Aika ei ole parantanut

Anonyymi-ap

Pitkä avioliitto päättyi kun mies hullaantui harrastuskuvioista toiseen naiseen. Minulla näytettiin ovea, piti lähteä.
Vaikka olen jatkanut elämääni, aika ei ole parantanut syvää haavaa. Menetin miehen jota rakastin, kodin, kaupungin johon olin syvästi kiintynyt, paljon kaikkea menetystä.
Tämä on surullista.

30

1242

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minulla ei ole ketään jolle voisin kertoa asiasta siksi kirjoitin tänne.

    • Anonyymi

      Oi😔 tuntuu kurjalta.. paljon voimia jaksamiseen. Halaus♥️

    • Anonyymi

      Kiitos ❤️

    • Anonyymi

      Elän hyvin samanlaista kuvaamaasi elämää ja tilannetta tällä hetkellä itsekin ja koen samoja tuntemuksia, ollaanko vertaistukikavereita vaikka sitten täällä jos ei muualla. Mielellään oikeasti jakaisi näitä suruja ja pettymyksen tunteita, kaikkea mahdollista jonkun kanssa yhdessä. Jaettuna se vähän edes helpottaa kun saa purettua asioita ulos ja saa toisesta juttuseuraa. Voimia joka tapauksessa valtavasti sinulle ja kaikkea jaksamista kestää ja löytää elämään edes jotain pientä joka hetkeksi saisi ajatukset muualle. ♡♡♡

    • Anonyymi

      Kohtalotovereita ollaan.
      Vaikeaksi tekee asian kun on jo uudessa parisuhteessa ja oletuksena yleisesti että sitten kaikki vanha on jo haudattu ja käsitelty. Eipä ole pitkään kun kerroin jossakin kokoonpanossa niitä tuntemuksia akuutissa tilanteessa jolloin kuolemakin tuli mieleen, kyllä hetijoku napautti että nythän sulla on hyvin.
      Rakkaus ei helpolla kuole eikä sitä ehkä kannata yrittää tappaa. Muistot yhdessä eletystä elämästä elää, lapset saatiin ja kasvatettiin yhdessä.

    • Anonyymi

      Voimia ja rauhaa myös sinulle kohtalokaveri.💕

    • Anonyymi

      Jotenkin ihmiselle raskasta noin yleensäkin kun pitää näyttää ulkoisesti hyvinvoivaa vaikka sielu olisi säpäleinä elämän koettelemuksista ja kun on herkkä luonnekin vielä.
      Pitää pyöritellä lumiukko ja kertoa sille kaikki murheet.

    • Anonyymi

      Voimia, itse koin tuon jo yli 20v sitten ja eihän se koskaan unohdu vaan sen kanssa oppii elämään. 👍

    • Anonyymi

      Oletko ihan varma, että avioliittosi päättyi tuosta syystä? Vai olisi sittenkin syy sinussa?

      • Anonyymi

        Kommenttisi aloittajalle onkin oikein lohdullinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kommenttisi aloittajalle onkin oikein lohdullinen.

        Ehkä kommentoija kyseenalaisti tuon harrastuskuvioista tuttuun naiseen hullaantumisen. -Sivusta


      • Vaihdevuodet eivät ole kenenkään yksittäisen munasarjakkaan syytä, ne on Jumala nähnyt hyväksi antaa munasarjakkaille. Munasarjakkaiden syytä on se että vaihdevuodet ovat niin valtava tabu että niistä vaietaan kuoliaaksi.


      • Anonyymi
        Pakarataivemies kirjoitti:

        Vaihdevuodet eivät ole kenenkään yksittäisen munasarjakkaan syytä, ne on Jumala nähnyt hyväksi antaa munasarjakkaille. Munasarjakkaiden syytä on se että vaihdevuodet ovat niin valtava tabu että niistä vaietaan kuoliaaksi.

        Miksi sitten vaikenet vaihdevuosistasi,kivespussikas?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä kommentoija kyseenalaisti tuon harrastuskuvioista tuttuun naiseen hullaantumisen. -Sivusta

        Ei kai se ole tuiki harvinaista että tulee päätön rakastuminen mikä sitten harjoittaa perheen ja tuo paljon surua. Rakastuessaan ihminen menee sekaisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai se ole tuiki harvinaista että tulee päätön rakastuminen mikä sitten harjoittaa perheen ja tuo paljon surua. Rakastuessaan ihminen menee sekaisin.

        Ei varmasti olekaan, mutta onkohan mies myöntänyt tuon rakastumisen vai onko aloittajan omaa spekulointia eron syystä. Miehet eroaa usein pitkästä suhteesta jos ei saa kotona arvostusta, rakkautta, seksiä, läheisyyttä yms. Jos on vielä lapsia saatu, niin kynnys erota on todella korkealla. Ei oikein vaikuta uskottavalta, että rakastuisi mihinkään harrastuskaveriin ja olisi valmis jättämään kaiken sen takia, jos avioliitto olisi kunnossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei varmasti olekaan, mutta onkohan mies myöntänyt tuon rakastumisen vai onko aloittajan omaa spekulointia eron syystä. Miehet eroaa usein pitkästä suhteesta jos ei saa kotona arvostusta, rakkautta, seksiä, läheisyyttä yms. Jos on vielä lapsia saatu, niin kynnys erota on todella korkealla. Ei oikein vaikuta uskottavalta, että rakastuisi mihinkään harrastuskaveriin ja olisi valmis jättämään kaiken sen takia, jos avioliitto olisi kunnossa.

        Tottakai mies tekee näin. Vaimot ei tajua mitä harrastus piireissä tehdään.


    • Anonyymi

      No voi voi. Elämä on.

    • Anonyymi

      Tämäkin osoittaa ettei voi anonyyminä avautua ja purkaa pahaa oloaan tapahtuneesta. Jos ihminen kertoo että mies jota rakasti hullaantui vieraaseen ja toki jokainen ymmärtää että se vieras nainen oli myös aktiivinen saadakseen upean miehen ja perheen isän.

      Aloittajaa SYYLLISTETÄÄN.

      • Anonyymi

        Sinä tai aloittaja, kuka nyt ikinä oletkin, syyllistät miestä erosta. Onko mies sen toisen naisen kanssa nyt yhdessä? Kertoiko eron syyksi, että on rakastunut toiseen? Sitä tuossa kyseltiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä tai aloittaja, kuka nyt ikinä oletkin, syyllistät miestä erosta. Onko mies sen toisen naisen kanssa nyt yhdessä? Kertoiko eron syyksi, että on rakastunut toiseen? Sitä tuossa kyseltiin.

        Ehkä eron syy on sivuseikka. Ap rakastaa vielä miestä ja siksi ero on tuskallinen.


    • Anonyymi

      Eiköhän lukutaitoinen ymmärrä jo aloituksesta mitä on tapahtunut, sen enempää yksityiskohtiin menemättä.
      Minä ainakin hallitsen sisälukutaidon.

    • Anonyymi

      Aloituksessa ei ole mitään järkeä.
      Miks menettäis kaupungin jos puoliso jättää :DD Tais olla keksitty juttu

    • Anonyymi

      Eiköhän toi ole aika normaalia ettei jäädä pikkukaupunkiin katsomaan uutta onnea.

    • Anonyymi

      Lisää paljon taakkaa kun jättää tutun rakkaan kaupungin, sitä ei tule ajatelleeksi normielämässä kuinka paljon ne kadut ja puistot, ihan kaikki merkitsee, ovat ns. kiintymyskohteita.

    • Surullinen tilanne jos se on totta, mutta pari asiaa ihmetyttää.

      Ei ihmistä noin vain voi karkoittaa omasta kodistaan

      Omistiko aloittajan mies koko kaupungin, vai miksi sieltäkin piti lähteä.

      Tässä tulee kuitenkin hyvin esille vielä kirjottamattoman parisuhdeoppaani kulmakivistä.

      Huolehdi, että sinulla on parisuhteessasi muutakin kuin parisuhde. Aloittajalla ei ilmiselvästi ole ollut, kun on menettänyt kaiken rakkaan, eikä ole edes ystäviä ja sukulaisia joiden kanssa puhua.

      • Anonyymi

        Ystävyys tai kaveruus tms. olen jo ikä ihminen ja koittanut olla meinä vuosikymeninä yhteyksissä noin kamuihin yms. ja se on ollut yksipuolista ja jopa vältelevää. mutta nyt näin myöhemmin, on he ottaneet yhtyeksiä jäätyään yksin. joko leskeydyttyään tai avioeronsa myötä. olen toki ollut kohtelias ja vaihtanut puh. numeroni saliseksi ja ym. en halua olla ns, käytettävissä.


    • Anonyymi

      Kyllä minulla aloittajalla oli ystäviä ja tukiverkko, onneksi. Siitä huolimatta kokemus on ollut liian raskas. Toki tunteet ja tuntemukset aaltoilee.
      Korut ja muut lahjat joita häneltä sain ovat minulle edelleen hyvin tärkeitä.
      Elämä ei vaan ole helppoa, jokainen sen saa kokea.

      • Silti kirjoitit näin:
        "Minulla ei ole ketään jolle voisin kertoa asiasta siksi kirjoitin tänne."


      • Anonyymi
        Yogamies kirjoitti:

        Silti kirjoitit näin:
        "Minulla ei ole ketään jolle voisin kertoa asiasta siksi kirjoitin tänne."

        Kyllä, tilanne mikä on nyt, vuosien jälkeen. En ala sitä nyt avaamaan tarkemmin, mutta asia on kuten olen kirjoittanut.
        Aika erikoista suorastaan, täällä jotkut alkavat kuin hyökkäämään ja kyseenalaistaa etten kirjoita totuutta siitä mitä sanon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, tilanne mikä on nyt, vuosien jälkeen. En ala sitä nyt avaamaan tarkemmin, mutta asia on kuten olen kirjoittanut.
        Aika erikoista suorastaan, täällä jotkut alkavat kuin hyökkäämään ja kyseenalaistaa etten kirjoita totuutta siitä mitä sanon.

        Lukijathan eivät tunne sinua, me hahmotamme kokonaisuuden tiedonjyvistä joita sinä itse olet antanut.

        OK tuo kaikki on tapahtunut vuosia sitten jolloin sinulla oli tukijoukkoja auttamaan päästä vaikeuksien yli. Hyvä, että se silloin toimi.

        Historiaa on joskus vaikea täydellisesti poistaa muistista. Ehkä auttaisi jos annat nuo muistikuvat viivähtää hetkisen ja sitten aivan rauhassa sanot itsellesi että nyt niiden on aika poistua ja lasket ne menemään.
        Tuo vaatii harjoitusta mutta on todella sen arvoista. Ei hyödytä sinua lainkaan ruokkia noita (ikäviäkään) muistikuvia.
        Katse vain eteenpäin.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1249
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1056
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      63
      797
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      750
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      661
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      648
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe