Vaimon hylkääminen

Anonyymi-ap

Mieheni hylkäsi minut. Jostain muusta tuli tärkeämpi kuin minä. Kun luimme avioliittovalat hän tahtoi minut vaimokseen. Kun pappi kysyi...tahdotko, hän tahtoi. Samoin minä.

Sitten......hän ei enään tahtonutkaan. Minä en enään ollutkaan tärkein asia. Joku muu asia meni minun edelle. Se satuttaa edelleen.

Miksi valitsin väärin, toivoin vain elinikästä kumppanuutta jossa opitaan yhdessä uutta. Nyt opin yksin. Mutta silti kaipaan että minulla olisi aviomies jonka kanssa olisimme yhtä.

21

447

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hei, täällä saman kohtalon kokenut mies.
      21 avioliittovuoden jälkeen "Kunnes kuolema meidät erottaa" muuttui tyhjäksi lauseeksi.

      Tästä on nyt kaksi vuotta aikaa. Niin kovaa iskua en ole koskaan saanut, luulin sieluni palavan tuhkaksi.

      Olen kuitenkin päässyt tuosta ylitse - ja aion vielä kerran yrittää, jos löytäisin elämääni Hänet, jonka kanssa kulkea koko loppuelämä.

      Uskollisuus kulkee varmasti rakkauden kanssa yhtä matkaa - eikä oikea Rakkaus voi kuolla milloinkaan.
      Pahinta on tajuta, että kaikki oli vain harhaa ja valhetta.

      • Anonyymi

        Ymmärrän miltä sinusta tuntuu. Olen pahoillani. Sanoit että olet selvinnyt. Se on hyvä .

        Niin, oikea rakkaus ei koskaan hylkää eikä katoa. Olen kyllä nähnyt mitä oikea rakkaus on. Toivon sitä niin sinulle kuin itsellenikin.


    • Niin, silloin kun mennään yhteen pitäisi tietää mitä kaikki ongelmia vaihdevuosien alkamien aiheuttaa (kun munasarjakas on noin 40-45 vuotias) ja pitäisi päättää, kirjata sopimus ja allekirjoittaa se kuinka vaihdevuosien aiheuttamat ongelmat selätetään.

      • Anonyymi

        Kyllä sen avioliittosopimuksen tehtyään ei muuta sopimusta mielestäni tarvitse tehdä.

        Kyllä miehen velvollisuus on seistä sanojensa takana. Niin hyvässä kuin pahassa......lupaus on lupaus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sen avioliittosopimuksen tehtyään ei muuta sopimusta mielestäni tarvitse tehdä.

        Kyllä miehen velvollisuus on seistä sanojensa takana. Niin hyvässä kuin pahassa......lupaus on lupaus.

        Avo/avioliitosopimuksessa pitäisi olla, lailla määrättynä, kohta jossa sovitaan kuinka toimimaan kun vaihdevuosi -ongelmat alkavat.

        Lupaus joka on vääryydellä hankittu ei ole pätevä.


      • Anonyymi

        Siis mitä, kyllä ne vaihdevuodet alkavat vasta 5-kympin kieppeillä , jos silloinkaan. Koko ajan ollaan menossa siihen suuntaan että alkavat myöhemmin ja myöhemmin. Ja vaihdevuodet eivät aiheuta ongelmia, toki niitä on suhteellisen helppoa syyllistää.


      • Anonyymi
        Rumpman kirjoitti:

        Avo/avioliitosopimuksessa pitäisi olla, lailla määrättynä, kohta jossa sovitaan kuinka toimimaan kun vaihdevuosi -ongelmat alkavat.

        Lupaus joka on vääryydellä hankittu ei ole pätevä.

        Hahaha, kyllä se lääkäri tietää, mitä tehdä jos vaihdevuodet vaivaavat. Parisuhdeongelmat ovat asia erikseen!


    • Anonyymi

      Oliko teillä hyvä olla sinun mielestäsi yhdessä? Olitteko onnellisia molemmat? Onko avioliittossa oltava vaikka kokisi oman elämän menevän pilalle?

      • Anonyymi

        Hmm....Uskon että vaimonsa vapaaehtoisesti valinnut voi tehdä avioliitostaan hyvän jos vain niin päättää.

        En usko että vaihtamalla saat paremman vaimon. Minä olin hyvä vaimo. Niin hyvä että olisi kannattanut pitää kovemmin kiinni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hmm....Uskon että vaimonsa vapaaehtoisesti valinnut voi tehdä avioliitostaan hyvän jos vain niin päättää.

        En usko että vaihtamalla saat paremman vaimon. Minä olin hyvä vaimo. Niin hyvä että olisi kannattanut pitää kovemmin kiinni.

        Jos hän ei rakastunut sinua niin miksi väkipakolla pitää kiinni? Ihminen muuttuu ette olleet enää sopivia toisillenne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos hän ei rakastunut sinua niin miksi väkipakolla pitää kiinni? Ihminen muuttuu ette olleet enää sopivia toisillenne.

        Kyllä hän rakasti minua. Rakasti vain muuta enemmän. Mutta se oli hänen virhearvio.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä hän rakasti minua. Rakasti vain muuta enemmän. Mutta se oli hänen virhearvio.

        Eli hänen olisi pitänyt jatkaa kanssasi vaikka rakastaa toista enemmän kuin sinua. Miksi? Ilmeisesti se toinen tarjoaa hänelle jotain mitä sinä et .


    • Anonyymi

      Niin se on, että ihmiset muuttuvat.
      Mutta kyllä oikea, syvä rakkaus on ikuista ja menee kaiken muun edelle.

      Jotkut meistä vain eivät oikeasti tiedä, mitä on oikea Rakkaus.
      Kun se on syvää ja kokonaisvaltaista, ei se minnekään koskaan katoa, eikä rakkauden kohde menetä koskaan vetovoimaansa.

      "Rakkauden loppuminen" tarkoittaa vain sitä, ettei aitoa rakkautta kyseisen henkilön kohdalla koskaan ollutkaan.
      Osa on hyviä näyttelijöitä, osa näyttelee jopa itselleen ja kuvittelee rakastavansa.

      Itse käsitän rakkauden niin, että siinä kaksi ihmistä jakaa toistensa mielen, kehot ja sielut.
      Tottakai molemmilla on ja tuleekin olla myös oma elämänsä ja ystävänsä jne.

      Mutta se kaikkein rakkain on oikeassa rakkaussuhteessa se, jonka paikka sydämessä on aina se kaikkein tärkein - niin ilon kuin surunkin hetkellä, arjessa ja juhlassa.

      Kaikki vain eivät sitä tunnetta kai koskaan pääse kokemaan eivätkä siksi tiedä, mitä syvä, oikea rakkaus lopulta on.

      Kaikkea hyvää aloittajalle. Toivon sinullekin onnea elämässäsi ja että löydät vielä itsellesi vastinparin, joka rakastaa sinua aikojen loppuun saakka ehdoitta ja oikeasti!

    • Anonyymi

      Miten sillä miehellä nyt menee?

    • Anonyymi

      Sellaista se elämä on. Sitoumus pitää vain, jos molemmat sitä haluaa.

      • Tuo on hyvä. Sitä pitää molempien haluta, ainakin joka ikinen aamu, mutta usein illallakin.

        Aika usein molemmat haluavatkit, kunnes munasarjakkaan vaihdevuosien alku heidät erottaa. Silloin molemmat eivät enää halua sitä, enää vain mies haluaa sitä.


    • Anonyymi

      Oliko tämä sinun ensimmäinen avioliitto?

    • Hah. Täällä on taas sellaisia kommentteja, jotka on varmaan poimittu jostain amerikkalaisesta elokuvasta, jossa rakkaus on jokin kummallinen mystinen voima, joka ei noudata mitään luonnonlakeja. Sitten sanotaan, että jos rakkaus loppuu, ei se ollutkaan oikeaa rakkautta.

      Totuus on, että ns rakkaus on kemiaa ja fysiikkaa ja psykologiaa, joka noudattaa aika lailla erilaisia lainalaisuuksia kuten:

      - ulkonäkö
      - varallisuus
      - elintavat
      - siisteys
      - terveys
      - luonne
      - ikä

      Tai jos uskotaan rakkauden olevan jokin mystinen voima, niin miksei sitten uskota, että rakkauden kohdekin voi vaihtua mystisesti.

      • Anonyymi

        Ai että rakkaus on kemiaa ja fysiikkaa ja psykologiaa ja sitten luettelet kaikkea muuta kuin näiden teemojen asioita!

        Kyllä se rakkaus sen verran mystistä on, ettei yksikään tutkija tai tiedemies vielä ole pystynyt todentamaan, miksi kukakin keneenkin rakastuu, siis aidosti ja oikeasti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ai että rakkaus on kemiaa ja fysiikkaa ja psykologiaa ja sitten luettelet kaikkea muuta kuin näiden teemojen asioita!

        Kyllä se rakkaus sen verran mystistä on, ettei yksikään tutkija tai tiedemies vielä ole pystynyt todentamaan, miksi kukakin keneenkin rakastuu, siis aidosti ja oikeasti.

        "Kyllä se rakkaus sen verran mystistä on, ettei yksikään tutkija tai tiedemies vielä ole pystynyt todentamaan, miksi kukakin keneenkin rakastuu, siis aidosti ja oikeasti."

        Eihän tuohon tarvita edes tiedemiestä tai -naista.

        Minä pystyn useimpien ihmisten kohdalla sanomaan sen. Ensimmäinen on yleensä ulkonäkö ja miehillä ehkä tärkein. Sitten tulee näitä muita kuten varakkuus, status jne.

        Mies etsii tietämättään hedelmällistä naista ja nainen hyvää johtajaa laumalle.

        Mitä sitten tapahtuu, kun on havaittu se komea/kaunis ihmislajin edustaja. Rupeaa erittymään erilaisia aineita:

        Dopamiini: Rakastumisen alkuvaiheessa aivoissa vapautuu runsaasti dopamiinia. Dopamiini liittyy nautintoon, palkintoon ja mielihyvään. Sen korkea taso saa meidät tuntemaan innostusta ja onnellisuutta.

        Noradrenaliini: Noradrenaliini on toinen aivokemikaali, joka liittyy rakastumiseen. Se voi lisätä vireystilaa ja herätellä kehoa, mikä voi johtaa esimerkiksi sydämen sykkeen nousuun ja "perhosien" tunteeseen vatsanpohjassa.

        Oksitosiini: Tunnetaan myös "rakkaushormonina", oksitosiini vapautuu erityisesti fyysisen kosketuksen, kuten halauksen tai suudelman, seurauksena. Oksitosiinin on havaittu edistävän sosiaalista vuorovaikutusta ja läheisyyttä.

        Serotoniini: Serotoniini liittyy mielialaan, ja sen taso voi vaikuttaa siihen, kuinka onnellisina ja tyytyväisinä koemme tunteitamme. Rakastuessa serotoniinitasot voivat vaihdella.

        Endorfiinit: Nämä ovat kehon luonnollisia kipulääkkeitä ja mielihyvähormoneja. Rakastuessa endorfiinien määrä voi lisääntyä, mikä voi vähentää kipua ja lisätä hyvän olon tunnetta.


    • Anonyymi

      Kiitos vastauksistanne, niitä oli mukava lukea, munarakkulat saivat minut jopa nauramaan.

      Itse uskon ikuiseen rakkauteen se ei ole muuttunut, vaikka minut hylättiinkin. Mieheni kuoli 1,5 vuotta avioeromme jälkeen, koen olevani eronnut leski. Rauha hänen muistolleen.

      Nyt olen kuitenkin kokenut ensimmäisen ja viimeisen avioliiton, ja on suunnattava kohti toisenlaista elämää. Rakkaus silti pysyy minussa. Nythän olen vapautettu vapauteen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      93
      6738
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      29
      2676
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2263
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      80
      1931
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1681
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1477
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1377
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1294
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1243
    Aihe