1Kor.12:9 kerrotaan lahjasta parantaa sairaita. Raamatussa on paljon kohtia jossa Paavali tai joku muu paransi sairaita.
1Kor.12,13,14 on kokonaan oppia armolahjoista.
Rea tahtoo laittaa kaikki parantamistapaukset shamanismin tai jonkun muun kaukolinjan piikkiin.
Raamatun oppi armolahjasta
44
1297
Vastaukset
- Sim-son
Saa vanhemmisto voidellen öljyllä rukoilla sairaan puolesta. Jos sairas on syntejä tehnyt ne annetaan anteeksi. Sairas itse kutsuu vanhimmat rukoilemaan, eikä kutsn määrää sanota.
-Ei saa sairasta syyllistää, joku huutaa. Kohdassa kerrotaan selvästi, jos on syntejä tehnyt ne annetaan anteeksi. Jaak.5:14-16
Alkoholismin kanssa voi pahoin sairastuttaa itsensä, ylensyönti, mielenlaadun synnit ym aiheuttaa sairautta.
Sairaan puolesta voi rukoilla kuka hyvänsä joka on uskossa Jeesukseen katsomatta pyhitysastetta.
Jos sairaita paranee henkilöllä on armolahja. Sekään ei toimi kuin vettä valaen tai näytölountoisesti. - Baskeri.
Eräs luterilainen pappi on löytänyt Raamatusta 33 armolahjaa. Korinttolaisilla oli paljon armolahjoja, mutta he asettivat kielilläpuhumisen tärkeimmäksi. On hyvä muistaa, että 1. Korinttolaiskirje ei vain kerro armolahjoista, vaan ensisijaisesti varoittaa niillä kerskailemisesta, niiden asettamisesta väärään tärkeysjärjestykseen ja niiden väärinkäyttämisestä.
- Sim-son
Korinttolaiskirjeessä kerrotaan armolahjoista. Siinä on henkilahjoista meille Raamatun perustavin opetus johon kaikki nojautuu.
Onhan muitakin ns. armolahjoja mutta avaus oli henkilahjoista joita ainakin minä puhun käyttäessäni sanaa armolahja.
Ennen kuin Paavali alkaa edes opettamaan hengellisistä lahjoista hän korottaa Jeesuksen Herrautta. 1Kor.1-3
Vasta sitten hän kertoo lahjoista, joita annetaan yhteiseksi hyödyksi, seurakunnan rakennukseksi.
Ensisijaisesti Korinttolaiskirje on opetuskirje enkä käsitä kuinka joku ottaa kaikki ensisijaisesti varoituskirjeenä. Lainalla on hyvin raskas olla.
Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka Häneen uskoo. Room.10:4 Sim-son kirjoitti:
Korinttolaiskirjeessä kerrotaan armolahjoista. Siinä on henkilahjoista meille Raamatun perustavin opetus johon kaikki nojautuu.
Onhan muitakin ns. armolahjoja mutta avaus oli henkilahjoista joita ainakin minä puhun käyttäessäni sanaa armolahja.
Ennen kuin Paavali alkaa edes opettamaan hengellisistä lahjoista hän korottaa Jeesuksen Herrautta. 1Kor.1-3
Vasta sitten hän kertoo lahjoista, joita annetaan yhteiseksi hyödyksi, seurakunnan rakennukseksi.
Ensisijaisesti Korinttolaiskirje on opetuskirje enkä käsitä kuinka joku ottaa kaikki ensisijaisesti varoituskirjeenä. Lainalla on hyvin raskas olla.
Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka Häneen uskoo. Room.10:4UT:n useat kirjeet ovat kirjoitetut jo olemassa oleville seurakunnille opetukseksi ja ohjaukseksi jossakin akuutissa ongelmatilanteessa. Niitä kirjoitettaessa ei suinkaan ole ajateltukaan, että ne olisivat (ainakaan siltä osin kuin ongelmat eivät ole samanlaisia kuin ne, joiden ratkaisuksi ne on kirjoitettu) sellaisenaan, asiayhteyksistään irtireväistyinä, ohjeita mihin tahansa kaikkien aikakausien kristityille.
UT:n kirjeiden kirjoittamisaikana ne eivät edes oleet Jumalan sanaa , eivät ainakaan siinä mielessä kuin me nykyisin ymmärrämme. Ne olivat apostolien kirjoituksia ja niitä voisi verrata kirjoittamisaikanaan arvovallassa nykyisten piispojen, seurakuntien kaitsijoiden ja johtajien paimenkirjeisiin.- Baskeri.
Sim-son kirjoitti:
Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka Häneen uskoo. Room.10:4Minä en ota KAIKKIA kirjeitä varoituskirjeinä, mutta 1 Kor:ssa on varoitusta mm. armolahjojen vääristelyn osalta. Ja Paavalilla varoitukset OVAT osa opetusta.
