Lihojen heilutus

Anonyymi-ap

Koska palstalta ei löydy niin minkäänlaista ssiantuntemusta mekaanisten kellojen käyttämisestä käynnissä niin olen päättänyt antaa reportaashia kolmen kellon osalta. Onko mahdollista käyttää kelloa yksinomaan lihoja heiluttamalla? Paneudun asijaan, ja ei mitään, palaillaan.

74

624

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Taasko aloitat hölmöilysi, ahistaako joku, mikä?

      • Anonyymi

        Ulostuloni perustuu yksinomaan, ja ainaisesti, tutkittuun tietoon. Täällä muilla onkin yksinomaan luuloja. Palaan asiaan ja reportaashia pukkaa taas ens vuonna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ulostuloni perustuu yksinomaan, ja ainaisesti, tutkittuun tietoon. Täällä muilla onkin yksinomaan luuloja. Palaan asiaan ja reportaashia pukkaa taas ens vuonna.

        Kyllä sun juttusi jo tiedetään.
        Onko ollut tylsää ja yksinäistä näin pyhien aikana, vai mikä mättää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sun juttusi jo tiedetään.
        Onko ollut tylsää ja yksinäistä näin pyhien aikana, vai mikä mättää?

        Ei voi tietää kun en itsekään vielä tiedä. Tulee hetki jolloin voin sanua: No nyt on!


    • Anonyymi

      Kansa on ollutkin niin täpinöissään odottaessaan raporttaashiani lihojen heilutuksesta mekaanisen kelloon ja sen käytettävyyteen, jotta ovat, vain nopeuttaakseen raportaashiani, nostaneet moninaisia sangen tyhjänpäiväisiä keskustelunaiheita julkisuuteen. Odotus on päättynyt, sillä olen päättänyt hieman aikaistaa selontokani ja tutkielmaani.

      Kolmen päivän tulos seuraava, mekaanisten kellojen osalta joissa koneistokaliperina toimii Grand Seiko 9S66, Breitling 17 ja Powermatic80. Lihoja on heiluteltu lähes yksinomaan vappaalla kädellä ravistellen, poikkeuksena Breitling on käynyt ranteessakin koska niin surkea tapaus. Alkuvetona kullekin 30- vetoa kruunusta. Kyllä käyp hyvin, vain Breitling seisahtui erikoisvehnäjauhoista (erikoiskohtelusta) huolimatta. Ravistelin käyntiin ja olen sen jälkeen antanut ravistelua öisinkin. Oletin että nyt käyp tarkemmin kuin vain kruunusta vetelemällä, vaan mitä vielä. Huomattavasti heikompi tulos, olkooonkin että kaikki kellot lepäsivät vain vaakana vailla asennon vaihteluita. Näin ikkään.

      Grand Seiko 9S66 jätätti kolmessa vuorokaudessa, vuorokautta kohden muutettuna 7 sekuntia vrk.
      Rado Powermatic80 edisti kolmessa vuorokaudessa, vuorokautta kohden muutettuna 4 sekuntia vrk.
      Breitling 17 edisti yhdessä vuorokaudessa, vuorokautta kohden muutettuna 20 sekuntia vuorokaudessa.

      • Anonyymi

        Et sä ihan terve ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sä ihan terve ole.

        Kaipaat lisää tietoa mekaanisten kellojen kellokoneistojen toimittavuudesta. Pittääpä tuottaa tuota.. ja reilusti lissää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaipaat lisää tietoa mekaanisten kellojen kellokoneistojen toimittavuudesta. Pittääpä tuottaa tuota.. ja reilusti lissää.

        Niinkö tulkitsit? No normaali ihminen ei, vaan ottaisi sen lähinnä vittuiluna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinkö tulkitsit? No normaali ihminen ei, vaan ottaisi sen lähinnä vittuiluna.

        Ei ole minun ongelmani jos sinulla on ongelma. Hoidappa itsesi tuoreeksi terveeksi ja puhu asiasta eikä asian vierestä.


    • Anonyymi

      Suomessa on tiedetty olevan jo pitkään ongelmia saada kaikille mielenterveyspotilaille riittävää hoitoa.

      • Anonyymi

        Otan osaa


    • Anonyymi

      Tuli ehtoo tuli aamu. Neljäs päivä. Valtakynnassa kaikki hyvin ja kellot käyvät. (Pyydä niitä meilläkin käymään) Jaa. Leikki sijansa saakoon sano mammakin aina. Ainoastaan yhden lihan liikkeitä, vaikkakin joskinkin otin GS-kelloisen ranteeseen ulkolenkillekin. Joka tapauksessa näillä liikkeillä on käynyt nyt seuraavasti. Pertti Breitling kaliperilla 17 on laukannut iloisesti kahdessa päivässä ja edistynyt peräti 34 sekuntia. Ei mittää järkee! Toiset kaksi ovatkin käyneet iloisesti jo neljä vuorokautta niin että tulos pysyy ja paranoo eritotenGrand Seikon 9S66- koneiston osalta. Lasketaan vuorokautta kohden niin jätättääpi nyt ainoastaan 5-sekuntia silloin. Tällöin Rado Powermatic80- koneisto antaa saman laskentakaavan mukaan vain 4 -sekuntia edistämistä. Lukevan yleisön lisäksi olen minäkin aivan täpinöissäni! Kaikki kolme sentään tehtaan jäljiltä ja Radon että Breitlingin panin oikein nupilleen vuorokaudeksi menohalujen hillitsemiseksi. Rado tarkkana, mutta B ollut millänsäkään vaan jatkoi koheltamistaan.

      Kaikesta huolimatta pidän kaikista kolmesta kovasti paljon. Upeita kelloja. Siin missä Grand Seiko on hienostuneen kaunis ja kiiltelevä, Breitling on massiivisen upea, ja Rado kaikkea siltä väliltä. Paras hinta/laatusuhde on tähänastisten kokemusteni mukaan kuitenkin Radolla. Sopivan kokoinen mutta tarpeeksi jämerä, ja eritoten viehättää koneiston erinomainen toimintavarmuus. Jos vielä joskus panisin muutaman tonnin rahoja kelloon se kello olisi varmaankin juuri Rado Powermaticilla.

      • Anonyymi

        Tee seuraavaksi sellainen kunnollinen ja käytännöllinen koe, eli pidä yhtä kelloa viikko ranteessasi kokoajan. Suihkuun ja saunaan ota tietenkin pois, mutta muuten kokoajan ranteessa ja palaa sitten kanavalle. Muista kuitenkin, että jokainen kello on yksilö ja laatua ei arvioida pelkästään yhden ihmisen omituisten "kokeilujen" perusteella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tee seuraavaksi sellainen kunnollinen ja käytännöllinen koe, eli pidä yhtä kelloa viikko ranteessasi kokoajan. Suihkuun ja saunaan ota tietenkin pois, mutta muuten kokoajan ranteessa ja palaa sitten kanavalle. Muista kuitenkin, että jokainen kello on yksilö ja laatua ei arvioida pelkästään yhden ihmisen omituisten "kokeilujen" perusteella.

        Löytyy palstalta sentään asiallisen kuuloisiakin immeisiä. Itseasiassa tämä viikon rannetestaus on joskus tehtykin ja tulokset olivat samansuuntaisia. Breitlingin kohdalla on sanottava että kerran sain sen jostain syystä käymään hyvinkin ajassa ja vieläpä useamman päivän ainoastaan ranteessa pitelemällä, liikkeenenergialla, josta luulen olevan kiittäminen ympäristöä. On nimittäin semmoinen käsitys että GS Spron hiusjousi, sekä Powermatic Nivachron hiusjousen ansiosta kyseiset kellot ovat jokseenkin antimagneettisia. Breitling lienee magneettiherkkää ainakin tuon koneiston osalta. Toisaalta kysymys voi olla myös vain hiusjousen säätöasioista joka vain tulisi jaksaa hoidattaa kuntoon.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tee seuraavaksi sellainen kunnollinen ja käytännöllinen koe, eli pidä yhtä kelloa viikko ranteessasi kokoajan. Suihkuun ja saunaan ota tietenkin pois, mutta muuten kokoajan ranteessa ja palaa sitten kanavalle. Muista kuitenkin, että jokainen kello on yksilö ja laatua ei arvioida pelkästään yhden ihmisen omituisten "kokeilujen" perusteella.

        Olin tuon vesselin kommentointeihin aikoinani jo vastaillutkin, mutta luovutin huomatessani hänen pitävän vain kolmen tunnin ranneaikaa vuorokaudessa riittävänä kunnolliselle automaattirannekellolle. Varmasti ei kukaan ammattilainen tai edes kelloharrastelija hänelle tuota harhakuvitelmaa ole kertonut, vaan se on tullut aivan omasta päästään.

        Eipä hän uskonut sitäkään, että on olemassa automaattirannekelloja, joissa ei ole manuaalista vetomahdollisuutta lainkaan.


      • Anonyymi
        kollimaattori kirjoitti:

        Olin tuon vesselin kommentointeihin aikoinani jo vastaillutkin, mutta luovutin huomatessani hänen pitävän vain kolmen tunnin ranneaikaa vuorokaudessa riittävänä kunnolliselle automaattirannekellolle. Varmasti ei kukaan ammattilainen tai edes kelloharrastelija hänelle tuota harhakuvitelmaa ole kertonut, vaan se on tullut aivan omasta päästään.

        Eipä hän uskonut sitäkään, että on olemassa automaattirannekelloja, joissa ei ole manuaalista vetomahdollisuutta lainkaan.

        Hyvin kolli muistaa, ja totta onkin että muuan sangen tunnettu ”kellomiäs” sen minulle kertoi. Monet tunnistaisivat heti jos kertoisin nimen. Mitä taas maattorin kertomuksiin tulee pidän niitä varsin epäluotettavina. Muiden muassa tuo kruunuton kello, joskin vaikkakin niitä on jonkun verran olemassa, niin pidän noita omakokoamia kellokertomuksia sangen epäluotettavina. Luulen vahvasti että kollimaattori kerää tietonsa internetin ihmeellisestä maailmasta omaanatta sen suurempaa tietoa kello(asioistakaan.)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin kolli muistaa, ja totta onkin että muuan sangen tunnettu ”kellomiäs” sen minulle kertoi. Monet tunnistaisivat heti jos kertoisin nimen. Mitä taas maattorin kertomuksiin tulee pidän niitä varsin epäluotettavina. Muiden muassa tuo kruunuton kello, joskin vaikkakin niitä on jonkun verran olemassa, niin pidän noita omakokoamia kellokertomuksia sangen epäluotettavina. Luulen vahvasti että kollimaattori kerää tietonsa internetin ihmeellisestä maailmasta omaanatta sen suurempaa tietoa kello(asioistakaan.)

        Eihän Sinun jutuillesi viitsi enää edes naureskella...


      • Anonyymi
        kollimaattori kirjoitti:

        Eihän Sinun jutuillesi viitsi enää edes naureskella...

        …mutta nauru pidentää ikää ja alentaa stressitasoja joten jatka toki


    • Anonyymi

      On kyllä mahtavan epätieteellistä touhua. Siis saahan noin tehdä mutta ei se ihan tieteellisiksi tuloksiksi yllä.

      • Anonyymi

        Eikä edes järkeväksi.


    • Anonyymi

      Mekaaninen kello on epätieteellinen esine, ja nyt sä yllätyt, sillä laitoin kellot eilen aikaan ja kuinkas kävikään? Kaikille annoin saman verran liikuntoa mutta Breitling oli seisahtunut jo ennen kahtakymmentäneljää tuntia. Sen sijaan kaksi muuta jatkaa edelleen ja Rado edisti vuorokaudessa viisi sekuntia, vaan Grand Seiko nakuttaa täsmälleen oikeaa aikaa edelleen. Olen äimän käkenä!

      • Anonyymi

        Vie Breikku hoitoon ja harkitse itsekin samaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vie Breikku hoitoon ja harkitse itsekin samaa.

        Harkinnassa on, sen sijaan itse en kuormita terveydenhuollon olemattomia resursseja. Tämä kansa on laiskurikansaa ja huonokuntoista, tosin kuin minä.

        ””Hän sanoi: – Mene ja sano tälle kansalle: Kuulemalla kuulkaa älkääkä käsittäkö. Katsomalla katsokaa älkääkä ymmärtäkö. Paaduta tämän kansan sydän, sulje sen korvat, sokaise sen silmät, ettei se silmillään näkisi, ei korvillaan kuulisi eikä sydämellään ymmärtäisi – ettei se kääntyisi ja tulisi terveeksi.”
        ‭‭Jesajan kirja‬ ‭6‬:‭9‬-‭10‬


    • Anonyymi

      Niin siinä sitten taas kävi että tänä päivähetkenä voin julistaa vapaanlihanheilutuksen kellojenvälisen kilipailun ehdottoman voittajan. Koska mekaaniset kellot ovat niin puhtaasti epätieteellisiä otuksia niin lopullista voittajaa tuskin kiskaan voi julistaa kesken koiton. No, nyt on! Breitling heittäytyi kisasta jo aiemmin ja tänä aamuhetkenä Rado pani pillit pussiin, joka on melko yllättävää sikäli että Rado voitti kruunustavetelykilipailun niin ylivoimaisesti. Suuri yleisö varmaan jo arvaakin että ehdoton voittaja vapaan lihanheiluttelun kisassa on Grand Seiko 9S66 koneistolla. Olkoonkin että ensin jätätti, niin kaksi vuorokautta sitten tehdyn aikaanasetuksen jälkeen on käynytkin täysin ajassa. Tarkkaan ottaen kahden vuorokauden jätätys on ainoastaan noin puoli sekuntia. Olen järkyttynyt ja vapisen! Kaiken lisäksi vapaasti heilutellen tuontisatamassa on käynyt nyt ylivoimaiset yhdeksän vuorokautta ja matka jatkuu.

    • Anonyymi

      Malttamattomasti odotellen ja nyt onkin odotus saanut osittaisen täyttymyksensä sillä Grand Seiko, nyt ikään kuin lämmittyään lemmittyään, on intoutunut vallan mahdottomaksi. Neljäntenä päivänä jälkeen uuden asetuksen on nyt jätättänyt vain sekunnin per vuorokausi. Käynnissä ei mitään ongelmaa vaan kolmella lihojen heilutuksella, per päivä, on käynyt vallan mainiosti. Miten kaunis sen ulkomuoto onkaan! Jonka kruunaa avoimen lasitaivaan takakansisen Tokioraitaisen koneiston herkän kauniinkiiltävät maisemat. Uuh! Ilmankos, nyt jo legendaarinen, Shohei Ohtani on myös valinnut kyseisen GS-kellon ilmeiseksi mielitietykseen. Ainakin siitä päätellen että kantaa sitä sangen usein ranteessaan.

    • Anonyymi

      Seitsemän vuorokautta jälkeen asetusten Grand Seiko jatkaa vakuuttavaa menoaan vain lihaa heilutellen. Sekunti per vuorokausi on jätätystahti. Erittäin hyvä. Koska palstalaisissa ei ole minkäänkaista ssiantuntemusta mekaanisista kelloista puhuttaessa, kukaan ei edes osannut arvata että mekaanista kelloa ei tarvitse pitää välttämättä ranteessa. Vetopainon saa liikkeelle vaikkapa vain sohvalla istuessa televiissiota katsellessa. Ihme kyllä käsi liikkuu tarvittaessa vain kun pitää kelloa kämmenellä ja siin heilutteleepi. On myönnettävä että se kello joka käyp on kokoelman kaunein kello. Uskon että meitä teen ystäviä olisi paljon enemmän jos kaikki kokeilisivat tätä Grand Seiko Elegance GMT SBGM221 -gelloa.

      • Anonyymi

        Sinä taidat saada kelloosi vetoa runkatessa. Pientä löysää lihaa vatkatessa poika unelmoi kunnon kelloista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä taidat saada kelloosi vetoa runkatessa. Pientä löysää lihaa vatkatessa poika unelmoi kunnon kelloista.

        Puhu vain omasta puolestasi, minulla on näet kokemusta. Balalaikkaa on tullut soiteltua ja KELLOJA hankittua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhu vain omasta puolestasi, minulla on näet kokemusta. Balalaikkaa on tullut soiteltua ja KELLOJA hankittua.

        No ei tuo kolme kelloa ole mikään mittava kokoelma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei tuo kolme kelloa ole mikään mittava kokoelma.

        No, enemmän kuitenkin kuin sinun ”kokoelmasi”, tai jos sellainen oikeasti on olemassa niin kerroppa oikein merkit nallit ja mallit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, enemmän kuitenkin kuin sinun ”kokoelmasi”, tai jos sellainen oikeasti on olemassa niin kerroppa oikein merkit nallit ja mallit?

        En kerro, mutta voin kertoa, että nuo sinun kellosi kuuluisi minun setissäni sinne halpaan päähän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En kerro, mutta voin kertoa, että nuo sinun kellosi kuuluisi minun setissäni sinne halpaan päähän.

        Et kerro kun sinulla ei ole mistä kertoa. Ai niin, minä olen muuten Amerikan Yhdysvaltain presidentti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et kerro kun sinulla ei ole mistä kertoa. Ai niin, minä olen muuten Amerikan Yhdysvaltain presidentti.

        Biden tuskin kirjoittaa suomeksi ja muutenkaan Suoleen.
        No kerrotaan vaikka yksi, Rolex SkyDweller.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Biden tuskin kirjoittaa suomeksi ja muutenkaan Suoleen.
        No kerrotaan vaikka yksi, Rolex SkyDweller.

        No just joo. Noin lapselliselle vänkääjälle viitsi edes vastata mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No just joo. Noin lapselliselle vänkääjälle viitsi edes vastata mitään.

        Juu, sinun lihan heilutus onkin aikuisen ja järkevän juttuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, sinun lihan heilutus onkin aikuisen ja järkevän juttuja.

        Lihaa heiluttelemalla kaikki täällä murheen alhossa toimii. Lihasta kun ollaan tehty. Siinä on aivan vissi pointti kun vähän viitsii ajatella. Samainen heilutus toimii myös Pyhiä esineitä esiinkannettaessa.

        ”He tulivat, sekä miehet että naiset, jokainen, jonka sydän oli siihen altis, ja toivat solkia, korvarenkaita, sormuksia ja kaulakoristeita, kaikkinaisia kultakaluja — jokainen, joka toi Herralle kultaa heilutusuhriksi.”
        ‭‭2. Mooseksen kirja‬ ‭35‬:‭22‬ ‭


    • Anonyymi

      Kansa jo malttamattomasti janoaa, eikä ainoastaan janoa, vaan oikein isoaakin saada tietoa mekaanisista kelloista ja toimivuudesta. Miten muuten olisi tulkittavissa niin monet turhanpäiväiset nostot ja keskustelunyrityksenavaukset? Ei mitenkään. Onkin ilo ja kunnia kertoilla että kolme vuorokautta sitten ”polkaisin” (huom lainmerk toim huom) myös taas Breitlingin b17-koneistonkin käyntiin ja asetinkin mahdollisimman epämagneettiseen paikkaan käyskentelemään omiaan. Alkuvedon ja vapainliikkeiden lisäksi otin myös lenkille mukaan oikein ranteeseen saamaan liikuntoa. Epämagneettinen ilmapiiri lienee saanut ihmeitä aikaan jopa siinä määrin että nyt on käynyt nuo kolme vuorokautta ja edistäminenkin rauhoittunut 11-sekunnin pintaan per vuorokausi. Paljon parempaa mutta vieläkään missään kronometrin arvoissa.

      Sen sijaan Grand Seiko 9S66-koneistoineen piirtelee vanhoja ennätyksiä uudelleen. Ajatella että jo kahdeskymmenespäivä yhtä soittoa menossa, ja magneettiherkkyydestä tietoakaan. Edelleen nakuttaa tasaista sekunnin jätätystään vuorokautta kohden laskettuna. Oi herkkyyttä ja ja koneiston vakautta sanon minä, nyt jo lähes kyyneleet silmissä!

    • Anonyymi

      Breitling, tuo mekaaninen kummastus b17- koneistolla, tule ja puserra, vai tulisiko lausua istu ja pala! Tämä on tietysti ihmeellistä meidän silmissämme. Asennettuani ajan vain kaksi vuorokautta sitten olin äimän käkenä jo kahden vuorokauden kuluttua. Nimittäin ensimmäisen vuorokauden panin kellon viettämään aikaansa kruununsa päällä. Siitä huolimatta laukkasi hää peräti seitsemäntoistasekuntia ensimmäisen vuorokauden aikana. Toinen vuorokausi oikeinpäin yksitoistasekuntia. Peräti merkillistä. Kaikkii tämä vain lihainliikkeillä vailla kruunusta vääntelyä. Magneettomissa olosuhteista noin metrin etäisyydellä televiissiosta ja kännyköistä sekä kvartsikelloista käyntiongelma sinällään on selätetty melko pitkälti. Nyt on! Ei, nyt käy miten käy. Tämmöistäkään asiaa eivät palstaääliöt osanneet aavistaa, mekaanisesta kellosta jonka hiusjous on näämäsestikin silkkaa rautaa melko pitkälti.

      Grand Seiko, tuo huoleton, sen sijaan pysyy ja paranoo. Tahi jos ei parane niin ainakin käy soreasti tasaista sekunnin jäkätystään jätätystään per vuorokaus.

      • Anonyymi

        Miksi kirjoittelet tuota paskaa ja uskot tietäväsi asioista jotain?
        Hauskakaan et osaa olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi kirjoittelet tuota paskaa ja uskot tietäväsi asioista jotain?
        Hauskakaan et osaa olla.

