Menee jo yli voimieni, levon paikka.

Vellikellooni tuli tänään yli 60 kommenttia. Hyvin harvoihin jaksoin vastata. Terveyteni on kovin heikko. Toivon vain, että loppusuora olisi mahdollisimman lyhyt ja kivuton, vaikken sitä voi tietääkään. Toistaiseksi sitä on kestänyt sietämättömän kauan.

Toivotan kaikille Jumalan siunausta Kristuksen sovintotyön ja maahan vuotaneen kalliin veren kautta.

53

538

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Vaikka olen eri mieltä asioista kanssasi (jopa siitä, mitä tosi uskovaisuus on), niin toivotan sinulle voimia ja rohkeutta kohdata tuleva pois lähtösi. Sinulla on hyvä toivo ja lohtu. Samaa ei voi sanoa meistä ateisteista, mutta hyväksymme silti kuoleman ja pidämme sitä parempana kuin ikuista elämää.

• Anonyymi

Ikävää, ettet kuitenkaan voi välttyä ikuiselta kärsimyksestä jos et ota Jeesusta elämäsi herraksi.

• Anonyymi

Jännä juttu olet ateisti mutta vankat mielipiteet oikeasta uskovaisuudesta 🤣ketju taitaa olla dokkuran itse väsäämä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ikävää, ettet kuitenkaan voi välttyä ikuiselta kärsimyksestä jos et ota Jeesusta elämäsi herraksi.

Olipa taas hengellinen ja lähimmäisenrakkautta tulviva kommentti sinulta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olipa taas hengellinen ja lähimmäisenrakkautta tulviva kommentti sinulta

Siinähän sanottiin ”ikävää”.
        Lähimmäisenrakkauden mukaista on haluta mahdollisimman monen pelastuvan ikuiselta kärsimykseltä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siinähän sanottiin ”ikävää”.
        Lähimmäisenrakkauden mukaista on haluta mahdollisimman monen pelastuvan ikuiselta kärsimykseltä.

Se on Jeesuksen ja Hänen välinen asia, johon ei voi muut kuin Jeesus vaikuttaa.
        Me olemme sellaisia kuin olemme ja omana itsenämme kohtaamme Herramme, emme opeteltujen korulauseiden sekä käytöstapojen tai taikatemppujen avulla.

• Anonyymi

😍😋😍😋😍😋😍😋😍

🍒 ­­­N­­y­­­m­­f­­­o­m­­a­­a­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#18215146

🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞

• Anonyymi

Miksi sitten teit taas uuden aloituksen ja haet huomiota?

• Anonyymi

sanopa muuta

• Anonyymi

Voitko tarkentaa, miksi Hän ei saisi tehdä aloituksia?
        Sinun huomiollasihan ei kukaan tee yhtään mitään, mutta kiva nähdä itserakkautesi helmiä.

• Anonyymi

Toivottavasti saamme sinun lähtöhetkeesi muutettua vainajan siunauksen, niin että ei enää sieluttomasti maaksi maatumaan ja odottamaa fyysistä ylösnousemusta koko maailman viimmeisenä päivänä, vaan Raamatun Luojajumalan sanoihin liittyen vapautumista materian sitovuudesta, ja sinut voidaankin siunata iäsyysmatkalle sanoin: Pastori, nyt sinun sielusi on vapaa!

• Anonyymi

Sinänsä jännää että nykyajassa kun kuolemme meistä jää toisella tavalla muisto kuin mitä joskus vain joku valokuva, ehkä saattoi olla jollain videonpätkä, mutta nyt ihmisen elämä tallentuu someen, nettikirjoituksiin ja vaikka hän siirtyy ajasta ikuisuuteen, niin se mitä hän on elämässään ajatellut, miten itseään kuvannut tai tuonut esille, jää näkyville ja muistoiksi jos he halutaan tallentaa ja säilyttää.

Kaikki voivat tavallaan sanoa Aleksis Kiven tavoin kuollessaankin, että minä elän.

• Anonyymi

Mahtavatkohan ne aidoimmat ja oikeimmat asiat olla siellä somessa - saahan sitä seiskapäivästäkin melkoisen kokoelman useiden ihmisten historiaa?!

