Muita, joilla Rybelsus ei ole tehonnut?

Anonyymi-ap

Olen käyttänyt Rybelsusta kohta 8 viikkoa, ensin 4 viikkoa 3 mg ja nyt reilu 3 viikkoa 7 mg. Paino ei ole pudonnut lainkaan. Ensi viikolla alkaa 14 mg ja ajattelin, että kokeilen sitä kuukauden ja jos ei mitään tulosta tule, lopetan käytön sitten siihen. Kallista on käyttö enkä viitsi turhasta maksaa.

Äärimmäisen pettynyt olen, työkavereilta on paino lähtenyt heti laskuun, minulla ei ole vaikuttanut mitenkään. Ja pudotettava kyllä on, bmi on 32. Eipä ole ollut muitakaan oireita kyllä, närästystä vähäsen, mutta ei esim. pahoinvointia, ruokahaluttomuutta tms. ollenkaan.

Tarkoittaako Rybelsuksen toimimattomuus sitä, että lihavuuden syynä ei ole suolistobakteerien vähyys vai miten se pitäisi tulkita? Vai onko minulla suolistobakteerien määrä niin alhainen, että vaikutukset alkaa näkyä vasta suurimmalla annostuksella?

16

3257

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Rybelsus (ja Ozempic) ei kai vaikuta suolistobakteereihin vaan aivojen kylläisyyden säätelykeskukseen. Ei tee mieli syödä.
      Ehkä sinulla täysi annos 14 mg muuttaa tilanteen. Sekin voidaan tuplata, mutta kalliiksi tulee.

• Anonyymi

Mulla kyseinen lääke käytössä. Nyt menossa 7mg. Huomasin omalla kohdallani, että lääkkeen vaikutus väheni jos otin lääkkeen väärin. Ohjeessa on, että tyhjään vatsaa, joka mulla tarkoittaa, että lääke pitää ottaa tuntia ennen ruokailua tai 2-3 tuntia ruokailun jälkeen. Tämä tarkoittaa myös isompaa määrää nestettä. Kun olen ollut tarkka tuosta lääkkeen ottamisesta tyhjään vatsaan niin ruokahalu on vähentynyt merkittävästi.

• Anonyymi

Otan lääkkeen heti aamulla pienen vesimäärän kanssa ja odotan vähintään puoli tuntia ennen kuin otan mitään muuta. Eli ihan ohjeen mukaan olen ottanut. Huomenna aloitan 14 mg, toivottavasti sillä on jotain vaikutusta. Ap

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Otan lääkkeen heti aamulla pienen vesimäärän kanssa ja odotan vähintään puoli tuntia ennen kuin otan mitään muuta. Eli ihan ohjeen mukaan olen ottanut. Huomenna aloitan 14 mg, toivottavasti sillä on jotain vaikutusta. Ap

14mg nyt mennyt 2 viikkoa ja paino pudonnut alkutilanteesta 18 kg. Ei ole nälkä ollenkaan vaan pitää muistuttaa itselle että pitää syödä välillä. Toimii.
        PS .. Alkupainoni oli 158 kg.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

14mg nyt mennyt 2 viikkoa ja paino pudonnut alkutilanteesta 18 kg. Ei ole nälkä ollenkaan vaan pitää muistuttaa itselle että pitää syödä välillä. Toimii.
        PS .. Alkupainoni oli 158 kg.

Kauanko olet käyttänyt Rybelsusta kokonaisuudessaan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kauanko olet käyttänyt Rybelsusta kokonaisuudessaan?

noin 3 kk

• Anonyymi

Pari viikkoa mennyt nyt 14 mg, paino pudonnut huikeat 300g. Pahoinvointi hirveä aamulla lääkkeen ottamisen jälkeen, jo etukäteen inhottaa sitä ottaa. Mutta muuten ei pahoinvointia tai ruokahaluttomuutta ollenkaan ja makeanhimokin ennallaan. Olenko tosissaan ainoa, jolle tämä(kään) laihdutus muoto ei tehoa? Ja mikähän siihen voisi olla syynä. Lääkäri käskee vain odottaa, on kuulemma tehonnut kaikilla, joille hän on lääkettä määrännyt. Paitsi tietysti niillä, jotka eivät ole pahojen sivuoireiden takia pystyneet lääkettä käyttää.

• Anonyymi

Ja olen siis ap.

• Anonyymi

Itsellä oli vastaava ozempicilla.. vuoden päivät pistin ja laihtuminen käytännöllisesti katsoen 0!!
        Eli,ei lääke kaikilla laihduta.

• Anonyymi

Huomasin omalla kohdalla, että kun herättyä otin tabletin ( tällä hetkellä 14 mg) ja tein muita aamutoimia siinä välissä ja söin aamupalan vasta tunnin kuluttua, alkoi paino pudota. Puolen tunnin väli ei jostain syystä toiminut minulla painonpudotuksessa.

• Anonyymi

Minulla nyt kk Rybelsus 3mg takana. Paino on noussut liki 3 kiloa. Vatsa on kasvanut järkyttäviin mittoihin -hillitöntä turvotusta niin ettei mitkään housut mahdu enää jalkaan ylävatsani on kivikova ja joinakin päivinä vatsakipu on niin kamalaa että en pysty tekemään mitään. Käytän säännöllisesti myös Somac 40mg vatsansuojaksi ja niitä joudun ottamaan 2-3 tablettia vrk että pystyn edes jotain tekemään.Ruokahaluni lisääntyy kokoajan- makeanhimo on järkyttävä jota ennen ei ole ollut. Otan lääkkeen ohjeen mukaan ja syön terveellisemmin mutta valtava nälkä on koko ajan ja etenkin iltaisin tulee syötyä kaikkeA siihen pohjattomaan kaivoon. Verensokerit on hieman laskeneet . ..käytössä myös 3x500gm Metforem. Suoraansanottuna ketuttaa ihan sikkenä nää kivut ja ajattelin onnellisena että nytkö pääsen liikakiloista ja korkeasta verensokerista eroon vihdoin eroon ni pas**t, onneksi olen saanut kela korvattavuuden lääkkeeseen muttA koska joudun ostamaan jatkuvasti muita lääkkeitä jatkuviin kipuihin ei oikein halvaksi tule tämäkåån. Miksi tämä ei toimi minulla ollenkaan 😪

• Anonyymi

Olen käyttänyt kyseistä lääkettä. Aluksi lähti 8 kg melko nopeasti. Kun olin käyttänyt lääkettä noin puolivuotta niin lääkärin kanssa todettiin että eipä tämä näytä tehoavan. Kohta vuosi tästä ja painoa tullut takaisin 20 kiloa. Lääkkeen lopetus laukaisi todella kovan nälän. Ikävintä on se että herään yölläkin syömään. Ja nälkä on loputon. Jos tämän olisin tiennyt niin en olisi koko lääkkeeseen koskenut.

• Anonyymi

Minä olen käyttänyt Rybelsusta nyt 5 kk. Ensimmäisten 3 kk aikana paino putosi 6,5 kg ja olin hyvin tyytyväinen sen tehoon. Makeanhimo pieneni selvästi, tulin kylläiseksi nopeasti ja mielitekoja oli helpompi hallita. Ummetusta, närästystä ja pahoinvointia oli kyllä.

3 kuukauden jälkeen makeanhimo palasi, ruokahalu alkoi kasvaa ja univaikeudet alkoi. Nyt paino noussut parissa kuukaudessa 5 kg eli olen kohta lähtömitoissa taas. Huono olo, närästys ja ummetus vaivaa edelleen. Ei toimi tämä lääke minulla, lääkärin kanssa en ole puhunut 3 kuukauteen eli en tiedä, mitä hän on mieltä. Seuraava lääkäri toukokuussa. Tuskin jatkan kallista lääkettä enää.

• Anonyymi

Aloitin 3mg/1kk, 7mg/1kk ja nyt 3 viikkoa 14mg ja grammaakaan ei ole paino tippunut.

• Anonyymi

Odota rauhassa, vasta kun aloitat 14mg alkaa paino todella pudota.

• Anonyymi

Minulla Rybelsus ei toimi ollenkaan. Ozempic toimi, mutta vaihdoin pois saatavuusongelmien takia. Ozempicin aikana ei ollut lainkaan makean himoa, ei mässäilyn tarvetta. Rybelsus on yhtä tyhjän kanssa. Paino noussut 5kg sen aikana. Harmittaa!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Valkeakosken tappo

"Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      200
      33650
    2. Kuka oli tekijä?

Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      255
      21612
    3. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      438
      10963
    4. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      27
      6635
    5. Onko tekijän nimi tiedossa?

Joko tiedetään?
      Valkeakoski
      82
      6473
    6. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      53
      4915
    7. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      196
      4067
    8. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      43
      1617
    9. Toivottavasti tekijää ei suojella

Eikä mitään peitellä. Itselläni on 15-vuotias tytär myös ja voin hieman kuvitella tilannetta. Nämä tämmöiset tapaukset v
      Valkeakoski
      101
      1564
    10. Miten meidän käy

Olen syvästi pahoillani puolestasi siitä, mitä kävi. En ehkä pysty sitä täysin kertomaankaan sinulle. Tuo on taustalla m
      Ikävä
      52
      1499
    Aihe