Meillä on muuten terminologinen ero. Sinulle henkilahjat ovat osa armolahjoja, minulle taas henkilahja = Hengen lahja, hengellinen lahja eli mikä tahansa armolahja. Lain alla olemisesta taas puhut aivan väärälle ihmiselle.
- ReaStr
Vaan ainostaan ne, mitkä ovat Raamatunvastaisia ja missä shamanismi vaikuttaa.
Toki Jumala parantaa sairaita vielä tänäkin päivänä, mutta ei kenenkään näiden kuuluisuuksien kautta, heidän jotka ovat ottaneet Jumalan armolahjat omaan käyttöönsä.
Jumalan Henki toimii silloin kuin tahtoo.
Näillä harhaoppisilla toimii milloin he tahtovat.
Siinä on suuri ero, siksi kysynkin, kuka se on joka vastaa heille?- Sim-son
En tunne kaikkia harhaoppisia. Joku joka on tullut kirkkaasti uskoon on voinut mennä harhaan. Ylpeys käy lankeemuksen edellä. Niilo Yli-Vainio sanoi; kaikkea, mitä hyvänsä ihminen kestää, vaikka minkä viran, mutta ei sitä, että Jumala käyttää.
Ei noissa 'suur-puhujien' kokouksissa tarvitse olla saatana joka toimii. Ihmisen lihallinen mieli on kanssa aina paikalla. Puhujalle voi tulla kiusaus pumpata fiilistä ja huutaa kuin markkinoiden helppoheikki jos ei fiilistä ole. Silti tuossa ei vielä toimi saatana. Olisin hyvin varovainen leimaamaan ketään harhaoppiseksi.
Pirkko Jalovaaraa en mene koskaan kuuntelemaan ja voima joka hänen kokouksissaan vaikuttaa on outo. Hän ei koskaan korota Jeesusta eikä puhu parannuksen teosta. Puhuu vain kuinka Suomi rukoilee. - Sim-son
Jumala ei häpäise ketään, olen siitä samaa mieltä. 'Suurpuhujat' voivat omassa huumassaan saattaa jonkun häpeään.
Erän englantilainen, valkoihoinen, en nyt muista nimeä, pari-kolme vuotta sitten täällä Suomessa ollut lähetyssaarnaaja oli puhumassa ja kuulemma *väkevä-veli*. Olin kuuntelemassa ja paljon muitakin. Lopussa ihmisiä meni esille ja alkoi esirukoupalvelu. Mies rukoile erään herkän, vaikeuksissa olevan uskovan sisaren puolesta. Rukoili yleisön edessä ja kauan, kauemmin kuin muiden puolesta. Sisar itki kovasti ja oli kääntyneenä kuin linkkuveitsi etukumaraan. Itse aloin rukoilla sisaren puolesta; Herra, anna sisarelle kunniallinen poispääsy tilanteesta. Näin siinä, että kaikki ei tainnut olla oikein kohdallaan tai sitten en ymmärtänyt mistä oli kysymys, mutta itku oli epätoivoa ja ajatus jonka sanoin tuli mieleeni.
Jumala ei todellakaan häpäise omiaan. - ReaStr
Sim-son kirjoitti:
Jumala ei häpäise ketään, olen siitä samaa mieltä. 'Suurpuhujat' voivat omassa huumassaan saattaa jonkun häpeään.
Erän englantilainen, valkoihoinen, en nyt muista nimeä, pari-kolme vuotta sitten täällä Suomessa ollut lähetyssaarnaaja oli puhumassa ja kuulemma *väkevä-veli*. Olin kuuntelemassa ja paljon muitakin. Lopussa ihmisiä meni esille ja alkoi esirukoupalvelu. Mies rukoile erään herkän, vaikeuksissa olevan uskovan sisaren puolesta. Rukoili yleisön edessä ja kauan, kauemmin kuin muiden puolesta. Sisar itki kovasti ja oli kääntyneenä kuin linkkuveitsi etukumaraan. Itse aloin rukoilla sisaren puolesta; Herra, anna sisarelle kunniallinen poispääsy tilanteesta. Näin siinä, että kaikki ei tainnut olla oikein kohdallaan tai sitten en ymmärtänyt mistä oli kysymys, mutta itku oli epätoivoa ja ajatus jonka sanoin tuli mieleeni.
Jumala ei todellakaan häpäise omiaan.Realle myönnytys?
Taidat pitää minun toisen luokan kansalaisena?
No, ei ole uutta helluntailaisen suusta, yleensä miehen vaikka naiset ovat kyllä niitä ilkeimpiä.
Ikävä sanoa, mutta olen nähnyt liikaa.
Mutta asiaan:
Esa Suojala kertoi itse kuinka hän toimi ajaessaan "riivaajia" ulos.Jotkut kuulemma oksentavat niissä tilanteissa, koko kansan nähden.
Pöyristyttävää sanon minä?
Olisiko Jeesus koskaan tehnyt tuolla tavoin? - teki tahtaan syljestä ja to...
ReaStr kirjoitti:
Realle myönnytys?
No, ei ole uutta helluntailaisen suusta, yleensä miehen vaikka naiset ovat kyllä niitä ilkeimpiä.
Mutta asiaan:
Esa Suojala kertoi itse kuinka hän toimi ajaessaan "riivaajia" ulos.Jotkut kuulemma oksentavat niissä tilanteissa, koko kansan nähden.
Olisiko Jeesus koskaan tehnyt tuolla tavoin?laittoi sylkisavimoskan sokean silmiin...
Mitäs Rea tuumaat jos saarnaaja kakistelisi kurkkuaan ja sotkisi maasta tomua siihen ja tunkisi sen moskan vaikka suuhusi kipeän hampaan päälle?
Kyllä noi sun selittelyt on sun omia kevyitä mielipiteitä. - ReaStr
teki tahtaan syljestä ja to... kirjoitti:
laittoi sylkisavimoskan sokean silmiin...
Mitäs Rea tuumaat jos saarnaaja kakistelisi kurkkuaan ja sotkisi maasta tomua siihen ja tunkisi sen moskan vaikka suuhusi kipeän hampaan päälle?
Kyllä noi sun selittelyt on sun omia kevyitä mielipiteitä.Taitaa olla se sylki siellä sinun aivoissasi!
- no senhän
ReaStr kirjoitti:
Taitaa olla se sylki siellä sinun aivoissasi!
tiesinkin Rea ei osaa vasta Pyhän Hengen täyttämällä ajattelulla, koska hän vastustaa Pyhää Henkeä. Hän käyttää omaa turmeltunutta järkeään Raamatun selittämiseen tuhoisin seurauksin ja riitaahan se rakentaa kaikkien kanssa.
- matkailia
ReaStr kirjoitti:
Taitaa olla se sylki siellä sinun aivoissasi!
tuossa tien vierellä oli valtaisa sika lauma.
Mitäs tuumit jos saastainen henki joka helluntai pappia vaivaa ottais ja menis sika laumaan ja sikalan omistaja jäis ilman sikoja,niiden juostessa järveen, joka siinä vieressä oli.
Jeesushan paransi yhden henkilön,jossa oli saastainen henki ja siitäkös uutinen syntyi. - ReaStr
matkailia kirjoitti:
tuossa tien vierellä oli valtaisa sika lauma.
Mitäs tuumit jos saastainen henki joka helluntai pappia vaivaa ottais ja menis sika laumaan ja sikalan omistaja jäis ilman sikoja,niiden juostessa järveen, joka siinä vieressä oli.
Jeesushan paransi yhden henkilön,jossa oli saastainen henki ja siitäkös uutinen syntyi.Koska kysymys on Esa Suojalasta joka on helluntalaisten palkkalistoilla ja jos Jeesus saisi vapauttaa Suojalan siitä vainajahengestä ja shamanismin hengestä, ja hän ei enää pystyisi tekemään niitä tekoja mitä ennen; siitä seuraisi:
Rahapula
ja työvoimatoimistoon kaavaketta täyttämään.
Mutta pystyisikö hän tekemään parannuksen baalin palvonnasta nyt, kun hän on suuressa maineessa ja kunniassa?
Mitäs luulet? teki tahtaan syljestä ja to... kirjoitti:
Kyllä noi sun selittelyt on sun omia kevyitä mielipiteitä."Jeesuksen aikana oli yleinen käsitys, että syljellä, etenkin paastoavien ihmisten syljellä, oli parantava vaikutus sairaisiin. Sen vuoksi ei pidetty mitenkään merkillisenä, että Jeesus käytti joitakin kertoja sylkeä parantaessaan sairaita. Mk.8:23, Joh.9:6" Raamatun Iso Tietosanakirja, Kuopio 1975 , osa III, palsta 5415.
Niin, että se oli sitä aikaa! Aivan ilmeisesti Jeesus siis toimi oman aikansa uskomusten mukaan. Nykyisin ei tuollaisia yleisiä uskomuksia, ainakaan länsimaissa, taida olla.- Sim-son
ReaStr kirjoitti:
Realle myönnytys?
Mutta asiaan:
Olisiko Jeesus koskaan tehnyt tuolla tavoin?Rea Rea, moninaisista sinä huolehdit ja hätäilet mutta tarpeellisia on vain vähän tahi yksi. Uskovat ovat valinneet hyvän osan eikä sitä oteta heiltä pois.
Naisen alistamisesta tulkintasi oli sinun oma.
>> Ikävä sanoa, mutta olen nähnyt liikaa >>
Olet iäkäs nainen myönnän, mutta et ole kovinkaan paljon kasvanut uskossa ja hengellisesti. On muutkin nähneet kuin sinä. Katkeruutesi on kohta jo patologista, ettei käännös parannukseen ole mahdollinen pian mahdollinen.
Riivaaja kun ajetaan Rea ulos on siitä sankaruus kaukana. Mitä ihmeen pöyristyttävää siinä on jos joku oksentaa kun riivaaja lähtee?
Olen nähnyt kun raavas mies on niskan ja kantapäiden varassa ja huutaa kurkku suorana kun riivaaja lähtee. Se lähtee vain Jeesuksen nimessä ja Hänen antamallaan valtuutuksella.
Riivattu on aina kokonaisvaltaisesti riivattu. Riivaaja hallitsee koko ihmistä. Ihminen ei pääse irti omin voimin riivaaja hengestä. Kun riivaaja kohtaa Jumalan voiman Jeesuksessa se lähtee pois huutaen kun se ajetaan. Aina on syytä varmistaa että kaikki riivaaja henget lähtevät ulos, ettei yhtään jää jäljelle. Vapauteneen ihmisen ei sovi alkaa enää leikkimään synnillä vaan tulee ottaa heti Jeesus vastaan ja elää parannuksessa.
Kaikki huuto ja mekastus ei ole riivaajan ajoa. Myös sielullisuus ja synti huudattaa ihmistä. Olen nähnyt kun nainen hysteerisenä kiljuu ja huutaa vaikka ei mitään riivaajaa ole. Vastenmielinen näky ja kaukana hengellisyydestä.
Mikä sinä oiekin Rea olet?
Sinua on kasvamattomat verranneet Raamatun profeettoihin mutta et ole sellainen. Olet pätemisen tarpeessa oleva ja monien himojen ja halujen heiteltävä naisparka. - Kysymysmerkkinä
Epiktetos kirjoitti:
"Jeesuksen aikana oli yleinen käsitys, että syljellä, etenkin paastoavien ihmisten syljellä, oli parantava vaikutus sairaisiin. Sen vuoksi ei pidetty mitenkään merkillisenä, että Jeesus käytti joitakin kertoja sylkeä parantaessaan sairaita. Mk.8:23, Joh.9:6" Raamatun Iso Tietosanakirja, Kuopio 1975 , osa III, palsta 5415.
Niin, että se oli sitä aikaa! Aivan ilmeisesti Jeesus siis toimi oman aikansa uskomusten mukaan. Nykyisin ei tuollaisia yleisiä uskomuksia, ainakaan länsimaissa, taida olla.Eikö Jeesusta tarvitse mielestäsi nykyinen läntinen maailma?
Kysymysmerkkinä kirjoitti:
Eikö Jeesusta tarvitse mielestäsi nykyinen läntinen maailma?
Ei siitä ollut kyse , etteikö nykyinen läntinenkin maailma tarvitsisi Jeesusta. Kyse oli siitä, ettei nykyisessä läntisessä maailmassa ole yleistä uskomusta paastoavan ihmisen syljen parantavaan voimaan. Tämän päivän ihmiset uskovat terapeutteihin, lääkäreihin ja kirurgin veitseen. Oletettavasti Jeesus käyttää näitä välineitä parantaessaan tämän päivän ihmisiä.
- Sinut tuomitaan
Sim-son kirjoitti:
Rea Rea, moninaisista sinä huolehdit ja hätäilet mutta tarpeellisia on vain vähän tahi yksi. Uskovat ovat valinneet hyvän osan eikä sitä oteta heiltä pois.
Olet iäkäs nainen myönnän, mutta et ole kovinkaan paljon kasvanut uskossa ja hengellisesti. On muutkin nähneet kuin sinä. Katkeruutesi on kohta jo patologista, ettei käännös parannukseen ole mahdollinen pian mahdollinen.
Riivaaja kun ajetaan Rea ulos on siitä sankaruus kaukana. Mitä ihmeen pöyristyttävää siinä on jos joku oksentaa kun riivaaja lähtee?
Olen nähnyt kun raavas mies on niskan ja kantapäiden varassa ja huutaa kurkku suorana kun riivaaja lähtee. Se lähtee vain Jeesuksen nimessä ja Hänen antamallaan valtuutuksella.
Riivattu on aina kokonaisvaltaisesti riivattu. Riivaaja hallitsee koko ihmistä. Ihminen ei pääse irti omin voimin riivaaja hengestä. Kun riivaaja kohtaa Jumalan voiman Jeesuksessa se lähtee pois huutaen kun se ajetaan. Aina on syytä varmistaa että kaikki riivaaja henget lähtevät ulos, ettei yhtään jää jäljelle. Vapauteneen ihmisen ei sovi alkaa enää leikkimään synnillä vaan tulee ottaa heti Jeesus vastaan ja elää parannuksessa.
Kaikki huuto ja mekastus ei ole riivaajan ajoa. Myös sielullisuus ja synti huudattaa ihmistä. Olen nähnyt kun nainen hysteerisenä kiljuu ja huutaa vaikka ei mitään riivaajaa ole. Vastenmielinen näky ja kaukana hengellisyydestä.
Sinua on kasvamattomat verranneet Raamatun profeettoihin mutta et ole sellainen. Olet pätemisen tarpeessa oleva ja monien himojen ja halujen heiteltävä naisparka.Taisi osua arkaan paikkaan kun noin harhaoppisuuden puolustaja älähtää.
- ReaStr
Sim-son kirjoitti:
Rea Rea, moninaisista sinä huolehdit ja hätäilet mutta tarpeellisia on vain vähän tahi yksi. Uskovat ovat valinneet hyvän osan eikä sitä oteta heiltä pois.
Sinua on kasvamattomat verranneet Raamatun profeettoihin mutta et ole sellainen. Olet pätemisen tarpeessa oleva ja monien himojen ja halujen heiteltävä naisparka.>>Naisen alistamisesta tulkintasi oli sinun oma.
Olet iäkäs nainen myönnän, mutta et ole kovinkaan paljon kasvanut uskossa ja hengellisesti. On muutkin nähneet kuin sinä. Katkeruutesi on kohta jo patologista, ettei käännös parannukseen ole mahdollinen pian mahdollinen. >>
Mielestäni voit arvioida hengellisyyteni aivan kuten tahdot, ei minulla ole mitään sitä vastaan.
Mutta sitä ihmettelen etkö voisi keksiä jonkun muun syyn, kuin katkeruuden sille, että kirjoitan siitä minkä minä, persoona Rea koen tärkeäksi sanoa?
Tuota sanaa katkeruus yleensä käytetään vähän sinne sun tänne, kun ei osata muutakaan sanoa asioista mitä ei ymmärretä.
Mitä taas tulee itsekunkin parannuksen tekoon, tai tekemättä jättämisiin, voin sanoa;
Ettei se kuulu sen enempää sinulle kuin minullekaan täällä ketään henkilökohtaisesti alkaa ojennella luulojen varassa.
Jumala yksin arvioi jokaisen sydämen tilan eikä meille ole annettu valtaa tuomita toisiamme.
Ymmärrän kyllä tunteittesi kuohunnan, olen siitä erittäin tietoinen, sillä olenhan joutunut tahtomattanikin lukuisiin tilaisuuksiin, kasvotusten suurempienkin "herrojen kanssa" kuin herra Simson.
Eräälläkin tunteet kuohuivat niin, että uhkasi minua poliisilla.Hän oli, yllätys yllätys:
korkea-arvoinen helluntai julistaja.
>>Mikä sinä oiekin Rea olet? ><
Eläimistä tai esineistä käytetään sanaa: mikä?
Ihmisistä puhuttaessa käytetään kysyessä sanaa: Kuka.
Minun nimeni on Rea Stråhlmann ja olen 55 vuotias neljän aikuisen lapsen äiti.
Olen uudestisyntynyt uskova nainen, vuodesta 1975 alkaen, kun sain Jumalan armosta ymmärryksen uskoa syntini anteeksi Jeesuksen maahan vuotaneessa veressä.
Elän yksin 19 vuotiaan poikani kanssa ja elätän itseni tekemällä kokopäivätyötä siivoojana.
En elä missään synneissä enkä himoissa, kuten ilkeämielisesti vihjailit vaan pidän tarkkaan huolen oman sydämeni tilasta, ettei mikään synti pääse sumentamaan elämääni, jonka olen lahjaksi saanut.
><
Voin kertoa etten ole koskaan pyrkinyt millekään paikalle, mutta olen kyllä ollut vankilatyössä mukana. - elää
Sinut tuomitaan kirjoitti:
Taisi osua arkaan paikkaan kun noin harhaoppisuuden puolustaja älähtää.
tuulten viemää elämää,että voit juurruttaa sinäkin elämäsi Jumalan sanon varaan, eikä Rean tyhjiin arviointiin.
- Baskeri.
Epiktetos kirjoitti:
"Jeesuksen aikana oli yleinen käsitys, että syljellä, etenkin paastoavien ihmisten syljellä, oli parantava vaikutus sairaisiin. Sen vuoksi ei pidetty mitenkään merkillisenä, että Jeesus käytti joitakin kertoja sylkeä parantaessaan sairaita. Mk.8:23, Joh.9:6" Raamatun Iso Tietosanakirja, Kuopio 1975 , osa III, palsta 5415.
Niin, että se oli sitä aikaa! Aivan ilmeisesti Jeesus siis toimi oman aikansa uskomusten mukaan. Nykyisin ei tuollaisia yleisiä uskomuksia, ainakaan länsimaissa, taida olla.Jeesus toimi tässä asiassa tavalla, jota nykykristitty ei ymmärrä. En ihan heti lähtisi tekemään johtopäätöksiä noilla perusteilla. Tiede, historiantutkimuskaan, kun ei ymmärtääkseni ole ilmiöiden tulkitsija vaan havainnoitsija. Havainto ei ole tulkinta.
- Baskeri.
ReaStr kirjoitti:
>>Naisen alistamisesta tulkintasi oli sinun oma.