• Anonyymi

Kait tiedät ettei pakko ole vastata.

• Anonyymi

Mitä väliä muistoilla on onko ne oikeimpia tai väärempiä kun kuitenkin nykyaika tallentaa muistot eri tavalla kuin vanha aika jolloin vain harha jätti jälkeensä mitään kirjallisia tuotoksia. Oli vain hautakivi ja joku valokuva. Siinä ei ollut mitään arvioimista että mikä on tässä on aitoa tai väärää. Oli vain muistikuvat toisten ihmisten muistoissa, mitkä nekin hävisivät ihmisten kuoltua.

Monella ihmisellä alkaa olla nettijalanjälki vauvasta kuolemaan ja se jää jollain tavalla elämään ikuisesti ihmisen kuoltua. Niillekin, jotka eivät ole ihmistä koskaan elävänä tavanneet.

• Paavalin sanoin: "Minulle elämä on Kristus ja kuolema voitto." Voit olla rauhassa suuremmissa käsissä. Ylösnousemustoivo elää. Kun sen aika koittaa, toivottavasti tapaamme kirkastettuina ilman sairautta, kipuja tai riitoja.

• Anonyymi

Fyysinen ylösnousemus koko maailman viimmeisenä päivänä?! Ja toivo elää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Fyysinen ylösnousemus koko maailman viimmeisenä päivänä?! Ja toivo elää.

Autuutta kestää maksimissaan 23 tuntia ja 59 minuuttia, jos ylösnousemus tapahtuu ensimmäisen minuutin aikana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Autuutta kestää maksimissaan 23 tuntia ja 59 minuuttia, jos ylösnousemus tapahtuu ensimmäisen minuutin aikana.

Sitten kaikki fyysinen palaa maailmanlopun liekeissä, ja pääsee Paavalin lupaamiin tulen liekkeihin. Löytyy 1.Kor.3:13.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitten kaikki fyysinen palaa maailmanlopun liekeissä, ja pääsee Paavalin lupaamiin tulen liekkeihin. Löytyy 1.Kor.3:13.

Minä olen kyllä ajatellut lähteä sielumatkalle, mutta sieluhan ei kuulu kristinuskoon ollenkaan - eikä itselläni ole mitään uskontoa. Maatuneena olisi ikävä odottaa sielun kanssa tuota ylösnousemusta, ja koska se oli Paavalin Jumalalle vastenmielinen, niin Pyhä henki leikkaakin sen tarinan mukaan irti. Näin on uskonnossa parempi tuolla fyysisellä ylösnousemuksella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä olen kyllä ajatellut lähteä sielumatkalle, mutta sieluhan ei kuulu kristinuskoon ollenkaan - eikä itselläni ole mitään uskontoa. Maatuneena olisi ikävä odottaa sielun kanssa tuota ylösnousemusta, ja koska se oli Paavalin Jumalalle vastenmielinen, niin Pyhä henki leikkaakin sen tarinan mukaan irti. Näin on uskonnossa parempi tuolla fyysisellä ylösnousemuksella.

Niin, siis Paavalille Kristus oli elämä, koska kyseessä oli ristille kirottu tosi Jumala kiroukseksi, joka pelasti juutalaiset uhraamasta esikoispoikiaan, kun tuli kiroukseksi heidän puolestaan (Gal.3:13).

Ja kuolema voitto, kun Jahven uhrit seuraavat Paavalin lukemaa kirousta juuri näihin tulen liekkeihin uhreina, eikä heidän tarvitse muuta uhrata Jumalalleen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, siis Paavalille Kristus oli elämä, koska kyseessä oli ristille kirottu tosi Jumala kiroukseksi, joka pelasti juutalaiset uhraamasta esikoispoikiaan, kun tuli kiroukseksi heidän puolestaan (Gal.3:13).

Ja kuolema voitto, kun Jahven uhrit seuraavat Paavalin lukemaa kirousta juuri näihin tulen liekkeihin uhreina, eikä heidän tarvitse muuta uhrata Jumalalleen.

Ja se kirkkauskin tulee niistä tulen liekeistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja se kirkkauskin tulee niistä tulen liekeistä.

Ihan kuin vihjeenä mainiten, niin vähän voisi ajatellakin, että mihin käsketään uskoa, kun Joh.8 Jeesuksen sanoin juutalaisten Jumala on Saatana ja kaiken valheen isä.

• Anonyymi

Kiva kun kävit. Mutta ehkä on parempi että jätät palstan.

• Anonyymi

Uskokaa Jumalaan ja uskokaa Jeesukseen.
      Tehkää hyvää vielä kun siihen on aikaa. Jumala johdattakoon teitä siinä ja kutsukoon lepäämään aikana joka on teitä ajatellen paras.

Jos tahdotte voitte vielä paljon tehdä ja olette jo tehnyt viesteillänne Jumalan kirkastamiseksi hyvää. Rauhaa ja varjelusta yhä teille toivoen.

Herra siunatkoon teitä ja varjelkoon teitä
      Herra kirkastakoon kasvonsa teille ja
      Olkoon teille armollinen
      Herra kääntäköön kasvonsa teidän puoleenne
      Ja antakoon teille rauha.
      Isän Pojan Pyhän Hengen nimeen.

• Anonyymi

Ei, vaan uskokaa Jeesusta - se tie vie takaisin paratiisin elämänpuulle (Matt.7, ilm.2:7 ja 2:17). On Jeesuksen taivasten valtakunnan evankeliumi. Ja Jumalana on taivasten valtakunnan isä.

Usko Jeesukseen on Jeesuksen nimeen laittomuuden tekemistä, näille hän sanoo, menkää pois, en tunne teitä, te laittomuuden tekijät (Matt.7), ja tie vie kadotukseen, tulenliekkeihin (1.Kor.3:13). On Paavalin syntiopin evankeliumi. Jumalana on Baal-jumala, Jeesuksen Joh.8 sanoma Saatana.

• Anonyymi

Niin, sinun Jumalaltasi onkin anottava armoa ja pyydettävä jopa, ettei saata kiusaukseen, ja on uhrattava Jeesuksen Kristus nimeen jopa tosi Jumala teurastettuna uhrilampaana, ja perattava pois Jeesuksen opettama taivasten valtakunta ennen kuin pääsee tämän Jumalan tulen liekkeihin.

Löytyy 5.Moos.4:10 alkaen, Matt.13:33 ja 1.Kor.5:7

• Anonyymi

Kiitos siunauksesta. 🙂
        Samoin sinulle.

• Anonyymi

Hyvää mahd. taivasmatkaa Brasilille.

Itsekin jo toivoisin pääseväni täältä pois. Samoin: lyhyellä varoitusajalla, nopeasti.

Siellä Taivaassa sitten kerran kaikki tavataan, me syntiset vanhurskaat.

Kerro Jeesukselle terveisiä. 🙂

• Anonyymi

No ei tuo lähde edes kulumalla. Kunhan kerjää jotain huomiota kun sekopää alkkari on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No ei tuo lähde edes kulumalla. Kunhan kerjää jotain huomiota kun sekopää alkkari on.

On raitis "alkkari", eli vanhan kaartin "alkkarien" omalla kielellä: "holisti".

Raitistunut holisti ei halua juoda, käyttää alkoholia. Mutta tuo itse tunne-elämän sairaus / taipumus ei välttämättä poistu vain pelkällä raittiudella, ainakaan ll-tyypin, jota itsekin edustan. (Tämän kait huomaa jo kiivaasta käytöksestäni?)

"Alkoholismi" on pelkkä nimi, joka asiaa tuntemattomien mielissä yhdistyy aina vain sen käyttämiseen. Itseasiassa se viittaa enemmänkin siihen ongelmaan, jossa alkoholi on ainoa "lääke" tuota sairautta poteville. Se on tuohon tunne-elämän ailahteluun sekä lääke että myös myrkky. Alkoholi lääkitsee niitä fyysisten, kemiallisten heittelyiden (serotoniini, dopamiini) aikaansaamia oireita, mutta vain lyhytaikaisesti, samalla kuitenkin myrkyttäen lisää. Tästä johtuu alkoholistin tarve jatkuvasti yrittää parantaa oloaan alkoholilla.

