. Bensan energiasisältö 9 kWh/litra. Kilowattitunnin hinta 0,20 e. Kiistäkää, olkaa hyvä!

18

283

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kiitos. Kiistän!

      • Anonyymi

        😍😋😍😋😍😋😍😋😍

        🍒 ­N­­y­­m­­f­­o­­m­­­a­­­a­­n­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


      • Anonyymi

        😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

        🔞 ­­­N­­y­­­m­­­f­o­m­­­a­­a­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#181686979

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Tosin polttomoottori on erittäin energiatehoton ja haaskaa valtaosan tuosta energiasta. Normaali sähköauto käyttää noin 20 kWh/100 km sähköä. Ei taida olla bensa-autoja jotka kulkevat alle 2 litralla 100 km.

      Jos bensa-auto käyttää 6 litraa 100 kilometrillä niin sitten hinnaksi tulee 10,8 e / 100km. Sen sijaan sähköauton kulkeminen maksaa 7 euroa / 100km.

      Ja tietenkin sähköautot pääosin ladataan kotona.

      • Anonyymi

        Pakkanen, haaskaa? Sähköautolla ajosähkö kuluu ruorikopin lämmittämiseen. Peugeot e-208 15 asteen pakkasessa kuluttaa maantieajossa 28 kWh sadalle kilometrille (Youtube). Tämän päälle sähkön siirtohäviöt latauksessa ja puhutaan 30 kWh/100 km kulutuksesta. Muistetaan vielä se että akkumulaattori ei kykene antamaan parastaan pakkasessa. Lataaminen kestää ja kestää ja maksaa. Höpöhybridillä olisit jo perillä. Illaksi kotiin - bensiinikäyttöisellä ajoneuvolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakkanen, haaskaa? Sähköautolla ajosähkö kuluu ruorikopin lämmittämiseen. Peugeot e-208 15 asteen pakkasessa kuluttaa maantieajossa 28 kWh sadalle kilometrille (Youtube). Tämän päälle sähkön siirtohäviöt latauksessa ja puhutaan 30 kWh/100 km kulutuksesta. Muistetaan vielä se että akkumulaattori ei kykene antamaan parastaan pakkasessa. Lataaminen kestää ja kestää ja maksaa. Höpöhybridillä olisit jo perillä. Illaksi kotiin - bensiinikäyttöisellä ajoneuvolla.

        6 l/100 km kuluttava bensa-auto käyttää energiaa 54 kWh, eli lähes tuplat. Eli kyllä siinä kirjaimellisesti menee energiaa harakoille, lähinnä siis ilman lämmittämiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        6 l/100 km kuluttava bensa-auto käyttää energiaa 54 kWh, eli lähes tuplat. Eli kyllä siinä kirjaimellisesti menee energiaa harakoille, lähinnä siis ilman lämmittämiseen.

        Moderni Toyotan "höpöhybridi" kuluttaa 4,5-5,5 litraa, joka nykyhinnoin maksaa 8,1-9,9 euroa sadalle kilometrille. Sähköautoissa on kallis hankintahinta, raju arvonalennus, kalliit vakuutukset, järjettömän kallis ajoakku riskitekijänä (vesi-lumi-klommo, kuluminen). Toyotassa on lämmin kyyti talvellakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moderni Toyotan "höpöhybridi" kuluttaa 4,5-5,5 litraa, joka nykyhinnoin maksaa 8,1-9,9 euroa sadalle kilometrille. Sähköautoissa on kallis hankintahinta, raju arvonalennus, kalliit vakuutukset, järjettömän kallis ajoakku riskitekijänä (vesi-lumi-klommo, kuluminen). Toyotassa on lämmin kyyti talvellakin.