        Miksi luet kirjoittamaani paskaa kun parempaakin ”tietoa” on tarjolla? Vastaan itse kysymykseeni. No siksi kun sinua kiinnostaa empiirinen oikea tieto, jota ei ole mistään muuaalta saatavissa, ja vieläpä hauskasti ilmaistunakin. Juu ja ei mitään, palaillaan. Kyllä tätä riittää ja lisää tulee alinomaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi luet kirjoittamaani paskaa kun parempaakin ”tietoa” on tarjolla? Vastaan itse kysymykseeni. No siksi kun sinua kiinnostaa empiirinen oikea tieto, jota ei ole mistään muuaalta saatavissa, ja vieläpä hauskasti ilmaistunakin. Juu ja ei mitään, palaillaan. Kyllä tätä riittää ja lisää tulee alinomaa.

        Ajattelin, että jos olisit edes hieman fiksu, niin lopettaisit nuo typerät ja lapselliset kirjoituksesi.
        Taitaa olla turha toive.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajattelin, että jos olisit edes hieman fiksu, niin lopettaisit nuo typerät ja lapselliset kirjoituksesi.
        Taitaa olla turha toive.

        Todellista tietoa tarvitaan aina jotta ihmiset tietävät mistä on kysymys kun puhutaan mekaanisista kelloista. Meillä ei kuvia kumarrella.


    • Anonyymi

      Joudun palaamaan asijoihin ennalta arvaamatta nimittäin juuri kun olin antamassa lihainheilutusta Breitlingille totesinkin sen saeisahtuneen noin puoli tuntia sitten. Kaikki tämä vaikka tein Breitlingilla pitkän kävelylenkinkin juuri tänään. ”Ei auttanut rakkaus läheinen ei magneettisuus varsin vähäinen.”

      • Anonyymi

        Auttaisiko terapia sinua, vai lääkitys välttämätön?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auttaisiko terapia sinua, vai lääkitys välttämätön?

        Tämä keskustelunavaus ei käsittele minua vaan kolmea mekaanista kelloa. Jotka ovat Breitling, Rado ja Grand Seiko. Jos itse asiasta ei ole mitään sanottavaa niin ole hiljaa tai siirry aikasi kuluksi vaikkapa aikakoneella muinaiseen Neuvostoliittoon tai natsisaksaan. Siellä olisi sinulle hommia kapona tai totuudenpuhujien ”uudelleenkouluttajana”, jotta oppisivat samanlaisiksi tylsämielisiksi typeryksiksi kuin sinäkin näyt olevan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä keskustelunavaus ei käsittele minua vaan kolmea mekaanista kelloa. Jotka ovat Breitling, Rado ja Grand Seiko. Jos itse asiasta ei ole mitään sanottavaa niin ole hiljaa tai siirry aikasi kuluksi vaikkapa aikakoneella muinaiseen Neuvostoliittoon tai natsisaksaan. Siellä olisi sinulle hommia kapona tai totuudenpuhujien ”uudelleenkouluttajana”, jotta oppisivat samanlaisiksi tylsämielisiksi typeryksiksi kuin sinäkin näyt olevan.

        Pystytkö asialliseen keskusteluun ja oppisitko käyttämään ja testaamaan järkevästi kellojasi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pystytkö asialliseen keskusteluun ja oppisitko käyttämään ja testaamaan järkevästi kellojasi?

        Vaikka tiedänkin että et tiedä mitään mekaanisista kelloista ja näiden esineiden niin sanotusta sielunelämästä niin annan sinulle mahdollisuuden kertoa mitä tarkoittaa järkevä kellojen testaus tai niiden käyttäminen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka tiedänkin että et tiedä mitään mekaanisista kelloista ja näiden esineiden niin sanotusta sielunelämästä niin annan sinulle mahdollisuuden kertoa mitä tarkoittaa järkevä kellojen testaus tai niiden käyttäminen?

        Käytä vielä oikein, eikä vetämällä välillä ja seisottamalla päiviä pöydällä.
        Pidä vaikka ihan koko viikko kelloa ranteessa, näin alkuunsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka tiedänkin että et tiedä mitään mekaanisista kelloista ja näiden esineiden niin sanotusta sielunelämästä niin annan sinulle mahdollisuuden kertoa mitä tarkoittaa järkevä kellojen testaus tai niiden käyttäminen?

        Saatan tietää aika paljon enemmän kuin sinä ja olen siitä jopa ihan varma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saatan tietää aika paljon enemmän kuin sinä ja olen siitä jopa ihan varma.

        Jos olet sama hlö kuin edellinen kommentaattori kollimaattori niin et tiedä mitään. Toistelet vain samoja itsestäänselvyyksiä ja jankutat asioita joita olet jostain kuullut tai lukenut. Kuulut niin sanottuihin palstaääliöihin jotka roikkuvat täällä vasten parempaa tietoaan. Se parempi tieto johdattaisi mokomat ymmärtämään että edustavat tyypillistä suomalaista narsismia sen lukemattomissa muodoissa. Luullessaan jotain olevansa tekevät itsestään todellisuudessa täydellisiä narreja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos olet sama hlö kuin edellinen kommentaattori kollimaattori niin et tiedä mitään. Toistelet vain samoja itsestäänselvyyksiä ja jankutat asioita joita olet jostain kuullut tai lukenut. Kuulut niin sanottuihin palstaääliöihin jotka roikkuvat täällä vasten parempaa tietoaan. Se parempi tieto johdattaisi mokomat ymmärtämään että edustavat tyypillistä suomalaista narsismia sen lukemattomissa muodoissa. Luullessaan jotain olevansa tekevät itsestään todellisuudessa täydellisiä narreja.

