Onko perheväkivalta koskaan oikeutettua?

Anonyymi-ap

Onko mielestänne perheväkivalta koskaan oikeutettua? Vaikka siinä tapauksessa jos toinen provosoi jatkuvasti toista tarkoituksena saada toinen tekemään jotain harkitsematonta ja onnistuukin lopulta siinä.

28

486

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei ole oikeutettua. Pitää kävellä tilanteesta pois vaikka ulos rauhoittumaan, jos muu ei auta.

    • Anonyymi

      Ei! Mikään ei oikeuta väkivaltaan.

    • Femakkokaakatusta taas. Mikään väkivalta ei ole koskaan oikeutettua eikä sallittavaa. Aivan sama onko perheväkivaltaa, kansalaisväkivaltaa, poliisiväkivaltaa, elokapinaväkivaltaa tai mitätahansaväkivaltaa.

    • Anonyymi

      Ei ole. Jos yhteiselo on mahdotonta, niin sitten erotaan. Välivalta on aina väärin.

    • Anonyymi

      Siis jos toinen tarkoituksella tekee niin, silloin hän luultavasti on masokisti ja näin ollen tarkoittaa että tykkää siitä! Silloin kannattaa toki kertoa näistä mielihaluista ja kysyä että jos voisi saada turpaan välillä vaikka ilman provosointia!

      • Anonyymi

        Juurikin näin ! Näistä fetisseistä kannattaa keskustella!



    • Anonyymi

      Koskaan ei ole oikein, mutta joissakin tapauksissa ymmärrettävää. Moni nainen ei osaa lopettaa ennen kuin mieheltä menee kuppi nurin. Ei näin naiset.

      • Anonyymi

        Eli miehillä ei ole itsekuria ja -kontrollia? Aina voi poistua.


      • Anonyymi

        Lopettaa mitä, puhumista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopettaa mitä, puhumista?

        Ei, vaan sitä nälvimistä, naljailua, vähättelyä, valittamista. Naisena olen vierestä seurannut, kun kaveripariskunnan nainen nalkutti ja nalkutti ja nalkutti, pyysin häntä itsekin lopettamaan. Jatkoi vain ja mies suuttui ja lähti ovet paukkuen. Joku toinen mies olisi saattanut käydä kiinni. Rajansa nalkuttamisellakin, ja valitkaa siihen aikanne taitavasti.


      • Anonyymi

        Moni mies, tilastojen mukaan miehet enemmän selvästi kuin naiset, kohtelee naispuolisoaan väkivaltaisesti. Pahimmassa tapauksessa lapset näkevät tämän. Tämä mies ei osaa käsitellä tunteitaan, häpeää ja hakeutua hoitoon. Eikä myöskään mies osaa päästää naista lähtemään ilman kiristämistä ja uhkailua. Naisen itsetunto, minuus ja koko psyyke romahtaa päivittäisen väkivallan seurauksena, saa tarpeekseen ja käyttäytyy väkivaltaisesti miestä kohtaan. Kuka on uhri ja kuka syyllinen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moni mies, tilastojen mukaan miehet enemmän selvästi kuin naiset, kohtelee naispuolisoaan väkivaltaisesti. Pahimmassa tapauksessa lapset näkevät tämän. Tämä mies ei osaa käsitellä tunteitaan, häpeää ja hakeutua hoitoon. Eikä myöskään mies osaa päästää naista lähtemään ilman kiristämistä ja uhkailua. Naisen itsetunto, minuus ja koko psyyke romahtaa päivittäisen väkivallan seurauksena, saa tarpeekseen ja käyttäytyy väkivaltaisesti miestä kohtaan. Kuka on uhri ja kuka syyllinen?

        Näissä tilanteissa ”tangoon tarvitaan aina kaksi” tyyppiset sanonnat ei ihan osu kohdalleen. Valta on parisuhdeväkivallassa aina jommankummalla. Joskus tarvitaan syvää asiantuntijuutta ja kokemusta aiheesta tunnistamaan se todellinen vallankäyttäjä.


    • Ei ole hyväksyttävää eikä oikeutettua. Ei missään muodossa. Eikä kummaltakaan osapuolelta. Aina voi laittaa lusikat jakoon, jos ei yhteiselämä suju.

      • Anonyymi

        Mutta eihän aloitus liittynyt yhteiselämän sujuvuuteen! Tuollaisessa sado-masosuhteessa elävät voivat elää hyvinkin mukavaa elämää yhdessä!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta eihän aloitus liittynyt yhteiselämän sujuvuuteen! Tuollaisessa sado-masosuhteessa elävät voivat elää hyvinkin mukavaa elämää yhdessä!

        Oma on asiansa tietty, missä elävät. Väkivalta on kuitenkin vallankäyttämistä ja suteet ovat vapaaehtoisia. Sitten on ikävä asetelma, jos toinen kumppaneista pitää toista väkisin siinä, ja käyttää väkivaltaa. Erittäin surullista.


      • mustasusi kirjoitti:

        Oma on asiansa tietty, missä elävät. Väkivalta on kuitenkin vallankäyttämistä ja suteet ovat vapaaehtoisia. Sitten on ikävä asetelma, jos toinen kumppaneista pitää toista väkisin siinä, ja käyttää väkivaltaa. Erittäin surullista.

        "Väkivalta on kuitenkin vallankäyttämistä"

        Vallan käyttäminen on täysin OK. Parisuhteessa kummalakin on valtaa, valta jakautuu osapuolten perusluonteiden mukaan. Sen sijaan väkivalta ei koskaan ole sallittua eikä hyväksyttävää, vaan rikos.


      • Anonyymi
        Koipireisimies kirjoitti:

        "Väkivalta on kuitenkin vallankäyttämistä"

        Vallan käyttäminen on täysin OK. Parisuhteessa kummalakin on valtaa, valta jakautuu osapuolten perusluonteiden mukaan. Sen sijaan väkivalta ei koskaan ole sallittua eikä hyväksyttävää, vaan rikos.

        Kirjoitat että väkivalta ei ole koskaan sallittua eikä hyväksyttävää! Mielestäni olet väärässä! Ensinnäkin on monia väkivallan muotoja ja itse voisin kyllä turvautua näiden käyttöön jos minua tai läheisiäni joko uhattaisiin tai tai tehtäisiin väkivaltaa! Jos esimerkiksi joku potkii sinua päähän niin mitä teet? Syötkö sormet ristiin ja toivot että joku toinen tulee puolestasi käyttämään sitä väkivaltaa tätä potkijaa kohti vai mitä ja onko oikein sitten esim väliintulijan käyttää väkivaltaa että saa estettyä toisen käyttämästä sitä. Ja sekin että joku tulisi väliin ja sanoisi että lopeta tai joudun käyttämään väkivaltaa on myös henkistä väkivaltaa jolla uhataan toisen terveyttä.


      • Koipireisimies kirjoitti:

        "Väkivalta on kuitenkin vallankäyttämistä"

        Vallan käyttäminen on täysin OK. Parisuhteessa kummalakin on valtaa, valta jakautuu osapuolten perusluonteiden mukaan. Sen sijaan väkivalta ei koskaan ole sallittua eikä hyväksyttävää, vaan rikos.

        Millä tavalla vallan käyttö on ok? Minä ainakin haluasin elää tasavertaisessa suhteessa, enkä missään jomman kumman dominoimassa suhteessa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitat että väkivalta ei ole koskaan sallittua eikä hyväksyttävää! Mielestäni olet väärässä! Ensinnäkin on monia väkivallan muotoja ja itse voisin kyllä turvautua näiden käyttöön jos minua tai läheisiäni joko uhattaisiin tai tai tehtäisiin väkivaltaa! Jos esimerkiksi joku potkii sinua päähän niin mitä teet? Syötkö sormet ristiin ja toivot että joku toinen tulee puolestasi käyttämään sitä väkivaltaa tätä potkijaa kohti vai mitä ja onko oikein sitten esim väliintulijan käyttää väkivaltaa että saa estettyä toisen käyttämästä sitä. Ja sekin että joku tulisi väliin ja sanoisi että lopeta tai joudun käyttämään väkivaltaa on myös henkistä väkivaltaa jolla uhataan toisen terveyttä.

