Pelihulluja liikenteessä?

Anonyymi-ap

Mitä suosittelette? Mulla on rästissä ps4-pelien peluuta joten ps5:n osto on jossain hamassa tulevaisuudessa. Poistin joskus Steamin kun siellä oli niin paljon pelejä. Tietokoneeni muisti alkoi olemaan täynnä ja sitä myötä koko koneeni toimintakyky. Eiköhän ne pelit ole kaikonneet jo bittiavaruuteen :O. Pitäisi ostaa lisää muistia koneelle. Parempi näytönohjain tuli hankittua joskus ja en ole sitä katunut. Steamille on oma kontrolleri ja olen hankkinut sen. Se vaan, että sen yhteydessä lukee että se on säteilevää tavaraa 😅.

Homma meni niin että mietin vain outside the box ja kokeilin joskus yhtä säätöä, joka toimi. Se meni siis siten että menin Steamiin ja valitsin pelin mihin soveltuu ohjainpelaaminen. Esim. tornipuolustuspelit EIVÄT ole sellaisia. Olikohan se Far Cry Primal tai jokin sellainen mitä yritin pelailla. Katsoin pöytäkoneeni usb-porttia ja tuli vain mieleeni että eikös tuo ole sama kuin ps4-ohjaimen portti 🤔? Sitten vain liitin pleikkariohjaimen latausjohdon koneeseeni ja ohjaimen siihen päähän ja aloin pelaamaan. Se toimi aivan kuten pleikkariohjaimen pitikin. Sitten vielä päälle se kun liitin tietokoneeni näytön tulemaan tv:stä niin se oli aivan kuin olisin pelannut pleikkarilla vaikka oikeasti se oli Steamin kautta pelaamista :). Gemcraft-tornipuolustuspelit ovat addiktoivia Steamissa. Netin flashpelit eivät niinkään toimi ja niihin lukeutuu mielestäni esim. nuo gemcraftit.

19

199

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Pelit vie paljon kiintolevytilaa, joten kannattaa hankkia tietokoneeseen muutaman teran kiintolevy vähintään, jos on vielä tietokoneessa vapaita kiintolevypaikkoja tai sitten ulkoinen kiintolevy, johon pelejä tallentaa.
      Muistia ei ole tietokoneessa koskaan liikaa.
      Pelikonsoliinkin saa ulkoisen kiintolevyn pelejä varten, ainakin XBox pelikonsoliin.
      Niinkin voi tietenkin tehdä, että poistaa steamista pelejä, joita ei pelaa ja lataa pelin uudelleen, kun tekee mieli pelata, jos alkaa tietokoneen muisti täyttymään.
      Omat pelitiedot, kuten pelissä edistyminen säilyy kuitenkin "verkossa", kun pellissä edistyminen tallentuu, eikä tarvi alkaa pelia alusta.
      Jos pelitiedot olis pelkästään tietokoneen muistin varassa, niin kaikki katois bitti avaruuteen, jos tietokoneen kiintolevy hajois, sekin on aina mahdollista.
      Onhan monet pelit addiktoivia, että niitä on päästävä pelaan.
      Mut ei ole oikeen järkeä, että olis vaikka 100 peliä, niin jos yrittää pelata kaikkia, niin pelissä eteneminen on sitten tosi hidasta.
      Jo 10 eri pelin pelaaminen vaatis 10 tuntia ja olis vaan 1 tunti kussakin pelissä, eiiä tunnissa paljon pelissä edetä.

• Anonyymi

Pelit eivät tulee pelaamalla loppumaan 🙂. PS4:llekin tehdään koko ajan versioita, eikä niiden teko oikeasti tule vielä hetkeen loppumaan.

• Anonyymi

En muista minkä niminen oli se avaruus seikkailupeli, josta uutisoitiin joskus yli vuosi sitten.
      Peli oli niin realistinen, että avaruudessa matkaamisessa kuluu yhtä paljon aikaa, kuin jos oikeasti lähtisi avaruudessa matkustamaan.
      Jotkut olivat pelaneet sitä muutaman kuukauden, eivätkä olleet päässeet vielä edes Mars planeetalle.
      Muistaaksesi pelin ei tarvinut olla koko ajan päällä, vaan avaruus alus matkasi avaruudessa vaikka tietokoneen sammutti.
      Sitten kun palasi peliin, niin totesi, että jaa, ei olla vielä Mars planeetallakaan, vaikka on jo matkattu avaruudessa jo monta kuukautta.

• Anonyymi

Kuulostaa pelaajien koukuttamiselta ja ärsyttämiseltä :O. Kyllä siihen menee vähintään monta kuukautta jos sinne halajaa. Kuuhun on jotain 370 000 km ja Marsiin kymmeniä miljoonia kilometrejä. Aurinkoon on 150 miljoonaa km. Itse pidän enemmän sellaisesta intergalaktisesta asemoinnista missä voi teleportata paikasta toiseen. Vähän niinkuin ratchet and clankissa eli valitaan vain planeetta minne mennään ja sitten ollaan samantien perillä. Remasteroituja pelejä löytyy myös pleikkarille ja halvalla. Megamanit, Castlevania 1 ja 3 ynnä muut eli ne voivat olla myös vanhoja nintendopelejä. Vedin castlevania ykkösen kerran alle 18 minuuttiin. -AP.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuulostaa pelaajien koukuttamiselta ja ärsyttämiseltä :O. Kyllä siihen menee vähintään monta kuukautta jos sinne halajaa. Kuuhun on jotain 370 000 km ja Marsiin kymmeniä miljoonia kilometrejä. Aurinkoon on 150 miljoonaa km. Itse pidän enemmän sellaisesta intergalaktisesta asemoinnista missä voi teleportata paikasta toiseen. Vähän niinkuin ratchet and clankissa eli valitaan vain planeetta minne mennään ja sitten ollaan samantien perillä. Remasteroituja pelejä löytyy myös pleikkarille ja halvalla. Megamanit, Castlevania 1 ja 3 ynnä muut eli ne voivat olla myös vanhoja nintendopelejä. Vedin castlevania ykkösen kerran alle 18 minuuttiin. -AP.

Oikeesti? Huh huh! Kova.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oikeesti? Huh huh! Kova.

...siis castlevania 18 min.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Star Zitizen avaruus seikkailu on tietokoneelle tehty avaruus seikkailu, jossa on satoja tuhansia planeettoja, kuita ja muita kohteita.
        Peliä on kehitetty vuosia ja siinä on kuulemma mahdollisuus matkustaa madonreikien kautta halaksista toiseen.
        Pelissä välimatkat vaihtelevat tuhansista satoihin miljooniin kilometreihin ja jos gakaksien väliset matkat ovat satoja miljardeja kilometrejä, jolloin ainoa matkustus tapa on madonreikä, muuten matkaan kuluis varmaan kymmeniä tunteja, jollei päiviä.
        En ole peliä pelanut, vain pelivideoita katsonut.

• Anonyymi

Ostin jo aikaa sitten ps 5 ja olen pelannut monenlaisia pelejä. Viimeks ostin sniper ghost warrior contracts 1 ja 2. Jos tykkäät hiippailusta ja salamurhaamisessta niin kannattaa ostaa siis todella hyvät pelit. Maksoi storessa 5 ja 10 euroa. Sitten on minulla assasssin s creed pelejä mirage ja origins ja ne lisäosat jota pelasin vähän aikaa sitten. Yleensä ostan call of duty pelei kans mutta nyt viimeksi julkaistu ei miellyttänyt ja on vielä kallis. Ostan kun hinta putoo ainakin 20 euroa.

• Anonyymi

Mielestäni pelaaminen on turhaa ajan haaskausta, lukuun ottamatta rentoutumista, ja silloin pelaan tietokoneshakkia. Tietokoneelle voi myös hyvällä omalla tunnolla hävitä, onhan se viimeisilleen viritettyä ja tehokkainta tekoälyä.

• Mikä elämässä ei olisi ajan haaskausta? En tiedä parempaa tavoitetta kuin viettää hyvää aikaa kaiken aikaa.

• Anonyymi

Me ihmisjätteet, yhteiskunnan loiset. Mikäs tässä pelaillessa :)? Pelit voivat olla parhaimmillaan eskapismia ja maailman unohtamista. Ei kuulosta kovin huonolta vaihtoehdolta 2020-luvun maailmassa. Siitä voi olla jotain hyötyäkin. Korean armeijassa pelataan CS:ää tai vastaavaa ja on osa koulutusta. Kyllä se ainakin mielikuvaharjoituksesta käy jos ei muusta ja lisäksi pelaaminen on kivaa. Minulle on sanottu että osaan havainnoida elukoita tehokkaasti luonnossa. Mainitsemassani FC Primalissa täytyy etsiskellä resursseja (kuten elukoita) ympäristöstä ja sitä on tullut pelattua paljon, joten epäilen olisiko siitä voinut olla jonkinlaista hyötyä tosielämässäni 🤔.

