Ostin uuden Samsungin puhelimen ja avasin dna-liittymän samalla. Myyjä suositteli varkausturvavakuutusta (n.pari euroo/kk). No otin vakuutuksen ja kysyin vielä pitääkö olla ryöstö ennen kuin korvaavat, ei kuulemma pitänyt olla. Ihan tavallinen varkaus. Kysyin vielä miksi kannattaa ottaa dna eikä Tele2, niin myyjä vastasi:" on paremmin asiakaspalvelupisteitä saatavilla ja parempi palvelu siis".
No puhelin varastettiin taskustani jossain keskustan tai Tennispalatsin tungoksessa. Lähdin tekemään ilmoitusta tapahtuneesta ja onnittelin itseäni vakuutuksesta. Kuinkas kävikään.
Liikkeessä ei nuori myyjä tiennyt alkuunkaan mitä olisi pitänyt tehdä "tule huomenna uudestaan". Tätä tule huomenna uudestaan jatkui viikon ajan,joka päivä. Milloin oli ylimielisempi kukko tiskin takana. Lopulta 2 viikon päästä joku sai asian päätökseen. Lopputulos vakuutusyhtiö ei myönnä korvausta, koska tarkkaa paikkaa / aikaa tiedetä. Sainko kertaakaan kuulla pahoitteluja, en todellakaan.
varkausvakuutus=
20
1363
Vastaukset
- dna
juu kumma juttu et puhelin hävisi aika nopeasti,olikohan huono ostos vai mennyt omasta toimesta rikki,eli petoksen yritys.et vitun huono vitsi tää sun juttus.
- mopo.nen
Dna ei ole vakuutuksen myöntäjä vaan vakuutusyhtiö.
- JKsimi
Itse kääntyisin kyseisessä tilanteessa kuluttaja-asiamiehen puoleen.
DNA on kuitenkin vastuussa palvelustaan.
Vaikka ostaisin marketista kodinkoneen ja se ei toimisi. Myyjä ei voi sysätä asiakasta hoitamaan asian tuotteen viat valmistajan kansa. Myyjä on velvollinen itse hoitamaan korjaukset ja mahdolliset kustannukset. Myyjä on niin palvelussa kuin konkreettisent uotteen myymisestä vastuussa. Myyjä voi itse sitten periä valmistajalta korvauksia.
Riippuen sopimuksesta joka on sovittu hyväksytysti palvelua avattaessa. Ota palvelusopimuksen ehdot esille ja vertaa sitä sinun tapaukseesi. Voiko asiakas tietää tarkkaa kohtaa jos puhelin on varastettu taskusta liikenteessä jossain tietyllä alueella tai saatikka sitten aikaa. Kyllä suosittelen kuluttaja-asiamieheltä asiaan varmistusta. Tilanne voi saada uutta käännettä.- dna EI OLE vakuutusyhtiö!!
Luulisi puusilmänkin voivan lukea ja tajuta ettei dna ole mikään vakuutusyhtiö. dna vain välittää tiedot, ts. tekee sopimuksen vakuutuksesta jonka varsinainen myöntäjä on vakuutusyhtiö. Ei dna itse.
- JKsimi
dna EI OLE vakuutusyhtiö!! kirjoitti:
Luulisi puusilmänkin voivan lukea ja tajuta ettei dna ole mikään vakuutusyhtiö. dna vain välittää tiedot, ts. tekee sopimuksen vakuutuksesta jonka varsinainen myöntäjä on vakuutusyhtiö. Ei dna itse.
DNA on kyseisen vakuutuksen myyjä vaikka kyseisen vakuutuksen tarjoisikin jokin vakuutusyhtiö. Asiakas on tässä tapauksessa vain DNA:han yhteydessä asiaan liittyvissä kysymyksissä ja ongelmissa. Tälläisen palvelun tarjoamisesta vastaa DNA itse. DNA voi setviä asiat vakuutusyhtiön kanssa, mutta jos kuluttaja-asiamies katsoo asian toiseksi, niin DNA välittää mysö puhelimesta kyseisen korvauksenkin. DNA perii normaalin käytännön mukaisesti itse sitten rahat taas vakuutusyhtiöltä.
