Tuntuu että koko suku on niin teennäinen ja kaikki tapaamiset ja keskustelut ovat tosi väkinäisiä. Onko ok olla olematta yhteydessä sukuun? Tuntui vielä joku vuosi sitten että sukuun oli "pakko" pitää hyvät välit ja miellyttää mutta nyt välinpitämättömyyden jälkeen on itsellä tosi rento ja onnellinen olo.
Muilla samanlaisia kokemuksia?
Onko ok jos ei halua olla tekemisissä suvun kanssa?
13
632
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä, pidän tekemisissä olon minimissä.
- Anonyymi
Lestadiolais perheessä kasvanut ja uskonnosta eronnut 25v sitten ! Sisaruksia on kaikkiaan 9 ja heistä muodollisuskovaisia 6 !
Välit täysin menneet koska elin villiä elämää aikani ja sain narkomaani miehen kanssa ihanan tyttölapsen ja itse käytin huumeita js lapsi huostaanotettiin yms !
Sukuni kieroilee kaikkea edelleen , 6vuotta ollut raittiina ! Pitkä tarina mutta Lestadiolais perheessä kasvaneena en voisi sanoa olevani etuoikeutettu mihinkään !
Lapseni olen saamassa takaisin pitkän taistelun jälkeen syy siihen on perheeni joka valehteli Lastensuojeluun asioita jotka ei pidä paikkaansa mm että varastan elääkseni tavaraa yms ,myyn itseäni jne ! Aika raskasta omalta perheeltä ja pahinta on että sisareni sai minut luopumaan lapseni heille ja he käyttivät yhteiskuntaan kalastellen valtiolta rahaa tekaistuilla syillä ! Hirveitä ovat mutta nyt on mennyt niin että lapseni viettää viikon kk kanssani ja kesään mennessä muuttaa minun ja poikaystäväni kanssa ! Mies on tärkeä tukipilari koska hän ajattelee terveemmin nämä asiat kun ei ole lestadio pohjaa ! Tekee töitä ja on omia lapsia jotka käyvät luonamme yms!
Älkää antako kenenkään viedä onneanne vaikka olisi kuinka sukua🥊🥊👨🏼🦯- Anonyymi
Onnea! Pitäkää kurssi suorana. Olette voittajia!!!!!
- Anonyymi
Minä en saanut nähdä oman pojan kasvavan. Vaan näin pojan jo kasvaneena pitkän ajan päästä. Olisin halunnut pitää pojan itselläni, mutta yksi huono puoli on äidin pojissa. Äidin pojat sytyttää tulipalon...
- Anonyymi
On erittäin ok.
Vaimon suku aloitti joskus 30 vuotta sitten tavattuamme ensimmäisillä yhteisillä päivällisillä haukkumalla minut moukaksi.
Sen jälkeen on tullut eriasteisia hyökkäyksiä ja suoranaista herjaamista.
Jossain vaiheessa vittuunnuin ja heitin koko suvun ulos talostani haukkumasta minua ja lapsiani.
Edelleen appiukko saattaa ihan selvin päin ollessaan nimitellä omia lastenlapsiaan mitä hirveämmillä tavoilla.
Täysin häiriintynyttä porukkaa koko suku muutenkin - jo aiemmat sukupolvet molemmilla isovanhemmilla ovat olleet täysin kaheleita.
Kenenkään ei tarvitse sietää huonoa käytöstä eikä pilkkaamista.
Suksikoot vittuun ja palakoot helvetissä. Ja jos puolisosi lähtee moiseen mukaan, suosittelen eropapereiden jättämistä.
Jos kunnioitusta ei molemmin puolin ole, ei kannata jatkaa enää päivääkään.
Hyvää uutta vuotta kaikille. - Anonyymi
On erittäin ok. Lasten kanssa olen tekemisissä, muiden kanssa en ole koskaan välittänyt hengailla.
- Anonyymi
On ok, aikuisella on oikeus asettaa rajoja ja päättää kenen kanssa on tekemisissä
On ok. Sukunsa ja perheensä voi valita. Heitin koko suvun pois isäni puolelta. Alkoholisteja kaikki.
- Anonyymi
Tietenkin voi! Ystävät valitaan, sukua ei, joten jos kenenkään olo on painajaista olla toisen seurassa, pysy tuosta seurasta ulkona.
- Anonyymi
Kuulostaa aiheelliselta muuttua näkymättömäksi kaikille sukulaisillesi. Ei ole velvollisuuksia eikä tarvitse potea huonoa omaatuntoa vaikka häipyisit kuvioista. Vahingoitat itseäsi pelkästään jäämällä tuohon.
- Anonyymi
Ymmärrän huolesi,itsekin siedin aivan liian pitkään huonoa kohtelua ja kun sitten katkoin välit niin siitäkös älähdettiin.Täälläpäin kun suku on niin pyhä että on oikein häväistys jos sukunsa jättää ja elää sitä omaa elämää.Toisin sanoen jos et ole meidän puolella ja alistettuna olet vastaan. Aivan uskomatonta miten häijyä porukkaa juoruamassa pitkin kyliä valheita,onneksi pääsin kauas pois,ihan mielenvikaista sakkia.Ihania ihmisiä löytynyt nyt tilalle mut suku,se on todellakin pahin.
- Anonyymi
On ok. Muutin kauas suvusta ja yhteyksiä en pidä. Olen voinut hyvin.
- Anonyymi
Suosin mutta se suku ei vlttämättä jätä rauhaan varsinkin jos on puolison suku.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tutkija: Nato ei välttämättä suojaa Suomea
Naton pelote on rapautumassa eikä sen sotilaallinen voima välttämättä ole Suomen tukena – professori vaatii poliitikkoja3202109En luovuta
Sinä olet nainen elämäni ainoa oikea. Sen mitä ymmärrän kaiken koetuksen keskellä, kertoo vain tarinaa kuinka koko maail631357Matti Nykänen dokumentti tuli tv:stä - Katsoitko ja mitä ajatuksia herätti?
Matti Nykänen -dokumenttielokuvassa läheiset puhuivat legendasta, maailman parhaasta mäkihyppääjästä. Vaikeitakaan asioi581028Pystyt sille toiselle
Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta51016Keskusteluista julkisia.....
Näköjään lähettiin sitten sille linjalle että laitetaan asioita tänne aloituksiin yksityiskeskusteluista. (huom. moniko131964- 134905
No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...
Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi11865- 63816
Rakas nainen
Ihastuin sinuun, vaikka en olisi saanut. Tulen sinusta levottomaksi, onnelliseksi ja surulliseksi. Kaipaan näkemistäsi e22749Päivän aforismi
Mitä vaikeampi nainen on saavuttaa, sitä varmemmin saatte hänestä kumppanin, joka ei lähde ensimmäisen liehittelijän mat84725