Puolison halventavat kommentit

Anonyymi-ap

Olen asunut jo vuosia asumuserossa vaimostani. Olen raitis suomalainen iäkkäämpi mies. Minua ihmetyttää/ärsyttää etenkin yksi piirre puolisossani. Saan jatkuvasti halventavia huomautuksia kuntosalilla ja kirjastossa käynneistäni. Niin että pidän näillä aktiviteeteillani hauskaa, enkä tee mitään hyödyllistä! Toki ne tuottavat minulle runsaasti mielihyvää, mutta vaativat myös jaksamista lähteä säännöllisesti salille. En ole mikään testosteronihirmu vaan ihan tavallinen, hyväkuntoinen aktiiviliikkuja. Salilla sekä treenaan että tapaan salikavereita kuulumisia vaihtaen. Siis mitä nämä ilkeät kommentit oikein tarkoittavat? Voisiko joku nainen ottaa kantaa!

53

722

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Puoliso ja vuosia kestänyt asumusero? Et ole tosissasi!

      • Anonyymi

        Aikoo erota vasta kun lapset on aikuisia, ettei tarvi maksaa elareita?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aikoo erota vasta kun lapset on aikuisia, ettei tarvi maksaa elareita?

        Näkyy se halventaminen vakavassa asiassa jatkuvan täälläkin! En maksa elstusmaksuja pienestä eläkkeestäni. Enkä varmasti ole ainut asumuserossa elävä pariskunta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näkyy se halventaminen vakavassa asiassa jatkuvan täälläkin! En maksa elstusmaksuja pienestä eläkkeestäni. Enkä varmasti ole ainut asumuserossa elävä pariskunta.

        Pärjäisikö vaimosi paremmin taloudellisesti jos eroaisitte? Jos siis saisi vaikka kelalta apua lapsen kuluihin..


    • Anonyymi

      Mina johtua siita et asumusero olla liia lyhyt matka.

    • Anonyymi

      Nainen vastaa. Exä ei tykkää että käyt salilla ja kirjastossa koska hänellä on kurjaa ja saatat tavata jonkun.Mutta jos olet eronnut niin mitä se ex vaimollesi kuuluu mitä teet,vai pitääkö hänelle edelleen raportoida menemiset.

      • Anonyymi

        Emme ole eronneet - vielä. Erosta tulee rankka sen tiedän.


    • Anonyymi

      Ilkeät kommentit ovat ilkeitä kommentteja, ei niitä kannata rueta analysoimaan. Ilkeällä ihmiselle on huono olla mutta häntä nyt tuskin kannataa rueta säälimään.

      Tuossa iässä jo kannattaisi sen sijaan antaa samalla mitalla takaisin, eli tokaista jotain ilkeää tai sitten yksinkertaisesti olla kuuntelematta moisia kommentteja. Sinua kohdellaan juuri niin kuin annat itseäsi kohdella.

      • Anonyymi

        Olen kuunnellut ja sietänyt puolisoni ilkeyksiä vuosia. Olen liian kiltti mättääkseni takaisin samalla mitalla. Joskus toki teen jotain hänelle keljua. Ei kovin pahaa. Tänä vuonna olen oikeesti harkinnut vakavasti erota. Minulla on vielä noin 20 vuotta elämääni jäljellä - toivottavasti. Nyt voin huonosti tämän toimimattoman suhteen takia. Kysyn nyt itseltäni, pitääkö minun jatkossakin sietää tätä ja vastaukseni itselleni on EI. Puolisoni voi elää ilman miestä, mutta minä en voi enkä halua enää elää ilman naista. En voi muuttaa häntä eikä hän minua. Olemme hyvin erilaisia eri elämänarvoimemme. Olisi pitänyt erota jo vuosia sitten. Voin syyttää saamattomuuttani vain itseäni. Mitä näistä ajatuksistani te naiset olette mieltä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kuunnellut ja sietänyt puolisoni ilkeyksiä vuosia. Olen liian kiltti mättääkseni takaisin samalla mitalla. Joskus toki teen jotain hänelle keljua. Ei kovin pahaa. Tänä vuonna olen oikeesti harkinnut vakavasti erota. Minulla on vielä noin 20 vuotta elämääni jäljellä - toivottavasti. Nyt voin huonosti tämän toimimattoman suhteen takia. Kysyn nyt itseltäni, pitääkö minun jatkossakin sietää tätä ja vastaukseni itselleni on EI. Puolisoni voi elää ilman miestä, mutta minä en voi enkä halua enää elää ilman naista. En voi muuttaa häntä eikä hän minua. Olemme hyvin erilaisia eri elämänarvoimemme. Olisi pitänyt erota jo vuosia sitten. Voin syyttää saamattomuuttani vain itseäni. Mitä näistä ajatuksistani te naiset olette mieltä?

        Niin ja vielä haloo! Ei voi olla tästä maailmasta jos kuntosalissa ja kirjastossa käymisestä tulee jatkuvasti sanomista!!! Moni aviovaimo olisi todella tyytyväinen jos mies pitäisi itsestään huolta henkisesti ja fyysisesti. Miehen viriilisyys olisi heille mannaa, myös makuuhuoneessa.


    • Anonyymi

      Siis et halua elää ilman naista?Eiköhän olisi aika opetella ja taputella ero loppuun.Kyl niitä naikkosia tulee ajan kanssa,ei sitä huonoon suhteeseen pidä rynnätä,sitten olet taas tossun alla. Exän kommentit voi jättää omaan arvoonsa,ei kuulu hälle mihin meet ja mitä teet.

      • Anonyymi

        Kuka terve mies haluaa elää ilma naista, sitä en ymmärrä. Joo ei huonoon suhteeseen, mutta tosiasia lienee, että ei niitä tarjokkaita nyt ihan jonoksi riitä. Sattuman kauppaa nämä ihmissuhteet. Joku löytää helposti suulaana, komeana miehenä. Toisilla esim. kaltaisillani hiljaisilla on tekemistä saada joku kiinnostumaan. Ajattelin panostaa saliporukjaan ja avanto/saunahommiin. Ovat ainakin samanhenkisiä mikä on hyvin tärkeää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka terve mies haluaa elää ilma naista, sitä en ymmärrä. Joo ei huonoon suhteeseen, mutta tosiasia lienee, että ei niitä tarjokkaita nyt ihan jonoksi riitä. Sattuman kauppaa nämä ihmissuhteet. Joku löytää helposti suulaana, komeana miehenä. Toisilla esim. kaltaisillani hiljaisilla on tekemistä saada joku kiinnostumaan. Ajattelin panostaa saliporukjaan ja avanto/saunahommiin. Ovat ainakin samanhenkisiä mikä on hyvin tärkeää.

        Ajattelin vielä, että kuinka oikein moraalisesti on vilkuilla toisia naisia kun emme ole vielä eronneet? Sen tiedän satavarmasti, että nykyisen kanssa en pysty koskaan asumaan saman katon alla. Itse asiassa hyvin vähän aikaa olemme edes yhdessä olleet. Osaksi minun vuosien ulkomaantyöskentelyni takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajattelin vielä, että kuinka oikein moraalisesti on vilkuilla toisia naisia kun emme ole vielä eronneet? Sen tiedän satavarmasti, että nykyisen kanssa en pysty koskaan asumaan saman katon alla. Itse asiassa hyvin vähän aikaa olemme edes yhdessä olleet. Osaksi minun vuosien ulkomaantyöskentelyni takia.

        Kyllä te käytännössä olette eronneet. On sitten oma valintasi, kuten olet jo ymmärtänytkin, miten suhtaudut erovaimoosi ja minkä arvon annat hänen ilkeilylleen. Luulen, että sinussa on hieman marttyyrin ja lapatossun vikaa, ei mikään harvinainen piirre ihmisessä, joka noinkin pitkään on sietänyt huonoa kohtelua "rakastetultaan".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä te käytännössä olette eronneet. On sitten oma valintasi, kuten olet jo ymmärtänytkin, miten suhtaudut erovaimoosi ja minkä arvon annat hänen ilkeilylleen. Luulen, että sinussa on hieman marttyyrin ja lapatossun vikaa, ei mikään harvinainen piirre ihmisessä, joka noinkin pitkään on sietänyt huonoa kohtelua "rakastetultaan".

        Puhut asiaa. Kuten kirjoitin olen vähän liian kiltti ja sinisilmäinen. Pitää tehdä oikeat peliliikkeet, jotta elämänlaatu asettuu paremmille uomille. Uskon, että on naisia jotka hyvinkin olisivat onnellisia kanssani. Olen sentään vielä terve mies ja arvostan naista. Miksi siis kitua, kuten tuossa mainitaan? Yksi asia on hidastanut eroa. Alaikäinen tyttäreni asuu äitinsä kanssa. Ero järkyttää häntä. Ja ajaudun tilanteeseen, jossa ilkeä puolisoni estää minua tapaamasta tytärtäni. Se on varma seuraus erosta. Toki tiedän, että saan lakiteitse tapaamisoikeuden. Eikä tyttärenikään loppupeleissä ole huomaamatta/murehtimatta riitaista liittoamme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhut asiaa. Kuten kirjoitin olen vähän liian kiltti ja sinisilmäinen. Pitää tehdä oikeat peliliikkeet, jotta elämänlaatu asettuu paremmille uomille. Uskon, että on naisia jotka hyvinkin olisivat onnellisia kanssani. Olen sentään vielä terve mies ja arvostan naista. Miksi siis kitua, kuten tuossa mainitaan? Yksi asia on hidastanut eroa. Alaikäinen tyttäreni asuu äitinsä kanssa. Ero järkyttää häntä. Ja ajaudun tilanteeseen, jossa ilkeä puolisoni estää minua tapaamasta tytärtäni. Se on varma seuraus erosta. Toki tiedän, että saan lakiteitse tapaamisoikeuden. Eikä tyttärenikään loppupeleissä ole huomaamatta/murehtimatta riitaista liittoamme.

        Todennäköisesti et hoida edes minimiä alaikäiseen tyttäreesi liittyen. Et rahallisesti, et ajallisesti? Tämä ärsyttää puolisoasi, joka kokee kantavansa täyden vastuun kaikesta.
        Ero vain sinetöi lopullisesti sen, mitä on puuttunut pitkään ellei aina eli läsnäolo heidän elämässä.
        Annat kuvan kuin olisit täysin tietämätön kaikesta ja vain ilkeyden kohteena. Tämäkin kertoo jotain sinusta.
        Avasit tilannettasi palstalla, tässä mielikuvat, jotka kirjoituksesi herätti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todennäköisesti et hoida edes minimiä alaikäiseen tyttäreesi liittyen. Et rahallisesti, et ajallisesti? Tämä ärsyttää puolisoasi, joka kokee kantavansa täyden vastuun kaikesta.
        Ero vain sinetöi lopullisesti sen, mitä on puuttunut pitkään ellei aina eli läsnäolo heidän elämässä.
        Annat kuvan kuin olisit täysin tietämätön kaikesta ja vain ilkeyden kohteena. Tämäkin kertoo jotain sinusta.
        Avasit tilannettasi palstalla, tässä mielikuvat, jotka kirjoituksesi herätti.