• No ehkä en ihan pelihullu. PS4 on ja siihen yhden käden sormien määrä pelejä. Eikä ole toistaiseksi mitään aikomusta vaihtaa. Ehkä sitten Grand Theft Auto 6 saattaa muuttaa mielen.

• Anonyymi

Mulla ap:lla on gta 5 ostettuna 2019 ja vieläkin pelaamatta :D. Jokainen peli on oma projektinsa. Kannattaa olla vain yksi peli kerrallaan eikä monta rautaa tulessa, jotta se tulee myös vedettyä läpi. Fifaa hakkaan yksin kännissä, myös tänään. Nyt juon 🍻. Päätin äskettäin että otan harvemmin kuin mihin olen tottunut ja tämä linjani on pitänyt. Tämä on siis täysin suunnitelmallista toimintaa. 3-3-1-2-1 olkoon taktiikkani.

• Anonyymi kirjoitti:

Mulla ap:lla on gta 5 ostettuna 2019 ja vieläkin pelaamatta :D. Jokainen peli on oma projektinsa. Kannattaa olla vain yksi peli kerrallaan eikä monta rautaa tulessa, jotta se tulee myös vedettyä läpi. Fifaa hakkaan yksin kännissä, myös tänään. Nyt juon 🍻. Päätin äskettäin että otan harvemmin kuin mihin olen tottunut ja tämä linjani on pitänyt. Tämä on siis täysin suunnitelmallista toimintaa. 3-3-1-2-1 olkoon taktiikkani.

Minä olen pelannut enemmän vain GTA1:stä joten ehkä ei niin väliä hyppäänkö seuraavaksi vitoseen vai kutoseen. Mutta saman tekijän avoimen maailman villin lännen pelistä (rdr2) olin aika vaikuttunut. Minua ei haittaa vaikka asiat tapahtuvat hitaasti. Minullakin on kesken yksi peliprojekti kerrallaan ja sen lisäksi saatan välillä kaahailla autosimulaattorilla/pelillä, koska siinä ei niin tarvitse muistaa mihin on jäänyt.

• Minä en vaan osaa, sitä pleikkarin tattia pyörittää.

PC:llä Civilization 6, Anno 1800, Cities: Skylines, Transport Fever 2.

Kaikki suunnittelu/rakentaminen kiinnostaa, mutta joskus on ihan kiva ampua "ihmisiä".
      Jälkimmäinen mielihyvä liittynee ihmisen selviytymisviettiin.

• Anonyymi

Peleissä onkin hyvä puoli, että voi tehdä juttuja, joita ei oikeassa elämässä voi, eikä saa tehdä, kuten ammuskella ihmisiä ja kaahata autolla.

• Anonyymi

Koska yhteiskunta esti parisuhteen saannin, seksin ja rakkauden, aion pelata koko loppuelämäni kotona loisien valtion rahoilla. Sitä saatte mitä tilasitte.

• Anonyymi

Tälläisellä listalla: Deep rock galactic, crossout, project zomboid, Snowrunner, Mount and Blade

• Anonyymi

Snowrunner on siisti peli, mulla on se tietokoneella steam pelialustalla, mutta pelaaminen on jäänyt, kun olen pelanut Fishing planet kalastus simulaatiota ja World of Warships laivataistelua.
        Olen Fishing simulator pelissä tasolla 52 ja 80 on peli korkein taso.
        Saa kyllä kalastaa aktiivisesti, että kokemus pisteitä ja rahaa kertyy.
        Onneski pääsee kalastaan suuria kaloja, joista saa satoja kokemus pisteitä ja rajaa yli 1000 euroa yhdestä kalasta.
        Isosta hauesta 6-30kg saa useampia tonneja, joten saa kyllä takaisin matkoihin ja kalastus lupaan menneet rahat.
        Ei kannata lähteä kalastus paikasta pois, vaan vielttää siellä useamman päivän, maksaa vaan 2000 kun jää aamulla kalaan, muuten matka maksaa 8000.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      65
      5420
    2. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      84
      2727
    3. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      274
      2531
    4. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2409
    5. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      19
      1884
    6. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      233
      1593
    7. Taas joku junan alle

Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai
      Loimaa
      56
      1201
    8. Harmittaa...Lampsiinjoen sillat

Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v
      Imatra
      13
      1123
    9. Jalat alta

Multa kun veit 😎 👘 🦵🦵🤏
      Ikävä
      88
      1105
    10. Joko luovutat

Mun suhteen?
      Ikävä
      90