        Siinäpä se on hiuksenhieno raja, että milloin se väkivalta, katsotaan itsensäpuollustamiseksi, ja missä kohtaa se menee yli. Näitä ne raastuvassa sitten tuomarit pohtii. Itseään saa puolustaa ja hätävarjeluksi se luetaan, jos ei ylitä sitä rajaa missä se muuttuukin pahoinpitelyksi. Ei ole helpoksi tehty tuotakaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitat että väkivalta ei ole koskaan sallittua eikä hyväksyttävää! Mielestäni olet väärässä! Ensinnäkin on monia väkivallan muotoja ja itse voisin kyllä turvautua näiden käyttöön jos minua tai läheisiäni joko uhattaisiin tai tai tehtäisiin väkivaltaa! Jos esimerkiksi joku potkii sinua päähän niin mitä teet? Syötkö sormet ristiin ja toivot että joku toinen tulee puolestasi käyttämään sitä väkivaltaa tätä potkijaa kohti vai mitä ja onko oikein sitten esim väliintulijan käyttää väkivaltaa että saa estettyä toisen käyttämästä sitä. Ja sekin että joku tulisi väliin ja sanoisi että lopeta tai joudun käyttämään väkivaltaa on myös henkistä väkivaltaa jolla uhataan toisen terveyttä.

        Väkivalta ei koskaan ole sallittua eikä hyväksyttävää p͟a͟r͟i͟s͟u͟h͟t͟e͟e͟s͟s͟a͟, vaan rikos. Keskusteluissa on normaalisti jokin konteksti, tässäkin säikeessä, kuten yleensäkin, konteksti esiintyy jo otsikossa, siis p͟a͟r͟i͟s͟u͟h͟t͟e͟e͟s͟s͟a.


      • mustasusi kirjoitti:

        Millä tavalla vallan käyttö on ok? Minä ainakin haluasin elää tasavertaisessa suhteessa, enkä missään jomman kumman dominoimassa suhteessa.

        Vallan käyttäminen on OK kun se tapahtuu kuten on sovittu/todettu. Se ei ole dominoimista vaan luonnollinen ja siis järjellinen tapa elää menestyksekkäästi yhdessä.

        Jos olet mies, yritäpä synnyttää parisuhteesi joka toinen lapsi. Miehen ja tytön tasavertaisuus on femakko-utopiaa tai femakkkofantasiaa.


    • Anonyymi

      No lain puitteissa Suomessa ei saa itseään puolustaa muuten kuin huutamalla ja ottamalla iskuja vastaan tästä on näyttöä! Se että onko joku Suomen lakien mukaista ja onko joku asia oikein vai väärin ovatkin eri asioita jopa oikeus oppineiden mielestä. Mutta mikä on joskus paperille kirjoitettu se on...

    • Anonyymi

      EI!

    • Anonyymi

      Fyysistä väkivaltaa eniten vastustavat usein harrastavat itse sitä henkistä väkivaltaa!

    • Anonyymi

      Aggressiot ja väkivalta on aina väärin oli kyse parisuhteesta, ystävyydestä tai perheestä. Itsekin joutunut manipuloinnin ja provosoinnin uhriksi, huomannut samalla, että olen niihin herkempi reagoimaan. Syynä varmaan aikaisemmat kokemukset ja se, et toinen kehtaa (omat ajatukset toisesta), koska samalla se ilmaisee toisesta sen, ettei arvosta ja kunnioita toista saman arvoisena.

    • Anonyymi

      Aloituksessa siis ilmeisesti tiedustellaan että onko oikeutettua vastata henkiseen väkivaltaan fyysisellä väkivallalla? No ei tietenkään. Ei ole oikeutettua sekään henkinen väkivalta. Agressio ei tarkoita väkivaltaa. Tuossa olisi oikeutettua vastata henkiseen väkivaltaan terveellä agressiivisuudella sanomalla "Minulle ei käy se että puhut minulle noin." Sellainen kypsempi ihminen voi vaikka selvittää tilannetta edelleen kertomalla että sellainen käytös loukkaa/satuttaa tai mitä nyt ikinä tekeekin. Mikäli tällainen terve toiminta ei tuota tulosta, pitää sitten harkita että jääkö sitä perhehelvettiä lusimaan ja uskaltaako lähteä ja mitä lähtemisestä seuraa jne. Huono tuuri käy monilla parisuhteissa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 110
      2146
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      58
      2011
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1925
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1408
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe