Kyllä se nyt on kylymää. Kyllä on kylymää. Kyllä se nyt pakkasen tek. On se kylymää nyt. -40 c
Kylymää on
35
667
Vastaukset
- Anonyymi
Tiistaiksiko tuo lupaili suojakeliä?
Kyllä tässä onkin jo näitä pirttiaskareita harrastettu.
Pakkanen aiheutti omakotitalollisille ja putkareille vähän ylimääräistä ohjelmaakin :(
-keinovaginamies-- Anonyymi
Ihminen tulee mökkihöperöksi jos ei pääse yli viikkoon ulos! Energia kertyy!
- Anonyymi
Ei pääse kauppaan, ei pääse autolla tallista, ei pääse lenkille, ei pääse ulkohuussiin, ei pääse lumitöihin, ei pääse tuijottamaan muita ihmisiä! Ulos ei yksinkertaisesti voi ajautua -41,2 asteeseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihminen tulee mökkihöperöksi jos ei pääse yli viikkoon ulos! Energia kertyy!
Kyllä ulos pääsee. Ei siellä viitti vaan kauan olla eikä mitään kovin monimutkaista edes aloittaa. Mielenkiintoisimpiin hommiin liittyy usein kylmä rauta :)
-keinovaginamies- - Anonyymi
Mitä olet viikon tehnyt sisällä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei pääse kauppaan, ei pääse autolla tallista, ei pääse lenkille, ei pääse ulkohuussiin, ei pääse lumitöihin, ei pääse tuijottamaan muita ihmisiä! Ulos ei yksinkertaisesti voi ajautua -41,2 asteeseen.
Ei pääse postilaatikolle!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä olet viikon tehnyt sisällä?
Ulkona vai?
Sisähommat ei ole kaikki julkaisukelpoista :))
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä ulos pääsee. Ei siellä viitti vaan kauan olla eikä mitään kovin monimutkaista edes aloittaa. Mielenkiintoisimpiin hommiin liittyy usein kylmä rauta :)
-keinovaginamies-Ei pääse, koska pukeminen on yhtä *******z
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ulkona vai?
Sisähommat ei ole kaikki julkaisukelpoista :))
-keinovaginamies-Sisällä, mutta äläpäs sitten sanokaan. Unohdin hetkeksi nimimerkkisi.
- Anonyymi
Tiistaina lauhtuu. Jopa suojalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiistaina lauhtuu. Jopa suojalle.
Kaikki jotka eivät ole vielä huomanneet putkirikkojaan, huomaavat ne sitten.
Sitten se on vielä isompi vahinko, kun jäätymisen jälkeen vuotaakin,
-keinovaginamies- Anonyymi kirjoitti:
-keinovaginamies-Kyllä kylmä rauta on kylmää.. - Meinasin eilen palelluttaa näppini rautakangen ympärillä. - Onneksi ei ollut sen pidempi homma. 👍
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki jotka eivät ole vielä huomanneet putkirikkojaan, huomaavat ne sitten.
Sitten se on vielä isompi vahinko, kun jäätymisen jälkeen vuotaakin,
-keinovaginamies-Miksi se lauhalla jäätyy?
- Anonyymi
Xena-183 kirjoitti:
Kyllä kylmä rauta on kylmää.. - Meinasin eilen palelluttaa näppini rautakangen ympärillä. - Onneksi ei ollut sen pidempi homma. 👍
Joo, olis taas yksi mielenkiintoinen projekti mielessä, mutta saa oottaa kevättalveen.
Jos innostuisi vaikka reikääkin kairaamaan ennen sitä :))
Anonyymi kirjoitti:
Miksi se lauhalla jäätyy?
Ei se jäädy. Se sulaa ja vuotaa.
Anonyymi kirjoitti:
-keinovaginamies-Mikäs tolkku siinä sitten on?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-keinovaginamies-Sulahan se kuuluukin olla ja vettä tulla.
- Anonyymi
😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍
😋 Nymfomaani -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21
🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞 - Anonyymi
😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍
🔞 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#18201102
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞
- Anonyymi
nubykka böyyuuyu'' aika samaas ulkolämpö -23 jotqin....
- Anonyymi
villasukat js yön pyjasmsty käyttytöön ..... mutta niin itsellä sellIAI varusteitaj otta ei palele...
- Anonyymi
"Kyllä se nyt tek pakkaset... tulj pakkaset, kylymäks se vanj män.... "
https://www.youtube.com/watch?v=mZSJA1RbABI Talvi yllätti jälleen 🥶 Muutenkin kun toi puuhella meni käyttökieltoon viime talvisen nokipalon vuoksi, niin eläminen on supistunut noin 15 neliöön ja nyt on vieläpä keittiön putket jäässä 🎉😂 Tai ne jäätyi itse asiassa toissa talvenakin, vaikka silloin oli keittiö lämmin, ja jännää että nämä on pari ekaa kertaa sitten vuoden 2005 kun tänne tehtiin vesijohto kaivosta 🙄 Muoviset putket onneksi, niin ei nyt välttämättä halkea tälläkään kertaa, ehkä.
Anyway, alkanut tässä viimeisen kuukauden aikana melkein ahdistaa tämä naapurin asuntoautoa pienempi asumismuoto kaikkine lämmitysratkaisuineen, vaikka sinänsä sähkönkulutus ei mitenkään mahdotonta ole. 🙄 Varmaan tässä alkuvuoden aikana tapaan jotain ammattilaisia, joille ajattelin näyttää kuvia mm. huoneestani, huussista, parista haljenneesta ja pystypuilla välipohjaan tuetuista kurkihirrestä, hormista/piipusta jne. Enkä hetkeen ole hankkinut uusia crapwagoneja työn alle.
Pakko hoitaa tämäkin asia mielenterveys- ja talousongelmien reittejä pitkin, kun toissa kesänä tehtiin sen verran selväksi ettei kanssani voida edes keskustella entisen Hondan peltihommista tai parin kk sähköistä, kun oli se 3kk totaalinen tulokuoppa käsittelyaikojen takia ennen El Plan päätöstä 🙄 Olkoonkin, että paria vuotta sitä aiemmin jengi itki kuin viimeistä päivää äitini hautajaisissa, ja perukirjaan uskallettiin tulla todistajaksi jne.
Lyhyellä aikavälillä tuskin tapahtuu mitään ihmeellistä, mutta henkisesti olen jo todennut että peli on menetetty. Isovanhempani teki sen jo 70-luvulla ja tämähän seisoi kylmänä melkein 30 vuotta, ennen kun yhtäkkiä muutettiin tänne syksyllä 2001 ja äitivainaa pisti tulevan 11 vuoden aikajanalla puolisen miljoonaa euroa taivaan tuuliin 🙄 Mutta ei esim kattoremppaan tai vesijohtoliittymään, tietenkään.
Ja nyt yhtäkkiä mun pitäisi ihmisten silmissä olla täysin immuuni inflaatiolle, ja muka alle tonnin tuloillani olla jotenkin motivoitunut peruskorjaamaan tätä, vaikka samat ihmiset perunkirjoituksen aikoihin hokivat että "tontin hinnalla" 🤨
Tuntuu, että silloin kun liioittelen saavutuksia, jätän asioita mainitsematta jne. niin kaikki menee läpi kuin väärä raha, ja silloin kun puhun rehellisesti niin ei uskota tai huomautellaan ristiriidoista aiempiin puheisiin. Kyllä mä varmaan fb:ssa ja ig:ssa loin itsestäni melkoisen supermiehen ja oman elämäni Karalahden tai Dale Earnhardtin toisinaan, mutta on siinä kyllä kontekstikin hieman eri, että tuoko itseään ja asioita esille positiivisessa valossa, ja mitä sitten kahdenvälisesti sanoo joillekin boomereille kun puhutaan asiakysymyksistä. 🤨 Mun sanomana kun mikäänhän ei ole automaattisesti totta, mutta kaikki mahdollista 💁♂️😂Tosiasioiden tunnustaminen on viisauden alku, hondis bro 👍 Kelaa et sun kämppä on yli 200 vuotta vanha, ja vasta nyt sun tarvii miettiä tällaisia, kun kuulin nimittäin hiljattain että Liljalaakson Timppa joutuu ilmeisesti vastuuseen heidän entisen, vuonna 2004 rakennetun Älvsby-talon ongelmista, vaikka myivät Janican kanssa sen kolmisen vuotta sitten kun erosivat. Vastuu voi painaa niin monella tapaa, ja sä nyt joka tapauksessa voit käyttää El Plan korttia uhriutumiseen ihan eri mittakaavassa kuin Timbe tai moni muu vastaavassa tilanteessa oleva työmuurahainen.
Enkä mä nyt tiedä onko se edes mikään isokaan epäonnistuminen, että oot nyt asunut neljä vuotta yksin, ja alat nuorena aikuisena miettiä mitä isona haluat 🙄 Ja etkös sä Rellun vakuutukset, sähkösopparin yms. ole pystynyt hankkimaan ihan verkosta, eikä oo tarvinnut säätää prepaid liittymiä tms. niin et sä tosiaankaan ole mitenkään isosti mokannut varsinkin tällaisen inflaation keskellä 👍 Ja samainen inflaatio mahdollistaa sun omien kasvojen säilyttämisen joka tapauksessa, etenee asiat sitten missä tahdissa etenee. Vladimir Putin ja Venäjän asevoimat *hu-raa hu-raa hu-raa* tekivät kyllä melkoisen palveluksen pari vuotta sitten, kun pistivät energianhinta- ja korkomarkkinat aivan sekaisin, eikä tän keskellä kukaan voi pistää asioita sen syyksi että joit niin paljon joskus 4-6 vuotta sitten tai se sun Mersu kävi hiukan kalliiksi 😆
Me Penetratorsin tiimin äijät ollaan kyllä sellasia cowboyta, että ei talvi tai pari sinne tänne hetkauta mihinkään jos kahvivesi pitää hakea saunan hanasta. Eiks niin hei 🤙 Tänään kun ajetaan e-rallia jossain vaiheessa, niin koita tyhjentää mieli ennen pätkiä kunnolla, ettei tapahdu mitään Latvalan tyylisiä ajovirheitä hermoillessa, ja pään ollessa täynnä racing-maailman ulkopuolisia murheita. Mitä olisikaan ollut mahdollista Toyotalla joskus 2017-2019 ilman tallih**ra Maisulia ja murisevaa verokarhua 😕 Ota vaikka Lrca kahvin kanssa, niin peli kulkee, ja pää menee pyörälle sopivasti eri suuntaan jos serpentiinitiet meinaa aiheuttaa heite- tai kiertohuimausta ☺️bicky_royal kirjoitti:
Tosiasioiden tunnustaminen on viisauden alku, hondis bro 👍 Kelaa et sun kämppä on yli 200 vuotta vanha, ja vasta nyt sun tarvii miettiä tällaisia, kun kuulin nimittäin hiljattain että Liljalaakson Timppa joutuu ilmeisesti vastuuseen heidän entisen, vuonna 2004 rakennetun Älvsby-talon ongelmista, vaikka myivät Janican kanssa sen kolmisen vuotta sitten kun erosivat. Vastuu voi painaa niin monella tapaa, ja sä nyt joka tapauksessa voit käyttää El Plan korttia uhriutumiseen ihan eri mittakaavassa kuin Timbe tai moni muu vastaavassa tilanteessa oleva työmuurahainen.
Enkä mä nyt tiedä onko se edes mikään isokaan epäonnistuminen, että oot nyt asunut neljä vuotta yksin, ja alat nuorena aikuisena miettiä mitä isona haluat 🙄 Ja etkös sä Rellun vakuutukset, sähkösopparin yms. ole pystynyt hankkimaan ihan verkosta, eikä oo tarvinnut säätää prepaid liittymiä tms. niin et sä tosiaankaan ole mitenkään isosti mokannut varsinkin tällaisen inflaation keskellä 👍 Ja samainen inflaatio mahdollistaa sun omien kasvojen säilyttämisen joka tapauksessa, etenee asiat sitten missä tahdissa etenee. Vladimir Putin ja Venäjän asevoimat *hu-raa hu-raa hu-raa* tekivät kyllä melkoisen palveluksen pari vuotta sitten, kun pistivät energianhinta- ja korkomarkkinat aivan sekaisin, eikä tän keskellä kukaan voi pistää asioita sen syyksi että joit niin paljon joskus 4-6 vuotta sitten tai se sun Mersu kävi hiukan kalliiksi 😆
Me Penetratorsin tiimin äijät ollaan kyllä sellasia cowboyta, että ei talvi tai pari sinne tänne hetkauta mihinkään jos kahvivesi pitää hakea saunan hanasta. Eiks niin hei 🤙 Tänään kun ajetaan e-rallia jossain vaiheessa, niin koita tyhjentää mieli ennen pätkiä kunnolla, ettei tapahdu mitään Latvalan tyylisiä ajovirheitä hermoillessa, ja pään ollessa täynnä racing-maailman ulkopuolisia murheita. Mitä olisikaan ollut mahdollista Toyotalla joskus 2017-2019 ilman tallih**ra Maisulia ja murisevaa verokarhua 😕 Ota vaikka Lrca kahvin kanssa, niin peli kulkee, ja pää menee pyörälle sopivasti eri suuntaan jos serpentiinitiet meinaa aiheuttaa heite- tai kiertohuimausta ☺️No juu kaikki on suhteellista, ja omat tappiothan lasketaan voitoiksi, jos tiedetään että viholliskuvat kärsii vielä enemmän tai putoaa suhteellisesti korkeammalta 😂 Ei mulla ole 300k€ asuntolainaa murheena, ei nyt ainakaan potkuja tai yt:itä tarvii pelätä, eikä jälkikasvua jonka puolesta pitäisi murehtia tulevaa. Tsemppiä vaan Timbelle 👍
Ei tässä nyt jäniksen selässä olla, mutta haluan tuoda sen esille ammattilaisten kanssa, että joka tapauksessa olen joskus asunnon etsijänä ensikertalainen liikenteessä, ja että ne äidin puolen miljoonan euron virheet on yksi syy siihen että mulla on ptsd. Varmaan joskus marras joulukuussa havahduin siihen, että joskus reilut kymmenen vuotta sitten päähäni istutettiin ajatus että pahin mahdollinen virhe mitä aikuinen mies voisi tehdä, olisi muuttaa omilleen, ja se taas on ollut valtavassa ristiriidassa sen kanssa millainen elämänlaatuni on ollut ja miten ihmiset on muhun suhtautuneet 🙄 Oli kuulemma kaverien vanhemmat heitteillä ja vuokralle asuvat kaverini täysiä proletaareja, mutta aina niillä on jotenkin paremmin kuitenkin mennyt. Todellisuudessa äitinihän se olisi ollut kadulla viimeistään 2013, jos mä en olisi jättänyt AMK:ta kesken ja aloittanut urani 500 eurolla ja kolmella peltoautolla 🙄 Mä olisin saanut hoidettua asiani jos ei muuten niin vaikka menemällä armeijaan ja sitä kautta eri mielenterveysprosesseihin 🤣 No se on niin helppoa olla jälkiviisas, ja jossitella että olisi se aivokasvain voinut vähän aiemminkin tulla kuin 2015, tai mitä jos mä olisin syntynyt 80-luvulla äitini ollessa kolmikymppinen silloin 🙄hondakuski125 kirjoitti:
No juu kaikki on suhteellista, ja omat tappiothan lasketaan voitoiksi, jos tiedetään että viholliskuvat kärsii vielä enemmän tai putoaa suhteellisesti korkeammalta 😂 Ei mulla ole 300k€ asuntolainaa murheena, ei nyt ainakaan potkuja tai yt:itä tarvii pelätä, eikä jälkikasvua jonka puolesta pitäisi murehtia tulevaa. Tsemppiä vaan Timbelle 👍
Ei tässä nyt jäniksen selässä olla, mutta haluan tuoda sen esille ammattilaisten kanssa, että joka tapauksessa olen joskus asunnon etsijänä ensikertalainen liikenteessä, ja että ne äidin puolen miljoonan euron virheet on yksi syy siihen että mulla on ptsd. Varmaan joskus marras joulukuussa havahduin siihen, että joskus reilut kymmenen vuotta sitten päähäni istutettiin ajatus että pahin mahdollinen virhe mitä aikuinen mies voisi tehdä, olisi muuttaa omilleen, ja se taas on ollut valtavassa ristiriidassa sen kanssa millainen elämänlaatuni on ollut ja miten ihmiset on muhun suhtautuneet 🙄 Oli kuulemma kaverien vanhemmat heitteillä ja vuokralle asuvat kaverini täysiä proletaareja, mutta aina niillä on jotenkin paremmin kuitenkin mennyt. Todellisuudessa äitinihän se olisi ollut kadulla viimeistään 2013, jos mä en olisi jättänyt AMK:ta kesken ja aloittanut urani 500 eurolla ja kolmella peltoautolla 🙄 Mä olisin saanut hoidettua asiani jos ei muuten niin vaikka menemällä armeijaan ja sitä kautta eri mielenterveysprosesseihin 🤣 No se on niin helppoa olla jälkiviisas, ja jossitella että olisi se aivokasvain voinut vähän aiemminkin tulla kuin 2015, tai mitä jos mä olisin syntynyt 80-luvulla äitini ollessa kolmikymppinen silloin 🙄Mjoo, nyt on jonkin aikaa serotoniini virrannut aivoissa eri tapaan kuin tähän asti, ja 8-11h yöunet päiväväsymyksen kera vaikuttaisi vaihtuneen 4-5h uniin kerralla 🙄 Nyt ei onneksi ole kauhean kylmä, kun tuntuu että itsellä on välillä hiki ja välillä vilu, mutta varmaan ajan kuluessa noi tasaantuu.
Nyt ainakin on ammattilaisten kirjoissa ja kansissa se, että olen itse alkanut kyseenalaistaa sitä äitini ihmeellistä "on se niim pal kiva et on tilalla jatkaja" -narratiivia, varsinkin kun kaikki mitä hän teki oli nimenomaan pois mun ja tilan tulevaisuudesta. 🤨
En nyt tiedä oliko painotus enemmän siinä, että omat luulot isännän asemasta on ollut enemmän tai vähemmän jotain Kellokosken prinsessa meininkiä aina, vai siinä että oli pakko myöntää rakenteellisia vaurioita vihdoinkin ja oma osaamattomuuteni aihepiiriin liittyen. Vähän sekä että varmaan. Varsinkin kun moni mun ikäinen on leikitellyt näillä ajatuksilla jo 15 vuotiaana, eli vuonna 2007 jolloin toisen asteen opinnot alkoi 🙄
Kyllä mä tässä edelleen ajattelin olla paikallinen kylähullu määrittelemättömän ajan verran, mutta nyt ainakin tiedän jonkinlaisen askelkartan mistä palveluista kuuluu joskus lähteä liikkeelle. Rajoittava tekijä tulee olemaan joskus kotini yleiskunto ja koko ajan kumuloituva korjausvelka, joihin ei mun tuloilla ole paljoakaan tehtävissä.
Tavallaan jotenkin vapauttavaakin, kun ei enää kerta kaikkiaan jaksa stressata miten ihmeessä mä kaiken saisin tehtyä, ja ennen kaikkea että ketä varten. 🙄
Kattelen tässä Streets of San Francisco sarjaa maksutta netistä, ja mietin että 70-luvun alkupuolella jopa Suomessa äitini ja isovanhempani asuivat mukavammin kuin mä nyt. Wtf 😂 Äitivainaa kaupungissa omillaan, täällä oli silloin joka huoneessa toimiva puulämmitys, ja silti isovanhemmat totesi melko pian perässä että peli on menetetty. Käytännössä silloin kun pappa täytti 65.hondakuski125 kirjoitti:
Mjoo, nyt on jonkin aikaa serotoniini virrannut aivoissa eri tapaan kuin tähän asti, ja 8-11h yöunet päiväväsymyksen kera vaikuttaisi vaihtuneen 4-5h uniin kerralla 🙄 Nyt ei onneksi ole kauhean kylmä, kun tuntuu että itsellä on välillä hiki ja välillä vilu, mutta varmaan ajan kuluessa noi tasaantuu.
Nyt ainakin on ammattilaisten kirjoissa ja kansissa se, että olen itse alkanut kyseenalaistaa sitä äitini ihmeellistä "on se niim pal kiva et on tilalla jatkaja" -narratiivia, varsinkin kun kaikki mitä hän teki oli nimenomaan pois mun ja tilan tulevaisuudesta. 🤨
En nyt tiedä oliko painotus enemmän siinä, että omat luulot isännän asemasta on ollut enemmän tai vähemmän jotain Kellokosken prinsessa meininkiä aina, vai siinä että oli pakko myöntää rakenteellisia vaurioita vihdoinkin ja oma osaamattomuuteni aihepiiriin liittyen. Vähän sekä että varmaan. Varsinkin kun moni mun ikäinen on leikitellyt näillä ajatuksilla jo 15 vuotiaana, eli vuonna 2007 jolloin toisen asteen opinnot alkoi 🙄
Kyllä mä tässä edelleen ajattelin olla paikallinen kylähullu määrittelemättömän ajan verran, mutta nyt ainakin tiedän jonkinlaisen askelkartan mistä palveluista kuuluu joskus lähteä liikkeelle. Rajoittava tekijä tulee olemaan joskus kotini yleiskunto ja koko ajan kumuloituva korjausvelka, joihin ei mun tuloilla ole paljoakaan tehtävissä.
Tavallaan jotenkin vapauttavaakin, kun ei enää kerta kaikkiaan jaksa stressata miten ihmeessä mä kaiken saisin tehtyä, ja ennen kaikkea että ketä varten. 🙄
Kattelen tässä Streets of San Francisco sarjaa maksutta netistä, ja mietin että 70-luvun alkupuolella jopa Suomessa äitini ja isovanhempani asuivat mukavammin kuin mä nyt. Wtf 😂 Äitivainaa kaupungissa omillaan, täällä oli silloin joka huoneessa toimiva puulämmitys, ja silti isovanhemmat totesi melko pian perässä että peli on menetetty. Käytännössä silloin kun pappa täytti 65.No nyt ei viikkoon ole ollut kylmä 😃 Yllättävän äkkiä ja sujuvasti mun El Plan 2.0 rullasi, kun uudenvuoden päivänä kirjoitin ekan viestin lääkärille, tapasin hänet kolmen viikon päästä siitä, ja kolmen viikon päästä (ennen sosiaalityöntekijän käyntiä) tarjottiin mahdollisuutta ryhtyä käymään paskalla vesivessassa 23 vuoden jälkeen. 😂
Mullahan ei kengät kuivuneet kunnolla joulukuun alun jälkeen, pyykinkuivaus pirun vaikeaa jne. niin alkoi olla myös iho-ongelmaa mielialajuttujen lisäksi. Ja ruokavalio oli ties mitä paahdettuja sämpylöitä ja mikropizzoja, tai toisinaan jotain uunissa tehtyä italianpataa foliovuuassa jos oikein halusi hifistellä. Jännää että niinkin perusruoka kuin jauhelihakastike ja keitetyt perunat oli ekaksi mun listalla, ja oli muuten hyvää!
Sikäli sain pelattua asiani aika hyvin ja oikeassa järjestyksessä, että nyt tästä eteenpäin valtava korjausvelka kotinurkissa, joka vuotuinen taistelu 20-30 vuotta vanhojen romujen katsastuksen kanssa, noiden rahoituksen miettiminen yms. ei ole enää mitään valtavia mörköjä, eikä varsinkaan mun tarvitse olla ns. omalla kotikentällä ottamassa ihmisten pilkkaa ja epäluuloja vastaan. Defeated alpha male leaves, niin se eläinkunnassakin menee 😅
Kolme kuormaa änkesin Meganen konttiin, ja sillä olen päässyt varsin hyvin alkuun. Varsinainen minimalistinen ihanne, ja tähänkin asti mulla on ollut tarvittavia ja käytössä olevia vaatteita, astioita, elektroniikkaa, huonekaluja jne. suht vähän, vaikka monenlaista roinaa tietty kertynyt sukupolvien saatossa.
Pitkästä aikaa olen löytänyt myös ulkoilun ilon, kun ei tarvitse suihkun jälkeen rämpiä märät saappaat jalassa nihkeään sisäilmaan synkistelemään. 😂 Eikä kaikkialle tarvitse aina erikseen ns. lähteä ja ajaa 5-20km suuntaansa.
En tiedä itsekään vielä kaikkia tulevia yksityiskohtia, esim työjuttuihini liittyen, mutta kohta se kevät ja kesä taas on. No selvää toki on se, ettei niissä kauheasti tulevaisuutta ole, mutta pitää nyt katsoa mitä tekee. Eli toisin sanoen sorkitaan vähän joka suuntaan, toivotaan että jotain itselle edullista tapahtuu, ja jälkikäteen käsikirjoitetaan sopiva tapahtumaketju tukemaan lopputulosta ikäänkuin se olisi ollut plan A alunperinkin 😁hondakuski125 kirjoitti:
No nyt ei viikkoon ole ollut kylmä 😃 Yllättävän äkkiä ja sujuvasti mun El Plan 2.0 rullasi, kun uudenvuoden päivänä kirjoitin ekan viestin lääkärille, tapasin hänet kolmen viikon päästä siitä, ja kolmen viikon päästä (ennen sosiaalityöntekijän käyntiä) tarjottiin mahdollisuutta ryhtyä käymään paskalla vesivessassa 23 vuoden jälkeen. 😂
Mullahan ei kengät kuivuneet kunnolla joulukuun alun jälkeen, pyykinkuivaus pirun vaikeaa jne. niin alkoi olla myös iho-ongelmaa mielialajuttujen lisäksi. Ja ruokavalio oli ties mitä paahdettuja sämpylöitä ja mikropizzoja, tai toisinaan jotain uunissa tehtyä italianpataa foliovuuassa jos oikein halusi hifistellä. Jännää että niinkin perusruoka kuin jauhelihakastike ja keitetyt perunat oli ekaksi mun listalla, ja oli muuten hyvää!
Sikäli sain pelattua asiani aika hyvin ja oikeassa järjestyksessä, että nyt tästä eteenpäin valtava korjausvelka kotinurkissa, joka vuotuinen taistelu 20-30 vuotta vanhojen romujen katsastuksen kanssa, noiden rahoituksen miettiminen yms. ei ole enää mitään valtavia mörköjä, eikä varsinkaan mun tarvitse olla ns. omalla kotikentällä ottamassa ihmisten pilkkaa ja epäluuloja vastaan. Defeated alpha male leaves, niin se eläinkunnassakin menee 😅
Kolme kuormaa änkesin Meganen konttiin, ja sillä olen päässyt varsin hyvin alkuun. Varsinainen minimalistinen ihanne, ja tähänkin asti mulla on ollut tarvittavia ja käytössä olevia vaatteita, astioita, elektroniikkaa, huonekaluja jne. suht vähän, vaikka monenlaista roinaa tietty kertynyt sukupolvien saatossa.
Pitkästä aikaa olen löytänyt myös ulkoilun ilon, kun ei tarvitse suihkun jälkeen rämpiä märät saappaat jalassa nihkeään sisäilmaan synkistelemään. 😂 Eikä kaikkialle tarvitse aina erikseen ns. lähteä ja ajaa 5-20km suuntaansa.
En tiedä itsekään vielä kaikkia tulevia yksityiskohtia, esim työjuttuihini liittyen, mutta kohta se kevät ja kesä taas on. No selvää toki on se, ettei niissä kauheasti tulevaisuutta ole, mutta pitää nyt katsoa mitä tekee. Eli toisin sanoen sorkitaan vähän joka suuntaan, toivotaan että jotain itselle edullista tapahtuu, ja jälkikäteen käsikirjoitetaan sopiva tapahtumaketju tukemaan lopputulosta ikäänkuin se olisi ollut plan A alunperinkin 😁Kiva kämppä sulla nykyään, eikä toi oma keuliva Silverado GM:n 6.2 twin-turbo-V8-dieselillä vie enää sitä yli 10 litraa dieseliä jokaikinen kerta kun piipahdan sun luona 😆
Mähän sanoin, että sä nyt voit käyttää sitä pysyvää El Plan päätöstä ihan eri mittakaavassa uhriutumiseen, loukkaantumiseen ja puolestaloukkaantumiseen kuin moni muu, ja hyvinhän se näytti toimivan 🤙
Olis munkin ehkä pitänyt vähän potkia sua persuksille silloin 2022 ja ohjata sut julkisen sektorin naisvaltaisten palvelujen piiriin, sen sijaan että yritit hoitaa asioita niiden insinöörituttujesi kanssa 🙄
Pitää tietää kenen kanssa asioi ja miten asiansa esittää, ja sä selkeesti oot sen verran nuorekkaan ja komean näköinen jätkä, sekä melkoinen ruuneperi, että ihmekös tuo jos hommat rullasi nyt näinkin smoothisti!
Toi on hyvä pointti minkä sanoit asioiden järjestyksestä 👍 Mäkin tiiän paljon jengii joilla on 99 ongelmaa, mut oon aina painottanut niille että asunto ensin, ja vasta sitten on vähänkään järkevät edellytykset paneutua elämän muihin osa-alueisiin.