Holistin on kuitenkin parempi pyrkiä raittiina selvittämään niitä ongelmia, joiden hillitsemiseen hän aiemmin otti ryyppyjään.

Kun itse aikoinaan, päättäen tehdä itsemurhan, suostuin lähteä kuuntelemaan AA-palaveria, se mikä antoi itselleni lohtua heti ensimmäisistä lauseista asti: "Alkoholismi on sairaus." Minussa ei ole mitään sellaista vikaa, jolle itse voisin mitään. Tuo sairaus riivaa, tahdoin taikka en. "Mutta: jos se kerran on sairaus, niin... sairauttahan voi hoitaa!" Nyt ongelmallani oli nimi ja syytkin, jotka vasta jatkossa tulin tuntemaan.

Ilman alkoholin "rauhoittavaa" vaikutusta, katkolla, huoltolassa ja etenkin sosiaalisairaalassa nk. "kiipeilinkin pitkin seiniä", liekö niin vauhkoa lasta siellä ennen nähtykään. (Varmaankin, mutta harvemmin.)

Ja tässä olen. Vuosikymmeniä myöhemmin. Raittiina, joskus persoona hiukan ailahdellen, mutta: elossa. Suurin osa muinaisista ystävistäni ja tutuistani makaa Hgin, pääkaupunkiseudun hautausmailla. Kuolleet pääosin n. 35-65 vuotiaina. Ulkoiset syyt erilaiset, mutta pohjimmainen syy: alkoholismi, joka eri tavoin mahdollisti ja aiheutti nuo kuolemat.

Suosittelen muuten samoista ongelmista kärsiville, etenkin tytöille / naisille am. elokuvaa, tosikertomukseen perustuvaa "Vuosi nuoruudestani" / "Girl, Interrupted". Sijoittuu 1960-luvun loppupuolelle. Näyttääkö tutulta? (Eräänlainen "Yksi lensi yli käenpesän"-versio):

https://www.imdb.com/title/tt0172493/

Tämä leffa on tullut ainakin Netflixillä. Auttoi, näin vuosikymmeniä myöhemminkin paljon, vielä enemmän ymmärtämään tuolloista sekä nykyistäkin itseäni sekä näiden holistiloiden muuta kantaväkeä. Elokuva ei sijoitu holistilaan, vaan tietynlaiselle, psykiatriselle osastolle. Pääosan esittäjän diagnoosi on "Border line". Tuota diagnoosia ei enää käytetä, mutta myös itselläni oli tuolloin mm. tuo nimike sairaalan raporttikirjoissa. (Diagnooseja oli monia.) "Border line" / "rajatila" diagnoosina tarkoitti epävakaata persoonallisuutta, jonka toiminta ailahtelee tasapainottomasti puolelta toiselle.

Alkoholismin juuret ovatkin näissä muissa diagnooseissa, traumoissa, joita holisti itse on yrittänyt lääkitä alkoholilla.
        *

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On raitis "alkkari", eli vanhan kaartin "alkkarien" omalla kielellä: "holisti".

Raitistunut holisti ei halua juoda, käyttää alkoholia. Mutta tuo itse tunne-elämän sairaus / taipumus ei välttämättä poistu vain pelkällä raittiudella, ainakaan ll-tyypin, jota itsekin edustan. (Tämän kait huomaa jo kiivaasta käytöksestäni?)

"Alkoholismi" on pelkkä nimi, joka asiaa tuntemattomien mielissä yhdistyy aina vain sen käyttämiseen. Itseasiassa se viittaa enemmänkin siihen ongelmaan, jossa alkoholi on ainoa "lääke" tuota sairautta poteville. Se on tuohon tunne-elämän ailahteluun sekä lääke että myös myrkky. Alkoholi lääkitsee niitä fyysisten, kemiallisten heittelyiden (serotoniini, dopamiini) aikaansaamia oireita, mutta vain lyhytaikaisesti, samalla kuitenkin myrkyttäen lisää. Tästä johtuu alkoholistin tarve jatkuvasti yrittää parantaa oloaan alkoholilla.

Holistin on kuitenkin parempi pyrkiä raittiina selvittämään niitä ongelmia, joiden hillitsemiseen hän aiemmin otti ryyppyjään.

Kun itse aikoinaan, päättäen tehdä itsemurhan, suostuin lähteä kuuntelemaan AA-palaveria, se mikä antoi itselleni lohtua heti ensimmäisistä lauseista asti: "Alkoholismi on sairaus." Minussa ei ole mitään sellaista vikaa, jolle itse voisin mitään. Tuo sairaus riivaa, tahdoin taikka en. "Mutta: jos se kerran on sairaus, niin... sairauttahan voi hoitaa!" Nyt ongelmallani oli nimi ja syytkin, jotka vasta jatkossa tulin tuntemaan.

Ilman alkoholin "rauhoittavaa" vaikutusta, katkolla, huoltolassa ja etenkin sosiaalisairaalassa nk. "kiipeilinkin pitkin seiniä", liekö niin vauhkoa lasta siellä ennen nähtykään. (Varmaankin, mutta harvemmin.)

Ja tässä olen. Vuosikymmeniä myöhemmin. Raittiina, joskus persoona hiukan ailahdellen, mutta: elossa. Suurin osa muinaisista ystävistäni ja tutuistani makaa Hgin, pääkaupunkiseudun hautausmailla. Kuolleet pääosin n. 35-65 vuotiaina. Ulkoiset syyt erilaiset, mutta pohjimmainen syy: alkoholismi, joka eri tavoin mahdollisti ja aiheutti nuo kuolemat.

Suosittelen muuten samoista ongelmista kärsiville, etenkin tytöille / naisille am. elokuvaa, tosikertomukseen perustuvaa "Vuosi nuoruudestani" / "Girl, Interrupted". Sijoittuu 1960-luvun loppupuolelle. Näyttääkö tutulta? (Eräänlainen "Yksi lensi yli käenpesän"-versio):

https://www.imdb.com/title/tt0172493/

Tämä leffa on tullut ainakin Netflixillä. Auttoi, näin vuosikymmeniä myöhemminkin paljon, vielä enemmän ymmärtämään tuolloista sekä nykyistäkin itseäni sekä näiden holistiloiden muuta kantaväkeä. Elokuva ei sijoitu holistilaan, vaan tietynlaiselle, psykiatriselle osastolle. Pääosan esittäjän diagnoosi on "Border line". Tuota diagnoosia ei enää käytetä, mutta myös itselläni oli tuolloin mm. tuo nimike sairaalan raporttikirjoissa. (Diagnooseja oli monia.) "Border line" / "rajatila" diagnoosina tarkoitti epävakaata persoonallisuutta, jonka toiminta ailahtelee tasapainottomasti puolelta toiselle.

Alkoholismin juuret ovatkin näissä muissa diagnooseissa, traumoissa, joita holisti itse on yrittänyt lääkitä alkoholilla.
        *

Sanoisin sen verran, että on varsin yksinkertaistettua kuvata epävakaata persoonallisuushäiriötä mielialan vaihteluna tasapainottomasti puolelta toiselle - se on vain psyykkeen seuraus itse vaikeasta aivojen toiminnan ohjaushäiriöstä peruuttaa toistuvasti auto puuhun.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sanoisin sen verran, että on varsin yksinkertaistettua kuvata epävakaata persoonallisuushäiriötä mielialan vaihteluna tasapainottomasti puolelta toiselle - se on vain psyykkeen seuraus itse vaikeasta aivojen toiminnan ohjaushäiriöstä peruuttaa toistuvasti auto puuhun.

Ja jos teille se tapahtuu koko ajan ja joka hetki, niin kyllä kenen tahansa mieli alkaa lopulta sakkaamaan ja pahadti.. Perussyy on muualla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No, kuvasin tuon lyhyesti, tähän ketjuun. Totta kai sairaudesta ja sitä sairastavan kohdalla asia on laajempi. Jokaisen elämänhistoriakin on erilainen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja jos teille se tapahtuu koko ajan ja joka hetki, niin kyllä kenen tahansa mieli alkaa lopulta sakkaamaan ja pahadti.. Perussyy on muualla.

Sen verran elämme vielä keskiaikaa, että tässäkin tapauksessa diagnoosin nimi on seurauksessa, eikä itse syyssä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Peruuttaa toistuvasti auto puuhun".

Hyvin määritelty. 🙂

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sen verran elämme vielä keskiaikaa, että tässäkin tapauksessa diagnoosin nimi on seurauksessa, eikä itse syyssä.

Itse koettuna sanoisin, että psykiatriamme hoitokeinoiltaan todellakin ovat keskiaikaa. Todella avutonta puoskarointia.

Jumala ja minä itse yhdessä olemme sittemmin paremmin hoitaneet sen, mitä yhteiskunta vain yritti.

Mutta kuitenkin: kiitos yhteiskunnalle siitäkin vähästä. Ilman hoitolaitoksianne tuskin olisin elänyt näin kauan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse koettuna sanoisin, että psykiatriamme hoitokeinoiltaan todellakin ovat keskiaikaa. Todella avutonta puoskarointia.

Jumala ja minä itse yhdessä olemme sittemmin paremmin hoitaneet sen, mitä yhteiskunta vain yritti.

Mutta kuitenkin: kiitos yhteiskunnalle siitäkin vähästä. Ilman hoitolaitoksianne tuskin olisin elänyt näin kauan.

Valittaa osaatte ja selitellä kuinka ette ole itse mistään vastuussa. Siinä kaikki.
        Olisitte onnellisia että edes tarjotaan jotain hoitoa . Monessa maassa asia ei ole niin hyvin vaan saisitte kadulla asua,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Valittaa osaatte ja selitellä kuinka ette ole itse mistään vastuussa. Siinä kaikki.
        Olisitte onnellisia että edes tarjotaan jotain hoitoa . Monessa maassa asia ei ole niin hyvin vaan saisitte kadulla asua,

Esität perättömään väitteen. Juurihan edellä
        - kiitän yhteiskuntaa sen suomasta avusta. Mutta en valehtele ja kiitä sellaisesta, mikä ei sen ansiota ole.
        - kerron ottaneeni itse vastuuta elämästäni, Jumalan avulla.

Olet niin ihmisvihaa ja -halveksuntaa täynnä, ettet välitä edes ymmärtää kirjoitettua tekstiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Missä kohdin me valitamme, kuten väität?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Esität perättömään väitteen. Juurihan edellä
        - kiitän yhteiskuntaa sen suomasta avusta. Mutta en valehtele ja kiitä sellaisesta, mikä ei sen ansiota ole.
        - kerron ottaneeni itse vastuuta elämästäni, Jumalan avulla.

Olet niin ihmisvihaa ja -halveksuntaa täynnä, ettet välitä edes ymmärtää kirjoitettua tekstiä.

Suomessa hyysätään liiankin hyvin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Missä kohdin kirjoitettiin, ettemme olisi itse elämästämme vastuussa? Itse olen aina ottanut vastuuta itsestäni. Käynyt työssä, hoitanut omat asiani. Mutta tilannekohtaisesti nukkunut joskus myös nk. kadulla, kavereiden lattioilla.

Mitä on tuo kuuluisa "hyysäys"? Erittele tarkemmin. Minua kun ei ole koskaan hyysätty. Noistakin ajoista on jo useampi vuosikymmen. Olen tehnyt elämässäni paljon muutakin. Tuota ennen, kuten jälkeenkin.

Kaikki päihdehuoltokin on maksullista sairaanhoitoa, siitä tulee lasku itselle, niinkuin kaikesta muustakin sairaanhoidosta.

Miksi pitäisi muuttaa kodistaan kadulle?

On olemassa myös asuntoloita asunnottomille, niissäkin asiakas itse maksaa vuokran normaaliin tapaan. Saa mahd. asumis- tmv. tukea.

Et näytä tuntevan näitä asioita ollenkaan, kuvittelet kaikki päihdeongelmaiset yhteen nippuun ja vihasi on valtava.

Sinulla selvästi on ongelma. Ryyppäsivätkö vanhempasi?

• Anonyymi

Ongelman nimihän on nyt todellisuudessa se, että kristinusko on perustunut puhtaaseen omatuntoon teoista huolimatta - murhamies on voinut uskolla kokea saavansa pelastuksen, kun Jeesus on kärsinyt rangaistaksen hänen puolestaan, ja uskomalla tähän oppiin, hän itse onkin 'viaton' ja 'puhdas'.

Valitettavasti tämä ei edes Raamatun tai itse uskonnon mukaan mene näin, koska uskonnon Jumala onkin Saatana, joka tällaista lupaa, ja uskon päätepiste on taivaassa, jossa palaa tuli.

• Anonyymi

No ei aloittajan elämä miltään onnelliselta vaikuta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No ei aloittajan elämä miltään onnelliselta vaikuta.

no ei vaikuta ei

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

no ei vaikuta ei

päinvastoin sanoisin

• Anonyymi

Siunausta Sinulle Brasil. Hyviä kirjoittajia on palstalla vieraillut vähän ja kuulut ehdottomasti parhaimpiin.
      Ihmetyttää miten eräät jaksavat yrittää kasata harteillesi omia taakkojaan, vaikka Raamattu osoittaa jokaisella olevan ihan oman kuorman kannettavanaan.
      Tunnen ja tiedän monia tuttuja ja lähisukulaisia jotka ovat päihteiden sekä muiden addiktoivien asioiden kanssa ongelmissa, on niin helppoa syytellä toista.
      Kukaan meistä ei tiedä, miksi elimistömme käyttäytyy haluamalla päihteitä samaan tapaan kuin tarvitsemme ravintoa. Toistemme vajavaisuuksia osoittelemalla voimme saada lähimmäisemme häpeämään itseään ja annamme sysäyksen mahdollisesti jopa vaikeaan itsetuhoisuuteen. Auttavan käden sijaan tarjoamme läheisellemme kuoleman kylmän kouran.
      Olet tuonut palstalle ajattelun aihetta sekä muistuttanut ettei kukaan meistä tunne Jumalan meille antamia askelmerkkejä.
      Kiitos.

• Anonyymi

Johtuu ehkä siitä, että hän on kristinuskoon - siis vain Paavalin syntioppiin - liittyvä pastori, mihin ei kuulu Jeesuksen opettama taivasten valtakunnan isä kuin Jeesuksen Kristus-nimeen uhrina.

Jeesuksen taivasten valtakunnan evankeliumin puolella on kyllä annetut askelmerkit -Matteus 7 - tee niitä isän tahtomia tekoja ja toimi omatuntosi äänen mukaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Johtuu ehkä siitä, että hän on kristinuskoon - siis vain Paavalin syntioppiin - liittyvä pastori, mihin ei kuulu Jeesuksen opettama taivasten valtakunnan isä kuin Jeesuksen Kristus-nimeen uhrina.

Jeesuksen taivasten valtakunnan evankeliumin puolella on kyllä annetut askelmerkit -Matteus 7 - tee niitä isän tahtomia tekoja ja toimi omatuntosi äänen mukaan.

Ja kun ollaan niin surkeassa tilanteessa, ettei edes eroteta Saatanaa Jumalasta, ei taivasta helvetistä, eikä tiedetä Raamatun sisältävän kaksi täysin päinvastaista evankeliumia, niin onko ihme jos askelmerkit on hukassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja kun ollaan niin surkeassa tilanteessa, ettei edes eroteta Saatanaa Jumalasta, ei taivasta helvetistä, eikä tiedetä Raamatun sisältävän kaksi täysin päinvastaista evankeliumia, niin onko ihme jos askelmerkit on hukassa.

Sinulla tuo ongelma on.

• Anonyymi

Kaikkea hyvää 👍.

• Anonyymi

Sinulle myös!

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      227
      1983
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1758
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      56
      1251
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1075
    5. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      998
    6. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      950
    7. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      46
      865
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      864
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      802
    10. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      794
    Aihe