Mikä on paras pakettiauto ja miksi?

Anonyymi-ap

Nyt saa kertoa, nyt saa kehua. Kertokaa tyyppiviat, parhaat merkit, mallit ja vuosimallit. Ynnä muuta mitä vaan mieleen tulee.

Ittelläni ajatuksena löytää joku ensi kesäksi (2024) joku ok, hyvä käytetty ja kohtuuhintainen, jolla voisi hoitaa itseään pakettiauton hommaa, eli kuskata tavaraa, ynnä sen lisäksi voisi ehkä joskus "retkeillä", jonkinnäköisen retkivuoteen ja kaasukeittimen kanssa. Mitä suosittelette?

12

2350

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hyvyys ja parhaus on mitä arvostaa autossa eli yksi tietty merkki ei ole kaikille se paras valinta. Itse ajan toyota hiacella nelivetoisella ja muutama kohta parennattu niin minulle ehdottomasti se paras. Esim isolla kädellä äänieristystä ja on muuten valtava vaikutus mukavuuteen jo siitä. Moottorin uudelleen ohjelmointi paransi hiukan vetoaluetta ja en vain huimaa tehoa tavoitellut vaan laaja vetoaluetta ja se onnistui hyvin. Sinen tänne pikkuparannuksia,isompi akku,webasto,valoija ja ajovalojen parannuksia jne äänenlaatuun , jousituksen hienosäätöä jne minulle paras ja tointavaruudelle vaikea tehdä mitään enempää..

• Anonyymi

Tuosta uupui oleelliset tiedot, eli auton vuosimalli, moottori ja Euro-luokka ja ajetut kilometrit. Myös käytännön seka-ajon kulutuslukemat olisivat olleet kiinnostavia.

Mutta isompi akku tulisi kuitenkin olla synkassa laturin speksien kanssa.

Mikäli jahkailemani pakuvalinta toteutuu, niin tuo ääniseristyshomma olisi ehdotomasti listalla. Samoin, tarvittaessa paremman kuskin penkin hommaaminen, eli enempi ristiseläntuen säätöä ja sivuttaistukea.

Mutta samaa mieltä, että se "paras" on hyvin yksilöllinen asia.

27.01.2024 - 18:11

• Anonyymi

Parasta pakettiautoa ei edes ole olemsssa. Kaikissa on vahvuutensa, hyvät puolensa ja mahdolliset miinuspuolet, sekä ajoittaiset tekniset ongelmansa, kuten kaikissa autoissa.

Avauksen kysymyksenasetteu lähtee vipuun jo siinäkin, kun ei mainita edes hankintabudjettia.

Itse harkitsen jonkin EURO 6-luokaisen pakun hommaamista ykkös- ja harrasteautoksi (ei ammattikäyttöön), mutta jahkailen senkin suhteen olisiko se sitten pikkupaku vai tonniluokkainen, molemmilla puolensa.

Stellantiksen pakut vahvasti ehdolla. Transportterin miinus on sen edellistä hieman suurempi korkeus, eli sillä ei pääse kaikkiin parkkihalleihin.

Sitten hyvin pidetyn ja hyvin huolletun pakun löytäminen onkin se suurin haaste, siilä liki 100% tulee ammattikäytöstä ja useinkin palkkakuskien ajamina, surutta kengittäminä. Tupakoimatonkin sen tulisi olla, ei kiitos tunkkaiselle hajupommille.

Samoin haasteena on varmistua mittarilukeman paikkansa pitävyydestä.

Sitten pitkät long-life "huollot" ovat yksi keskeinen ongelma koneen pitkäikäisyyden kannalta.

Mieluusti haluaisin automaattivaihteisen joita vähän tarjolla ja joka sitten tuo myös lisää haasteita ja mahdollisia tulevia ongelmia käytettynä hankittuna. Tuplakytkimellistä en oikein haluaisi, eli siinä tapauksessa Transportteri putoaa listalta pois.

Vitosta ristiriitaiset mielikuvat, pitänevätkö sitten paikkansa vai eivät, en tiedä. Kallis verme kuitenkin.

Pähkäilyjä siis piisaa ....

• Anonyymi

En aloittajasta tiedä, mutta itse olen ajatellut hankkia pakettiauton, jonka voisi tarpeen vaatiessa kesäaikaan varustaa jonkinlaiseen retkeilykäyttöön sopivaksi myös. Siis helposti irroitettavat boxit, joissa jonkinlainen kaasukeitin, jääkaappi jne, + joku samaan tyyliin tehty laveri, jolla voi yöpyä. Jollain liinasysteemeillä kiinnitettynä siten, että eivät ole ns. kiinteitä rakenteita ja näin ollen vaadi jotain muutoskatsastuksia tms. ja jotka lähtee perästä myös tieltä pois käden käänteessä silloin kun pakettiautoa käytetään pakettiautona. Hintaluokka saisi olla max. noin 14 000 - 15 000.

• Anonyymi

Ei kai kukaan tavallinen osta näitä nyky pakuja. Kaikki aivan paskoja.
      Ikävä on vielä takaveto transittia 80 - 90 luvulta. Ei ikinä mitään ongelmia.

• Anonyymi

Täältä puuttuu häirintä viesti

• Anonyymi

Hyvä kun puuttuu. Olen ilmoittanut niistä jo ainakin kaksi päivää.
        Hyvin on poistaminen onnistunut. Nyt en löytänyt kuin pari kappaletta.
        Saa nähdä kun nuo roskaajat saavat tekoälyn avukseen, niin miten sitten käy.

• Lisätäämpä tähän jatkoksi..

Eli luotettava pakettiauto hakusessa?
      Aiemmin työautona

• Aiempi viesti karkasi, eli

luotettava sekä edes kohtuudella toimiva pakettiauto hakusessa?

Aiemmin työautona toiminut Transporter sekä Transit custom.
      Customista hajosi kytkin kun mittarissa oli 40t km.

Mutta nyt kun olen perustanut toiminimen, niin en todellakaan halua ruveta seisottamaan työautoa joka kuukausi pajalla ja maksamaan kalliita remontteja.

Tuliterä pakua en raaski ostaa.

Budjetti 15-20 t.

Suosituksia?

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sprintteri mutta kannattais ehkä katsoa kevyt kuorma-auto?
        Hankala vain jos ei kortti riitä. https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sprinter/14649570
        Hyvä mutta ehkä ottasin mielummin isommalla koneella?

Kortti riittää isoonkin pakuun.
        Mutta normikokoinen olisi järkevämpi ja käytännöllisempi mitä kevyt kuorma-auto.

Ilmeisesti isommat koneet ovat näissä sprinttereissä kestävämpiä kuin ne 1.6..

Vanhempi hiace voisi myös toimia, mutta niilläkin alkaa olemaan jo ikää.
        Proaceista ei ole kuullut mitään hyvää

• Anonyymi

Kesä -24 meni jo.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Theermannilla kulkee!

Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      7420
    2. Näin unta viime yönä

Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      50
      5578
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      62
      3122
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      7
      2573
    5. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1608
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      201
      1433
    7. Olen jälleen pahoillani

Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      93
      1119
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      325
      1077
    9. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      244
      1037
    10. Oot vaan niin hellä

Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      30
      926
    Aihe