Etkös sä hiljattain snäpännyt ettei sun tarvii nyt välttämättä syödä juuri tiettyä määrää Lricoja vain pitääksesi itsesi hikoilemasta ja siten välttää flunssaa siellä kosteassa sisäilmassa. Pienet reflat silloin tällöin nyt kuuluu kenen tahansa elämään, mut onhan se ny paljon kivempi ottaa puhdas tyynyliina kaapista ja käydä suihkussa, kuin taiteilla aknevoiteen kanssa ja kävellä paljain jaloin lumihangessa 😆👍
Ja täytyy sanoa, että moni muu olis kyllä luovuttanut jo paljon aiemmin, eli ei sua ainakaan yrittämisen puutteesta voi syyttää 👍 Ja eikös oo kätevää, että se nokipalo johtui kosteiden puiden poltosta kun se sun Uncle A ei antanut kunnon työrauhaa silloin toissa kesänä, ja oliko se nyt syyskuuta kun me heitettiin ne loput latoon 🤔 Tietty olisit sä voinut heinäseipäitäkin polttaa, mut nyt pääset paremmin uhriutumaan jos tilanne niin vaatii 😆 Ja olikos sulla viime vuonna niitä jotain tukien takaisinperintää, veromätkyjä yms. samalla viikolla kun lykkäsit Hondan paaliin ja nuohooja kielsi puuhellan käytön 🤔
Sä oot tehnyt parhaasi niillä korteilla mitä oot syntymässä ja elämän varrella saanut, mutta jossain se kipupiste menee jokaisella. Mut sullahan on ne kaikkein parhaimmat nuoruusvuodet vasta edessäpäin ja tukka kuin Alonsolla, niin nythän sun oma elämä oikeastaan vasta alkaa 👍 Eräänlainen "end of an era" mutta Penetratorsin tiimi on ja voi hyvin jatkossakin. 😃 Ei muuta kun Tiktakin Minne Vaan soimaan kuulokkeista ja Citikalla maximum attack päälle virtuaalisilla sorateillä 🦾
- Anonyymi
autot voivat hyytyä yllättäen keakwn kaiken arvaamattomasti, itse ajoin kerran, sellainen alikulku-juttu, ihmr vika tuli yhtäkkiä: katsoin että mitähän, niin katsoin_ kaasuttimen kurkussa oli tukkimassa suuri kokonainen jääkilmpale, sellainen sulasa pois kun antaa vaan auton seisoa hetken se jäämöhkö sulaa pois moottorin lämmöllä
Perjantaina oli -23 Meganen lämpömittarissa ja 451600km matkamittarissa. Käyntiin lähti kuin palmun alta, mutta meinasin joutua aika pahaankin tilanteeseen. 🥶 Ajoin 60kmh Vanhaa Tampereentietä kunnes vasemmalta tuli roska-auto kolmion takaa ilmeisesti jarrut lukossa, ja oikealta toinen roska-auto joka kääntyi ja ryhmittyi omalle kaistalleen, eli oikealle oli kovin vähän tilaa väistää. Millisekuntien päätös, että mitä tehdä, niin mä kepitin alaspäin kolmoselle ja kaasu pohjassa sujahdin kahden roska-auton välistä, ja koukkasin vasemmalle sen eteen. Jos olisin jarruttanut, niin olisin todennäköisesti jäänyt sen tulilinjalle tai vähintään aiheuttanut peräänajotilanteen takana olevan auton kanssa.
If in doubt, flat out!
- Anonyymi
sisä nyt 20,3 ulko -2,6 Celsiuksen asteina.
Eräs parannus automaattiseen sääkuvien ottajaan pitää tehdä kun päivä valkenee.
Tuo ottaa siis automaattisesti tunnin välein sääkuvan, tähän samaan kuvaan teipillä viriteltävä lämpömittari johonkin kulmaan jotta kuvaan tulee myös lämpötilat sitten.- Anonyymi
...EI teipillä paremmin alumiinilistasta kiinteämpi teline suoraan kameran eteen lämpömittari oikeaan yläkulmaan näkymään, alumiinilistalla helppo muotoilla iujeaab asebtiibm jyb ib nateriaalia joo noin.
Kaipa sitä pitäisi tännekin raapustaa jotain, että hengissä ollaan. Ei ole tullut juurikaan seurattua palstaa viime aikoina, mutta toisaalta en yhtään ihmettele vaikka meikäläisestä oltaisiin keskusteltukin jossain yhteydessä.
Muthan on voinut bongata ympäri ydinkeskustaa keräilemässä tyhjiä tölkkejä, ja ideana oli alunalkaen saada budjetti kasaan sen 452tkm ajetun Rellun katsastamiseen, mutta inflaatio ja nykyinen asumismuoto teki sen että arjen käyttörahaksi ne ennenpitkää meni, eikä autolle ole tällä hetkellä edes tarvetta.
Entinen työpaikkani / lapsuudenkotini ei kovinkaan kauaa ole enää mun murheeni. Koittakaa museoviraston ja ulosoton poijjaat pärjätä, mutta älkää paiskoko niitä ovia liian kovin. Muuten tippuu sisäkatosta pinkopahvit ja mineriittilaastit (=asbestia) silmille 😂
Mä olen viihtynyt varsin hyvin kaupungissa asuessa. Bussipysäkeillä, torilla jne. on tavannut aivan randomisti hyvinkin erilaisia ihmisiä ja kuullut jos mitä elämäntarinoita. Ja jännästi tämä jopa tukee mun raittiuspyrkimyksiä. Kun sen pahuksen Lrcan toleranssin kerran päästi nousemaan, niin maalla se oli niin helppoa jatkaa valitulla linjalla, mutta täällä tosiaan on suihku ja wc-pönttö lähellä 😁
Ja sikäli jos ketään kiinnostaa, niin Rellun saa parilla sadalla hakea pois, täynnä erilaisia sähkötyökaluja. Mutta tämä viesti ei lähtökohtaisesti ole myynti-ilmoitus joten ylläpito chill out bros.Alotus tammikuussa, mutta sopii hyvin tähän päivään, kylmää on.
Joo ihmettelinkin mihin olit hävinnyt. Ei muistaakseni kukaan susta mitään puhunu. Mä mainitsin kerran, kun puhuttiin kadonneista palstalaisista. Nyt on aika kato käyny. Ovatkohan kuolleet. Joku iso viikate täällä viuhuu ja vie juuri palstalaisia. Itekin oon joutunnu kirjottaan jo ikävän puolelle, kun täällä niin hiljaasta.
Sitä mä taisin siinä ihmetellä. Että miten saat aina kirjoitettua noin pitkiä tekstejä. Mulla kun ei oikein sanoja päästä tuu. En nyt sentäs oikeessa elämässä näin tuppisuu oo, mutta melkein. Että tämmöstä täällä kertonu, ettei tuu sanomista, että seläntakana puhun. Ei ollut tarkoitus, mutta kun olit vaan hävinnyt, niin ei voinu suoraankasn kysyy.
Mulla taas päinvastanen tilanne kun sulla, mun pitäs taas muuttaa mun lapsuuden kotitaloon. Sinne verstasta pikkuhiljaa sisustanut. Kun sais vaan oman kämpän myytyä. Mutta täällä vähänlaisesti ostajia.JeroP kirjoitti:
Alotus tammikuussa, mutta sopii hyvin tähän päivään, kylmää on.
Joo ihmettelinkin mihin olit hävinnyt. Ei muistaakseni kukaan susta mitään puhunu. Mä mainitsin kerran, kun puhuttiin kadonneista palstalaisista. Nyt on aika kato käyny. Ovatkohan kuolleet. Joku iso viikate täällä viuhuu ja vie juuri palstalaisia. Itekin oon joutunnu kirjottaan jo ikävän puolelle, kun täällä niin hiljaasta.
Sitä mä taisin siinä ihmetellä. Että miten saat aina kirjoitettua noin pitkiä tekstejä. Mulla kun ei oikein sanoja päästä tuu. En nyt sentäs oikeessa elämässä näin tuppisuu oo, mutta melkein. Että tämmöstä täällä kertonu, ettei tuu sanomista, että seläntakana puhun. Ei ollut tarkoitus, mutta kun olit vaan hävinnyt, niin ei voinu suoraankasn kysyy.
Mulla taas päinvastanen tilanne kun sulla, mun pitäs taas muuttaa mun lapsuuden kotitaloon. Sinne verstasta pikkuhiljaa sisustanut. Kun sais vaan oman kämpän myytyä. Mutta täällä vähänlaisesti ostajia.Juu en ole juurikaan jaksanut selailla palstaa enkä kirjoittaa omasta elämästä, mutta periaatteessa kaikki on ihan ok. Äitihän kuoli alkuvuodesta 2020, ja myönnetään että siinä 2020-2023 meni itsellä hiukan vihkoon oman elintason sopeuttaminen yksinasujan tuloihin.
Heh, kun mamma kuoli 2001, niin tulevan viiden vuoden aikana äiti myi kaksi kerrostaloasuntoa linja-autoaseman läheltä, viisi tonttimaata, ja 2010 pellot. Itsellä tässä viidessä vuodessa on ulosotossa jokunen tonni, niin ei Jethron tavoin sentään tarvinnut mihinkään Fuengirolaan paeta 😂 Sähkönhinta, pskat autot, veromätkyt. tukien takaisinperintää jne. niin tuli ostettua luottokortilla kaupasta yhtä sun toista. Eli kaikkihan on suhteellista 🤷♂️
Kaikkein eniten tässä harmittaa se, että mä kuvittelin yli 20 vuotta olevani jotain ylempää keskiluokkaa P**ttisilla, ja vasta nyt jengi on sanonut että mitään isännän statusta ei ole alunperinkään ollut 🤦♂️ No ei ole ollut ei, kun on ollut puolivillainen autoromuttamo ja soviteltu työmarkkinatuki tuloina, ennen sitä El Plan (eläke) päätöstä. Siinä missä ihan oikeat maajussit ajaa 250k€ traktoreilla ja puimureilla, ja arkiajot CLS-Mersulla 😂
Pitää vain tietää missä liigassa pelaa. Samalla suorituksella voit olla täysi nolla maaseudulla, ja toisaalta kaupungin komein ja etevin tölkkien löytäjä keskustassa. Tavallaan ihailtavaa solidaarisuutta meidän köyhien ja sairaiden kesken, että sain sätkäpapereja asunnottomalta naiselta pari viikkoa sitten kun juteltiin elämästä mukavia. 😃
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa903326Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei3342933Putin ei suostu tulitaukoon nyt kun Kurskin taistelut ovat kesken
ja venäjä on viimein päässyt niskan päälle, suuren ylivoiman turvin. Ukraina ilmeisesti suorittaakin taktista vetäytymi1911576Martinan firma haastettiin käräjille
Seiska: Martinan firma haastettiin käräjille, taustalla outo rahasotku.2421364Voi kulta rakas
Kyllä minäkin olen sinuun rakastunut. Oisit avautunut tunteistasi aiemmin niin ei tarvitsisi kiertoteitä kuulla tästä. �621292Miksi haluat satuttaa
Sillä tiedolla ettet välittäisi minusta vaikka se ei ole totta. Silti tiedän että rakastat minua edelleen. Niinkuin sano281051- 791017
- 741010
- 117980
- 72934