Onko hellareilla käsitystä asiasta?
Vaikuttaako miesten homoseksuaalisuus asiaan?
Pääsikö Parhami ja Olseni taivaaseen?
85
374
Vastaukset
- Anonyymi
Jeesus sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: publikaanit ja portot menevät ennen teitä Jumalan valtakuntaan.
- Anonyymi
🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒
❤️ Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#18204536
🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞
- Anonyymi
Keitä he olivat?
- Anonyymi
Taivaassa on vain uskossa Jeesukseen Kristukseen kuolleita ihmisiä.
Mikäli Parhami ja Olsen olivat kuollessaan uskossa Jeesukseen Kristukseen,
he olivat saaneet syntinsä anteeksi Jeesukselta. Silloin Jeesus otti
heidät vastaan taivaaseen koska heillä ei ollut syntiä, josta tuomita
kadotukseen.
Ihmisen suurin ja vakavin sielun kadottava synti on Jeesuksen Kristuksen
hylkääminen. Koska Jumala, Isä, on ja asuu Jeesuksessa Kristuksessa,
Jeesuksen hylkäävä ihminen hylkää Hänessä Isä Jumalan. Siksi
Jeesuksen hylkäävä ihminen joutuu kadotukseen, pois Herrasta ja
Hänen kirkkaudestaan. Ihminenhän itse hylkäsi pelastuksensa Jeesuksessa.
Häneen uskominen ja Hänen vastaan ottaminen pelastaa.
Pelastusta ei ratkaise se miten hyvä tai paha ihminen on ollut.
Pelastuksen ratkaisee se, mikä suhde ihmisellä on kuolinhetkellä
Jumalaan. Pelastuksemme kannalta on siis ratkaisevaa se, mikä sinä
ja minä OLEMME kuolinhetkellämme, ei se, mitä me OLIMME
joskus aikaisemmin.
https://www.jumala-kanssamme.se/439641483/452518368
https://www.jumala-kanssamme.se/439625207/439627421
Mvh J - K- Anonyymi
Taas näitä lapsellisuuksia, jotka voivat johtaa synneissä elämiseen.
Sinä raukka siirrät koko pelastumisen ihmisen kuolinhetkeen, eli ihmis elon loppuun.
Mutta miten Jumala ja Hänen Sanansa asiaan suhtautuvat ?
Ps. 95:8 "Älkää paaduttako sydäntänne, niinkuin Meribassa, niinkuin Massan päivänä erämaassa,
Hepr. 3:8 Älkää paaduttako sydämiänne, niinkuin teitte katkeroituksessa, kiusauksen päivänä erämaassa,
Hepr. 3:15 Kun sanotaan: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne, niinkuin teitte katkeroituksessa",
Hepr. 4:7 niin hän taas määrää päivän, "tämän päivän", sanomalla Daavidin kautta niin pitkän ajan jälkeen, niinkuin ennen on sanottu: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne".
7 Sentähden, niinkuin Pyhä Henki sanoo: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä,
8 Älkää paaduttako sydämiänne, niinkuin teitte katkeroituksessa, kiusauksen päivänä erämaassa,
9 jossa teidän isänne minua kiusasivat ja koettelivat, vaikka olivat nähneet minun tekojani neljäkymmentä vuotta;
10 sentähden minä vihastuin tähän sukupolveen ja sanoin: 'Aina he eksyvät sydämessään'; mutta he eivät oppineet tuntemaan minun teitäni;
11 ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni'."
12 Katsokaa, veljet, ettei vain kenelläkään teistä ole paha, epäuskoinen sydän, niin että hän luopuu elävästä Jumalasta,
13 vaan kehoittakaa toisianne joka päivä, niin kauan kuin sanotaan: "tänä päivänä", ettei teistä kukaan synnin pettämänä paatuisi;
14 sillä me olemme tulleet osallisiksi Kristuksesta, kunhan vain pysymme luottamuksessa, joka meillä alussa oli, vahvoina loppuun asti.
15 Kun sanotaan: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne, niinkuin teitte katkeroituksessa",
16 ketkä sitten, vaikka kuulivat, katkeroittivat hänet? Eivätkö kaikki, jotka olivat Mooseksen johdolla lähteneet Egyptistä?
17 Mutta keihin hän oli vihastunut neljäkymmentä vuotta? Eikö niihin, jotka olivat syntiä tehneet, joiden ruumiit kaatuivat erämaahan?
18 Ja keille hän vannoi, etteivät he pääse hänen lepoonsa? Eikö tottelemattomille?
19 Ja niin me näemme, että he epäuskon tähden eivät voineet siihen päästä.
Eli Herra ja Pyhä Henki kehoittavat TÄNÄ PÄIVÄNÄ toimimaan, eikä vasta kuolin vuoteella !
Siis kuten sinun lapsellinen sanomasi taas kerran oli, vaikka itse et sitä sellaiseksi tajunnutkaan Mvh J - K / alias Jaikali ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä raukka siirrät koko pelastumisen ihmisen kuolinhetkeen, eli ihmis elon loppuun.
Ps. 95:8 "Älkää paaduttako sydäntänne, niinkuin Meribassa, niinkuin Massan päivänä erämaassa,
Hepr. 3:8 Älkää paaduttako sydämiänne, niinkuin teitte katkeroituksessa, kiusauksen päivänä erämaassa,
Hepr. 3:15 Kun sanotaan: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne, niinkuin teitte katkeroituksessa",
Hepr. 4:7 niin hän taas määrää päivän, "tämän päivän", sanomalla Daavidin kautta niin pitkän ajan jälkeen, niinkuin ennen on sanottu: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne".
7 Sentähden, niinkuin Pyhä Henki sanoo: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä,
8 Älkää paaduttako sydämiänne, niinkuin teitte katkeroituksessa, kiusauksen päivänä erämaassa,
9 jossa teidän isänne minua kiusasivat ja koettelivat, vaikka olivat nähneet minun tekojani neljäkymmentä vuotta;
10 sentähden minä vihastuin tähän sukupolveen ja sanoin: 'Aina he eksyvät sydämessään'; mutta he eivät oppineet tuntemaan minun teitäni;
12 Katsokaa, veljet, ettei vain kenelläkään teistä ole paha, epäuskoinen sydän, niin että hän luopuu elävästä Jumalasta,
13 vaan kehoittakaa toisianne joka päivä, niin kauan kuin sanotaan: "tänä päivänä", ettei teistä kukaan synnin pettämänä paatuisi;
14 sillä me olemme tulleet osallisiksi Kristuksesta, kunhan vain pysymme luottamuksessa, joka meillä alussa oli, vahvoina loppuun asti.
15 Kun sanotaan: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne, niinkuin teitte katkeroituksessa",
16 ketkä sitten, vaikka kuulivat, katkeroittivat hänet? Eivätkö kaikki, jotka olivat Mooseksen johdolla lähteneet Egyptistä?
17 Mutta keihin hän oli vihastunut neljäkymmentä vuotta? Eikö niihin, jotka olivat syntiä tehneet, joiden ruumiit kaatuivat erämaahan?
18 Ja keille hän vannoi, etteivät he pääse hänen lepoonsa? Eikö tottelemattomille?
Eli Herra ja Pyhä Henki kehoittavat TÄNÄ PÄIVÄNÄ toimimaan, eikä vasta kuolin vuoteella !
Siis kuten sinun lapsellinen sanomasi taas kerran oli, vaikka itse et sitä sellaiseksi tajunnutkaan Mvh J - K / alias Jaikali !Ihmisen pelastuksessa on kysymys siitä mikä hänen suhteensa
Jumalaan on kuolinhetkellä tai ylöstempauksen hetkellä, ei
se mitä hän on joskus aikaisemmin ollut. Tämä on Raamatussa
justiinsa niin.
Ihminen pelastuu uskon kautta USKOSSA Jeesukseen Kristukseen.
Ihmisen tulee siis olla uskossa Jeesukseen kuolinhetkellään.
Vaikka hän olisi ollut metsän peto mutta kääntyy muutama
sekunti ennen kuolemaansa Jeesuksen puoleen, hän saa armon
ja pelastuu Jumalan luokse.
Usko Jeesukseen ei vie ihmistä syntielämään koska uskossa olevaa¨
ihmistä Jumalan armo kasvattaa. Armo ei vie syntiin vaan Kristukseen.
Armon kokenut ihminen rakastuu armon antajaan ja tahtoo elää
Hänelle mieleistä elämää.
Laki saa aikaan vihaa mutta armo rakkautta.
Taivaassa on monia yllätyksiä, ihmisiä, joita kukaan ei uskoisi
siellä olevan koska ihminen näkee ulkomuodon, mutta Jumala
katsoo sydämeen ja näkee sydämen.
Tahdotko lukija pelastua, käännyt Jeesuksen puoleen ja
pyydä syntisi anteeksi.
https://www.jumala-kanssamme.se/439641483/439646560
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmisen pelastuksessa on kysymys siitä mikä hänen suhteensa
justiinsa niin.
pyydä syntisi anteeksi.
Mvh J - KPiti laitaa linkki hyvään hengelliseen lauluun, jossa
on sanomaa meille kaikille, mutta varsinkin niille,
jotka eivät katso itseään arvolliseksi ikuiseen elämään.
Ps. 40:12 "Sinä, Herra, älä sulje minulta laupeuttasi,
sinun armosi ja totuutesi varjelkoon minua aina"
Hoosea 6:6 "Sillä laupeutta minä haluan enkä uhria, ja
Jumalan tuntemista enemmän kuin polttouhreja"
Matt 9:13 "Mutta menkää ja oppikaa, mitä tämä on: 'Laupeutta
minä tahdon enkä uhria'. Sillä en minä ole tullut kutsumaan
vanhurskaita, vaan syntisiä.""
Luuk 10:36-37 Kuka näistä kolmesta sinun mielestäsi osoitti
olevansa sen lähimmäinen, joka oli joutunut ryövärien käsiin?"
Hän sanoi: "Se, joka osoitti hänelle laupeutta". Niin Jeesus sanoi
hänelle: "Mene ja tee sinä samoin"
https://www.youtube.com/watch?v=AvePd8qEsS0
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis kuten sinun lapsellinen sanomasi taas kerran oli, vaikka itse et sitä sellaiseksi tajunnutkaan Mvh J - K / alias Jaikali !>>>Taas näitä lapsellisuuksia,<<<
Kiitos rohkaisusta ja tunnustuksesta Luuk 10:21
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmisen pelastuksessa on kysymys siitä mikä hänen suhteensa
justiinsa niin.
pyydä syntisi anteeksi.
Mvh J - KSinä raukka pudotat PALJON pois Raamatun opetusta, tuolla yksipuolisella lukemisellasi !
Sana sanoo myös näin:
26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
Miksi sinä Mvh J - K / alias Jaikali sivuutat ja ohitat nämä kaikki vakavat varoitukset järjestäin ??? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Piti laitaa linkki hyvään hengelliseen lauluun, jossa
on sanomaa meille kaikille, mutta varsinkin niille,
jotka eivät katso itseään arvolliseksi ikuiseen elämään.
Ps. 40:12 "Sinä, Herra, älä sulje minulta laupeuttasi,
sinun armosi ja totuutesi varjelkoon minua aina"
Hoosea 6:6 "Sillä laupeutta minä haluan enkä uhria, ja
Jumalan tuntemista enemmän kuin polttouhreja"
Matt 9:13 "Mutta menkää ja oppikaa, mitä tämä on: 'Laupeutta
minä tahdon enkä uhria'. Sillä en minä ole tullut kutsumaan
vanhurskaita, vaan syntisiä.""
Luuk 10:36-37 Kuka näistä kolmesta sinun mielestäsi osoitti
olevansa sen lähimmäinen, joka oli joutunut ryövärien käsiin?"
Hän sanoi: "Se, joka osoitti hänelle laupeutta". Niin Jeesus sanoi
hänelle: "Mene ja tee sinä samoin"
https://www.youtube.com/watch?v=AvePd8qEsS0
Mvh J - KSiis "maitoa maitoa maitoa............." !
Muuta sinulta Mvh J - K / alias Jaikali ei löydy !
Etkä sinä itse muuta suostu vastaanottamaan ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis kuten sinun lapsellinen sanomasi taas kerran oli, vaikka itse et sitä sellaiseksi tajunnutkaan Mvh J - K / alias Jaikali !No, kuuletko ite- että kerkiät parannukseen. Jätä toisten panettelu ja kaho ite etteesi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>Taas näitä lapsellisuuksia,<<<
Kiitos rohkaisusta ja tunnustuksesta Luuk 10:21
Mvh J - KLuukas 1021 Sillä hetkellä hän riemuitsi Pyhässä Hengessä ja sanoi: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille. Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt.
Tähänkin löytyy Raamatusta selvennys ymmärtämättömille lapsille !
1. Kor. 14:20 Veljet, älkää olko lapsia ymmärrykseltänne, vaan pahuudessa olkaa lapsia; mutta ymmärrykseltä olkaa täysi-ikäisiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, kuuletko ite- että kerkiät parannukseen. Jätä toisten panettelu ja kaho ite etteesi.
Totuuden kertominen ei ole penettelua.
Toki se voi ahdistaa väärin toimivaa, jopa kovastikin, mutta väärin se ei ole !
Ja jos olen jossain kirjoittanut valhetta, niin näytä se toteen, tai lopeta omat syyttelysi !
Joh. 18:23 Jeesus vastasi hänelle: "Jos minä pahasti puhuin, niin näytä toteen, että se on pahaa; mutta jos minä puhuin oikein, miksi minua lyöt?" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä raukka pudotat PALJON pois Raamatun opetusta, tuolla yksipuolisella lukemisellasi !
Sana sanoo myös näin:
26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
Miksi sinä Mvh J - K / alias Jaikali sivuutat ja ohitat nämä kaikki vakavat varoitukset järjestäin ???>>>26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme
totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,<<<
Sinä repäiset Raamatusta irti jakeen jota sinä käytät syyllistämään
vilpittömiä ihmisiä. Tiedätkö sinä mistä tuossa jakeessa on kysymys?
Minä en tiennyt ennen kuin eräs hengellinen Sanaa tunteva uskova
sen minulle kertoi. Siksi olen kertonut sivustollani mistä siinä on kyse.
Me uskovatkaan emme tiedä kaikkea ennen kuin Jumala meille
kertoo. Paljon on meille tietämättömiä ja käsittämättämättömiä
Jumalan asioita. Onko Jumala kertonut sinulle tämän asian?
Tahdotko tietää? Ole hyvä!
https://www.jumala-kanssamme.se/439641483/439645359
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme
totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,<<<
Sinä repäiset Raamatusta irti jakeen jota sinä käytät syyllistämään
vilpittömiä ihmisiä. Tiedätkö sinä mistä tuossa jakeessa on kysymys?
Minä en tiennyt ennen kuin eräs hengellinen Sanaa tunteva uskova
sen minulle kertoi. Siksi olen kertonut sivustollani mistä siinä on kyse.
Me uskovatkaan emme tiedä kaikkea ennen kuin Jumala meille
kertoo. Paljon on meille tietämättömiä ja käsittämättämättömiä
Jumalan asioita. Onko Jumala kertonut sinulle tämän asian?
Tahdotko tietää? Ole hyvä!
https://www.jumala-kanssamme.se/439641483/439645359
Mvh J - KTuo jonkun sepustus oli omasta päästä keksitty !
Eikä tuon Raamatunkohdan selitys ole todellakaan noin suppea kuten haluat antaa ymmärtää.
On monen monta tapaa luopua Jumalasta / Jeesuksesta !
Yksi tapa on juuri ytimekkäästi sanottu tuossa, eli TAHALLAAN synnin tekeminen, välittämättä seuraamuksista, eli PAATUNUT uskova !
Sen PAATUMUKSEN ja siten TAHALLISEN synnin teon vuoksi on moni menettänyt pelastuksensa ja menettää yhä !!!
Mutta tämän sinä tahdot nyt kiistää, vaikka asia on monen monessa Raamatun kohdassa kerrottu todella selvästi ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo jonkun sepustus oli omasta päästä keksitty !
Eikä tuon Raamatunkohdan selitys ole todellakaan noin suppea kuten haluat antaa ymmärtää.
On monen monta tapaa luopua Jumalasta / Jeesuksesta !
Yksi tapa on juuri ytimekkäästi sanottu tuossa, eli TAHALLAAN synnin tekeminen, välittämättä seuraamuksista, eli PAATUNUT uskova !
Sen PAATUMUKSEN ja siten TAHALLISEN synnin teon vuoksi on moni menettänyt pelastuksensa ja menettää yhä !!!
Mutta tämän sinä tahdot nyt kiistää, vaikka asia on monen monessa Raamatun kohdassa kerrottu todella selvästi !>>>Tuo jonkun sepustus oli omasta päästä keksitty !<<<
Et siis tiedä? Et tiedä koska et tahdo tietää?
