Adventtikirkon profeetta opetti kolminaisuusoppi vastaan

Anonyymi-ap

16

158

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Valheeni ei hetkauta.

    • Anonyymi

      Mutta Whitehän kuoli 1915. Miten niin 1931?

      • Anonyymi

        1931 kirkon johto oli jo aivopesty niin hyvin, että muutos kolminaisuusoppiin oli helppo runnoa läpi. Siihen asti kun alkuperäiset adventistit (adventistit, jotka olivat perustamassa adventismia) olivat elossa, kolminaisuusoppi ei saatu vietyä läpi. Muutos kohti kolminaisuusoppia alkoi voimistua vasta noin 5 vuotta ennen Whiten kuolemaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1931 kirkon johto oli jo aivopesty niin hyvin, että muutos kolminaisuusoppiin oli helppo runnoa läpi. Siihen asti kun alkuperäiset adventistit (adventistit, jotka olivat perustamassa adventismia) olivat elossa, kolminaisuusoppi ei saatu vietyä läpi. Muutos kohti kolminaisuusoppia alkoi voimistua vasta noin 5 vuotta ennen Whiten kuolemaa.

        Valheesi ei hetkauta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valheesi ei hetkauta.

        Lue ihmeessä linkin takana olevat todisteet Adventtikirkon dokumenteista. Ne ovat kiistattomat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valheesi ei hetkauta.

        Niinhän minä zanoinkin: valheeni ei hetkauta.


    • Anonyymi

      Aloittaja valehtelee.

      Ellen Whiten lausuntoja:

      ”Maailman Vapahtaja oli yhdenvertainen Jumalan kanssa. Hänen valtansa oli Jumalan valtaa. Hän julisti, ettei hänellä ollut Isästä erillistä olemassaoloa. Valta, jolla hän puhui ja suoritti ihmetekonsa, oli nimenomaan hänen omansa. Kuitenkin hän vakuuttaa meille, että hän ja Isä ovat yhtä.” (Review and Herald 7.1.1890)

      ”Juutalaiset eivät olleet koskaan kuulleet sellaisia sanoja ihmisen huulilta. Niissä oli vakuuttava voima. Näytti siltä, että jumaluus välähti ihmisyyden läpi, kun Jeesus sanoi: ’Minä ja Isä olemme yhtä.’ Kristuksen sanat olivat täynnä syvällistä merkitystä hänen esittäessään väitteen, että hän ja Isä ovat samaa olemusta ja omaavat samat ominaisuudet.” (The Signs of the Times, 27.11.1893)

      ”Pyhä Henki on Puolustaja Kristuksen nimessä. Hän ilmentää Kristusta, mutta on eri persoona.” (Letters and Manuscripts 8, käsikirjoitus 93, kap. 8, 1893)

      ”[Kristus] oli yhdenvertainen Jumalan kanssa, ääretön ja kaikkivoiva … Hän on ikuinen, itsestään olemassa oleva Poika.” (Letters and Manuscripts 12, käsikirjoitus 101, kap. 27, 1897)

      ”Kristuksessa on alkuperäinen elämä, joka ei ole muualta saatu tai jostakin muusta johtuva … Kristuksen jumaluus on uskovan takuu iankaikkisesta elämästä.” (Alfa ja Omega 5, s. 85, 1898)

      ”Pyhä Henki on Kristuksen edustaja, mutta vailla inhimillistä henkilöllisyyttä ja siitä riippumaton. Inhimillisyyden kahlehtimana Kristus ei voinut olla henkilökohtaisesti joka paikassa. Siksi olisi heille [opetuslapsille] eduksi, että hän menisi Isän luo ja lähettäisi Hengen seuraajakseen maan päälle.” (Alfa ja Omega 5, s. 220–221, 1898)

      ”Syntiä voitiin vastustaa ja se voitiin voittaa vain jumaluuden kolmannen persoonan avulla, joka ei tulisi rajoitetussa muodossa vaan jumalallisen voiman koko täyteydessä.” (Alfa ja Omega 5, s. 224, 1898)

      ”Isä, Poika ja Pyhä Henki – äärettömät ja kaikkitietävät hallitsijat – ottavat ne vastaan, jotka todellisesti solmivat liiton Jumalan kanssa.” (Letters and Manuscripts 15, käsikirjoitus 27a, kap. 10, 1900)

      ”Kun uskova on saanut kasteen, hänen tulee pitää mielessään, että hänet on pyhitetty Jumalalle, Kristukselle ja Pyhälle Hengelle. Kaikki nämä kolme toimivat yhdessä koko maailmankaikkeuden nähden kasteessa tehdyssä suuressa liitossa. Isä, Poika ja Pyhä Henki vastaanottavat uskovan liittosuhteeseen Jumalan kanssa.” (Letters and Manuscripts 15, käsikirjoitus 56, kap. 26, 1900)

      ”Kristus on ennalta olemassa oleva, itsestään olemassa oleva Jumalan Poika … Hän vakuuttaa meille, että ei ole koskaan ollut aikaa, jolloin hän ei olisi ollut läheisessä yhteydessä ikuisen Jumalan kanssa.” (The Signs of the Times, 29.8.1900)
      ”Toisen Pietarin kirjeen ensimmäisessä luvussa on kuvattu edistyminen kristityn elämässä … Tämä edistyminen on esitetty jokaiselle, joka on tunnustanut uskonsa Jeesukseen Kristukseen kasteessa, ja tullut kolmen persoonan – Isän, Pojan ja Pyhän Hengen – antaman lupauksen vastaanottajaksi.” (Letters and Manuscripts 15, käsikirjoitus 57, kap. 11., 1900)

      ”Taivaan ikuiset ja ylhäiset – Jumala ja Kristus ja Pyhä Henki – varustivat heidät [opetuslapset] kuolevaisen ihmisen voimaa suuremmalla voimalla.” (Letters and Manuscripts 16, käsikirjoitus 130, kap 52., 1901)

      ”Ne, jotka kastetaan Isän, Pojan ja Pyhän Hengen kolminkertaiseen nimeen, julistavat julkisesti aivan kristillisen elämänsä alkuvaiheessa, että he ovat hylänneet Saatanan palvelemisen ja heistä on tullut kuninkaallisen suvun jäseniä, taivaan Kuninkaan lapsia.” (Testimonies for the Church 6, s. 91., 1901)

      ”Meidän pyhityksemme on Isän, Pojan ja Pyhän Hengen teko.” (The Signs of the Times, 19.6.1901)

      ”Isä on jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti, ja näkymätön kuolevaisille silmille.
      Poika on jumaluuden koko täyteys ilmaistuna. Jumalan Sana julistaa hänen oleva ’Jumalan olemuksen kuva’ ’Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainutsyntyisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.’ Tästä nähdään, että Isä on persoona.
      Puolustaja, jonka Kristus lupasi lähettää taivaaseenastumisensa jälkeen, on Henki jumaluuden koko täyteydessä. Hän ilmaisee Jumalan armon voiman jokaiselle, joka ottaa Kristuksen vastaan ja uskoo häneen henkilökohtaisena Vapahtajana.
      Taivaallisessa kolmikossa on kolme elävää persoonaa. Näiden kolmen suuren valtiaan, Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen, nimeen ne kastetaan, jotka ottavat Kristuksen vastaan elävässä uskossa, ja nämä valtiaat toimivat yhdessä taivaan kuuliaisten kansalaisten kanssa heidän yrityksissään elää uutta elämää Kristuksessa.” (Special Testimonies, B-sarja, nro 7 [1905])

      • Anonyymi

        Sinun lainauksesi eivät vakuuta. Whiten elinaikana Isän ja Pojan välistä suhdetta kuvattiin juuri noin kuin tuot esille mutta niiden sanojen merkitys ei siihen aikaan ollut sama kuin nyt. Ne eivät tarkoittaneet kolmiyhteistä Jumalaa.

        Lisäksi, kirkon opinkohdissa puhuttiin tuohon aikaan vain yhdestä ainoasta Jumalasta eikä puhuttu lainkaan kolmiyhteisestä Jumalasta. Kun tietyt henkilöt yrittivät ajaa kolminaisuusoppia sisään adventtikirkkoon, Ellen White tuomitsi heidän valheellisiksi ihmisiksi, jotka toimivat Whiten Jumalalta saamaa ilmoitusta vastaan.

        Nämä asiat on niin hyvin dokumentoitu Adventtikirkon julkisissa asiakirjoissa, että sinun valheelliset kuvauksesi eivät niitä kumoa. Kaikki nuo asiakirjat ovat kenen tahansa luettavissa. Tätä sinä et pysty puhumalla saamaan pois. Sinun on todistettava linkin väitteet vääriksi toisilla Whiten ajan dokumenteille ollaksesi uskottava. Kun White itse kuvaa kolminaisuusopin tuomista Adventtikirkkoon valheopiksi, sinulla onkin siinä runsaasti tekemistä!


    • Anonyymi

      Aloitus on valhetta. Adventtikirkon uranuurtajat eivät olleet antitrinitaareja, vaan antimodalisteja.

      • Anonyymi

        Sinulla on kova tarve kategorisoida asioita mutta väitteesi menee pieleen. Opettele, mitä modalismi tarkoittaa.


    • Anonyymi

      Kyseinen dokumentti antaa harhaanjohtavan ja jopa valheellisen kuvan historiasta.

      • Anonyymi

        Kumoapa tuon dokumentin väitteet Whiten ajan kirjoituksilla. Vasta sen jälkeen uskon sinua. Sen verran vakuuttavasti dokumentti esittää todistusaineistoksi kirkon omia julkaisuja.

        Perustelepa esimerkiksi se, miten kolminaisuusoppi olisi voinut olla Whiten elinaikana kirkon opetuksena kun opinkohdissa ei mainita sitä sanallakaan ennen vuotta 1931, jolloin se tarkoituksella opinkohtiin lisättiin vasta, kun alkuperäiset adventistit olivat kuolleet, tiettyjen kirkon johtajien toimesta.

        Tämä tarkoittaa sitä, että kirkko oli unitaarinen lähes 90 vuotta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kumoapa tuon dokumentin väitteet Whiten ajan kirjoituksilla. Vasta sen jälkeen uskon sinua. Sen verran vakuuttavasti dokumentti esittää todistusaineistoksi kirkon omia julkaisuja.

        Perustelepa esimerkiksi se, miten kolminaisuusoppi olisi voinut olla Whiten elinaikana kirkon opetuksena kun opinkohdissa ei mainita sitä sanallakaan ennen vuotta 1931, jolloin se tarkoituksella opinkohtiin lisättiin vasta, kun alkuperäiset adventistit olivat kuolleet, tiettyjen kirkon johtajien toimesta.

        Tämä tarkoittaa sitä, että kirkko oli unitaarinen lähes 90 vuotta!

        Kirkko oli areiolainen - ei unitaarinen - ja monet 1990-luvulla eläneet ikivanhat adventistit olivat vielä silloin areiolaisia. He uskoivat, että Jeesus on sama kuin arkkienkeli Miikael. Samoin uskovat Jehovan todistajat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirkko oli areiolainen - ei unitaarinen - ja monet 1990-luvulla eläneet ikivanhat adventistit olivat vielä silloin areiolaisia. He uskoivat, että Jeesus on sama kuin arkkienkeli Miikael. Samoin uskovat Jehovan todistajat.

        "Kirkko oli areiolainen - ei unitaarinen - ja monet 1990-luvulla eläneet ikivanhat adventistit olivat vielä silloin areiolaisia"

        Yritätkö siis sanoa, että White vahvisti jumalallisella auktoriteetilla areiolaisuuden olevan ainoa oikea usko?! No ei todellakaan!

        Tosiasiassa Whiten lausunnot todistavat väitteesi vääräksi. Siltikin, vaikka tiedämme jo nykyaikana Whiten maailmankuvan ja sen, mitä White oikeasti tarkoitti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kirkko oli areiolainen - ei unitaarinen - ja monet 1990-luvulla eläneet ikivanhat adventistit olivat vielä silloin areiolaisia"

        Yritätkö siis sanoa, että White vahvisti jumalallisella auktoriteetilla areiolaisuuden olevan ainoa oikea usko?! No ei todellakaan!

        Tosiasiassa Whiten lausunnot todistavat väitteesi vääräksi. Siltikin, vaikka tiedämme jo nykyaikana Whiten maailmankuvan ja sen, mitä White oikeasti tarkoitti.

        Areiolaisuutta on myös se, että opetetaan Jeesuksen olevan isää alempi luojajumala ja välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä. Tätä luojajumalaa kutsutaan Jumalan Pojaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Areiolaisuutta on myös se, että opetetaan Jeesuksen olevan isää alempi luojajumala ja välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä. Tätä luojajumalaa kutsutaan Jumalan Pojaksi.

        Adventtikirkko opettaa edelleen Jeesuksen olevan ihmisempi kuin monet muut kirkkokunnat. Siitä ei olla päästy irti edelleenkään.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5534
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2476
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1957
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      55
      1694
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1591
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1388
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1269
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1229
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe