Meneekö omat ja firman rahat sekaisin porilaisilla yrittäjillä?

Anonyymi-ap

Moniko porilainen yrittäjä makselee firmansa tililtä yksityiselämän kuluja? Ajatteletko, ettei siitä jää kiinni? Ennemmin tai myöhemmin pikkuvilpistä eli suoraan sanottuna rikoksesta narahtaa.

Uskokaa jo, ettei osakeyhtiön tililtä voi maksella yksityisiä hankintoja. Pankissa töissä olevalla on aitiopaikka yritysten maksuliikenteeseen. Arvatkaa montako yrittäjää saataisiin narautettua ihan vaikapa siitä, että osakeyhtiön tililtä maksetaan verottajalle jotain, mikä kuuluisi yksityisihmisen maksettavaksi? En sen tarkemmin lähde avaamaan asiaa.

Mietin vain, pitäisikö laittaa Verottajalle vinkkiä verovilpistä? Yksityiskulut eivät kuulu osakyhtiön kirjanpitoon. Asiassa ei juuri ole tulkinnan varaa, vaikka rikos olisikin vain "pari tuhatta euroa".

Eikä nyt ole kyse siitä, että palkansaaja olisi kateellinen siitä, kuinka "luovasti" yrittäjät voivat kikkailla asioita firmansa ja omien rahojensa kanssa. Kyse on siitä, että rikos on rikos. Kuten sanoin, yksityiskulut eivät kuulu osakyhtiön kirjanpitoon.

16

366

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pian joku vastaa aloittajalle, että "perusta oma firma, jos olet kateellinen". En perusta omaa firmaa enkä ole kateellinen siitä, että joku saa maksettua omistamansa osakeyhtiön tililtä yksityisiä kulujaan. Se on rikos! Olen kateellinen vain siitä, jos hän ei jää rikoksestaan kiinni.

      • Anonyymi
        UUSI

        😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

        🍒 ­­N­­­y­­m­f­­o­m­a­­a­­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#18221503

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      Raja yksityiselämän kuluilla ja yrityksen kuluilla on vähän häilyvä. Jos ostat firman kortilla kamaa tai palveluita ja hyödynnät sitä yksityistaloudessa niin rikokseksi se muuttuu vasta kun ostos ei liity yrityksen toimialaan tai kulurakenteeseen ja jäät siitä kiinni. Ainakin teoriassa.

    • Anonyymi

      *Näköjään näppäimistöni e-kirjain ei toimi. Pitänee uusia näppäimistö, että saa naputeltua sanan osakeyhtiö eikä osakyhtiö.

      Älkääkä nyt naurako, että e-nappula on kulunut loppuun, kun on tullut tilattua niin paljon eetä. En käytä ekstaasia, kiitos vain. Se ei selitä e-nappulan kulumista ennenaikaisesti loppuun.

    • Anonyymi

      Olen yrittäjäperheestä ja minulle on hyvin tuttua kuinka joka ikisestä ostoksesta pyydetään ”paragon-kuitti”.
      Yrityksen kuluiksi menevät nakkikioskiostot, lasten mopoautot, asunnon remonttitarvikkeet, työkulut, viinakset… nykyään kun mikään taho ei enää valvo yritysten laskujen oikeellisuutta.
      Ollaan niin ”yritysystävällisiä” ja virkamiehet ovat laiskoja.
      Tämän takia urpilaislaiset lakkoilevat kissantappajat ja ihmiskauppiastyöläisetkin perustavat toiminimiään ja yhtiöitään.

      • Anonyymi

        Vähän joo mutta kyllä firman pitämisessä etuja kuuluu ollakin että.sitä viitsii tehdä. Kaikki firmat ei ole pörssiyhtiöitä ja rahasampoja. Sieltä otetaan mistä mahdollista.


    • Anonyymi

      Minä laitoin verottajalle vähän näitä listoja firmoista, joissa rahat menneet sekaisin.
      Maanantaina, kun verottaja lähettämäni sähköposti, niin johan alkaa tapahtumaan.

      • Anonyymi

        Juupa juu!🤣


    • Anonyymi

      Noita tietoja olen jo lähetellyt kuukausia sitten. Katsotaan nyt, miten verottaja toimii....

      • Anonyymi

        No, kerro ny mitkä firmat oot ilmottanut verottajalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, kerro ny mitkä firmat oot ilmottanut verottajalle.

        Ilmoitin viime vuonna siis 2023 neljä firmaa Porin alueelta. Nyt olen seurannut 9 firman toimintaa vuodesta 2021 ja luultavasti tulen tänä vuonna tekemään verottajalle näistä selvityspyynnöt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmoitin viime vuonna siis 2023 neljä firmaa Porin alueelta. Nyt olen seurannut 9 firman toimintaa vuodesta 2021 ja luultavasti tulen tänä vuonna tekemään verottajalle näistä selvityspyynnöt.

        Porilainen kateus taas voimissaan 😊😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, kerro ny mitkä firmat oot ilmottanut verottajalle.

        Onko yksi niistä Mannisten firma?


    • Anonyymi

      Ap vaan sitten perustaa firman ja alkaa rikkaaksi kun se on niin helppoa :D

    • Anonyymi

      Rikos on myös pankkitoimihenkilön mennä asiakkaiden pankkiasioita levittelemään, kyseessä on pankkisalaisuus.

      • Anonyymi

        Juurikin näin , musta kylki kummallakin.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5115
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3217
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1810
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1665
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1365
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1286
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1267
    Aihe