Imovane lopettaminen

Olen syönyt Imovanea (unilääkettä) noin 2,5 kuukautta. Nyt haluaisin lopettaa mutta sydän lyö niin kovaa illalla että on pakko ottaa tabletti taas. Nyt oon syönyt puolikkaita aika kauan.
Onko kellään tietoa kuinka kauan vieroitusoireet kestää????
54537
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 5

Vanhimmat

Ei mulla ainakaan tullut mitään sivuvaikutuksia, kun
esim. kesälomalla heitin "imot" nurkkaan.
Ehkä sulla on psyykkistä, että pelkää ettei varmasti
saa nukuttua ja oravanpyörä on valmis.
Itse olen tehnyt vuorotöitä lähes koko 25v. ja ainainen vuorokausi rytmin vaihtuminen rassaa aika
lailla, Eipä siinä paljon vaihtoehtoja ole kuin
"imot" tai vastaavat, kaikkia poppakonsteja on koitettu. Tsemppiä

Äänestä

Minä syön Imovanea tai Zopiclonea (sama lääke, eri hinta) aina kaikki talvet ja jätän keväällä pois. Ei se mitään vierotusoireita aiheuta - unettomuutta kyllä ensin, yleensä valvon viikon kunnes saan taas unirytmistä kiinni. Minäkin luulen että sulla nuo oireet on enemmänkin korvien välissä.

Äänestä
  • Heips,

    Olen kanssa yrittänyt lopettaa. No, silloin tällöin (=harvoin) unilääkkeen lopetus onnistuukin... Tästä on jo vuosia aikaa! Esim. töistä talvilomalle lähdettyäni, lopetin unilääkkeen ihan parissa päivässä, kun sai olla 11.000km päästä työmaasta, eikä tarvinnut ajatustakaan ajatella sille suunnalle. Hyvin tuli nukuttua koko 2vk.ilman unilääkettä.

    Mutta tosiaan juuri niin, että joutuu valvomaan ainakin 2-3 yötä ensin, ja sitten nukkuu itsekseen taas.

    Mutta ainakin minulla tämä edellyttää sitä, että ei ole työ/tms. paineita tiedossa, vaan vaikka huoleton kesäloma edessä.

    Muuten en kanssa pääse irti unilääkkeestä, en sitten mitenkään, koska nukkumisesta ei tule kerrassaan mitään...Olen jo vuosien saatossa luopunut ajatuksesta, että voisin tulla toimeen ilman unilääkettä, ennen "eläkepäiviä"...

    Nyt tämä sama kysymys askarruttaa, kun vauvakuume on vallannut..
    kuinka turvallisia unilääkkeet on, vai onko tosiaan vaan lopetettava ja pyörittävä yöt joko sängyssä, tai sitten juostava maratoonia talon ympäri, ellei onnistu.

    Kyllä se sinullakin onnistuu, jos on onnistuakseen,tai sitten vain on asioita, joita ei voi muuttaa, vain hyväksyä ne... tsemppiä!


    t.ikuinen uneton tyty-32

    Äänestä

on niin mieto lääke että kertomasi oireet tulevat tosiaan korvien välistä!

Äänestä
  • Hmm......... voi olla sitten et vika on korvien välissä ;)

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


Johanna.. kirjoitti:

Olen syönyt Imovanea (unilääkettä) noin 2,5 kuukautta. Nyt haluaisin lopettaa mutta sydän lyö niin kovaa illalla että on pakko ottaa tabletti taas. Nyt oon syönyt puolikkaita aika kauan.
Onko kellään tietoa kuinka kauan vieroitusoireet kestää????

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu