ongelmana:hauraat ja katkeilevat kynnet.

santrah

hei!koko ikäni on ollut ongelmana kynnet jotka kyllä kasvavat noin millin ja katkeavat heti sen jälkeen (ovat siis tosi hauraat voi käännellä suurinpiirtein mihin suuntaan tahansa) eli suoraan sanottuna todella huonossa kunnossa.
kovettavaa lakkaa kokeilin n.1kk ajan vaihdoin joka päivä uudet,kynnet kyllä kasvoi aika pitkiksi mutta halkesivat heti kun kaikkea puuhaili eli kuukausi meni niiden kasvattamiseen aivan turhaan :/ joten mitä kannattaisi tehdä että kerran edes elämässäni saisin kynnet pitkiksi/kauniin muotoisiksi ja etteivät heti katkeilisi poikki.olen kuullut että jotkut vitamiinit auttaisiat tod. paljon mutta mitkä?
olisin myös halukas kuulemaan samanlaisten ihmisten kokemuksia kenellä on ollut kynnet olleet kamalassa kunnossa mutta ovat saaneet hoidettua ja kasvatettua ne pitkiksi ja terveiksi.

kiitos jo kaikille ihmisille vastauksista!

5

6834

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heps

Mulla on ollut sama ongelma, kynnet katkeaa heti kun ne vähänkin kasvaa. Kävin 2 kk sitten ottamassa geelit omien kynsien päälle, eli tavallaan rakennekynnet ilman jatkeita. Näyttävät siltä kuin kynsien päällä olisi vähän normaalia paksumpi kerros väritöntä lakkaa. Nyt mulla on pitkät kynnet, eikä oo yhtään katkeillut! Eikä kukaan arvaa, ettei ole tavallaan omat kynnet. Tietysti näissä on se miinus että pitää käydä reilun kuukauden välein huoltamassa, jotta uuteen kasvaneeseen osaan saa vahvistuksen (maksaa). Jotkut ovat näistä sanoneet, että kun oma kynsi saa rauhassa kasvaa geelin alla "suojassa" niin vahvistuu aikaa myöten. Jotkut taas sanoo, että heikentää kynsiä. Tiedä sitten... Mutta hienot on!

• ___

Minulla oli sama ongelma. Aloin käyttää (muistaakseni Mavalan) vahvistavaa "tököttiä", ei siis lakkaa, vaan ihan juoksevaa jotain nestemäistä kynttä vahvistavaa ainetta. Itse ostin muistaakseni Sokokselta. Samalla aloin käyttää aina tiskatessa/siivotessa kumihanskoja. Itselleni ainakin auttoi, en sitten tiedä oliko se lakka vai hanskat, mutta nyt on kynnet paljon paremmassa kunnossa.

• sulle

Mulla on myös todella huonot kynnet, mutta olen kyllä saanut niistä pidemmät ja vahvemmat käyttämällä tuota edellisen kirjoittajan mainitsemaa Mavalan tököttiä, se on sinistä ja pienessä pullossa, ostin myös Sokokselta. Myös käsien ja kynsien rasvaaminen muutaman kerran päivässä auttaa, mielestäni paras rasva on Vaseline intensive care.

• Minttu

Ala nauttia PiimaxC biotiini-valmistetta, saa luontaistuotekaupasta eikä paljoa maksa.
        Kynsissä eron huomaa n 3 viikon päästä, kynnet ovat kovemmat.
        Suosittelen todella!

• Tappi Nuppipää
        Minttu kirjoitti:

Ala nauttia PiimaxC biotiini-valmistetta, saa luontaistuotekaupasta eikä paljoa maksa.
        Kynsissä eron huomaa n 3 viikon päästä, kynnet ovat kovemmat.
        Suosittelen todella!

Nämä tepsii oikeesti:
        1.Hiero käsiisi tervaa kerran viikossa.
        2.Käytä yrtti - käsirasvaa
        3.Maalaa kyntesi kaunein värein.
        4.Juo piimää ja muita maitotuotteita.Itselle rakkain on piimä :)
        5.Yritä olla huomioimatta kynsiäsi
        6.Pidä kynsiesi vasten joka päivä jotain kylmää.Lumi ja pakastetuotteet käy hyvin.
        7.Kierrä sormen ja kynnen ympärille teippiä,jotta pureminen välttyisi.Itse teen näin aina
        silloin kun tulen töistä.
        8.Juo täysmehua.
        9.Laita rakennekynnet.Niitä ei taatusti tule jältättyä!
        Kun otat ne pois,tuskin enää senkään jälkeen nakerrat kynsiäsi.
        10.Viimeinen on tahdon voima!Jos muu ei tepsi,niin tämä
        tepsii.Kyllä kun katselen cooleja kynnen kuvia niin kyllä
        taitaa muistua mieleen ne kun löytyy sormi suusta. :)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      31
      5326
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      36
      3701
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      183
      3263
    4. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      11
      2505
    5. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      29
      2102
    6. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      1987
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      163