Tarinat tärkeitä muinaisille ihmisille

Anonyymi-ap

Raamattu on täynnä tarinoita esimerkiksi uskonsankareista.

Muinaisille ihmisille sankaritarinat ovat varmasti olleet tärkeitä ja auttaneet ihmisiä unelmoimaan ja toivomaan. Jos Raamattu ymmärretään oikein ja laitetaan se osaksi kulttuurihistoriallista perinnettä, ei se ketään vahingoita. Silloin kun ihmiset ajattelevat, että muinaisten ihmisten kertomukset tulee ottaa omaan elämään ja ympäristöön/ yhteiskuntaan säännöksi ja toteutettavaksi elämäntavaksi sen opit, on jääty pahasti jälkeen.

Lightning

40

236

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sitä ei nyt tiedä mikä oli muinaisille ihmisille tärkeää. Ei ole jäänyt dokumenttia.

• Anonyymi

Ajattelen niin, että silloin, kun ei ole tietoa, niin tarinat antavat enemmän toivoa. Sehän voi olla yksi selviytymiskeino, uskoa, että on parempaa luvassa, kun vain jaksaa uskoa suurempaan voimaan.

Lightning

• Anonyymi kirjoitti:

Ajattelen niin, että silloin, kun ei ole tietoa, niin tarinat antavat enemmän toivoa. Sehän voi olla yksi selviytymiskeino, uskoa, että on parempaa luvassa, kun vain jaksaa uskoa suurempaan voimaan.

Lightning

Mua Raamatun ns.sankaritarinat ei tuo toivoa, eikä saa unelmoimaan. Ainoa Jeesus..hänet kuvataan täydellisenä.

• Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

Mua Raamatun ns.sankaritarinat ei tuo toivoa, eikä saa unelmoimaan. Ainoa Jeesus..hänet kuvataan täydellisenä.

Uskovana sinun pitäisi tietää, että kristinuskossa koko Raamattu on tärkeä uskovalle. Uskova sanoisi sen mantran ettei voi ottaa pullasta rusinoita. Jeesus Raamatun mukaan uskoi vanhan testamentin tarinoihin.

Lightning

• Anonyymi kirjoitti:

Uskovana sinun pitäisi tietää, että kristinuskossa koko Raamattu on tärkeä uskovalle. Uskova sanoisi sen mantran ettei voi ottaa pullasta rusinoita. Jeesus Raamatun mukaan uskoi vanhan testamentin tarinoihin.

Lightning

Luen enimmäkseen psalmeja. Yllättävän hyviä oman rukouksen pohjaksi vaikka on kyse muinaisista ihmisistä.
        Vt:n hahmoista nousee vaan nyt tällä hetkellä mieleen kuninkaat..ei samaistumispintaa.
        Eikä se ole mitään rusinoiden poimimista,saan lukea Raamattua tällaisena kuin olen.

• Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

Luen enimmäkseen psalmeja. Yllättävän hyviä oman rukouksen pohjaksi vaikka on kyse muinaisista ihmisistä.
        Vt:n hahmoista nousee vaan nyt tällä hetkellä mieleen kuninkaat..ei samaistumispintaa.
        Eikä se ole mitään rusinoiden poimimista,saan lukea Raamattua tällaisena kuin olen.

Jos unohtaa Jumalan suorittamat murhat ja tappokäskyt ja helvetin tuomiot, niin voi unelmoida hyvästä ja rakastavasta taivaallisesta isästä tai Jeesuksesta.

Mutta se Jeesus on Vanhan testamentin Jahve eli Isä!

• Anonyymi

🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒

😋 ­­N­­­y­­m­­f­o­­m­­­a­­a­­n­­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞

• Anonyymi

Eli Raamattu siis on vain satukirja, eikä Jumalan Sanaa, sitäkö taas haluat sanoa ?

Voi voi voi...

• Anonyymi

Voi voi voi...kirnuaa voin voina.

Lightning

• Anonyymi

Tarinoita kerrottiin senkin vuoksi, että saatiin kuulijat pelkäämään ja olemaan alamaiset johtajille ja papistolle. Verojen (uhrilahjojen) vuoksi.

• Anonyymi

No sekin kyllä on historian tutkimuksessa ajateltu niin olevan, että uhraamisten tarkoitus on lähinnä kasvattaa eliitin valtaa

Lightning

• Anonyymi

Tarina ei ole tärkeä, vaan sen avulla kerrottu opetus.

• Anonyymi

Aivan. Raamattu on osa todettua kulttuuri historiallista perinnettä. Mutta se ei sulje pois Raamatun Pyhää Jumalan sanomaansa, jonka Jumala on vaikuttanut inspiroitujen patriarkkojen kautta. Jeesuksen opetukset ovat ajattomia ja kiistämättömän viisaita hyvän elämän tuottamiseen kaikkialle. Raamatun kaikki uskonsankarit ovat tuotu esille rehellisesti, ilman sädekehää. Kaikki olivat tavallisia lankeilevia ja raadollisia, kuten mekin kaikki olemme. Mutta Jumala tuo esille heissä rakkauden omiaan kohtaan. Hän armahtaa katuvaa ja nostaa heidät taas kunniaan. Raamatun kertomukset ovat mainioita opetuksia pursuavia niille, joilla on Pyhän Hengen viisaus havaita ne.

• Anonyymi

Ihmiset ovat vain ihmisiä ja Raamattu on ihan vain ihmisten kirjoittama. Toki jokaisella ihmisellä on jokin inspiraationsa tuottaa tarinoitakin. On vähän hölmöä kuvitella, että olisi yksi kirja, joka on puhdasta Jumalan sanaa. Miksihän ihmisten ajatus jumiutuu johonkin tuollaiseen edes uskomaan?

Lightning

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihmiset ovat vain ihmisiä ja Raamattu on ihan vain ihmisten kirjoittama. Toki jokaisella ihmisellä on jokin inspiraationsa tuottaa tarinoitakin. On vähän hölmöä kuvitella, että olisi yksi kirja, joka on puhdasta Jumalan sanaa. Miksihän ihmisten ajatus jumiutuu johonkin tuollaiseen edes uskomaan?

Lightning

Et ymmärrä Uskosta yhtään mitään.

Se on sinun oma ongelmasi, ei meidän uskovien.

• Anonyymi

Jumala on puolueellinen, kun valitsi vain Israelin, mutta ei tehnyt mitään pelastaakseen pakanat.

Hyvä elämä oli Mooseksen Israelissa sitä, että tapettiin viholliskansat ja oman maan lainrikkojat. Oman perheen jäsenen käsi piti kohota ensimmäisenä kivittämään kuoliaaksi.

• Anonyymi

Muistaakseni sinä Lightning olit joskus uskova ?

Mikä muutti tilanteen ?

Ja miksi nyt pyrit kylvämään epäuskoa täällä ?

• Anonyymi

Suomessa on sananvapaus. Jos joku joutuu epäuskoon sen vuoksi mitä kirjoitan, en koe olevani siitä vastuussa.

Aiemman uskontaustani vuoksi minulla on kokemusasiantuntijuutta, sitä ei tietenkään olisi ilman menneisyyttä. Tämä palsta on avoin foorumi, suljettuja foorumeita uskovilla voi olla itsellään, jos niin tahtovat.

Lightning

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suomessa on sananvapaus. Jos joku joutuu epäuskoon sen vuoksi mitä kirjoitan, en koe olevani siitä vastuussa.

Aiemman uskontaustani vuoksi minulla on kokemusasiantuntijuutta, sitä ei tietenkään olisi ilman menneisyyttä. Tämä palsta on avoin foorumi, suljettuja foorumeita uskovilla voi olla itsellään, jos niin tahtovat.

Lightning

Et vastannut kysymyksiini, vaan kiersit ne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et vastannut kysymyksiini, vaan kiersit ne.

No jos se on jäänyt tavaksi uskonajoilta, sillä sitähän juuri uskovat täällä usein tekevät.

1, olin juu
        2, tulin järkiini
        3, en kait nyt sentään niin hyvä kirjoittaja ole

Lightning

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No jos se on jäänyt tavaksi uskonajoilta, sillä sitähän juuri uskovat täällä usein tekevät.

1, olin juu
        2, tulin järkiini
        3, en kait nyt sentään niin hyvä kirjoittaja ole

Lightning

Ei ollut kyse sinun taitavuudesta ollenkaan.

Kysyin, että miksi pyrit kylvämään epäuskoa, eli mikä ihme on motiivisi.

Sinä kuitenkin itse uskot omalla tavallasi, eli olet uskomatta.

Miksi kunnioita toisten uskoa ja miksi et anna toisten uskoa kuten he uskovat ?

Miksi pyrit toisten uskoa horjuttamaan, mikä ihmeen motiivi sinulla on ?

Katkeruus ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ollut kyse sinun taitavuudesta ollenkaan.

Kysyin, että miksi pyrit kylvämään epäuskoa, eli mikä ihme on motiivisi.

Sinä kuitenkin itse uskot omalla tavallasi, eli olet uskomatta.

Miksi kunnioita toisten uskoa ja miksi et anna toisten uskoa kuten he uskovat ?

Miksi pyrit toisten uskoa horjuttamaan, mikä ihmeen motiivi sinulla on ?

Katkeruus ?

Minähän keskustelen. Ei minulla ole motiivina horjuttaa jonkun yksilön uskoa, uskoo ken tahtoo.

Miksi sinä ei kunnioita minun ihmisarvoani ja oikeutta keskustella, vaan pyrit osoittamaan kuin en saisi täällä olla? Minusta sinä itse olet epäkunnioittava tällä toiminnallasi, mutta senkin sinä itse uskot siten miten uskot eli olet uskomatta.

Kerron sellaisen jutun, että onhan se toki totta, että vähissä täällä on aito ja järkevä keskustelu, että siinä mielessä ei täällä kirjoittamiseni ole ehkä järkevää toimintaa, mutta se on silti oikeuteni, saada tehdä sitä.

Lightning

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minähän keskustelen. Ei minulla ole motiivina horjuttaa jonkun yksilön uskoa, uskoo ken tahtoo.

Miksi sinä ei kunnioita minun ihmisarvoani ja oikeutta keskustella, vaan pyrit osoittamaan kuin en saisi täällä olla? Minusta sinä itse olet epäkunnioittava tällä toiminnallasi, mutta senkin sinä itse uskot siten miten uskot eli olet uskomatta.

Kerron sellaisen jutun, että onhan se toki totta, että vähissä täällä on aito ja järkevä keskustelu, että siinä mielessä ei täällä kirjoittamiseni ole ehkä järkevää toimintaa, mutta se on silti oikeuteni, saada tehdä sitä.

Lightning

Noin se kaltaistesi kohdalla menee juurikin.

Oikeuksia sinulla on, mutta et ota kuitenkaan vastuuta omista toimistasi ja niiden vaikutuksista.

Vapaus tuo mukanaan vastuun, mutta siitä sinä viis välität, kun "minulla on oikeus" .

Syvää itsekkyyttä siis.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oikeuksia sinulla on, mutta et ota kuitenkaan vastuuta omista toimistasi ja niiden vaikutuksista.

Vapaus tuo mukanaan vastuun, mutta siitä sinä viis välität, kun "minulla on oikeus" .

Syvää itsekkyyttä siis.

Jokainen on vastuussa siitä mihin uskoo, ihan itse. Ja tänne kirjoittavat ovat aikuisia ihmisiä mitä todennäköisimmin, en ole heidän uskostaan tai uskomattaolemisesta vastuussa. Jos joku kirjoitukseni perusteella kokee uskonsa horjuvan, kyllä hän itse on alkanut ajattelemaan vain ja yksin.

Lightning

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jokainen on vastuussa siitä mihin uskoo, ihan itse. Ja tänne kirjoittavat ovat aikuisia ihmisiä mitä todennäköisimmin, en ole heidän uskostaan tai uskomattaolemisesta vastuussa. Jos joku kirjoitukseni perusteella kokee uskonsa horjuvan, kyllä hän itse on alkanut ajattelemaan vain ja yksin.

Lightning

Kuten edellä jo kirjoitin !

Tässä sinulle Raamatusta asiaa:

Matt. 18:6 Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.

Mark. 9:42 Ja joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat, sen olisi parempi, että myllynkivi olisi pantu hänen kaulaansa ja hänet olisi heitetty mereen.

Luuk. 17:2 Hänen olisi parempi, että myllynkivi pantaisiin hänen kaulaansa ja hänet heitettäisiin mereen, kuin että hän viettelee yhden näistä pienistä.

Siis huomaa se, että tuo myllynkivi kohtalo olisi paljon parempi, kuin se kohtalo joka viettelijää odottaa !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Syvää itsekkyyttä siis.

Narsisti kehtaakin puhua !

vr62, lateraalinen, luetaankosanaa, luetaankosanaa2

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lightning

Kyllä meidän kirjoittelumme auttaa uskovia ajattelemaan omilla aivoillaan. Ne saavat uskon horjumaan, mutta eikö se ole hyvä asia?

Kun on itse tullut petetyksi ja päässyt sokean uskon siteistä vapauteen, niin sitä toivoo muillekin.

Ei tarvitse enää valahdella, että Jeesus olisi hyvä ja rakastava taivaallinen Isä, kun hän on Vanhan testamentin sadistinen murhaaja, ja raiskaukset hyväksyvä ja niihin kehottava, Jahve.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Matt. 18:6 Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.

Mark. 9:42 Ja joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat, sen olisi parempi, että myllynkivi olisi pantu hänen kaulaansa ja hänet olisi heitetty mereen.

Luuk. 17:2 Hänen olisi parempi, että myllynkivi pantaisiin hänen kaulaansa ja hänet heitettäisiin mereen, kuin että hän viettelee yhden näistä pienistä.

Siis huomaa se, että tuo myllynkivi kohtalo olisi paljon parempi, kuin se kohtalo joka viettelijää odottaa !

Juupa juu, uhksuksesi kootuilla Raamatun lauseilla ei tehoa minuun, kun en usko, joten turhaa työtä teet. Tosin jo odotin tuota siid naamioituja uhkauksia, tuota uskovat käyttävät paljon toiminnassaan, kun yrittävät alistaa ja hiljentää.

Lightning

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luuletko, että ei-uskovaa pelottaa helvetillä pelottelu?

Se tekee sinusta lähinnä säälittävän hänen silmissään.

Tai oikeastaan sinut nähdään pahana ihmisenä, jollainen myös olet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä meidän kirjoittelumme auttaa uskovia ajattelemaan omilla aivoillaan. Ne saavat uskon horjumaan, mutta eikö se ole hyvä asia?

Kun on itse tullut petetyksi ja päässyt sokean uskon siteistä vapauteen, niin sitä toivoo muillekin.

Ei tarvitse enää valahdella, että Jeesus olisi hyvä ja rakastava taivaallinen Isä, kun hän on Vanhan testamentin sadistinen murhaaja, ja raiskaukset hyväksyvä ja niihin kehottava, Jahve.

Näin siinä käy, kun ihminen luopuu uskostaan.

Säälittävää / surullista nähtävää / luettavaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juupa juu, uhksuksesi kootuilla Raamatun lauseilla ei tehoa minuun, kun en usko, joten turhaa työtä teet. Tosin jo odotin tuota siid naamioituja uhkauksia, tuota uskovat käyttävät paljon toiminnassaan, kun yrittävät alistaa ja hiljentää.

Lightning

Se ei ole mitään uhkailua.

Minä vain toin tiedoksesi sen, että kun otat vapauksia, niin vastuu ja sen kantaminen tulee ennemmin tai myöhemmin.

Eli et pääse vastuutasi pakoon, vaikka nyt niin kuvitteletkin.

Vapautta seuraa vääjäämättä aina vastuu, haluat sinä sitä tai et.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luuletko, että ei-uskovaa pelottaa helvetillä pelottelu?

Se tekee sinusta lähinnä säälittävän hänen silmissään.

Tai oikeastaan sinut nähdään pahana ihmisenä, jollainen myös olet.

Se oli ja on Jumalan sanaa, ei minun !

Et sinä siten minua tuomitse pahaksi, vaan Jumalan !

Mutta ethän sinä sitäkään näköjään käsitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Narsisti kehtaakin puhua !

vr62, lateraalinen, luetaankosanaa, luetaankosanaa2

Onko sinulla lääkärin tutkinto ?

Jos ja kun ei ole, niin sinun ei tule antaa toisista ihmisistä tuollaisia diagnooseja, eikä varsinkaan julkisesti.

Tuollainen on jo herjaamista.

Tiedoksei se, että minun on mahdotonta olla narsisti, sillä minulla on erittäin vahva empatiakyky, sellaista ei narsistilla todellakaan ole, vaan tilanne ihan päinvastoin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se ei ole mitään uhkailua.

Minä vain toin tiedoksesi sen, että kun otat vapauksia, niin vastuu ja sen kantaminen tulee ennemmin tai myöhemmin.

Eli et pääse vastuutasi pakoon, vaikka nyt niin kuvitteletkin.

Vapautta seuraa vääjäämättä aina vastuu, haluat sinä sitä tai et.

No, se on sinun uskostasi, mutta httää sydämesi laadun, mätäpaise ja tämän jälkeen useimmiten heittäydyt marttyyriksi...mutta sitä odotellessa.

Lightning

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se oli ja on Jumalan sanaa, ei minun !

Et sinä siten minua tuomitse pahaksi, vaan Jumalan !

Mutta ethän sinä sitäkään näköjään käsitä.

Jumala ei puhu mitään. Ihmiset puhuvat. Raamatussakin.

Raamatun lukijalla on vastuu siitä, miten lukemaansa käytäntöön soveltaa.

Helvetillä uhkailu saa aikaan traumoja pienissä lapsissa. Nämä traumat näkyvät vielä aikuisena.

Ateistiin uhkailulla ei ole mitään vaikutusta. Tai jos on, niin pidämme uhkailijaa pahana ihmisenä ja mielipuolena.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko sinulla lääkärin tutkinto ?

Jos ja kun ei ole, niin sinun ei tule antaa toisista ihmisistä tuollaisia diagnooseja, eikä varsinkaan julkisesti.

Tuollainen on jo herjaamista.

Tiedoksei se, että minun on mahdotonta olla narsisti, sillä minulla on erittäin vahva empatiakyky, sellaista ei narsistilla todellakaan ole, vaan tilanne ihan päinvastoin.

Olet sokea omalle itsellesi. Sinut on todettu narsistiksi ja arveltu sinussa olevan riivaaja. Tämä on faktaa. Tiedät sen itsekin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet sokea omalle itsellesi. Sinut on todettu narsistiksi ja arveltu sinussa olevan riivaaja. Tämä on faktaa. Tiedät sen itsekin.

TAAS tämä jatkuu !

Mustamaalaus valheisiin perustuen.

Mutta minä iloitsen tästäkin !

Kaltaisesi väittivät Jeesuksessakin olevan riivaaja / riivaajia ja Häntä sanottiin jopa belsebuuliksi !

Joh. 7:20 Kansa vastasi: "Sinussa on riivaaja; kuka sinua tavoittelee tappaaksensa?"

Joh. 8:48 Niin juutalaiset vastasivat ja sanoivat hänelle: "Emmekö ole oikeassa, kun sanomme, että sinä olet samarialainen ja että sinussa on riivaaja?"

Joh. 8:52 Juutalaiset sanoivat hänelle: "Nyt me ymmärrämme, että sinussa on riivaaja. Aabraham on kuollut ja profeetat, ja sinä sanot: 'Jos joku pitää minun sanani, hän ei ikinä maista kuolemaa'.

Joh. 10:20 Ja useat heistä sanoivat: "Hänessä on riivaaja, ja hän on järjiltään; mitä te häntä kuuntelette?"

Matt. 10:25 Opetuslapselle riittää, että hänelle käy niinkuin hänen opettajalleen, ja palvelijalle, että hänelle käy niinkuin hänen isännälleen. Jos he perheenisäntää ovat sanoneet Beelsebuliksi, kuinka paljoa enemmän hänen perheväkeään!

22 Autuaita olette te, kun ihmiset vihaavat teitä ja erottavat teidät yhteydestään ja herjaavat teitä ja pyyhkivät pois teidän nimenne ikäänkuin jonkin pahan-Ihmisen Pojan tähden.
        23 Iloitkaa sinä päivänä, riemuun ratketkaa; sillä katso, teidän palkkanne on suuri taivaassa; sillä näin tekivät heidän isänsä profeetoille.

Iloitsen siis, riemuun ratkean ! :)

PS. En ole narsisti, eikä minussa ole riivaajaa, joten sinun faktasi on silkkaa valhetta!

Miksi siis valehtelet ?

Tässäkö on syy valehteluusi ?

Joh. 8:44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa.

Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole.

Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.

• Anonyymi

Aloittajalla on mielipide mutta pitäköön omanaan. Lienee homot hänen juttunsa, sillä mikään muukaan Raamatussa ei ole vanhaa tai kelvotonta. On siellä kertomuksia myös, että osaisimme niiden kautta luojaamme tuntea.

• Anonyymi

Raamatun kertomukset ovat kuin Pandamuorin tarinoita pienelle pandakarhulle Tao Taolle. Ne ovat opettavaisia, mutta eivät totta.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      85
      4052
    2. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      35
      3121
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      100
      2285
    4. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      31
      2108
    5. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      81
      1866
    6. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      27
      1821
    7. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      31
      1810
    8. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      27
      1557
    9. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1527
    10. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1501
    Aihe