Nyt alkaa paasto, pakko!

Anonyymi-ap

Aamupaino oli tänään 143,8kg! Oon yrittänyt jo 10 vuotta laihduttaa. Aloittaessani laihdutuksen olin 89 kiloa silloin kymmenen vuotta sitten. Nyt saa loppua kaikki hömppä vähähiilariset tai kalorien laskut. Kymmenen vuotta oon yrittänyt elämätapamuutosta: milloin kasviksia puoli kiloa, milloin säännöllistä aamupalaa vaikka se yökkäyttää, sitä uuvuttavaa kalorilaskuri jolla ei ikinä lähde nälkä, karppausta, joka olisi ihanaa jossei lihottaisi ja olisi niin kallista..

Painoa on vain pakko saada alas jo ihan terveyden takia. Elämäntapa muutos ei ainakaan mun kohdalla toimi, koska en pysty siihen. Se on joko vesipaastoa tai pätkäpaastoa - haluaisin vesipaastota, jos vain itsekuri riittää. Ja paaston jälkeen en tod aio aloittaa mitään dieettiä vaan syödä just mitä tekee mieli niin kuin tein ennenkin.

Olkaa, mitä mieltä olette, mutta muita vesi- tai pätkä paastosta kiinnostuneita varten aion raportoida tänne edistymistä.

Ensimmäinen raportti
22.1.2024, lähtöpaino 143,8kg

44

434

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ohhoh, melkoinen paino.

      Oletko miettinyt, että kävisit sekä psykoterapeutilla että ravintoterapeutilla? Heistä voisi olla sinulle apua, koska et itse omin tiedoin ja taidoin pärjää.

      • Anonyymi

        Ravintoterapeuteilta ei vaadita mitään koulutusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ravintoterapeuteilta ei vaadita mitään koulutusta.

        Mitä sitten? Onko psykoterapeutilla koulutus?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sitten? Onko psykoterapeutilla koulutus?

        Psykoterapeutti on terveysalan ammattinimike psykoterapiahoitoa antavalle henkilölle. Ammatti on Suomessa suojattu lailla; sitä saavat käyttää ainoastaan asianmukaisen koulutuksen saaneet ja Valviran hyväksymät henkilöt. – Wikipedia

        Ravintoterapeutiksi voi ryhtyä kuka tahansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Psykoterapeutti on terveysalan ammattinimike psykoterapiahoitoa antavalle henkilölle. Ammatti on Suomessa suojattu lailla; sitä saavat käyttää ainoastaan asianmukaisen koulutuksen saaneet ja Valviran hyväksymät henkilöt. – Wikipedia

        Ravintoterapeutiksi voi ryhtyä kuka tahansa.

        Mitä sitten? Sokeiden valtakunnassa huononäköinenkin on kuningas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sitten? Sokeiden valtakunnassa huononäköinenkin on kuningas.

        Kyllä noinkin, mutta kannattaa vaatia aina enemmän. Ravintoterapeutit ovat tyypillisesti käyneet vain etäopintona hiilihydraatit, proteiinit, rasvat -diibadaaba-kurssin, jossa saattaa vilahdella muotisanat insuliiniresistenssi ja metabolia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä noinkin, mutta kannattaa vaatia aina enemmän. Ravintoterapeutit ovat tyypillisesti käyneet vain etäopintona hiilihydraatit, proteiinit, rasvat -diibadaaba-kurssin, jossa saattaa vilahdella muotisanat insuliiniresistenssi ja metabolia.

        Jos aamupaino oli tänään 143,8kg, keneltä pitää vaatia ja paljonko enemmän?

        Tiedot ja taidot eivät voi olla ravinnosta ja liikunnasta kummoiset, jos paino on noussut kymmenessä vuodessa 60 kiloa. Yläkoulun köksän tunnin taidot pitäisi riittää parantamaan tuota suoritusta.

        Ravintoterapeutti opettaa alkeet ja psykoterapeutti loput.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos aamupaino oli tänään 143,8kg, keneltä pitää vaatia ja paljonko enemmän?

        Tiedot ja taidot eivät voi olla ravinnosta ja liikunnasta kummoiset, jos paino on noussut kymmenessä vuodessa 60 kiloa. Yläkoulun köksän tunnin taidot pitäisi riittää parantamaan tuota suoritusta.

        Ravintoterapeutti opettaa alkeet ja psykoterapeutti loput.

        Aloittaja ei tarvitse ravintoterapeuttia. Myöskään psykoterapia ei auta laihtumisessa.

        https://www.pronutritionist.net/2017/04/lihavuuden-hoidon-dilemma/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos aamupaino oli tänään 143,8kg, keneltä pitää vaatia ja paljonko enemmän?

        Tiedot ja taidot eivät voi olla ravinnosta ja liikunnasta kummoiset, jos paino on noussut kymmenessä vuodessa 60 kiloa. Yläkoulun köksän tunnin taidot pitäisi riittää parantamaan tuota suoritusta.

        Ravintoterapeutti opettaa alkeet ja psykoterapeutti loput.

        Jos tuo pitää paikkansa, kuinka sitten voi olla olemassa ylipainoisia ravitsemusterapeutteja tai psykoterapeutteja?

        10kg lihominen vuodessa ei vaadi kuin vain alle 200kcal ylimääräistä energiaa päivässä. Siihen pääsee sillä, että lisää päivittäiseen aamiaiseen lasillisen appelsiinimehua, tai vaikkapa vaihtaa työpaikkaa jossa on tapana työpäivän jälkeen aftereilla juoda vain yksi olut.

        Se, että taas vuodessa laihtuu sen 10kg, vaatii että jättää pois sen ekstrakslorit tuovan mehun ja vähentää vielä muuta kulutusta niin, että saa minusta melkein sen 200kcal.

        Luopuminen 12 kuukaudeksi mehusta ja vielä lisäksi päivittäin luopua jostain muusta JOKA PÄIVÄ on hidas ja turhauttava tie. Onko siis ihme, jos haluaa oikaista ja kuluttaa ne kalorit kuukauden aikana karsimalla kunnolla?


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sitten? Onko psykoterapeutilla koulutus?

        Psykoterapeuteilla on useimmilla traumaattiaisa kokemuksia,
        mitkä ovat saaneet heidät valitsemaan uransa.
        Henkilökemian on sovittava tai heidän sadistiset piirteensä
        pulpahtavat esiin ja saa potilasta vahingoittavaa lääkitystä!
        Kavahdan tätä psyykehoitoa huumelääkkein, mitkä tekevät
        riippuvaisiksi ja kaikilla pahemmat sivuvaikutukset kuin apu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Psykoterapeuteilla on useimmilla traumaattiaisa kokemuksia,
        mitkä ovat saaneet heidät valitsemaan uransa.
        Henkilökemian on sovittava tai heidän sadistiset piirteensä
        pulpahtavat esiin ja saa potilasta vahingoittavaa lääkitystä!
        Kavahdan tätä psyykehoitoa huumelääkkein, mitkä tekevät
        riippuvaisiksi ja kaikilla pahemmat sivuvaikutukset kuin apu!

        Huomaa kyllä, että itselläsi on edelleen pahoja mentaalisia ongelmia...!

        Jos pelkäät psykoterapeuttia, kävisikö sinulle avuksi psykologi tai psykiatri? Mieti asiaa vakavasti itsellesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja ei tarvitse ravintoterapeuttia. Myöskään psykoterapia ei auta laihtumisessa.

        https://www.pronutritionist.net/2017/04/lihavuuden-hoidon-dilemma/

        Kiinnostavaa statistiikkia Laatikaiselta!
        Mutta kyllä pistää vihaksi lääkärin laihavuusleikkaukset!
        Lihavuusleikkaukset alkavat usein ene-dieetillä, millä
        potilas pudottaa tuntuvasti turvallisemman leikkauksen
        takaamiseksi, mutta miksi leikata lainkaan, kun laihtuu?

        Kaikki lihavuusleikkaukset pudottavat vain määrätyn %
        potilaan painosta ja riskitekijöitä on runsaasti leikkauksissa!
        Sitten se kärsimys ja aliravitsemus pienin ravintomäärin.
        Loppuikäinen lääkärien kallis, kemiallinen lisäaine ostos.
        Hiustenlähtöä, aliravitsemusta, nahkapoimujen homehtumista,
        uusia lihavuusleikkauksia, koska potilas EI OLE onnistunut
        pääsemään eroon niistä ravintoaineista, mitkä aiheuttivat
        lihomisen, vaan jatkaa pizzalla, suklaalla, jäätelöllä,kahvileivällä...
        Parsissa, kolmessa vuodessa suuri % on lihonnut entiselleen!

        Minulta meni kaikki kunnioitus Laatikaiseen tuon jälkeen!
        Liikunta, terveellinen ruoka oikea määrä, rentoutus, lepo
        ovat ne, jotka vaaditaan minun painoni hallintaan.
        Se vaaatii itsekuria ja rutiinia arkipäivään, mutta hyvinvointi
        on silloin taattu ja vakaa.
        Unohtamatta mielenterveytensä hoitoa, mikä koostuu
        minulla päivittäisistä kävelyistä, kiinnostavista harrasteista,
        omien kykyjensä kehittämisestä arvostamisiensa ihmisten kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tuo pitää paikkansa, kuinka sitten voi olla olemassa ylipainoisia ravitsemusterapeutteja tai psykoterapeutteja?

        10kg lihominen vuodessa ei vaadi kuin vain alle 200kcal ylimääräistä energiaa päivässä. Siihen pääsee sillä, että lisää päivittäiseen aamiaiseen lasillisen appelsiinimehua, tai vaikkapa vaihtaa työpaikkaa jossa on tapana työpäivän jälkeen aftereilla juoda vain yksi olut.

        Se, että taas vuodessa laihtuu sen 10kg, vaatii että jättää pois sen ekstrakslorit tuovan mehun ja vähentää vielä muuta kulutusta niin, että saa minusta melkein sen 200kcal.

        Luopuminen 12 kuukaudeksi mehusta ja vielä lisäksi päivittäin luopua jostain muusta JOKA PÄIVÄ on hidas ja turhauttava tie. Onko siis ihme, jos haluaa oikaista ja kuluttaa ne kalorit kuukauden aikana karsimalla kunnolla?

        Minulla on tuttuja Campridge-konsulentteja, jotka laihtuivat
        niillä kalliilla tuotteilla ja alkoivat itse konsulenteiksi.
        Kummasti parissa vuodessa koko perhe LIHOI suuremmiksi
        kuin alkaessaan pussi-ruokailun! Kallimpia kuin muut vastaavat!
        En ole tavannut yhtäkään hoikka ja terveen näköistä
        välittäjää siltä merkiltä ja minulla on heidän cd:tä.
        Rentoutumiseen ja mielen motivoimiseen, mikä laihduttaa.
        Pitäisi katsoa välittäjien omaa painoa, ennen kuin alkaa itse.
        Moni on joutunut sairaalahoitoon käytettyään niitä C-tuotteita.
        Vakavia seurauksia johtaen jopa kuolemaan.
        Ovat nykyisin entisiä konsulentteja lihavampina kuin koskaan!
        Täällä on kerrottu omia kokemuksia puolesta ja vastaan.


    • Anonyymi

      Jokainen ihminen on vastuussa omasta hyvinvoinnistaan,valitsemalla mitä ja kuinka paljon syö ja juo.MITTAREITA ON VYÖTÄRÖN MITTAUS JA VAAKA. Samoin valinnat tupakan, nuuskan ja päihteiden ja lääkkeiden käytön sekä liikunta määrien suhteen. Ennaltaa ehkäisevää terveyden hoitoa ei suomessa ole vaikka siitä on puhuttu. Esimerkiksi julkinen terveydenhoito järjestää 40 vuotiaalle naiselle ajan jossa ainoa tukimus on papa näytteen otto, Ei kuulu verikokeet esim hemoglobiiniarvon, ei kolestrolin, ei sokerin arvoja, ei verenpainetta mitata ei sydänfilmiä. Kuitenkin suurin osa tämän ikäisistä naisista ylipainoisia eli silloin jo voi näkyä diabeteksen esiasteet, korkeat kolestroliarvot ja kohonnut verenpaine joista tieto voisi ohjata terveempien elintapojen korjaamiseen eikä olisi niin paljon aivoverenvuotoja ja infrakteja. ym elintasosairauksia,

    • Anonyymi

      Täälläkin löytyy hyviä laihdutusvinkkejä,kunhan valitset niistä oikeat suuren paskakommenttien joukosta.
      Pitää käyttää JÄRKEÄ mikä on oikein,siis järenkäyttö sallittu.

    • Anonyymi

      Jos olet vesipaastolla noin 6kk, niin painosi on siellä 90 kg sitten puolen vuoden päästä.
      Aika kova olet kyllä, jos pystyt.
      Mutta miksi aiot lihottaa takaisin? Jos siis aiot syödä sitten taas normaalisti

      • Anonyymi

        En sanonut lihottavani itseäni takaisin. Ajattelin syöväni normaalisti eli niin kuin ennen elämäni ensimmäistä dieettiä. Silloin söin pullaa ja makeaa mielin määrin ja erittäin epäsäännöllisesti, ja olin melkoinen kukkakeppi. Mut jooh, en mä nyt mihinkään 6 kk paastoon pysty. Kiitti kivasta ajatuksesta :)

        Lähinnä jos tuolla saisi motivaatiota, kun mitkään ravitsemusterapeuttien ohjeet ei ole sitä saanut aikaan. Ongelma on, kun oon ihan tyytyväinen itseeni ja onnellinen, niin miksi sitten muuttaa itseään. Ainoa keksimäni syy on terveys. Jos se taas tarkoittaa viikottaista ruokailun vahtaamista, niin motivaatio loppuu jo heti 5 min päästä. Vesipaastossa ajattelen, että siinä voisi motivoida nopea muutos, ei tartte miettiä syömistä, jää aikaa paljon muihin hommiin, tutkitut terveysvaikutukset ja mikseipä sitä voisi jatkaa vaikka 5:2 tyylillä jos siitä oikeasti saa jotain irti.

        Alkujaan koko painon kasvu lähti siitä, että olin 69 kiloinen. Sitten aloitin salin ja muun liikunnan, ja siihen kuului tarkka proteiinien lasku sekä säännöllinen syöminen vaikken koskaan ollut pitänyt säännöllisestä syömisestä. Aloin käymään myös opiskelukavereiden kanssa säännöllisesti ulkona syömässä. Vuodessa paino nousu yli 80 kiloon, olin kyllä todella tiukassa kunnossa.

        Sitten ei vaan motivaatio enää riittänyt saliin ja liikuntaan. Syöminen silti jäi uuteen opittuun rytmiin. Ulkomaille muuton jälkeen paino pompsahti. Nykyisin takaisin Suomessa, mutta edelleen tasaista tahtia näköjään kasvaa paino.

        En syö leivoksia, en karkkia enkä edes hedelmiä, kun inhoan kaikkea makeaa. Enkä syö tunteisiinkaan, kun mulla on kaikki elämässä aivan todella hyvin! Lähinnä muut ihmiset huomauttelevat ahkerasti painostani ja heille se on ongelma, mutta se on saanut myös minut miettimään sitä että pitää kait sitte laihduttaa. Tiedostan myös terveysriskit, minkä vuoksi täytyy tehdä jotain (vaikka ei vielä olekaan sairauksia).

        Jos jonkun mielestä ratkaisu on psykoterapia tai ravitsemusterapia, niin silloin ovat eksyneet väärälle palstalle. Tämän pitäisi olla paasto-palsta eikä hömppä.

        AP


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En sanonut lihottavani itseäni takaisin. Ajattelin syöväni normaalisti eli niin kuin ennen elämäni ensimmäistä dieettiä. Silloin söin pullaa ja makeaa mielin määrin ja erittäin epäsäännöllisesti, ja olin melkoinen kukkakeppi. Mut jooh, en mä nyt mihinkään 6 kk paastoon pysty. Kiitti kivasta ajatuksesta :)

        Lähinnä jos tuolla saisi motivaatiota, kun mitkään ravitsemusterapeuttien ohjeet ei ole sitä saanut aikaan. Ongelma on, kun oon ihan tyytyväinen itseeni ja onnellinen, niin miksi sitten muuttaa itseään. Ainoa keksimäni syy on terveys. Jos se taas tarkoittaa viikottaista ruokailun vahtaamista, niin motivaatio loppuu jo heti 5 min päästä. Vesipaastossa ajattelen, että siinä voisi motivoida nopea muutos, ei tartte miettiä syömistä, jää aikaa paljon muihin hommiin, tutkitut terveysvaikutukset ja mikseipä sitä voisi jatkaa vaikka 5:2 tyylillä jos siitä oikeasti saa jotain irti.

        Alkujaan koko painon kasvu lähti siitä, että olin 69 kiloinen. Sitten aloitin salin ja muun liikunnan, ja siihen kuului tarkka proteiinien lasku sekä säännöllinen syöminen vaikken koskaan ollut pitänyt säännöllisestä syömisestä. Aloin käymään myös opiskelukavereiden kanssa säännöllisesti ulkona syömässä. Vuodessa paino nousu yli 80 kiloon, olin kyllä todella tiukassa kunnossa.

        Sitten ei vaan motivaatio enää riittänyt saliin ja liikuntaan. Syöminen silti jäi uuteen opittuun rytmiin. Ulkomaille muuton jälkeen paino pompsahti. Nykyisin takaisin Suomessa, mutta edelleen tasaista tahtia näköjään kasvaa paino.

        En syö leivoksia, en karkkia enkä edes hedelmiä, kun inhoan kaikkea makeaa. Enkä syö tunteisiinkaan, kun mulla on kaikki elämässä aivan todella hyvin! Lähinnä muut ihmiset huomauttelevat ahkerasti painostani ja heille se on ongelma, mutta se on saanut myös minut miettimään sitä että pitää kait sitte laihduttaa. Tiedostan myös terveysriskit, minkä vuoksi täytyy tehdä jotain (vaikka ei vielä olekaan sairauksia).

        Jos jonkun mielestä ratkaisu on psykoterapia tai ravitsemusterapia, niin silloin ovat eksyneet väärälle palstalle. Tämän pitäisi olla paasto-palsta eikä hömppä.

        AP

        Sinun painosi nousee vääjäämättä entisiin lukemiin, koska itse juuri sanoit että elämäntapamuutokset eivät ole 10 vuoden aikana onnistuneet. Luuletko että se on helpompaa pitkän paaston jälkeen? Ymmärrän kyllä että haluat nyt turhautuneena tehdä selviä ratkaisuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun painosi nousee vääjäämättä entisiin lukemiin, koska itse juuri sanoit että elämäntapamuutokset eivät ole 10 vuoden aikana onnistuneet. Luuletko että se on helpompaa pitkän paaston jälkeen? Ymmärrän kyllä että haluat nyt turhautuneena tehdä selviä ratkaisuja.

        Onhan se kuitenkin parempi pudottaa painoa välissä vaikka 10 kiloa kuin jatkaa vain lihomista sillä ajatuksella, että "no nehän tulevat kuitenkin takaisin".

        Siinä voi myös käydä niin, että laihtuessaan huomaa energiatasojen nousseen, innostuu liikkumaan enemmän vaikkapa kävellen tai pyörällä, kehtaakin käydä uimassa tai salilla jälleen jne.


    • Anonyymi

      Eihän paastoilla nyt mitään laihdu.Laihdutus ja puhdistuskuurit on kaksi eri asiaa.

      • Anonyymi

        Totta kai paastolla myös laihtuu. Rasva alkaa palaa heti, kun hiilihydraattivarannot on käytetty ja lisää ravintoa ei tule suusta tai letkusta.

        Viikon-kahden viikon paastolla laihtuu jo huimasti. Se joka asiaan kykenee, suurin osa kansaa ei kykenisi koskaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta kai paastolla myös laihtuu. Rasva alkaa palaa heti, kun hiilihydraattivarannot on käytetty ja lisää ravintoa ei tule suusta tai letkusta.

        Viikon-kahden viikon paastolla laihtuu jo huimasti. Se joka asiaan kykenee, suurin osa kansaa ei kykenisi koskaan.

        Laihtuu,mutta lihoo takaisin ☹️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laihtuu,mutta lihoo takaisin ☹️

        "Eihän paastoilla nyt mitään laihdu."

        Yritä jo päättää.


    • Anonyymi

      Koitapa hedelmäpaastoa. Pari appelsiinia vie nälän hyvin, mutta ei lihota mitään.

      • Anonyymi

        Hedelmät ovat vain niin älyttömän makeita, ettei niitä oikein saata syödä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hedelmät ovat vain niin älyttömän makeita, ettei niitä oikein saata syödä.

        Verigrape on hyvää laihduttajalle, samoin sitruunat!
        Avokadoa suositellaan, mutta minulle se ei onnistunut.
        Maistuu aivan saippualle, mikä ei kuulu minulla syötävään.
        Saan täyttävän ja maittavan välipalan kuumasta kupista.
        Lihaliemikuutio+1 rlsk eko-kokosrasvaa, kauraa, mausteita.
        Nykyisin saa vihanneksia, joista tehdä raakasalaattia.
        Monet niistä kuluttavat enemmän kcal sulatuksessa kuin
        antavat, mutta vitamiineja ja enzyymejä saa runsaasti.


    • Anonyymi

      "Lihavuusleikkaus on osoittautunut tehokkaaksi laihdutuskeinoksi."

      Tällä foorumilla suositellaan leikkausta, ei minkäänlaista ohjausta tai psyko- tai ravintoterapiaa. Alla suositeltu linkki, mistä vastaus on haettu.

      https://www.pronutritionist.net/2017/04/lihavuuden-hoidon-dilemma/

      Älä siis hae apua mistään, koska terapeuteilla ei ole koulutusta.

      • Anonyymi

        >>> Lähinnä jos tuolla saisi motivaatiota, kun mitkään ravitsemusterapeuttien ohjeet ei ole sitä saanut aikaan. Ongelma on, kun oon ihan tyytyväinen itseeni ja onnellinen, niin miksi sitten muuttaa itseään. Ainoa keksimäni syy on terveys.

        Älä tuosta terveydestä välitä! Lyhyt ja onnellinen elämä voi olla sinulle ihan hyvä ratkaisu.

        150 kiloa ei ole edes paljon, koska maailmalla on jopa 300-kiloisia valtavia valaita, jotka elää jopa 35 - 45 vuotiaiksi.


      • Anonyymi

        Ei aloittaja tarvitse laihtumisessa apua paitsi jos hän menee leikkaukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>> Lähinnä jos tuolla saisi motivaatiota, kun mitkään ravitsemusterapeuttien ohjeet ei ole sitä saanut aikaan. Ongelma on, kun oon ihan tyytyväinen itseeni ja onnellinen, niin miksi sitten muuttaa itseään. Ainoa keksimäni syy on terveys.

        Älä tuosta terveydestä välitä! Lyhyt ja onnellinen elämä voi olla sinulle ihan hyvä ratkaisu.

        150 kiloa ei ole edes paljon, koska maailmalla on jopa 300-kiloisia valtavia valaita, jotka elää jopa 35 - 45 vuotiaiksi.

