Vety ei ole tulossa henkilöautoliikenteeseen. Jopa Norjassa on tämä ymmärretty, vaikka siellä olisi mitä parhaimmat mahdollisuudet vihreän vedyn tuottamiseen. Vety nyt vaan on kallis ja kannattamaton tapa tuottaa voimaa henkilöautojen kumipyöriin.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/9de6b9d6-8f97-4af6-bee6-98969dc40f1e
Toyota veikkasi väärää hevosta
7
214
Vastaukset
- Anonyymi
Sori, väärä linkki. Tämä olikin Daihatsun johtajan nöyristelyä huijauksesta kärähtämisen jälkeen.
- Anonyymi
Tässä on oikea linkki vetyasiaan: https://youtube.com/watch?v=-Xtc_Bd18OA&si=sRfxwCi4OnHvRa7D
- Anonyymi
En nyt lähtisi vetoa lyömään otsikosta? Toyota vetää rahaa myymällä koko ajan sitä autoa, mitä markkinat ostavat. Kun Toyota luopui dieselmoottoreista, mutta ryhtyivät huijaamaan mm Volkkari. Toyota odottaa hienosti markkinoiden vastausta siihen, mitä autoja kuluttjat haluavat. Raha kilisee kasssaan.
Sähköauto ei vielä maksimimarkkina, vaan hypridi tuo rahat kassaan. Heti kun tämä muuttuu, olemme taas uuden edessä.
Se kuka tulee voittamaan ei ole selvää. USA autot arvioivat väärin aikanaan isoilla moottoreilla ja nyt murros on taas edessä, mutta mikä valinta on oikea?
Ihmiset muuttavat keskustoihin asumaan, se vähentää ajamista. Siksi auto tulee olemaan pieni kahden hengen kulkuneuvo. Kun lapsia ei tehdä, ei perheautoja tarvita. Lyhyet matkat, ei edes huippunopeutta tarvita saati kiihtyvyyttä. Kevyt "mopoauto" lienee parhaiten myyvä kulkuneuvo?
Kukaan aiaj autoa enää Helsingistä Lappiin. Ehkä hölmö?- Anonyymi
Jenkeissä sähköautot ottamassa pientä takapakkia. Moni on pettynyt siihen konseptina ja jenkkien myyntitavatkin on erikoisia. Siellähän autoliike ostaa alkuvuodesta koko vuoden autot häkkiin ja myy niitä pikkuhiljaa. Pitää siis olla aika varma siitä mitä saadaan myydyksi.
Toinen asia on huollon kalleus. Ei niinkään asiakkaalle vaan sähköautojen vaatima uusi koulutus ja uudet laitteet maksavat paljon. Lisäksi autoliikkeilläkin pitäisi olla latureita pihassa, sekä pikamallisia että tavallisia. Kaikki maksaa.
Sähkön voittokulku ei pääty mutta nyt muutos hiukan hidastuu.
Vety varmasti tulee autoihin mutta ei ehkä henkilöautoihin vaan raskaaseen kalustoon ja laivoihin. Tai sitten jotkin keinotekoiset polttoaineet mitä kuten ammoniakki mikä laivoissa toimisi hyvin.
Vielä on mahdoton sanoa onko Toyotan vetyautopanostus vain kallis protoiluhanke vai savatko sen kulut joskus takaisin. Patentit vedyn ympärillä mitä Tojolla on paljon, varmasti on arvokkaita kun vety kuitenkin tulee raskaaseen liikenteeseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jenkeissä sähköautot ottamassa pientä takapakkia. Moni on pettynyt siihen konseptina ja jenkkien myyntitavatkin on erikoisia. Siellähän autoliike ostaa alkuvuodesta koko vuoden autot häkkiin ja myy niitä pikkuhiljaa. Pitää siis olla aika varma siitä mitä saadaan myydyksi.
Toinen asia on huollon kalleus. Ei niinkään asiakkaalle vaan sähköautojen vaatima uusi koulutus ja uudet laitteet maksavat paljon. Lisäksi autoliikkeilläkin pitäisi olla latureita pihassa, sekä pikamallisia että tavallisia. Kaikki maksaa.
Sähkön voittokulku ei pääty mutta nyt muutos hiukan hidastuu.
Vety varmasti tulee autoihin mutta ei ehkä henkilöautoihin vaan raskaaseen kalustoon ja laivoihin. Tai sitten jotkin keinotekoiset polttoaineet mitä kuten ammoniakki mikä laivoissa toimisi hyvin.
Vielä on mahdoton sanoa onko Toyotan vetyautopanostus vain kallis protoiluhanke vai savatko sen kulut joskus takaisin. Patentit vedyn ympärillä mitä Tojolla on paljon, varmasti on arvokkaita kun vety kuitenkin tulee raskaaseen liikenteeseen."Patentit vedyn ympärillä mitä Tojolla on paljon, varmasti on arvokkaita kun vety kuitenkin tulee raskaaseen liikenteeseen."
Toyotan tuhannet patentit ovat täysin hyödyttömiä mutterin kulmien pyöristyssäteeseen ym. perusteknikkaan liittymättömiä. Polttokenno on keksitty jo 1800-luvulla Saksassa ja käytännön sovelluksiakin 1959 lähtien ilma japanilaisten myötävaikutusta.
Vetytekniikan mahdottomuus massoille henkilöautoliikenteessä kariutuu tekniikan ja vetyinfrastruktuurin kalleuteen.
- Anonyymi
Mutta kun Toyota on semmoinen uskonto että se ei voi olla väärässä.
- Anonyymi
Tuli sähkö tai vety,siirtymä on joka tapauksessa tuskallinen ja kallis. Vety kaiketi hankalampi käsiteltävä. Poliitikkojen aikataulut ovat liian optimistisia ja tuovat alalle lisäkustannuksia jotka ovat pois uusien tekniikoiden kehitysrahoista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1881351Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221158- 48874
- 70870
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva49753- 53722
- 33692
- 60689
- 47670