Moraaliposeeraajat itkee

Anonyymi-ap

Sähköautojen hinnat tippuu kuin lehmän häntä, katsastustilastoissa ollaan hännillä viat jopa hengenvaarallisia, sähköautot ei kestä normaaleja säävaihteluja, korjaamolaskut on isoja....

Odottakaahan vaan kun kotilataus kielletään ja ainoastaan latauspisteiltä saa ladata kallista sähköä, pistetään kunnon käyttömaksut, koska sähköautot painaa paljon enemmän kuin polttomoottoriautot, joten tiet kuluu ennätysvauhtia, vakuutusmaksut vähintään triplataan nykyisestä, koska tekniikka on suoraan sanoen hirvittävän riskialtista joten sähköautoilijat kuormittaa vakuutusyhtiöitä suhteettoman paljon.

Luuletteko te, arvon moraaliposeeraajat, että teidän hyvesignaloinnin kulut maksaa joku muu teidän puolestanne? Ei se niin mene, maksumiehiksi pääsette te itse ja se on aivan oikein. Normaali-ihmisen aivokapasiteetti riittää kyllä ymmärtämään, ettei sähköautoilu ole millään tavoin ratkaisu ilmasto-ongelmiin, vaan pikemminkin on osa niitä, kiinan, venäjän, usan, intian ja afrikan sinne ko. maiden viemän teollisuuden ohella. Myös rahtiliikenne merillä on merkittävä ilmansaasteiden tuottaja, moniko sähköautoilija syö "ekologisesti" ja "muodikkaasti" meriteitse rahdattuja eksoottisia ruokia, kulkee meriteitse rahdattu iphone taskussa,meriteitse rahdatut muotivaatteet päällään.... ja samalla halveksuu lähituotetettua ruokaa syövää uudella modernilla dieseltekniikalla varustettua autoa ajavaa naapuriaan?? Ihan knoppitietona: sähköauton valmistamisesta syntyy tutkitusti 70% enemmän päästöjä kuin polttomoottoriauton valmistuksesta ja Kongo on yksi suurimpia akkumateriaalin tuottajia, ja siellä lapsityövoiman käyttö on hyvin yleistä. Tieliikenteen päästöt on ilmasto-ongelmista pienin.

Loppusanoiksi Luukasta lainaten (6:41) Mutta kuinkas näet raiskan, joka on veljes silmässä, vaan et havaitse malkaa, joka on omassa silmässäs?

Ps. Sähköautoilija, tutustu linkkeihin ennenkuin alat melskaamaan, kuinka erinomaisen edistyksellisiä, ympäristötietoisi ja korkean moraalin omaavia olette.


https://www.is.fi/autot/art-2000010067892.html

https://www.is.fi/autot/art-2000009997786.html

https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/8a4f8575-8d33-4f4c-a56b-0d2ea1706d24

https://www.is.fi/autot/art-2000009874006.html

https://www.maailma.net/nakokulmat/sahkoautot-yleistyvat-mutta-niiden-akkujen-tuotantoon-liittyy-suuria-ongelmia

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/volvo-laski-sahkoauton-valmistuksen-paastot-70-prosenttia-suuremmat-kuin-vastaavalla-polttomoottoriautolla/8297282#gs.1ukr9y

22

237

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hyvä postaus. Tämäkin juttu todistaa sen, että viherpiipertäjän haluavat elää valheessa.

      • Anonyymi

        😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋

        💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­­m­a­a­­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18172859T

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      No, patteriautothan ovat kaikkea muuta kuin eko-autoja, eiköhän sen varsin moni jo nykyisin tiedosta.

      Mutta kitenkin melkoisen poukkoilevaa, moraalisaarnaista ja hapuilevaakin tekstiä. Sitten vielä raamatunlauseiden tunkeminen aiheeseen meenee huuhaaosiolle, joille on ihan omat palstansa.

      Oletko tietoinen, että pelkkien sokkolinkkien postaaminen ei kuulu hyviin kommunikointitapoihin ja on foorumin sääntöjenkin vastaista. Niihin tulee lainata otsikoksi artikkelia koskeva oleellinen asia.