        Miten luulet minulla olevan haluja mennä heidän luokseen auttamaan ja olemaan läsnä? Kun joka kerta huomautetaan jostain minussa olevasta pahasta, virheestä tai muusta negatiivisesta ominaisuudesta. Ja lähes joka kerta tapaaminen johtaa riitaan. Vuodesta toiseen sama tilanne, vuosikymmenen! Ei sinne huvita mennä tämän takia. Pahoittaa vaan mielensä vaikka menee asenteella, että odottaa kaikkein pahinta. Niin ei ole niin suuri pettymys. Toki kuskaan tytärtäni harrastuksiinsa monta kertaa viikossa ja puolisoniakin lääkäriin tai hoitoon monta kertaa viikossa. Nyt jo sen verran kunnossa, että voi itse ajaa. Ei kumpikaan meistä ole nykyisellään onnellinen. Miksi elää onnettomana eikä tehdä tilanteelle jotain? Ymmärrän että hän tekee tyttäremme eteen enemmän kuin minä. Hänen mukaansa minä pidän vaan koko ajan hauskaa. Käymällä kuntosalissa ja kirjastossa, joskus katsoen televisiota. Mitä minun pitäisi tehdä, jotta en pitäisi koko ajan hauskaa? Ryypätä itsesäälissä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten luulet minulla olevan haluja mennä heidän luokseen auttamaan ja olemaan läsnä? Kun joka kerta huomautetaan jostain minussa olevasta pahasta, virheestä tai muusta negatiivisesta ominaisuudesta. Ja lähes joka kerta tapaaminen johtaa riitaan. Vuodesta toiseen sama tilanne, vuosikymmenen! Ei sinne huvita mennä tämän takia. Pahoittaa vaan mielensä vaikka menee asenteella, että odottaa kaikkein pahinta. Niin ei ole niin suuri pettymys. Toki kuskaan tytärtäni harrastuksiinsa monta kertaa viikossa ja puolisoniakin lääkäriin tai hoitoon monta kertaa viikossa. Nyt jo sen verran kunnossa, että voi itse ajaa. Ei kumpikaan meistä ole nykyisellään onnellinen. Miksi elää onnettomana eikä tehdä tilanteelle jotain? Ymmärrän että hän tekee tyttäremme eteen enemmän kuin minä. Hänen mukaansa minä pidän vaan koko ajan hauskaa. Käymällä kuntosalissa ja kirjastossa, joskus katsoen televisiota. Mitä minun pitäisi tehdä, jotta en pitäisi koko ajan hauskaa? Ryypätä itsesäälissä?

        Kahteentoista vuoteen emme ole harrastaneet seksiä. Emme edes osoittaneet hellyyttä toisillemme, nukkuneet samassa sängyssä. Häntä se ei vaivaa. En voi kuvitella aseksuaalisempaa naista. Vielä harrastaessamme seksiä hän usein haukottelua kesken aktin. Minun asia vaivaa niin, että välillä pariskuntia nähdessäni pahoitan mieleni kun ajattelen heidän käyvän vain nukkumaan lähekkäin. Saatika heidän välistä kosketusta, hyväilyä ym. Ymmärrän jos saatan vaikuttaa vähän oudolta mieheltä, mutta näin on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten luulet minulla olevan haluja mennä heidän luokseen auttamaan ja olemaan läsnä? Kun joka kerta huomautetaan jostain minussa olevasta pahasta, virheestä tai muusta negatiivisesta ominaisuudesta. Ja lähes joka kerta tapaaminen johtaa riitaan. Vuodesta toiseen sama tilanne, vuosikymmenen! Ei sinne huvita mennä tämän takia. Pahoittaa vaan mielensä vaikka menee asenteella, että odottaa kaikkein pahinta. Niin ei ole niin suuri pettymys. Toki kuskaan tytärtäni harrastuksiinsa monta kertaa viikossa ja puolisoniakin lääkäriin tai hoitoon monta kertaa viikossa. Nyt jo sen verran kunnossa, että voi itse ajaa. Ei kumpikaan meistä ole nykyisellään onnellinen. Miksi elää onnettomana eikä tehdä tilanteelle jotain? Ymmärrän että hän tekee tyttäremme eteen enemmän kuin minä. Hänen mukaansa minä pidän vaan koko ajan hauskaa. Käymällä kuntosalissa ja kirjastossa, joskus katsoen televisiota. Mitä minun pitäisi tehdä, jotta en pitäisi koko ajan hauskaa? Ryypätä itsesäälissä?

        Ehkäpä se on sitten joko pariterapian paikka tai eron.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten luulet minulla olevan haluja mennä heidän luokseen auttamaan ja olemaan läsnä? Kun joka kerta huomautetaan jostain minussa olevasta pahasta, virheestä tai muusta negatiivisesta ominaisuudesta. Ja lähes joka kerta tapaaminen johtaa riitaan. Vuodesta toiseen sama tilanne, vuosikymmenen! Ei sinne huvita mennä tämän takia. Pahoittaa vaan mielensä vaikka menee asenteella, että odottaa kaikkein pahinta. Niin ei ole niin suuri pettymys. Toki kuskaan tytärtäni harrastuksiinsa monta kertaa viikossa ja puolisoniakin lääkäriin tai hoitoon monta kertaa viikossa. Nyt jo sen verran kunnossa, että voi itse ajaa. Ei kumpikaan meistä ole nykyisellään onnellinen. Miksi elää onnettomana eikä tehdä tilanteelle jotain? Ymmärrän että hän tekee tyttäremme eteen enemmän kuin minä. Hänen mukaansa minä pidän vaan koko ajan hauskaa. Käymällä kuntosalissa ja kirjastossa, joskus katsoen televisiota. Mitä minun pitäisi tehdä, jotta en pitäisi koko ajan hauskaa? Ryypätä itsesäälissä?

        Onhan tuo nyt vaimolle aika rankkaa, siis etenkin jos vielä käy töissä, suhteessa siihen että sinä olet eläkkeellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan tuo nyt vaimolle aika rankkaa, siis etenkin jos vielä käy töissä, suhteessa siihen että sinä olet eläkkeellä.

        On rankkaa tai ei, mutta oikeuttaako sellaiseen käytökseen? Minulla on toki helpompaa ja sen takia tulee kestää ilkeilyä! Hetkinen…


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On rankkaa tai ei, mutta oikeuttaako sellaiseen käytökseen? Minulla on toki helpompaa ja sen takia tulee kestää ilkeilyä! Hetkinen…

        Ei sinulla yhtään pinna kiristyisi, jos sinä kävisit kokopäivätyössä sekä hoitaisit lapsen hoidon ja kulut, sillä aikaa kun vaimo kävisi kuntosalilla ja istuisi vaikka bingoa pelaamassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sinulla yhtään pinna kiristyisi, jos sinä kävisit kokopäivätyössä sekä hoitaisit lapsen hoidon ja kulut, sillä aikaa kun vaimo kävisi kuntosalilla ja istuisi vaikka bingoa pelaamassa?

        Oletko ollut 12 vuotta ilman seksiä kumppanisi haluttomuuden takia? Vaimo ollut viime huhtikuusta sairauslomalla, joten ei niitä kiireitä hänellä niin ole ollut. Tytär 16 v. alkaa olla jo melko omatoiminen. Että revi tästä huumoria!


    • Anonyymi

      Avioero kirpaisee vain hetkellisesti. Laske nainen omilleen loytämään haluamansalaisen partnerin itselleen.
      Sinä voit tehdä saman. Miksi kiduttaa toinen toistaan kun on toisenlainenkin tapa elää?
      Miksi????

    • Anonyymi

      Minusta kuulostaa henkiseltä väkivallalta tuo naljailu. Kuulostat hyvältä mieheltä jolla on elämänhallinta kunnossa. Arvostaisin sellaista suuresti. En halua neuvoa eroamaankaan, mutta uskon että jokaisella on oikeus asettaa rajat siihen miten itseä tulee kohdella: kunnioittavasti. Toivottavasti löydät hyvän ratkaisun.

      • Anonyymi

        Hyvä että saan tukea muilta ihmisiltä! Välillä tuntuu, että olen ihan yksin omine ajatuksineni. Tätä eroasiaa olen pyöritellyt omassa pienessä maailmassani aika tiiviisti viimeiset puoli vuotta. Mielestäni olen ihan normaali mies. Salilla minulla on paljon hyviä juttukavereita ja kaikkien kanssa tulen toimeen. Sitä en vaan siedä, että asetutaan poikkiteloin syyttä suotta. Ai arvostaisit kaltaisteni miestä, mielenkiintoni heräsi!


    • Anonyymi

      Samalla mitalla takaisin ei kannata ikinä antaa. Vaimosi on menettänyt peruskunnioituksen sinua kohtaan, siitähän tässä on kyse. Ajattelen, että parisuhteenne ei ole enää korjattavissa edes pariterapiassa. Alkakaa asiallisesti ja aikuinen pää harteilla puhua erosta niin, että lapset siitä vähiten kärsisivät. A clean break for both, and a new start.

      • Anonyymi

        Oliks keksittyä tarinaataas?


      • Anonyymi

        Pariterapiaan on soittopyyntö jätetty, mutta siellä pitkät jonot. Minusta tuntuu siltä, että en voisi siellä sanoa mitään muuta kuin että ero olisi paras vaihtoehto. Molemminpien kannalta rehellisesti ja ymmärtäen tilanteen toivottomuuden. Meillä ei ole mitään yhteistä, ei yhtään mitään! Minulla on lukuisia harrastuksia joihin vaimoni ei kirveelläkään halua osallistua. Suoraan sanoen vihaa kaikkea mitä minä edustan, mikä on minun arvomaailmani. Hänellä en tiedä olevan mitään harrastuksia. Väittää ettei ole aikaa. Pitäisi pyytää pitämään kirjaa, mihin aika päivässä kuluu. En pyydä, koska tiedän suuttuvan. On niitä pääministereitäkin, joilla on aikaa lenkkeillä ym.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pariterapiaan on soittopyyntö jätetty, mutta siellä pitkät jonot. Minusta tuntuu siltä, että en voisi siellä sanoa mitään muuta kuin että ero olisi paras vaihtoehto. Molemminpien kannalta rehellisesti ja ymmärtäen tilanteen toivottomuuden. Meillä ei ole mitään yhteistä, ei yhtään mitään! Minulla on lukuisia harrastuksia joihin vaimoni ei kirveelläkään halua osallistua. Suoraan sanoen vihaa kaikkea mitä minä edustan, mikä on minun arvomaailmani. Hänellä en tiedä olevan mitään harrastuksia. Väittää ettei ole aikaa. Pitäisi pyytää pitämään kirjaa, mihin aika päivässä kuluu. En pyydä, koska tiedän suuttuvan. On niitä pääministereitäkin, joilla on aikaa lenkkeillä ym.

        Vaihdevuodet katkeroittaa monet munasarjakkaat. Hänessä kaiketi on ilmennyt muitakin voimaantumisen merkkejä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pariterapiaan on soittopyyntö jätetty, mutta siellä pitkät jonot. Minusta tuntuu siltä, että en voisi siellä sanoa mitään muuta kuin että ero olisi paras vaihtoehto. Molemminpien kannalta rehellisesti ja ymmärtäen tilanteen toivottomuuden. Meillä ei ole mitään yhteistä, ei yhtään mitään! Minulla on lukuisia harrastuksia joihin vaimoni ei kirveelläkään halua osallistua. Suoraan sanoen vihaa kaikkea mitä minä edustan, mikä on minun arvomaailmani. Hänellä en tiedä olevan mitään harrastuksia. Väittää ettei ole aikaa. Pitäisi pyytää pitämään kirjaa, mihin aika päivässä kuluu. En pyydä, koska tiedän suuttuvan. On niitä pääministereitäkin, joilla on aikaa lenkkeillä ym.

        Pariterapiaan yksityisellä voi päästä jo samalla viikolla, ei ole jonoja. T. paripsykoterapeutti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pariterapiaan on soittopyyntö jätetty, mutta siellä pitkät jonot. Minusta tuntuu siltä, että en voisi siellä sanoa mitään muuta kuin että ero olisi paras vaihtoehto. Molemminpien kannalta rehellisesti ja ymmärtäen tilanteen toivottomuuden. Meillä ei ole mitään yhteistä, ei yhtään mitään! Minulla on lukuisia harrastuksia joihin vaimoni ei kirveelläkään halua osallistua. Suoraan sanoen vihaa kaikkea mitä minä edustan, mikä on minun arvomaailmani. Hänellä en tiedä olevan mitään harrastuksia. Väittää ettei ole aikaa. Pitäisi pyytää pitämään kirjaa, mihin aika päivässä kuluu. En pyydä, koska tiedän suuttuvan. On niitä pääministereitäkin, joilla on aikaa lenkkeillä ym.

        Jos sinua yhtään helpottaa, samanlaisia suhteita on täällä muillakin. Voi olla, että naisella on hormonaaliset vaihtelut niin suuria, että hän ei siedä itsekään itseään, kaikki tuntuu pahalta ja paha olo tehdään muillekin.
        Tiedän pareja läheltä, joissa puoliso ei ns. kirveelläkään lähde toisen mukaan mihinkään; ei tansseihin, ei juhliin, ei ulos syömään, ei matkoille, ei lenkille. Ja monesti se nainen ei halua puolisolleen pahaa, muttei enää mahda itselleen mitään ja häneenkin sattuu oma käytös, tietää sen vaikka toimii päinvastoin. Vaikeat tilanteet ja haastavat vuodet vaativat voimia. Toivoisin niin, että jokainen pari pääsisi näistä myrskyistä yli, vaikka vähän repaleisena, mutta lopulta sinne vanhuuteen yhdessä.

        Vaikutat viisaalta mieheltä. Et tuulellakäyvältä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sinua yhtään helpottaa, samanlaisia suhteita on täällä muillakin. Voi olla, että naisella on hormonaaliset vaihtelut niin suuria, että hän ei siedä itsekään itseään, kaikki tuntuu pahalta ja paha olo tehdään muillekin.
        Tiedän pareja läheltä, joissa puoliso ei ns. kirveelläkään lähde toisen mukaan mihinkään; ei tansseihin, ei juhliin, ei ulos syömään, ei matkoille, ei lenkille. Ja monesti se nainen ei halua puolisolleen pahaa, muttei enää mahda itselleen mitään ja häneenkin sattuu oma käytös, tietää sen vaikka toimii päinvastoin. Vaikeat tilanteet ja haastavat vuodet vaativat voimia. Toivoisin niin, että jokainen pari pääsisi näistä myrskyistä yli, vaikka vähän repaleisena, mutta lopulta sinne vanhuuteen yhdessä.

        Vaikutat viisaalta mieheltä. Et tuulellakäyvältä.

        Hormonaalisista asioista ei ole kyse. Tätä on jatkunut jo monia vuosia. En tiedä kaatuuko hän koskaan sisimmässään sanomisiaan, voi olla voi olla ei. Mielialan jyrkät vaihtelut ovat myös niitä pahimpia, mitä hänessä tunnistan. Yhtenä päivänä kuin aurinko ja jo seuraavana kuin myrkkyä niellyt. Enkä löydä niihin mitään syytä. Ikävä mennä heidän luokseen kun ei koskaan tiedä, mitä on vastassa. Tästä syystä heidän luokseen meno ei ole kovin miellyttävää. Kun välillä pahoittaa mielensä huonosta vastaanotosta.

        Joku kirjoittaa, että rajoitanko minä hänen menemisiään? En todellakaan rajoita. Käyvät välillä etelän auringossa kahdestaan tyttäreni kanssa. Minua se ei haittaa ja toivon että matkat piristäisivät häntä.

        Ja kun tyttäreni oli pienempi, olin ulkomailla töissä tienaamassa rahaa perheelleni. Vaimoni kotimaassa jossa hänkin oli kanssani töissä ja käymässä siellä muutenkin.

        Seksuaalisuudesta sen verran, että yksi suuri huolen aiheita minulle on seksin, läheisyyden, kosketuksen puute. Siis totaalinen puute näinä vuosina. En kestä enää tilannetta kovinkaan kauan vaan haen sitä jostain. Eikä tarvi siellä naputtaa että mies ajattelee vain seksiä ja että vaimon pitäisi olla aina valmis. Mutta kun seksi ei häntä voisi vähempää kiinnostaa. Ei ole koskaan kiinnostanut. Ei ole ikinä tehnyt aloitetta kun sitä meillä vielä yli 12 vuotta sitten oli. Periaatteessa kädet sidottu eikä moraalisesti voi hakea seksiä muualta.

        Hankala tilanne meillä!


    • Anonyymi

      Minkähän ihmeen takia et saisi tehdä asioita jotka tuottavat sinulle mielihyvää? Kontrollointia . Meillä mies ei halunnut että käyn missään harrastuksissa kodin ulkopuolella. Voit harrastaa kotona ja ne ovat vaan turhia ajoja. Tyyliin. Eristämistä. Vaimossasi samoja piirteitä. Kannattaa varmaan harkita eroa tosissaan.

      • Anonyymi

        Harrastukseni ovat hauskanpitoa jotka hänen mielestään pitäisi kieltää Suomen perustuslaissa. Jos hiukan kärjistetään. Yhteinen nimittäjä siis hauskanpito mitä elämässä ei saa olla. Tai pidän hauskaa väärien aktiviteettien kautta. Taas välillä väittää, etten osaa pitää hauskaa. Täysin ristiriitaista. Hänen pitämänsä hauskanpito on ainut oikea tapa. Niin se menee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harrastukseni ovat hauskanpitoa jotka hänen mielestään pitäisi kieltää Suomen perustuslaissa. Jos hiukan kärjistetään. Yhteinen nimittäjä siis hauskanpito mitä elämässä ei saa olla. Tai pidän hauskaa väärien aktiviteettien kautta. Taas välillä väittää, etten osaa pitää hauskaa. Täysin ristiriitaista. Hänen pitämänsä hauskanpito on ainut oikea tapa. Niin se menee.

        Pääseekö sun vaimo samalla tavalla menemään kuin sinä? Kyllä muakin v* tuttais toisen menot jos itse ei pääse mihinkään käymään.


    • Anonyymi

      Ota se ero nyt jo hyvä mies!!
      Meillä jokaisella on vain tämä yksi elämä ja se kuluu hyvin nopeasti.
      Ei tyttäresi varmasti ole onnellinen teidän tilanteestanne nyt, mutta tuskin hänkään haluaa isänsä kärsivän äidin mustamaalaamisen takia. Sitähän vaimosi kuitenkin varmasti selkäsi takana tekee!
      Lapset kärsivät aina vanhempien riitelystä, joten tilanne rauhoittuu kun olette todella eronneet.
      Olet antanut ihan liikaa periksi vaimollesi asioissa.
      Tytär on jo tarpeeksi iso ymmärtääkseen, älä siitä huoli. Hän on myös tarpeeksi vanha päättääksen itse kenen luona haluaa milloinkin olla.
      Ihan sama mitä vaimosi siihen sanoo. Te voitte toki tehdä tapaamisesta paperit ja sinulla tietenkin lain mukaan oikeus tavata lastasi vähintään joka toinen viikonloppu, kun kuitenkin olet kunnollinen ihminen, et siis alkoholisti tms.
      Eläkkeellä olo ei vaikuta siihen millään lailla,
      Elatusmaksut kunnes tytär on 17v. ( Muistaakseni ) Ei liene vaimollesi mahdoton tehtävä elättää sen jälkeen jos kerran on työelämässä vielä.
      Sinun täytyy nyt vaan ottaa asia hoitaaksesi eikä enää vetkutella!!
      Toivon sinulle kaikkea hyvää ja hieman lisää sitä puhtia että saat asiat hoidettua.

      • Anonyymi

        Tulevalle perjantaille varasin ajan parisuhdeterapiaan. En oikein enää usko liittomme pelastumiseen kaiken kokemani jälkeen. Varmasti minustakin on tullut 12 vuoden aikana hieman itsekäs yksin asuessani. Olen joka tapauksessa heitä auttanut minkä katsonut järkeväksi. Vaimoni saanoo, että tyttäremme ei ole enää lapsi vaan aikuinen. Joten mihin puolisoni miestä enää tarvitsee? Ei ainakaan makuuhuoneeseen 12 vuoteen. Nyt hän on suututtanut aikuisen poikani minua vastaan selkäni takana. Minulla on aina ollut todella hyvät välit poikaani. Siksipä tuli todella yllätyksenä tämän aamuinen vihainen viesti. Ei tunnu hyvältä kun molemmat lapseni ovat minua vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulevalle perjantaille varasin ajan parisuhdeterapiaan. En oikein enää usko liittomme pelastumiseen kaiken kokemani jälkeen. Varmasti minustakin on tullut 12 vuoden aikana hieman itsekäs yksin asuessani. Olen joka tapauksessa heitä auttanut minkä katsonut järkeväksi. Vaimoni saanoo, että tyttäremme ei ole enää lapsi vaan aikuinen. Joten mihin puolisoni miestä enää tarvitsee? Ei ainakaan makuuhuoneeseen 12 vuoteen. Nyt hän on suututtanut aikuisen poikani minua vastaan selkäni takana. Minulla on aina ollut todella hyvät välit poikaani. Siksipä tuli todella yllätyksenä tämän aamuinen vihainen viesti. Ei tunnu hyvältä kun molemmat lapseni ovat minua vastaan.

        Pahinta on tuo lasten manipuloiminen. Jos mahdollista, yritä puhua lapsillesi, niin kuin aikuinen aikuiselle, että näkisivät isänsäkin elämän tilanteen ihan avoimin silmin. Voi olla, että vaimosi tekeytyy niin marttyyriksi, että lapset siksi puoltavat häntä.

        Toivon niin sinulle voimia, että saat asiasi järjestymään. Kirjoittaminen ulkopuolisille kyllä ehkä vähän auttaa. Saat täälläkin asioita ”sanotuksi” ja ties vaikka kohtalotoverit lukevat tekstejäsi. Monihan näistä on ihan hiljaa ja arvon surullista. Ei puhumatta kestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulevalle perjantaille varasin ajan parisuhdeterapiaan. En oikein enää usko liittomme pelastumiseen kaiken kokemani jälkeen. Varmasti minustakin on tullut 12 vuoden aikana hieman itsekäs yksin asuessani. Olen joka tapauksessa heitä auttanut minkä katsonut järkeväksi. Vaimoni saanoo, että tyttäremme ei ole enää lapsi vaan aikuinen. Joten mihin puolisoni miestä enää tarvitsee? Ei ainakaan makuuhuoneeseen 12 vuoteen. Nyt hän on suututtanut aikuisen poikani minua vastaan selkäni takana. Minulla on aina ollut todella hyvät välit poikaani. Siksipä tuli todella yllätyksenä tämän aamuinen vihainen viesti. Ei tunnu hyvältä kun molemmat lapseni ovat minua vastaan.

        "Olen joka tapauksessa heitä auttanut minkä katsonut järkeväksi."

        Mikä ihme teitä miehiä vaivaa? Olette jääneet itse jonnekin alle 10-vuotiaan tasolle mieslapsiksi? Miehen tehtävä ei ole AUTTAA puolisoaan yhteisten lasten kasvatuksessa ja elatuksessa, miehen tehtävä ei ole AUTTAA puolisoaan kodinhoidossa yms., vaan miehen tehtävä on OSALLISTUA NÄIHIN YHTÄLÄISESTI, omatoimisesti tasavertaisena AIKUISENA IHMISENÄ. Lapsi voi esim. vähän AUTTAA äitiä ja isää kodin siivoamisessa, aikuiset tekevät oman osansa koska se on heidän tehtävänsä. Ja mikä sinun mielestäsi on tuo "...auttanut minkä katsonut järkeväksi."? Joidenkin miesten mielestä se tuntuu olevan pari euroa taskurahaa lapselle viikossa. Sen takia on jouduttu säätämään lait koskien lasten elatusta, että molemmat lapsen vanhemmat osallistuisivat yhtäläisesti kykyjensä mukaan lapsen elatukseen. Muuten te miehet todennäköisesti jättäisitte useissa tapauksissa kaiken koskien OMIA LAPSIANNE lasten äidin vastuulle kun lähdette heidän luotaan kävelemään. Jos haluaa ne oikeudet koskien omia lapsiaan, on myös kannettava se vastuu.

        Laki lapsen elatuksesta, ensimmäinen luku, kolmas pykälä: "Lapsen oikeus saada elatusta vanhemmiltaan päättyy, kun hän täyttää kahdeksantoista vuotta. Vanhemmat vastaavat lapsen koulutuksesta aiheutuvista kustannuksista myös sen jälkeen, kun lapsi on täyttänyt kahdeksantoista vuotta, mikäli se harkitaan kohtuulliseksi..." Äidin ei siis tarvitse yksinään vastata lapsen elatuksesta ja hyvinvoinnista edes tämän tultua täysi-ikäiseksi, huomaa että mm. sana "vanhemmat" on monikkomuoto.

        Olet 12 vuotta asunut yksinäsi, jättänyt puolisosi nelivuotiaan lapsen kanssa pärjäämään omillaan, ja kehtaat valittaa ettet ole tuon 12 vuoden aikana saanut häneltä seksiä? Mitä odotit? Että se vaimo raahautuu töiden, lasten- ja kodinhoidon lomassa kämpällesi vain tarjoamaan sinulle seksiä? Ei hyvää päivää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Olen joka tapauksessa heitä auttanut minkä katsonut järkeväksi."

        Mikä ihme teitä miehiä vaivaa? Olette jääneet itse jonnekin alle 10-vuotiaan tasolle mieslapsiksi? Miehen tehtävä ei ole AUTTAA puolisoaan yhteisten lasten kasvatuksessa ja elatuksessa, miehen tehtävä ei ole AUTTAA puolisoaan kodinhoidossa yms., vaan miehen tehtävä on OSALLISTUA NÄIHIN YHTÄLÄISESTI, omatoimisesti tasavertaisena AIKUISENA IHMISENÄ. Lapsi voi esim. vähän AUTTAA äitiä ja isää kodin siivoamisessa, aikuiset tekevät oman osansa koska se on heidän tehtävänsä. Ja mikä sinun mielestäsi on tuo "...auttanut minkä katsonut järkeväksi."? Joidenkin miesten mielestä se tuntuu olevan pari euroa taskurahaa lapselle viikossa. Sen takia on jouduttu säätämään lait koskien lasten elatusta, että molemmat lapsen vanhemmat osallistuisivat yhtäläisesti kykyjensä mukaan lapsen elatukseen. Muuten te miehet todennäköisesti jättäisitte useissa tapauksissa kaiken koskien OMIA LAPSIANNE lasten äidin vastuulle kun lähdette heidän luotaan kävelemään. Jos haluaa ne oikeudet koskien omia lapsiaan, on myös kannettava se vastuu.

        Laki lapsen elatuksesta, ensimmäinen luku, kolmas pykälä: "Lapsen oikeus saada elatusta vanhemmiltaan päättyy, kun hän täyttää kahdeksantoista vuotta. Vanhemmat vastaavat lapsen koulutuksesta aiheutuvista kustannuksista myös sen jälkeen, kun lapsi on täyttänyt kahdeksantoista vuotta, mikäli se harkitaan kohtuulliseksi..." Äidin ei siis tarvitse yksinään vastata lapsen elatuksesta ja hyvinvoinnista edes tämän tultua täysi-ikäiseksi, huomaa että mm. sana "vanhemmat" on monikkomuoto.

        Olet 12 vuotta asunut yksinäsi, jättänyt puolisosi nelivuotiaan lapsen kanssa pärjäämään omillaan, ja kehtaat valittaa ettet ole tuon 12 vuoden aikana saanut häneltä seksiä? Mitä odotit? Että se vaimo raahautuu töiden, lasten- ja kodinhoidon lomassa kämpällesi vain tarjoamaan sinulle seksiä? Ei hyvää päivää.

        Mikäs sinua vaivaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Olen joka tapauksessa heitä auttanut minkä katsonut järkeväksi."

        Mikä ihme teitä miehiä vaivaa? Olette jääneet itse jonnekin alle 10-vuotiaan tasolle mieslapsiksi? Miehen tehtävä ei ole AUTTAA puolisoaan yhteisten lasten kasvatuksessa ja elatuksessa, miehen tehtävä ei ole AUTTAA puolisoaan kodinhoidossa yms., vaan miehen tehtävä on OSALLISTUA NÄIHIN YHTÄLÄISESTI, omatoimisesti tasavertaisena AIKUISENA IHMISENÄ. Lapsi voi esim. vähän AUTTAA äitiä ja isää kodin siivoamisessa, aikuiset tekevät oman osansa koska se on heidän tehtävänsä. Ja mikä sinun mielestäsi on tuo "...auttanut minkä katsonut järkeväksi."? Joidenkin miesten mielestä se tuntuu olevan pari euroa taskurahaa lapselle viikossa. Sen takia on jouduttu säätämään lait koskien lasten elatusta, että molemmat lapsen vanhemmat osallistuisivat yhtäläisesti kykyjensä mukaan lapsen elatukseen. Muuten te miehet todennäköisesti jättäisitte useissa tapauksissa kaiken koskien OMIA LAPSIANNE lasten äidin vastuulle kun lähdette heidän luotaan kävelemään. Jos haluaa ne oikeudet koskien omia lapsiaan, on myös kannettava se vastuu.

        Laki lapsen elatuksesta, ensimmäinen luku, kolmas pykälä: "Lapsen oikeus saada elatusta vanhemmiltaan päättyy, kun hän täyttää kahdeksantoista vuotta. Vanhemmat vastaavat lapsen koulutuksesta aiheutuvista kustannuksista myös sen jälkeen, kun lapsi on täyttänyt kahdeksantoista vuotta, mikäli se harkitaan kohtuulliseksi..." Äidin ei siis tarvitse yksinään vastata lapsen elatuksesta ja hyvinvoinnista edes tämän tultua täysi-ikäiseksi, huomaa että mm. sana "vanhemmat" on monikkomuoto.

        Olet 12 vuotta asunut yksinäsi, jättänyt puolisosi nelivuotiaan lapsen kanssa pärjäämään omillaan, ja kehtaat valittaa ettet ole tuon 12 vuoden aikana saanut häneltä seksiä? Mitä odotit? Että se vaimo raahautuu töiden, lasten- ja kodinhoidon lomassa kämpällesi vain tarjoamaan sinulle seksiä? Ei hyvää päivää.

        Mitä ihmeen epänormaalia siinä on, että terve mies kaipaa kosketusta, hyväilyä, seksiä? Minusta vähintäänkin outoa on, kun puolisolta ei tuota saa, mutta kieltää sen hakemisen muualta? Eikö se ole manipulointia, jopa sairasta? Voitko valaista arvon nainen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulevalle perjantaille varasin ajan parisuhdeterapiaan. En oikein enää usko liittomme pelastumiseen kaiken kokemani jälkeen. Varmasti minustakin on tullut 12 vuoden aikana hieman itsekäs yksin asuessani. Olen joka tapauksessa heitä auttanut minkä katsonut järkeväksi. Vaimoni saanoo, että tyttäremme ei ole enää lapsi vaan aikuinen. Joten mihin puolisoni miestä enää tarvitsee? Ei ainakaan makuuhuoneeseen 12 vuoteen. Nyt hän on suututtanut aikuisen poikani minua vastaan selkäni takana. Minulla on aina ollut todella hyvät välit poikaani. Siksipä tuli todella yllätyksenä tämän aamuinen vihainen viesti. Ei tunnu hyvältä kun molemmat lapseni ovat minua vastaan.

        Perjantain pariterapia peruuntui, koska puolisoni ei halua tällä kertaa osallistua siihen. On yksityinen, joten maksaa. Ei suostu edes siihen, että olisin maksanut. Ehkäpä alan toimia niin, että etsin aktiivisemmin muita naisia. Jos jään kiinni, niin tilanne paljastuu ja on perusteltua hakea eroa. Hän kun ei tässä nykyisessä tilanteessa näe meidän suhteessamme mitään ongelmallista. Joten ei taida muuten ratketa. Jotenkin en vaan saa sanottua asiaa hänelle suoraan. Olen vähän nössö ja taipuvainen manipulointiin, liian kiltti!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perjantain pariterapia peruuntui, koska puolisoni ei halua tällä kertaa osallistua siihen. On yksityinen, joten maksaa. Ei suostu edes siihen, että olisin maksanut. Ehkäpä alan toimia niin, että etsin aktiivisemmin muita naisia. Jos jään kiinni, niin tilanne paljastuu ja on perusteltua hakea eroa. Hän kun ei tässä nykyisessä tilanteessa näe meidän suhteessamme mitään ongelmallista. Joten ei taida muuten ratketa. Jotenkin en vaan saa sanottua asiaa hänelle suoraan. Olen vähän nössö ja taipuvainen manipulointiin, liian kiltti!

        Haluaako hän sinulle uuden naisen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perjantain pariterapia peruuntui, koska puolisoni ei halua tällä kertaa osallistua siihen. On yksityinen, joten maksaa. Ei suostu edes siihen, että olisin maksanut. Ehkäpä alan toimia niin, että etsin aktiivisemmin muita naisia. Jos jään kiinni, niin tilanne paljastuu ja on perusteltua hakea eroa. Hän kun ei tässä nykyisessä tilanteessa näe meidän suhteessamme mitään ongelmallista. Joten ei taida muuten ratketa. Jotenkin en vaan saa sanottua asiaa hänelle suoraan. Olen vähän nössö ja taipuvainen manipulointiin, liian kiltti!

        Olette jääneet -suoraan sanoen- välitilaan.

        Olet löysässä hirressä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perjantain pariterapia peruuntui, koska puolisoni ei halua tällä kertaa osallistua siihen. On yksityinen, joten maksaa. Ei suostu edes siihen, että olisin maksanut. Ehkäpä alan toimia niin, että etsin aktiivisemmin muita naisia. Jos jään kiinni, niin tilanne paljastuu ja on perusteltua hakea eroa. Hän kun ei tässä nykyisessä tilanteessa näe meidän suhteessamme mitään ongelmallista. Joten ei taida muuten ratketa. Jotenkin en vaan saa sanottua asiaa hänelle suoraan. Olen vähän nössö ja taipuvainen manipulointiin, liian kiltti!

        Eroa vaan, se on parempi tyttäresi äidille, juuri oli tänään iltalehdessä juttu, että lähivanhempi voi eron jälkeen saada jopa tuhat euroa kuussa enemmän taloudellista tukea, kuin avioliitossa.


    • Anonyymi

      Elinkautinen??

      🤨mitään tehtävissä??


      Pallo jalassa??

      Kalterit ympärillä??

      Hei kamu 👀open your ayes😃

    • Anonyymi

      Älä luovu niistä harrastuksistasi.

      Naisen puolelta sinun kohdalla se on ns. tietynlaista luopumisen tuskaa ja irtipäästämisen vaikeutta; jos sinulla on hänen mielestään mukavaa, ajaudut omaan elämääsi liian kauas, kenties ulottumattomiin kokonaan.

      Kuulostat minusta ihan järkimieheltä.
      Jokaisella meillä on oikeus nauttia asioista, harrasteista, juttuporukoista, joista meille tulee hyvä mieli ja olo.

      Kaikkea hyvää sinulle ja toivon, että saat pidettyä elämäsi mielekkäillä raiteilla tuntematta syyllisyyttä ja syyllistämistä.

    • Anonyymi

      Ei hitto. Onko tämä sinun vaimo sellainen nuori ulkomaantuontivaimo? Sellainen josta kaikki vanhat palstamiehet unelmoi?

      • Anonyymi

        Kiinasta tai Thaimaasta saa juttujen perusteella sen käsityksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiinasta tai Thaimaasta saa juttujen perusteella sen käsityksen.

        Mitenhän sille reppanalle saisi viestin, että sen olisi kannattanut erota vuosikymmen sitten.


    • Anonyymi

      Voi olla myös ettet itse pysty henkisesti vaimosta eroamaan?

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      343
      3574
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      231
      2181
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1712
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1607
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      85
      1444
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      294
      1315
    7. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      87
      1155
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1141
    9. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      84
      1139
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      986
    Aihe