        Älä sinä lihan vemputtaja ala muita arvostelemaan kun et tiedä kenen kanssa olet tekemisissä. Ei se, että sinulla on kolme kelloa ja luet netistä mikä koneisto niissä on, tee sinusta tietäjää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä sinä lihan vemputtaja ala muita arvostelemaan kun et tiedä kenen kanssa olet tekemisissä. Ei se, että sinulla on kolme kelloa ja luet netistä mikä koneisto niissä on, tee sinusta tietäjää.

        herra isoherra reagoi juuri niin kuin kunnon psykopaatin kuuluukin. Tiedän varsin hyvin minkälaisen persoonan kanssa olen tekemisissä. Suuret luulot, iso ego, mutta paljastettuna luikkii koloonsa kuin pahainen hiiri vikisten mennessään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        herra isoherra reagoi juuri niin kuin kunnon psykopaatin kuuluukin. Tiedän varsin hyvin minkälaisen persoonan kanssa olen tekemisissä. Suuret luulot, iso ego, mutta paljastettuna luikkii koloonsa kuin pahainen hiiri vikisten mennessään.

        Yritätkö kenties ärsyttää ja saada keskustella pidempäänkin sinun luonteestasi, osaamisesta ja kello tietämyksestäsi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yritätkö kenties ärsyttää ja saada keskustella pidempäänkin sinun luonteestasi, osaamisesta ja kello tietämyksestäsi?

        Kaiken kääntäminen nurinniskoin kuuluu taudinkuvaasi. Toisin sanoen kaiken sen mitä teet ja sanot projisoit henkilöön jonka kanssa olet tekemisissä. Kokemuksesta tiedän että moisen otuksen kanssa on täysin turhaa yrittää keskustella yhtään mistään koskaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaiken kääntäminen nurinniskoin kuuluu taudinkuvaasi. Toisin sanoen kaiken sen mitä teet ja sanot projisoit henkilöön jonka kanssa olet tekemisissä. Kokemuksesta tiedän että moisen otuksen kanssa on täysin turhaa yrittää keskustella yhtään mistään koskaan.

        Nyt taitaa tietämys loppua ja pata mennä jumiin pojalla.
        Sinun kannattaa perehtyä oikeasti kellojen tekniikkaan ja toimintaan ja palata sitten "testiesi" kanssa ja hemputa sitä lihaasi ihan itseksesi.
        Onnea tulevaisuuteen.


    • Anonyymi

      Kyllä Grand Seiko9S66 koneistolla on upeaa seurattavaa. Kello käy ja aika juoksee upeall tavall. Nyt viimeisimmän aikaanasetuksen jälkeen, kahdeksantoista vuorokautta sitten, on käynyt kuin ihmisen ajatus tahi entisen junan vessan ovi. Nyt jätätystä noin puolitoistasekuntia vuorokautta kohden laskettuna. Olen myös vähentänyt lihojenheilutusta aikeisemmasta joten pienijätätystenlisäys on sangen ymmärrettävää. Nyt on jo selvää että 9S66 on eräänlainen ikiliikkuja. Näyttää siltä että käynti jatkuu herkkänä vain vähäisillä lihaliikkeillä ja vaivannäöllä aina ikuisuuteen.

      Olemmekin kuulleet mainittava että Grand Seikon koneistot ovat jopa parempia kuin parhaatkaan Rolexit. Uuh! Minulle on aivan selvää että näin onkin, puhumattakaan kotelon viimeistelyn loistokkuudesta ja täydellisestä virheettämyydestä kellotaulun kautta aina taka-akkunan ihmeellisen kauniisiin näkymiin saakka. Uuh uuh! Ihmettelen kuka enää sveitsiläistä hankkisi kun yliverta on noinkin suurta jaappanilaisen eduksi. Joskin vaikkakin hieman rouhevammilla sveitsiläisillä onkin paikkansa komeassa kellokokoelmassani, jonka totesikin Suomen kuuluisimpiin kuuluva ”kellomiäskin” olevan jo nyt sangen suuressa sopusoinnyssa ympäröivän todellisuuden kanssa.

      • Anonyymi

        Yhden kelloyksilön perusteella voikin tehdä suuria johtopäätelmiä jotka pätee aina ja kaikkialla.
        🤡🫢


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhden kelloyksilön perusteella voikin tehdä suuria johtopäätelmiä jotka pätee aina ja kaikkialla.
        🤡🫢

