Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Mooseksen laki ei anna armoa sapatin rikkojille

Anonyymi-ap

Mooseksen laki käskee tappaa armotta sapatin rikkojan, haureellisen, avionrikkojan ja vääräuskoisen epäjumalanpalvelijan. Se ei tunne armoa eikä anna aikaa mielenmuutokseen (parannukseen) ja sitä kautta saatavaan syntien anteeksiantamukseen.

Mooseksen laki on armoton, mutta uudessa liitossa toimitaan evankeliumin käskyn mukaan ja julistetaan anteeksiantoa uskon kautta Herraan Jeesukseen, sen sijaan, että tapettaisiin sitä lakia rikkkoneet ihmiset. Vain toraistit tahtovat tappaa nämä ihmiset, mutta uuden liiton Jumalan palvelijat antavat heidän elää ja tarjoavat Jumalan armoa ja Pyhää Henkeä ikuiseksi elämäksi.

9

124

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aloittaja puhuu täyttä puuta heinää.

      Uudessa liitossa kirjoitetaan Mooseksen laki sydämeen. Joka ei lakia noudata, hän ei ole uudessa liitossa.

      Jer 31:31 "Tulee aika", sanoo Herra, "jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa.
      32 Tämä liitto ei ole samanlainen kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sen liiton he rikkoivat, vaikka minä olin ottanut heidät omakseni, sanoo Herra.
      33 "Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa tulevina päivinä, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani

    • Anonyymi

      Evankeliumin käsky kieltää tappamasta sapatin rikkojan, haureellisen, aviorikoksen tehneen ja vääräuskoisen, mutta Mooses käskee tappaa heidät.

      On näillä kahdella valtava ero! Evankeliumilla ja Mooseksen lailla.

      Kumpaa sinun Jeesuksesi käskee tehdä? Julistaa evankeliumia vai toimia Mooseksen lain käskyjen mukaan? Se kertoo, onko kyseessä "toinen Jeesus" ja "väärä kristus" vai Uuden testamentin kuvaama Nasaretilainen Jeesus Kristus. Sillä myös toraisti on henkivallan vaikutuksen piirissä, mutta onko se Pyhä Henki vai jokin muu henki?

    • Anonyymi

      Aloituksen on tehnyt mitä ilmeisimmin nimimerkki "Henki", joka on tunnustuksellinen saatananpalvoja.

      Perkeleen Temppeli ry on aktivoitunut ja alkanut levittää somessa kaikenlaista valheita. Asiasta on esitetty pitävät todisteet täällä:

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/17992903/jeesuksen-synnittomyys---osa-3#comment-122835492

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/18177859/perkeleen-temppeli-ryta-johtaa-kirjastonhoitaja-henri-hiljander

      Nimimerkki "Henki" on tullut tänne vain provosoimaan uskovia ja myös kiihottamaan adventisteja ja juutalaisia (toraisteja) vastaan. Hänellä on hillitön tarve vääristellä toisten sanomisia ja valehdella.

      Hänen kommentteja ei kannata lukea eikä hänen kanssa ei kannata keskustella ollenkaan.

    • Anonyymi

      kostoa vaan peliin ja raakuutta, teurastetaan, uhrataan, silvotaan lasten sukupuoli elimet, vietetään veri juhlia ja syödään ruumis,,, siinä se on sisältö, - ikävä kyllä....

    • Anonyymi

      Niin, Korintton seurakunnassa oli mies, joka piti isänsä vaimoa, ja se oli senkaltaista haureutta, että harvoin pakanatkaan sellaista harjoittivat. (1. Kor. 5)

      Mitä siis tehtiin? Tapettiinko tuo mies vai miten toimittiin?

      Paavali neuvoi, että sellaisen kanssa ei pidä edes seurustella. Piti varmaankin nuhdella, varoittaa ja kehottaa niin kuin Paavali myös opetti. Ja mikä oli lopputulos?

      Tämä mies teki parannuksen ja luopui isänsä vaimosta! (2. Kor. 1) Niinpä hän saattoi jatkaa pyhien yhteydessä ja ylistää Herran Jeesuksen nimeä Isän Jumalan kunniaksi.

      Mutta miten olisi käynyt, jos olisi kivitetty hänet kuoliaaksi niin kuin Mooses käskee? Tai jos kivitettäisiin kuoliaaksi kaikki ne, jotka rikkovat sellaista Mooseksen lain käskyä vastaan, josta on säädetty kuolemanrangaistus?

      Jäisi vähään ne sielut, jotka pelastuisivat. Tulisi vain kasa ruumiita ja helvetti täyttyisi.

      Näemme tässä evankeliumin ja Mooseksen lain välisen eron hyvin selvästi.

    • Anonyymi

      Mites helluntailiikkeen perustajat Parhami ja Olseni.

      Mihin ryhmään ne katsotaan kuuluviksi?

      • Anonyymi

        Molemmat vietiin vankilaan sodomiasta?


    • Anonyymi

      Merkillepantavaa on se, että kun Paavali mainitsi asiasta, hän ei ottanut esille mitään lakia. Vertaisi vain pakanoihin, että hekin ovat parempia ihmisiä.

      Joskaan se ei tarkoita sitä että pakanat ovat mittapuu uskovalle ihmiselle, vaan sitä että Hengen laki on tutkiva ihmisen eikä Mooseksen lain kirjain mistä ei välttämättä edes olisi löytynyt tilanteeseen lakia.

    • Anonyymi

      Jos Mooseksen laki olisi evankeliumi – niin kuin toraisti luulee – niin silloinhan sitä olisi julistettu jo Vanhan testamentin aikana, kun tapettiin ne, jotka lain käskyjen mukaan piti tappaa. Uusi testamentti osoittaa kuitenkin sen, että evankeliumin aikakausi alkoi vasta Jeesuksesta, eikä sen jälkeen ketään enää tapettu vaan julistettiin evankeliumia syntien anteeksisaamiseksi ja Jumalan armoa uudeksi elämäksi.

      Kun siis Vanhan testamentin aikaan tavattiin joku sapattia rikkomasta tai pettämästä puolisoaan, niin hänet tapettiin.

      Mutta uudessa liitossa julistetaan hänelle evankeliumia ja annetaan aikaa mielenmuutokseen, jos ehkä saisi armon avukseen ja Pyhän hengen vaikuttaman uuden elämän.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      91
      2394
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      65
      2141
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      100
      1961
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1868
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      11
      1692
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1612
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      27
      1466
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1440
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1412
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1400
    Aihe