      • Anonyymi

        Tutustuitko linkkeihin? ensimmäisessä ja kolmannessa sähköautoilija vaikertaa nopeaa arvonalenemaa, toisessa kerrotaan katsastustilaston huonosta sijoituksesta, neljäs kertoo kuinka sähköauto reagoi kevättalvella suomessa niin tavalliseen lumen sulamisen aiheuttamaan veteen tiellä, viides kertoo sähköautoilun moraalisista ongelmista, kuudes taas kertoo kuinka paljon saastuttavampaa on valmistaa sähkö- kuin polttomoottoriauto.

        Voitaneen sanoa että kaikki linkit liittyvät aloituksen aiheeseen.

        Faktat eivät muutu huuhaaksi ne kieltämällä, niinkuin varsinkin vihervasemmistolla on tapana tehdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tutustuitko linkkeihin? ensimmäisessä ja kolmannessa sähköautoilija vaikertaa nopeaa arvonalenemaa, toisessa kerrotaan katsastustilaston huonosta sijoituksesta, neljäs kertoo kuinka sähköauto reagoi kevättalvella suomessa niin tavalliseen lumen sulamisen aiheuttamaan veteen tiellä, viides kertoo sähköautoilun moraalisista ongelmista, kuudes taas kertoo kuinka paljon saastuttavampaa on valmistaa sähkö- kuin polttomoottoriauto.

        Voitaneen sanoa että kaikki linkit liittyvät aloituksen aiheeseen.

        Faktat eivät muutu huuhaaksi ne kieltämällä, niinkuin varsinkin vihervasemmistolla on tapana tehdä.

        "Faktat eivät muutu huuhaaksi ne kieltämällä, niinkuin varsinkin vihervasemmistolla on tapana tehdä."

        Olen kommentoija joka on laittanut palstalle varmastikin kaikkein eniten fakta-materiaalia linkkeineen s-autojen pseudo-ekologisuudesta, niiden puolitotuuksin ja suoranaisin valhein aivopesullisesta massamarkkinoinnista, sekä akkumineraalien kaivostoiminnan ympäristöllisestä todella massiivisen luokan turmelemisesta, mega-saastuttavuudesta.

        Olisi aivan aluksi olisi toivottavaa lukea edes kommentin ensimmäisen kappale johon on regoivinaaan.

        Anonyymi - 2023-12-20 11:52:37


    • Anonyymi

      Tosiasiassa esim. sähköautojen tulipalot ovat todella harvinaisia ja polttomoottoriautot palavan moninkertaisesti useammin.
      Katsastuksissa painavassa sähköautossa voi olla väljyyttä alustan osissa, mutta ne ei ole mitenkään harvinaisia tehokkaissa ja painavissa autoissa muutenkaan.
      Sähköautot kestää oikein hyvin säänvaihteluja. Vikojen sattuessa kaikissa tekniikoissa toiset viat maksaa paljon ja toiset ei.
      Hauskoja nämä pelokkaitten, junttien ja köyhien ininät.

      • Anonyymi

        Objektiivisiä vertailevia palotilastoja ei voi edes laatia, sillä patteriautot ovat aivan liian uusi ja markkinaosuudeltaan liian pieni konsepti __vs.__ polttarit joita on uusista / uudehkoista, puhkiajettuihin ikivanhoihin kiikkuihin ja kaikkea siltä väliltä ja joiden käyttö- ja huoltohistoriakin on monenkirjavaa.

        "Hauskoja nämä pelokkaitten, junttien ja köyhien ininät."

        Tuo taasen oli tiedostamatonta itseironiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Objektiivisiä vertailevia palotilastoja ei voi edes laatia, sillä patteriautot ovat aivan liian uusi ja markkinaosuudeltaan liian pieni konsepti __vs.__ polttarit joita on uusista / uudehkoista, puhkiajettuihin ikivanhoihin kiikkuihin ja kaikkea siltä väliltä ja joiden käyttö- ja huoltohistoriakin on monenkirjavaa.

        "Hauskoja nämä pelokkaitten, junttien ja köyhien ininät."

        Tuo taasen oli tiedostamatonta itseironiaa.

        Asiasta on julkaistuja tilastoja.
        Tuo lapsellinen ja ennakkoluuloihin perustuva vänkääminen on vaan niin typerää kuin olla voi.
        Minä ajan bensaturbolla, enkä ole siitä luopumassa vuosiin, joten minulla ei ole tarve venkoilla, vaan oikaisen provoja ja tyhmien juttuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asiasta on julkaistuja tilastoja.
        Tuo lapsellinen ja ennakkoluuloihin perustuva vänkääminen on vaan niin typerää kuin olla voi.
        Minä ajan bensaturbolla, enkä ole siitä luopumassa vuosiin, joten minulla ei ole tarve venkoilla, vaan oikaisen provoja ja tyhmien juttuja.