        Ai sinä osaat kirjoittaa noin positiivisia viestejäkin? Käytitkö tekoälyä apuna?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai sinä osaat kirjoittaa noin positiivisia viestejäkin? Käytitkö tekoälyä apuna?

        Sinun painosi nousee vääjäämättä entisiin lukemiin, koska elämäntapamuutokset eivät toimi. Tarvitset ulkopuolista apua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai sinä osaat kirjoittaa noin positiivisia viestejäkin? Käytitkö tekoälyä apuna?

        Joko mietit sitä leikkausta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>> Lähinnä jos tuolla saisi motivaatiota, kun mitkään ravitsemusterapeuttien ohjeet ei ole sitä saanut aikaan. Ongelma on, kun oon ihan tyytyväinen itseeni ja onnellinen, niin miksi sitten muuttaa itseään. Ainoa keksimäni syy on terveys.

        Älä tuosta terveydestä välitä! Lyhyt ja onnellinen elämä voi olla sinulle ihan hyvä ratkaisu.

        150 kiloa ei ole edes paljon, koska maailmalla on jopa 300-kiloisia valtavia valaita, jotka elää jopa 35 - 45 vuotiaiksi.

        Miten voi olla tyytyväinen jos painoa on 150 kiloa?

        Tuskin ihan onnellinen ja tyytyväinen voi olla, kun tänne kirjoittaa avauksen kaltaisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun painosi nousee vääjäämättä entisiin lukemiin, koska elämäntapamuutokset eivät toimi. Tarvitset ulkopuolista apua.

        Mistä tulee tämä ihmeellinen ajatus, että ylipainoinen, joka ON JO PÄÄTTÄNYT tehdä jotain painolleen, täytyy yrittää latistaa? Ensimmäisenä kerrotaan, että menetetyt kilot tulevat takaisin. Sitten, ettei siihen laihtumiseen pysty omin voimin. Seuraavaksi tarvitaan jo ulkopuolista apua kuten psykoterapiaa ja ties mitä muita terapioita.

        Jo oikeasti kaipaa ulkopuolista apua niin nykyisin on se uusi diabeetikkojen lääke, jolla useat ovat laihtuneet valtavia määriä. Siihen voi saada reseptin ihan oikealta lääkäriltä, eikä tarvita psykoterapeuttia eikä vaarallisia leikkauksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä tulee tämä ihmeellinen ajatus, että ylipainoinen, joka ON JO PÄÄTTÄNYT tehdä jotain painolleen, täytyy yrittää latistaa? Ensimmäisenä kerrotaan, että menetetyt kilot tulevat takaisin. Sitten, ettei siihen laihtumiseen pysty omin voimin. Seuraavaksi tarvitaan jo ulkopuolista apua kuten psykoterapiaa ja ties mitä muita terapioita.

        Jo oikeasti kaipaa ulkopuolista apua niin nykyisin on se uusi diabeetikkojen lääke, jolla useat ovat laihtuneet valtavia määriä. Siihen voi saada reseptin ihan oikealta lääkäriltä, eikä tarvita psykoterapeuttia eikä vaarallisia leikkauksia.

        Tekoälykö siellä yrittää olla joviaali?


    • Anonyymi

      2. paastopäivä
      Aamupaino 141,0 kg

      Olipa ihana huomata, että näin monta kiloa voi laihtua näin motivoivalla tavalla. Nopeus motivoi! Jos seurasin jotain 0,5/kg viikossa dieettiä, tämän saavuttamiseenhan menisi 6 viikkoa ja motivaatio olisi jo loppunut :)

      Nyt tekemään aamun elektrolyyttivedet, vitamiinit napsasemaan ja ahkerasti töiden kimppuun. Hyvää alkanutta ihanaa talvipäivänä kaikille!

      -AP-

      • Anonyymi

        > Nopeus motivoi!

        Se on totta ja tutkittu asia. Ei ole myöskään näyttöä siitä, että nopeasti laihdutettu lihavuus palautuisi nopeammin lähtötilaan.

        > Hyvää alkanutta ihanaa talvipäivänä kaikille!

        Paaston jälkeinen elämäntapamuutos on ainoa pysyvä tapa, jolla alhaisemman painon saa myös pysymään alhaisena.


      • Anonyymi

        Ne, jotka laihtuvat 0,5kg viikossa, laihduttavat normaalipainosta
        alipainon rajoille. Tässä yksi niistä ja tyytyväinen siihen!
        Kun monta kg:tä häviää nopeasti, nahka ei ehdi tiukentua samassa
        tahdissa, vaan saa löysän ja ryppyisen "nahkapuvun".
        Iän lisääntyessä vielä helpommin.

        Sinun lähtöpainostasi on normaalia pudottaa noin paljon,
        kun siitäkin on suurin osa nestettä, ei rasvaa, muru;-)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > Nopeus motivoi!

        Se on totta ja tutkittu asia. Ei ole myöskään näyttöä siitä, että nopeasti laihdutettu lihavuus palautuisi nopeammin lähtötilaan.

        > Hyvää alkanutta ihanaa talvipäivänä kaikille!

        Paaston jälkeinen elämäntapamuutos on ainoa pysyvä tapa, jolla alhaisemman painon saa myös pysymään alhaisena.

        Minä laihduin vasta elämäntapamuutoksella.
        Eli liikuntaa ja terveellistä ravintoa sopiva määrä.
        Ei mitään minimi-kcal!

        Paastoja on monenlaisia ja merkitsee joistakin
        ravintoaineista kieltäytymistä.
        Ei aina vesipaastoa tai auringonlaskuun paastoamista.


    • Anonyymi

      Täällä annettiin hyvä neuvo Anna Saivosalmen eri treeneistä.
      Voi ottaa pikku tauon ja saada energiaa ja virkeyttä työn lomassa.
      Ohuet vastuskumit avuksi, vaikka taskuun ja vetäisee liikkeitä.
      Tekee hyvää koko keholle!

    • Anonyymi

      3. Paasto päivä

      En ole edes pitänyt täyttä paastoa, vaan tämä on ollut niin antoisaa ja tuonut hyvän fiiliksen, että totesin aikaisemman kommentoijan olleen oikeassa: ei pidä palata normaaliin. Haluankin ottaa pätkäpaaston osaksi jokapäiväistä elämää! Päätin myös lisätä kevyttä kävelyä liikuntaan, muuten energiaa on ihan liikaa ja se on myös hyvä tapa viettää lounastunti!

      Mutta niin, rasvaa on siis taas palanut! Tulokset ovat huimia ja motivoivia verrattuna mihinkään aikaisempaan dieettiyritykseeni. Ihanaa tietää, että joka askeleella rasvaa palaa niin, että sininen liekki kohisee. Aamun paino siis 139,9!

      Ihanaa alkanutta päivää kaikille.

      - AP -

      • Anonyymi

        Onpa tuhti typy! Soveltaa vinkkejä, jotka sopivat hänelle!
        Tuloksia tulee siinä samassa ja mieli virkeä kuin peipposella!
        Hän ei tarvitse mitään keinotekoista apua, vaan aktivoi toisiakin!

        Näin eilen hoikan keski-ikäisen naisen saunassa, missä kaikki paljastuu.
        Kysyin, miten hän pitää itseään teräkunnossa: kävely ja jooga!
        Ei siihen hyvään oloon tarvita monimutkaisia vempeleitä tai
        taivuttelemisia itseään rinkeliksi.
        Hengitystä raikkaassa ilmassa ja kehon venytyksiä maltillisesti.
        Rasva kuulena poistuu hengityksen ja hikoilun kautta.
        Lenkille vaan kahvitermoksen kanssa alkavaan kevääseen!


    • Anonyymi

      Onpa tukeva tyttö.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      113
      8650
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2605
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      127
      2342
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1976
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1724
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      12
      1534
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1477
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1419
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1292
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1213
    Aihe