        Esimerkkinä MG ei maksa sen enempää kuin Toyotakaan, siinä on huomattavasti pidempi takuu ja pelkästään takuuajaltakin laskettuna polttoainesäästö on yli 10000 euroa. Toyotassa myöskin palaa rahaa huoltoihin lyhyestä huoltovälistä johtuen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esimerkkinä MG ei maksa sen enempää kuin Toyotakaan, siinä on huomattavasti pidempi takuu ja pelkästään takuuajaltakin laskettuna polttoainesäästö on yli 10000 euroa. Toyotassa myöskin palaa rahaa huoltoihin lyhyestä huoltovälistä johtuen.

        Kukaan ei halua ajaa uutena ostamallaan sähköautolla kovin montaa vuotta, koska ajoakku kuluu. Viimeistään 5-7 vuoden jälkeen MG menee vaihtoon. Jm-arvo on sitten jännittävä, kun maassa ei ole huoltoverkostoa. Huoltoverkosto tarvitaan paitsi huoltamiseksi, myös kolarivaurioiden ja viikojen korjaamiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moderni Toyotan "höpöhybridi" kuluttaa 4,5-5,5 litraa, joka nykyhinnoin maksaa 8,1-9,9 euroa sadalle kilometrille. Sähköautoissa on kallis hankintahinta, raju arvonalennus, kalliit vakuutukset, järjettömän kallis ajoakku riskitekijänä (vesi-lumi-klommo, kuluminen). Toyotassa on lämmin kyyti talvellakin.

        Ainakin Toyota Rav4 hybridi on kylmin auto jolla olen koskaan ajanut.

        60000€ euroa maksava sähköauto on aivan saman hintainen, kuin 60000€ maksava dieselautokin.

        Vakuutuskin on aivan saman hintainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moderni Toyotan "höpöhybridi" kuluttaa 4,5-5,5 litraa, joka nykyhinnoin maksaa 8,1-9,9 euroa sadalle kilometrille. Sähköautoissa on kallis hankintahinta, raju arvonalennus, kalliit vakuutukset, järjettömän kallis ajoakku riskitekijänä (vesi-lumi-klommo, kuluminen). Toyotassa on lämmin kyyti talvellakin.

        ”Toyotassa on lämmin kyyti talvellakin”

        Jos vain sattuu käynnistymään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        6 l/100 km kuluttava bensa-auto käyttää energiaa 54 kWh, eli lähes tuplat. Eli kyllä siinä kirjaimellisesti menee energiaa harakoille, lähinnä siis ilman lämmittämiseen.

        Voihan siitä polttiksen hukkaenergiasta osan käyttää talvella sisätilojen lämmittämiseen (kesällä kaikki menee hukkaan).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Toyotassa on lämmin kyyti talvellakin”

        Jos vain sattuu käynnistymään.

        Toytotien käynnistymättömyys on isoiso ongelma sellaisille joilla ei olen Toyota Hybridiä. Mitenkä lienee, mahtaisiko Toyota myydä Suomen eniten, jos käynnistymisessä olisi perustavaa laatua olevia ongelmia?


    • Anonyymi

      Lautasähköllä syttyy tuli. Hinkkaa hinkkaa.

    • Anonyymi

      Auto ei tykkää, jos irtobensaa polttaa konepellin alla.

    • Anonyymi

      Etanoli hajoittaa kaikki polttomoottori vehkeet, pillun päreiksi ajan kanssa, valtion salajuoni on paljastettu!🤫🤫

      • Anonyymi

        Ei etanoli hajoita, kuin tiivisteet ja letkut. Ne kaikki pitäisikin vaihtaa, jos aikoo aja etanolilla. Niin, ja muistaa käydä muutoskatsastuksesssa, jotta saa se käyttövoimaverolaskun.


    • Anonyymi

      Aloittaja on oikeassa, JOS on tarkoitus poltaa sitä bensaa lämmön tuottamiseksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1381
    2. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1205
    3. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      24
      1149
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      211
      1080
    5. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      126
      1051
    6. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      984
    7. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      307
      957
    8. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      929
    9. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      895
    10. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      73
      869
    Aihe