        Olen hyvin tietoinen ko. "tilastoista" mutta ne eivät ole objektiivisiä maitsemistani syistä.

        EV on jo tehtaan hihnalta ulos tullessaan hiilijalanjäljeltään 70% saastuttavampi kuin polttari. Eko-susi jo synytessään.

        Sitten sillä tulisi ajaa puhtaasta energiasta ladattuna noin 70 tkm saadaksen takamatkansa kiinni. Saaste-energiasta ladattuna se ei edes saavuta hiilitakamatkaansa.

        Pieten kilometrien kaupunkikinnerit / kauppakassit alkavat olla paalutusiässä ennen takamatkansa kirimistä.

        Tähän sitten vielä päälle itse akkumineraalien kaivostoiminnan aiheuttamat kirjaimellisesti mega-luokan ympätistötuhot.

        "Indonesia facing 'devastating' impact of nickel mining pollution" - BBC News

        - https://www.youtube.com/watch?v=0nLCENfWfAg

        Sitten vielä boonuksen myopisella pakkopolitiikalla geopoliittiseen Kiina-riippuvuuteen ajavuus. Siperia ei ole opettanut.

        "Minä ajan bensaturbolla, enkä ole siitä luopumassa vuosiin, joten minulla ei ole tarve venkoilla, vaan oikaisen provoja ja tyhmien juttuja."

        Kannustaisin aloittamaan itsensä sivistämisestä, sekä vähä-älyisyydestä ulos oppimisesta.

        ei ap


      • Anonyymi

        Sähköautojahan myydään mahtavin kamppanjaeduin, 72kk rahoituksella ilman käsirahaa 30% viimeisellä erällä, että pienituloiset voivat ostaa niitä, esittääkseen "parempaa ihmistä". Painavissa autoissa voi tietenkin olla väljyyttä alustan osissa, mutta pääasiallisena syynä on auton haltijan rahattomuus, pakko säästää huolloissa, kun se minimi kk-erä rasittaa taloutta niin paljon...

        Hauskoja nämä ajattelukyvyttömien köyhien selitykset, jotka näyttelee rahamiehiä/naisia velaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen hyvin tietoinen ko. "tilastoista" mutta ne eivät ole objektiivisiä maitsemistani syistä.

        EV on jo tehtaan hihnalta ulos tullessaan hiilijalanjäljeltään 70% saastuttavampi kuin polttari. Eko-susi jo synytessään.

        Sitten sillä tulisi ajaa puhtaasta energiasta ladattuna noin 70 tkm saadaksen takamatkansa kiinni. Saaste-energiasta ladattuna se ei edes saavuta hiilitakamatkaansa.

        Pieten kilometrien kaupunkikinnerit / kauppakassit alkavat olla paalutusiässä ennen takamatkansa kirimistä.

        Tähän sitten vielä päälle itse akkumineraalien kaivostoiminnan aiheuttamat kirjaimellisesti mega-luokan ympätistötuhot.

        "Indonesia facing 'devastating' impact of nickel mining pollution" - BBC News

        - https://www.youtube.com/watch?v=0nLCENfWfAg

        Sitten vielä boonuksen myopisella pakkopolitiikalla geopoliittiseen Kiina-riippuvuuteen ajavuus. Siperia ei ole opettanut.

        "Minä ajan bensaturbolla, enkä ole siitä luopumassa vuosiin, joten minulla ei ole tarve venkoilla, vaan oikaisen provoja ja tyhmien juttuja."

        Kannustaisin aloittamaan itsensä sivistämisestä, sekä vähä-älyisyydestä ulos oppimisesta.

        ei ap

        No voi sinua uskossaan sokeaa vastarannan kiiskeä.
        Sinä olet selvästi hieman opiskellut, mutta sitten seonnut salaliittoihin ja muuhun vastaavaan änkyröintiin. Ihan kaikkea mitä ATK tarjoaa, ei kannata uskoa sokeasti jos se istuu omaan kovin sekaiseen mieleen.
        Mitä mieltä olet korona rokotteesta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen hyvin tietoinen ko. "tilastoista" mutta ne eivät ole objektiivisiä maitsemistani syistä.

