Vartijoiden palkka on nykyjään niin huono ettei sillä pysty kuin juurija juuri elämään.Silti heidän pitäisi oman terveytensä uhalla suojella ihmisiä,kinteistöjä ja rahoja. Vartijoiden laatukin paranisi jos heidän palkka olisi kohtuulinen. Nyt kaverit on max 5 vuotta alalla. Sanon että palkka on syy miksi vartijoiden laatu heitteilee laidasta laitaan. Kaippa toi vartijoiden palkka nousee kun he alkavat itse ryöstämään kohteitaan.
Vartijan palkka turvallisuus riski!
19
19827
Vastaukset
- Jorma Pulkkinen
Eräs tuttuni on teollisuudessa porttivahtina ja vartijana 3-vuorotyössä. Tienaa hieman yli 30000/vuosi. Eli jos vartijan hommia elääksesi teet, niin voihan sen työpaikan katsoa siihen malliin, että työstä myös jotain maksetaan.
- reality
Heh. Kaikille halukkaille vartijoillehan riittää noita tehtaiden porttivahdin paikkoja, vai? Ota kuules järki käteen ja realismia hiukan lisää!
Kyllä se on niin, että kauaskantoisesti ajatteleva työantaja maksaa työstä sen vastuutasolle kuuluvan oikeudenmukaisen palkan, vain sillä tavalla firma voi sitouttaa oikeasti työntekijän ja saada hänet motivoitumaan laadukkaaseen työhön. Jos tätä ei tajuta, ei tartte myöskään ihmetellä porukan vaihtuvuutta. - Jorma Pulkkinen
reality kirjoitti:
Heh. Kaikille halukkaille vartijoillehan riittää noita tehtaiden porttivahdin paikkoja, vai? Ota kuules järki käteen ja realismia hiukan lisää!
Kyllä se on niin, että kauaskantoisesti ajatteleva työantaja maksaa työstä sen vastuutasolle kuuluvan oikeudenmukaisen palkan, vain sillä tavalla firma voi sitouttaa oikeasti työntekijän ja saada hänet motivoitumaan laadukkaaseen työhön. Jos tätä ei tajuta, ei tartte myöskään ihmetellä porukan vaihtuvuutta.Pointtihan olikin, että niin kauan kun alalle tuleva porukka ottaa vastaan näitä 8 euroo/h duuneja, niin palkka pysyy huonona. Ei ole mikään pakko ottaa vastaan huonopalkkaista työtä. Tai jos se on ainoa vaihtoehto, niin kannattaa etsiä syitä itsestä ennemmin kuin työnantajasta.
- JiiPee
Jorma Pulkkinen kirjoitti:
Pointtihan olikin, että niin kauan kun alalle tuleva porukka ottaa vastaan näitä 8 euroo/h duuneja, niin palkka pysyy huonona. Ei ole mikään pakko ottaa vastaan huonopalkkaista työtä. Tai jos se on ainoa vaihtoehto, niin kannattaa etsiä syitä itsestä ennemmin kuin työnantajasta.
pitäis ruveta?
- JaniJii
JiiPee kirjoitti:
pitäis ruveta?
Ideahan on se, että myös niitä hyvin palkattuja vartijan töitä on myös olemassa. Ei niitä tosiaan kaikille riitä, mutta niitä kuitenkin on. Mikä estää, että juuri SINÄ menet niihin paremmin palkattuihin duuneihin? En hyväksy selitykseksi, että ei niitä ole. Varmasti on! Omaa aktiivisuutta peliin,hakemuksia firmoihin ja soittelua perään. Tokihan se on helpompaa katsoa lehdestä, että Falck tai Securitas etsii työntekijöitä, mutta se palkka on kanssa sitten mitä on..
- otin selville
Noi hyvä palkkaset portti vahdit on töissä tehtaan vanholla sopimuksilla.Eikä niitä enään tehdä uusille varijoille.
- liitto
Tuttavasi on taatusti kyseisen teollisuualan sopimuksen eikä PAM:n piirissä. 30000/vuosi on PAMlaiselle tavoittamaton unelma mutta papruvartijat eivät tuolla korvauksella kusekkaan portille päin!!
- Kulta
liitto kirjoitti:
Tuttavasi on taatusti kyseisen teollisuualan sopimuksen eikä PAM:n piirissä. 30000/vuosi on PAMlaiselle tavoittamaton unelma mutta papruvartijat eivät tuolla korvauksella kusekkaan portille päin!!
Tuo "jormapulkkinen" on joko työvoimatoimitsija tai muuten vain kekkaloiva oman äänen rakastaja.
- samitarium
JaniJii kirjoitti:
Ideahan on se, että myös niitä hyvin palkattuja vartijan töitä on myös olemassa. Ei niitä tosiaan kaikille riitä, mutta niitä kuitenkin on. Mikä estää, että juuri SINÄ menet niihin paremmin palkattuihin duuneihin? En hyväksy selitykseksi, että ei niitä ole. Varmasti on! Omaa aktiivisuutta peliin,hakemuksia firmoihin ja soittelua perään. Tokihan se on helpompaa katsoa lehdestä, että Falck tai Securitas etsii työntekijöitä, mutta se palkka on kanssa sitten mitä on..
Juu, itte olen ISS:llä hommissa ja tarvii sanoa että veti mielen matalaksi, kun selvisi että kaupan kassoille tulleet 15-vuotiaat kesätyöntekijä-tyttöset saavat mukavasti enemmän palkkaa kuin vartijat. Tuntipalkka ei heilläkään kovin kummoinen ole, mutta ilta- ja lauantailisät sun muut vastaavat ovat jo puolet minun palkasta (itte vääntää iltojaan 70 sentin lisällä ja lauantait menee ihan normi palkallla). Pistää vaan mietityttämään mihin suuntaan "turvallisuus" on menossa, kun alasta on tulossa kovaa vauhtia pelkkä opiskelijoiden kesätyöpaikka ja kokeneet kaverit lähtevät kaupan kassalle tai varastohommiin.
sen verran vielä, että kyllähän joidenkin yksittäisten kohteiden vahtimestarit ihan mukavaa palkkaa saavat mutta mikä tekee myymäläturvallisuushommasta niin lasten leikkiä ettei siitä palkkaa kannata maksaa? - ex-kassaneiti
samitarium kirjoitti:
Juu, itte olen ISS:llä hommissa ja tarvii sanoa että veti mielen matalaksi, kun selvisi että kaupan kassoille tulleet 15-vuotiaat kesätyöntekijä-tyttöset saavat mukavasti enemmän palkkaa kuin vartijat. Tuntipalkka ei heilläkään kovin kummoinen ole, mutta ilta- ja lauantailisät sun muut vastaavat ovat jo puolet minun palkasta (itte vääntää iltojaan 70 sentin lisällä ja lauantait menee ihan normi palkallla). Pistää vaan mietityttämään mihin suuntaan "turvallisuus" on menossa, kun alasta on tulossa kovaa vauhtia pelkkä opiskelijoiden kesätyöpaikka ja kokeneet kaverit lähtevät kaupan kassalle tai varastohommiin.
sen verran vielä, että kyllähän joidenkin yksittäisten kohteiden vahtimestarit ihan mukavaa palkkaa saavat mutta mikä tekee myymäläturvallisuushommasta niin lasten leikkiä ettei siitä palkkaa kannata maksaa?Ja mitäköhän ne kesäkassaneidit sitten mahtaakaan saada palkkaa, jos niitä kadehdit??
- samitarium
ex-kassaneiti kirjoitti:
Ja mitäköhän ne kesäkassaneidit sitten mahtaakaan saada palkkaa, jos niitä kadehdit??
8.50 lisät
- joku
samitarium kirjoitti:
8.50 lisät
Nokun niillä kesätyö tytöillä ei maha olla yhtään alv:tä. Eli sen takia he saavatkin paremman palkan.
- jjkp
reality kirjoitti:
Kyllä se on niin, että kauaskantoisesti ajatteleva työantaja maksaa työstä sen vastuutasolle kuuluvan oikeudenmukaisen palkan, vain sillä tavalla firma voi sitouttaa oikeasti työntekijän ja saada hänet motivoitumaan laadukkaaseen työhön. Jos tätä ei tajuta, ei tartte myöskään ihmetellä porukan vaihtuvuutta.ei kai kukaan rupeee maksaa yli tessin jos ei oo todella erikoistapaus ja tes ei oo ku vähän yli 8 euroo
- pamin pakoilla....
Kaveris taitaa olla paperiliiton palkoilla.
- secuvaksi
samitarium kirjoitti:
sen verran vielä, että kyllähän joidenkin yksittäisten kohteiden vahtimestarit ihan mukavaa palkkaa saavat mutta mikä tekee myymäläturvallisuushommasta niin lasten leikkiä ettei siitä palkkaa kannata maksaa?Mun pikku veli on työtön ja saa työttömyys korvausta yli 1700€/kk tekemättämitään.
- Väktare
Meikäläisellä on perus palkka 9.56€ siihen sitten vielä 1,50 ilta lisät ja 2.50€ yö lisät. Sunnuntai tupla palkalla ja vkl 50% ;)
- __...__
Mielenkiintoinen palkkaus.
Perus tuntipalkka alle VTES-minimin, mutta sitten iltalisä 0,50 snt. suurempi kun VTES:n määrittelemä sekä yölisäkin enemmän kun sen 1,82€.
No, kaipa tuolla pärjää mikäli tekee piiriajelua öisin, oletan? - Jösses
Mä en oo joutunut koskaan tekemään myyjän töitä alle 9 e/h ja oon vielä aika nuori, nyt vuoden koulun ohella kaupan kassalla olleena tuntipalkka noussut 10,5 e/h. Oon kyllä tosi kauhistunut, että vartija täällä kirjottaa olevansa kateellinen 8,5 euron tuntipalkasta! Ja iltalisä 70 senttiä?? Järkyttävää! Mä kun aina luulin et miehet osaa vaatia naisia enemmän, kun yleisesti ottaen miesten alat on parempi palkkasia. Näköjään ei vartiointiala.. onkohan vartiointifirmoissa joku armeija-hierarkia, että ei uskalleta pyytää enempää, vai mistäköhän kyse?
- __...__
Tässä ketjussa nyt on jo aika raa'asti vanhentunutta tietoa vartijoiden palkkauksesta muutenkin.
Yleisimmin myymälävartiointia tehdään ko. alan työehtosopimuksen tasolla II, joka on ilman ikälisiä sen 10,12€ tunnilta. Iltalisä on 1€ per tunti kello viidestä yhdeksään illalla.
Kieltämättä vaikka vartiointiala onkin varsin miesvaltainen, niin palkat ovat edelleen matalapalkka-alojen tasoa lisineenkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606044- 1003131
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252406- 212078
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3451751Kaikki menevät kouluu tai töihin
Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺3911737Et varmaan edes sitä uskoisi
Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll791666- 271616
Huh, huh. Aitolehti eronnut?
Osui Gekkosessa silmiini uutinen, jossa vihjataan, että Aitolehti olisi kenties eronnut kihlatustaan, joka on viimeksi o691521Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2231374