        Juuri niin, toisin kun palstaääliöt jankuttavat että mekaanisista voisi suorittaa joitain ns tieteellisiä tutkimuksia, niin tosiasia on että mekaaniset ovat yksilöitä. Kuitenkin on koreasti ilmoitettu japanilaisen sertifikaattitotistuksessa, joka minullakin on, että toleranssi on -3 kautta +5 sekuntia vuorokaudessa. Tämä on huomattavasti tiukempi kuin COSC, ja onmpa kronometrissa sekin erikoisuus että hankittu ja kerran hyväksytty on sitä ikuisesti. Asijoitten näit ollen esimerkiksi Breitlingini on sitä vaikka huitelee todellisuudessa miten sattuu huvittamaan. Näin ei ole Grand Seikon kanssa, vaan lupaus on lupaus ja se lunastetaan jokaisen yksilön kohdalla erikseen. Tosi tarina kertoo että aluksi Grand Seiko osallistui sveitsiläisten kanssa kisailuihin COSCin puitteissa. Vuosi vuodelta kävi selväksi että japanilainen ohitti ja ylitti sveitsiläiset tarkkuudessa joka ikinen kerta ja lopulta sveitsiläiset kyllästyivät ja kutsuja mittelöön ei enää herunutkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri niin, toisin kun palstaääliöt jankuttavat että mekaanisista voisi suorittaa joitain ns tieteellisiä tutkimuksia, niin tosiasia on että mekaaniset ovat yksilöitä. Kuitenkin on koreasti ilmoitettu japanilaisen sertifikaattitotistuksessa, joka minullakin on, että toleranssi on -3 kautta 5 sekuntia vuorokaudessa. Tämä on huomattavasti tiukempi kuin COSC, ja onmpa kronometrissa sekin erikoisuus että hankittu ja kerran hyväksytty on sitä ikuisesti. Asijoitten näit ollen esimerkiksi Breitlingini on sitä vaikka huitelee todellisuudessa miten sattuu huvittamaan. Näin ei ole Grand Seikon kanssa, vaan lupaus on lupaus ja se lunastetaan jokaisen yksilön kohdalla erikseen. Tosi tarina kertoo että aluksi Grand Seiko osallistui sveitsiläisten kanssa kisailuihin COSCin puitteissa. Vuosi vuodelta kävi selväksi että japanilainen ohitti ja ylitti sveitsiläiset tarkkuudessa joka ikinen kerta ja lopulta sveitsiläiset kyllästyivät ja kutsuja mittelöön ei enää herunutkaan.

        Rolex ja Omega mm. lupaavat uusille kelloilleen parempaa tarkkuutta kuin GS. Toisaalta nuo lupaukset ei päde kuin sen ajan kun kello on siinä kunnossa. Koneisto kuluu ja öljyt haihtuu jne... pieni sopiva isku ja käynti saattaa muuttua. Merkkihuollossa kello laitetaan taas sellaiseen kuntoon, että annetut arvot toteutuvat. Siinäkin on sellainen mutta joka voi mennä pieleen käyttäjän toimien ja liikkeen ollessa kovin poikkeavaa ja vaikka rajua.
        GS on hyvä kello, ei siinä mitään, minullakin on sellainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rolex ja Omega mm. lupaavat uusille kelloilleen parempaa tarkkuutta kuin GS. Toisaalta nuo lupaukset ei päde kuin sen ajan kun kello on siinä kunnossa. Koneisto kuluu ja öljyt haihtuu jne... pieni sopiva isku ja käynti saattaa muuttua. Merkkihuollossa kello laitetaan taas sellaiseen kuntoon, että annetut arvot toteutuvat. Siinäkin on sellainen mutta joka voi mennä pieleen käyttäjän toimien ja liikkeen ollessa kovin poikkeavaa ja vaikka rajua.
        GS on hyvä kello, ei siinä mitään, minullakin on sellainen.

        Ai jaaha, mikä malli mahtaa olla kysymyksessä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai jaaha, mikä malli mahtaa olla kysymyksessä?

        Niin juurikin, ja sitä arvelinkin. Palstamöykkääjät valehtelevat alvariinsa, kaikki samaa tasoa tuon jatkuvia ilmestyksiään suorittavan hakkerihöhlän kanssa. Kronometria ei tarvitse huollossa palauttaa yhtään mihinkään koska koko kronometritarina on huuhaata johon minäkin valitettavasti haksahdin. Toiseksi ne öljyt mihinkään haihdu suljetusta koneistosta, korkeintaan pikeentyvät. Tosin sitäkään ongelmaa ei nykyaikaisten öljyjen aikakautena enää ole. Koneisto tietysti kuluu, eikä kovat iskutkaan hyvää tee, joskin vaikkakin sittenkin, nykyaikainen laadukas mekaaninen koneisto kestää koviakin iskuja vikaantumatta melko pitkälti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai jaaha, mikä malli mahtaa olla kysymyksessä?

        Koneisto on hi-beat gmt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin juurikin, ja sitä arvelinkin. Palstamöykkääjät valehtelevat alvariinsa, kaikki samaa tasoa tuon jatkuvia ilmestyksiään suorittavan hakkerihöhlän kanssa. Kronometria ei tarvitse huollossa palauttaa yhtään mihinkään koska koko kronometritarina on huuhaata johon minäkin valitettavasti haksahdin. Toiseksi ne öljyt mihinkään haihdu suljetusta koneistosta, korkeintaan pikeentyvät. Tosin sitäkään ongelmaa ei nykyaikaisten öljyjen aikakautena enää ole. Koneisto tietysti kuluu, eikä kovat iskutkaan hyvää tee, joskin vaikkakin sittenkin, nykyaikainen laadukas mekaaninen koneisto kestää koviakin iskuja vikaantumatta melko pitkälti.

        Kun koneisto huolletaan, niin se ei ole enää virallisesti testattu kronometri.
        Öljyt muuttuvat ja meillä ammattikielessä puhutaan haihtumisesta ja kuivumisesta.
        Paraskin koneisto ei tarvitse kovinkaan suurta iskua, niin käynti voi muuttua tai jumiintua kokonaan, ei se rikkoudu. mutta ei käy tai käy huonosti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun koneisto huolletaan, niin se ei ole enää virallisesti testattu kronometri.
        Öljyt muuttuvat ja meillä ammattikielessä puhutaan haihtumisesta ja kuivumisesta.
        Paraskin koneisto ei tarvitse kovinkaan suurta iskua, niin käynti voi muuttua tai jumiintua kokonaan, ei se rikkoudu. mutta ei käy tai käy huonosti.

        Nyt sitä ollaan oikein kelloseppää. ”ja meillä ammattikielessä..” höpöhöpö. Kronometri on kronometri ikuisesti kun kopioiden ensimmäiselle äidille semmoinen arvonimi on kerran hankittu rahalla ja testi läpäisty. Hi-beat ei kerro yhtään mitään. Koska sinulla ei ole semmoista et tiedä sitäkään mikä on koneiston mallimerkintä. Kerron sinulle. Se on joko vanhempi 9S85 tahi uudempi 9S86. Paraskin koneisto tarvitsee todella kivan iskun joka on tarpeeksi kova sekoillaakseen. Ja nimenomaan paras ja parhaat. Ei riitä ovin karmiin kolahtaminen tai edes lattialle pudottaminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt sitä ollaan oikein kelloseppää. ”ja meillä ammattikielessä..” höpöhöpö. Kronometri on kronometri ikuisesti kun kopioiden ensimmäiselle äidille semmoinen arvonimi on kerran hankittu rahalla ja testi läpäisty. Hi-beat ei kerro yhtään mitään. Koska sinulla ei ole semmoista et tiedä sitäkään mikä on koneiston mallimerkintä. Kerron sinulle. Se on joko vanhempi 9S85 tahi uudempi 9S86. Paraskin koneisto tarvitsee todella kivan iskun joka on tarpeeksi kova sekoillaakseen. Ja nimenomaan paras ja parhaat. Ei riitä ovin karmiin kolahtaminen tai edes lattialle pudottaminen.

        Uudempi 9S86 koneisto löytyy.
        Kyllä aika pieni isku saattaa saada liipottimen jumiin, eli spiraalin "solmuun", sieltä systeemistä löytyy iskunvaimennus joka joustaa, esim. incablock tai vastaava. Harvoin tuota tapahtuu, mutta ei ole pois suljettua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uudempi 9S86 koneisto löytyy.
        Kyllä aika pieni isku saattaa saada liipottimen jumiin, eli spiraalin "solmuun", sieltä systeemistä löytyy iskunvaimennus joka joustaa, esim. incablock tai vastaava. Harvoin tuota tapahtuu, mutta ei ole pois suljettua.

        Kaikkea löytyy kun joku vain ensin ilmoittaa mitä pitäisi löytyä. Spiraali on ainaisessa solmussa ”vaikkakin joskinkin sittenkin” pyrkii jatkuvasti itseään suoristamaan. Siihen mekaanisen käynti juuri perustuu. Liipotin ei mene mihinkään jumiin vaan liikku juuri niin kauan kuin spiraalijousi on spiraali. Osaat jopa englantia, se on hienoa se. Mikset muuten käytä enää nikkiäsi? Etkös kehtaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkea löytyy kun joku vain ensin ilmoittaa mitä pitäisi löytyä. Spiraali on ainaisessa solmussa ”vaikkakin joskinkin sittenkin” pyrkii jatkuvasti itseään suoristamaan. Siihen mekaanisen käynti juuri perustuu. Liipotin ei mene mihinkään jumiin vaan liikku juuri niin kauan kuin spiraalijousi on spiraali. Osaat jopa englantia, se on hienoa se. Mikset muuten käytä enää nikkiäsi? Etkös kehtaa?

        Antaa olla, en viitsi typeryksen ja osaamattoman kanssa vängätä selvistä asioista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Antaa olla, en viitsi typeryksen ja osaamattoman kanssa vängätä selvistä asioista.

        Lähtisit ulos, aivan hyvä ulkoiluilma. Siellä tunnet osallisuutta etkä ole enää osaton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähtisit ulos, aivan hyvä ulkoiluilma. Siellä tunnet osallisuutta etkä ole enää osaton.

        Alatko tosissasi vittuilemaan tuntemattomalle?
        Ei ole ihan tervettä touhua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alatko tosissasi vittuilemaan tuntemattomalle?
        Ei ole ihan tervettä touhua.

        Kylläpäs kirjoitat rivoja. Pese heti sormet ja näppylät desifiointiaineella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkea löytyy kun joku vain ensin ilmoittaa mitä pitäisi löytyä. Spiraali on ainaisessa solmussa ”vaikkakin joskinkin sittenkin” pyrkii jatkuvasti itseään suoristamaan. Siihen mekaanisen käynti juuri perustuu. Liipotin ei mene mihinkään jumiin vaan liikku juuri niin kauan kuin spiraalijousi on spiraali. Osaat jopa englantia, se on hienoa se. Mikset muuten käytä enää nikkiäsi? Etkös kehtaa?

        Spiraali ei pyri suoristumaan, vaan on aina spiraaliksi tehty. Vetojousi haluaa suoristus ja siihen voimaan perustuu kellon käyntivoima. Iskussa spiraalijousi voi hypätä päällekkäin jumiin ja silloin se ei voi toimia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Spiraali ei pyri suoristumaan, vaan on aina spiraaliksi tehty. Vetojousi haluaa suoristus ja siihen voimaan perustuu kellon käyntivoima. Iskussa spiraalijousi voi hypätä päällekkäin jumiin ja silloin se ei voi toimia.

        Totta töriset, olin väärässä tällä kertaa. Spiraalijousi on värähtelijä.


    • Anonyymi

      "ENNEN OLI LIIKELADATTAVIA KELLOJA"!!!

      • Anonyymi

        ”ÄLÄ NY IHMEESSÄ!”


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      6059
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      519
      3709
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      186
      3550
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      172
      2754
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2489
    6. 283
      2182
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      24
      1573
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      108
      1480
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1419
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1210
    Aihe