Adventtikirkon profeetta opetti kolminaisuusoppi vastaan

Anonyymi-ap

16

227

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Valheeni ei hetkauta.

    • Anonyymi

      Mutta Whitehän kuoli 1915. Miten niin 1931?

      • Anonyymi

        1931 kirkon johto oli jo aivopesty niin hyvin, että muutos kolminaisuusoppiin oli helppo runnoa läpi. Siihen asti kun alkuperäiset adventistit (adventistit, jotka olivat perustamassa adventismia) olivat elossa, kolminaisuusoppi ei saatu vietyä läpi. Muutos kohti kolminaisuusoppia alkoi voimistua vasta noin 5 vuotta ennen Whiten kuolemaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1931 kirkon johto oli jo aivopesty niin hyvin, että muutos kolminaisuusoppiin oli helppo runnoa läpi. Siihen asti kun alkuperäiset adventistit (adventistit, jotka olivat perustamassa adventismia) olivat elossa, kolminaisuusoppi ei saatu vietyä läpi. Muutos kohti kolminaisuusoppia alkoi voimistua vasta noin 5 vuotta ennen Whiten kuolemaa.

        Valheesi ei hetkauta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valheesi ei hetkauta.

        Lue ihmeessä linkin takana olevat todisteet Adventtikirkon dokumenteista. Ne ovat kiistattomat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valheesi ei hetkauta.

        Niinhän minä zanoinkin: valheeni ei hetkauta.


    • Anonyymi

      Aloittaja valehtelee.

      Ellen Whiten lausuntoja:

      ”Maailman Vapahtaja oli yhdenvertainen Jumalan kanssa. Hänen valtansa oli Jumalan valtaa. Hän julisti, ettei hänellä ollut Isästä erillistä olemassaoloa. Valta, jolla hän puhui ja suoritti ihmetekonsa, oli nimenomaan hänen omansa. Kuitenkin hän vakuuttaa meille, että hän ja Isä ovat yhtä.” (Review and Herald 7.1.1890)

      ”Juutalaiset eivät olleet koskaan kuulleet sellaisia sanoja ihmisen huulilta. Niissä oli vakuuttava voima. Näytti siltä, että jumaluus välähti ihmisyyden läpi, kun Jeesus sanoi: ’Minä ja Isä olemme yhtä.’ Kristuksen sanat olivat täynnä syvällistä merkitystä hänen esittäessään väitteen, että hän ja Isä ovat samaa olemusta ja omaavat samat ominaisuudet.” (The Signs of the Times, 27.11.1893)

      ”Pyhä Henki on Puolustaja Kristuksen nimessä. Hän ilmentää Kristusta, mutta on eri persoona.” (Letters and Manuscripts 8, käsikirjoitus 93, kap. 8, 1893)

      ”[Kristus] oli yhdenvertainen Jumalan kanssa, ääretön ja kaikkivoiva … Hän on ikuinen, itsestään olemassa oleva Poika.” (Letters and Manuscripts 12, käsikirjoitus 101, kap. 27, 1897)

      ”Kristuksessa on alkuperäinen elämä, joka ei ole muualta saatu tai jostakin muusta johtuva … Kristuksen jumaluus on uskovan takuu iankaikkisesta elämästä.” (Alfa ja Omega 5, s. 85, 1898)

      ”Pyhä Henki on Kristuksen edustaja, mutta vailla inhimillistä henkilöllisyyttä ja siitä riippumaton. Inhimillisyyden kahlehtimana Kristus ei voinut olla henkilökohtaisesti joka paikassa. Siksi olisi heille [opetuslapsille] eduksi, että hän menisi Isän luo ja lähettäisi Hengen seuraajakseen maan päälle.” (Alfa ja Omega 5, s. 220–221, 1898)

      ”Syntiä voitiin vastustaa ja se voitiin voittaa vain jumaluuden kolmannen persoonan avulla, joka ei tulisi rajoitetussa muodossa vaan jumalallisen voiman koko täyteydessä.” (Alfa ja Omega 5, s. 224, 1898)

      ”Isä, Poika ja Pyhä Henki – äärettömät ja kaikkitietävät hallitsijat – ottavat ne vastaan, jotka todellisesti solmivat liiton Jumalan kanssa.” (Letters and Manuscripts 15, käsikirjoitus 27a, kap. 10, 1900)

      ”Kun uskova on saanut kasteen, hänen tulee pitää mielessään, että hänet on pyhitetty Jumalalle, Kristukselle ja Pyhälle Hengelle. Kaikki nämä kolme toimivat yhdessä koko maailmankaikkeuden nähden kasteessa tehdyssä suuressa liitossa. Isä, Poika ja Pyhä Henki vastaanottavat uskovan liittosuhteeseen Jumalan kanssa.” (Letters and Manuscripts 15, käsikirjoitus 56, kap. 26, 1900)

      ”Kristus on ennalta olemassa oleva, itsestään olemassa oleva Jumalan Poika … Hän vakuuttaa meille, että ei ole koskaan ollut aikaa, jolloin hän ei olisi ollut läheisessä yhteydessä ikuisen Jumalan kanssa.” (The Signs of the Times, 29.8.1900)
      ”Toisen Pietarin kirjeen ensimmäisessä luvussa on kuvattu edistyminen kristityn elämässä … Tämä edistyminen on esitetty jokaiselle, joka on tunnustanut uskonsa Jeesukseen Kristukseen kasteessa, ja tullut kolmen persoonan – Isän, Pojan ja Pyhän Hengen – antaman lupauksen vastaanottajaksi.” (Letters and Manuscripts 15, käsikirjoitus 57, kap. 11., 1900)

      ”Taivaan ikuiset ja ylhäiset – Jumala ja Kristus ja Pyhä Henki – varustivat heidät [opetuslapset] kuolevaisen ihmisen voimaa suuremmalla voimalla.” (Letters and Manuscripts 16, käsikirjoitus 130, kap 52., 1901)

      ”Ne, jotka kastetaan Isän, Pojan ja Pyhän Hengen kolminkertaiseen nimeen, julistavat julkisesti aivan kristillisen elämänsä alkuvaiheessa, että he ovat hylänneet Saatanan palvelemisen ja heistä on tullut kuninkaallisen suvun jäseniä, taivaan Kuninkaan lapsia.” (Testimonies for the Church 6, s. 91., 1901)

      ”Meidän pyhityksemme on Isän, Pojan ja Pyhän Hengen teko.” (The Signs of the Times, 19.6.1901)

      ”Isä on jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti, ja näkymätön kuolevaisille silmille.
      Poika on jumaluuden koko täyteys ilmaistuna. Jumalan Sana julistaa hänen oleva ’Jumalan olemuksen kuva’ ’Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainutsyntyisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.’ Tästä nähdään, että Isä on persoona.
      Puolustaja, jonka Kristus lupasi lähettää taivaaseenastumisensa jälkeen, on Henki jumaluuden koko täyteydessä. Hän ilmaisee Jumalan armon voiman jokaiselle, joka ottaa Kristuksen vastaan ja uskoo häneen henkilökohtaisena Vapahtajana.
      Taivaallisessa kolmikossa on kolme elävää persoonaa. Näiden kolmen suuren valtiaan, Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen, nimeen ne kastetaan, jotka ottavat Kristuksen vastaan elävässä uskossa, ja nämä valtiaat toimivat yhdessä taivaan kuuliaisten kansalaisten kanssa heidän yrityksissään elää uutta elämää Kristuksessa.” (Special Testimonies, B-sarja, nro 7 [1905])

      • Anonyymi

        Sinun lainauksesi eivät vakuuta. Whiten elinaikana Isän ja Pojan välistä suhdetta kuvattiin juuri noin kuin tuot esille mutta niiden sanojen merkitys ei siihen aikaan ollut sama kuin nyt. Ne eivät tarkoittaneet kolmiyhteistä Jumalaa.

        Lisäksi, kirkon opinkohdissa puhuttiin tuohon aikaan vain yhdestä ainoasta Jumalasta eikä puhuttu lainkaan kolmiyhteisestä Jumalasta. Kun tietyt henkilöt yrittivät ajaa kolminaisuusoppia sisään adventtikirkkoon, Ellen White tuomitsi heidän valheellisiksi ihmisiksi, jotka toimivat Whiten Jumalalta saamaa ilmoitusta vastaan.

        Nämä asiat on niin hyvin dokumentoitu Adventtikirkon julkisissa asiakirjoissa, että sinun valheelliset kuvauksesi eivät niitä kumoa. Kaikki nuo asiakirjat ovat kenen tahansa luettavissa. Tätä sinä et pysty puhumalla saamaan pois. Sinun on todistettava linkin väitteet vääriksi toisilla Whiten ajan dokumenteille ollaksesi uskottava. Kun White itse kuvaa kolminaisuusopin tuomista Adventtikirkkoon valheopiksi, sinulla onkin siinä runsaasti tekemistä!


    • Anonyymi

      Aloitus on valhetta. Adventtikirkon uranuurtajat eivät olleet antitrinitaareja, vaan antimodalisteja.

      • Anonyymi

        Sinulla on kova tarve kategorisoida asioita mutta väitteesi menee pieleen. Opettele, mitä modalismi tarkoittaa.


    • Anonyymi

      Kyseinen dokumentti antaa harhaanjohtavan ja jopa valheellisen kuvan historiasta.

      • Anonyymi

        Kumoapa tuon dokumentin väitteet Whiten ajan kirjoituksilla. Vasta sen jälkeen uskon sinua. Sen verran vakuuttavasti dokumentti esittää todistusaineistoksi kirkon omia julkaisuja.

        Perustelepa esimerkiksi se, miten kolminaisuusoppi olisi voinut olla Whiten elinaikana kirkon opetuksena kun opinkohdissa ei mainita sitä sanallakaan ennen vuotta 1931, jolloin se tarkoituksella opinkohtiin lisättiin vasta, kun alkuperäiset adventistit olivat kuolleet, tiettyjen kirkon johtajien toimesta.

        Tämä tarkoittaa sitä, että kirkko oli unitaarinen lähes 90 vuotta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kumoapa tuon dokumentin väitteet Whiten ajan kirjoituksilla. Vasta sen jälkeen uskon sinua. Sen verran vakuuttavasti dokumentti esittää todistusaineistoksi kirkon omia julkaisuja.

        Perustelepa esimerkiksi se, miten kolminaisuusoppi olisi voinut olla Whiten elinaikana kirkon opetuksena kun opinkohdissa ei mainita sitä sanallakaan ennen vuotta 1931, jolloin se tarkoituksella opinkohtiin lisättiin vasta, kun alkuperäiset adventistit olivat kuolleet, tiettyjen kirkon johtajien toimesta.

        Tämä tarkoittaa sitä, että kirkko oli unitaarinen lähes 90 vuotta!

        Kirkko oli areiolainen - ei unitaarinen - ja monet 1990-luvulla eläneet ikivanhat adventistit olivat vielä silloin areiolaisia. He uskoivat, että Jeesus on sama kuin arkkienkeli Miikael. Samoin uskovat Jehovan todistajat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirkko oli areiolainen - ei unitaarinen - ja monet 1990-luvulla eläneet ikivanhat adventistit olivat vielä silloin areiolaisia. He uskoivat, että Jeesus on sama kuin arkkienkeli Miikael. Samoin uskovat Jehovan todistajat.

        "Kirkko oli areiolainen - ei unitaarinen - ja monet 1990-luvulla eläneet ikivanhat adventistit olivat vielä silloin areiolaisia"

        Yritätkö siis sanoa, että White vahvisti jumalallisella auktoriteetilla areiolaisuuden olevan ainoa oikea usko?! No ei todellakaan!

        Tosiasiassa Whiten lausunnot todistavat väitteesi vääräksi. Siltikin, vaikka tiedämme jo nykyaikana Whiten maailmankuvan ja sen, mitä White oikeasti tarkoitti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kirkko oli areiolainen - ei unitaarinen - ja monet 1990-luvulla eläneet ikivanhat adventistit olivat vielä silloin areiolaisia"

        Yritätkö siis sanoa, että White vahvisti jumalallisella auktoriteetilla areiolaisuuden olevan ainoa oikea usko?! No ei todellakaan!

        Tosiasiassa Whiten lausunnot todistavat väitteesi vääräksi. Siltikin, vaikka tiedämme jo nykyaikana Whiten maailmankuvan ja sen, mitä White oikeasti tarkoitti.

        Areiolaisuutta on myös se, että opetetaan Jeesuksen olevan isää alempi luojajumala ja välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä. Tätä luojajumalaa kutsutaan Jumalan Pojaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Areiolaisuutta on myös se, että opetetaan Jeesuksen olevan isää alempi luojajumala ja välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä. Tätä luojajumalaa kutsutaan Jumalan Pojaksi.

        Adventtikirkko opettaa edelleen Jeesuksen olevan ihmisempi kuin monet muut kirkkokunnat. Siitä ei olla päästy irti edelleenkään.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sun ja kaivattusi

      ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      87
      1496
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

      Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      10
      1370
    3. Kai sä näät

      Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      75
      1146
    4. Mikä on ollut

      Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      115
      1109
    5. Katsotko mieluiten

      Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      66
      1068
    6. Tämän hetken

      Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      71
      944
    7. Vieläkö sä toivot

      Meidän välille jotain?
      Ikävä
      68
      895
    8. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

      Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      254
      881
    9. Voi Rakas siellä

      Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      12
      821
    10. Pidätkö kaivatustasi

      Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      33
      803
    Aihe