Minulla on jokakesäisenä riesana mäkärät. Olen kovin allerginen niille. Joka ikinen kerta kun pistän nokkani ovesta ulos, joudun myrkyttämään päänahkaa myöten joka paikan Offilla. Ottaa kuuppaan kun joka ulkonakäynnin jälkeen joutuu menemään suihkuun, vaikka olisi just käynyt.Nahka on muutenkin jo kuin kreppipaperia, mutta ohvit haisee niin pahalta, ettei niitten kanssa voi olla kuin pakosta. Onko kellään mitään vähemmän haisevaa- tai kenties luomukonstia niitten per**leitten loitolla pitämiseksi?
Onko vinkkejä?
26
3180
Vastaukset
- Pirre*
tosiaan mäkäröitä..? Niille ei kyllä ole mitään tehokasta karkotettakaan, niihin ei tehoa kuin pukeutuminen..
Itikoihin tai hyttysiin, kummin niitä nyt kutsutaankin joku sanoi syövänsä valkosipulia, mutta voi olla, että karkottaa samalla lähimmäisensäkin...:))
Mahottoman isoja tämän kesän hyttyset muuten, oikeita rotuyksilöitä..- mekatron
herälä!
Eri se on meilä lomalaisila, voihaan olla kaiket yöt nykyhään netissä, aamula silti kuuelta ylös.
Se ikä nääs!
Parikymmentä vuotta ko assuu Lapissa, kyllä kestää mäkäräisiäki eri laila.
Onhan se kyllä aika pitkäaikanen hoitomuoto.. - Pirre*
mekatron kirjoitti:
herälä!
Eri se on meilä lomalaisila, voihaan olla kaiket yöt nykyhään netissä, aamula silti kuuelta ylös.
Se ikä nääs!
Parikymmentä vuotta ko assuu Lapissa, kyllä kestää mäkäräisiäki eri laila.
Onhan se kyllä aika pitkäaikanen hoitomuoto..aika pitkä vaikutteinenkin..:), etkös sie jo ole ollut sieltä vähinttäännii saman poissa..?
Vielä jotenkuten elossa ja hereillä, ollut kauhean rankka päivä ja sitten vielä saunottamiset päälle, ja se jo tunttuu meikäläisessä.. - mekatron
Pirre* kirjoitti:
aika pitkä vaikutteinenkin..:), etkös sie jo ole ollut sieltä vähinttäännii saman poissa..?
Vielä jotenkuten elossa ja hereillä, ollut kauhean rankka päivä ja sitten vielä saunottamiset päälle, ja se jo tunttuu meikäläisessä..Olen ollu poissa kolmisenkymmentä vuotta, mutta ei käy sääsket päälle.
Ja vaikka kävis, ei tunnu missään!!
Nukuppa jo! - Pirre*
mekatron kirjoitti:
Olen ollu poissa kolmisenkymmentä vuotta, mutta ei käy sääsket päälle.
Ja vaikka kävis, ei tunnu missään!!
Nukuppa jo!nyt on annettava periksi..
- Korpisoturi
Nii o isoja että meillä päin niitä pikkulusikalla syötetään. Yks kesä söin valkosipulia ihan sikana, kumma kyllä puremat ei haitanneet.
- Pirre*
Korpisoturi kirjoitti:
Nii o isoja että meillä päin niitä pikkulusikalla syötetään. Yks kesä söin valkosipulia ihan sikana, kumma kyllä puremat ei haitanneet.
miten, kaikkosiko muukin elollinen lähistöltä..:))
- mekatron
Se se on hyvvää ja luomua vielä kaiken lisäksi.
Ei vahingoita niitä itikoita.
Suihkua kyllä tarttee senki jälkheen.- Liehake
Joka paikasta ja pahasti. Jos itikat syö. Mäkärät tekevät pahoja vesikelloja, mitkä vuotavat keltaista (jotain) monta päivää. Ainoa joka minulle tehoaa on Zyrtek allergia lääke. sellaisen kun nielen, en tiedä onko itikoita tai muita koita olemassakaan.Todella tehokas. Yksi pilleri, per vuorokausi.
- Kakku
Älkääs nyt! :0) Mä olen tosissani. En halua olla koko kesää kuumeessa tai ohvin aiheuttamassa päänsäryssä. Kyse siis on nimenomaan mäkäristä ja ohvi kyllä pitää ne loitolla...mutta se haisee niin tanan pahalle. Sitäkin on muuten montaa sorttia, myös mäkäräkarkotetta. (.....sun pikiöljys....onko vielä väriltään mustaa? :0))) )
- Kakku
Liehake kirjoitti:
Joka paikasta ja pahasti. Jos itikat syö. Mäkärät tekevät pahoja vesikelloja, mitkä vuotavat keltaista (jotain) monta päivää. Ainoa joka minulle tehoaa on Zyrtek allergia lääke. sellaisen kun nielen, en tiedä onko itikoita tai muita koita olemassakaan.Todella tehokas. Yksi pilleri, per vuorokausi.
ensin hermeettinen sarvi. Sitten se tulehtuu ja alkaa muistuttaa Nasse-sedän nenää. Mätiminen on sitten seuraava vaihe. Ja syyhyää n. 3 viikkoa. Jos useampi kuin 2 pääsee samaan aikaan apajalle, niin kuumeessa ollaan.
- mekatron
Kakku kirjoitti:
Älkääs nyt! :0) Mä olen tosissani. En halua olla koko kesää kuumeessa tai ohvin aiheuttamassa päänsäryssä. Kyse siis on nimenomaan mäkäristä ja ohvi kyllä pitää ne loitolla...mutta se haisee niin tanan pahalle. Sitäkin on muuten montaa sorttia, myös mäkäräkarkotetta. (.....sun pikiöljys....onko vielä väriltään mustaa? :0))) )
Tumman ruskeaa taisi olla viimeksi, kun olen nähnyt ja tarvinnut.
Onhan se kauheata, se allergisuus.
Perheeni on eteläläisiä ja ovat kaikki niille (hyttysille sun muille) yliherkkiä.
Se zyrtecin neuvonta ei varmaan ollut pahasta.. - Pirre*
mekatron kirjoitti:
Tumman ruskeaa taisi olla viimeksi, kun olen nähnyt ja tarvinnut.
Onhan se kauheata, se allergisuus.
Perheeni on eteläläisiä ja ovat kaikki niille (hyttysille sun muille) yliherkkiä.
Se zyrtecin neuvonta ei varmaan ollut pahasta..auttaa kutinaan, ja kun paukamia ei tarvitse raapia niin ne eivät myöskään tulehdu.
Zyrtec on antihistamiinia. - Kakku
Pirre* kirjoitti:
auttaa kutinaan, ja kun paukamia ei tarvitse raapia niin ne eivät myöskään tulehdu.
Zyrtec on antihistamiinia.troppi. Viime kesänä jouduin ottamaan kun amppari pisti. Edellisestä pistosta oli muuten kulunut aikaa 45 vuotta, joten hyvin olen hätistellyt. :0)))
- Pirre*
Kakku kirjoitti:
troppi. Viime kesänä jouduin ottamaan kun amppari pisti. Edellisestä pistosta oli muuten kulunut aikaa 45 vuotta, joten hyvin olen hätistellyt. :0)))
kädet kuin myllynsiivet kun ampiainen tulee lähelle, vaikka ei niitä saisi kuulemma niin husoa, mutku pelottaavat..:(
Eikä se allergiselle leikinassii ookkaan, jos se amppari pääsee pistämään, onhan siihen kuollutkin immeisiä..
Mie olen joskus meinannut syödä ampiaisen mansikan mukana ja se voisi ollakkii ihan hengenpäälle käyvä virhe. Joskus kovertaavat reiän mansikkaan ja istuuvat sielä, ettei niitä ees huomaa katsoa mansikan himossaan :) - Kakku
Pirre* kirjoitti:
kädet kuin myllynsiivet kun ampiainen tulee lähelle, vaikka ei niitä saisi kuulemma niin husoa, mutku pelottaavat..:(
Eikä se allergiselle leikinassii ookkaan, jos se amppari pääsee pistämään, onhan siihen kuollutkin immeisiä..
Mie olen joskus meinannut syödä ampiaisen mansikan mukana ja se voisi ollakkii ihan hengenpäälle käyvä virhe. Joskus kovertaavat reiän mansikkaan ja istuuvat sielä, ettei niitä ees huomaa katsoa mansikan himossaan :)örvelöitä, kyllä niitä pieni ihminen pelkää. Me kun ostettiin tämä tönö viime syksynä ja rempattiin se täysin, niin komeroista löyty 3 lumilapion kokoista ampparinpesää. Jessus, en ole kuunaan sellaisia nähnyt. Tuli noista "ampparimansikoista" mieleen, kun likkakaverin kanssa syötiin metsämansikoita. Kaveri ei huomannut, että yhdessä kökötti metsälude ja pisti suuhunsa. Arvaas haisiko henki hyvältä.....ja KAUAN. Mutta sullekin nyt hyviä öitä. Siirryn orrelle. Krooooohhh....******
- TR.maalariN
Kakku kirjoitti:
örvelöitä, kyllä niitä pieni ihminen pelkää. Me kun ostettiin tämä tönö viime syksynä ja rempattiin se täysin, niin komeroista löyty 3 lumilapion kokoista ampparinpesää. Jessus, en ole kuunaan sellaisia nähnyt. Tuli noista "ampparimansikoista" mieleen, kun likkakaverin kanssa syötiin metsämansikoita. Kaveri ei huomannut, että yhdessä kökötti metsälude ja pisti suuhunsa. Arvaas haisiko henki hyvältä.....ja KAUAN. Mutta sullekin nyt hyviä öitä. Siirryn orrelle. Krooooohhh....******
voi syödä 'listalla' l. koko hyttys/mäkäräkauden tabletti päivässä...Silloin ei tarvitse miettiä kuka syö ja koska...
...ei ole edes väsytystä sivuvaikutuksena kuten vaikka Ataraxilla...
Kysy apteekista ruotsalaista Myggania.
Tähän mennessä tehokkain tuntemani aine.
Se on kuin deodoranttipullo, tuoksuu hyvälle.
Sipaisu niihin paikkoihin, missä iho on paljaana, ranteisiin, nilkkoihin, niskaan, otsaan...
Olin eräässä keskiyön konsertissa, joka pidettiin keskellä metsää. Ilma kuhisi oravaa pienempiä ötököitä, mutta sain istua rauhassa koko konsertin ajan.
Myggan on helppo kuljettaa vaikka taskussa kun liikkuu seuduilla missä on hyttysiä tai mäkäröitä.- vetovoima
Laita vaikka hunajaa jonkun matkan päähän itsesi olinpaikasta.Kyllä hunaja tai sulatettu sokeri ajavat saman asian.Otat vaan seuraavan päivänä sen öttis kerroksen pois sen purkin päältä ja annat olla purkin paikoillaan.Laita se purki ainakin merin päähän istuipaikastasi.Minä olen itse oikea itikkapyydys ja toiset saavat kyllä olla täysin rauhassa kaikilta ötököiltä.Mutta tuo hunaja pyydys kyllä on toiminut.Rauhallisia kesäiltoja sinulle ja kaikille muillekin itikan vaivaamile.TOIMII PYYDYS VARMASTI.kUNHAN MUISTAT ETTÄ ET OLE ITSE VIERESSÄ,VAAN AINAKIN SEN METRIN PÄÄSSÄ.
- karkottaa
Purista pieni tippa sitruuna vaikka taluospaperin päälle ja laita paperi vaikka partsin kaiteelle.Kyllä öttiset menevät siihen ja katoavat juotuaan sitruunamehua.
- Kakku
vinkeistä! Taidan kokeilla kaikkia. Ensin apteekkiin ostamaan myggaa, sitten hunajat ja sitruunat lähistölle. Saapas nähdä kuinka suuren saaliin saan. Tonttimme on metsään rajoittuva ja ötököitä on pilvin pimein. Tänään en taida pirtistä ulos astua. Koko yön satoi ja kaikki on kovin märkää. Rikkaruohojen kitkeminenkin on ällöä, kun kaikki märät kasvit liimaantuvat kiinni.
- yopollo
asu päälle vaan ja verkkohattu päähän (kaulus niin hyvin kiinni ettei mäkärä sieltä pääse). On sulla hassussa paikassa kesämökki, tuohon hintaan en rantapaikkaa ottaisi.
- Kakku
kesämökkiä ole. Ihan on ympärivuotinen asuinpaikkani. Ja lähimpään rantaankin on puoli kilsaa. Tuo pukeutuminen tiiviisti ei oikein hellepäivinä houkuta. :0)))
- yopollo
Kakku kirjoitti:
kesämökkiä ole. Ihan on ympärivuotinen asuinpaikkani. Ja lähimpään rantaankin on puoli kilsaa. Tuo pukeutuminen tiiviisti ei oikein hellepäivinä houkuta. :0)))
hyttysverkosta tehtyä valmista vaatekertaa myytävänä mutta jos itse tekee, siitä saisi vilpoisan kesäasun :-))
- heira
Kuulin,että jos syö B-vitamiinia ei *kämäräiset* ja muut *iniskot* pureksi. :o)
Luontaistuotteena on joku itikkatippa joka ei haise pahalle. En muista nimeä, taisi olla frantsilan tuote.- taikanainen
b-vitamiinijutun olen myös kuullut, jotenkin näin että ihoon tulee b-vitamiinin nauttimisesta sellainen tuoksu joka karkoittaisi ötököitä.
Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle441721Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas2831709- 231578
- 961316
Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan71238Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?101077Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii66986Minä täällä vaan
Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛86960Jos haluat jatkaa tutustumista
Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.66935Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko13921