        EV on jo tehtaan hihnalta ulos tullessaan hiilijalanjäljeltään 70% saastuttavampi kuin polttari. Eko-susi jo synytessään.

        Sitten sillä tulisi ajaa puhtaasta energiasta ladattuna noin 70 tkm saadaksen takamatkansa kiinni. Saaste-energiasta ladattuna se ei edes saavuta hiilitakamatkaansa.

        Pieten kilometrien kaupunkikinnerit / kauppakassit alkavat olla paalutusiässä ennen takamatkansa kirimistä.

        Tähän sitten vielä päälle itse akkumineraalien kaivostoiminnan aiheuttamat kirjaimellisesti mega-luokan ympätistötuhot.

        "Indonesia facing 'devastating' impact of nickel mining pollution" - BBC News

        - https://www.youtube.com/watch?v=0nLCENfWfAg

        Sitten vielä boonuksen myopisella pakkopolitiikalla geopoliittiseen Kiina-riippuvuuteen ajavuus. Siperia ei ole opettanut.

        "Minä ajan bensaturbolla, enkä ole siitä luopumassa vuosiin, joten minulla ei ole tarve venkoilla, vaan oikaisen provoja ja tyhmien juttuja."

        Kannustaisin aloittamaan itsensä sivistämisestä, sekä vähä-älyisyydestä ulos oppimisesta.

        ei ap

        "Sitten sillä tulisi ajaa puhtaasta energiasta ladattuna noin 70 tkm saadaksen takamatkansa kiinni"

        Ongelmana on vain se, ettei täysin puhdasta energiaa ole olemassakaan, pienempipäästöisiä kyllä.

        Vesivoimaloiden rakentamisesta syntyy päästöjä, puhumattakaan ympäristöhaitoista, tuulimyllyjen rakentamisesta syntyy päästöjä, ja siipien käyttöikä on rajallinen, itseasiassa melko lyhyt, joka on jäteongelma kuormittaen ympäristöä

        https://www.kriittisetmateriaalit.fi/vihrean-energian-synkka-puoli-tuulivoimaloiden-valtavista-lavoista-kirjaimellisesti-jattimainen-jateongelma/

        Niinikään aurinkopaneeleiden valmistaminen ei myöskään ole päästötöntä.

        "zero emission" niinkuin esim. nissan leafin (ainakin vanhempien) perässä hienosti lukee, on vain vihreää unelmahöttöä.

        Joten on helppo yhtyä sanomaasi, sähköauto, eko-susi jo syntyessään.

        Ja pohjimmiltaan on syytä muistaa, että suurimmassa roolissa ilmaston hienoiseen lämpenemiseen on auringon aktiivisuus, joka viime ajat on ollut nousussa, en ainakaan ole lukenut tutkimusta miten suuri osa ihmisen toimilla on tähän, voi olla, että jos nyt tulisi kulkutauti joka tappaisi jokaikisen ihmisen maan päältä, ilmaston lämpeneminen jatkuisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautojahan myydään mahtavin kamppanjaeduin, 72kk rahoituksella ilman käsirahaa 30% viimeisellä erällä, että pienituloiset voivat ostaa niitä, esittääkseen "parempaa ihmistä". Painavissa autoissa voi tietenkin olla väljyyttä alustan osissa, mutta pääasiallisena syynä on auton haltijan rahattomuus, pakko säästää huolloissa, kun se minimi kk-erä rasittaa taloutta niin paljon...

        Hauskoja nämä ajattelukyvyttömien köyhien selitykset, jotka näyttelee rahamiehiä/naisia velaksi.

        "Hauskoja nämä ajattelukyvyttömien köyhien selitykset, jotka näyttelee rahamiehiä/naisia velaksi."

        Tuollaisia kuvitelmia omaavan voisi olettaa olevan (punertavan duunaritaustainen) henkisesti, älyllisesti sekä taloudellisesti poikkeusellisen heikossa hapessa, kuvitellessaan ja liitäessää s-autoihin jotakin mielikuvituksellista statusta, jota niissä ei edes ole.

        Kyseessä on poliitikkojen autoteollisuudelle ja sen sidosryhmille pakottama vaihtoehto, jota sitten joka taholta markkinoidaan valheellisesti puhtaana.