Täysinoperaattorin palvelu jonka toteuttaa alihankkija. - miksi ei
JKsimi kirjoitti:
DNA on kyseisen vakuutuksen myyjä vaikka kyseisen vakuutuksen tarjoisikin jokin vakuutusyhtiö. Asiakas on tässä tapauksessa vain DNA:han yhteydessä asiaan liittyvissä kysymyksissä ja ongelmissa. Tälläisen palvelun tarjoamisesta vastaa DNA itse. DNA voi setviä asiat vakuutusyhtiön kanssa, mutta jos kuluttaja-asiamies katsoo asian toiseksi, niin DNA välittää mysö puhelimesta kyseisen korvauksenkin. DNA perii normaalin käytännön mukaisesti itse sitten rahat taas vakuutusyhtiöltä.
Täysinoperaattorin palvelu jonka toteuttaa alihankkija.Koko juttuhan on aloittajan mukaan johtunut siitä, että hän ei ollut tehnyt tarkkaa selvitystä varkaudesta, miksi?
Eikö olisi ollut helppo tietää aika n. tunnin rajoissa ja paikka ja päivä sekä olosuhteet, jossa varkaus tapahtui.
Oliko känny taskussa, kotelossa, kädessä, kassissa jne. Oliko varkauden kohde kännissä, huumeessa vai raittiina yms.
Mikäli asiakas olisi tehnyt kunnollisen selvityksen tapahtuneesta ja ei olisi itse aiheuttanut kännyn häviämistä, hän saisi korvauksen.
Miksi noin itsestäänselvää juttua pitää täällä ruotia tai kehottaa ottamaan yhteys johonkin kuluttajasuojaan, johan he nauraisivat sielläkin.
Mieti simiksin mitä kirjoittelet, tuostakaan asiasta et voi danaa syyttää keksi joku muu juttu. - JKsimi
miksi ei kirjoitti:
Koko juttuhan on aloittajan mukaan johtunut siitä, että hän ei ollut tehnyt tarkkaa selvitystä varkaudesta, miksi?
Eikö olisi ollut helppo tietää aika n. tunnin rajoissa ja paikka ja päivä sekä olosuhteet, jossa varkaus tapahtui.
Oliko känny taskussa, kotelossa, kädessä, kassissa jne. Oliko varkauden kohde kännissä, huumeessa vai raittiina yms.
Mikäli asiakas olisi tehnyt kunnollisen selvityksen tapahtuneesta ja ei olisi itse aiheuttanut kännyn häviämistä, hän saisi korvauksen.
Miksi noin itsestäänselvää juttua pitää täällä ruotia tai kehottaa ottamaan yhteys johonkin kuluttajasuojaan, johan he nauraisivat sielläkin.
Mieti simiksin mitä kirjoittelet, tuostakaan asiasta et voi danaa syyttää keksi joku muu juttu.Niin tottahan sinä puhut. Tuostahan ei selviä, että minkälaisens elvityksen hän on antanut tai yleensäkin pystynyt antamaan.
Jos asiaa ei ole kerrottu mainitsemallasi tavalla, niin silloin ei kuulu korvauksiakaan. Näin sen itsekkin ajattelisin. Kyllä suurinpiirtein tuntien tarkkuudella pitää pystyy sanomaan ja se missä känny sijaitsi ja missä tilassa uhri ollu.
Taas jos nämä on pystytytty selvittämään, niin silloin minusta se on tarpeeksi kattava tieto tilanteeseen nähden. Pointtini ei ole syyttää DNA:ta niinkuin sun puheista sai sen päätellä ja ymmärtää. Vaan se, että palvelun myyjä vastaa palvelustaan ja tehdystä sopimuksesta ensisijaisesti. Samalla tavalla se olisi voinut olla Sonera. - pettynyt dna:han.
miksi ei kirjoitti:
Koko juttuhan on aloittajan mukaan johtunut siitä, että hän ei ollut tehnyt tarkkaa selvitystä varkaudesta, miksi?
