Mikä on paras pakettiauto ja miksi?

Anonyymi-ap

Nyt saa kertoa, nyt saa kehua. Kertokaa tyyppiviat, parhaat merkit, mallit ja vuosimallit. Ynnä muuta mitä vaan mieleen tulee.

Ittelläni ajatuksena löytää joku ensi kesäksi (2024) joku ok, hyvä käytetty ja kohtuuhintainen, jolla voisi hoitaa itseään pakettiauton hommaa, eli kuskata tavaraa, ynnä sen lisäksi voisi ehkä joskus "retkeillä", jonkinnäköisen retkivuoteen ja kaasukeittimen kanssa. Mitä suosittelette?

8

336

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hyvyys ja parhaus on mitä arvostaa autossa eli yksi tietty merkki ei ole kaikille se paras valinta. Itse ajan toyota hiacella nelivetoisella ja muutama kohta parennattu niin minulle ehdottomasti se paras. Esim isolla kädellä äänieristystä ja on muuten valtava vaikutus mukavuuteen jo siitä. Moottorin uudelleen ohjelmointi paransi hiukan vetoaluetta ja en vain huimaa tehoa tavoitellut vaan laaja vetoaluetta ja se onnistui hyvin. Sinen tänne pikkuparannuksia,isompi akku,webasto,valoija ja ajovalojen parannuksia jne äänenlaatuun , jousituksen hienosäätöä jne minulle paras ja tointavaruudelle vaikea tehdä mitään enempää..

      • Anonyymi

        Tuosta uupui oleelliset tiedot, eli auton vuosimalli, moottori ja Euro-luokka ja ajetut kilometrit. Myös käytännön seka-ajon kulutuslukemat olisivat olleet kiinnostavia.

        Mutta isompi akku tulisi kuitenkin olla synkassa laturin speksien kanssa.

        Mikäli jahkailemani pakuvalinta toteutuu, niin tuo ääniseristyshomma olisi ehdotomasti listalla. Samoin, tarvittaessa paremman kuskin penkin hommaaminen, eli enempi ristiseläntuen säätöä ja sivuttaistukea.

        Mutta samaa mieltä, että se "paras" on hyvin yksilöllinen asia.

        27.01.2024 - 18:11


      • Anonyymi
        UUSI

        🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒

        💋 ­­N­­y­­­m­­f­­­o­­­m­a­a­­­n­­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Parasta pakettiautoa ei edes ole olemsssa. Kaikissa on vahvuutensa, hyvät puolensa ja mahdolliset miinuspuolet, sekä ajoittaiset tekniset ongelmansa, kuten kaikissa autoissa.

      Avauksen kysymyksenasetteu lähtee vipuun jo siinäkin, kun ei mainita edes hankintabudjettia.

      Itse harkitsen jonkin EURO 6-luokaisen pakun hommaamista ykkös- ja harrasteautoksi (ei ammattikäyttöön), mutta jahkailen senkin suhteen olisiko se sitten pikkupaku vai tonniluokkainen, molemmilla puolensa.

      Stellantiksen pakut vahvasti ehdolla. Transportterin miinus on sen edellistä hieman suurempi korkeus, eli sillä ei pääse kaikkiin parkkihalleihin.

      Sitten hyvin pidetyn ja hyvin huolletun pakun löytäminen onkin se suurin haaste, siilä liki 100% tulee ammattikäytöstä ja useinkin palkkakuskien ajamina, surutta kengittäminä. Tupakoimatonkin sen tulisi olla, ei kiitos tunkkaiselle hajupommille.

      Samoin haasteena on varmistua mittarilukeman paikkansa pitävyydestä.

      Sitten pitkät long-life "huollot" ovat yksi keskeinen ongelma koneen pitkäikäisyyden kannalta.

      Mieluusti haluaisin automaattivaihteisen joita vähän tarjolla ja joka sitten tuo myös lisää haasteita ja mahdollisia tulevia ongelmia käytettynä hankittuna. Tuplakytkimellistä en oikein haluaisi, eli siinä tapauksessa Transportteri putoaa listalta pois.

      Vitosta ristiriitaiset mielikuvat, pitänevätkö sitten paikkansa vai eivät, en tiedä. Kallis verme kuitenkin.

      Pähkäilyjä siis piisaa ....

    • Anonyymi

      En aloittajasta tiedä, mutta itse olen ajatellut hankkia pakettiauton, jonka voisi tarpeen vaatiessa kesäaikaan varustaa jonkinlaiseen retkeilykäyttöön sopivaksi myös. Siis helposti irroitettavat boxit, joissa jonkinlainen kaasukeitin, jääkaappi jne, + joku samaan tyyliin tehty laveri, jolla voi yöpyä. Jollain liinasysteemeillä kiinnitettynä siten, että eivät ole ns. kiinteitä rakenteita ja näin ollen vaadi jotain muutoskatsastuksia tms. ja jotka lähtee perästä myös tieltä pois käden käänteessä silloin kun pakettiautoa käytetään pakettiautona. Hintaluokka saisi olla max. noin 14 000 - 15 000.

    • Anonyymi

      Ei kai kukaan tavallinen osta näitä nyky pakuja. Kaikki aivan paskoja.
      Ikävä on vielä takaveto transittia 80 - 90 luvulta. Ei ikinä mitään ongelmia.

    • Anonyymi

      Täältä puuttuu häirintä viesti

      • Anonyymi

        Hyvä kun puuttuu. Olen ilmoittanut niistä jo ainakin kaksi päivää.
        Hyvin on poistaminen onnistunut. Nyt en löytänyt kuin pari kappaletta.
        Saa nähdä kun nuo roskaajat saavat tekoälyn avukseen, niin miten sitten käy.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      34
      2644
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      8
      1952
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1423
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1295
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1290
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1201
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1121
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1065
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1034
    10. 19
      1031
    Aihe