Nuorena aikuisena töitä

Anonyymi-ap

Miten ihmeessä löytää töitä ennen koulutusta? Korkeakoulu edessä, mutta pitäisi löytää ennen töitä, eikä mitään löydy. Ainoat vapaat paikat, joihin ei vaadita ajokorttia, tuntuvat olevan myyjän töitä. Olen hakenut useaa paikkaa, mutta hakuprosessi ei etene kovin pitkälle. Kerran pääsin haastatteluun asti ja muutamaan otteeseen piti ottaa haastatteluvideo itsestään (joka varmaan kysyttiin kaikilta hakijoilta), mutta paikkaa ei silti ole tullut. En ole sosiaalisesti lahjakkain, vaikka ottaisin mielelläni myyjänkin työn vastaan ja panostan aina hakemuksiini. Ehkä se kiusallisuus vaan välittyy sitten videon kautta.

Kova ahdistus työttömyydestä. Teen keikkatöitä, mutta vuoroja on niin vähän, ettei se auta, vaikka sentään jotain saa CV:hen. Koen paljon häpeää ja riittämättömyyttä, ja kielteiset vastaukset työnhaussa meinaa viedä kaiken optimistisuuden. Pelottaa edes lähettää hakemus, koska kielteisen vastauksen tultua itsetunto yhä laskee. Mitä tässä tehdä? :( Minkä tyylisiä töitä voisi edes saada? Mikä vaan kelpaisi.

24

362

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Älä huoli.

      Töitä ei löydy koulutuksen jälkeenkään

      Töitä ei löydy useammankaan koulutuksen jälkeen.

      Ja jos töitä löytyy sitten ei löydy palkkaa. Tai sitten ei löydy tarpeeksi työtunteja. Joskus jos erehdyt vuorkafirman heittopussiksi jopa työpaikan maantieteellinen löytäminen voi olla vaikeaa.

      Asiallisia fiksuja toimivia työyhteisöjä vasta onkin vaikea löytää.

      • Anonyymi

        😍😋😍😋😍😋😍😋😍

        😋 ­­N­­y­­m­­­f­­­o­­­m­­a­­­a­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#18202920

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Miksi sinä olet häpeää?

      Häpeä on yksin suomalaisten mulkkujen työnantajien.

    • Anonyymi

      Vai että oikein videoesittelyä vaadittiin? Supermalliksiko olet hakemassa?

      Mitä työtä hait? Siivous? Jotain muut hanttihommaa? Tämän kaupungin Stockmanninkaan myyjät eivät taatusti ole saaneet työpaikkaa haastatteluvideon perusteella.

      Ja suomalainen työnantaja VAATII ylimielinen nokka pystyssä.

      Se VAATII työnhakijalta DNA testejä myöten kaiken informaation mitä työnhakijasta vain voi saada. Kun on huutava työvoimapula joka alalla.

      Suomalainen työnantaja on osoittanut vuosikymmenestä toiseen olevansa 100% itsekäs vaativainen kusipää oli ala mikä tahansa. Suomalainen aivokääpiö työnantaja kuvittelee olevansa Jumala jopa työvoimapulan aikana.

      Työvoimapulan aikana sinä olet työnhakijana se joka VAATII. Myös silloin kun sinulla ei ole koulutusta tai työkokemusta. Myös kouluttamaton ja työkokematon uhraa leijonan osan omista henkilökohtaisista resursseistaan työntekoon. On aivan käsittämätöntä paskaa olettaa että koulutamatonta ja työkokematonta voidaan kohdella työmarkkinoilla miten tahansa. Kouluttamattomuus ja työkokemuksen puute ei ole mikään syy olla VAATIMATTA vastiketta omasta työpanoksesta.

      Sinä vaadit työnantajalta tietoa mitä työnantajalla on sinulle TARJOTTAVAA koska työnantaja kärsii kovasti työvoimapulasta ja tekee hiki päässä hartiavoimin töitä sen eteen että saisi HOUKUTELTUA TYÖVOIMAA ja että saisi TYÖVOIMAN PYSYMÄÄN TÖISSÄ MOTIVOITUNEENA.

      Missä ovat kaikki tällaiset työnantajat Suomessa?

      Ei missään.

      • Anonyymi

        Ainakin yksi rekrytointifirma teettää kaikilla videon.


      • Anonyymi

        Jalkamalliksi hakemassa. En käy Stockmannilla hakemassa aallon maljakoita, vaan päällä parempaa Seppälää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin yksi rekrytointifirma teettää kaikilla videon.

        Näihin en tule ikinä hakemaan periaatteen ja yksityisyyden takia. Mitä tapahtuu videoille, kuka näitä katselee ja voiko olla varma ettei video leviä eteenpäin.


    • Anonyymi

      Missä ovat suomalaisten työnantajien työpaikkojen esittelyvideot?

      Huutavan työvoimapulan aikana työnantajien tietenkin tulee itse tehdä esittelyvideot joissa esitellään yritys tai julkisen puolen työpaikka, mikä on palkkaus ja mitä työ pitää sisällään, mitä tarjottavaa työnantajalla on työntekijöille, miltä työnantajan naamavärkki näyttää. Että voimme työnhakijoita arvioida itse onko työpaikka resurssiemme uhraamisen arvoinen jotta voimme sitä vapaasti valita kannattaako tuollaiseen työhön tuhlata aikaa ja energiaa.

      Sitten kun kaikki halukkaat hakijat tietenkin tulevat valituiksi kaikkiin hakemiinsa tehtäviin koska on tosiaan huutava työvoimapula, voimme myöhemmin tarkistaa työpaikan esittelyvideosta kuinka totuudenmukainen olivat väitteet työpaikasta jota mainostettiin.

    • Anonyymi

      Kiitos vastauksista. Tosiaan nää haastatteluvideot näyttää olevan osana tätä moniportaista haastatteluprosessia nykyisin niin monessa paikkaa.. Onhan se henkisesti turhauttavaa varsinkin silloin, kun pääsee pitkälle haastatteluprosessissa ja osallistuu neljän tunnin ryhmähaastatteluun vain saadakseen tietää, ettei valinta kohdistunut minuun tällä(kään) kertaa.

      Onneksi itse pidän kiinni edes toivonpilkkeestä, että tulevaisuudessa löytyisi töitä koulutuksen ohella eri paikkakunnalla ja toivottavasti sen jälkeenkin. Edes hetkellisen työttömyyden aikana tajuaa, miten hankalaa työllistyminen oikeasti voi olla, ja että suurin osa työttömistä ei todellakaan tahallaan elä valtion rahoilla työttömänä (vaikka itselläni ei vielä työttömysturvaa tulekaan)..

      Ap

    • Anonyymi

      No, tässä vastaus, kuka ne työt saa. Tämän tekstin kirjoittaja valittiin 8 eri työpaikkaan viime vuonna. Perustelut hyvä myyvä hakemus, pitkä työkokemus ja onnistunut haastattelu. Yksi työnhaku oli juurikin videon tekeminen. Hyvä tyyppi tulee valituksi, kun osaa puhua oikeat asiat.

      Sitten vaan ilmoittelemaan työnantajalle, ettei tulekaan töihin tai lopettaa kuukauden parin päästä, kun löytyy parempipalkkainen työ. Useimmiten työt loppui huonoon johtamiseen. Ei vaan jaksanut katsoa sitä touhua, miten huonosti hommat hoidettiin. Jäljelle jäi erinomaisen kivat pomot ja hyväpalkkainen työ.

      Työpaikkailmoitusten tekijöiden ja haastattelijoiden vedättäminen jatkuu edelleen. Voisivat valehdella vähemmän työpaikkailmoituksissa ja maksaa parempaa palkkaa! Oikeasti työn todelinen luonne paljastuu - valitettavasti - usein vasta työpaikalla.

      • Anonyymi

        Huom. Siirtyminen vanhasta työpaikasta uuteen helpottaa kummasti valitukdi tulemista. Kaikki valinnat ilman suosittelijoita.

        Ehkä ap voisi yrittää löytää työn, josta saa hyvän suosittelijan. Ihan mikä vain työ.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huom. Siirtyminen vanhasta työpaikasta uuteen helpottaa kummasti valitukdi tulemista. Kaikki valinnat ilman suosittelijoita.

        Ehkä ap voisi yrittää löytää työn, josta saa hyvän suosittelijan. Ihan mikä vain työ.

        Pitäisi ehdottomasti kiinnittää enemmän huomiota suosittelijoihin — voisin kysyä esim. nykyisestä keikkatyöpaikasta, vaikkei se mikään huippuluokan työ todellakaan ole.

        Kiitos muuten, kun kerroit perustelut sun valitsemiseen. Jos itselläni olisi vielä pidempi työkokemus, niin toki se varmasti auttaisi, ja kenties ekstroverttisempi persoona, varsinkin mitä tulee asiakaspalvelutyötä hakiessa. Olen vielä suht. nuori, 19v, joten peli ei ole täysin menetetty.

        Ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huom. Siirtyminen vanhasta työpaikasta uuteen helpottaa kummasti valitukdi tulemista. Kaikki valinnat ilman suosittelijoita.

        Ehkä ap voisi yrittää löytää työn, josta saa hyvän suosittelijan. Ihan mikä vain työ.

        No onhan minulla suosittelijoita, mutta ne on pääosin ajalta ekr. Siis ennen kuin pistivät mut uusimaan peruskoulun. Jos laitan oman nimeni suosittelijaksi, osoittaa se ehkä ulospäin ylimielisyyttä, mutta toisaalta kukaan muu ei pysty edes millään lailla arvioimaan, mitä mä olen tehnyt ja saavuttanut vaikka muu CV olisi millainen tahansa.


      • Anonyymi

        Hyvä tyyppi tulee valituksi?

        Ovatko suomalaiset työpaikat täynnä hyviä tyyppejä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä tyyppi tulee valituksi?

        Ovatko suomalaiset työpaikat täynnä hyviä tyyppejä?

        Mä en ole hyvä tyyppi, en mene töihin kavereita hakemaan. Meen tekemään työt. Ja koitan olla ystävällinen siinä samalla. Jos ei arvosteta, niin en voi mitään! Ajan edistyksen junalla ja välillä rapatessa roiskuu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä en ole hyvä tyyppi, en mene töihin kavereita hakemaan. Meen tekemään työt. Ja koitan olla ystävällinen siinä samalla. Jos ei arvosteta, niin en voi mitään! Ajan edistyksen junalla ja välillä rapatessa roiskuu!

        Oikeasti pitäisi pitkän uran tehneiden antaa paikkansa nuorille. Niin tekisi moni, jos se sallittaisiin. Kun ei kaikille riitä töitä, niin olisi vähintäänkin kohtuullista miettiä, kenelle työpaikat annetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeasti pitäisi pitkän uran tehneiden antaa paikkansa nuorille. Niin tekisi moni, jos se sallittaisiin. Kun ei kaikille riitä töitä, niin olisi vähintäänkin kohtuullista miettiä, kenelle työpaikat annetaan.

        No en tiedä työn antamisesta, mut mun kohdalla tein töitä jo ollessani vasta harjoittelussa. Että työpaikkoja on ollut enemmän kuin CV:ssä näkyy. Lisäksi olen joutunut jo asiakaspuolella tekemään sen sortin valvontaa, joka minulle ei olisi millään tapaa kuulunut. Muissakin organisaatioissa työskennelleenä mietin, miten tuollaista voi tapahtua ja koskee siis eri osastoja ja aloja. Ja kai siksi haluaisin omalta osaltani vaikuttaa siihen, että jatkossa niin ei käy kenellekään muulle. Mutta oman firman kannattavuus on heikoilla kantimilla sattuneesta syystä.

        Yllä olevaan asiaan lisäten, olen myös erityisen huolissani siitä, että ei ole menetelmiä, joilla hiljasta tietoa kerätään ja näiden vanhempien eläköityessä häviää paljon arvokasta tietoa.


    • Anonyymi

      Oikeasti pitää vain vääristellä työhakemus tosi upeaksi juuri työpaikkailmoituksen hakua vastaavaksi. Sen tavoite on vain päästä haastatteluun. Haastattelussa pitää olla tosi innostunut ja selvittää kaikki mahdollinen työstä ja firmasta etukäteen. Etenkin pitää mielistellä haastateltavia. Kiittää tosi hyvästä haastattelusta ja olla tosi iloinen, että sai jutella superkivojen haastateltavien kanssa. Aika hyvin toimii imartelu.

      • Anonyymi

        Mä olen oikeesti halunnut kaikki työpaikat, joissa olen ollut haastattelussa elämäni aikana. Ei ole tarvinnut valehdella. Työnhakutaitoja mun pitäis kehittää, päivittää CV ja päättää mitä mä haluan ja voin tehdä tulevaisuudessa ja selvittää mitä paikkoja on saatavilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä olen oikeesti halunnut kaikki työpaikat, joissa olen ollut haastattelussa elämäni aikana. Ei ole tarvinnut valehdella. Työnhakutaitoja mun pitäis kehittää, päivittää CV ja päättää mitä mä haluan ja voin tehdä tulevaisuudessa ja selvittää mitä paikkoja on saatavilla.

        Cv ja hakemus kirjoitetaan jokaiseen työpaikkaan erikseen haettua paikkaa vastaavaksi.


    • Anonyymi

      Pitää olla suhteita, maksaa työnantajalle siitä että voi käydä töissä ja kuulua oikeiseen puolueeseen...

    • Anonyymi

      Nyt tulee sinulle oikea vastaus. Työnhakumessut. Työkkäri järjestää. Siellä yleensä rekry henkilökohtaisesti paikalla ja kilpailu puuttuu. Saat usein sovittua heti haastattelun. Lisäksi sinulla on työkokemusta.

      Lannistuminen kertoo, että olet tosissasi.

      • Anonyymi

        Hei kiitos tästä tiedosta! :) Mun pitää kattoo, jos tollaseen pääsis osallistumaan.
        Ap


    • Anonyymi

      Hanki vartijan pätevyys ja olet nopeasti ostoskeskuksessa, marketissa, pikkukaupassa, burger-ravintolassa, kirjastossa jne vartiana.

      Hanki pysäköintivalvojaksi kapungin keskustaan, ei tarvitse ajokorttia, koska työ on keskustan alueiden pysäköintivalvontaa kävellen.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      415
      1740
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      176
      1370
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1368
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1285
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1036
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      946
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      910
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      881
    9. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      866
    10. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      114
      859
    Aihe