Mieti simiksin mitä kirjoittelet, tuostakaan asiasta et voi danaa syyttää keksi joku muu juttu.mä olen sen verran iäkäs, että en kuule tarkista puolentunnin ja viidentoista min. välein tekstareita (pidän tekstarit äänettömällä!) ja mun sosiaalinen elämä on niin hiljaista, että mulle ei soiteta vähänvälii ja mä en soita muuta kun asiat. siis puhelin on ns. "mummukäytössä". Silloin on vaikee huomata, milloin kevyt puhelin on kadonnut. 6 tunnin tarkkuus ja 15 km. reviiri ei riittänyt! Mä syytän dna:ta siinä, että he nimenomaan antoivat ymmärtää, että ei tarvitse olla ryöstö = tiedät TARKALLEEN missä varastettu.
Ja vain dna-jälleenmyyjän kautta pystyi laittamaan homman vireille. Palvelu on kertakaikkiaan kehnoa: useat käynnit "en tiedä mitään", ja ei minkäänlaista pahoittelua asian suhteen. Mutta vakuutusyhtiö onkin ottanut palvelun pois dna:lta! miksiköhän? - tiskin takaa
pettynyt dna:han. kirjoitti:
mä olen sen verran iäkäs, että en kuule tarkista puolentunnin ja viidentoista min. välein tekstareita (pidän tekstarit äänettömällä!) ja mun sosiaalinen elämä on niin hiljaista, että mulle ei soiteta vähänvälii ja mä en soita muuta kun asiat. siis puhelin on ns. "mummukäytössä". Silloin on vaikee huomata, milloin kevyt puhelin on kadonnut. 6 tunnin tarkkuus ja 15 km. reviiri ei riittänyt! Mä syytän dna:ta siinä, että he nimenomaan antoivat ymmärtää, että ei tarvitse olla ryöstö = tiedät TARKALLEEN missä varastettu.
Ja vain dna-jälleenmyyjän kautta pystyi laittamaan homman vireille. Palvelu on kertakaikkiaan kehnoa: useat käynnit "en tiedä mitään", ja ei minkäänlaista pahoittelua asian suhteen. Mutta vakuutusyhtiö onkin ottanut palvelun pois dna:lta! miksiköhän?itse olen käsitellyt useita varkaustapauksia, enkä näe toimintatavoissa mitään epäselvää.
asiakas toimittaa katoamis/rikosilmoituksen poliisilta. myyjä soittaa heille annettuun numeroon, ja lukee ilmoituksesta tapahtumakuvauksen faksaa ilmoituksen heille annettuun faksinumeroon. mikäli korvauspäätös on myönteinen, myyjä täyttää vakuutusyhtiölle tarkoitetun kaavakkeen, josta ilmenee kadonneen ja korvaavan laitteen merkki, malli ja hinta, omavastuun osuus ja alv-erittely. tämän jälkeen myyjä veloittaa asiakkaalta omavastuun ja laskuttaa vakuutusyhtiöltä loppuosan. tämän vaikeampaa se ei ole. päätös tehdään annettujen ehtojen mukaisesti, ei siis mielivaltaisesti. lukekaa ehdot seuraavasta linkistä...
http://www.dnafinland.fi/yksityisille/liittymat_ja_palvelut/gsm/dna_vakio_m_lisapalvelut_varkausturva.shtml - jopas on
pettynyt dna:han. kirjoitti:
mä olen sen verran iäkäs, että en kuule tarkista puolentunnin ja viidentoista min. välein tekstareita (pidän tekstarit äänettömällä!) ja mun sosiaalinen elämä on niin hiljaista, että mulle ei soiteta vähänvälii ja mä en soita muuta kun asiat. siis puhelin on ns. "mummukäytössä". Silloin on vaikee huomata, milloin kevyt puhelin on kadonnut. 6 tunnin tarkkuus ja 15 km. reviiri ei riittänyt! Mä syytän dna:ta siinä, että he nimenomaan antoivat ymmärtää, että ei tarvitse olla ryöstö = tiedät TARKALLEEN missä varastettu.
Ja vain dna-jälleenmyyjän kautta pystyi laittamaan homman vireille. Palvelu on kertakaikkiaan kehnoa: useat käynnit "en tiedä mitään", ja ei minkäänlaista pahoittelua asian suhteen. Mutta vakuutusyhtiö onkin ottanut palvelun pois dna:lta! miksiköhän?"Mä syytän dna:ta siinä, että he nimenomaan antoivat ymmärtää, että ei tarvitse olla ryöstö = tiedät TARKALLEEN missä varastettu. "
No ei tarvitsekaan olla, mutta kyllä nyt puhelimen omistajan LUULISI sen verran pitävän huolta omaisuudestaan että huomaa jos kännykkä on kadonnut. Ja koska puuttuvia tietoja ei ole (milloin kadonnut ja missä) niin ei silloin vakuutusyhtiö korvaakaan.
Eli aivan turhaa syytellä dnata, dna on vain välikäsi. Ei vakuutusyhtiö!!!!
Jotenkin alkaakin vaikuttaa siltä että tuossa on taas yksi yritys mustamaalata operaattori, asiakkaan omien mokien vuoksi. - mopo.nen
JKsimi kirjoitti:
Täysinoperaattorin palvelu jonka toteuttaa alihankkija."DNA on kyseisen vakuutuksen myyjä vaikka kyseisen vakuutuksen tarjoisikin jokin vakuutusyhtiö"
Dna ei kuitenkaan ole vakuutuksen myöntäjä vaan vakuutusyhtiö. Jos tapahtuma ei ole ehtojen mukainen ei vakuutuksesta makseta korvausta.
Dna ei ole mitenkään vastuullinen asiasta, vaan ongelma on asiakkaan ja vakuutusyhtiön välinen. - JKsimi
mopo.nen kirjoitti:
"DNA on kyseisen vakuutuksen myyjä vaikka kyseisen vakuutuksen tarjoisikin jokin vakuutusyhtiö"
Dna ei kuitenkaan ole vakuutuksen myöntäjä vaan vakuutusyhtiö. Jos tapahtuma ei ole ehtojen mukainen ei vakuutuksesta makseta korvausta.
Dna ei ole mitenkään vastuullinen asiasta, vaan ongelma on asiakkaan ja vakuutusyhtiön välinen.Vakuutuksen tarjoaa jokin vakuutusyhtiö. DNA myöntää sen asiakkaillensa. DNA käyttää vakuutusyhtiön ehtoja. DNA on kaikesta siinä vastuussa, kun kyse on asikkaan ja DNA:n välisestä palvelusta. DNA on täysin vastuullinen asiasta. Tämä asia on varmistettu nimittäin kuluttaja-asiamieheltäkin.
Tarkistettii nimittäin tuttvan kanssa tämä Elisan juttu ennen ku se otti sen palvelun. Se palvelu elisal on tosi huonost selitetty. mitään ehtojakaan kun en löytän.
Kuluttaja-asiamies itse sanoi, että sama pätee tässä kuin muissakin tuotteissa. Palvelun myyjä/tarjoaja on vastuussa kaikesta täysin. Tässä tapauksessa on yrityksen ja vakuutusyhtiön välinen juttu selvitä muut, mutta palveluntarjoaja vastaa palvelusta vaikka sen joku alihankkija tmv. tarjoasi sille/mahdollistaisi. - JKsimi
tiskin takaa kirjoitti:
itse olen käsitellyt useita varkaustapauksia, enkä näe toimintatavoissa mitään epäselvää.
asiakas toimittaa katoamis/rikosilmoituksen poliisilta. myyjä soittaa heille annettuun numeroon, ja lukee ilmoituksesta tapahtumakuvauksen faksaa ilmoituksen heille annettuun faksinumeroon. mikäli korvauspäätös on myönteinen, myyjä täyttää vakuutusyhtiölle tarkoitetun kaavakkeen, josta ilmenee kadonneen ja korvaavan laitteen merkki, malli ja hinta, omavastuun osuus ja alv-erittely. tämän jälkeen myyjä veloittaa asiakkaalta omavastuun ja laskuttaa vakuutusyhtiöltä loppuosan. tämän vaikeampaa se ei ole. päätös tehdään annettujen ehtojen mukaisesti, ei siis mielivaltaisesti. lukekaa ehdot seuraavasta linkistä...
http://www.dnafinland.fi/yksityisille/liittymat_ja_palvelut/gsm/dna_vakio_m_lisapalvelut_varkausturva.shtmlNimen omaan näin: Tässäkin tapauksessa palveluntarjoaja on toiminut oikein ja ollut vastuullinen korvauksista. Laskuttanut vakuutusyhtiötä siitä.
- mopo.nen
JKsimi kirjoitti:
Vakuutuksen tarjoaa jokin vakuutusyhtiö. DNA myöntää sen asiakkaillensa. DNA käyttää vakuutusyhtiön ehtoja. DNA on kaikesta siinä vastuussa, kun kyse on asikkaan ja DNA:n välisestä palvelusta. DNA on täysin vastuullinen asiasta. Tämä asia on varmistettu nimittäin kuluttaja-asiamieheltäkin.
Tarkistettii nimittäin tuttvan kanssa tämä Elisan juttu ennen ku se otti sen palvelun. Se palvelu elisal on tosi huonost selitetty. mitään ehtojakaan kun en löytän.
Kuluttaja-asiamies itse sanoi, että sama pätee tässä kuin muissakin tuotteissa. Palvelun myyjä/tarjoaja on vastuussa kaikesta täysin. Tässä tapauksessa on yrityksen ja vakuutusyhtiön välinen juttu selvitä muut, mutta palveluntarjoaja vastaa palvelusta vaikka sen joku alihankkija tmv. tarjoasi sille/mahdollistaisi."Vakuutuksen tarjoaa jokin vakuutusyhtiö."
Aivan. Ja kuten tuossa jossakin yllä on linkki noihin vakuutuksen ehtoihin ja jos ne ei täyty, niin kyseessä ei ole DNA:n ongelma vaan tapiolan ja asiakkaan valinen ongelma.
Dna päätti onneksi tälläiset turhat vakuutukset, joita kaikenkarvaiset huijarit yrittää käyttää väärin. - JKsimi
mopo.nen kirjoitti:
"Vakuutuksen tarjoaa jokin vakuutusyhtiö."
Aivan. Ja kuten tuossa jossakin yllä on linkki noihin vakuutuksen ehtoihin ja jos ne ei täyty, niin kyseessä ei ole DNA:n ongelma vaan tapiolan ja asiakkaan valinen ongelma.
Dna päätti onneksi tälläiset turhat vakuutukset, joita kaikenkarvaiset huijarit yrittää käyttää väärin.Se, että vakuutusyhtiö latelee edot. Ei tarkoita, ettei DNA voisi niitä muuttaa. Dna saa muuttaa niitä ehtoja tarjotessaan palvelua asiakkaillensa. DNA on vastuussa palvelusta. DNA automaattisesti kuitenkin käyttää vakuutusyhtiön ehtoja (muuttumattomana), vaikka se voisi niitä muuttaa vieläkin asiakasystävällisempään suuntaan halutessaan.
Esim. Vakuutusyhtiö antaa DNA:lle ehdot. Omavastuu 10% puhelimen korvauksesta. DNA tarjoaa palvelun asiakkaillensa ja DNA voi muuttaa ehtoa niin, että tuota 10% omavastuumaksua ei ole. Eli kun asiakas saisi hyvityksen, niin siinä tapauksessa DNA maksaa koko potin asiakkaalle. Sen jälkeen DNA laskuttaa vakuutusyhtiöltä 90% hyvityksestä ja kärsii itse tuon 10%.
Tässä tapauksessa vakuutusyhtiön antamat ehdot ovat yhtä kuin DNA:n ehdot. Kuitenkin pointti on se, että kaikista palveluun liittyvästä rahaliikenteestä ja ehdoista yms. vastaa asiakkaalle DNA. DNA:lle vastaa vakuutusyhtiö.
Kuluttaja-asiakkaan riitautuessa kyseinen palvelu se riitautetaan DNA:n kanssa. Ei vakuutusyhtiön. Vain DNA voi riitauttaa palvelun vakuutusyhtiön kanssa.
Verrattavissa:
Jos esim asiakkaalla on vaikka Elisan laajakaista. Elisa vuokraa paikalliselta puhelinyhtiöltä laajakaistaverkon. Laajakaistasi yhteys katkeaa vian takia. Asiaa ei pysty hoitamaan/tai riitauttamaan verkon tarjoajan kanssa. Vaan kyseisen palvelun tarjojan kanssa.
Nyt jos et vielä käsittänyt, niin en enää keksi sitä rautalankaa josta sen sinulle vääntäisin. - soita sihen numeroon juttu
JKsimi kirjoitti:
Se, että vakuutusyhtiö latelee edot. Ei tarkoita, ettei DNA voisi niitä muuttaa. Dna saa muuttaa niitä ehtoja tarjotessaan palvelua asiakkaillensa. DNA on vastuussa palvelusta. DNA automaattisesti kuitenkin käyttää vakuutusyhtiön ehtoja (muuttumattomana), vaikka se voisi niitä muuttaa vieläkin asiakasystävällisempään suuntaan halutessaan.
Esim. Vakuutusyhtiö antaa DNA:lle ehdot. Omavastuu 10% puhelimen korvauksesta. DNA tarjoaa palvelun asiakkaillensa ja DNA voi muuttaa ehtoa niin, että tuota 10% omavastuumaksua ei ole. Eli kun asiakas saisi hyvityksen, niin siinä tapauksessa DNA maksaa koko potin asiakkaalle. Sen jälkeen DNA laskuttaa vakuutusyhtiöltä 90% hyvityksestä ja kärsii itse tuon 10%.
Tässä tapauksessa vakuutusyhtiön antamat ehdot ovat yhtä kuin DNA:n ehdot. Kuitenkin pointti on se, että kaikista palveluun liittyvästä rahaliikenteestä ja ehdoista yms. vastaa asiakkaalle DNA. DNA:lle vastaa vakuutusyhtiö.
Kuluttaja-asiakkaan riitautuessa kyseinen palvelu se riitautetaan DNA:n kanssa. Ei vakuutusyhtiön. Vain DNA voi riitauttaa palvelun vakuutusyhtiön kanssa.
Verrattavissa:
Jos esim asiakkaalla on vaikka Elisan laajakaista. Elisa vuokraa paikalliselta puhelinyhtiöltä laajakaistaverkon. Laajakaistasi yhteys katkeaa vian takia. Asiaa ei pysty hoitamaan/tai riitauttamaan verkon tarjoajan kanssa. Vaan kyseisen palvelun tarjojan kanssa.
Nyt jos et vielä käsittänyt, niin en enää keksi sitä rautalankaa josta sen sinulle vääntäisin.Itse simis rautalankaa tarvitsee. Asiaskan ei ollut pystynyt millään lailla selittämään kännyn katoamista, joten turha jauhaa koko jutusta täällä.
Mikäli juttusarjan aloittaja olisi tehnyt kunnon ilmoituksen katoamisesta, hänellä olisi uusi puhelin taskussaan. - JKsimi
soita sihen numeroon juttu kirjoitti:
Itse simis rautalankaa tarvitsee. Asiaskan ei ollut pystynyt millään lailla selittämään kännyn katoamista, joten turha jauhaa koko jutusta täällä.
Mikäli juttusarjan aloittaja olisi tehnyt kunnon ilmoituksen katoamisesta, hänellä olisi uusi puhelin taskussaan.Toi nyt on kummatkin ymmärtänyt tossa ollu epäselvää. Tota et ymmärtänyt oikein, että kuka vastaa ja miten ja mistä.
Toivottavasti sen ymmärsit. - mopo.nen
JKsimi kirjoitti:
Se, että vakuutusyhtiö latelee edot. Ei tarkoita, ettei DNA voisi niitä muuttaa. Dna saa muuttaa niitä ehtoja tarjotessaan palvelua asiakkaillensa. DNA on vastuussa palvelusta. DNA automaattisesti kuitenkin käyttää vakuutusyhtiön ehtoja (muuttumattomana), vaikka se voisi niitä muuttaa vieläkin asiakasystävällisempään suuntaan halutessaan.
Verrattavissa:
Nyt jos et vielä käsittänyt, niin en enää keksi sitä rautalankaa josta sen sinulle vääntäisin.Dna varkausturvan sopimusehtojen mukaan tapiola vastaa korvauksista ja dna ei siihen voi puuttua.
Dna varkausturvan tuoteselosteesta:
"MUUT MÄÄRÄYKSET
Korvauksen hakija, joka ei tyydy korvauksen suorittajan ratkaisuun, voi saattaa asian Tapiolan käsiteltäväksi. Korvauksen hakija, joka ei tyydy Tapiolan päätökseen, voi viedä asian Kuluttajien vakuutustoimiston tai kuluttajavalitus- lautakunnan käsiteltäväksi. Päätökseen tyytymätön voi panna vireille kanteen Tapiolaa vastaan käräjäoikeudessa Suomessa omalla paikkakunnallaan tai Tapiolan kotipaikalla."
Aloittajan ongelmahan oli se että hänen kännykkänsä oli hukkunut johonkin ja tämä on erikseen mainittu korvauksen rajoituksena
"· Vakuutuksesta ei korvata vahinkoa, jonka tapahtuma-aikaa ja paikkaa ei pystytä määrittelemään."
http://www.dnafinland.fi/yksityisille/liittymat_ja_palvelut/gsm/dna_vakio_m_lisapalvelut_varkausturva.shtml - JKsimi
mopo.nen kirjoitti:
Dna varkausturvan sopimusehtojen mukaan tapiola vastaa korvauksista ja dna ei siihen voi puuttua.
Dna varkausturvan tuoteselosteesta:
"MUUT MÄÄRÄYKSET
Korvauksen hakija, joka ei tyydy korvauksen suorittajan ratkaisuun, voi saattaa asian Tapiolan käsiteltäväksi. Korvauksen hakija, joka ei tyydy Tapiolan päätökseen, voi viedä asian Kuluttajien vakuutustoimiston tai kuluttajavalitus- lautakunnan käsiteltäväksi. Päätökseen tyytymätön voi panna vireille kanteen Tapiolaa vastaan käräjäoikeudessa Suomessa omalla paikkakunnallaan tai Tapiolan kotipaikalla."
Aloittajan ongelmahan oli se että hänen kännykkänsä oli hukkunut johonkin ja tämä on erikseen mainittu korvauksen rajoituksena
"· Vakuutuksesta ei korvata vahinkoa, jonka tapahtuma-aikaa ja paikkaa ei pystytä määrittelemään."
http://www.dnafinland.fi/yksityisille/liittymat_ja_palvelut/gsm/dna_vakio_m_lisapalvelut_varkausturva.shtmlHän pystyy sen määrittelemään, mutta tarkkuutta ei juuri vaadittu. Tosiaan 15km reviiri on ehkä Helsingin alueella liian suuri. Siitä olen samaa mieltä.
Okei. Jos sopimus mahdollsitaa tuon, niin hyvähän tuo on, mutta kuluttajalaki antaa myös mahdollisuuden hoitaa asia täysin palveluntrajoajan kanssa.
Käsittääkseni olet asiasta myös minun kantani nyt ymmärtänyt ja myös tämän mitä laitoit joten ei epäselvyyttä.
- Siihen numeroon
Jospa se känny löytyy kotoasi, soitappa jonkun toisen kännyllä siihen numeroosi, jos muistat, ehkä tärinä vielä kuuluu.
Tuo höpötys, että et tietäisi, milloin känny katosi on täyttä puppua, kun kerran kerroit sen tapahtuneen tungoksessa. Mikäli tiedät katoamispäivän, kai tuota nyt olisit voinut valita ajan sen mukaan milloin olit siellä tungoksessa. Jos olit esim, klo 11-14, olisit aivan hyvin voinut ilmoittaa, että känny varastettiin klo 13,30-14,00 välillä.
Miksi tämöisiä juttuja täällä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi614260Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1531799Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141503Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !351258Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1671056- 56904
- 76895
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.165823Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54811- 39781