Siksikö Jumala ei ole kertonut eikä kerro?
https://www.youtube.com/watch?v=Zl_8shilomU
https://www.youtube.com/watch?v=Uq5rwkg_g80
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>Tuo jonkun sepustus oli omasta päästä keksitty !<<<
Mvh J - KMinä suorastaan rakastan hengellisiä lauluja.
Varsinkin lauluja, jotka uskova laulaa Pyhässä Hengessä.
Löysin nyt tällaisen laulun, joka sopii tähän.
Sanoitus vähän muutettu mutta soppii erittäin hyvin.
Kiitos!
https://www.youtube.com/watch?v=-rp47TiqxK4
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä suorastaan rakastan hengellisiä lauluja.
Kiitos!
Mvh J - KTämä "Ristin tietä" laulu soi päässäni ja huuliltani
kohta uskoontuloni jälkeen. Lauloin sitä työni
lomassa ja olin siunattu. Tästä laulusta on monta
erilaista esitystä ja sovitusta You Tubessa.
Itse pidän tästä reippaasta sovituksesta Tässä yksi
https://www.youtube.com/watch?v=mkqM_iuhy2E
Mvh J K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>Tuo jonkun sepustus oli omasta päästä keksitty !<<<
Mvh J - KRaamatun mukaan sydämen paatumus johtaa lopulta luopumukseen !
Tämän perus asian sinä haluat kiertää / kiistää !
Ja noita omia sepustuksia on paljon, ja sinä raukka imet ne itseesi (imeväinen) kykenemättä itse niitä arvioimaan.
Ja nytkin selvisi se, että et ollut tuotakaan itse saanut, vaan matkit sen joltain ihmiseltä suoraan ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä suorastaan rakastan hengellisiä lauluja.
Kiitos!
Mvh J - KTuo kantrirenkutus ei ollut Hengellinen, eikä sitä laulettu Hengessä !
Väärät sanatkin...
Mutta sinulle menee läpi, kuin väärä raha.
No, en sitä yhtään ihmettele.
- Anonyymi
Ja Mvh J - K / alias Jaikali !
Mitä Sana / Jumala sanookaan ?
1. Korinttolaiskirje 6
9 Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset,
10 eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.
Vai tiedätkö sinä varmasti sen, että kyseiset henkilöt luopuivat julkisesti ja eteenkin sydämessään homoudestaan ?
Tämä sinun asenteesi ja siten touhusi on tätä liberaaliteologiaa, joka sallii jopa julkisen väärin toimimisen seurakunnissa, ketään ei tuomita, eikä seurakuntakuria saa harjoittaa, vaikka se on selvääkin selvemmin ohjeistettu Sanassa:
1. Korinttolaiskirje 5
9 Minä kirjoitin teille kirjeessäni, ettette seurustelisi huorintekijäin kanssa;
10 en tarkoittanut yleensä tämän maailman huorintekijöitä tai ahneita tai anastajia tai epäjumalanpalvelijoita, sillä silloinhan teidän täytyisi lähteä pois maailmasta.
11 Vaan minä kirjoitin teille, että jos joku, jota kutsutaan veljeksi, on huorintekijä tai ahne tai epäjumalanpalvelija tai pilkkaaja tai juomari tai anastaja, te ette seurustelisi ettekä söisikään semmoisen kanssa.
12 Sillä onko minun asiani tuomita niitä, jotka ovat ulkopuolella? Ettekö tekin tuomitse vain niitä, jotka ovat sisäpuolella?
13 Mutta ulkopuolella olevat tuomitsee Jumala. "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha."
Ja kuten TAAS saat huomata, niin Paavalin nuhtelut Korinton Seurakunnalle sopivat taas kerran kuin nenä päähän niin hellereille kuin samalla myös sinulle Mvh J - K / alias Jaikali !- Anonyymi
Viärä ja viärä, viärä ja viärä. Kuis se viärä voe olla, mutkallako kui sieki.
Sie se oekeen viärällään olet. Ihan tuomarileikkiä leikkii.... Kenen luvalla,?
Ottooo luvatta kirjootukset ja varastaa ne kääättöösä, johon tämä Herra ei ole antanut mittee luppoo. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viärä ja viärä, viärä ja viärä. Kuis se viärä voe olla, mutkallako kui sieki.
Sie se oekeen viärällään olet. Ihan tuomarileikkiä leikkii.... Kenen luvalla,?
Ottooo luvatta kirjootukset ja varastaa ne kääättöösä, johon tämä Herra ei ole antanut mittee luppoo.Totuuden kertominen ei ole penettelua.
Toki se voi ahdistaa väärin toimivaa, jopa kovastikin, mutta väärin se ei ole !
Ja jos olen jossain kirjoittanut valhetta, niin näytä se toteen, tai lopeta omat syyttelysi !
Joh. 18:23 Jeesus vastasi hänelle: "Jos minä pahasti puhuin, niin näytä toteen, että se on pahaa; mutta jos minä puhuin oikein, miksi minua lyöt?"
- Anonyymi
Helluntakaste ei pelasta ja ratkaise syntikysymystä.
- Anonyymi
Vastako sinä sen hokasit.???? Siksihän ne puhhuukin Raamatusta, ei sakaramenttein Mitrha uskonnnon satuja, kuten työ ja voi kun ootte sitoneeet itsenne pakanuuden yleisuskonnon sitteisiin. Otaha kirjat historiasta - tässä Mitrha- uskonnosta , se kertoo juuri sinun alttarisi pakanallisuuden. Sitäkö pitäis kumartaa. Pois se,
- Anonyymi
1. Kor. 6:9
Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset.- Anonyymi
Tuommoisia jotkut ihmiset ovat olleet ennen peson vastaanottamistaan.
9 Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset,
10 eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.
11 Ja tuommoisia te olitte, jotkut teistä; mutta te olette vastaanottaneet peson, te olette pyhitetyt, te olette vanhurskautetut meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä. ( 1Kor 6)
Uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta ihminen muuttuu.
3 Olimmehan mekin ennen ymmärtämättömiä, tottelemattomia, eksyksissä, moninaisten himojen ja hekumain orjia, elimme pahuudessa ja kateudessa, olimme inhottavia ja vihasimme toisiamme.
4 Mutta kun Jumalan, meidän vapahtajamme, hyvyys ja ihmisrakkaus ilmestyi,
5 pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,
6 jonka Hengen hän runsaasti vuodatti meihin meidän Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kautta,
7 että me vanhurskautettuina hänen armonsa kautta tulisimme iankaikkisen elämän perillisiksi toivon mukaan. ( Tiit 3)
Jos, joku on ..
17 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut. ( 2Kor 5)
Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen - Anonyymi
Mitä siitä jankkaat?= Otat taas Sanan ominlupisi tuomion harhajulistuksiin.
Kenen luvalla. Älä tee sitä virhettä, koska helvetin tuli hävittää uskovaisen siinä, kuin pakanan, joka Ei ole tehnyt parannusta. Siitähän tuossa luki.
Onko sinulla likihäiriö, ettet tajua lukemaasi,mitä siinä lukee.
KIRJOITUKSISSA , KERROTAAN, että juuri panettelusi kohteet, jotka ovat tehneet parannuksen kävelevät ennen sinua perille.
Eli pelkään, että jäät rannalle ruikuttamaan, kun aika koittaa...
- Anonyymi
Samaan paikkaan menevät vauvakastetut parham-fani ja olsen-tohtori.
- Anonyymi
Useamman kerran kylvetetty on taas vauvojensa lumoissa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Useamman kerran kylvetetty on taas vauvojensa lumoissa
Kenen luvalla sinun kylpysi on pyhempi, kuin uskovien kaste?
Älä pilkkaa Jumalan Sanaa ja lue päällesi tuomiota. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kenen luvalla sinun kylpysi on pyhempi, kuin uskovien kaste?
Älä pilkkaa Jumalan Sanaa ja lue päällesi tuomiota.Jumalan luvalla. Minun kasteeni ei ole kylpy kun se ei Raamatussakaan ole pelkkä kylpy
- Anonyymi
Ylivainio otti vastaan Espanjan peson, kun meni karkuun kohua, kun oikea lääkäri totesi väitöskirjassaan kaikki Ylivainion helluntailaisten ihmeperanemiset pelkiksi eksyttäviksi tarinoiksi.
- Anonyymi
Onko niin, että Raamatun ilmoitus on sinulle vain lihallisen tyytyväisyyden hakemista.
Joka päivä, joskus jopa useita kertoja päivässä.
Ajatteletko, että et joudu vastuuseen sanoistasi Jumalan edessä?
Ymmärtäisin sen, jos olet Jumalan kieltäjä.
Raamatun ilmoitus ilmoittaa selkeästi uudestisyntymisen pesosta ja Pyhän hengen uudistuksesta.
Ja ymmärrät kyllä varsin hyvin, että tuossa tekstikohdassa ei ole kysymys rahayksiköstä.
3 Olimmehan mekin ennen ymmärtämättömiä, tottelemattomia, eksyksissä, moninaisten himojen ja hekumain orjia, elimme pahuudessa ja kateudessa, olimme inhottavia ja vihasimme toisiamme.
4 Mutta kun Jumalan, meidän vapahtajamme, hyvyys ja ihmisrakkaus ilmestyi,
5 pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,
6 jonka Hengen hän runsaasti vuodatti meihin meidän Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kautta,
7 että me vanhurskautettuina hänen armonsa kautta tulisimme iankaikkisen elämän perillisiksi toivon mukaan. ( Tiit 3)
Tässä tuo jae uudemman, STLK 2017 mukaan:
5 hän pelasti meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen pesun ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta.
Vaan pesusta.
Kertoisitko mikä motiivi sinulla on kirjoittaa, kuten kirjoitat?
Usko Toivonen - Anonyymi
Mistä väitteet Niilon kautta parantumisista koska
Niilo kielsi melkein jokaisessa saarnassaan parantaneensa
yhtään ihmistä? Parantuneet itse kertoivat parantuneensa!
Jos Yli-Vainion kautta ei kukaan ole parantunut,
miksi ne parantumiset, joita ei ole tapahtunut,
kielletään yli 40 vuotta Niilon kuoleman jälkeen?
Todellisuudessa Niilon kautta parantui enemmän
ihmisiä kuin keskiverto uskova edes käsittää ja
tietää. Ja koska näin on, vihollinen pyrkii tekemään
tyhjiksi kaikki parantumiset jotta kukaan ei etsisi
parantumista tulemalla Parantajan, Herran Jeesuksen Kristuksen
luokse parannettavaksi.
Jeesus elää ja Hän on sama eilen, tänään ja ikuisesti.
Koska Hän on sama, Hän voi tänäänki parantaa.
https://www.jumala-kanssamme.se/439641483/439645701
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä väitteet Niilon kautta parantumisista koska
Niilo kielsi melkein jokaisessa saarnassaan parantaneensa
yhtään ihmistä? Parantuneet itse kertoivat parantuneensa!
Jos Yli-Vainion kautta ei kukaan ole parantunut,
miksi ne parantumiset, joita ei ole tapahtunut,
kielletään yli 40 vuotta Niilon kuoleman jälkeen?
Todellisuudessa Niilon kautta parantui enemmän
luokse parannettavaksi.
Jeesus elää ja Hän on sama eilen, tänään ja ikuisesti.
Koska Hän on sama, Hän voi tänäänki parantaa.
https://www.jumala-kanssamme.se/439641483/439645701
Mvh J - KVoi voi sentään !
-----------------
" Todellisuudessa Niilon kautta parantui enemmän
luokse parannettavaksi. "
--------------------
Mikä on todellisuus tuossa asiassa ?
Sinäkö sen tiedät muka ?
Milloin sinusta tulikaan Kaikkitietävä ?
Voi hyvää päivää tätä sinun touhuasi ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi voi sentään !
-----------------
" Todellisuudessa Niilon kautta parantui enemmän
luokse parannettavaksi. "
--------------------
Mikä on todellisuus tuossa asiassa ?
Sinäkö sen tiedät muka ?
Milloin sinusta tulikaan Kaikkitietävä ?
Voi hyvää päivää tätä sinun touhuasi !Tiedän sen koska Raamattu kertoo Jeesuksen elävän ja
tekevän työtä, samoja tekoja kuin lihansa päivinä,
tänäänkin. Tiedän sen myös omasta kokemuksestani.
En ajattele, että minun näkemät ja kokemat ihmeet ovat
suuremmat ja suurilukuisimmat kuin Niilon toiminnassa.
Uskon vahvasti, että Niilon kautta tapahtui paljon
Jeesuksen tekemiä parantumisihmeitä.
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedän sen koska Raamattu kertoo Jeesuksen elävän ja
Mvh J - KEli et oikeasti tiedä tuota Niilon tilannetta !
Vaan päättelet vain omien kokemustesi kautta ja teet aivan liian suuren päätelmän !
Ihan vain teidoksesi, Niilo kävi hakemassa "voitelun" ulkomailta / Australiasta ja sitten muuttui touhu radikaalisti !
Meno meni sellaiseksi, mikä on ominaista nyky eksytyksissä.
Mutta tälle kai sinä suljet silmäsi !
Lueppa Niilon elämän kerrat ja se murros, mikä tapahtui !
Tässäkin se kerrotaan osin:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Niilo_Yli-Vainio
Karismaattisena julistajana 1977–1981
Niilo Yli-Vainio matkusti 18.12.1976 Australiaan. Australiassa oli järjestetty suuri uskonjuhla, konferenssi johon Yli-Vainiokin osallistui. Hän oli Australiassa seitsemän viikkoa ja palasi Suomeen helmikuun puolivälissä 1977.[19]
Australiasta tultuaan Niilo Yli-Vainio piti uudentyyppisiä kokouksia Turussa ja Jyväskylässä ja sitten Yli-Vainio matkusti Tukholmaan, Södertäljeen ja Boråsiin. Näissä kokouksissa havaittiin se jokin, joka teki Niilo Yli-Vainiosta hyvin tunnetun ja kuuluisan saarnaajan.[20]
Yli-Vainio nousi julkisuuteen Australian puhujamatkallaan kokemansa "uuden voitelun" jälkeen vuonna 1977, jolloin suuret ihmisjoukot ympäri Suomea saapuivat Lapualle evankelioimistilaisuuksiin, joissa kerrottiin tapahtuvan parantumisia ja muita hengellisiä ilmentymiä.[21] Erityistä hänen kokouksissaan olivat myös niin sanotut kaatumiset rukousjonoissa (ks. Karismaattinen liike). - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedän sen koska Raamattu kertoo Jeesuksen elävän ja
Mvh J - KOtan vielä kunnolla käsittelyyn tämän:
----------------------
" Tiedän sen koska Raamattu kertoo Jeesuksen elävän ja
Jeesuksen tekemiä parantumisihmeitä. "
----------------------
Tuossa on ihan järjettömiä kehäpäätelmiä !
Vaikka Herra voi parantaa ja parantaakin yhä, niin se ei ole mikään tae sille, että Niilon kautta olisi parantunut, eli perustelu ontuu todella pahasti, vai paraneeko sinunkin kautta satoja ?
Eikä sekään mitään todista Niilon tapauksesta, vaikka sinä olisitkin nähnyt ihmeitä tapahtuvan, ne asiat eivtä ole mitenkään linkissä toisiinsa !
Lisäksi väärän hengen vaikutuksesta voi tapahtua hetkeksi "parantumisia", sen sanoo Sanakin, mutta todellisia ne eivät ole !
Matt. 7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
Huomaa tuo: Minä EN OLE KOSKAAN TEITÄ TUNTENUT !
Eli ei Herran voimalla tehtyjä ihmetekoja, vaan ihan muun hengen.
Näin toimii siis se väkevä eksytys ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Otan vielä kunnolla käsittelyyn tämän:
----------------------
" Tiedän sen koska Raamattu kertoo Jeesuksen elävän ja
Jeesuksen tekemiä parantumisihmeitä. "
----------------------
Tuossa on ihan järjettömiä kehäpäätelmiä !
Vaikka Herra voi parantaa ja parantaakin yhä, niin se ei ole mikään tae sille, että Niilon kautta olisi parantunut, eli perustelu ontuu todella pahasti, vai paraneeko sinunkin kautta satoja ?
Eikä sekään mitään todista Niilon tapauksesta, vaikka sinä olisitkin nähnyt ihmeitä tapahtuvan, ne asiat eivtä ole mitenkään linkissä toisiinsa !
Lisäksi väärän hengen vaikutuksesta voi tapahtua hetkeksi "parantumisia", sen sanoo Sanakin, mutta todellisia ne eivät ole !
Matt. 7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
Huomaa tuo: Minä EN OLE KOSKAAN TEITÄ TUNTENUT !
Eli ei Herran voimalla tehtyjä ihmetekoja, vaan ihan muun hengen.
Näin toimii siis se väkevä eksytys !>>>paraneeko sinunkin kautta satoja ?<<<
Ei vaan luultavasti tuhansia!!!
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli et oikeasti tiedä tuota Niilon tilannetta !
Vaan päättelet vain omien kokemustesi kautta ja teet aivan liian suuren päätelmän !
Ihan vain teidoksesi, Niilo kävi hakemassa "voitelun" ulkomailta / Australiasta ja sitten muuttui touhu radikaalisti !
Meno meni sellaiseksi, mikä on ominaista nyky eksytyksissä.
Mutta tälle kai sinä suljet silmäsi !
Lueppa Niilon elämän kerrat ja se murros, mikä tapahtui !
Tässäkin se kerrotaan osin:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Niilo_Yli-Vainio
Karismaattisena julistajana 1977–1981
Niilo Yli-Vainio matkusti 18.12.1976 Australiaan. Australiassa oli järjestetty suuri uskonjuhla, konferenssi johon Yli-Vainiokin osallistui. Hän oli Australiassa seitsemän viikkoa ja palasi Suomeen helmikuun puolivälissä 1977.[19]
Australiasta tultuaan Niilo Yli-Vainio piti uudentyyppisiä kokouksia Turussa ja Jyväskylässä ja sitten Yli-Vainio matkusti Tukholmaan, Södertäljeen ja Boråsiin. Näissä kokouksissa havaittiin se jokin, joka teki Niilo Yli-Vainiosta hyvin tunnetun ja kuuluisan saarnaajan.[20]
Yli-Vainio nousi julkisuuteen Australian puhujamatkallaan kokemansa "uuden voitelun" jälkeen vuonna 1977, jolloin suuret ihmisjoukot ympäri Suomea saapuivat Lapualle evankelioimistilaisuuksiin, joissa kerrottiin tapahtuvan parantumisia ja muita hengellisiä ilmentymiä.[21] Erityistä hänen kokouksissaan olivat myös niin sanotut kaatumiset rukousjonoissa (ks. Karismaattinen liike).Niilon toiminnasta tiedän kyllä jotakin, ainakin vähän.
Mutta miten toiminta alko, sitä en kerro koska et tahdo
tietää koska totuus ei ole sinulle mieleen.
Mutta voin kertoa yhden merkillisen asian, joka on
minua itseäni hämmästyttänyt.
Niilon julkisuuteen tulleen toiminnan alettua kesällä
1977 minä olin 18 vuotias nuori miehenalku. Niiloa
pilkattiin kotiympäristössäni ja kaveripiirissäni.
Minä olin tästä asiasta vaivautunut enkä osallistunut
Niilon pilkkaamiseen. Minä koin sydämessäni, että ei
ole niin kuin aikuiset ja kaveripiirini pojat sanovat.
Koin, että Niilo on Jumalan mies.
KUKA IHME SEN MINULLE SANOI koska kaikki ihmiset
lähelläni, vanhempani mukaan lukien, pitivät Niiloa eksyttäjänä?
Minä olin lestadiolaisen kodin kasvatti ja lestadiolaiset
eivät tietenkään pitäneet Niilosta ja hänen toiminnastaan.
Minä itsekin olin lapsen uskossani, vaikka en käsittänyt
lestadiolaisuutta ja luterilaisuutta, puhmattakaan
helluntailaisista. Mutta jossakin sydämeni sopukoissa
joku sanoi minulle, että Niilo on Jumalan palvelija ja
häntä ei tule pilkata eikä häväistä. En muuten olisi
näin ajatellut.
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niilon toiminnasta tiedän kyllä jotakin, ainakin vähän.
näin ajatellut.
Mvh J - KValejeesukset osaa sen pyhyyden tunnelman luoda. Saatana oli taivaan korkein luotu olento,
ex-ylienkeli ja ylistyskuoron johtaja.
"Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
Eikä ihme; sillä itse Saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen."
Niilo Ylivainio koki pahan äkkikuoleman Espanjassa vain 61-vuotiaana.
Jumala lopetti sen ihmisten sairauksilla puoskaroinnin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>paraneeko sinunkin kautta satoja ?<<<
Ei vaan luultavasti tuhansia!!!
Mvh J - KLuultavasti !
Eli kuvittelet harhoissasi siis niin, että tuhansia paranee kauttasi ?
Oletko nyt ihan tosissai, vai sorruitko taas kerran lapsellisuuksiin ja ärsyttelyihin ?
Minä jo todella säälin sinua ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
näin ajatellut.
Mvh J - KVoi voi sentään:
-----------------------
" Koin, että Niilo on Jumalan mies.
------------------
Tuota sinun olisi pitänyt tutkia Herran edessä jo silloin kauan aikaa sitten kunnolla ja hartaasti !
Nyt se näköjään on jo ihan liian myöhäistä, ikävä kyllä.
Tämän jo olisi pitänyt herätellä:
" Yli-Vainio nousi julkisuuteen Australian puhujamatkallaan kokemansa "uuden voitelun" jälkeen vuonna 1977 "
Siis "uusi voitelu" !
Näitä "uusia voiteluja" on tullut kyllä, kuten Torontolaisuus ym. ym. mutta mikä onkaan ollut se lähde, mistä nuo voitelut ovat olleet peräisin ???
Siis samat kaatamiset ja samankaltainen rauhaton meno ja menininki !
Pääpaino kaatumisissa ja "parantumisissa" ja "uusissa voiteluissa" sun muissa "siunauksissa" !
Kristus ja evankeliumin julistus ei noissa ole ollut pääosassa , ei todellakaan.
Kuten olen edellä jo kirjoittanut, ja kuten kävi Korintossa, niin lahjat ja annit ja siunaukset olivat paljon tärkeämmät kuin lahjojen antaja itse, eli Herra !
Voi voi voi.... Anonyymi kirjoitti:
näin ajatellut.
Mvh J - KKukaan ei ole sanonut sinulle mitään! Se oli oma ajatuksesi jota hämmästelet Jouko.
- Anonyymi
Ooooolllesi mantraajalla, jolla on panettelu henki vallannut mielen.
Kukkkkaaan ei kuukahtaessa, et sinäkään piäse taevaaseen. Etkö pölläämysty panettelija ees tunne kirjootuksia.
Ylösnousemus on vasta, kun viimeinen pasuna soi. Eli ateistijankkaajalle - kantsii lukea, kirjootuksia, että ossooooo panetella oekeilla sanoilla, ettei herrää ooooollllsonsin kanssa housut kintussa. Kun oekeen sinua panetteluttaa, jätä jo poloonen nuo nimet ja opettele se, mistä puhut. Muutoin kikkelisi näkkyy, kun synti alastomuutesi on esissä.
*Toisaalta - siitä puheesi, mistä sinulla on puute. Älä lähe viuhahtelemaan. Roekottimisesi on pahasi näppylöineen esissä. Kuppanäppy otassasi ja känsät käsissä, kun niin pittee aina ooolllsenia vahata, ennenekuin aivoistasi ruikkaa panettelusiemen.
Siälin kovasti sinnnuuuuu... - Anonyymi
Norjalainen homomies Olseni toi Pentecostalismin opit Suomeen ja perusti tänne
40 ens. hell.srk.
Ensin Helsinkiin v. 1920.
v.1925 mies joutui vankilaan 6 kk homostelusta kahden nuoren srk. pojan kanssa. - Anonyymi
Vauvakastetun seurakunnissa on NYKYISIN sateekaarimessuja ja homojen vihkimisiä.
Sen tähden hän monistaa tänne 100 vuotta vanhoja juttuja, jotta huomion saisi käännettyä muualle.- Anonyymi
Miksi vauvakaste ei auta muuhun kuin helluntailaisten rienaamiseen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi vauvakaste ei auta muuhun kuin helluntailaisten rienaamiseen?
Uudestikastettu on taas vauvojensa lumoissa
Eikö uudestikaste johda muuhun kuin uskovien rienaamiseen ja vauvoista ja sateenkaarimessuista jankkaamiseen? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uudestikastettu on taas vauvojensa lumoissa
Eikö uudestikaste johda muuhun kuin uskovien rienaamiseen ja vauvoista ja sateenkaarimessuista jankkaamiseen?Ja sinulla ei aika riitä muuhun, kun uskovien haukkumiseen.
Miksi vauvat närästävät sinua? Oletko vanhapoika? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sinulla ei aika riitä muuhun, kun uskovien haukkumiseen.
Miksi vauvat närästävät sinua? Oletko vanhapoika?Sinua ne tuntuvat närästävän. Taidat olla 85 v vanha
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinua ne tuntuvat närästävän. Taidat olla 85 v vanha
Niin, tai vanhapiika?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, tai vanhapiika?
Hyvä että myönsit
- Anonyymi
Suomi24 on tehnyt tarkoituksella ja määrätietoisesti helluntailaisuuspalstasta sivut, joissa avoimesti rikotaan Suomen lakeja ja joissa pilkataan ja herjataan Jumalaa ja joissa helluntailaisia vainotaan ja panetellaan. Suomi24 on tuhonnut keskustelun palstan aiheesta, helluntailaisuus.
- Anonyymi
Taivaanportilta ne "uudet luomukset" ja Jumalan lakien kieltäjät käännytetään takaisin.
Matt.7
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
1. Joh. 3:4
Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.- Anonyymi
Kuinka arvelet omalta kohdaltasi käyvän?
Pelastuksen evankelimin ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinka arvelet omalta kohdaltasi käyvän?
Pelastuksen evankelimin ja sydämen uskon puolesta.
Usko ToivonenPalstan aihe on helluntailaisuus, sen synty, levinneisyys, opit ja käsitykset.
Pentecostalismin perusti pahat jumalattomat miehet.
Parhami ja Olseni vietiin vankilaan sodomiasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Palstan aihe on helluntailaisuus, sen synty, levinneisyys, opit ja käsitykset.
Pentecostalismin perusti pahat jumalattomat miehet.
Parhami ja Olseni vietiin vankilaan sodomiasta.kylläpäs parhami j a olseni olivat tehokkaita evankelistoja kun saivat helluntain leviämään niin että heitä on ainakin kymmenkertainen määrä luterilaisiin nähden mailmalla !
mikähän siinä on kun suomessa on parituhatta lutterin pappia ja virkamiestä mutta jäsenmäärä laskee kuin lehmän häntä , on asiaa pohdittu sakastissa vai meneekö kaikki aika parhamin pohtimiseen miten on ?! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kylläpäs parhami j a olseni olivat tehokkaita evankelistoja kun saivat helluntain leviämään niin että heitä on ainakin kymmenkertainen määrä luterilaisiin nähden mailmalla !
mikähän siinä on kun suomessa on parituhatta lutterin pappia ja virkamiestä mutta jäsenmäärä laskee kuin lehmän häntä , on asiaa pohdittu sakastissa vai meneekö kaikki aika parhamin pohtimiseen miten on ?!Eivät olleet evankelistoja
Suomessa ei ole mitään lutterin pappeja, onko sitä asiaa huomattu kellarissa?
Vapaat lut seurakunnat kasvavat - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kylläpäs parhami j a olseni olivat tehokkaita evankelistoja kun saivat helluntain leviämään niin että heitä on ainakin kymmenkertainen määrä luterilaisiin nähden mailmalla !
mikähän siinä on kun suomessa on parituhatta lutterin pappia ja virkamiestä mutta jäsenmäärä laskee kuin lehmän häntä , on asiaa pohdittu sakastissa vai meneekö kaikki aika parhamin pohtimiseen miten on ?!Norjalainen g-mies Gerhard Olsen-Smildt toi helluntailaisuuden eli Parhamilaisuuden (Pentecostalismuksen opit ja henget) Suomeen ja perusti tänne 40 ens. hell.srk.
Ensin Helsinkiin v. 1920 ja muualle maahan aina Haapavedelle asti.
Kastoi tuhansia ihmisiä sillä hengellä ja pisti käsiään monen päälle ja alle. Punppasi henkeä urakalla ihmisiin.
1. Tim. 5:22
Älä ole liian kerkeä panemaan käsiäsi kenenkään päälle, äläkä antaudu osalliseksi muiden synteihin. Pidä itsesi puhtaana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Norjalainen g-mies Gerhard Olsen-Smildt toi helluntailaisuuden eli Parhamilaisuuden (Pentecostalismuksen opit ja henget) Suomeen ja perusti tänne 40 ens. hell.srk.
Ensin Helsinkiin v. 1920 ja muualle maahan aina Haapavedelle asti.
Kastoi tuhansia ihmisiä sillä hengellä ja pisti käsiään monen päälle ja alle. Punppasi henkeä urakalla ihmisiin.
1. Tim. 5:22
Älä ole liian kerkeä panemaan käsiäsi kenenkään päälle, äläkä antaudu osalliseksi muiden synteihin. Pidä itsesi puhtaana.Muutuitko sinä.
Raamatun ilmoitushan on: "ennen me olimme lihallisia, teimme lihan tekoja"
Uudestisyntymisen peson ja Pyhän hengen uudistuksen vaikutuksesta ihminen on muuttunut.
Se, mikä oli ennen on jäänyt pois, kadonnut.
17 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut. ( 2Kor 5)
Jokaista Jumalan lasta kuljettaa Jumalan henki, johtaa uudestisyntynyttä Jumalan lasta Jeesuksessa Kristuksessa.
13 Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman; mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää. ( Room 8)
Elätkö mielestäsi vielä lihan mukaan, vai ohjaako sinua Totuuden Henki?
Ja tuo käsi juttu, siinä on kysymys, ettei pidä siunata syntiä.
Mutta ei mikään henki voi ajaa ihmisestä Jumalan Henkeä.
4 Lapsukaiset, te olette Jumalasta ja olette voittaneet heidät; sillä hän, joka teissä on, on suurempi kuin se, joka on maailmassa. (1Joh 4)
Ja syntiä on esim mittaaminen väärällä mitalla.
Jos itseään varten mittaa erilailla, kuin joillekin toisille, niin tekee syntiä, eikä sitä pidä siunata.
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muutuitko sinä.
Raamatun ilmoitushan on: "ennen me olimme lihallisia, teimme lihan tekoja"
Uudestisyntymisen peson ja Pyhän hengen uudistuksen vaikutuksesta ihminen on muuttunut.
Se, mikä oli ennen on jäänyt pois, kadonnut.
Jokaista Jumalan lasta kuljettaa Jumalan henki, johtaa uudestisyntynyttä Jumalan lasta Jeesuksessa Kristuksessa.
13 Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman; mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää. ( Room 8)
Elätkö mielestäsi vielä lihan mukaan, vai ohjaako sinua Totuuden Henki?
Ja tuo käsi juttu, siinä on kysymys, ettei pidä siunata syntiä.
Mutta ei mikään henki voi ajaa ihmisestä Jumalan Henkeä.
4 Lapsukaiset, te olette Jumalasta ja olette voittaneet heidät; sillä hän, joka teissä on, on suurempi kuin se, joka on maailmassa. (1Joh 4)
Ja syntiä on esim mittaaminen väärällä mitalla.
Jos itseään varten mittaa erilailla, kuin joillekin toisille, niin tekee syntiä, eikä sitä pidä siunata.
Usko ToivonenSinäkö itse et ole enää ollenkaan lihallinen ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinäkö itse et ole enää ollenkaan lihallinen ?
Eihän siinä ole tuosta kysymys, vaan kun Jumala puhdistaa sydämen uskolla ja antaa sydämeen Henkensä, Totuuden Hengen, Puolustajan, Pyhän Hengen, niin ihmistä kuljettaa, johdattaa Jumalan Henki ja ilmoittaa lihan pyrkimykset vääryyden tekoihin.
Eli sen voi ajatella niin, että mitä uskova tekee lihassaan ollessaan, hän tekee sellaista, minkä Jeesus hyväksyy.
Siinä on se ero "ennen olemiseen" ja uudistuksen jälkeiseen.
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän siinä ole tuosta kysymys, vaan kun Jumala puhdistaa sydämen uskolla ja antaa sydämeen Henkensä, Totuuden Hengen, Puolustajan, Pyhän Hengen, niin ihmistä kuljettaa, johdattaa Jumalan Henki ja ilmoittaa lihan pyrkimykset vääryyden tekoihin.
Eli sen voi ajatella niin, että mitä uskova tekee lihassaan ollessaan, hän tekee sellaista, minkä Jeesus hyväksyy.
Siinä on se ero "ennen olemiseen" ja uudistuksen jälkeiseen.
Usko ToivonenMistä sitten on oikeasti kysymys ?
Voi tuota syväsokeutta !
Etkö ole lukenut edes Apostoli Paavalia ja mitä hän itse kertoo omasta elämästään ?
14 Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
16 Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
17 Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.
Mutta sinä harhoissasi siis kuvittelet toimivasi kaiken aikaa Jumalan tahdossa ja johdossa !
Siis edes Paavali ei kyennyt elämään Hengessä / Hengen mukaan, mutta sinä näköjään kuvittelet harhoissasi siihen kykeneväsi !
Huh huh sentään, näitä teidän juttujanne !
- Anonyymi
Luterilainen ei voi vastata tuohon kysymykseen koska heillä ei ole opissaan eikä käsitteissään olemassakaan evankeliumin muuttavaa aspektia henkilötasolla.
- Anonyymi
Ei tuohon voi kukaan helluntailainenkaan vastata
Jumala on se joka tuomitsee
- Anonyymi
Helluntailiikkeen perustajat Parhami ja Olseni oli Sodoman ja Gomorran miehiä.
Siellä lapsetkin joutui kärsimään niiden miesten touhuista.
Muista Lootin vaimoa!
Sodomasta ja Gomorrasta tulee paeta pian vuorille!- Anonyymi
Vanhat Kristilliset kirkot on perustettu Kristuskalliolle. Niissä sana ja sakramentit ovat niiden aluperäisessä muodossa ja tarkoituksessa.
Matt. 7:24
"Jokainen, joka kuulee nämä sanani ja tekee niiden mukaan, on kuin järkevä mies, joka rakensi talonsa kalliolle. [Luuk. 6:47-49]
Matt. 16:18
Ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari*, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni. Sitä eivät tuonelan portit voita.
Matt. 5:18
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
Kyriakee, Kirkko, Kristuksen ruumiiseen kasteessa liitettyjen suuri joukko. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanhat Kristilliset kirkot on perustettu Kristuskalliolle. Niissä sana ja sakramentit ovat niiden aluperäisessä muodossa ja tarkoituksessa.
Matt. 7:24
"Jokainen, joka kuulee nämä sanani ja tekee niiden mukaan, on kuin järkevä mies, joka rakensi talonsa kalliolle. [Luuk. 6:47-49]
Matt. 16:18
Ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari*, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni. Sitä eivät tuonelan portit voita.
Matt. 5:18
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
Kyriakee, Kirkko, Kristuksen ruumiiseen kasteessa liitettyjen suuri joukko.Muistatko, mitä Jeesus puhui Sodomasta ja Gomorrasta?
Esim. näin:
1 Ja hän kutsui tykönsä ne kaksitoista opetuslastaan ja antoi heille vallan ajaa ulos saastaisia henkiä ja parantaa kaikkinaisia tauteja ja kaikkinaista raihnautta.
..
7 Ja missä kuljette, saarnatkaa ja sanokaa: 'Taivasten valtakunta on tullut lähelle'.
..
12 Ja tullessanne taloon tervehtikää sitä.
13 Ja jos talo on arvollinen, tulkoon sille teidän rauhanne; mutta jos se ei ole arvollinen, palatkoon teidän rauhanne teille takaisin.
14 Ja missä teitä ei oteta vastaan eikä teidän sanojanne kuulla, lähtekää pois siitä talosta tai siitä kaupungista ja pudistakaa tomu jaloistanne.
15 Totisesti minä sanon teille: Sodoman ja Gomorran maan on tuomiopäivänä oleva helpompi kuin sen kaupungin.
( Matt 10)
Ajatelkaamme tämän päivän Suomea, missä sanoma Taivasten valtakunnasta on hylätty suurimman kansanosan toimesta.
Sodoman ja Gomorran maallakin on helpompi osa, kuin sanan rististä hylkäävän kansan.
Ja mitä tulee sakramentteihin, niin eikö juuri äitikirkon sakramentin jakajat ole myöskin sodomiaan langetessaan samalla viivalla mittarisi mukaan?
Ovathan he samalla tavalla ( perusteellasi ) "Sodoman ja Gomorran miehiä", paljon on kirkon piirissä esiintynyt lasten hyväksikäyttöä?
Kuinka siis tuomitset?
Onko tuomiosi oikeudenmukainen vai väärän tuomarin tuomio?
Usko Toivonen - Anonyymi
Nuo miehet pääsevät varmemmin taivaaseen kuin sarjamurhaaja Martti Luther, jonka toiminnan seurauksena tapettiin kymmeniä tuhansia anabaptisteja ja jonka kirjoitusten pohjalta alkoivat juutalaisvainot.
MUISTAKAA LUTTHERIN MURHAAMIA USKOVIA! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuo miehet pääsevät varmemmin taivaaseen kuin sarjamurhaaja Martti Luther, jonka toiminnan seurauksena tapettiin kymmeniä tuhansia anabaptisteja ja jonka kirjoitusten pohjalta alkoivat juutalaisvainot.
MUISTAKAA LUTTHERIN MURHAAMIA USKOVIA!Onneksi sinä et päätä kuka menee taivaaseen
Luther oli sentään uskonpuhdistaja - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi sinä et päätä kuka menee taivaaseen
Luther oli sentään uskonpuhdistajaLuther puhdisti kyllä !
Kidututti ja tapatti paljon uskovia, lue ja ymmärrä:
Opiskele oppi-isäsi historia, jonka lutherilainen kirkko on myöntänyt ja anteeksi pyytänyt:
Oppi-isänne Luther !
https://freepathways.wordpress.com/2010/09/13/anteeksipyynto-2010/
Tässä ote tuosta:
Luterilaisten anteeksipyynnön tausta
Luterilaisen maailmanliiton yhdestoista yleiskokous kokoontui 20.-28.7.2010 Stuttgartissa. Yksi kokouksen pääaiheista oli historiallinen sovinto, luterilaisten kirkkojen anteeksipyyntö mennoniittien uskonyhteisöltä maailmanlaajuisesti. Kysymys on 1500-luvulta lähtien tapahtuneista anababtistien eli uudestikastajien vainoista, jotka johtivat Euroopassa raakaan väkivaltaan: mestauksiin, elävältä roviolla polttamisiin ja muihin maallisen hallinnon kirkkojen tuella harjoittamiin julmuuksiin. Toisin sanoen katolisen kirkon kahleista vapautuneet protestantit murhasivat toisia protestantteja ja käyttivät siinä katolisen kirkon inkvisitiosta tuttuja, mitä julmimpia menetelmiä.
Tässä tarkennusta noihin kidutuksiin ja tappamisiin:
Kertomukset väkivallasta tallella – Marttyyrien peili
Tuhansia uudestikastettuja tuomittiin kuolemaan julmilla tavoilla. H
eitä kidutettiin eri tavoin,
poltettiin roviolla,
mestattiin,
hirtettiin,
hukutettiin
ja haudattiin elävältä.
Heiltä riistettiin lapset ja omaisuus. Myös heidän teologisia kirjoituksiaan tuhottiin polttorovioilla.
---------------
Tässä ote tuolta anteeksipyynnöstä Lutherin toimista:
-------------
Kysymys on 1500-luvulta lähtien tapahtuneista anababtistien eli uudestikastajien vainoista, jotka johtivat Euroopassa raakaan väkivaltaan: mestauksiin, elävältä roviolla polttamisiin ja muihin maallisen hallinnon kirkkojen tuella harjoittamiin julmuuksiin.
Toisin sanoen katolisen kirkon kahleista vapautuneet protestantit murhasivat toisia protestantteja ja käyttivät siinä katolisen kirkon inkvisitiosta tuttuja, mitä julmimpia menetelmiä.
Reformaation isät Martti Luther ja Philip Melanchthon antoivat arvovaltansa ja teologisen tukensa vainoille ja väkivallalle puheillaan ja kirjoituksillaan. Dokumentit osoittavat, että Luther ja Melanchthon antoivat useita jyrkkiä ja väkivallan sallivia lausuntoja uudestikastajista. He eivät pelkästään hyväksyneet ihmisten vainoamista ja heihin kohdistettua fyysistä väkivaltaa, vaan jopa kannustivat vallanpitäjiä siihen sekä maallisin että teologisin perustein.
Silloinen maallinen hallinto käytti arvovaltaisten kirkonmiesten tuomitsevia puheita ja kirjallisia lausuntoja hyväksi uudestikastajiin kohdistamansa vainon legitiimeinä perusteluina. Keisarikunnassa laadittiin uskonpuhdistajien tukemana laki, joka mahdollisti vainoamisen ”laillisesti”.
Luther joutui ottamaan kantaa anabaptisteiksi nimitettyjen kristittyjen tappamiseen vuonna 1527. Hän antoi suostumuksensa laille ja kuolemantuomioille, vaikka tapahtumia hänen omien sanojensa mukaan olikin ”kauheaa katsella”.
-------------------------
Joten älä viitsi valehdella vastoin kirkkosi myöntämiä asioita Lutherista !!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luther puhdisti kyllä !
Kidututti ja tapatti paljon uskovia, lue ja ymmärrä:
Opiskele oppi-isäsi historia, jonka lutherilainen kirkko on myöntänyt ja anteeksi pyytänyt:
Oppi-isänne Luther !
Tässä ote tuosta:
Luterilaisten anteeksipyynnön tausta
Luterilaisen maailmanliiton yhdestoista yleiskokous kokoontui 20.-28.7.2010 Stuttgartissa. Yksi kokouksen pääaiheista oli historiallinen sovinto, luterilaisten kirkkojen anteeksipyyntö mennoniittien uskonyhteisöltä maailmanlaajuisesti. Kysymys on 1500-luvulta lähtien tapahtuneista anababtistien eli uudestikastajien vainoista, jotka johtivat Euroopassa raakaan väkivaltaan: mestauksiin, elävältä roviolla polttamisiin ja muihin maallisen hallinnon kirkkojen tuella harjoittamiin julmuuksiin. Toisin sanoen katolisen kirkon kahleista vapautuneet protestantit murhasivat toisia protestantteja ja käyttivät siinä katolisen kirkon inkvisitiosta tuttuja, mitä julmimpia menetelmiä.
Tässä tarkennusta noihin kidutuksiin ja tappamisiin:
Kertomukset väkivallasta tallella – Marttyyrien peili
Tuhansia uudestikastettuja tuomittiin kuolemaan julmilla tavoilla. H
eitä kidutettiin eri tavoin,
poltettiin roviolla,
mestattiin,
hirtettiin,
hukutettiin
ja haudattiin elävältä.
Heiltä riistettiin lapset ja omaisuus. Myös heidän teologisia kirjoituksiaan tuhottiin polttorovioilla.
---------------
Tässä ote tuolta anteeksipyynnöstä Lutherin toimista:
-------------
Kysymys on 1500-luvulta lähtien tapahtuneista anababtistien eli uudestikastajien vainoista, jotka johtivat Euroopassa raakaan väkivaltaan: mestauksiin, elävältä roviolla polttamisiin ja muihin maallisen hallinnon kirkkojen tuella harjoittamiin julmuuksiin.
Toisin sanoen katolisen kirkon kahleista vapautuneet protestantit murhasivat toisia protestantteja ja käyttivät siinä katolisen kirkon inkvisitiosta tuttuja, mitä julmimpia menetelmiä.
Reformaation isät Martti Luther ja Philip Melanchthon antoivat arvovaltansa ja teologisen tukensa vainoille ja väkivallalle puheillaan ja kirjoituksillaan. Dokumentit osoittavat, että Luther ja Melanchthon antoivat useita jyrkkiä ja väkivallan sallivia lausuntoja uudestikastajista. He eivät pelkästään hyväksyneet ihmisten vainoamista ja heihin kohdistettua fyysistä väkivaltaa, vaan jopa kannustivat vallanpitäjiä siihen sekä maallisin että teologisin perustein.
Silloinen maallinen hallinto käytti arvovaltaisten kirkonmiesten tuomitsevia puheita ja kirjallisia lausuntoja hyväksi uudestikastajiin kohdistamansa vainon legitiimeinä perusteluina. Keisarikunnassa laadittiin uskonpuhdistajien tukemana laki, joka mahdollisti vainoamisen ”laillisesti”.
Luther joutui ottamaan kantaa anabaptisteiksi nimitettyjen kristittyjen tappamiseen vuonna 1527. Hän antoi suostumuksensa laille ja kuolemantuomioille, vaikka tapahtumia hänen omien sanojensa mukaan olikin ”kauheaa katsella”.
-------------------------
Joten älä viitsi valehdella vastoin kirkkosi myöntämiä asioita Lutherista !!!Yhtään tappamista ei ole ja Luther oli uskonpuhdistaja vaikka kuinka vingut
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yhtään tappamista ei ole ja Luther oli uskonpuhdistaja vaikka kuinka vingut
Uudestikastajat alkavat aina höpisemään Lutherista vaikka palstan aiheella ei ole mitään tekemistä hänen kanssaan. Jos eivät osaa pysyä asiassa niin kannattaneeko tänne tulla mitään rustaamaan.
Tappaminen tuntuu olevan uudestikastajien suosiossa kun siitä aina puhuvat - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yhtään tappamista ei ole ja Luther oli uskonpuhdistaja vaikka kuinka vingut
Etkö usko edes oman kirkkokuntasi johtajia ?
Siis niitä, jotka ovat avoimesti myöntäneet nuo vainot ja kidutukset ja tapot !
Ovatko he siis valehtelijoita ?
Katso nyt hyvä ihminen sinne peiliin ja tunnusta totuus itsestäsi ja Lutherista, isästäsi.
1. Joh. 3:15 Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uudestikastajat alkavat aina höpisemään Lutherista vaikka palstan aiheella ei ole mitään tekemistä hänen kanssaan. Jos eivät osaa pysyä asiassa niin kannattaneeko tänne tulla mitään rustaamaan.
Tappaminen tuntuu olevan uudestikastajien suosiossa kun siitä aina puhuvatJa pääsevätkö teidän lesbo ja homo pappinne taivaaseen ?
Entä ne vanhimpanne, jotka ovat olleet "siunaamassa" ja asettamassa heitä pepeiksi ?
Mikä on heidän osioitteensa ?
Taivas ?
Vai.
Kadotus ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkö usko edes oman kirkkokuntasi johtajia ?
Siis niitä, jotka ovat avoimesti myöntäneet nuo vainot ja kidutukset ja tapot !
Ovatko he siis valehtelijoita ?
Katso nyt hyvä ihminen sinne peiliin ja tunnusta totuus itsestäsi ja Lutherista, isästäsi.
1. Joh. 3:15 Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi.Minä en kuulu luterilaiseen kirkkoon, eikä kukaan kirkkoni johtaja ole väittänyt Lutheria murhaajaksi. Kyllä ne on ihan uudelleen kastettujen juttuja
Eikä kikossani ole homo- tai lesbopappeja
Mutta kerro toki aloitukseen vastaus, siitähän täällä kyseltiin ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä en kuulu luterilaiseen kirkkoon, eikä kukaan kirkkoni johtaja ole väittänyt Lutheria murhaajaksi. Kyllä ne on ihan uudelleen kastettujen juttuja
Mutta kerro toki aloitukseen vastaus, siitähän täällä kyseltiin !Etkö ymmärrä lukemaasi ?
" Luterilaisten anteeksipyynnön tausta
Luterilaisen maailmanliiton yhdestoista yleiskokous kokoontui 20.-28.7.2010 Stuttgartissa. Yksi kokouksen pääaiheista oli historiallinen sovinto, luterilaisten kirkkojen anteeksipyyntö mennoniittien uskonyhteisöltä maailmanlaajuisesti. Kysymys on 1500-luvulta lähtien tapahtuneista anababtistien eli uudestikastajien vainoista, jotka johtivat Euroopassa raakaan väkivaltaan: mestauksiin, elävältä roviolla polttamisiin ja muihin maallisen hallinnon kirkkojen tuella harjoittamiin julmuuksiin. Toisin sanoen katolisen kirkon kahleista vapautuneet protestantit murhasivat toisia protestantteja ja käyttivät siinä katolisen kirkon inkvisitiosta tuttuja, mitä julmimpia menetelmiä. "
Se on ihan sama, mitä sinun kirkkosi johtaja ei ole asiaa myöntänyt !
Lutherilainen maailmanliitto sen on selvääkin selvemmin myöntänyt, joten totuus se on, jota kukaan ei voi kieltää ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä en kuulu luterilaiseen kirkkoon, eikä kukaan kirkkoni johtaja ole väittänyt Lutheria murhaajaksi. Kyllä ne on ihan uudelleen kastettujen juttuja
Mutta kerro toki aloitukseen vastaus, siitähän täällä kyseltiin !Ja etkö vielä sen vertaa ymmärrä, että Yksi On Tuomari, joka tuomitsee !
Minä en se ole, enkä päätä kenenkään iäsisyyttä !
Mutta kaltaisesi ymmärtämätön yrittää väkisin työntää Tuomarin viittaa ihmisille !
Voi tuota sokeutta !
- Anonyymi
Jollain on aina homostelut mielessä.
- Anonyymi
Oikean helluntainhenki on eri asia kuin helluntailaisuuden henki, mikä on henkivalta.
Parhami antoi sen helluntailaisuuden hengen johdattaa ja mies hyppäsi nuoren juutalaispojan selkään.- Anonyymi
Helluntailaisten hengen tänne Suomeen tuoneelle Olseni kävi ihan samalla tavalla.Viekas rietas helluntailaisuuden henki sai miehen tekemään sellaisia tekoja nuorten poikien kanssa, josta sai 6 kk tuomion ja karkotuksen Norjaan.
- Anonyymi
Luterilaiset ovat myöntäneet kansanmurhansa!
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 894240
Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1032393Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?352389Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell972144Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281917- 321905
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91587Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei1881560- 291558
- 761331