        Sitten tuon pseudo-ekologisen EV-todellisuutta pidemmälle ja syvemmälle analysoimattomat, mutta ympäristöasioita ajattelevat kuvittelevat sitten tekevänsä hyvän eko-valinnan.

        Nähdäkseni huomattava osuus autoa osavista ottaa siihen myös velkarahaa enempi tai vähempi, myös polttarikaupoilla. Kyse on ihan peruskaavasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No voi sinua uskossaan sokeaa vastarannan kiiskeä.
        Sinä olet selvästi hieman opiskellut, mutta sitten seonnut salaliittoihin ja muuhun vastaavaan änkyröintiin. Ihan kaikkea mitä ATK tarjoaa, ei kannata uskoa sokeasti jos se istuu omaan kovin sekaiseen mieleen.
        Mitä mieltä olet korona rokotteesta?

        "No voi sinua uskossaan sokeaa vastarannan kiiskeä.
        Sinä olet selvästi hieman opiskellut, mutta sitten seonnut salaliittoihin ja muuhun vastaavaan änkyröintiin. "

        Olisikos laittaa joitakin fakta-argumenttejä tuon mitään mihinkään vastaamattoman epä-älyllisen tunteenpurkauksen sijaan.


    • Anonyymi

      Ne on nämä käytetyn ostajat...pojat vielä auttaa isän autosta renkaat slikseiksi ja perän paskaksi..

    • Anonyymi

      Ja juuri kun lehdessä oli esimerkki sähköautosta jonka arvo ei ole pudonnut lainkaan 6 vuodessa.

    • Anonyymi

      Huh huh. Pitkä postaus, en jaksanut edes lukea.
      Hyvin tuntuu ekoposeeraus tepsivän kun tälläisia vuodatuksia jaksetaan kirjoittaa. Kateus se on suomalaisen perussairaus.

      • Anonyymi

        Eikä vain perussairaus, vaan myös käyttövoima.


      • Anonyymi

        On ymmärrettävää, ettei lukeminen kiinnosta, jos osaa vain hädintuskin lukea, muttei pysty ymmärtämään lukemaansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä vain perussairaus, vaan myös käyttövoima.

        Kateudelle pitäsikin määrätä käyttövoimavero. Veron välttely saattaisi vähentää kateutta.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kysynkin sinulta nyt...

      Tahdotko sinä minusta miehestä enää mitään..koskaan? Vastaa kyllä/ei/en tiedä ja siihen puhelinnumeroni kaksi viimeistä
      Ikävä
      62
      8012
    2. Voi luoja miten haluaisin

      jutella kanssasi nyt. Harmittaa, että pidin estossa, mutta silloin olisin ollut riekaleina pienistäkin syytöksistä tai
      Ikävä
      47
      5446
    3. Nainen, vaikka kaikki on

      ohi eikä koskaan alkanutkaan, niin tekisi silti mieli jakaa tämä trippi kanssasi, kertoa mitä kappaleita kuuntelin jne.
      Tunteet
      36
      5111
    4. Mihin kiinnitit ensimmäisenä huomiota

      kun eka kerran näit kaivattusi?
      Ikävä
      109
      2168
    5. Ihan pelästyin kun sut

      näin. Huh huh kun olit vanhentunut.
      Ikävä
      121
      2088
    6. Haluan sinua mies, aivan stanasti.

      Ehkä enemmän kuin ketään koskaan ikinä, joten kysymys kuuluukin miten hlvetissä SÄ kestät tän näkemättömyyden. Toivottav
      Ikävä
      78
      1531
    7. IS Viikonloppu 28.12.-29.12.2024

      Ei ole tainnut tästä vielä olla omaa keskustelua? Nyt on. Vihjeitä ja ratkaisuja vaan peliin.
      Sanaristikot
      119
      1408
    8. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi

      loppuvuonna 2024 ?
      Ikävä
      111
      1373
    9. Ymmärtääkö miehet

      Miten hormonit vaikuttaa naiseen kuukautisten aikana ja ennen sitä? On se mielenkiintoista, kun miehet on kestäneet soti
      Ikävä
      139
      1070
    10. On hyvä nainen

      Että olet pian käynyt läpi kaikki tunteet ja vaiheet mitä ihastuminen/rakastuminen saattaa käsittää. Tunnemyrsky on maht
      Ikävä
      80
      1042
    Aihe