Olet iäkäs nainen myönnän, mutta et ole kovinkaan paljon kasvanut uskossa ja hengellisesti. On muutkin nähneet kuin sinä. Katkeruutesi on kohta jo patologista, ettei käännös parannukseen ole mahdollinen pian mahdollinen. >>
Mielestäni voit arvioida hengellisyyteni aivan kuten tahdot, ei minulla ole mitään sitä vastaan.
Mutta sitä ihmettelen etkö voisi keksiä jonkun muun syyn, kuin katkeruuden sille, että kirjoitan siitä minkä minä, persoona Rea koen tärkeäksi sanoa?
Tuota sanaa katkeruus yleensä käytetään vähän sinne sun tänne, kun ei osata muutakaan sanoa asioista mitä ei ymmärretä.
Mitä taas tulee itsekunkin parannuksen tekoon, tai tekemättä jättämisiin, voin sanoa;
Ettei se kuulu sen enempää sinulle kuin minullekaan täällä ketään henkilökohtaisesti alkaa ojennella luulojen varassa.
Jumala yksin arvioi jokaisen sydämen tilan eikä meille ole annettu valtaa tuomita toisiamme.
Ymmärrän kyllä tunteittesi kuohunnan, olen siitä erittäin tietoinen, sillä olenhan joutunut tahtomattanikin lukuisiin tilaisuuksiin, kasvotusten suurempienkin "herrojen kanssa" kuin herra Simson.
Eräälläkin tunteet kuohuivat niin, että uhkasi minua poliisilla.Hän oli, yllätys yllätys:
korkea-arvoinen helluntai julistaja.
>>Mikä sinä oiekin Rea olet? ><
Eläimistä tai esineistä käytetään sanaa: mikä?
Ihmisistä puhuttaessa käytetään kysyessä sanaa: Kuka.
Minun nimeni on Rea Stråhlmann ja olen 55 vuotias neljän aikuisen lapsen äiti.
Olen uudestisyntynyt uskova nainen, vuodesta 1975 alkaen, kun sain Jumalan armosta ymmärryksen uskoa syntini anteeksi Jeesuksen maahan vuotaneessa veressä.
Elän yksin 19 vuotiaan poikani kanssa ja elätän itseni tekemällä kokopäivätyötä siivoojana.
En elä missään synneissä enkä himoissa, kuten ilkeämielisesti vihjailit vaan pidän tarkkaan huolen oman sydämeni tilasta, ettei mikään synti pääse sumentamaan elämääni, jonka olen lahjaksi saanut.
><
Voin kertoa etten ole koskaan pyrkinyt millekään paikalle, mutta olen kyllä ollut vankilatyössä mukana.Me kasvamattomat, kuten minä, vasta 25 v. Raamattua tutkinut ja rukoillut ja parannusta tehnyt, jotka olemme pieniä lapsia Kristuksessa, emme voi vielä tuntea Herraa niin täydellisesti kuin vahvat veljet.
- Baskeri.
Sim-son kirjoitti:
Sinua on kasvamattomat verranneet Raamatun profeettoihin mutta et ole sellainen. Olet pätemisen tarpeessa oleva ja monien himojen ja halujen heiteltävä naisparka.Olet oikeassa. Synnin ja sielullisuuden suhteen. Olet väärässä. Sen suhteen, että pidät Reaa uskonsa kadottaneena, vain, koska hän rohkenee arvostella saarnaajia. Onko helluntaiseurakunnissa tabuja, joihin ei saa koskea?
- Sim-son
Baskeri. kirjoitti:
Olet oikeassa. Synnin ja sielullisuuden suhteen. Olet väärässä. Sen suhteen, että pidät Reaa uskonsa kadottaneena, vain, koska hän rohkenee arvostella saarnaajia. Onko helluntaiseurakunnissa tabuja, joihin ei saa koskea?
Kyllä ainakin minun kokouksissa on kritiikki tervetullutta, olen helluntailainen.
En ole missään sanonut etteikö Rea olisi uskossa tai ei. Olen sen sanonut, että jos tämä meno jatkuu hän elää ja kuolee synnissä. Kyseessä on nöyrtymisen paikka.
Epäkohdista on sanottava aina! - ReaStr
Baskeri. kirjoitti:
Me kasvamattomat, kuten minä, vasta 25 v. Raamattua tutkinut ja rukoillut ja parannusta tehnyt, jotka olemme pieniä lapsia Kristuksessa, emme voi vielä tuntea Herraa niin täydellisesti kuin vahvat veljet.
Niin että kaatuu:)
- ReaStr
Baskeri. kirjoitti:
Olet oikeassa. Synnin ja sielullisuuden suhteen. Olet väärässä. Sen suhteen, että pidät Reaa uskonsa kadottaneena, vain, koska hän rohkenee arvostella saarnaajia. Onko helluntaiseurakunnissa tabuja, joihin ei saa koskea?
Näin on.
Itselleni soitti eräs vanhemmistoveli ja nuhteli minua siitä, että olin sanonut Esa Suojalaa eksyttäjäksi.Hän sanoi minulle näin:
Helluntaiherätyksessa ei pidetä siitä, että sananjulistajia arvostellaan julkisesti, etkö sinä tiedä sitä?
Tämä oli vain yksi pieni tapaus niiden muiden lisäksi, mitä olen tämän 30 vuoden aikana omin silmin nähnyt ja omin korvin kuullut. - ymmärtäkää
ReaStr kirjoitti:
Näin on.
Itselleni soitti eräs vanhemmistoveli ja nuhteli minua siitä, että olin sanonut Esa Suojalaa eksyttäjäksi.Hän sanoi minulle näin:
Helluntaiherätyksessa ei pidetä siitä, että sananjulistajia arvostellaan julkisesti, etkö sinä tiedä sitä?
Tämä oli vain yksi pieni tapaus niiden muiden lisäksi, mitä olen tämän 30 vuoden aikana omin silmin nähnyt ja omin korvin kuullut.kyllä sen nyt lapsikin ymmärtää Rea ei ymmärrä..
- Baskeri.
Sim-son kirjoitti:
Kyllä ainakin minun kokouksissa on kritiikki tervetullutta, olen helluntailainen.
En ole missään sanonut etteikö Rea olisi uskossa tai ei. Olen sen sanonut, että jos tämä meno jatkuu hän elää ja kuolee synnissä. Kyseessä on nöyrtymisen paikka.
Epäkohdista on sanottava aina!Oikein, epäkohdista on sanottava! Entä, jos Rea sanoo niistä? Annatko sille mitään painoarvoa?
- sillä silmällä
ReaStr kirjoitti:
Koska kysymys on Esa Suojalasta joka on helluntalaisten palkkalistoilla ja jos Jeesus saisi vapauttaa Suojalan siitä vainajahengestä ja shamanismin hengestä, ja hän ei enää pystyisi tekemään niitä tekoja mitä ennen; siitä seuraisi:
Rahapula
ja työvoimatoimistoon kaavaketta täyttämään.
Mutta pystyisikö hän tekemään parannuksen baalin palvonnasta nyt, kun hän on suuressa maineessa ja kunniassa?
Mitäs luulet?Eikö Jumala toimikaan kauttasi? Se ei ole syy lyödä Jumalan miehiä.
- lapsukainen
Baskeri. kirjoitti:
Me kasvamattomat, kuten minä, vasta 25 v. Raamattua tutkinut ja rukoillut ja parannusta tehnyt, jotka olemme pieniä lapsia Kristuksessa, emme voi vielä tuntea Herraa niin täydellisesti kuin vahvat veljet.
tuon näin ilta myöhään valaisi ,ettet ole edes veljeksi kelpuutettu?
Saatikka vahva. - Pyhä Henki poistunut
Baskeri. kirjoitti:
Oikein, epäkohdista on sanottava! Entä, jos Rea sanoo niistä? Annatko sille mitään painoarvoa?
Realla ei ole valtuutusta Jumalalta tuomioihinsa, etenkin kun ne ovat vääriä. On erittäin vakavaa toimia profeettana kun Jumala ei ole siihen kutsunut, hengellinen kuolema siitä seuraa ja se näkyy Rean kirjoituksissa, hänessä ei ole Pyhää Henkeä vaan se on poistunut ja luopumus on tapahtunut.
- edelleen sivusta seuraava
teki tahtaan syljestä ja to... kirjoitti:
Kyllä noi sun selittelyt on sun omia kevyitä mielipiteitä.tällä keskustelupalstalla, kun joukostanne löytyy sellainen julistaja, joka sylkäistyään maahan, tekee sen jälkeen "tahtaan",asettaan sen syntymästään saakka sokean silmille, joka saa näkönsä toimimaan. Edelletyksenä on se, että sokean on ennen tätä toimenpidettä tutkinut muu, kuin helluntailainen lääkäri ja todennut hänet sokeaksi. Jos sellainen Jeesuksen nimellä parantaja joukostanne löytyy, olen valmis kääntymään helluntailaiseksi. Nämä teidän "kaatajagurunne" suurine puheineen eivät minuun vaikutusta tee.
- fri
edelleen sivusta seuraava kirjoitti:
tällä keskustelupalstalla, kun joukostanne löytyy sellainen julistaja, joka sylkäistyään maahan, tekee sen jälkeen "tahtaan",asettaan sen syntymästään saakka sokean silmille, joka saa näkönsä toimimaan. Edelletyksenä on se, että sokean on ennen tätä toimenpidettä tutkinut muu, kuin helluntailainen lääkäri ja todennut hänet sokeaksi. Jos sellainen Jeesuksen nimellä parantaja joukostanne löytyy, olen valmis kääntymään helluntailaiseksi. Nämä teidän "kaatajagurunne" suurine puheineen eivät minuun vaikutusta tee.
rakkaus vie taivaaseen.
Jos ei ensi rakkaus säily niin uskokin heikenee kummasti.
Eli ensin Jumala rakastaa sinut taivas tielle ja sen jälkeen sinä saar taivaallisen rakkauden ,rakkauden antajaan.
Eli on helpompi hyljätä se joka ennen mielti itseä, kun on rakkaudellinen Jeesus johon on turvallista panostaa elämänsä.
Eli anna paremminkin elämäsi Jeesukselle ,kuin ihmeitten katoavaan uskoon. - Baskeri.
ReaStr kirjoitti:
Näin on.
Tämä oli vain yksi pieni tapaus niiden muiden lisäksi, mitä olen tämän 30 vuoden aikana omin silmin nähnyt ja omin korvin kuullut.Hän ei ilmeisesti lue Raamattua?
- Baskeri.
lapsukainen kirjoitti:
tuon näin ilta myöhään valaisi ,ettet ole edes veljeksi kelpuutettu?
Saatikka vahva.Voi kuule kyllä täällä näitä valaisijoita riittää! Ensin kuvainnollisesti sidotaan kädet selän taakse ja istutetaan pöydän ääreen, sitten valaistaan miljoonan watin lampulla naamaan ja aletaan syytellen kiertää pöydän ympäri antaen aina silloin tällöin nyrkistä. Näin ne vahvat veljet toimivat.
- Sim-son
ReaStr kirjoitti:
Näin on.
Tämä oli vain yksi pieni tapaus niiden muiden lisäksi, mitä olen tämän 30 vuoden aikana omin silmin nähnyt ja omin korvin kuullut.Olet Rea raukkamainen valehtelija.
>>Helluntaiherätyksessä ei pidetä sinun mielestä, että sananjulistajia arvostellaan julkisesti.>>
Yllä oleva on valetta ainakin siellä missä minä liikun.
Tietenkin jos aukaisee päänsä väärässä paikassa se vaiennetaan vaikka missä. Jos vaikka nouset kesken toisen puheen ja alat oman arvostelevan palopuheen sinut todennäköisesti kannetaan ulos jos et älyä lähteä muuten.
Helsingissä vaikutti -80 luvulla eräs mies jonka viitassa luki, "älkää koskeko Herran voideltuun". Poliisit veivät hänet ev.lut. kirkosta käsiraudoissa.
- Sim-son
Rea toimii Raamatun vastaisesti.
Oletetaan, että joku jota Rea solvaa ja haukkuu omien asioiden tai muiden vuoksi, hän toimii Sanan opetuksen vastaisesti.
'Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti,
sillä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut harhaan ja tekee syntiä, ja hän on itse itsensä tuominnut'. Tiit.3:10-11
'Älkää panetelko toisianne, veljet. Joka veljeään panettelee tai veljensä tuomitsee, se panettelee lakia ja tuomitsee lain; mutta jos sinä tuomitset lain, niin et ole lain noudattaja, vaan sen tuomari.
Yksi on lainsäätäjä ja tuomari, Hän, joka voi pelastaa ja hukuttaa; mutta kuka olet sinä, joka tuomitset lähimmäisesi?' Jaak.4:11-12- Baskeri.
Voiko helluntaiseurakunnan vanhin olla koskaan harhaoppinen? Voiko vanhin olla ikinä väärässä? Onko vanhin erehtymätön kuin paavi?
Miten minusta tuntuu, että kuulisin nyt tässä keskustelussa ikään kuin rautasaappaiden rytmikkään kaiun ja "Sieg heil!" -huudot? - muuta
Baskeri. kirjoitti:
Voiko helluntaiseurakunnan vanhin olla koskaan harhaoppinen? Voiko vanhin olla ikinä väärässä? Onko vanhin erehtymätön kuin paavi?
Miten minusta tuntuu, että kuulisin nyt tässä keskustelussa ikään kuin rautasaappaiden rytmikkään kaiun ja "Sieg heil!" -huudot?kuin vedät baskerin paskoineen korvillesi ja joutuin! hys,hys.
- Koimanen
Baskeri. kirjoitti:
Miten minusta tuntuu, että kuulisin nyt tässä keskustelussa ikään kuin rautasaappaiden rytmikkään kaiun ja "Sieg heil!" -huudot?Älä sotke omia ideologioita nyt tähän ja älä ala huutamaan. Rautasaappaat, miksi kävelet rautasaappaat jalassa?
- jaina
Käsilläparantaminen on universaali ilmiö,
shamanismiapa hyvinkin. Käsittääkseni teette voimakasta energia työskentelyä ryhmissänne, ymmärtämättä maadoittumisen merkitystä tai sitä, että energiatyöskentelyyn tulee harjaantua pikkuhiljaa.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.3510474- 425572
- 435133
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk2033891- 483568
- 133523
- 313036
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise782874- 442683
- 562583